Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Europa Universalis IV

Tomasson

Aanbevolen berichten

Murphy's law, EU IV edition :mrgy: Mocht je dit ooit weer overkomen: Zolang je in oorlog bent kun je niet in een PU komen. Gewoon oorlogen spammen totdat je een nieuwe heir hebt (als je ruler sterft krijg je een nieuwe van de dynasty van je grootste PU partner). Dit levert ook weer PU kansen voor jezelf op.
Aight, thanks voor de tip :D Muscovy is wel tof land om mee te spelen vond ik, maar weer mee begonnen en nu hopen dat er rond 1600 niet weer zo'n gaar event komt :mrgy:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk wilde rivals van England je wel steunen. Grote kans dat dit bv France is. Kun je ze krijgen als ally. Veel handiger dan England als ally zoals je nu had (waarschijnlijk). Tevens zijn je rivals reset, je voormalige rivals hebben iemand anders gekozen als rivals. Zo erg is het nu ook weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bezig aan een lekker gamepje. Begonnen als Florence, nu bijna van boven tot aan Rome al afgenomen. Papal State is een vassal. Alleen irritant is dat Spanje het onderste deel van de laars bezit. Zijn echt enorm, zot sterk en zou hun niet aan kunnen denk ik. Heb ze al een tijdje als ally. Wou Italië gaan maken, maar dat wordt wel moeilijk nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Italië is nu wel gevormd :) Ze waren allies ja, ik had Spanje als ally omdat dat mij toen beter uitkwam (weet niet goed meer wat het was). Toen kregen Frankrijk en Spanje het met elkaar aan de stok en haat Frankrijk mij ook haha. Maar Spanje is zo enorm. Misschien moet ik toch eens bekijken of ik mij niet los kan maken van Spanje en ally worden van Frankrijk en Oostenrijk ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1b6dc10ed2d51752aa0615970bc99d7d.png

Prima gimma.

[MENTION=692]ForzaUtreg[/MENTION]; begin met Venice of Ethiopia. Vooral Venice is leuk omdat je verschillende aspecten van de game op een relaxte manier kan leren. Je kan snel uitbreiden in de Balkans en ondertussen Italy vormen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=3816]Sanel[/MENTION]; Eerst maar eens die Muscovy/Russia game af maken, dan zal ik wel weer verder checken voor wat nieuws :mrgy:

Ik vind dat altijd zo'n lastige regio :/ zorg dat de Polen je niet pakken. In deze game hierboven wel easy omdat iedereen me hielp om Muscovy te nakken. Polen is echt een hele fijne ally imo, in al mijn games.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat altijd zo'n lastige regio :/ zorg dat de Polen je niet pakken. In deze game hierboven wel easy omdat iedereen me hielp om Muscovy te nakken. Polen is echt een hele fijne ally imo, in al mijn games.
Heb Poland, Lithuania en Timurids als ally dus komt goed :mrgy:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe denken jullie over het idee om een soort van estafette game te maken? Net als in het FM-board. Iedereen speelt voor een bepaalde periode en geeft daarna de save door. Het kan om een vaste periode gaan (bv 10 jaar ofzo), maar het kan ook bijvoorbeeld 'tot de ruler dood gaat' zijn. Er moet dan wel gekeken worden naar met welke DLC's we spelen, want ik heb geen idee hoe het zit als de ene met en de volgende weer zonder DLC gaat spelen (en of dat iets uitmaakt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor regels en welk land zouden jullie willen hebben?

- hoe lang speelt iedereen ( vast aantal jaar of bijvoorbeeld hoelang de huidige ruler leeft)?

- met welk land spelen we?

- welke dlc's gebruiken we? *

- ...

* Ik weet niet of de ene.met en de ander zonder kan spelen en of er dus afspraken over gemaakt moeten worden?

Ik heb zelf ook niet overdreven veel tijd. Iets als een multiplayer gaat mij ook nooit lukken qua tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites