MisterX Geplaatst 7 maart 2023 Share Geplaatst 7 maart 2023 6 uur geleden zei AntiChrist7: Ja zoals ik zeg, ze veranderen zoveel naties dat ik het dan uitstel om er te spelen. Kan misschien zweden proberen aangezien die net dlc hebben gehad Bij mij wordt het Riga. @FMNOOB als je vragen hebt over iets, dan horen we het wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 17 maart 2023 Share Geplaatst 17 maart 2023 Ok gisterenavond even begonnen met Zweden, maar binnen het jaar had ik 27k pretender rebels die opdoken zonder waarschuwing... dus maar even restart. Zweden is wel sterk in het begin, in de independence war meerdere stacks gewiped, Wss door die +20% infantry combat die je krijgt. Maar daar tegenover staat dat je straat arm bent Dacht even CK3 te kopen in de sale maar ik hou mijn geld voor Domination(die nog geen datum heeft) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 20 maart 2023 Share Geplaatst 20 maart 2023 Eurgh mijn eigen zweden game verkloot. Alles ging goed, zelfs burgundian inheritance, maar dan kreeg ik de dacke war disaster wanneer ik naar protestants switchde. En in het midden daarvan Horse event, dus mijn religious unity was praktisch 0. Heel wat admin points in stability en capital verhuizing gegooid (om dutch revolt tegen te gaan), maar had een gigantische coalitie tegen me omdat ik favors gebruikte om een heir bij austria te krijgen + net denemarken had veroverd. Dus ik kon mijn PU cb over polen nog niet gebruiken, en eenmaal tech 10 werden ze commenwealth, en daar ging de CB.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 28 maart 2023 Share Geplaatst 28 maart 2023 @MisterX release date is 18april. wel 20 euro.... Nieuwe run met zweden veel beter aan het gaan. Wat onverwacht HRE emperor gewordenen nu weet ik niet of ik moet pushen ervoor of gewoon negeren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 3 juni 2023 Share Geplaatst 3 juni 2023 (bewerkt) Eerder dit jaar mijn eerste world conquest gedaan (Timurid into Mughals), blijkbaar nog niet gepost hier. Was ongeveer voltooid in 1783 (heb nog even wat doorgespeeld voor andere achievements en voor de one tag minus colonial nations WC gegaan). Paar screenshots van het Vandaag Big Blue Blob gedaan (wel een fout gemaakt doordat ik niet doorhad dat de provincies in Europa moesten zijn, dus die van Marokko etc. tellen niet. Maar moet toch aan ongeveer 105-106 geraakt zijn, en als het echt moest kon ik ook nog Cambrai met threaten war afnemen. Leuke achievement trouwens als je die nog niet gedaan hebt. 3 juni 2023 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 8 juni 2023 Share Geplaatst 8 juni 2023 (bewerkt) Mijn Byz run nu. Basileus al een tijdje binnen, ben aan het proberen om voor Mare Nostrum achievement ook nog te gaan, zien waar ik zal stranden. Volgende oorlog zal Mamluks opnieuw worden voor opper egypte en cyrenaica voor mooiere grenzen, en dan ben ik met dat gedeelte toch al klaar (of toch qua achievement, die richting uitbreiden is altijd goed voor uw economie). Daarna zal het tijd worden voor het Iberisch schiereiland worden denk ik. 8 juni 2023 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 28 juni 2023 Share Geplaatst 28 juni 2023 (bewerkt) Probleempje, wie heeft er oplossingen? Ottomans valt mij aan en qua aantallen leg ik het af. Military tech is 11 om 10 in mijn nadeel. Ik beschik over 2 generaals met 1 ster. Rechts onder heb ik een fort in de bergen met 96% fort defense en links aan de grens een fort met 71% met omgeving steppes. Man power is 9K om 18K in mijn voordeel. Ottomans beschikken over - 3 stability en 5 war exhaustion. Welke mogelijkheden zien jullie? Of is het kansloos? 28 juni 2023 bewerkt door cairo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 28 juni 2023 Share Geplaatst 28 juni 2023 Kunnen de Ottoman troeps gewoon je land binnenlopen of heb je overal wel forts? Je kunt altijd defensief blijven spelen als ze hooguit tot een paar forts kunnen komen. Rush tech 11, en laat ze lekker steeds je forts siegen. En op het moment dat ze kans maken om het fort te pakken, val je ze aan als er niet echt een leger van hun in de buurt is, en ze mogen weer opnieuw beginnen. Dan drain je hun manpower nog verder. Dan krijgen ze meer WE. En met -3 stability and ticking war score kun je ze mogelijk van je af houden. Je bent wel heel afhankelijk van hoe goed Sweden je wilt helpen. Of dat dat AI AI-dingen gaat doen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 29 juni 2023 Share Geplaatst 29 juni 2023 17 uur geleden zei MisterX: Kunnen de Ottoman troeps gewoon je land binnenlopen of heb je overal wel forts? Je kunt altijd defensief blijven spelen als ze hooguit tot een paar forts kunnen komen. Rush tech 11, en laat ze lekker steeds je forts siegen. En op het moment dat ze kans maken om het fort te pakken, val je ze aan als er niet echt een leger van hun in de buurt is, en ze mogen weer opnieuw beginnen. Dan drain je hun manpower nog verder. Dan krijgen ze meer WE. En met -3 stability and ticking war score kun je ze mogelijk van je af houden. Je bent wel heel afhankelijk van hoe goed Sweden je wilt helpen. Of dat dat AI AI-dingen gaat doen... Niet heel de grens is afgedekt, 2 punten wel en 2 punten niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 1 juli 2023 Share Geplaatst 1 juli 2023 Op 29-6-2023 om 15:30 zei cairo: Niet heel de grens is afgedekt, 2 punten wel en 2 punten niet. Dan wordt het waarschijnlijk een heel stuk lastiger om de goede battles te kiezen om ervoor te zorgen dat ze je niet volledig siegen. Gelukkig betekent 1 verloren oorlog niet meteen het einde van een game Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 3 juli 2023 Share Geplaatst 3 juli 2023 Domination is niet in sale maar toch maar gekocht op een keysite. Denk dat ik voor Mewar ga gaan, heeft een paar achievements. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 8 juli 2023 Share Geplaatst 8 juli 2023 Bij mij begint het ondertussen ook weer te kriebelen. Het is alweer een flinke tijd geleden sinds de laatste echte game. De laatste echte game was met de Teutonic order en dan het horde-pad in de mission tree. Ik moet alleen nog even nadenken wat ik precies wil gaan doen in een nieuwe game. Ik sta open voor goede suggesties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 11 juli 2023 Share Geplaatst 11 juli 2023 Heb je de Hisn kayfa achievement al? Ik merk wel dat ik het een paar maanden niet heb gespeeld. Pas na een paar jaar embargos opgezet en in mijn eerste oorlog mijn rivaal vergeten te humiliaten + opengelaten om door zijn buur opgepeuzeld te worden omdat ik een klein stukje land dat nog aan elkaar grensde niet had gezien :p Estates zijn ook wel gecompliceerder met al die extra opties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 juli 2023 Share Geplaatst 12 juli 2023 (bewerkt) Heeft iemand hier ook ervaring met de andere grand strategy games van paradox? HoI, CK, ... Hoe bevallen die spellen en hoe verhouden die zich tot EU IV? Op 11-7-2023 om 12:35 zei AntiChrist7: Heb je de Hisn kayfa achievement al? Ja, ik dacht het wel 12 juli 2023 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 12 juli 2023 Share Geplaatst 12 juli 2023 44 minuten geleden zei MisterX: Heeft iemand hier ook ervaring met de andere grand strategy games van paradox? HoI, CK, ... Hoe bevallen die spellen en hoe verhouden die zich tot EU IV? En dat vraag je op de voorlaatste dag vd steamsale :p CK2 is gratis tegenwoordig dus kan je altijd proberen. HOI4 zegt m niet veel qua timeframe en blijkbaar is er nog veel werk aan Victoria 3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 juli 2023 Share Geplaatst 12 juli 2023 2 uur geleden zei AntiChrist7: En dat vraag je op de voorlaatste dag vd steamsale :p Dat is toch op tijd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 13 juli 2023 Share Geplaatst 13 juli 2023 13 uur geleden zei MisterX: Dat is toch op tijd? Hangt er een beetje vanaf welke tijdperiode je aanspreekt ook. Ik weet dat HOI meer gericht is op oorlog en het militair industrieel complex terwijl CK meer belang hecht aan personages. Of je kan natuurlijk altijd mods proberen voor EU4 Over EU4, ik haat het wanneer de enige grote AI nation in de buurt je een warning geeft na amper 5jaar.... zoveel tijdverlies... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 16 juli 2023 Share Geplaatst 16 juli 2023 Ik wou eigenlijk mijn seizoen afmaken in FM, maar eenmaal je bezig bent is het moeilijk te stoppen :p India is wel leuk met al de naties die je kan release en hun cores terugkrijgen (+afghanistan en timurids). Hoofdzakelijk aan het wachten tot mijn truces op zijn. Je verdient ook superveel aan productie omdat alle trade goods zoveel waard zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 augustus 2023 Share Geplaatst 11 augustus 2023 Ik hoor dat EU IV op dit moment gratis is via de Epic Store. https://store.epicgames.com/en-US/p/europa-universalis-iv Mocht je het spel toch eens uit willen proberen, dan is dit dé kans om gratis aan de base game te komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 17 augustus 2023 Share Geplaatst 17 augustus 2023 Ik ga aan deze game beginnen, hebben jullie nog tips voor me? Ben echt een beginner beginner. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 augustus 2023 Share Geplaatst 17 augustus 2023 Tip: Het is een spel met een hele steile leercurve. Je zult zeker de eerste run eigenlijk geen idee hebben wat je aan het doen bent. Aangeraden wordt om in ieder geval met een groot land te beginnen. Dat is toch makkelijker dan een klein land. Ik zou bijvoorbeeld met France of Ottomans starten. Kijk vervolgens naar hun missie tree en probeer die punten dan af te vinken. Heb je trouwens DLCs? Of alleen de base game? Want heel veel features die ik eigenlijk als must have zie, zijn onderdeel van DLCs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 17 augustus 2023 Share Geplaatst 17 augustus 2023 1 uur geleden zei MisterX: Tip: Het is een spel met een hele steile leercurve. Je zult zeker de eerste run eigenlijk geen idee hebben wat je aan het doen bent. Aangeraden wordt om in ieder geval met een groot land te beginnen. Dat is toch makkelijker dan een klein land. Ik zou bijvoorbeeld met France of Ottomans starten. Kijk vervolgens naar hun missie tree en probeer die punten dan af te vinken. Heb je trouwens DLCs? Of alleen de base game? Want heel veel features die ik eigenlijk als must have zie, zijn onderdeel van DLCs. Heb de base game gratis gedownload. Wat zou ik moeten hebben? En zijn de dlc's duur of? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 augustus 2023 Share Geplaatst 17 augustus 2023 Ik denk als je nu het gehele spel wilt hebben (alle DLC's) dat je gerust 200 euro mag neerleggen ofzo. Je moet nagaan dat het spel 10 jaar bestaat en er eigenlijk wel jaarlijks minstens 1 DLC is uitgebracht. Soms ook wel meerdere. De huidige patch is 1.35.x. Zo'n beetje bij de helft van de patches zit een DLC. Ik ben gewend om met alle patches te spelen. Ik weet wat dat betreft echt niet meer wat in welke patch zit. Wat ik in zo'n geval eerder zou aanraden is het subscription model. Voor een vast bedrag per maand kun je dan alle DLCs spelen. Dat is volgens mij trouwens wel alleen op Steam (terwijl jij hem waarschijnlijk gratis via Epic Store hebt opgepakt). Dan kost het een paar euro in totaliteit per maand. Ik ken het exacte bedrag niet. Al is dat misschien meer iets om te overwegen als de base game bevalt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 17 augustus 2023 Share Geplaatst 17 augustus 2023 Ik zal komende tijd eens de base game beginnen en van daaruit verder kijken. Ik zal met een groot land beginnen en gewoon gaan ervaren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 17 augustus 2023 Share Geplaatst 17 augustus 2023 Jaarlijks 1 dlc? maak daar maar 2-3 van :p het is pas recent dat ze wat gas hebben teruggenomen maar idd subscription zou ik ook aanraden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten