Spring naar bijdragen

Europa Universalis IV

Tomasson

Aanbevolen berichten

Nieuwe expansie aangekondigd, El Dorado:

Features include:

- A deep Nation Designer gives you new starting options for your games, including national ideas and custom monarchs

- Experience the new Nahuatl, Inti and Mayan religions with blood sacrifices or Sun Worship

- Send your conquistadors to hunt for the Seven Cities of Gold, or your explorer on exploration missions around the world

- Gold Fleets can traffic New World wealth back to Europe, and be targeted by your privateer fleets

- Use your trade fleets to hunt dangerous pirates

- Maintain good relations with the Pope so you can get a corner of the world to call your own in the Treaty of Tordesillas

Deze ga ik overslaan denk ik, ziet er niet zo interessant uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig een tijd geleden met hetzelfde begonnen, al was het meer een uit de hand gelopen Sultan of Rum-run. Moet nog dik 200 provincies met zo'n 80 jaar te gaan. Geloof op zich wel dat het te doen is omdat je achterlijk veel in een keer kunt annexeren zo aan het einde van de game, maar ben de zin al een tijdje verloren. Ook wel wat cruciale fouten gemaakt, veel te veel diplo uitgegeven aan peace deals waar ik veel beter had kunnen rushen naar Imperialism, vassal management was verre van optimaal, Europa zo goed als links laten liggen omdat ik vooral voor veel land wilde gaan ipv goed land en daardoor heeft Oostenrijk zo goed als het hele HRE opgeslokt, Spanje in een PU en de Commonwealth als sterke ally. Ben 7 jaar in oorlog geweest voor alleen Rome en mijn manpower ging van 800k naar 200k :cab: Oja, en in de laatste 100 jaar twee keer een regency van respectievelijk 13 en 14 jaar, helpt ook niet mee. Maar moet denk ik goed te doen zijn voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe doe je dat dan met Agressive expension?

Eenmaal groot genoeg boeien coalities je niet meer. Gewoon meteen de oorlog verklaren op het moment dat een land de coalitie joint, zodat je ieder land een seperate peace aan kunt bieden (kan niet bij landen uit in een coalitie). Dan maar 6 oorlogen tegelijkertijd ofzo. Lukt prima. Was er toevallig zelf ook mee bezig, maar heb de game momenteel laten liggen, omdat het nogal saai wordt. Op een gegeven moment win je alles met 2 vingers in je neus. Meest vervelende vind ik nog de landen die koloniseren. Portugal en Spain hadden overal eilanden, terwijl France en England naar Amerika vertrokken met hun capital, waardoor ze daar overal provinces in Amerika kregen. Ik denk niet dat ik verder ga met huidige game, maar als ik het nogmaals wil proberen, start ik denk ik met Castile ofzo, dat vond ik echt het meest vervelende land en die kunnen Portugal snel opslokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen dus bezig met de Ottomanen. Al flink uitgebreid, maar volgens mij toch niet zo heel goed bezig, want vooral Vassals gemaakt ipv land in te nemen. Gevolg, nu dus 10 relaties ipv de 4 die ik mag hebben... Was trouwens ook vergeten dat een Vassal annexeren ook Diplo punten kost. In de goeie oude tijd was dat gratis :(

NXyoa7.png

vivuVB.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

03ba148c700855abea81db3fa4ef6bd0.png

In het jaar 1535. Zit nu verdomme in mn 3e regency council in 90 jaar tijd. :cab: Zonder dat mn koning generaal is. Misschien dat de kans dat je koning dood gaat hoger is als je in oorlog zit ofzo? Of ik heb gewoon pech.

Persia is mn vassal trouwens, 75% met integreren.

Gij doet het precies veel beter dan ik :( :thumb:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om te huilen dit, sta op het punt het HRE te dismantlen met Sardinia-Piedmont want heb die achievement nog niet, heb alle capitals van electors bezet, enkel de hoofdstad van Saxony wordt bezet door m'n ally Brandenburg omdat ik dacht dat Saxony de hoofdstad was en ik die dus niet zelf heb gesieged. Maar nu willen ze niet de bezetting overdragen aan mij ook al hebben ze geen claim of core, en dat is het enige dat nog nodig is om op de dismantle-knop te kunnen drukken. En ze mogen ook niet separate peacen want ze zijn ook elector dus dan heb ik niet meer alle electors in de oorlog.

2hchi8g.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sepje met Saxony waarin je ze je vassal maakt?

Kan dus niet, dan zouden ze de vassal van Brandenburg worden. Ik dacht de oplossing te hebben gevonden, heb ze vassal gemaakt van Brandenburg in een seperate peace, leek mij dat ze dan automatisch deze oorlog zouden joinen als vassal van Brandenburg, maar om een of andere reden zijn ze enkel een andere oorlog tegen Zweden gejoind en niet in deze. Heb nu dit:

5k2c90.png

Kan er dus niet op klikken maar er staat niet meer bij waarom ;c Mja denk dat ik maar gewoon een white peace pak en over 5 jaar precies hetzelfde trucje doe, het is pas 1598 dus heb geen haast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dit voor ongein?

30j00p2.png

Werkt nog steeds niet. Dit zijn alle electors.

5v0pch.png

Brandenburg, Bohemia, Saxony aan mijn kant, de overige vier aan de andere kant.

rjmkjs.png

En alle hoofdsteden gesieged. Zie ik iets over het hoofd? ;c Help.

edit: o sorry voor de dubbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus nu zit je met je iron man ook nog eens uit de HRE? :mrgy: Ik gok dat het een bug is, gecreëerd doordat je dus nu een vassal hebt van een ally in de oorlog. Je kan eens met de console gaan knoeien om die relatie op te heffen(ofwel ze jouw vassal te maken) Het lijkt me idd dat je alle vereisten hebt, dus kan niets anders bedenken dan een fout in het spel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus nu zit je met je iron man ook nog eens uit de HRE? :mrgy: Ik gok dat het een bug is, gecreëerd doordat je dus nu een vassal hebt van een ally in de oorlog. Je kan eens met de console gaan knoeien om die relatie op te heffen(ofwel ze jouw vassal te maken) Het lijkt me idd dat je alle vereisten hebt, dus kan niets anders bedenken dan een fout in het spel.

Heb hem voor het einde van de maand met de task manager afgesloten in de hoop dat het dan niet definitief zou zijn, is gelukt :huhu: Moest het toch even checken. Maar goed, lijkt me inderdaad ook dan dat het met Saxony te maken heeft. Maakt niet uit, ik wacht wel tot ze geannexeerd worden door Brandenburg, en als dat te lang duurt moet ik maar iets anders verzinnen.

Bedankt voor het meedenken boys

Link naar opmerking
Deel via andere websites