MisterX Geplaatst 18 november 2014 Share Geplaatst 18 november 2014 Denk het niet (maar durf er geen geld op zetten), maar je krijgt zoiezo wel een stab hit van -5 de eerste 10 jaar indien je oorlog verklaart meen ik Je krijgt inderdaad een truce voor een bepaalde tijd en je krijgt een stab hit voor het verbreken van de truce. Dat weet ik wel. Ik zit al op 7 vassals momenteel en daar komen er nog 2 bij, wil ik (Castile en Portugal). Die kan ik allemaal niet tegelijekrtijd annexeren, dus sommige krijgen een enorme relation penalty van alle voorgangers die al wel geannexxeerd zijn. Landen als Castile en Portugal meteen volledig annexeren is niet echt te doen. Overal verspreid over de hele wereld losse provincies die je op moet zien te sporen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 18 november 2014 Share Geplaatst 18 november 2014 Je krijgt een fikse relation hit ja. Deed het bij Mecklenburg, die wouden meteen niets meer met me te maken hebbben. ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 18 november 2014 Share Geplaatst 18 november 2014 Bij het land zelf boeit het me niet, daarna wil ik toch oorlog zoeken voor full annexation in één keer. Dus de relation met dat land is irrelevant daardoor. Maar wil niet dat andere vassals een klap krijgen. Ik heb namelijk maar een vassal of 50-55 ofzo. Zou niet best zijn als die ook een relation hit zouden krijgen. Ondertussen de gok genomen met Lithuania en andere vassals kregen geen relation hit. Gelukkig maar. Ik denk dat ik het alleen niet ga redden om heel Europa te veroveren, zonder dat de oorspronkelijke landen nog bestaan. Castile en Portugal kunnen wel mijn vassal worden, maar ik kan ze niet integreren. Andere optie is om gewoon de gebieden in Europa alleen te veroveren, zodat ze op andere continenten nog wel bestaan. Daarnaast gaat het me nooit lukken om Aragon te integreren, daar haten ze me te veel voor. Al kan ik die nog wel onafhankelijk maken en veroveren. Ook GB is mijn vassal, maar daar zal het er om spannen of ik op tijd in staat zal zijn om ze te integreren... En die krijgen nog te maken met relations hits door andere vassals die eerder geïntergreerd worden... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 20 november 2014 Share Geplaatst 20 november 2014 The End. 1821. Portugal, GB, Castile en Aragon helaas niet meer op tijd kunnen integreren. Portugal en GB konden al wel geïntegreerd worden, maar dat was niet klaar voor 1821. Aragon en Castile hebben nog steeds een te grote hekel aan mij om überhaupt te starten. De game heeft me de volgende achievements opgeleverd: - Respected - Viva la Revolución! - My armies are invincible! - This navy can take it all - At every continent - Agressive Expander - A Kaiser not just in name - Market Control - Just a Little Patience - The Five Colonies - Total Control Prima gamepje dus. Wel grappig dat er een paar kolonisatie-achievements tussen zitten: Ik heb geen eens een colonist. Met integreren van Denmark heb ik volgens mij 2 colonies cadeau gehad, en Holland gaf me er zelfs 5. Holland had ook gebieden in Austrilië, waardoor ik uiteindelijk ook de 'At every continent' binnenhaalde toen ik ergers rond 1810 eindelijk de laatste reform doorvoerde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lennard95 Geplaatst 24 november 2014 Share Geplaatst 24 november 2014 https://www.surveymonkey.com/s/2WWCDMN Ff invullen allemaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 24 november 2014 Share Geplaatst 24 november 2014 Waar is die enquete van? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 24 november 2014 Share Geplaatst 24 november 2014 Waar is die enquete van? Paradox Entertainment. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 24 november 2014 Share Geplaatst 24 november 2014 Ah, de makers dus gewoon. Leek nu gewoon een random enquete op het eerste gezicht. Ik ben trouwens op zoek naar een nieuwe uitdaging na de Auvergne -> France -> HRE game die vorige week ten einde kwam. Iemand nog een leuke uitdaging. Ik zit zelf te denken aan een game waarin de trade centraal staat. Zo veel mogelijk trade binnen zien te harken. Ik zit daarbij te denken aan Bourgondy -> The Netherlands en dan Afrika / Azië te gaan veroveren / koloniseren. Maar twijfel of dat nu echt een uitdaging oplevert of dat zoiets te simpel is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 25 november 2014 Share Geplaatst 25 november 2014 Ah, de makers dus gewoon. Leek nu gewoon een random enquete op het eerste gezicht. Ik ben trouwens op zoek naar een nieuwe uitdaging na de Auvergne -> France -> HRE game die vorige week ten einde kwam. Iemand nog een leuke uitdaging. Ik zit zelf te denken aan een game waarin de trade centraal staat. Zo veel mogelijk trade binnen zien te harken. Ik zit daarbij te denken aan Bourgondy -> The Netherlands en dan Afrika / Azië te gaan veroveren / koloniseren. Maar twijfel of dat nu echt een uitdaging oplevert of dat zoiets te simpel is. Toscane of Venetië --> Italië vormen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 25 november 2014 Share Geplaatst 25 november 2014 Toscane of Venetië --> Italië vormen Ik maar denken Venetië, kan je daar dan ook mee spelen? Maar dat is natuurlijk Venice. Lekker slim van me. Maar als je heel Europa weet te veroveren als OPM-vassal aan de start van de game, klinkt Italië vormen nou niet als een zeer grote uitdaging. Mss dat ik me eens ga wagen aan Jihad of Sunset Invasion ofzo. Iemand ervaring mee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 25 november 2014 Share Geplaatst 25 november 2014 Hart van de Jungle? Wat is moet dat voorstellen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 25 november 2014 Share Geplaatst 25 november 2014 Neem aan dat dat een Colonial Nation is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 27 november 2014 Share Geplaatst 27 november 2014 (bewerkt) Uiteindelijk maar eens gestart met Bohemians, totaal iets anders dan ik voor van te voren zij, maar toch. Na een jaar krijg ik eindelijk mijn eerste ruler: Een 18 jarige 6/5/6 _O_ edit: Met een 6/6/3 als heir nu. Ik sowieso het idee dat je aan het begin goede rulers krijgt, maar naar mate het einde worden ze steeds slechter. Of ligt dat maar aan mij? 27 november 2014 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 27 november 2014 Share Geplaatst 27 november 2014 Dat ligt aan jou ja. Hier maar weer eens met Schotland begonnen, vind dat echt een leuk land om te spelen om de een of andere reden ;c Alleen jammer dat je tijdens je truces met Engeland niet bijster veel kan doen gezien je geïsoleerde omgeving. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 27 november 2014 Share Geplaatst 27 november 2014 Die gele kleur schrikt wel af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 30 november 2014 Share Geplaatst 30 november 2014 Zo, klaar met die bende waar ik elke oorlog tegen Oostenrijk, Spanje, Muscovy, Portugal en de Papal State kon gaan knokken als ik een klein landje aanviel. Uiteindelijk de strijd in gegaan met 3 vassals(Brandenburg, Gelre en Bremen) en 1 Ally(Saxony). Trier aangevallen, die ally Bohemia aan liet rukken en Oostenrijk als emperor trok zijn ally The Palatina mee de oorlog in. Daarna ging het vrij gemakkelijk, aangezien Oostenrijk net even goed op zijn plaats was gezet door Frankrijk en de Commonwealth. Eerder al een meevaller gehad. Uit het niets ineens een PU over Bavaria gekregen, aangezien wij dezelfde dynasty hadden. Gelukkig wou Commonwealth de succession war daar ook heel snel afsluiten met een concede defeat van mijn kant. Daarna wel een tijdje moeten strijden voor ze me weer wouden allieren, maar dat is inmiddels ook weer gelukt. :) Plan voor de komende jaren: -Kleine staatjes opvreten - Vassals integreren - Koloniseren zonder de Exploration ideas, maar met Expansion ideas. Wordt waarschijnlijk geen succes, maar wel geinig ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 november 2014 Share Geplaatst 30 november 2014 - Koloniseren zonder de Exploration ideas, maar met Expansion ideas. Wordt waarschijnlijk geen succes, maar wel geinig ;c Zelfs zonder colonist kun je je in Amerika enzo redden. Voor degene die AoW hebben: Maakt dat de game niet veel makkelijker? - Allys geven sieges aan jou als je warleader bent en ze de provincie niet willen. Allys kunnen dus gerust provincies siegen die jij in beslag wil nemen. - Jij kunt sieges weer aan andere doorgeven. Bv aan vassals. Dan betalen zijn de diplo points van de war. En coren ze de provincies, waarna jij de vassal eens kunt annexeren. Provincies die een vassal normaal gesproken niet wilt kopen, kun je op deze manier toch geven. En voor jou kost alles een stuk minder dan eerst zelfs provincie nemen en dan verkopen. - Gebruik maken van CB van vassals. Niets is vervelender dan geblokkeerd worden door een vassal, waardoor je de vassal eerst zou moeten integereren. Of een non-CB war zou moeten starten. Deze optie geeft je meer mogelijkheden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 30 november 2014 Share Geplaatst 30 november 2014 Goh, wat spel me nu ff flikt. Mijn ally Commonwealth besluit Austria aan te vallen. Prima, ik doe wel mee. De grootmacht van weleer zijn ze al even niet meer. Oorlog gaat van een leien dakje. We knallen allebei door de provincies heen en bijna heel Oostenrijk ligt onder siege na een aantal jaar. Ik had een paar provincies specifiek gesieged omdat ik die wel wou hebben, maar verder siegede ik maar random wat provincies, net als mijn vassels Vlaanderen en Hesse dat deden. Uiteindelijk zie ik het resultaat als Commonwealth de vrede tekent: 10+ provincies naar mij. Geen claims, 140% overextention, 100 AE en maar 300 adm points om te coren. Ow, en Commonwealth beëindigde 2,5 seconde later onze alliance, waardoor ik nu enkel nog Great Britain heb. ;c Dat wordt dus rebellen afknallen voor de komende periode. Misschien maar iets als subject loslaten of provincies laten defecten. :wall: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 1 december 2014 Share Geplaatst 1 december 2014 Goh, wat spel me nu ff flikt. Mijn ally Commonwealth besluit Austria aan te vallen. Prima, ik doe wel mee. De grootmacht van weleer zijn ze al even niet meer. Oorlog gaat van een leien dakje. We knallen allebei door de provincies heen en bijna heel Oostenrijk ligt onder siege na een aantal jaar. Ik had een paar provincies specifiek gesieged omdat ik die wel wou hebben, maar verder siegede ik maar random wat provincies, net als mijn vassels Vlaanderen en Hesse dat deden. Uiteindelijk zie ik het resultaat als Commonwealth de vrede tekent: 10+ provincies naar mij. Geen claims, 140% overextention, 100 AE en maar 300 adm points om te coren. Ow, en Commonwealth beëindigde 2,5 seconde later onze alliance, waardoor ik nu enkel nog Great Britain heb. ;c Dat wordt dus rebellen afknallen voor de komende periode. Misschien maar iets als subject loslaten of provincies laten defecten. :wall: Verkoop ze terug. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars990 Geplaatst 1 december 2014 Share Geplaatst 1 december 2014 Leuk bericht dit :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Curly Geplaatst 1 december 2014 Share Geplaatst 1 december 2014 Dat event heeft geloof ik te maken met te veel goud inkomsten of te hoge inflatie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 1 december 2014 Share Geplaatst 1 december 2014 Has at least 1 active loans Has at least 2 provinces producing gold Is at war Inflation is more than 20 Does not have the country flag Bankruptcy of Has at least 2 provinces producing gold Inflation is more than 15 Has the idea Viceroys Does not have the idea National Bank Does not have the country flag Bankruptcy Je moet je in een van deze twee situaties bevonden hebben. Aangezien je in het shot niet in war bent, ga ik voor de tweede. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjoerd H. Geplaatst 1 december 2014 Share Geplaatst 1 december 2014 Die x is sowieso niet helemaal lekker in zijn knar als ik zijn verhalen op het forum soms lees :mrgy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars990 Geplaatst 2 december 2014 Share Geplaatst 2 december 2014 Dat event heeft geloof ik te maken met te veel goud inkomsten of te hoge inflatie of Je moet je in een van deze twee situaties bevonden hebben. Aangezien je in het shot niet in war bent, ga ik voor de tweede. Optie twee inderdaad. Heb 5-6 goud provincies en de inflatie was 28% Niet echt een probleem, want financieel gezien gaat het erg lekker, +50 iedere maand. En net het belangrijkste doel behaald met Kilwa Queen of Mercury Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 4 december 2014 Share Geplaatst 4 december 2014 Bezig met een Tunis game, voor de Sons of Carthage-achievement. Gaat best lekker, 1576: In het begin gewoon rustig door Noord-Afrika heen gegaan, met de Turken als allies her en der provincies pakken en vassalizen. Pas twee oorlogen met Spanje gehad, eerste keer was al heel vroeg toen ik midden in een oorlog met de Mameluks zat maar door onze superioriteit op zee zijn ze nooit dichtbij geweest. Marokko was zo vriendelijk om Palermo voor me te siegen en zo had ik mijn eerste provincie te pakken. Dat zorgde ervoor dat ik al heel vroeg kon westernizen en in 1497 was ik western. Vervolgens verder gegaan met door de Mameluks heen banjeren en Marokko verpulveren waarna de Spanjaarden me opnieuw aanvielen terwijl ik in oorlog was in Egypte. Deze keer kwamen ze samen met Portugal en Frankrijk maar opnieuw, met de gecombineerde macht van ongeveer 200 schepen aan onze zijde, zonder veel problemen doorgekomen. Deze keer de rest van Sicilië kunnen pakken en Melilla teruggegeven aan mijn vassal Fez. De laatste 20 jaar eigenlijk niks meer veroverd, maar druk bezig geweest met vassals annexeren (Fez en Kreta samen goed voor zo'n 110 basetax) en nu dus hier. Komende jaren rustig doorgroeien en wat opbouwen naar mijn forcelimits om dan misschien de eerste echte rake klappen uit te delen aan Spanje. Al is het wel eng, zo'n Spaans-Frans-Portugees-Bourgondische alliantie. :huhu: Leuk land om mee te spelen tho. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten