MisterX Geplaatst 16 november 2014 Share Geplaatst 16 november 2014 Je kunt toch ook Byzantium vormen als Venice zijnde? Daar is ook een achievement voor. Mss dat die achievement wat voor je is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 16 november 2014 Share Geplaatst 16 november 2014 Aragon had the Papal state als vassal. Ondertussen geïntegreerd. En The Papel state bestaat opeens opnieuw: De provincie Hannover. Daarom is de Papel state opeens member van de HRE geworden. Maar de een na laatste reform is al doorgevoerd, dus ondanks dat alle staten vassals van mij zijn, is de Papal state geen vassal van mij. Maar omdat interne wars verboden zijn, kan ik ze ook niet aanvallen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 16 november 2014 Share Geplaatst 16 november 2014 Diplovassalizen dan, lijkt me niet zo'n probleem bij een OPM ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 16 november 2014 Share Geplaatst 16 november 2014 Ik zag wel dat hun relation gereset was, anders was diplo vassaling niet echt een optie denk ik ;c Ik vecht volgens mij 4 coalitieoorlogen per 15 jaar uit ofzo. Vrienden zijn zeldzaam... Ging me alleen om de rare situatie. Opeens ontstaat het land opnieuw op een gare plaats enz. Is zoiets normaal? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 16 november 2014 Share Geplaatst 16 november 2014 Jawel als je uitgaat dat Bourgondiers oorspronkelijk in Polen hun rijk hadden en van oorsprong Scandinaviers zijn. ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 16 november 2014 Share Geplaatst 16 november 2014 Gister 11 uur lang de playthrough van Arumba met Engeland gekeken :D Erg leerzaam so far, nu alleen nog zelf in de praktijk weten te brengen :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 16 november 2014 Share Geplaatst 16 november 2014 Gister 11 uur lang de playthrough van Arumba met Engeland gekeken :D Erg leerzaam so far, nu alleen nog zelf in de praktijk weten te brengen :D Wat wilde jij nou weten eigenlijk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 16 november 2014 Share Geplaatst 16 november 2014 Wat wilde jij nou weten eigenlijk?Heb het spel al een half jaar in Steam staan maar nooit aan begonnen omdat ik het veel te moeilijk vond :D Was op zoek naar een beetje uitleg :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 16 november 2014 Share Geplaatst 16 november 2014 Is het niet mogelijk ofzo dat de Papal state niet meer bestaat? Werden mijn vassal en kreeg event om Roma aan ze terug te geven. Nou ja, prima, als ik ze toch geen integreren. Dat is ondertussen gedaan. En nu bestaat de Papal state opnieuw. Dit keer is het de provincie Luneberg... Ik kan ze wel weer diplovassalizen, maar dan zul je zien dat ze weer opnieuw zullen gaan bestaan... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 17 november 2014 Share Geplaatst 17 november 2014 Als je de Paus annexeert zal een andere OPM katholieke theocracy de Papal State worden ja. Hoe precies bepaald welk land dat wordt weet ik niet maar ik denk dat zodra er geen katholieke theocracies zijn zal de Paus definitief verdwijnen. Zijn vast mensen hier die het je preciezer kunnen uitleggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 17 november 2014 Share Geplaatst 17 november 2014 Wel droog dat je het vaticaan ineens in Noord-Duitsland hebt liggen ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 november 2014 Share Geplaatst 17 november 2014 Een provincie wordt de papel state, volgens mij is het geen eens een specifieke OPM. Er komt namelijk een prince bij in de HRE. Er zijn er 45, maar als de Papel State in Noord-Duitsland ligt, zijn er 46. Er is dus geen land weg, maar een land bij gekomen... Dat gold voor beide gevallen trouwens. Nou laat ik de papel state maar even met rust. Heeft toch weinig nut... Kaartje van mijn voortgang. Ik heb me eerste gefocust op emperor worden en blijven (zonder het smerige 'vassaliseer de electors' truc) en het doorvoeren van de reforms (alleen de laatste moet nog). Ik heb alle HRE-staten mee weten te krijgen, geen enkele is afgehaakt. Daarna ben ik me pas gaan focussen op het uitbreiden van mijn gebied. De laatste restjes van Aragon, Poland en Lithuania moeten nog opgeruimd worden in komende oorlogen. Schotland, Munster en Polotsk zijn mijn vassals op dit moment (naast natuurlijk de HRE-staten). Ik heb nog zo'n 150 jaar te gaan. Mijn doel wordt denk ik om heel Europa onder controle te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 17 november 2014 Share Geplaatst 17 november 2014 Ahja dat zal het zijn inderdaad. Wat is de smerige vassaliseer de electors truc? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 november 2014 Share Geplaatst 17 november 2014 Ahja dat zal het zijn inderdaad. Wat is de smerige vassaliseer de electors truc? Je kent het trucje niet? Electors tot vassal dwingen, zodat ze (zo goed als) gegarandeerd op jou stemmen als volgende emperor? Deze flauw truc dus niet gebruikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 17 november 2014 Share Geplaatst 17 november 2014 O lol ik denk je hebt iets super vernuftigs bedacht. Mja is sowieso niet meer echt een goed idee aangezien je dan een IA-penalty krijgt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 november 2014 Share Geplaatst 17 november 2014 Haha, ik dacht juist: Bekende truc, hoef ik verder niet uit te leggen. Nou ja, als buitenstaander zou je wel de macht kunnen grijpen op deze manier met als doel om de je eigen provincies (En dan vooral natuurlijk je capital) toe te voegen aan de HRE, zodat je zelf HRE-lid wordt. Daarna kun je de vassals cancallen. Ben je van de IA-penalty af. Maar stemmen de electors wss ook niet heel snel meer op jou... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 17 november 2014 Share Geplaatst 17 november 2014 Ik heb zelf met Scandinavie 2 electors als Vassal, maar heb niet als doel het HRE vormen. Ik wil gewoon van die bende af, zodat ik eens kan blitzkriehen in Europa zonder dat bloed irritante Oostenrijk. Het zal je echter verbazen hoe moeilijk het is om alle electors in dezelfde oorlog te krijgen. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 november 2014 Share Geplaatst 17 november 2014 Wss heeft de emperor ook een paar electors als ally. Je zou je dus op de andere electors moeten richten, lijkt me. Al heb ik die achievement zelf ook nog niet ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 17 november 2014 Share Geplaatst 17 november 2014 Hier hebben ze alleen Trier als ally, die op hun beurt wel bohemia als ally hebben. Met Co-Beligerent zou ik die erbij kunnen krijgen dus. Dan heb ik zelf Gelre en Brandenburg als vassel en Saxony als ally. Blijven er over The Palastina en Bremen. Heb er wel het geduld voor, dus even wachten tot ik 1 van de 2 allieer en de andere zich aansluit bij Oostenrijk. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 november 2014 Share Geplaatst 17 november 2014 Moet ik bang worden van een coalitie met daarin Russia én Ottomans? ;c (en nog enkele landen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jelle. Geplaatst 17 november 2014 Share Geplaatst 17 november 2014 Nee, te ver weg. Zelfde verhaal voor Rusland en Ottomanen, zijn ook niet bang voor jou Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 november 2014 Share Geplaatst 17 november 2014 Te ver weg? Met Ottomans heb ik een grote gemeenschappelijke grens. En bij Russia zit Polotsk (mijn vassal) er alleen tussen en dus hebben die met een oorlog ook rechtstreekse doorgang... Al zijn de Ottomans ondertussen uit de coalitie, omdat ze een truce met ze hebben. Ze hadden een leger van 170k en iets van 150 ships. Dat is naar 0 van beiden gegaan. En nu ga ik maar voor hun ally en willen ze weer joinen, terwijl ze nog geen leger hebben :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 18 november 2014 Share Geplaatst 18 november 2014 Je hoeft ze niet samen in één oorlog te hebben hè. Als je ze maar tegelijk in oorlog hebt. Klopt, maar je kan geen leden aanvallen als je al in oorlog bent met de emperor. ;) En Allies buiten de HRE hebben ze allemaal niet. Momenteel is de stemming wel zo dat als de koning van Austria dood gaat, Saxony waarschijnlijk de emperor wordt. Die hadden overigens hun alliance met mij verbroken nadat ik ook Bremen Vassaliseerde :D Helaas is die knul van Oostenrijk wel maar 21 jaar. Met een beetje pech dus nog flink een tijdje wachten. Met mijn huidige AE is Palastina allieren ook geen gemakkelijke opgave. :( Nu rustig even manpower herstellen en AE laten zakken en dan zien we wel weer verder. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 18 november 2014 Share Geplaatst 18 november 2014 Vraag: Krijgen andere vassals ook een relation penalty als je bij een vassal voor break vassalisation kiest? Ik heb nog iets van 85 jaar ofzo en wil heel Europa onder mijn controle krijgen. Als vassals mee tellen gaat dat best makkelijk worden, maar ik wil het eigenlijk zonder vassals uiteindelijk. Ik zit er daarom aan te denken om enkele vassals onafhankelijk te verklaren en ze meteen aan te vallen en op die manier meteen in te lijven ipv annexeren. Ik heb zo het idee dat het me anders niet gaan lukken om alle vassals te integeren. Maar ik kan eigenlijk geen relation penalty's veroorloven bij andere vassals. Sommige hebben al iets van een -200 penalty voor AE en andere hebben weer een -150 penalty voor het recentelijk annexeren van een vassal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jebus4life Geplaatst 18 november 2014 Share Geplaatst 18 november 2014 Denk het niet (maar durf er geen geld op zetten), maar je krijgt zoiezo wel een stab hit van -5 de eerste 10 jaar indien je oorlog verklaart meen ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten