Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AlbMu #2

Richarð.

Aanbevolen berichten

Uitleg

Een kleine twee jaar geleden bedacht door [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION];. Een spel waarin deelnemers zelf een album moeten samenstellen aan de hand van een paar eisen. Zo moest er vorige keer een artiest uit Zweden inzitten. Evenals een man/vrouw duo én een Youtube filmpje met minder 1000 views. Het leverde een aantal mooie albums op. Maar door een gebrek aan stemmen in de finale (Starálfur vs. Kweekie), kwam er uiteindelijk geen winnaar. Dus leek het mij een goed idee om editie #2 te organiseren, om toch ooit een winnaar van AlbMu te hebben.

Inschrijven

In totaal kunnen er negen man meedoen. Net als de vorige keer zullen er drie groepen komen van elk drie man. De groepen worden per keer behandeld en hoef je dus maar drie albums per keer te beluisteren. In de eerste ronde zullen alle nummer één doorgaan. Die vormen uiteindelijk de finale groep waarin iedere deelnemer weer een album moet samenstellen met bepaalde voorwaarden.

Stemmen

De winnaars zullen worden aangewezen door het stemmen van zowel de deelnemers, als de mensen die niet meedoen. Iedereen is dus vrij om te stemmen. De kandidaten kunnen ook in hun eigen groep stemmen, maar niet op zichzelf. Stemmen kan via een pm naar mij. In het bericht zet je neer wie je de beste van de drie vond.

Eisen

De albums moeten aan bepaalde eisen voldoen. Deze zal ik later bekendmaken. Ook zou ik het leuk vinden als iedereen een albumhoes + titel bedenkt voor zijn album. Om het zo echt mogelijk te maken. Het hoeft niet moeilijk te zijn. Een simpel plaatje van een landschap kan al voldoende zijn. Mocht je het uitgebreider willen doen, ben je daar natuurlijk vrij in.

Qua genre zit er, mits de eis er niet is, geen verplichting aan. Al is het natuurlijk leuker om een mix te maken van verschillende stylen. Mocht je echt alleen rock/hip-hop/country o.i.d. erin willen, ben je daar vrij in. Bedenk wel dat mensen afwisseling leuk vinden.

Deelnemers;

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Ikzelf ben deelnemer #9. Mocht daar bezwaar tegen zijn, moet je het even aangeven. Dan doe ik niet mee en vult iemand anders #9 in.

[MENTION=204]Tijn[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=7785]Yitushita[/MENTION]; [MENTION=11733]Thierryvane[/MENTION]; [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=19686]Bm[/MENTION]; [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; [MENTION=2877]Chimpa[/MENTION]; [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION]; [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 74
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Uitleg

Een kleine twee jaar geleden bedacht door [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION];. Een spel waarin deelnemers zelf een album moeten samenstellen aan de hand van een paar eisen. Zo moest er vorige keer een artiest uit Zweden inzitten. Evenals een man/vrouw duo én een Youtube filmpje met minder 1000 views. Het leverde een aantal mooie albums op. Maar door een gebrek aan stemmen in de finale (Starálfur vs. Kweekie), kwam er uiteindelijk geen winnaar. Dus leek het mij een goed idee om editie #2 te organiseren, om toch ooit een winnaar van AlbMu te hebben.

Inschrijven

In totaal kunnen er negen man meedoen. Net als de vorige keer zullen er drie groepen komen van elk drie man. De groepen worden per keer behandeld en hoef je dus maar drie albums per keer te beluisteren. In de eerste ronde zullen alle nummer één doorgaan. Die vormen uiteindelijk de finale groep waarin iedere deelnemer weer een album moet samenstellen met bepaalde voorwaarden.

Stemmen

De winnaars zullen worden aangewezen door het stemmen van zowel de deelnemers, als de mensen die niet meedoen. Iedereen is dus vrij om te stemmen. De kandidaten kunnen ook in hun eigen groep stemmen, maar niet op zichzelf. Stemmen kan via een pm naar mij. In het bericht zet je neer wie je de beste van de drie vond.

Eisen

De albums moeten aan bepaalde eisen voldoen. Deze zal ik later bekendmaken. Ook zou ik het leuk vinden als iedereen een albumhoes + titel bedenkt voor zijn album. Om het zo echt mogelijk te maken. Het hoeft niet moeilijk te zijn. Een simpel plaatje van een landschap kan al voldoende zijn. Mocht je het uitgebreider willen doen, ben je daar natuurlijk vrij in.

Qua genre zit er, mits de eis er niet is, geen verplichting aan. Al is het natuurlijk leuker om een mix te maken van verschillende stylen. Mocht je echt alleen rock/hip-hop/country o.i.d. erin willen, ben je daar vrij in. Bedenk wel dat mensen afwisseling leuk vinden.

Deelnemers;

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Ikzelf ben deelnemer #9. Mocht daar bezwaar tegen zijn, moet je het even aangeven. Dan doe ik niet mee en vult iemand anders #9 in.

[MENTION=204]Tijn[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=7785]Yitushita[/MENTION]; [MENTION=11733]Thierryvane[/MENTION]; [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=19686]Bm[/MENTION]; [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; [MENTION=2877]Chimpa[/MENTION]; [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION]; [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deelnemers;

1. Kweekie

2. The Kerfts

3. Starálfur

4.

5.

6.

7.

8.

Ik benadruk maar meteen dat ik niet ervoor ga om het meest in de smaak te vallen bij anderen, maar om zelf een zo leuk mogelijk iets samen te stellen, ga dit toch niet winnen. :P

Dat lijkt mij ook de juiste reden om hier aan mee te doen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2qtafpk.png

Deelnemers;

1. Kweekie

2. The Kerfts

3. Starálfur

4. Keko

5. Bas2204

6. Juca

7. Erwin.

8. Tijn

9. The Saint

Via internet random groepen gemaakt;

Groep 1;

1. Erwin.

2. Starálfur

3. The Saint

Groep 2;

1. Juca

2. Tijn

3. Kweekie

Groep 3;

1. Bas2204

2. Keko

3. The Kerfts

Morgen komt ronde 1 online. [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=204]Tijn[/MENTION]; [MENTION=6779]The Saint[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2qtafpk.png

Ronde 1:

Zoals eerder uitgelegd, bestaat ronde 1 uit drie pouletjes van elk drie man. Alle negen kandidaten moeten dus een album insturen dat moet voldoen aan de volgende eisen;

1. Een nummer genaamd Intro.
  2. Een folk nummer uit Nederland, België of Frankrijk
  3. Een nummer uit het genre hip-hop dat vóór het jaar 2000 is uitgebracht
  4. Een nummer van een band die niet uit Europa komt
  5. Een nummer uit Scandinavië
  6. Een intermezzo/nummer korter dan 1 minuut
  7. Een nummer uit het genre blues, soul of jazz
  8. Een nummer dat niet in het Engels of Nederlands wordt gezongen
  9. Een electronica nummer
  10. Een nummer van een band met <2000 luisteraars op LastFM
  11. Vrije Keuze
  12. Een nummer langer dan 7 minuten

Graag ook in die volgorde insturen via een pm naar mij. Succes!

[MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=204]Tijn[/MENTION]; [MENTION=6779]The Saint[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik het goed dat nummer 6 een interlude moet zijn of een nummer korter dan een minuut? Of moet het een interlude zijn die korter is dan een minuut?

Interlude of een nummer korter dan 1 minuut. Al is een interlude ook vaak korter dan 1 minuut. Maar de eerste optie was mijn intentie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites