Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Latino/Spaanse items (niet posten als ze zesje zijn)

Ragazzo

Aanbevolen berichten

Lekker topic hoor Sebas ;c.

Nou, meteen maar een paar lekkere nummertjes. Lekker voor in de zomer ook. Sowieso de legende Juan Luis Guerra, man wat is die gast goed, wat een lekkere muziek.

j9EoCHdnok4

"Que la guagua va en reversa"

pm3_Bzls8SA

[MENTION=726]Ragazzo[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topic naar mijn hart. :<

Laten we beginnen met mijn nummer 3 favoriete muziekland na de VS en Japan: Brazilië en dan Samba. _O_

9HRX3SMy8FE

rQ_el5XH_BY

Mané Galinha in Cidade de Deus _O_:

XwT2iiKeg1g

BylyV8QSx9s

KLwsHreQRaY

SOKlD3TVVGs

Voor de rest:

aQL_x5RRj7U

UJkxFhFRFDA

w8QwSDHw3y4

andere landen:

Argentijnse tango-legende dit, zelfs vliegveld naar hem vernoemd:

iVF9eB3RGN8

Flamenco:

l-rWCgj5BZg

Moet wel nog heel veel dingen proberen, ben nog lang niet klaar merk ik, heb buiten Brazilië niet heel veel kennis. :P

Heb wel een Chili-dag ingepland in mijn landen-themamaand, de zaterdag, moet wel nog even het album ervan inhalen, want geen tijd voor gehad. Los Tres - Fome was het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topic naar mijn hart. :<

Moet wel nog heel veel dingen proberen, ben nog lang niet klaar merk ik, heb buiten Brazilië niet heel veel kennis. :P

Heb wel een Chili-dag ingepland in mijn landen-themamaand, de zaterdag, moet wel nog even het album ervan inhalen, want geen tijd voor gehad. Los Tres - Fome was het.

Heel, heel, heeeeel goed :mrgy:.

Folkloristische Chileen Pedro Messone - Si vas para Chile.

9Tlhp0DD8k8

Francisca Valenzuela - Quiero verte mas (geboren in de VS, maar wel een revelatie op muziek gebied naar het schijnt).

lzas_TSV7II

Javiera Mena - Luz de piedra de luna (niet echt Zuid-Amerikaanse muziek van zijn origine, maar moet zeggen dat het best klinkt)

atjmVa8k-vc

Chico Trujillo - Medallita (dit is een Chileense groep met invloeden van de Colombiaanse Cumbia en erg populair in Chili, maar treed ook op in Duitsland en Nederland)

jYHO_tc0EgM

Violetta Parra - Gracias a la vida.. Zeg maar gerust een Chileense legende. Deze muziek was in de dictatuur onder Pinochet nog populairder terwijl ze al dood was. In de tijd was het verboden omdat de verbinding met links/communisme eraan vast gekleefd zat.

w67-hlaUSIs

Mercedes Sosa - Gracias a la vida.. Zij is ook echt een grootheid in Zuid-Amerika. Ongelofelijk krachtige stem. Deze uitvoering is van bovenstaande artiest, maar ook als eerbetoon.

WyOJ-A5iv5I

Victor Jara - Manifiesto.. Weer iemand die in de dictatuur erg populair was en ook gezien werd als een symbool voor de mensenrechten. Ook zijn muziek was verboden in die tijd en hij werd vermoord, slechts 4 dagen na de Coupe 'd état.

SZQxBcubc2Y

Nou goed, zo heb je meerdere artiesten die in die tijd nog populairder werden. Veel sterke muziek en je merkt al snel dat er een bepaalde emotie in de muziek zit. Althans, ik merk dat wel in ieder geval. Osvaldo Rodriguez met het nummer Valparaiso is ook een fantastisch nummer, maar het makkelijkste is gewoon hier te kijken. Hier zitten veel van dat soort prachtige nummers op gehost.

https://www.youtube.com/user/francosalinas67

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, al die lui zien natuurlijk dat die gasten vet succes hebben in de Latijnse wereld. Dan is het 1+1 om een liedje met die lui op te nemen. Vind dat ook jammer hoor, want oudere Aventura werk is inderdaad 10x beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites