Roprop Geplaatst 6 januari 2015 Share Geplaatst 6 januari 2015 Topper van de bovenste plank natuurlijk, die wedstrijd ga ik sowieso meepakken ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 6 januari 2015 Share Geplaatst 6 januari 2015 Trainingskamp in eigen land iets te maken met financiële problemen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 6 januari 2015 Share Geplaatst 6 januari 2015 Dit jaar wellicht, maar vorig jaar deden ze het ook omdat er toch veldverwarming is en je in hetzelfde klimaat blijft trainen, wat gunstiger is voor het competitievervolg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 6 januari 2015 Share Geplaatst 6 januari 2015 Ander klimaat is niet per definitie onvoordelig, kijk maar naar wielrenners die op hoogte stage gaan Maar inderdaad, prima weer toevallig in Nederland voor voetbal als je veldverwarming hebt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 6 januari 2015 Share Geplaatst 6 januari 2015 Ander klimaat is niet per definitie onvoordelig, kijk maar naar wielrenners die op hoogte stage gaan Maar inderdaad, prima weer toevallig in Nederland voor voetbal als je veldverwarming hebt Dat was de gegeven uitleg van vorig jaar volgens mij, ik sta er zelf niet achter hoor. ;c Elke dag kou die je hier kan missen zou ik meepakken. :LO: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lennard95 Geplaatst 10 januari 2015 Share Geplaatst 10 januari 2015 Zaterdagochtend moeten wij tegen jullie spelen :D 3-3 :banana: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kloppie Geplaatst 20 januari 2015 Auteur Share Geplaatst 20 januari 2015 Joop vertrekt als voorzitter aan het einde van het seizoen. Dat was eerder bekend maar zoals ik het lees nu dus ook als voorzitter RvC. Aldo van der Laan volgt hem daar op waar van der Belt algemeen directeur wordt. Joop, bedankt voor wat je betekend hebt. Nu op naar een nieuw era bij Twente. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RogerGarcia Geplaatst 20 januari 2015 Share Geplaatst 20 januari 2015 Ik vond hem altijd een uitstekend beleid voeren. Toen de club in de financiële problemen zat zo'n 8 jaar geleden durfde hij toch bepaalde gokjes en risico's te nemen door bijvoorbeeld een speler als Elia aan te trekken. Prima beleid gevoerd, maar ik snap wel dat hij er nu mee stopt. Concurreren op de lange termijn met Ajax, PSV en Feyenoord lijkt me onmogelijk. Wel kunnen ze met dit stadion een stabiele subtopper worden, met wellicht één keer in de 10/20 jaar een kampioenschap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teklehaymanot Geplaatst 20 januari 2015 Share Geplaatst 20 januari 2015 Joop Muntenman gaat de wijken in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joery Geplaatst 20 januari 2015 Share Geplaatst 20 januari 2015 Goede zaak, verschrikkelijke vent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 20 januari 2015 Share Geplaatst 20 januari 2015 Gaat er na Mokhtar, Mokotjo en Lachman in ieder geval geen Zwolse topper meer heen voor een habbekrats. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 20 januari 2015 Share Geplaatst 20 januari 2015 Toch indrukwekkend wat hij heeft gepresteerd. Toch was er veel onrust in Enschede en meer mensen tegen dan voor Joop de laatste tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 20 januari 2015 Share Geplaatst 20 januari 2015 Joopie _O_ Laatste jaren zijn natuurlijk een stuk minder, maar goed, deze man heeft ons van de afgrond naar een kampioenschap geholpen. Kan bij mij niet meer stuk, ik denk dat hij er ook verstandig aan doet om nu meer afstand van de club te nemen. Aansluiting met de top hebben we al verloren en ik denk dat we gewoon weer afzakken naar de categorie subtopper. [MENTION=16357]cimbomcu[/MENTION]; mensen tegen Joop? Ik denk dat er daar maar heel weinig van zijn hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 20 januari 2015 Share Geplaatst 20 januari 2015 Joopie _O_ Laatste jaren zijn natuurlijk een stuk minder, maar goed, deze man heeft ons van de afgrond naar een kampioenschap geholpen. Kan bij mij niet meer stuk, ik denk dat hij er ook verstandig aan doet om nu meer afstand van de club te nemen. Aansluiting met de top hebben we al verloren en ik denk dat we gewoon weer afzakken naar de categorie subtopper. [MENTION=16357]cimbomcu[/MENTION]; mensen tegen Joop? Ik denk dat er daar maar heel weinig van zijn hoor. Ja veel vrienden/bekenden van mij en ook mensen die Twente op de voet volgen voor hun baan vinden dat hij te lang is doorgegaan en dat hij de eer aan zichzelf moet houden. En dat doet hij nu ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elano Geplaatst 20 januari 2015 Share Geplaatst 20 januari 2015 Kan alleen maar respect voor Joop. Heeft de club weer opgebouwd met een kampioenschap als gevolg zelfs. Daarna ging het minder met de club, maar dat maakt voor mij niet meer uit. Deze man verdient zeker om geëerd te worden binnen fc twente en dat gaat ook wel gebeuren verwacht ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 20 januari 2015 Share Geplaatst 20 januari 2015 Ja veel vrienden/bekenden van mij en ook mensen die Twente op de voet volgen voor hun baan vinden dat hij te lang is doorgegaan en dat hij de eer aan zichzelf moet houden. En dat doet hij nu ;c Tja hij heeft ook deels pech gehad met het mislopen van het kampioenschap in de Arena destijds. Had 15 miljoen Euro verschil gemaakt. Al mag dat het zeker niet goedpraten, heeft verkeerd gegokt maar zeker niet zijn krediet verspeeld bij de echte fans. Wellicht wel bij diegene die met witte zakdoekjes aant wapperen waren huhu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 20 januari 2015 Share Geplaatst 20 januari 2015 Tja hij heeft ook deels pech gehad met het mislopen van het kampioenschap in de Arena destijds. Had 15 miljoen Euro verschil gemaakt. Al mag dat het zeker niet goedpraten, heeft verkeerd gegokt maar zeker niet zijn krediet verspeeld bij de echte fans. Wellicht wel bij diegene die met witte zakdoekjes aant wapperen waren huhu. Nee tuurlijk blijft die man een icoon maar goed je moet imo niet door die status dingen vergeten ;c Bijvoorbeeld een aantal miskopen, het terughalen van Mcclaren, de verschillende conflicten met mensen binnen Twente, de zogenaamde ''angstcultuur'' wat er heerst in de club volgens ''insiders'' en nu ook financieel niet heel best ;c Maar ben het met je eens hoor dat hij voor Twente gewoon een legende is ondanks deze fouten :p Bij zo'n iemand komt er altijd veel kritiek maar als die dan afscheid neemt zullen de fans echt wel laten zien hoe geweldig hij is geweest voor de club. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kloppie Geplaatst 21 januari 2015 Auteur Share Geplaatst 21 januari 2015 Elk mens maakt fouten maar als je kijkt over de afgelopen jaren wat hij gedaan heeft is fantastisch. Van een faillisement naar een kampioensploeg met een uitgebreid stadion in eigen beheer. Kunnen alleen maar trots zijn op Joopie. Laat die successupporters maar zwaaien met de witte zakdoekjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 21 januari 2015 Share Geplaatst 21 januari 2015 Niets dan lof voor Joopje hoor. Heeft Twente van hangend over de afgrond naar een stabiele subtopper gemaakt, met als absolute hoogtepunt t kampioenschap natuurlijk. De laatste jaren heel vaak negatief in t nieuws geweest met een paar rare acties, maar hij zal ook daar vast in het belang van de club gedacht hebben, ondanks dat t wat vreemd oogt. Een kampioenschap brengt nu eenmaal veel successupporters mee en veel van hen zullen vanzelf wel weer afhaken. Joopie, danke shön. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 23 januari 2015 Share Geplaatst 23 januari 2015 FC Twente heeft op dit moment sec een schuld van zestig miljoen euro’ Vrijdag, 23 januari 2015 om 09:50 De financiële situatie van FC Twente is momenteel verre van rooskleurig. De Enschedese club kampt met een enorme schuld, staat onder curatele van de KNVB en heeft weinig zicht op transferinkomsten. Volgens Arjan Hoop, financieel adviseur van de raad van commissarissen, is er in vergelijking met juni vorig jaar veel veranderd. / FC Twente had een half jaar geleden een schuld van meer dan 90 miljoen euro; een langlopende schuld van ruim 53 miljoen euro en een kortlopende schuld van ruim 37 miljoen euro. "Op dit moment hebben we een hypotheekschuld van zo'n 34 miljoen euro op een stadion dat 75 miljoen euro heeft gekost, de verplichtingen op de spelersgroep bedragen na dit seizoen zo'n 11 miljoen euro en verder hebben we kortlopende schulden zoals overbruggingsleningen van zo'n 12 miljoen euro”, verklaart Hoop aan het Algemeen Dagblad. “Al met al heeft FC Twente op dit moment sec een schuld van zo'n zestig miljoen euro”, stelt Hoop, die aangeeft dat de club een stap terug zal moeten doen. “Qua spelersbegroting en betalingen vallen we terug naar het niveau van AZ.” Van uitgaande transfers hoeft FC Twente het ook niet te hebben. De transferwaarde van een groot deel van de spelersgroep ligt bij derden. Tjaaa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 23 januari 2015 Share Geplaatst 23 januari 2015 FC Twente #4 Tja wat? Was al bekend dat spelers als Castaignos (Doyen) en Corona (externe investeerders) niet geheel in eigen handen zijn. Ik noem deze omdat zij momenteel de meest likely spelers zijn om te vertrekken. Gutierrez hebben mensen intern aan meebetaald, daarnaast nog Eghan, Ebecilio en Ould Chikh wiens rechten deels zijn opgekocht door Doyen. Daar hebben we destijds ook een omliggend bedrag van 5 miljoen voor gevangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kloppie Geplaatst 23 januari 2015 Auteur Share Geplaatst 23 januari 2015 Om een beetje nuance te brengen rond de 60 miljoen :) Balans kun je altijd verdelen in activa en passiva. Alle activa moet op een manier gefinancieerd worden, zij het met eigen vermogen of vreemd vermogen. Zoals in bovenstaand bericht staat een hypotheek van 34 wat valt onder een langlopend vreemd vermogen (nagaande dat 41 miljoen van deze schuld al is afgelost in de afgelopen jaren). Blijft dus over een bedrag van 26 miljoen in kortlopend vreemd vermogen. Deze moeten binnen een paar jaar worden afgelost waardoor de liquiditeitspositie niet goed is, en Twente wordt ingedeeld in positie 1. Daardoor staat men onder curatele. Vreemde vindt ik wel dat men de kortlopende schulden niet heeft afgelost in plaats van de langlopende, stel dat Twente 10 miljoen meer aan langlopend vreemd vermogen had, was er een schuld van 16 miljoen kortlopend vreemd vermogen en zat men in categorie 2. Dat is ook de reden waarom ik vindt dat de categorieën van de KNVB nergens op slaan omdat de financiële status altijd een momentopname is en niet 1 op 1 in een puntensysteem is te vertalen. Zouden de activa en passiva in een groter contrast moeten plaatsen ipv alleen de liquiditeit te beoordelen. Feit is wel dat de situatie niet rooskleurig is omdat de kortlopende schulden moeten worden afgelost. Joop heeft al aangegeven dat Twente de komende anderhalf jaar nog even pijn moet lijden maar dan zijn deze schulden afgelost (of voor een heel groot deel). Wanneer dat gebeurd is kan al het geld dat binnenkomt worden gebruikt om de langlopende schulden af te lossen of te stoppen in eigen vermogen en te gebruiken als liquiditeit. Dat is ook de formule geweest van Bayern München en Dortmund om eerst het stadion af te lossen zodat alle inkomsten gebruikt kunnen worden. Die strategie hanteert Twente ook en daarmee ziet het toekomst plaatje er rooskleurig uit. Alleen duurt dit een beetje. En uit de cijfers blijkt ook dat Twente in het afgelopen jaar 30 miljoen schuld heeft afgelost, een behoorlijk bedrag. En [MENTION=16357]cimbomcu[/MENTION]; De transferwaarde van de spelers zijn verkocht zodat er snel geld binnenkwam (liquide middelen) om wat kortlopende schulden af te lossen. Bekend is dat de rechten van Tadic, Promes en Ebecilio verkocht waren. Echter kun je zelf ook op Doyen Sports zien dat Castaignos en Eghan hier ook bij behoren. Vindt het dus overdreven dat het gaat om een groot deel van de spelersgroep. We hebben het hier over vijf spelers en niet meer. Echter zijn dit wel onze toppers. We gaan met Twente dus naar een spelersbegroting richting die van AZ. Is dat erg? Mijn inziens niet aangezien we het jaren geleden op de jeugd hebben gegooid. De echte toppers zijn niet haalbaar maar met een goede trainer valt veel uit deze selectie te halen en is Europees voetbal zeker mogelijk. De titel kunnen we de komende vijf jaar wel vergeten. Wanneer de schulden zijn afgelost hebben we een flinke voorsprong op de rest van Nederland en kunnen we langzaam aan weer richting de top bouwen en hebben we geleerd van het verleden net zoals Feyenoord dat nu min of meer heeft gedaan. Zie dit dus allemaal zeer positief in. [MENTION=2852]RanDMC[/MENTION]; Oudl Chickh is dus geen onderdeel van Doyen :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 23 januari 2015 Share Geplaatst 23 januari 2015 Joh ik bedoel ''tja'' toch totaal niet als negatief? Ik vind dat Doyen gewoon verschrikkelijk en vond het al heel naar om daar aan mee te werken wat dus Twente deed en nu jullie het moeilijk hebben moet je idd fors snijden dankzij die keuze van onder andere Joop om met die mensen samen te gaan werken. Daarom zeg ik Joopie zal altijd een icoon blijven in Enschede maar die man is niet brandschoon hoor ;c Het is gewoon ontzettend jammer jezelf in de vingers snijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 23 januari 2015 Share Geplaatst 23 januari 2015 Joh ik bedoel ''tja'' toch totaal niet als negatief? Ik vind dat Doyen gewoon verschrikkelijk en vond het al heel naar om daar aan mee te werken wat dus Twente deed en nu jullie het moeilijk hebben moet je idd fors snijden dankzij die keuze van onder andere Joop om met die mensen samen te gaan werken. Daarom zeg ik Joopie zal altijd een icoon blijven in Enschede maar die man is niet brandschoon hoor ;c Het is gewoon ontzettend jammer jezelf in de vingers snijden. Lol :r heb je een hamer bij je? Dan moet je even nog wat planken blijven tikken, wie weet raak je de goede nog. Doyen kwam juist als geroepen. Legde een zak geld neer waar Twente op dat moment baat bij had, in ruil daarvoor ontvingen zij rechten voor de hierboven genoemde spelers. Dat wijzelf uiteindelijk meer zouden kunnen vangen voor die spelers, tja, het is niet voor niets een investeringsmaatschappij. Heeft totaal niks te maken met hoe deze financiële ellende is ontstaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 23 januari 2015 Share Geplaatst 23 januari 2015 Nee maar het heeft wel te maken met hoe je uit deze situatie kon gaan. Castaignos en Corona voor 10 per stuk verkopen bijvoorbeeld en je deed een enorme stap vooruit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten