Satyr Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 Typisch een verhaal van een niet finalist. Wint Belgie van Frankrijk, dan hoor je Courtois niet. Even los van het feit dat die 3e/4e plek wedstrijd onzin is natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 Is het ook niet zo dat ze nu 10x meer verdienen dan een aantal jaar geleden? Zoals Van der Vaart het al aangaf, voetballers zouden nooit de helft van hun salaris inleveren als ze daardoor de helft konden voetballen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 11 uur geleden zei Azpi: https://www.skysports.com/football/news/11095/12430926/thibaut-courtois-belgium-goalkeeper-criticises-uefa-fifa-over-match-schedule-after-nations-league-third-place-play-off-defeat "They [UEFA] made an extra trophy [UEFA Conference League]… it is always the same," he said. "They can be angry about other teams wanting a Super League but they don't care about the players, they just care about their pockets. "It's a bad thing that players are not spoken about. And now you hear about a European Championship and a World Cup every year, when will we get a rest? Never." "This game is just a money game and we have to be honest about it," said Courtois. "We just play it because for UEFA it's extra money. Hij heeft wel gelijk maar spreekt zichzelf wel tegen! Als schema al zo vol is, is alleen maar beter Belgie zonder Lukaku en Hazard was tegen Italie voor zo'n non wedstrijd als 3e/4e plek toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 1 hour ago, Kyrill said: Hij heeft wel gelijk maar spreekt zichzelf wel tegen! Als schema al zo vol is, is alleen maar beter Belgie zonder Lukaku en Hazard was tegen Italie voor zo'n non wedstrijd als 3e/4e plek toch? maar hij klaagt ook niet erover dat ze niet met het sterkste team spelen. hij bedoeld dat die wedstrijd voor de 3e plek helemaal niet gespeeld zou moeten worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 Hij moet niet zeuren, want hij krijgt er ook nog voor betaald en niet zo'n klein beetje ook. Hij had ook kunnen zeggen tegen de bondscoach dat hij niet mee wilde dan scheelde dat voor hem weer twee wedstrijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 1 uur geleden zei Satyr: Typisch een verhaal van een niet finalist. Wint Belgie van Frankrijk, dan hoor je Courtois niet. Even los van het feit dat die 3e/4e plek wedstrijd onzin is natuurlijk. Het staat me bij dat Courtois wel vaker kritisch is geweest op het overvolle speelschema, maar dat kan ik zo snel niet vinden. Timing is niet de beste, nee. Los daarvan, volgens mij kunnen we 'm wel affikken omdat ie schandalig veel verdient, maar hij heeft wel een punt. FIFPro probeert het al een tijdje met wetenschappelijk onderzoek, maar dat lijkt nog niet echt te helpen. Ten Hag heeft ook wel eens benadrukt dat de roofbouw die er op (jonge) spelers wordt gepleegd door die overvolle schema's grote gevolgen kan hebben. Tuchel heeft het zelfs over vermoorden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 Dan stel ze niet op, als je dat vindt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 Ja das een fraaie, herken je een structureel probleem, moet je het zelf op gaan lossen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 (bewerkt) 15 minutes ago, Satyr said: Dan stel ze niet op, als je dat vindt. ja dat hebben we gezien, dan word je geschorst als je je spelers niet beschikbaar stelt (zoals met die Brazilianen). De clubs hebben al enorm sterke selecties om te kunnen rouleren. Die nations league is gewoon een kut competitie. Net zoals de conference league. De conference league valt nog mee omdat er alleen maar kut clubs in spelen. Maar in de nations league spelen ook de spelers van de top teams die ook voor echte belangrijke competities meedoen. 13 oktober 2021 bewerkt door Azpi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 1 minuut geleden zei Azpi: Die nations league is gewoon een kut competitie. Net zoals de conference league. Allebei oneens. De Nations League vervangt verschrikkelijke oefenpotjes die door niemand serieus worden genomen. En de Conference League zorgt ervoor dat ook andere clubs een keer een kans hebben om Europees te spelen. Wat mij betreft twee goede voorstellen. Ben het alleen wel eens met Courtois dat er goed gekeken moet worden naar speelschema's. Dus maximaal twee interlands per periode en niet drie (al snap ik ook wel dat er nog een beetje ingehaald wordt na corona), geen replays bij bekerwedstrijden, maar gewoon penalty's, en geen onzinnige vriendschappelijke toernooien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 Als jij als trainer vindt dat jouw spelers overbelast zijn, dan is de club daarvan de hoofdmoot qua belasting. Dan stel je een 19 jarige jongen even niet op tegen de Brentfords, Watfords en Southamptons van je land. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 (bewerkt) 11 minutes ago, Tim' said: Allebei oneens. De Nations League vervangt verschrikkelijke oefenpotjes die door niemand serieus worden genomen. En de Conference League zorgt ervoor dat ook andere clubs een keer een kans hebben om Europees te spelen. Wat mij betreft twee goede voorstellen. Ben het alleen wel eens met Courtois dat er goed gekeken moet worden naar speelschema's. Dus maximaal twee interlands per periode en niet drie (al snap ik ook wel dat er nog een beetje ingehaald wordt na corona), geen replays bij bekerwedstrijden, maar gewoon penalty's, en geen onzinnige vriendschappelijke toernooien. die oefenpotjes moet je gewoon afschaffen. in plaats daarvan een soort van korte voorbereiding doen voor een EK of WK + de kwalificatie wedstrijden. en de conference league word ook gewoon op donderdag gespeeld en dan ga je toch eerder kijken naar de europa league dan de conference league. 13 oktober 2021 bewerkt door Azpi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 22 minuten geleden zei Azpi: en de conference league word ook gewoon op donderdag gespeeld en dan ga je toch eerder kijken naar de europa league dan de conference league. Behalve dan dat Europese competities niet alleen bestaan voor tv-kijkers. Het is voor kleinere landen (zelfs Nederland dit jaar) mooi om vaker Europees te kunnen spelen. En zolang er geen schakelkanaal is kunnen zowel de Europa League als de Conference League mij gestolen worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 1 uur geleden zei Satyr: Als jij als trainer vindt dat jouw spelers overbelast zijn, dan is de club daarvan de hoofdmoot qua belasting. Dan stel je een 19 jarige jongen even niet op tegen de Brentfords, Watfords en Southamptons van je land. Cool. En dan speel je een paar potjes gelijk omdat je met je tweede keus speelt en dan wordt je er uit getyfd omdat je steenrijke eigenaren niets anders accepteren dan de titel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 (bewerkt) Als werkgever ben je verantwoordelijk voor je werknemers. Niet als punt tegen iemand hier, maar meer dat ik mij aansluit bij Satyr dat clubs meer verantwoordelijkheid moeten nemen. Trainers die zeuren over speelschema's terwijl ze 40+ contractspelers ter beschikking hebben, elke vrije minuut de wereld over vliegen voor oefenwedstrijden (laatste 1,5 jaar wel stukken minder door COVID) etc. 13 oktober 2021 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 1 minuut geleden zei Sophomore: Als werkgever ben je verantwoordelijk voor je werknemers. Zo, jij durft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 Zojuist zei Socrates: Zo, jij durft. Ja ik zag het interview met Pasveer in de VI met als kop dat fouten van keepers vaak heel kostbaar zijn en die tekst heeft mij geïnspireerd om ook met diepzinnige en zeer intelligente teksten te komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 36 minutes ago, Tim' said: Behalve dan dat Europese competities niet alleen bestaan voor tv-kijkers. Het is voor kleinere landen (zelfs Nederland dit jaar) mooi om vaker Europees te kunnen spelen. En zolang er geen schakelkanaal is kunnen zowel de Europa League als de Conference League mij gestolen worden begrijp wel dat het voor de fans leuk is dat ze naar Europese uitwedstrijden kunnen gaan. Daarom snap ik de conference league nog wel. Maar teams zoals Roma en Tottenham moeten toch gewoon Europa League spelen? Ze zouden die top 4 competities eruit moeten halen. Engeland, Spanje, Duitsland, Italië, als je daar 6e eindigt ben je nog steeds veel beter dan de meeste Nederlandse teams in de conference league. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 7 minutes ago, Sophomore said: Als werkgever ben je verantwoordelijk voor je werknemers. Niet als punt tegen iemand hier, maar meer dat ik mij aansluit bij Satyr dat clubs meer verantwoordelijkheid moeten nemen. Trainers die zeuren over speelschema's terwijl ze 40+ contractspelers ter beschikking hebben, elke vrije minuut de wereld over vliegen voor oefenwedstrijden (laatste 1,5 jaar wel stukken minder door COVID) etc. Maar die doen al alle mogelijke technieken gebruiken, waaronder cryotherapie en ze hebben allerlei data over de conditie van de spelers. Het is toch echt het schema dat het meest verantwoordelijk is. Je kunt in de CL of Premier League geen spelers rusten of met een B team spelen. + je kunt niet met 40+ spelers trainen zodat ze passen in je tacktiek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 (bewerkt) 14 minuten geleden zei Azpi: Maar die doen al alle mogelijke technieken gebruiken, waaronder cryotherapie en ze hebben allerlei data over de conditie van de spelers. Zeker, maar het is maar de vraag of er wel gehandeld wordt naar die data/adviezen van medici/fysiologen; kijk maar naar de spanningen die ontstaan tussen de manager en de staf. Recente goed gedocumenteerde voorbeelden daarvan zijn Mourinho bij Chelsea en ManU, Van Bommel bij PSV, Pedri bij Barça, Pau Torres etc. 13 oktober 2021 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 1 uur geleden zei Azpi: die oefenpotjes moet je gewoon afschaffen. in plaats daarvan een soort van korte voorbereiding doen voor een EK of WK + de kwalificatie wedstrijden. en de conference league word ook gewoon op donderdag gespeeld en dan ga je toch eerder kijken naar de europa league dan de conference league. Je spreekt jezelf hier tegen hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 8 minutes ago, delichris said: Je spreekt jezelf hier tegen hoor. nee ik bedoel die oefenpotjes tussendoor (wat nu de nations league is) . In plaats daarvan een week of 2 voor het EK of WK dan wat oefenwedstrijden doen. 25 minutes ago, Sophomore said: Zeker, maar het is maar de vraag of er wel gehandeld wordt naar die data/adviezen van medici/fysiologen; kijk maar naar de spanningen die ontstaan tussen de manager en de staf. Recente goed gedocumenteerde voorbeelden daarvan zijn Mourinho bij Chelsea en ManU, Van Bommel bij PSV, Pedri bij Barça, Pau Torres etc. Maar als je dat advies negeert heb je alleen jezelf mee want als de speler dan weer een terugval heeft ben je ze nog langer kwijt. Een ander probleem is dat de Premier League tegen 5 wissels is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 1 uur geleden zei Sophomore: Als werkgever ben je verantwoordelijk voor je werknemers. Niet als punt tegen iemand hier, maar meer dat ik mij aansluit bij Satyr dat clubs meer verantwoordelijkheid moeten nemen. Trainers die zeuren over speelschema's terwijl ze 40+ contractspelers ter beschikking hebben, elke vrije minuut de wereld over vliegen voor oefenwedstrijden (laatste 1,5 jaar wel stukken minder door COVID) etc. Er zitten wel flinke kwaliteitsverschillen tussen die spelers, ik bedoel, ADO heeft ook maar één Thomas Verheydt he en Barça zelfs geen Messi's meer. Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid zeker grotendeels bij de club, maar de afhankelijkheidsrelatie van clubs aan FA/UEFA/FIFA is wel heel lastig. Misschien moeten we het "bandensysteem" van de F1 maar soort van overnemen. Je mag een speler maar een X aantal keer per seizoen gebruiken. Als je te veel je beste spelers hebt ingezet dan moet je toch echt je zesde spits Brobbey in gaan zetten. Kan trouwens ook wel meteen een aantal nadelen daarvan bedenken, maar goed, he, alleen maar zeiken en niks voorstellen helpt ook niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 oktober 2021 Share Geplaatst 13 oktober 2021 In La Liga heeft Pedri in jaar 70 duels gespeeld. Komt ie, dat is nog niks... Inaki Williams van Bilbao heeft minimaal 200 duels op rij in de basis gestaan voor zijn club Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 14 oktober 2021 Share Geplaatst 14 oktober 2021 Bizar verhaal. Lucas Hernandez moet een jaar de cel in in Spanje wegens het verbreken van een contactverbod met zijn huidige vrouw. Toen hij voor Atletico speelde kreeg hij mot met zijn vrouw op straat en dat ging er kennelijk heftig aan toe. Kreeg toen een taakstraf en contactverbod van 6 maanden. Gedurende die 6 maanden legden ze het echter bij en gingen ze binnen die 6 maanden op een verlate huwelijksreis. Omdat ze het contactverbod verbroken hebben moet hij volgens de Spaanse rechter de cel in. 🤣 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten