Chiemel Geplaatst 18 augustus 2015 Share Geplaatst 18 augustus 2015 Geloof me... Die 8 euro is het waard. Niets is vervelender dan eerst een verplicht modderbad door te moeten voordat je eindelijk je tent in kan na een dagje festivallen. http://www.kijkshop.nl/product/137059/schep-en-pikhouweelset/ Is goed weer voorspeld hè. Maar we zien bog wel even :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manager Mitchell Geplaatst 18 augustus 2015 Share Geplaatst 18 augustus 2015 Goed weer met 1x een flinke bui en tienduizenden mensen die er doorheen lopen is ook modder hé Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iJefferd Geplaatst 18 augustus 2015 Share Geplaatst 18 augustus 2015 Is goed weer voorspeld hè. Maar we zien bog wel even :) Na afgelopen weekend vertrouw ik echt geen weerman/weervrouw meer. Het zou zaterdag opklaren... Heeft alleen maar geregend. Heb wel heerlijk in de plassen staan stampen :-D. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 18 augustus 2015 Share Geplaatst 18 augustus 2015 Goed weer met 1x een flinke bui en tienduizenden mensen die er doorheen lopen is ook modder hé Lang leven de partytent. Als je die goed neer zet, voorkom je veel problemen ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 20 augustus 2015 Share Geplaatst 20 augustus 2015 D-dayyyyyyyyyy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 Het zit erop #gesloopt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 Kort verslagje van het Zomerparkfeest: Op donderdag begonnen we met de Guy Forsyth Blues Band. Erg goed moet ik zeggen. Gewoon een volwaardige blues act die erg strak speelde. Vervolgens, tot mijn grote spijt, een stukje over het terrein gaan lopen en een praatje gemaakt met de vele bekenden die we tegen kwamen. Hierdoor voor het grootste deel PAUW misgelopen. Laatste nummers nog wel gehoord en die waren zeker niet mis [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION];. Ga zeker wat meer van ze opzoeken. Toen maar bij The Afterpartees met hun Joekskapel XXL show gaan staan, maar dat was niet zo geweldig: te veel gepraat en te weinig muziek. Wat er wel werd gespeeld, was wel aardig. Vervolgens nog even gestaan bij de Hackney Colliery Band. Leuke jazzband met swingende muziek, maar ik ben eerder afgehaakt aangezien ik vrijdag nog gewoon moest werken. Vrijdag halverwegen de show van de Sierra Leone's Refugee All Stars binnen komen lopen. Erg leuke vrolijke muziek, paste perfect bij het zomeravondgevoel. Vervolgens weer een rondje gemaakt over het terrein en weer bijgepraat met een aantal bekenden. Daarna Douwe Bob gezien. Ook die speelde erg goed samen met zijn band. Vind hem op CD niet altijd even spannend, maar live bracht hij het met veel energie en zelfs mijn vrienden die normaal niets met dit genre hebben, konden het nu wel waarderen. Vervolgens nog even rondgehangen en een verjaardag gevierd van de vriendin van een van mijn vrienden en al dansend afgesloten bij Boscha Nova. Zaterdag kwam ik tegen het einde van de show van Kovacs bij het park aan, maar mocht ik er niet in (te veel mensen op het terrein). Half uurtje moeten wachten, waarna ik van een afstandje heb gekeken naar John Coffey. Die gooien echt een bak energie en enthousiasme over je heen, maar lijken daarin bijna zichzelf voorbij te lopen. Vervolgens op main een deel van Orlando Julius & The Heliocentrics geluisterd. Ik vond het heerlijk, maar mijn vrienden konden het minder waarderen (geen liefhebbers van jazz/soul en al helemaal niet van de Afrikaanse variant). Vervolgens nergens meer echt specifiek bij gestaan om te luisteren en met een drankje in de stad doorgegaan tot het alweer licht begon te worden. Dit laatste is dan ook een van de oorzaken dat ik gisteren niet ben geweest. Toch jammer aangezien ik Jick Munro & The Amazing Laserbeams, Songhoy Blues, My Baby en eventueel Jett Rebel nog best mee had willen pakken. Voor My Baby misschien nog een kans als ik een paar vrienden kan overtuigen over een paar weken mee te gaan naar Bluesrock in Tegelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 Lowlands was weer dik, zal morgen even een verslagje maken van de dingen die ik heb gezien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 24 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 24 augustus 2015 Vervolgens, tot mijn grote spijt, een stukje over het terrein gaan lopen en een praatje gemaakt met de vele bekenden die we tegen kwamen. Hierdoor voor het grootste deel PAUW misgelopen. Laatste nummers nog wel gehoord en die waren zeker niet mis [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION];. Ga zeker wat meer van ze opzoeken. Mooi zo, zeker doen. Komt als het goed is later dit jaar een debuutplaat aan. Zal je wel mentionen tegen die tijd, mocht je dat willen. :) Lowlands was weer dik, zal morgen even een verslagje maken van de dingen die ik heb gezien Ben benieuwd, Koen. (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 Doe ik ook nog later, ben benieuwd naar de verschillen, die er zeker zullen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 24 augustus 2015 Share Geplaatst 24 augustus 2015 Mag je me wel even mentionen hoor Richard, jij mag dat trouwens altijd als je een goede tip hebt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 25 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 25 augustus 2015 Mag je me wel even mentionen hoor Richard, jij mag dat trouwens altijd als je een goede tip hebt Zal ik doen. ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 25 augustus 2015 Share Geplaatst 25 augustus 2015 Lowlands 2015: Doorweekte kleren, Michael en goed gekke Beste optreden: Tame Impala De verrassing: Balthazar De tegenvaller: The Chemical Brothers Ten eerste wil ik zeggen dat de beoordelingen van artiesten niet alleen afhangen van hun kwaliteit, maar ook zeker van een combinatie van gemoedstoestand, timing van de dag, positie in de tent en de drukheid. Maar zie hieronder mijn verslag van Lowlands 2015: Donderdag We kwamen de donderdagmiddag aan op camping 4 van Lowlands. Nadat we al een goed deel van ons voorraadje bier hadden weggedronken, gingen we rond etenstijd het terrein een beetje verkennen. Die avond hebben we vooral genoten van de Silent Disco (4*); dit was onze eerste keer en deze aparte ervaring was beter dan verwacht. Behalve dat we die avond al te veel hadden gedronken hoeft daar niet al te veel over gezegd te worden, want het echte werk begon natuurlijk op de vrijdag. Vrijdag We begonnen de dag met een optreden van Curtis Harding (3*). Was een prima optreden om mee te beginnen, zijn muziek is ietwat eentonig en het was daar in de zon verschrikkelijk warm. Even later in Alpha bij Chef’s Special (4*) gekeken. Was een zeer goede show met veel gastoptredens. Anderen vonden het niet hun beste voorstelling, maar was voor mij de eerste keer. Helaas konden ze hun laatste nummer door de strenge organisatie niet meer spelen. Daarna nog even een stukje van James Bay gezien, maar was te kort om er echt iets nuttigs over te zeggen. Weer iets later bekeken we de Slaves (3.5*) in Charlie; dat was gewoon keihard raggen. Lekker veel energie (met name de drummer/zanger), was prima te doen. Met het raggen, of eerder springen, gingen we verder met Limp Bizkit (4*) in het o zo warme Alpha. We stonden ergens in het midden/achterkant; het geluid was daar niet optimaal, maar het feest was echt top. Ik was van top tot teen bezweet. Klein minpuntje was dat Fred Durst ons probeerde te overtuigen dat we het beste publiek ooit waren (wat ik niet geloof dus). Later met Paolo Nutini (4*) probeerde we weer even tot rust te komen; ook al ken ik niet al te veel nummers van hem, was wel onder de indruk van zijn stem en zijn ziel die hij erin legt. Op het einde van de avond waren we weer in de Alpha te vinden, om naar afsluiter Ben Howard (2*) te kijken. Nouja, zoiets moet je dus niet op een vrijdagavond plannen. Saai, saai, saai. Wel lekker in het gras gezeten. Daarna moest ik even naar de tent, omdat mijn shirt nog steeds doorweekt was van het optreden met Limp Bizkit. Tijdens de nacht even wezen kijken bij Zer00’s Heroes (2*), geluidskwaliteit was daar echt drama. Je kon daar gewoon een normaal gesprek voeren. Daarna een lange tijd geweest bij St. Paul/Checkpoint Indie (3.5*) in de Charlies. Ook al was het wat rustig, er was daar prima muziek met een prima sfeertje. Volgens mij zijn we die nacht ook nog bij Oh Mega Machine, de vervanger van Titty Twister, geweest. Dat viel erg tegen, geen waardige vervanger. We waren er te kort om er echt een oordeel over te hebben. Later bleek dat we Kees van Hondt ook nog hebben gemist bij de Desperados Bar, echt geen idee dat hij daar kwam. Zaterdag De zaterdag begon voor ons met Opgezwolle (4*). Het optreden was zeer goed, leuk dat o.a. een Typhoon ook nog even langskwam. Klein minpuntje was dat het waarschijnlijk iets te vroeg op de dag was. Publiek was (in het midden) vrij mild. Even later bij FFS (3.5*) gekeken. Verwachtte er niet veel van op basis van wat Spotify-tijd, maar optreden was beter dan ik had verwacht. Daar iets eerder weggegaan om een goede plek bij Balthazar (4.5*) te hebben. Ik kende het niet en ging meer mee met mijn vrienden, maar het was een verrassend goed optreden met het afsluitende Blood Like Wine als toppunt. De Raise Your Glass op het einde deed het hem goed, enige is dat dan niemand meer een ‘’glass’’ heeft. Of je moet van die kutmensen hebben die tijdens een druk concert even drinken proberen te halen. De zang van beide heren was ook erg goed. Vervolgens was het dan weer tijd voor een feestje, namelijk met de Jeugd (4*). Het was stampvol, waardoor we iets buiten de tent terechtkwamen. (Tip: Soms is net buiten de tent zo druk dat het midden in de tent opeens meevalt, dus misschien was dat nu ook wel zo). Maar zij wisten het hele publiek in te pakken, zeer geslaagd en Alpha-waardig dus. Wat ik dan weer niks aan vond was Bastille (2.5*); beschouw dit een beetje als vrouwenmuziek. Een andere tegenvallend optreden was die van The Chemical Brothers (2.5*). Het knalde niet genoeg, was meer een lichtshow en de drukte daarbij hielp ook niet. Bovendien was ik daar in mijn eentje. Nachtprogramma viel best tegen; bij Checkpoint India – Hippie Hippie Hoorah’s (2.5*) en Fiesta Beatz (2.5*) niet de sfeer kunnen vinden die we zochten. We waren niet in de stemming voor techno, maar hadden we achteraf gezien misschien toch moeten doen. Hoewel er bij Checkpoint India er wel een hele knappe DJ-resse er achter de draaitafel stond (DJ Anna? Kan geen foto vinden…). Zondag De zondag begon met een ode aan Gerard Reve (Leve Reve, 1.5*); dit was best matig. Eén van de gastauteurs (Dautzenberg) wilde Reve eren door voor het publiek lekker een boekje te lezen en verder niks te doen Hoop boe-geroep. Het eerste muziekoptreden van de dag was een aardige van PAUW (3*). Ze speelde een prima pot, maar is simpelweg nog niet helemaal mijn muziek, dus niet geweldig goed genoten ofzo. Ook klein beetje eentonig. Daarna gingen we even achterin de Alpha-tent bij het Concertgebouworkest (2*) kijken. Achterin de tent was het geluid nauwelijks te horen en werd het overstemd door het gepraat van de mensen om ons heen. Ik denk dat het gewoon niet de juiste plek is. Bovendien was het niet het type klassieke muziek waarvan ik hou. Om de tijd te vullen en we even iets wilden zien gingen we kijken bij Allah-las (3.5*). Ik kende ze niet, maar ze pingelden lekker weg en heb ik nog best van genoten. Reden dat we eerst daar gingen kijken was dat we van de India makkelijk konden overlopen naar de Bravo, om daar naar Joey Bada$$ (3*) te kijken. Op zich wel een aardig optreden, ik had wel even zin in wat Brooklyn-rap. Maar de beste man moest misschien iets te vaak vragen om de handjes in de lucht te doen en we waren godverdomme niet in Amsterdam (Pharrell-fout). Vervolgens konden we weer teruglopen van Bravo naar India, om daar naar Benjamin Clementine (4.5*) te kijken. Dit was een zeer goed optreden, prachtige muziek. Gelukkig was zijn zang ook verbeterd ten opzichte van wat je hoort op Spotify. Ik geef het geen 5 sterren, omdat ik zijn gesproken woorden tussen liedjes door nauwelijks kon horen en ik denk dat het optreden nog indrukwekkende was geweest als het in een andere setting was geweest. Het beste optreden van Lowlands was voor mij van Tame Impala (5*). Die speelden echt retegoed, de juiste nummers en sloten de show goed af. Dit goede optreden was nog steeds te proeven op andere plekken van het terrein waar er plaatjes gedraaid, namelijk dat er weer flink werd gejuicht zodra er weer een plaatje van hen werd gedraaid. Dit gebeurde onder andere in de laatste variant van Checkpoint India. Met name de afsluitende DJ (RipTide?) (4.5*) speelde echt fantastisch, werd hem dan ook gesmeekt om door te spelen na 3.00 uur. Helaas hier ook weer de strenge organisatie. Even een klein sprongetje weer terug in de tijd; de afsluiter Major Lazer (3.5*) ook gezien. Was ook weer een goed feestje, maar puur naar de kwaliteit kijkende stelde het niet heel veel voor. Past niet helemaal bij dé Lowlands-stijl. In de nacht ook nog even bij Best of Lowlands (3.5*) geweest. Was ook nog best leuk en goede sfeer. Michael!!!!!!! (kenners weten) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 25 augustus 2015 Share Geplaatst 25 augustus 2015 Donderdagochtend om 7u de wekker gezet en bij het huis der verzameling de laatste Schültenbrau's in m'n tas weten te proppen. We vertrokken met vijf man in twee auto's vanaf Delft met de afspraak elkaar te volgen, maar dit ging al na de derde bocht verkeerd toen we beiden een totaal andere route namen. Maakte verder niet veel uit, want nadat de andere partij een kwartiertje bij de Kiss and Ride heeft moeten wachten, konden we ons al bij de aanwezige groep voegen voor het hek. Lekker de ruimte, stoeltje opengeklapt en om 10u je eerste biertje en knakworst naar binnen werken. Op de camping (4) hadden we voor de derde keer op rij haast exact dezelfde plek, wat alles lekker vertrouwd maakte. Tentjes in een rondje met in het midden een partytent waar je geen grote boze wolf voor nodig had om die omver te blazen. Nadat m'n tent was opgezet kwam ik er wel achter hoe erg mijn koffieverslaving is. Totaal verbaasd, omdat ik maar twee biertjes had gedronken, had ik knallende koppijn en uiteindelijk toch maar een bakkie pleur wezen kopen met als gevolg dat ik een uur later weer vol aan de pils kon. Donderdag ging het terrein al open en we zijn redelijk vroeg naar de Silent Disco geweest in de India. Had dat nog nooit meegemaakt, maar man wat was dat leuk. Vol meeschreeuwen met Take me out van Franz Ferdinand, terwijl je daar doorheen op de achtergrond de rest totaal wat anders hoort meedenderen. Voortdurend gewissel door de channels en elkaar voortdurend seinen dat ze de andere channel weer moesten checken, toffe start. Om 12u hadden we alleen al wel het gevoel dat het 4u 's nachts was en dus zijn we na een kritische beschouwing over het eerste broodje hamburger (we vonden de plaatsing van de burger wat ongelukkig) de tent wezen opzoeken. Maar goed, Lowlands draait om de bandjes die er staan en ik heb er nog geen woord over geschreven. We waren van plan om Curtis Harding te bekijken, maar omdat we onze tijd hebben verspild met het invullen van een totaal achterlijke vragenlijst, moesten we ver achteraan buiten de Charlie aansluiten. Niets ervan meegekregen en dus besloten om samen met iemand anders wat vroeg naar The Antlers in de India te gaan (de rest verkoos The Indien). The Antlers waren, zoals de LSD-spacende langnek voor me in zijn eigen woorden beschreef, 'kankerintens' (excuses voor zijn woordenschat). Ondanks dat ik het niet zo zou noemen, was het inderdaad een zeer mooi optreden. Alles wat ze deden straalde het perfectionisme af en voornamelijk het nummer 'Kettering' (mijn favoriet) bezorgde me minutenlang kippenvel. Geweldig hoe elke toon, elke snaar en elke aanraking van de drums (dit kon je geen slaan meer noemen) zo precies werd uitgevoerd. Mensen die The Antlers niet kennen zullen misschien wel een stukje minder genoten hebben. De nummers die me bekend waren kwamen echt binnen, maar bij de nummers die ik niet kende merkte ik dat ik soms de aandacht wat verloor. Anyway, sterk begin van de vrijdag. Na The Antlers werd het tijd voor iets met meer energie en daarom bezochten we de X-Ray waar de Nieuw-Zeelandse Thomston optrad. In het begin was ik bang dat we echt een paar van de twintig waren, maar uiteindelijk werd het alsnog leuk gevuld. Bleek zijn zesde echte optreden ooit te zijn en je zag ook aan hem dat het geweldig voor hem was om op Lowlands te zijn. Zijn stijl doet me echt enorm denken aan SOHN, wat geen misselijke vergelijking is. Z'n redelijk catchy nummers maakten het een leuk optreden, maar niet een die me bij zal blijven in m'n Lowlands herinneringen. Na Thomston zou ik graag naar Vaults en The Staves zijn gegaan, maar aangezien ik niemand meekreeg, besloot ik m'n schema aan te passen op een ander deel van de groep (ik ga alleen zelf naar een optreden als ik iets echt tof vind, en dat valt bij deze twee bands wel mee). Zij waren blijkbaar van plan om The Kerfts tegemoet te komen en naar het Mauritaanse Noura Mint Seymali te gaan. Toen ze het podium van de Lima opkwamen, kreeg ik het idee dat ze net van de boot waren afgekomen, al was dat wel een hele gezellige boot. De zangeres waarvan je normaal alleen in hoge frequentie 'jalalalalalalalalala' verwacht, zorgde met een maffe woestijnharpgitaar (weet ik veel wat het was) en onverstaanbare teksten voor een apart optreden. De gitarist en bassist wisten zich ook niet echt een houding aan te nemen en alleen de importdrummer deed wat aan publiekinteractie. Ik heb me ermee vermaakt, maar bij een Afrikaanse band had ik toch wat meer swing verwacht. Na het Mauritaanse gepingel, wilde ik iets totaal anders zien. De Duitse Reggaegroep iLLBiLLY HiTEC was iets waar ik van tevoren wel naar uitkeek. Het was best druk in de Lima, maar ik heb toch goed mee kunnen krijgen dat ze er een leuk feestje van maakte. Gelukkig m'n enigszins favoriet 'East to the West' gehoord, want we vertrokken al snel om een redelijk plekje te kunnen krijgen in de Alpha waar ik Paolo Nutini wilde zien. Vind dat best een toffe artiest en met name het nummer 'Iron Sky' keek ik naar uit. Ondanks dat deze belevenis lichtelijk werd verpest door 15-jarige tienermeisjes om me heen die het optreden liever door hun telefoon bekeken, was dit nummer toch wel een hoogtepuntje. Dat stukje van Charlie Chaplin uit The Great Dictator vind ik er echt prachtig in verwerkt en die kon ik dus ook feilloos 'meespeechen'. Aangezien ik niet echt vooraan stond hier, werd het optreden wel wat belemmerd door het borrelende publiek achterin. Gelukkig kon ik bij het volgende optreden in de Alpha, Ben Howard, wat meer naar voren waardoor ik daar wat minder last van had. Dit was een optreden waar ik echt naar had uitgekeken, maar het resulteerde in een kleine teleurstelling. Ik heb me prima vermaakt hoor, maar ik had iets meer nummers van Every Kingdom verwacht. Keep Your Head Up was de enige crowdpleazer die hij speelde, en dit stelde mij met mijn wens voor The Wolves toch een beetje teleur. Een Lowlove redacteur beschreef dit vooraf als 'de schattige surfdude die een beetje een bitch is geworden', en daar kon ik me achteraf wel een beetje in vinden. Als afsluiter in de Alpha verwachtte ik een beter optreden, en daar horen ook je beste nummers bij. Het nachtprogramma van Lowlands beschrijf ik niet, aangezien ik daar nul verstand van heb. Heb me steeds prima vermaakt in de Heineken waar er achter elkaar Rock-hitjes worden gedraaid en ik moet echt niets hebben van DJ's, techno en wat er allemaal ook maar enigszins op lijkt. Weet ook het verschil niet tussen al die termen die ik heb gehoord. Op de zaterdag begonnen we met een leuke 'wakker worden' singer-songwriter. Eentje die alle klassieke aspecten bij zich draagt, waaronder een magistrale stem. Eaves heeft mijn zaterdag in de Charlie leuk gestart, voornamelijk met zijn wat betere nummers 'As Old as a Grave' en 'Pylons'. Het lichte windje wat er op het podium stond zorgde met zijn wapperende lange manen voor een grappig effect bij zijn relaxende ondergaande-zon-muziek. Na dit optreden weer naar de X-Ray gegaan omdat daar de interessante vervanger van Whilk & Misky (waar ik best naar uitkeek) begon. CUT_, die bekend zijn geworden met de vertaalde versie van Papaoutai, heeft dit volledig waar gemaakt. De Nederlandse zangeres vertelde volgens mij dat ze eigenlijk earpluggers zou gaan verkopen op Lowlands, maar dat de plannen door het uitvallen van Whilk & Misky wat waren gewijzigd. Anyway, erg sterk optreden waar ik mooie nieuwe muziek heb ontdekt. Mijn plan was eigenlijk om naar Christine and the Queens te gaan, maar m'n voeten hadden een beetje rust nodig en om die reden is een deel van de groep onder andere het nummer 'Paardenpoep' (ja leuk die mama appelsap die het nummer volledig verpesten) naast de Bravo op de stijgers gaan luisteren. Achteraf wel spijt aangezien het echt een tof optreden bleek te zijn, en wij zijn vervolgens naar het wat tegenvallende Low Roar in de X-Ray gegaan. Vond er zelf vrij weinig aan, al kende ik de muziek wel redelijk. Optreden hebben we ook niet helemaal afgekeken, Voordat we naar de Heineken zouden gaan, wilden we eerst wat meekrijgen van Mini Mansions in de Charlie. Ik kan hier niet veel over zeggen omdat ik er maar een half uurtje ben geweest, maar op bepaalde punten gingen ze wel lekker los en heb ik me goed vermaakt. Toch vertrokken omdat we een leuk plekje wilden hebben in de Heineken waar Balthazar zou gaan optreden. Twee jaar terug zijn ze totaal verkeerd geplaatst in de Alpha, waar ik ook maar twee nummers heb meegekregen, maar dit jaar hebben ze het helemaal goed gemaakt. Ze gaven een leuke show zonder dat ze echt een hit hebben. Al hun gespeelde nummers zijn van een goed niveau zonder dat daar echt iets bovenuit steekt. Daarbij speelt het ook mee dat heel de tent, waaronder ik, verliefd werd op Patricia Vanneste, die zichtbaar aan het genieten was van de stukjes waar alle aandacht op haar was gevestigd. Na dit hoogtepunt, ben ik op pad gegaan naar de Lima. Helaas heb ik comedian Father John Misty moeten misty, maar ik heb er iets heel tofs voor in de plaats gezien. Het Utrechtse Gallowstreet hebben echt een geniaal feestje op Lowlands gemaakt. Een soort brassband van twaalf man waarvan tien man op toeters lopen te blazen. Als ze niet aan het blazen waren, waren ze wel bezig met het opzwepen van het publiek. De enigen die meer los gingen dan het publiek, was de band zelf. Je zag ook aan alles dat dit voor hen het absolute hoogtepunt was in hun carrière tot nu toe. Enige jammere was dat de enige persoon die niet aan het springen was achter mij stond en mij voortdurend in m'n rug zat te porren omdat ze bang was dat ik op haar tas zou stappen. Zet je tas dan ook niet op het drukste plekje van de tent... Ik was vooraf van plan om hier een kwartier eerder weg te gaan, maar zelfs als ik dat nog had gewild, was dit wegens het gigantische feestje niet mogelijk geweest. Echt een hoogtepunt met muziek waar ik normaal nooit naar luister. Na het optreden in versnelde pas naar Lapsley in de Charlie gegaan. Deze pas 18 jarige zangeres wilde ik echt niet missen en gelukkig heb ik enkel een klein begin gemist en kon ik nog op een leuke plek staan. Zij heeft een geweldig zuivere stem wat al haar nummers betoverd. De paniek sloeg wat licht toe toen bij het afsluitende nummer 'Station' het zangeffect in een andere microfoon niet werkte. Zichtbaar geprikkeld herpakte ze zich toch geweldig, waardoor haar beste nummer nog gered werd. De zaterdag besloten we af te sluiten bij de gortdroge Courtney Barnett die de India op geheel eigen wijze liet meerocken. Op het podium is ze wel redelijk schuchter en hoopte ik eigenlijk op iets meer show van haar kant, maar goed, wellicht past dit niet heel erg bij de muziek die ze maakt. Aardig optreden, maar het wordt op 3voor12 beter beoordeeld dan mijn eigen herinnering. Misschien ken ik het gewoon niet goed genoeg of is het toch niet volledig mijn ding. Hierna besloten we Nothing but Thieves over te slaan aangezien we aardig gesloopt waren en ze al een tijdje bezig waren. Maakte verder niet uit, zaterdag was een topdag. The Chemical Brothers gelukkig gemist. Heb citaten gehoord als 'Het waren twee mongolen die op een piano aan het rammen waren' en 'ze drukten op play en dat was het'. Hoop dat ze Spotify Premium hadden, want de reclame er doorheen zou genant zijn geweest. Omdat we zondag allemaal wat brak waren en ook niet behoorden tot de fanatieke fanclub van RHODES, besloten we rustig in het gras op deze muziek wakker te worden. Het wakker worden werd een tijdje later verder ingezet in de Heineken, waar niemand minder dan Bear's Den speelde. Hiervan kunnen wij met gepaste trots zeggen dat we fans van het eerste uur zijn en daar doen we dan vooral ook heel interessant mee. Het optreden begon een beetje als drie schattige teddybeertjes die nummertjes aan het spelen waren, maar ze groeiden in de show. De laatste nummers waren met wat extra pit gespeeld en gaven een erg leuke indruk. Daarnaast waardeert het Lowlands publiek altijd een subtiele bash richting Nickelback, en dus was ook dit optreden compleet. Nadat we de Bijzondere Bieren Bar verkozen boven The Districts, vertrokken we naar de Mighty Oaks in de Lima. Dit vond ik een echt leuke verassing. Een beetje een mix van The Lumineers en Bear's Den die vrij catchy nummers maken. Het was dan ook aardig druk en ik verwacht dat deze gasten binnen drie jaar in de Heineken mogen optreden. Ben heel blij dat ik dit boven Allah-Las heb verkozen, aangezien die heel erg saai bleken te zijn. De rest van de deelgroep waarmee ik was zijn eerder weggegaan om naar Joey Bada$$ te kunnen gaan, maar ik verkoos deze sympathieke band even hierboven. Nadat dit was afgelopen heb ik eventjes gekeken bij The Maccabees om vervolgens weer snel weg te gaan. Zij hebben duidelijk het schema tegen. Op een zonnige zondagmiddag om 4u in de Alpha spelen, tsja, dan zit iedereen het liefst op de heuvel naar het optreden te kijken. Enkel een paar mensen die brak weer in slaap waren gevallen tijdens het Concertgebouworkest bevonden zich nog in de tent, wat zorgde voor een erg saaie en tamme sfeer. Ze waren dan ook gewoon kansloos, hadden de Heineken moeten krijgen om er iets van te kunnen maken. Na twee nummertjes had ik de Alpha dus weer verlaten en vertrok ik naar de India waar ik Benjamin Clementine heb mogen aanschouwen. Echt iets totaal anders dan wat ik op Lowlands allemaal heb gezien en wat was het tof. De sfeer daar had wat weg van een high-class Londens café waar je met een glas whiskey in je hand naar een piano spelend donker silhouette zat te luisteren. De beste nummers werden als eerst gespeeld met als gevolg dat een deel van het publiek na een tijdje de aandacht verloor en er ook een soort café van probeerde te maken. Het 'sssssht'-geluid vanuit een ander deel van het publiek was dan ook veelzeggend over de kracht van zijn optreden. Op Lowlove werden ze afgekraakt, volledig de grond ingeboord. De band zou als het slachtoffer van een vampier zijn, leeggezogen en levenloos. Als een horror-film die je maar één keer kunt zien. Nee, vrolijk werd je er niet van als je het las, maar dit was de band waar ik het meest naar uitkeek. In de Heineken mocht ik dan eindelijk eens een keer Interpol bekijken en wat was het tof. Ik moet het toegeven dat er weinig show en spektakel was, maar wat ze wel deden is hun ijzersterke nummers magistraal uit de speakers laten klinken. Ik moest er in m'n eentje naartoe omdat de rest goede plekken wilde hebben bij Kendrick Lamar, maar ik heb er gestaan alsof ik volkomen bezeten was van de muziek, met name toen 'The New' werd ingezet. Luister dit echt al heel lang en elk gespeeld nummer staat feilloos in m'n hersenen geprint. Dit betekent misschien ook wel dat je de band goed moet kennen om het net zo te waarderen als ik bij het optreden. Dit was ook op hilarische wijze te zien bij de 15-jarige meiden voor me. Ik zag ze staan en ik vond het al geen Interpol-publiek om te zien, maar goed, hoeft niets te zeggen. Toen Paul Banks de eerste noten aansloeg, keken de meiden elkaar aan, pakten het schema er nog eens bij en realiseerden blijkbaar dat ze in de verkeerde tent stonden en wisten niet hoe snel ze weg moesten komen. Ik hoop dat ze nog erg genoten hebben van AWOLNATION. Kendrick Lamar werd het niet meer voor mij na Interpol, daarvoor was het te druk in de Alpha. Ik besloot andere bekenden van mij op te zoeken die ook aanwezig waren en te wachten op Tame Impala in de Heineken. Ik ben wat minder bezeten van deze muziek en kan het slechts 'goed waarderen'. Heb het van een afstandje bekeken in de tent om me vervolgens bij m'n vrienden te voegen die naast de tent op het gras zaten. Muziek klonk goed, maar ik heb dus weinig meegekregen van de show. Beetje jammer aangezien ik lees dat dit echt magistraal bleek te zijn. Omdat we al kapot waren, hebben we daarna slechts maar een half uurtje naar Viet Cong gekeken en hebben we vervolgens onze weg naar de tentjes gemaakt waar we een ingestorte partytent aantroffen. In de nacht het feestje nog goed kunnen afsluiten en daarmee kan ik terugkijken op een prachtige editie van Lowlands dit jaar. Vooral de zondag en zaterdag extreem genoten van alles wat er was. Ik had me voorgenomen om ook een culinaire recensie te schrijven van het festivaleten, maar gezien ik nu weer echt aan m'n scriptie moet, zal ik jullie die besparen. [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 25 augustus 2015 Share Geplaatst 25 augustus 2015 [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; leuk stukje. We hebben niet al te veel dezelfde dingen gezien, maar zie vooral overeenkomsten ertussen door. Zoals het missen van Christine and the Queens en het brakke/kapotte gevoel tussendoor waardoor je de energie niet meer had om ergens heen te gaan. Wist niet dat Benjamin Clementine slecht gerecenseerd was, waar kan ik dat lezen? Mja, gaf in mijn eigen stukje al aan dat je eigen beleving afhangt van de gemoedstoestand en waar je bijvoorbeeld staat. Hierdoor heb jij dus het goede van Tame Impala gemist. Maar achja, als je je maar vermaakt hebt. Waar stond je op camping 4 trouwens? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 25 augustus 2015 Share Geplaatst 25 augustus 2015 [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; leuk stukje. We hebben niet al te veel dezelfde dingen gezien, maar zie vooral overeenkomsten ertussen door. Zoals het missen van Christine and the Queens en het brakke/kapotte gevoel tussendoor waardoor je de energie niet meer had om ergens heen te gaan. Wist niet dat Benjamin Clementine slecht gerecenseerd was, waar kan ik dat lezen? Mja, gaf in mijn eigen stukje al aan dat je eigen beleving afhangt van de gemoedstoestand en waar je bijvoorbeeld staat. Hierdoor heb jij dus het goede van Tame Impala gemist. Maar achja, als je je maar vermaakt hebt. Waar stond je op camping 4 trouwens? Ik had het niet over Benjamin Clementine, ik doelde daarmee op Interpol ;) Staat niet heel erg duidelijk misschien. Bij camping 4 stond ik op het veld voor het veld van het toiletgebouw, en daar ergens in het midden maar dichtbij. Ik zal jouw stukje ook nog even lezen vanmiddag;c Heb iets teveel tijd besteed aan mijn verslag haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 25 augustus 2015 Share Geplaatst 25 augustus 2015 Ik zal misschien ook nog wel kort verslag doen als ik er zn in heb, zie al wel dat ik veel andere dinngen bekeken heb, zeker in vergelijking met Koen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 25 augustus 2015 Share Geplaatst 25 augustus 2015 Ik zal misschien ook nog wel kort verslag doen als ik er zn in heb, zie al wel dat ik veel andere dinngen bekeken heb, zeker in vergelijking met Koen En dat terwijl ik mij volgens mij altijd goed kan vinden in jouw top100 lijstje. Maar probeer met Lowlands ook wel echt nieuwe muziek te ontdekken, wat ook enige voorbereiding heeft met het doorspitten van de bandjes:p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 25 augustus 2015 Share Geplaatst 25 augustus 2015 Ik had het niet over Benjamin Clementine, ik doelde daarmee op Interpol ;) Staat niet heel erg duidelijk misschien. Bij camping 4 stond ik op het veld voor het veld van het toiletgebouw, en daar ergens in het midden maar dichtbij. Ik zal jouw stukje ook nog even lezen vanmiddag;c Heb iets teveel tijd besteed aan mijn verslag haha Heb jouw stukje ook ff snel gelezen, vandaar dat ik het waarschijnlijk ook niet helemaal goed heb gelezen. We stonden zelf ook op camping 4, midden achter het toiletgebouw en dan net voor het asfaltgedeelte dan nog. [MENTION=12552]Erwin[/MENTION]; Moet je doen. The Bohicas niet meer gezien, Balthazar ging nipt voor. Geen spijt gehad van die keuze aangezien laatsgenoemde erg goed was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 25 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 25 augustus 2015 Leuke verslagjes, [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; en [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; Als ik het zo zie, had ik waarschijnlijk wel een heel ander programma gehad. ;c Alhoewel Koen wel bij Interpol, Courtney Barnett en Tame Impala is geweest. :love: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manager Mitchell Geplaatst 25 augustus 2015 Share Geplaatst 25 augustus 2015 Dat van Michael hoef je toch geen kenner voor te zijn? Is toch bijna altijd wel op een festival dat een naam steeds wordt geroepen haha. Bij Dour was het toevallig ook Michael dit jaar trouwens ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 25 augustus 2015 Share Geplaatst 25 augustus 2015 Nja, kenner misschien niet het goede woord, had er net zo goed dronken broeder neer kunnen zetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 26 augustus 2015 Share Geplaatst 26 augustus 2015 Top 30 volgens 3voor12 hieronder. Ik heb er echt heel weinig van gezien en mis een Benjamin Clementine en Balthazar 1. Tame Impala 2. Kendrick Lamar 3. Rico & Sticks 4. Courtney Barnett 5. Christine & The Queens 6. Caribou 7. Underworld 8. Major Lazer 9. FFS 10. New Wave 11. Paolo Nutini 12. Fuzz 13. Shamir 14. Father John Misty 15. Concertgebouworket 16. Jeugd van Tegenwoordig 17. Jacco Gardner 18. Lianna La Havas 19. Hot Chip 20. The Love Triangle 21. La Roux 22. Mura Masa 23. Ought 24. Skepta 25. Todd Terje and the Olsens 26. Palmbomen 27. Pauw 28. Batida 29. Thomston 30. Bastille Nu ik dit lijstje heb doorgenomen kwam ik erachter dat ik Palmbomen nog niet had genoemd en ook Harrie Hossel en Joost van Bellen niet. Die Harrie Hossel viel tegen, hoopte op wat goede hiphop, geen 1 goed nummer gehoord daar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 26 augustus 2015 Share Geplaatst 26 augustus 2015 3voor12 is altijd wel heel subjectief. Zie Thomston ook voorbij komen en Bear's Den, Mighty Oaks, The Antlers en Gallowstreet niet (Balthazar en Benjamin Clementine idd ook niet), terwijl die imo wel een top 30 waardig optreden hebben gegeven. Interpol wat mij betreft ook, maar daarmee hoef je bij hen al helemaal niet aan te komen. Maakt verder ook niet uit, maakt hun stukjes wel altijd leuk om te lezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 26 augustus 2015 Share Geplaatst 26 augustus 2015 Was er zoveel matigs dat die kleuters van New Wave met hun vervelende muziek zo hoog staan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten