Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Festivals

Richarð.

Aanbevolen berichten

[MENTION=16229]Juca[/MENTION]; was je afgelopen zaterdag ook nog op Werchter? Zo ja, hoe was het? ;c

Ja, was het hele weekend geweest. Was zoals elke dag heel vet en heel warm. Wat dan? Jij was er ook :) ?

Pleur er trouwens binnenkort (lees vandaag of morgen) een verslagje erop met de tops en tobs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, was het hele weekend geweest. Was zoals elke dag heel vet en heel warm. Wat dan? Jij was er ook :) ?

Pleur er trouwens binnenkort (lees vandaag of morgen) een verslagje erop met de tops en tobs.

Fysiek was ik aanwezig ja. ;c Vriend van me had kaarten gewonnen. Al kan ik niet zeggen dat ik nog een act bewust op m'n netvlies heb staan, ik was enigszins van de kaart haha. Ik schijn ene Lenny Kravitz aan het werk te hebben gezien. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fysiek was ik aanwezig ja. ;c Vriend van me had kaarten gewonnen. Al kan ik niet zeggen dat ik nog een act bewust op m'n netvlies heb staan, ik was enigszins van de kaart haha. Ik schijn ene Lenny Kravitz aan het werk te hebben gezien. ;c

Haha, een van de velen die wat ophadden. Zaterdag was wel de minste dag net, qua programma en artiesten. Maar zolang je het zelf maar leuk maakt he ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er wel van gecharmeerd, mits het niet overlapt met iets groots, ga ik daar wel naartoe.

Ben er ook wel van gecharmeerd. Zang klinkt af en toe wat onzuiver, dus hopelijk zal dat live niet te veel storen. Wellicht is het live steengoed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een ez verslagje dan maar van Werchter.

Woensdag mooi die kant op met 7 man. In de avond, zo rond 9 uur, kwamen we aan met lekker weer. Tentje opgezet, bandjes gehaald en direct maar aan het bier begonnen. Mooi een dag van tevoren, zodat je totaal geen haast hebt en lekker rustig aan kan doen en een plekkie kan zoeken. Donderdag gingen we vrij vroeg die kant al op, omdat we vorig jaar twee uur in de rij stonden voordat we naar binnen konden. Ditmaal ging het echter in 10 minuten, waarschijnlijk nog wel minder, waardoor we op tijd waren voor Marmozets, een beetje schreeuwerige band wat niet heel onaardig was, maar ook niet dermate interessant was om naar te luisteren. Gevolg is lekker op het gras zitten en biertjes drinken. Nadat Marmozets afgelopen was, was het bijna drie uur en besloten een kijkje te nemen bij Years & Years, maar dat was ook niet heel interessant. Na een half uur besloten we de groep op te splitsen, oftewel; vrouwen > First Aid Kit, mannen > Eagles of Death Metal. Dat was direct het eerste echte toffe met de zanger die een enorme charmeur bleek te zijn met zijn ladies. De rest van de dag zijn we met de hele groep bij de mainstage wezen kijken. Eerst kwam Royal Blood langs, wat echt tof was. Begonnen met heel veel pit, maar alle liedjes leken een beetje op elkaar. Ondanks dat, was het een prima optreden. Daarna zijn we iets naar voren geschoven om redelijk dichtbij Rise Against te zien, maar dat is niet mijn ding. Twee vrienden gingen uit hun plaat, maar interessant was het niet. Florence and the Machine, wat erna was, vond ik dat wel heel vet. Stonden zo goed als vooraan en ze gaven een dijk van een show weg. Een van de beste van Werchter. Hierna hebben we even afgekoeld en zijn we met wat eten naar Faith No More wezen kijken, maar van een afstandje kwam het niet goed over. Toen besloten er een paar om naar de tent te gaan waardoor ik overbleef met vriendin en dr zus, waarna we mooi los gingen op de Chemical Brothers. Wederom een van de tofste optredens op Werchter.

Vrijdag was een beetje een aparte dag. Het was vrij onduidelijk hoe het zat met annuleringen en verschuivingen. Waren extra vroeg erheen gegaan, omdat we Kovacs gingen zien, maar dat begon drie kwartier later dan gepland. Kovacs was trouwens wel erg goed, Nederlands hoogtepuntje in België. Hierna wilden we naar Death Cab for Cutie gaan, maar dat bleek verschoven naar later te zijn. Toen waren we plots bij John Newman aangekomen. Leuk en aardig, maar had het na twee liedjes wel gezien en ben naar buiten gegaan. Ook omdat het teringheet in die tenten was. Omdat we er niks meer van begrepen, zijn we naar Of Monsters and Men op de main stage gegaan nadat John Newman klaar was. Maar dat was geen boeiend optreden en heb ik na de helft alweer verlaten, omdat Balthazar zou moeten optreden in de tent. Maar toen ik daar aankwam, stonden daar plots de mannen van Death Cab for Cutie, een mooie verrassing, want dat was echt heel vet. Toen dat klaar was, zijn we naar de main stage teruggegaan, waar Balthazar plots bleek op te treden. Wederom een cool optreden, pasten prima thuis op de main stage. Vervolgens wilden de meesten van de groep naar Mumford & Sons en dan ben je haast verplicht om mee te gaan. Was een leuk optreden, maar de muziek kon ik niet meer waarderen, waar een paar jaar terug ik het waarschijnlijk heel tof had gevonden. Aan het eind van de dag was Pharrell Williams de afsluiter. Had al gehoord dat het niet heel boeiend zou zijn, maar dat kun je wel zeggen. Live echt matig, beetje playbackend en veel nummers van andere artiesten. Een van de slechtste optredens op Werchter, zoniet de slechtste.

Zaterdag was een mooi rustig dagje. Besloten pas laat naar het festival te gaan, waardoor we lekker hele tijd bij de tent wat pilsjes konden nuttigen. Eenmaal om half drie zijn we die kant opgegaan, waar we precies op tijd aankwamen voor The Tallest Man On Earth. Dat was een van de artiesten waar ik graag wilde heengaan en dat was terecht. Een rustig, maar goed optreden. De rest van de dag was het tijd voor de main stage. Als eerst Hozier, dat toch toffe nummers bleek te hebben, wat ik niet had verwacht. Daarna kwamen The War On Drugs, maar had hiermee hetzelfde als met Faith No More. Kon me niet echt boeien / pakken, terwijl ik er regelmatig naar geluisterd heb. Daarna was het tijd voor Noel Gallaghers vriendjes. Geen heel boeiend optreden, totdat het bekende nummer Don't Look Back In Anger werd gespeeld. Toen bleek het publiek opeens te leven. Verder een vrij roemloos / sober optreden. Na bijna een uurtje wachten kwam Lenny Kravitz. Waar het heel goed begon, werd het erna al heel snel saai voor een lange tijd. Op het laatst speelde hij nog twee bekende nummers, maar verder was het een niet al te best optreden imo. Kan aan mijn smaak liggen, maar vond het niet te pruimen. Waar Kravitz saai was, wisten we dat The Prodigy niet echt saai was. Dat bleek ook te zijn. Echter was het niet heel boeiend. Het is leuk om ze een keer te zien en om vrij vooraan te staan, verder niet mijn ding.

En toen was het alweer zondag, laatste dag van het festival. Gaat altijd enorm snel en zo ook weer dit jaar. We besloten weer om lekker rustig aan te doen en om zoveel mogelijk drinken op te maken bij de tent. Rond drie uur / half vier vonden we het wel tijd om naar het festival te gaan, waar de dag begon met The Vaccines. Hoewel we niet alles van ze gezien hebben, klonk het prima. Niet heel hoogstaand, maar ook niet oninteressant. Vervolgens hebben we staan eten op de muziek van Counting Crows. Was een beetje hetzelfde als The Vaccines, maar net iets minder interessant. Vlak voor het einde zijn we naar de tent gehold om daar de Alabama Shakes te zien. Dat was gelukkig heel erg vet. Toffe leadzangeres, die mooi opging in de muziek. Prachtig optreden, een van de beste dit weekend. We besloten om dit een 'goed' vervolg te geven door erna naar The Script te gaan. Not. Vind ik helemaal niks. Gelukkig stonden na the Script Kasabian en Muse ingepland, wat een prachtstuk op het weekend zou moeten worden. Na het optreden besloten we om water in te slaan en naar voren te lopen, zodat we een mooi plekje hadden voor bij Kasabian en Muse. Kasabian vond ik zelf heeeel vet, alleen het omringende publiek mocht wel wat meer meedoen. Vrij tam publiek. Gelukkig was dat totaal niet te zien bij Muse. In onze buurt stond iedereen mooi mee te schreeuwen en springen op de muziek en dat was een heel tof einde van een heel tof Werchter. Volgend jaar weer ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaan er nog mensen morgen en of zaterdag naar Pitch? Ik kijk erg uit naar Jon Hopkins, Hot Chip, Jamie Xx, Applescal en verder Flume, Jungle, Tala, James Blake en Sirius Mode Selektor.

Was het eerst wel van plan, vrienden gingen ook maar maar is er niet meer van gekomen en nu al andere plannen. Was vooral voor James Blake, Jon Hopkins (al gezien, echt niet normaal hoe vet dat was), Jamie XX, Flume en Siriusmodeselektor gegaan. Veel plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was het eerst wel van plan, vrienden gingen ook maar maar is er niet meer van gekomen en nu al andere plannen. Was vooral voor James Blake, Jon Hopkins (al gezien, echt niet normaal hoe vet dat was), Jamie XX, Flume en Siriusmodeselektor gegaan. Veel plezier!

Je kan nog kaartjes krijgen he!! Je hoeft niet eens naar ticketswap, facebook van Pitch nemen mensen al dik verlies :P

Ja geweldig man. Jon Hopkins kijk ik echt onwijs naar uit, niet normaal. Breathe this Air <3 , Open Eye Signal _O_, Collider :D

James Blake al 1/2x live gezien en dat viel erg tegen. Jamie XX, Flume en Siriusmodeselektor kijk ik ook erg naar uit.

Thnx vriend :).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Én TĀLĀ :love: [MENTION=21191]Kyrill[/MENTION];

Haha ja die ook. Maar die heeft maar 5/6 nummers ofzo...

Dan kijk ik qua optreden/muziek ietsjes meer uit naar Applescal.

Waarom ga jij zelf eigenlijk niet Rich :P?

Teveel geld al aan Primavera besteed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet echt mijn line-up. Luister niet zoveel electronica. Staan een paar leuke namen; James Blake, Hot Chip, Le Le, TĀLĀ, LA Priest, Jamie xx en Jungle. Maar dat zijn allemaal artiesten die ik wel leuk vind, maar niet echt vaak naar luister/de behoefte heb om live te zien. Ik prefeer dan meer festivals als bijv. Primavera en. BKS. (d)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet echt mijn line-up. Luister niet zoveel electronica. Staan een paar leuke namen; James Blake, Hot Chip, Le Le, TĀLĀ, LA Priest, Jamie xx en Jungle. Maar dat zijn allemaal artiesten die ik wel leuk vind, maar niet echt vaak naar luister/de behoefte heb om live te zien. Ik prefeer dan meer festivals als bijv. Primavera en. BKS. (d)

BKS in 2013 en 2014 geweest ja. Maar dit jaar deed de line up me echt niks, dus niet gegaan :P

Primavera staat nog op mijn to do list.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister naar Pitch geweest. Eerst ging ik voor Hot Chip in de Westertent, ik kwam 10 minuten van te voren en kon gelijk vooraan gaan zitten en staan. Hot Chip is een band die ik al ruim 5 jaar luister maar nog nooit live had gezien, tot gister. Alleen het laatste en 6e album ken ik niet maar ook die nummers vond ik erg goed klinken live. Verder aantal bekende nummers van hun speelde ze als Ready for the Floor en One Life Stand. Al met al een goed optreden waar ik zeker van genoten heb 8/10.

Daarna stond ik bij TALA met me neefje en zijn vriendin. Het liep uit en begon later. Zij gingen na 1/2 nummers weg om naar Kytranada te gaan. Zelf vond ik het na 3 ook wel mooi geweest. Het deed me vrij weinig live en er zat weinig pit in. 5.4/10

Kytranada vervolgens 20 minuutjes gezien maar dat was wel erg goed en tof. Heerlijk op lopen dansen. Toen heel kort wezen kijken bij La Priest maar daar was het en heel warm en heel donker. Toen wat gaan eten en in de rij gaan staan voor Flume. Iets van een halfuur moeten wachten vooraan ongeveer maar het was de moeite waard. Het was echt een heel vet optreden met nummers als ''On Top'' , ''Slasher'', ''Holdin On'' en nog veel meer. Lekker veel dansen en springen en om me heen waren paar keer nog aantal moshpits waar ik niet aan meedeed. Naarmate Flume langer speelde werd zelfs nog beter en beter. 9/10 voor Flume.

Daarna nog eventjes kort bij Rustie gekeken maar dat viel me tegen en besloot om op tijd naar Applescal te gaan in Westerliefde. Goede keuze gebleken want hoorde van mijn neefje dat zij al niet meer naar binnen konden. Applescal was een tof DJ optreden. Ik had gehoopt dat hij nog nummers van Dreaming in Key zijn 1e plaat blijkbaar zou spelen. Dat gebeurde nagenoeg niet maar wel 1.5 uur enorm genoten. 7.5/10

Toen richting huis rond uur of 1:00 en was rond 3:00 thuis.

Vandaag ga ik in ieder geval helemaal zien:

Jamie Xx, Jon Hopkins en Sirius Mode Selektor

Dan twijfel ik nog tussen Jungle en Gaslamp Killer die live echt geniaal schijnt te zijn, aldus de mensen in de bus naar het Festival. Waarschijnlijk ga ik nog naar Bea en voor het nacht programma, weet ik nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdag van Pitch/Gisteren:

Ik bespreek alleen de 4 bands/artiesten die ik helemaal gezien heb.

Jamie xx;

Begon met Good Times van het nieuwe album. Hij had er nog wat extra samples bijgevoegd die niet op het album staan. Erg toffe uitvoering. Hij draaide ook veel dingen die ik niet ken maar die echt super vet vond afgewisseld met nummer als Girl, Gosh en helemaal aan het einde Loud Places het beste nummer van het album. Was een erg goed optreden met als enig klein minpuntje misschien niet echt interactie met het publiek.

8.6/10

Jungle

7 koppige band uit Engeland. Ze hebben echt groove en de nummers komen live goed tot hun recht. Erg goede interactie met het publiek en heerlijk kunnen dansen.

7.8/10

Jon Hopkins

Dit was echt super vet. Dit was live ZELFS nog beter dan The National en Sigur Ros. Heb hier 3 filmpjes van gemaakt. Niet alleen de muziek is super vet maar er zitten ook gigantische vette visuals op een scherm achter Jon en er zit ook hele licht show bij. Waarbij de lampen zelfs lijken te dansen. Hoogtepunten Breathe this Air, Insides, Open Eye Signal en een nieuw nummer wat echt geniale visuals had. Dat blijkbaar op een nog uitkomende album zit. Dit is echt beste optreden dat ik ooit gezien heb.

10/10

Sirius Mode Selektor

Dit was echt vet. Een van hen deed de interactie met het publiek en ook hier zaten aantal toffe visuals bij. Vanaf het begin was het echt continu springen en dansen met veel zweet. Af en toe een nodige adem pauze maar voor rest keihard gaan en feestje bouwen. Echt heel vet.

9.1/10

Top van het weekend:

1) Jon Hopkins

2) Sirius Mode Selektor

3) Flume

4) Jamie xx

5) Hot Chip

Link naar opmerking
Deel via andere websites