Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[Tournament] Beste MC

Sick Blik

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 555
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goh je slaat de plank wel mis. Golden Era is geen old school ff dat je het weet, bovendien digg ik mensen zoals Eminem etc. ook gewoon. Mac Miller, Rick Ross en nog meer van die debielen kan ik niet waarderen nee, wel leuk dat je je aangesproken voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de rap van tegenwoordig zo weinig overeenkomsten heeft met de rap van vroeger kan ik ook vrij weinig aan doen. Mijn haat tegenover Mac Miller komt ook gewoon doordat hij keihard een beat van Lord Finesse gejat heeft, maakt niet uit, samplen hoort bij de hip hop cultuur. Maar dat hij dan gewoon geen props geeft aan de echte maker, tsja daar wordt ik een beetje misselijk van. Kijk voor de gein maar eens documentaires over hip hop uit de jaren 90, de hele mindstate is gewoon veranderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat geloof ik ook allemaal best en het "niveau" in hoeverre je dat kunt beoordelen zal wel hoger hebben gelegen maar er wordt nu vaak gedaan alsof er geen een goede HipHop artiest meer is. Natuurlijk hebben de Rick Rosses van deze wereld niet echt veel kwaliteit maar daar kijk ik dan ook niet altijd naar. Het gaat er over of het leuke muziek is, en dan luister ik liever naar een Schoolboy Q / Tyler, The Creator dan naar een rapper uit de golden era. En ik heb wel eens wat docu's gezien uit die tijd, Scratch is er een waar ik de titel ook nog van ken maar ik vond het ook allemaal wel interessant maar de muziek vind ik minder vaak leuk dan wat er nu is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat je je afvraagt of je het niveau kan beoordelen, hier een voorbeeld:

[YOUTUBE]4hbwdAOogBw[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]gucCj0vVswY[/YOUTUBE]

Dat jij het belangrijk vindt dat het 'leuk' klinkt moet je natuurlijk zelf weten, dat kan ik ook nog wel begrijpen. Maar snap dan ook waarom ik me af en toe kan irriteren aan bepaalde artiesten. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook groot geworden met Marshall, maar als MC kan hij niet op tegen KRS, sorry :(

Bij mij is het ook maar meer een sympathie stem omdat KRS toch wel wint, had het meer op de reacties van sommigen :S

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=3380]Marc.[/MENTION]; Nu pak je ook wel even 2 hele verschillende personen he. Ik ben zelf niet eens zo'n grote fan van Mac (op Donald Trump na). Maar zoals jij nu ook doet doen er heel veel dat hier dat ze keihard generaliseren terwijl er genoeg goede shit wat nieuw is en toch nog een beetje commercieel is te vinden. En dat je je irriteert aan sommige artiesten, natuurlijk snap ik dat maar het hoeft niet elke keer weer opnieuw gezegd te worden om de week en als er iemand eens een filmpje post meteen met GOH DIT KAN TOCH NIET en zo, daar word ik erg moe van. En dan heb ik het niet over jou hoor, zo zijn er veel meer.

bewerkt door Joep
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk pak ik twee hele verschillende personen, ik wilde even goed laten zien dat kwaliteit toch zeker wel te horen is. ;c Tuurlijk zijn er wel goede commercieele rappers, alle golden era rappers uit deze lijst zijn toch ook commercieel. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet goed op de hoogte ben van wie nou echt commercieel zijn in deze tijd, daarom pak ik vaak een Mac Miller etc. erbij, aangezien ik het van hun zeker weet. Ik vind het gewoon jammer dat er tegenwoordig zo weinig respect is voor de oudere generatie, dit was er vroeger namelijk nog wel. Dat zeiken zal ik dan maar minder gaan doen, het is gewoon bijna een automatisme ;c Maar wanneer ik een goede track hoor uit deze tijd dan laat ik het netzo hard horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Redman | Redman is een baasje, Gift of Gab ik niet zo goed. Heb wel ff de tijd genomen om nummer te luisteren, maar Redman is beter.

Eminem | KRS-One is beter. Maar niet zoveel beter dat Eminem er met heel groot verschil uitvliegt alsof het Drake vs KRS One is.

Jeru The Damaja | Beide nummers geluisterd, vond Jeru The Damaja beter.

Kendrick Lamar | Leuk nummer van Tonedeff, maar Kendrick is ander niveau. :love:

Slug

Krayzie Bone

Graig G

Slick Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Redman - Gift Of Gab

Eminem - KRS-One

Jeru the Damaja - Edan

Tonedeff - Kendrick Lamar

Mike G - Slug

Krayzie Bone - Tech N9ne

Ill Bill - Craig G

Slick Rick - Viro the Virus

Haha je ziet ook welke mensen er op Tonedeff en Kendrick Lamar stemmen. Zegt genoeg eigenlijk.

Kun je dat beargumenteren? Ik heb namelijk lang niet zo'n beledigende zin voor een inventieve mc als Tonedeff gelezen...

Gewoon laten gaan. Kendrick Lamar hoort eigenlijk niet in dit lijstje, maar Ilias is zo iemand die het laat blijven bij namen zoals Jay-Z, Kendrick Lamar, Mac Miller etc. Die tijd heb ik al wel gehad.

[MENTION=3380]Marc.[/MENTION]; Nu pak je ook wel even 2 hele verschillende personen he. Ik ben zelf niet eens zo'n grote fan van Mac (op Donald Trump na). Maar zoals jij nu ook doet doen er heel veel dat hier dat ze keihard generaliseren terwijl er genoeg goede shit wat nieuw is en toch nog een beetje commercieel is te vinden. En dat je je irriteert aan sommige artiesten, natuurlijk snap ik dat maar het hoeft niet elke keer weer opnieuw gezegd te worden om de week en als er iemand eens een filmpje post meteen met GOH DIT KAN TOCH NIET en zo, daar word ik erg moe van. En dan heb ik het niet over jou hoor, zo zijn er veel meer.

Verschil van luisteren. Als je echt naar tekst luistert (en dat is waar dit topic ook over gaat) dan is de oudere generatie beter en komen namen zoals Kendrick niet in de buurt. Mac Miller ook niet. Ik luister al jaren naar Mac en heb echt zelden en toffe zin eruit gepikt. Ik kon ook soms Rick Ross of Tyga opzetten :cab: maar dan maakt het me niet uit wat ik luister.

bewerkt door Sanel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk pak ik twee hele verschillende personen, ik wilde even goed laten zien dat kwaliteit toch zeker wel te horen is. ;c Tuurlijk zijn er wel goede commercieele rappers, alle golden era rappers uit deze lijst zijn toch ook commercieel. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet goed op de hoogte ben van wie nou echt commercieel zijn in deze tijd, daarom pak ik vaak een Mac Miller etc. erbij, aangezien ik het van hun zeker weet. Ik vind het gewoon jammer dat er tegenwoordig zo weinig respect is voor de oudere generatie, dit was er vroeger namelijk nog wel. Dat zeiken zal ik dan maar minder gaan doen, het is gewoon bijna een automatisme ;c Maar wanneer ik een goede track hoor uit deze tijd dan laat ik het netzo hard horen.

Hier op het forum? Of in het algemeen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon laten gaan. Kendrick Lamar hoort eigenlijk niet in dit lijstje, maar Ilias is zo iemand die het laat blijven bij namen zoals Jay-Z, Kendrick Lamar, Mac Miller etc. Die tijd heb ik al wel gehad.

Kom niet underground doen Sanel, jij luistert Drake.

Redman - Gift Of Gab

Eminem - KRS-One

Mike G - Slug

Krayzie Bone - Tech N9ne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verschil van luisteren. Als je echt naar tekst luistert (en dat is waar dit topic ook over gaat) dan is de oudere generatie beter en komen namen zoals Kendrick niet in de buurt. Mac Miller ook niet. Ik luister al jaren naar Mac en heb echt zelden en toffe zin eruit gepikt. Ik kon ook soms Rick Ross of Tyga opzetten :cab: maar dan maakt het me niet uit wat ik luister.

Die dikgedrukte zin :r.

Maar ik vind dat het niet alleen om lyrics gaat maar ook hoe iemand flowt. Of zit ik nu helemaal fout en is dit totaal niet wat MC zijn inhoud, dan mag je me verbeteren. Maar anders vind ik het wel klets want anders kunnen we ook beste dichter topic ervan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik vind dat het niet alleen om lyrics gaat maar ook hoe iemand flowt. Of zit ik nu helemaal fout en is dit totaal niet wat MC zijn inhoud, dan mag je me verbeteren. Maar anders vind ik het wel klets want anders kunnen we ook beste dichter topic ervan maken.

Weet je wel waar MC voor staat.....? En Kendrick flowt niet. Tonedeff wel. Geef maar een nummer waarin Kendrick flowt.

Kom niet underground doen Sanel, jij luistert Drake.

Drake luister ik ook. Maar dat is mijn gevoelige kant. Ik luister van alles joh. Zelfs Rick Ross.

bewerkt door Sanel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Redman - Gift Of Gab

Eminem - KRS-One

Jeru the Damaja- Edan

Mike G - Slug

Krayzie Bone- Tech N9ne

Ill Bill- Craig G

Goed. Net alles beluisterd. Wil even zeggen dat ik allesbehalve een hiphopexpert ben, ik ga dit topic wel volgen om me iets meer te verdiepen en omdat ik dit soort dingen wel leuk vind. Normaal probeer ik altijd wel argumentatie te geven, maar in dit geval vind ik dat niet echt de moeite omdat ik weinig zinnigs kan zeggen :cab: Ik heb geprobeerd een beetje op de flow te letten, maar vooral hoe graag ik naar de stem luister. Er is slechts een geval waarin ik m'n hart heb gevolgd en dat is de Eminem matchup. Ik kan gewoon niet tegen Eminem stemmen, al vond ik KRS-one wel goed. Mocht iemand willen weten waarom ik voor/tegen iemand heb gestemd wil ik wel een poging tot argumentatie doen trouwens. Sommigen vond ik heerlijk om te luisteren (Slug, Viro The Virus), van sommigen werd ik zelfs bloednerveus (Tech N9ne).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MC is voor mij bestaand uit de volgende punten: Flow, teksten, hoe die zich presenteert/manifesteert bij optredens en interviews, eventueel inventiviteit/originaliteit op het gebied van alter ego's. Zomaar een paar dingen die me te binnen schieten. Zal dubbel even langssturen, die kan het wel aanvullen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites