Mvdv Geplaatst 17 juni 2015 Share Geplaatst 17 juni 2015 Van Son en Peters zijn nette transfers hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 17 juni 2015 Share Geplaatst 17 juni 2015 Savic is echt wel een goeie, hij is ook niet afgetest bij Heerenveen, maar er was op dat moment geen plek voor hem. Die kan echt wel ballen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 17 juni 2015 Share Geplaatst 17 juni 2015 Santiago Palacios Macedo voegt zich overigens ook bij de selectie. Komt over van De Treffers. Mexicaanse spits waar, als ik de media moet geloven, veel interesse in was. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 17 juni 2015 Share Geplaatst 17 juni 2015 Santiago Palacios Macedo voegt zich overigens ook bij de selectie. Komt over van De Treffers. Mexicaanse spits waar, als ik de media moet geloven, veel interesse in was. :) Ooit wat over gelezen in een lokale krant, of was het de VI. Is echt een sprookje. Danilo trouwens gedebuteerd bij Portugal. Liep in 2012 op huurbasis van Parma rond bij Roda. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 17 juni 2015 Share Geplaatst 17 juni 2015 Shit... ik wens van Son veel succes bij jullie, maar zie hem niet graag vertrekken..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RamonRJC Geplaatst 18 juni 2015 Share Geplaatst 18 juni 2015 Palacios is een januari al op proef geweest. Maakte toen een goede indruk, maar Roda communiceerde toen dat hij een nummer 10 was en geen spits en ze en daarom niet wilde hebben. Nu halen ze em alsnog. Hij scoort veel, net als Blatller, maar het is een gokje natuurlijk. Van Son ken ik niet goed, schijnt dat Eindhven hem geen nieuw contract zou hebben aangeboden bij promotie, dus ben benieuwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jj1 Geplaatst 18 juni 2015 Share Geplaatst 18 juni 2015 Flinke stap natuurlijk van topklasse naar eredivisie. @ spoho; deze denk ik http://www.gelderlander.nl/sport/regiosport/sport-nijmegen-e-o/palacios-macedo-met-dank-aan-wiem-1.2213932 toevallig ook 2 jaar geleden ofzo gelezen. Lisse was opzoek naar een spits en toen kwam Misha met dit verhaal, blijft mooi dit ja haha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Saux Geplaatst 18 juni 2015 Share Geplaatst 18 juni 2015 (bewerkt) Shit... ik wens van Son veel succes bij jullie, maar zie hem niet graag vertrekken..... Kun je me iets meer vertellen over Jens? Lees dat het in ieder geval een multifunctionele speler is, altijd mooi meegenomen. Palacios en Blättler, topscorers van respectievelijk de Topklasse en de 2e klasse, lijken me nou niet direct de nieuwe aanvalsleiders te worden meer vooral eerstgenoemde een breedteversterking. Wel mooi dat Roda dergelijke spelers eens de kans gunt. Ben wel erg benieuwd naar die Mexicaan, doelgericht is ie wel.. 5L9FjeZtrhk 18 juni 2015 bewerkt door Le Saux Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RamonRJC Geplaatst 18 juni 2015 Share Geplaatst 18 juni 2015 Scorend vermogen hebben ze allebei. Hopen een scenario Toornstra en Veerman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RamonRJC Geplaatst 18 juni 2015 Share Geplaatst 18 juni 2015 (bewerkt) - 18 juni 2015 bewerkt door RamonRJC Dubbel Post Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 18 juni 2015 Share Geplaatst 18 juni 2015 [MENTION=3685]Le Saux[/MENTION]; van Son is inderdaad multifunctioneel, kan VR, VM, MC, MR spelen, ik vind hem op VM het best. Is een slimme speler, krijgt veel uitgelokte overtredingen mee, maar zelf ook aardig uitdelen. Werkt hard, en is een goede bewaker van de balans, iig bij het FC Eindhoven van de laatste jaren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RamonRJC Geplaatst 19 juni 2015 Share Geplaatst 19 juni 2015 Kalezic kiest bewust voor Roda: 'En niet voor het geld' Een enorme uitdaging', noemt Darije Kalezic (45) het karwei dat hem wacht bij Roda JC Kerkrade. De in Zwitserland geboren Bosniër, die vorige week voor twee jaar tekende, is vastbesloten zijn nieuwe club in rustiger vaarwater te brengen. Kalezic' voorgangers Ruud Brood, Jon Dahl Tomasson en René Trost moesten voortijdig wijken. Zij dienden te werken in een verre van ideaal klimaat, waarbij een gebrek aan structuur en voetbalknowhow in de organisatie ervoor zorgde dat veel beslissingen werden genomen op basis van opportunisme. De club erkent dat nu zelf ook en wil toe naar meer stabiliteit op technisch vlak. De komst van een trainer met een duidelijke visie was een eerste stap. Nadat Ernest Faber was blijven twijfelen, had gepleit voor de komst van een aantal mensen uit zijn eigen kring en uiteindelijk voor NEC had gekozen, schakelde Roda door naar Kalezic. De ex-trainer van De Graafschap, Zulte Waregem, Stockport County en Jong PSV had ook weer aanbiedingen vanuit het buitenland. 'Bij twee clubs kon ik aan de slag als hoofdtrainer', zegt hij tegen Voetbal International. 'Als ik het geld had meegewogen, was ik nu niet bij Roda geweest. Ik wilde graag in Nederland blijven, ook voor mijn familie.' 'Tijdens de besprekingen met Roda kreeg ik een heel goed gevoel, dat ze kei- en keihard de schouders eronder willen zetten om er hier iets van te maken. We weten allemaal dat de club rumoerige jaren achter de rug heeft, dat er veel trainers zijn gesneuveld. Samen met de mensen van Roda wil ik een goed fundament neerzetten.' Volgende stap voor Roda is het vastleggen van een sterke technische man. De club zou het liefst hoofd opleiding/technisch manager Louis Coolen, in bezit van een aflopend contract, behouden. De Brabander zegde vorige week het Cypriotische Anorthosis Famagusta af, maar lijkt ook niet voor Roda te kiezen. Hij ambieert na zeven tropenjaren in Rusland geen fulltime baan. De naam Hans Smulders (technisch manager FC Eindhoven) zingt in Kerkrade rond als alternatief. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RamonRJC Geplaatst 25 juni 2015 Share Geplaatst 25 juni 2015 Het is erg rustig omtrent transfers bij Roda, terwijl toch komende maandag de eerste training op het programma staat, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RamonRJC Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 Roda JC opent seizoen met zevenklapper Roda JC heeft de eerste wedstrijd van het seizoen 2015-2016 winnend afgesloten. Tegen 2e klasser LHC uit het Kerkraadse Eygelshoven werd het 0-7. Darije Kalezic speelde in de eerste en tweede helft, behoudens keeper Benjamin van Leer, met twee verschillende teams. In het eerste bedrijf had de oefenmeester een basisplek ingeruimd voor Melvin Senden in de verdediging. De speler van Jong Roda maakte hiermee zijn officieuze debuut in het eerste team van Roda JC. Ook Jorrit Smeets, Brian Jacobs en Rigino Cicilia verschenen bij de eerste elf aan de aftrap. In een enorme hitte, waar het bij de aftrap nog altijd 33 graden was, opende verdediger Daryl Werker de score. Even later waren Höcher, Cicilia en Jacobs trefzeker. Wederom Cicilia zorgde met een droge schuiver voor de 0-5 ruststand. Na de theepauze waren voor het eerst de aanwinsten Jens van Son en Santiago Palacios in het shirt van Roda JC te bewonderen. Daarnaast waren ook Doriano Kortstam, Lars Peters (beide Jong Roda) en Narshad Foor (houdt zijn conditie op peil bij Roda JC; was het laatst actief voor Jong PSV) in de ploeg gekomen. Het duurde even voordat Roda JC's zesde treffer tegen de touwen vloog, maar kreeg Anco Jansen met de mooiste actie van de wedstrijd wel de handen op elkaar. De voorzet die hij afleverde, kwam bij Palacios terecht maar zijn inzet werd gepareerd door de doelman van LHC. Even later was de Mexicaan wel voor het eerst trefzeker, na opnieuw goed voorbereidend werk van Jansen werd het 0-6. Het slotakkoord was voor Arjan Swinkels, die uit een corner van Tom van Hyfte de 0-7 eindstand op het scorebord zette. Darije Kalezic Darije Kalezic was na afloop content over de eerste wedstrijd van het seizoen: "Ik heb vandaag niet gekeken naar de technische uitvoering, maar vooral naar de manier waarop de taken werden uitgevoerd zoals we dat met de groep hadden besproken. En ik vond dat, dat redelijk goed is gegaan". Roda JC oefent volgende week zaterdag 11 juli tegen FC Gulpen op het complex van Gulpen. Aanvang van dat duel is om 18.00 uur. Opstelling Roda JC 1e helft Van Leer, Dijkhuizen, Senden, Werker, Van Peppen, Höcher, Faik, Smeets, Gyasi, Cicilia en Jacobs. Opstelling Roda JC 2e helft Van Leer, Noor, Kortstam, Swinkels, Peters, Rutjes, Van Son, Paulissen, Van Hyfte, Palacios en Jansen. Scoreverloop '10 Werker 0-1 '12 Höcher 0-2 '19 Cicilia 0-3 '33 Jacobs 0-4 '45 Cicilia 0-5 '72 Palacios 0-6 '84 Swinkels 0-7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 En, is die Palacios nog wat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viva La Vida Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 Het nieuwe tenue... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 Melvin Senden, een zoon van...? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 Ja. Sowieso ook fan van Vormer, [MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION]; Ken ons Talent: Melvin Senden Wekelijks zal in onze rubriek ‘ken ons talent’ een van onze jeugdtalenten zich aan u voorstellen. Naast hun school/studie volgen deze getalenteerde jongens een opleiding tot profvoetballer bij onze jeugdopleiding. Met Roda JC 1 als voorbeeld en de trouwe fans in het fantastische Parkstad Limburg Stadion als droom wordt er hard gewerkt om zelf ook aan de top te komen. Deze week staat onze B2-captain Melvin Senden centraal. Melvin is een veel en graag gezien persoon op Kaalheide. Niet alleen met trainingen en wedstrijden is hij present maar dit talent helpt graag uit bij de vele activiteiten die bij de jeugopleiding georganiseerd worden. Hieronder zijn verhaal: Melvin stel je zelf eens voor Mijn naam is Melvin Senden en ben 15 jaar. Ik woon samen met mijn ouders en zus in Hoensbroek. Ik doe 4 HAVO op het Charlemagne College (locatie Eijkhagen). Sinds wanneer speel je bij Roda JC en hoe ben jij bij ons terecht gekomen? Ik speel sinds mijn 8e in de jeugdopleiding van Roda JC. Ik werd al gevolgd, maar na mijn goede spel met FC Hoensbroek op het Roda JC Challenge toernooi kreeg ik een brief, waarin stond dat ik in het Jeugdplan mocht komen trainen. Na een half jaar mocht ik in de E-jeugd gaan spelen. Mijn toenmalige trainer was Leon Schijnen. Wat is jouw positie in de B2 van Roda JC? Mijn positie in de B2 is verdedigende middenvelder. Soms wordt ik ook centraal achterin gezet, maar dat is niet mijn favoriete positie. Ik kan ook op andere posities op het middenveld spelen. Daarnaast ben ik aanvoerder van mijn team. Vertel eens wat meer over jouw team? Het is het 1e seizoen dat Roda JC een B2 heeft. Het is een jaar waar je als speler optimaal kunt ontwikkelen en de prestaties niet van hele grote waarde zijn. Toch moet je altijd willen winnen! Onze prestaties zijn niet echt goed te noemen, we moeten nog veel leren. Na de winterstop hebben we echter een goede reeks neergezet en ik hoop dat we dit kunnen voortzetten Hoe ervaar je het om speler van Roda JC Kerkrade te mogen zijn? Het is natuurlijk bijzonder om voor Roda JC te mogen uitkomen. Er zijn veel jongens die dromen om voor deze club hun voetbalkwaliteiten te mogen tonen, dan mag je zeker trots en blij zijn dat jij degene bent die er wel bij zit. Als speler heb je natuurlijk ook onvergetelijke momenten. Zo mocht ik met mijn team een voorwedstrijd van de bekerfinale tussen Feyenoord en Roda JC spelen in de Kuip. Dat is gewoon genieten Hoe zie je eigen toekomst als je de kans krijgt profvoetballer te worden? Ten eerste moet ik nog veel leren in de komende jaren. Ik heb er alles voor over om profvoetballer te worden. Als ik de kans krijg wil ik eerst in het PLS gaan spelen. Mijn achternaam is al bekend bij iedereen die Roda JC een warm hart toe draagt. Aan mij de eer om misschien in de toekomst Ger Senden op te volgen. Als er een grote club komt zou ik het liefst voor Arsenal of Barcelona willen spelen. Ik heb niet echt een speler waar ik een absolute voorkeur voor heb. Mijn vader is vroeger mijn voorbeeld geweest. Als ik dan toch zou moeten kiezen is het bij Roda JC Ruud Vormer en bij Barcelona Xavi. Bij Xavi is alles zo perfect en nauwkeurig. Wat zou jij als Roda JC-speler tegen alle supporters willen zeggen? Zoals Roda JC de trots van het zuiden is, zo zijn jullie in mijn ogen de trots van de spelers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RamonRJC Geplaatst 6 juli 2015 Share Geplaatst 6 juli 2015 Ja. Sowieso ook fan van Vormer, [MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION]; Ken ons Talent: Melvin Senden Wekelijks zal in onze rubriek ‘ken ons talent’ een van onze jeugdtalenten zich aan u voorstellen. Naast hun school/studie volgen deze getalenteerde jongens een opleiding tot profvoetballer bij onze jeugdopleiding. Met Roda JC 1 als voorbeeld en de trouwe fans in het fantastische Parkstad Limburg Stadion als droom wordt er hard gewerkt om zelf ook aan de top te komen. Deze week staat onze B2-captain Melvin Senden centraal. Melvin is een veel en graag gezien persoon op Kaalheide. Niet alleen met trainingen en wedstrijden is hij present maar dit talent helpt graag uit bij de vele activiteiten die bij de jeugopleiding georganiseerd worden. Hieronder zijn verhaal: Melvin stel je zelf eens voor Mijn naam is Melvin Senden en ben 15 jaar. Ik woon samen met mijn ouders en zus in Hoensbroek. Ik doe 4 HAVO op het Charlemagne College (locatie Eijkhagen). Sinds wanneer speel je bij Roda JC en hoe ben jij bij ons terecht gekomen? Ik speel sinds mijn 8e in de jeugdopleiding van Roda JC. Ik werd al gevolgd, maar na mijn goede spel met FC Hoensbroek op het Roda JC Challenge toernooi kreeg ik een brief, waarin stond dat ik in het Jeugdplan mocht komen trainen. Na een half jaar mocht ik in de E-jeugd gaan spelen. Mijn toenmalige trainer was Leon Schijnen. Wat is jouw positie in de B2 van Roda JC? Mijn positie in de B2 is verdedigende middenvelder. Soms wordt ik ook centraal achterin gezet, maar dat is niet mijn favoriete positie. Ik kan ook op andere posities op het middenveld spelen. Daarnaast ben ik aanvoerder van mijn team. Vertel eens wat meer over jouw team? Het is het 1e seizoen dat Roda JC een B2 heeft. Het is een jaar waar je als speler optimaal kunt ontwikkelen en de prestaties niet van hele grote waarde zijn. Toch moet je altijd willen winnen! Onze prestaties zijn niet echt goed te noemen, we moeten nog veel leren. Na de winterstop hebben we echter een goede reeks neergezet en ik hoop dat we dit kunnen voortzetten Hoe ervaar je het om speler van Roda JC Kerkrade te mogen zijn? Het is natuurlijk bijzonder om voor Roda JC te mogen uitkomen. Er zijn veel jongens die dromen om voor deze club hun voetbalkwaliteiten te mogen tonen, dan mag je zeker trots en blij zijn dat jij degene bent die er wel bij zit. Als speler heb je natuurlijk ook onvergetelijke momenten. Zo mocht ik met mijn team een voorwedstrijd van de bekerfinale tussen Feyenoord en Roda JC spelen in de Kuip. Dat is gewoon genieten Hoe zie je eigen toekomst als je de kans krijgt profvoetballer te worden? Ten eerste moet ik nog veel leren in de komende jaren. Ik heb er alles voor over om profvoetballer te worden. Als ik de kans krijg wil ik eerst in het PLS gaan spelen. Mijn achternaam is al bekend bij iedereen die Roda JC een warm hart toe draagt. Aan mij de eer om misschien in de toekomst Ger Senden op te volgen. Als er een grote club komt zou ik het liefst voor Arsenal of Barcelona willen spelen. Ik heb niet echt een speler waar ik een absolute voorkeur voor heb. Mijn vader is vroeger mijn voorbeeld geweest. Als ik dan toch zou moeten kiezen is het bij Roda JC Ruud Vormer en bij Barcelona Xavi. Bij Xavi is alles zo perfect en nauwkeurig. Wat zou jij als Roda JC-speler tegen alle supporters willen zeggen? Zoals Roda JC de trots van het zuiden is, zo zijn jullie in mijn ogen de trots van de spelers. Hij is niet de zoon van Gerrie Senden. Heb samen met Melvin in de jeugd gespeeld bij FC Hoensbroek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RamonRJC Geplaatst 6 juli 2015 Share Geplaatst 6 juli 2015 Gibril Sankoh voor één jaar naar Roda! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 6 juli 2015 Share Geplaatst 6 juli 2015 Dat is nog eens een transfer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baddoo Geplaatst 6 juli 2015 Share Geplaatst 6 juli 2015 Oh Oh Sankoh! _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Saux Geplaatst 6 juli 2015 Share Geplaatst 6 juli 2015 Sankoh er dus bij, lijkt me een prima versterking voor de defensie. Maar laat ik maar niet vroeg juichen, want dat deed ik bij de komst van ene Kees L. uit C. ook ;e Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dreeke Geplaatst 9 juli 2015 Share Geplaatst 9 juli 2015 Sankoh lijkt me inderdaad een goede verdediger, dat zie ik wel zitten. Op een prikbord van Roda zag ik al voorbijkomen dat we niet Sankoh gehaald hadden, maar dat dat John Williams was met een Roda shirt, omdat Roda meedoet aan "Een dubbeltje op z'n kant" :-D. Een pure must is eigenlijk alleen nog dat er 1 a 2 aanvallers bijkomen, en als het even kan nog een middenvelder. Liefst ook nog een back van het type Monteyne: Klaagt niet, kan het niveau redelijk aan en kan links en rechts spelen, zodat we die posities tenminste fatsoenlijk dubbel bezet hebben, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RamonRJC Geplaatst 11 juli 2015 Share Geplaatst 11 juli 2015 Solland Solar nieuwe hoofdsponsor, Nathan Kabasele aanvallende versterking! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten