Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Roda JC Kerkrade

steijns

Aanbevolen berichten

Het is een verdedigende middenvelder he, dat hij niet kan schieten en geen steekpass heeft is normaal. Dat hebben weinig VM's.

Ik verwachtte van hem toch wel iets meer drang naar voren dit seizoen. Naast hem staat nu Sutchuin (die acht ik verdedigender ingesteld) en tijdens de eerste seizoenshelft Pluim, wat ook laat zien dat we absoluut geen scorend vermogen vanuit het middenveld dit seizoen. Alleen Fledderus pikte voor z'n blessure z'n doelpuntje wel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een verdedigende middenvelder he, dat hij niet kan schieten en geen steekpass heeft is normaal. Dat hebben weinig VM's.

Kali is gewoon niet erg goed. Kan één ding is dat is ballen afpakken, daarna levert hij ze in of speelt ie ze terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Re: Roda JC Kerkrade #2

Toch wel echt te triest dit. Roda hoort gewoon in de eredivisie. Niet eens zo lang geleden dat ze dat heerlijke team hadden met Cristiano (heldje).

Alleen die gore smeerlap van een Fledderus gun ik het meer dan van harte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch wel echt te triest dit. Roda hoort gewoon in de eredivisie. Niet eens zo lang geleden dat ze dat heerlijke team hadden met Cristiano (heldje).

Alleen die gore smeerlap van een Fledderus gun ik het meer dan van harte.

Cristiano was juist een 'gore smeerlap', samen met zijn vriendje Sergio.:r Goh wat een rel was dat toen die naar Roda gingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=16357]cimbomcu[/MENTION];

'Ten Cate (NAC) beticht Roda van slavenhandel'

Ze werden op handen gedragen in Breda. Mede dankzij hun goede spel is NAC de nummer vier van de eredivisie....

Tot deze week hield NAC innig van zijn twee 20-jarige Braziliaanse voetballers Sergio Pacheco de Oliveira en Cristiano Dos Santos Rodrigues, beiden afkomstig uit Rio de Janeiro. Vijf jaar geleden werden ze door de Belg Van Hoof in Breda ondergebracht. Ze moesten uitgroeien tot publiekslievelingen en, uiteindelijk, het nodige kapitaal opleveren. Want een hoge transfersom zouden ze toch zeker wel opbrengen.

Ideaal scenario voor alle partijen, prima passend in de voetballerij. Ieder zijn geld, allemaal gelukkig. En dat meneer Van Hoof, en zijn even obscure partner Van Gool, niet over de benodigde FIFA-papieren beschikken om het beroep van spelersmakelaar uit te oefenen. Ach, daar moet maar niet al te zwaar aan worden getild. Bovendien: wie zegt er wat van?

Tot deze week niemand. Maar nu is NAC boos op beide Belgen, spreekt trainer Ten Cate van moderne slavernij, dreigt technisch directeur Oltmans met sancties, zijn supporters des duivels en houden de Brazilianen hun kaken stijf op elkaar.

Wat er is gebeurd? Sergio en Cristiano hebben een contract getekend bij Roda JC voor het komend seizoen en vertrekken derhalve transfervrij, omdat hun verbintenis aan het eind van dit seizoen afloopt. NAC, dat met het tweetal in onderhandeling was - en met Cristiano mondeling akkoord had bereikt - voelt zich belazerd.

Moderne slavenhandel, meent Ten Cate. 'Vroeger kregen ze kettingen om en moesten ze in een schip om elders in de wereld te werken. Tegenwoordig mogen ze in een vliegtuig stappen, maar het principe blijft hetzelfde.' De woede van de trainer richt zich ook tegen Roda. 'Dat is een club die openlijk koketteert niet aan opleiding te doen. Roda haalt zijn spelers elders. Maar ik weet hoe het gaat. Nol had vast weer een grote tas met geld klaar staan.'

Nol is Arnold Hendriks, beter bekend als Roda's directeur technische zaken en suikeroom. Volgens Oltmans gaat hij echter vrijuit. 'Roda heeft keurig gehandeld in deze zaak. Het heeft niets gedaan dat onrechtmatig is.'

Ten Cate: 'Nol heeft zijn huiswerk goed gedaan, want hij is op de hoogte van het nieuwe transferreglement. De VVCS moest zelfs bellen met de KNVB of deze manier van benaderen wel is toegestaan.'

Dat blijkt het geval en dus zit NAC met de nodige zorgen. De verrassende nummer vier van de eredivisie, die gisteren met 2-2 gelijk speelde bij Willem II, wil zijn selectie graag bij elkaar houden zodat Ten Cate eerder geneigd zal wezen zijn contract te verlengen. 'Dit incident heeft geen enkele invloed op Henks besluit', zegt Oltmans. 'NAC is ook niet afhankelijk van Sergio en Cristiano.'

Ten Cate: 'Normaal gesproken had deze hele gang van zaken een grote rol gespeeld bij mijn beslissing om hier wel of niet te blijven, maar daar is nu geen sprake van. Sergio en Cristiano zijn gek gemaakt met hoge bedragen en zo is de breuk geforceerd. Zo werkt dat, daar kan ik mee leven. Maar ik ben alleen een beetje teleurgesteld in beide heren. En dan nog meer als vaderfiguur dan als trainer. Ze hadden mij toegezegd hier te blijven en hebben dus een beetje gejokt. Daarvoor hebben ze mij hun excuses wel aangeboden.'

Vraag blijft overigens hoe werkbaar de situatie nu is voor de Brazilianen bij NAC. De spelersgroep heeft hen goed opgevangen, maar de supporters zijn woedend. Onder politiebegeleiding moeten ze de spelersbus worden ingeleid, 'judassen' en 'overlopers' schreeuwen de spandoeken en tijdens het duel met Willem II worden ze uitgefloten en schreeuwt de aanhang om Hersi en Salmon, die op dezelfde posities uit de voeten kunnen.

Ten Cate geeft toe te hebben overwogen beiden niet op te stellen, maar heeft toch gekozen voor zijn sterkste opstelling. Cristiano scoort het eerste doelpunt voor NAC, maar wordt niet toegezongen door de meegereisde supporters. Sergio valt na 77 minuten geblesseerd uit en krijgt de ergste verwensingen naar zijn hoofd.

Vorige week zouden zij nog zijn bejubeld. Nu zijn ze de paria's van de vereniging. Ten Cate: 'Ik vraag me af of ze in hun hart wel gelukkig zijn. Maar ja, geld kan een hoop vergoeden.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vertrokken en toen bij Roda constant uitgefloten/gejoeld, maar nu geen grote haat meer ofzo. Is ook al bijna 15 jaar geleden.;c

Kan trouwens moeilijk 2 Braziliaantjes van 20 hiervoor als schuldige aanwijzen ;c

Klopt, maar als je twee mensen (die toekomstige goudmijntjes bleken te worden) een nieuw leven in Europa geeft en ze hier constant begeleid, mag je normaal gesproken toch verwachten dat een mondeling akkoord wordt gerespecteerd. Snap wel dat dat voor die Brazilianen anders is, maar de woede was begrijpelijk (al betekent dat niet dat je ze constant uit moet gaan schelden).

Wel mooie tekst van Ten Cate over de jeugdopleiding van Roda. Na al die jaren nog steeds van toepassing eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vertrokken en toen bij Roda constant uitgefloten/gejoeld, maar nu geen grote haat meer ofzo. Is ook al bijna 15 jaar geleden.;c

Klopt, maar als je twee mensen (die toekomstige goudmijntjes bleken te worden) een nieuw leven in Europa geeft en ze hier constant begeleid, mag je normaal gesproken toch verwachten dat een mondeling akkoord wordt gerespecteerd. Snap wel dat dat voor die Brazilianen anders is, maar de woede was begrijpelijk.

Wel mooie tekst van Ten Cate over de jeugdopleiding van Roda. Na al die jaren nog steeds van toepassing eigenlijk.

Klopt ja, maar ik hou altijd wel rekening met dat die gasten nooit echt geld in hun leven hebben gezien bla bla bla ;c Neemt niet weg dat ik het wel eens ben met je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kali begon goed, maar is (zeker na het vertrek van Brood) ver afgezakt. Je moet eens opletten hoe vaak die doelloos om z'n as draait, om duizelig van te worden. Kiest ook áltijd voor de optie achterwaarts in plaats van voorwaarts, heeft geen steekpass in huis en kan totaal niet schieten. Nee, ik was aanvankelijk lovend over Anouar maar ben totaal op 'm afgeknapt.

Hij draait ghoed, probleem is dat niemand bij Roda hem begrijpt. Voorin is geen beweging, zeker als Nemeth er niet bij is. Vandaar dat hij terug moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens wat een drama. Die Letchert wat een idioot. Alleen maar met zichzelf bezig. 2e helft kwam er niets vooruit. En dan voorin Powell en Demouge dat gaat toch nooit werken.....

Eindelijk wel Fledderus centraal en niet meer links. Ik vrees het ergste, denk niet dat we in Deventer winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een belabberde troll-poging. :D

Roda heeft kansen gehad tegen Groningen, maar wanneer je voorin niks rond hebt lopen... Gaaf doelpuntje van Zivkovic trouwens, zo'n type spits had Roda kunnen gebruiken, een killer. Wat me vooral opviel was dat Roda erg tam speelde. Geen strijd, geen bezieling, niet de wil om het gras op te vreten en door een muur te gaan. Met zo'n instelling wordt zelfs de nacompetitie lastig, want de meeste Juup-ploegen zijn dat vechtvoetbal juist wel gewend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens wat een drama. Die Letchert wat een idioot. Alleen maar met zichzelf bezig. 2e helft kwam er niets vooruit. En dan voorin Powell en Demouge dat gaat toch nooit werken.....

Eindelijk wel Fledderus centraal en niet meer links. Ik vrees het ergste, denk niet dat we in Deventer winnen.

We spelen volgende week thuis tegen NEC hoor. Of ben je toch voor Roda?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Roda een wedstrijd wil winnen, dan moeten ze eerst eens een doelpunt op eigen kracht maken. Bij Roda loopt niemand rond die makkelijk scoort. Combineer dat met een matige verdediging, een gebrek aan bezieling en strijdlust en tot slot een zelfvertrouwen ver beneden het nulpunt en zie daar, Roda gaat ook in Deventer ten onder.

Go Ahead hoeft bovendien niet aan te vallen, dus die kunnen lekker gaan counteren. Antonia gaat zich kunnen uitleven tegen Van Peppen en co.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee. Maar Pino beweert altijd voor Ajax te zijn. En loopt te haten op cimbomcu dat die voor meerdere clubs is.

Dat is toch niet gek? Hij komt uit Heerlen en kan dus makkelijk naar Roda. Als je rond '95 kind was, was je ook voor Ajax.

Dat hij Cim loopt af te zeiken dat hij voor meerdere clubs is kan ik me niet voorstellen, want die is alleen voor Ajax in NL dus die vergelijking gaat al niet op. Zou anders wel wat hypocriet zijn ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roda JC Kerkrade #2

Dat is toch niet gek? Hij komt uit Heerlen en kan dus makkelijk naar Roda. Als je rond '95 kind was, was je ook voor Ajax.

Dat hij Cim loopt af te zeiken dat hij voor meerdere clubs is kan ik me niet voorstellen, want die is alleen voor Ajax in NL dus die vergelijking gaat al niet op. Zou anders wel wat hypocriet zijn ja.

Dus ik zou voor PEC moeten zijn? Wat een bullshit zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites