sirkeith Geplaatst 20 mei 2015 Share Geplaatst 20 mei 2015 Wat zijn jullie ervaringen met TW3 op de next gen consoles? Wilde hem in eerste instantie laten liggen, maar hij ziet er toch wel erg dik uit hoor:<. Volgende week na de tentamens dan maar, anders weet ik het wel weer. Het ziet er mooi uit! Ik moet wel nog even wennen aan alle knoppen, het zijn er voor mijn gevoel nogal veel :cab: Maar op het einde (gisteren 2,5 uur gespeeld), had ik het al wel een beetje door. Het is in ieder geval geen standaard hack & slash verhaal dit. Wel heb ik al 1 sidequest gefailed (ik moest iemand achtervolgen met mijn paard, maar ik kwam niet zo vlot uit de besturing :P), en volgens mij kan je ze dan niet meer over doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 20 mei 2015 Share Geplaatst 20 mei 2015 (bewerkt) Ik heb nu denk ik zo'n 7 uur gespeeld. En alleen de allereerste main quest (tutorial etc.) gedaan en voor de rest nog helemaal niets van de main quest :-D. Ben vandaag de hele dag aan het exploren geweest in de eerste area, White Orchard. Heb daar nu volgens mij alles gedaan behalve de main quest. Heb alle locaties weten te discoveren, alle side quests gedaan, alle ghoul pits kapot gemaakt, alle area's of power ontdekt, alle bandit camps verslagen/geloot en twee abandoned area's ontdaan van de overheerser(s). De game is echt ontzettend uitgebreid, echt niet normaal. Ben vandaag ook een beetje aan het ontdekken gegaan met het craften, dismantlen en alchemy gebeuren. Duurde wel even voordat ik het helemaal door had, maar nu snap ik het volgens mij allemaal wel. Combat systeem bevalt me tot nu toe echt goed. Het is (2e moeilijkheidsniveau) af en toe best wel moeilijk, maar niet omdat de mechanics niet werken, maar omdat je tegenstanders best wel wat damage doen. Rushen is echt niet aan te raden. Vooral heel veel dodgen, aanval plaatsen, dodgen, aanval plaatsen etc. Ben tot nu toe in ieder geval erg tevreden. Wat een heerlijke game :<. [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; Die side quest heb ik inderdaad ook gedaan. Ik miste die vent ook echt 100x, maar was blijkbaar wel snel genoeg om hem van z'n paard te rammen. Geen idee eigenlijk of je quests over kunt doen. Je zou denken van wel, maar misschien moet je dat even googlen! Ik had overigens wel bij één side quest dat hij bleef aangeven dat ik één onderdeel niet gedaan had. Alleen kon ik dat deel ook niet meer doen. Toen de quest maar afgerond en toen had ik blijkbaar toch wel alles gedaan :r. 20 mei 2015 bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 20 mei 2015 Auteur Share Geplaatst 20 mei 2015 Je kan quests failen, was in The Witcher 1 en 2 ook al zo. Net een zeer intens gevecht gehad met een weerwolf. Ben uiteindelijk na een aantal keer dood gaan maar naar een blacksmith gegaan en betere gear laten craften. Ook nog een nieuwe oil moeten craften, wat potions gedronken en bombs ook. Fucking lekker om dat beest eindelijk neer te krijgen. Ben lvl 4 op Death March by the way, quest was voor level 7. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc. Geplaatst 20 mei 2015 Share Geplaatst 20 mei 2015 Volgende week pas vakantiegeld, woensdags pas... :( Maar mn vriendin had het over een cadeautje en laatst had ze het nog over Witcher 3, dus als zij 'm voor mij heeft gehaald hoeft ze niet meer te gangbangen met [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; en co. Goeie deal lijkt me zo :evil: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 20 mei 2015 Auteur Share Geplaatst 20 mei 2015 Nog wat screentjes Gwent is overigens een enorm verslavend kaartspel :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 21 mei 2015 Share Geplaatst 21 mei 2015 Ik heb nu denk ik zo'n 7 uur gespeeld. En alleen de allereerste main quest (tutorial etc.) gedaan en voor de rest nog helemaal niets van de main quest :-D. Ben vandaag de hele dag aan het exploren geweest in de eerste area, White Orchard. Heb daar nu volgens mij alles gedaan behalve de main quest. Heb alle locaties weten te discoveren, alle side quests gedaan, alle ghoul pits kapot gemaakt, alle area's of power ontdekt, alle bandit camps verslagen/geloot en twee abandoned area's ontdaan van de overheerser(s). De game is echt ontzettend uitgebreid, echt niet normaal. Ben vandaag ook een beetje aan het ontdekken gegaan met het craften, dismantlen en alchemy gebeuren. Duurde wel even voordat ik het helemaal door had, maar nu snap ik het volgens mij allemaal wel. Combat systeem bevalt me tot nu toe echt goed. Het is (2e moeilijkheidsniveau) af en toe best wel moeilijk, maar niet omdat de mechanics niet werken, maar omdat je tegenstanders best wel wat damage doen. Rushen is echt niet aan te raden. Vooral heel veel dodgen, aanval plaatsen, dodgen, aanval plaatsen etc. Ben tot nu toe in ieder geval erg tevreden. Wat een heerlijke game :<. [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; Die side quest heb ik inderdaad ook gedaan. Ik miste die vent ook echt 100x, maar was blijkbaar wel snel genoeg om hem van z'n paard te rammen. Geen idee eigenlijk of je quests over kunt doen. Je zou denken van wel, maar misschien moet je dat even googlen! Ik had overigens wel bij één side quest dat hij bleef aangeven dat ik één onderdeel niet gedaan had. Alleen kon ik dat deel ook niet meer doen. Toen de quest maar afgerond en toen had ik blijkbaar toch wel alles gedaan :r. Ja bizar hoe groot het is hè. Ik heb wel al iets van de story gedaan, maar ben nog altijd in die begin streek. Probeer ook alles eerst te doen en onder de knie te krijgen. Gwent is overigens een enorm verslavend kaartspel :-D 1 keer even geprobeerd, snapte er geen snars van :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 21 mei 2015 Share Geplaatst 21 mei 2015 Volgende week ga ik deze game binnen halen :< [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; [MENTION=2328]King XVI[/MENTION]; is het een beetje vergelijkbaar met Skyrim? Die indruk krijg ik er een beetje van :P Ik ben niet echt van de RPG's, maar deze wordt sowieso aan de collectie toegevoegd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 21 mei 2015 Share Geplaatst 21 mei 2015 Volgende week ga ik deze game binnen halen :< [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; [MENTION=2328]King XVI[/MENTION]; is het een beetje vergelijkbaar met Skyrim? Die indruk krijg ik er een beetje van :P Ik ben niet echt van de RPG's, maar deze wordt sowieso aan de collectie toegevoegd! Vond Skyrim echt geen fuck aan. Vind dit vele malen beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 21 mei 2015 Share Geplaatst 21 mei 2015 Vond Skyrim echt geen fuck aan. Vind dit vele malen beter. Skyrim was baas, maar goed ieder z'n eigen mening :P Maar is het vergelijkbaar qua gameplay, sfeer, wereld etc? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 21 mei 2015 Auteur Share Geplaatst 21 mei 2015 Volgende week ga ik deze game binnen halen :< [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; [MENTION=2328]King XVI[/MENTION]; is het een beetje vergelijkbaar met Skyrim? Die indruk krijg ik er een beetje van :P Ik ben niet echt van de RPG's, maar deze wordt sowieso aan de collectie toegevoegd! Goh. Beide games zijn open world en het zijn allebei RPGs maar daar stoppen de meeste vergelijkingen wel. Skyrim is eerder een sandbox open world game terwijl The Witcher 3 een story-heavy open world game is. De quests, characters, storytelling en writing in The Witcher 3 zijn van een ongelofelijk niveau, zeker als je ze vergelijkt met Skyrim. Skyrim is een open world waar de developers je in los laten om te doen wat je wil en het verhaal is maar iets dat je erbij kan nemen. In The Witcher 3 dient de open world vooral om het verhaal te ondersteunen. Ik ben geen fan van de combat in de Elder Scrolls games, voelt allemaal zo floaty aan. The Witcher 3 heeft eveneens action combat maar hier ligt een grote nadruk op het bewegen, aanvallen anticiperen, het gebruik van potions, oils, bombs, magical signs enzovoort. Spel kent ook geen level scaling dus het is mogelijk om enemies tegen te komen die je in 1 hit kunnen doodslaan. Veel beter systeem aangezien je zo een gevoel van progressie krijgt doorheen het spel. Qua sfeer wint The Witcher 3 overduidelijk voor mij. Het spel valt terug op voornamelijk Slavisch getinte omgevingen en ook de dynamische day/night & weather cycle dragen enorm veel bij tot de sfeer. Was laatst 's nachts in een storm door de moerassen aan het waden op zoek naar een monster, kippenvel bij momenten. Over de wereld kan ik nog niet veel kwijt. Heb al wel 20u gespeeld maar heb enorm weinig van de wereld gezien. Het is alleszins een serieus pak groter dan Skyrim. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 21 mei 2015 Share Geplaatst 21 mei 2015 Over de wereld kan ik nog niet veel kwijt. Heb al wel 20u gespeeld maar heb enorm weinig van de wereld gezien. Het is alleszins een serieus pak groter dan Skyrim. Het spel is pas 2 dagen uit :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 21 mei 2015 Share Geplaatst 21 mei 2015 Gwent is overigens een enorm verslavend kaartspel :-D Eerste paar potjes faalde ik keihard, maar nu ik het eenmaal onder de knie heb is het een tof spelletje. Lijkt ook wel wat op Caravan uit Fall-out New Vegas, daar heb ik echt uren ingestopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 21 mei 2015 Share Geplaatst 21 mei 2015 [MENTION=2328]King XVI[/MENTION]; bedankt voor je super duidelijke uitleg! :D Kan niet wachten om het spel te spelen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 21 mei 2015 Auteur Share Geplaatst 21 mei 2015 Het spel is pas 2 dagen uit :cab: :whistle: blokperiode, teveel vrije tijd nu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 21 mei 2015 Share Geplaatst 21 mei 2015 Ik zit nu in Velen. Tering wat is dat gebied groot. Heb nu ook zoveel quests open staan dat ik door de bomen het bos niet meer zie :r. Heb ook wat quests gezien nu waarbij ik lvl 33 moet zijn. En ik ben pas lvl 4. Dat levelen gaat nog niet extreem hard. Maar dat vind ik juist wel goed. Ben al zo'n gigantische vliegende draak (?) tegen gekomen en zo'n ander ziekelijk monster. Echt een ziekelijk hoog lvl uiteraard, keihard kapot gemaakt :-D. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 22 mei 2015 Share Geplaatst 22 mei 2015 Ik heb nu denk ik zo'n 7 uur gespeeld. En alleen de allereerste main quest (tutorial etc.) gedaan en voor de rest nog helemaal niets van de main quest :-D. Ben vandaag de hele dag aan het exploren geweest in de eerste area, White Orchard. Heb daar nu volgens mij alles gedaan behalve de main quest. Heb alle locaties weten te discoveren, alle side quests gedaan, alle ghoul pits kapot gemaakt, alle area's of power ontdekt, alle bandit camps verslagen/geloot en twee abandoned area's ontdaan van de overheerser(s). De game is echt ontzettend uitgebreid, echt niet normaal. Ben vandaag ook een beetje aan het ontdekken gegaan met het craften, dismantlen en alchemy gebeuren. Duurde wel even voordat ik het helemaal door had, maar nu snap ik het volgens mij allemaal wel. Combat systeem bevalt me tot nu toe echt goed. Het is (2e moeilijkheidsniveau) af en toe best wel moeilijk, maar niet omdat de mechanics niet werken, maar omdat je tegenstanders best wel wat damage doen. Rushen is echt niet aan te raden. Vooral heel veel dodgen, aanval plaatsen, dodgen, aanval plaatsen etc. Ben tot nu toe in ieder geval erg tevreden. Wat een heerlijke game :<. Ik heb nu ook bijna alles gedaan. Hoe vind jij al die side-quests, camps etc.? Gewoon op de world map naar het ? of ! toe gaan zeker? Of zitten er ook nog dingen buiten die punten. Je zal zeker ook wel die beer hebben gevonden en moeten killen? Man, die was nog sterk ook :D Craften heb ik gisteren ook gedaan, 2 best wel goede zwaarden gemaakt :D Wat ik wel nog lastig vind om te bepalen, is wat ik kan verkopen / dismantelen en wat ik nog nodig heb of moet droppen. Gisteren was ik vol (had veel kut wapens gevonden).... Maar kan ik ook vol zitten in de inventory-gedeelte van: quest-items of alchemy items enzo? Of echt alleen door gear? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 22 mei 2015 Share Geplaatst 22 mei 2015 Ik heb nu ook bijna alles gedaan. Hoe vind jij al die side-quests, camps etc.? Gewoon op de world map naar het ? of ! toe gaan zeker? Of zitten er ook nog dingen buiten die punten. Je zal zeker ook wel die beer hebben gevonden en moeten killen? Man, die was nog sterk ook :D Craften heb ik gisteren ook gedaan, 2 best wel goede zwaarden gemaakt :D Wat ik wel nog lastig vind om te bepalen, is wat ik kan verkopen / dismantelen en wat ik nog nodig heb of moet droppen. Gisteren was ik vol (had veel kut wapens gevonden).... Maar kan ik ook vol zitten in de inventory-gedeelte van: quest-items of alchemy items enzo? Of echt alleen door gear? Ik ben inderdaad gewoon al die ? afgegaan ja. Heel af en toe kom je ook wel eens een ! tegen als je gewoon door de wereld loopt. Ik weet niet of die ook op de kaart komen als je daar niet langs bent gelopen eigenlijk. En die beer heb ik inderdaad ook moeten killen. Ik had al vrij snel veel places of power gevonden, dus ik had meteen mijn Igni flink geupgrade. Dus ik had die beer uiteindelijk vrij snel dood :D. Hij hield niet zo van vuur geloof ik, haha. Voor wat betreft het verkopen/dismantlen. dat is ook best lastig hoor af en toe. Volgens mij telt gewoon alles wat in je 'rugtas' zit mee. Al die poedertjes en dergelijke wegen geen kut natuurlijk, maar wapens enzo wel. Dus als je er daar veel van hebt zit je zo vol qua gewicht ja. Van de wapens dismantle ik eigenlijk altijd alles wat ik niet meer gebruik. Heb alleen mijn witcher sword en witcher silver sword bewaard voor back-up. Je wapens en armor slijten ook naarmate je ze gebruikt. Dus als je ze een keer vergeet te repareren zou je de sjaak zijn zeg maar. Altijd handig om dan nog een zwaard op reserve te hebben. Zelf kijk ik verder eigenlijk altijd naar de grondstoffen die uit een voorwerp komen. Vaak zijn ze best handig, dus dismantle ik ze. Alle grondstoffen die je niet hoeft te kopen zijn natuurlijk mooi meegenomen :-D. Ik was dus bij 1 wraith vergeten te looten. Dus ik kwam 1 emerald dust tekort. Dus heb nu alleen de Witcher Serpentine Silver Sword. Dat zwaard uit die zelfde reeks voor humans moet ik nog een keer maken als ik weer emerald dust heb gevonden. Kopen is echt belachelijk duur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 22 mei 2015 Share Geplaatst 22 mei 2015 Ik ben inderdaad gewoon al die ? afgegaan ja. Heel af en toe kom je ook wel eens een ! tegen als je gewoon door de wereld loopt. Ik weet niet of die ook op de kaart komen als je daar niet langs bent gelopen eigenlijk. En die beer heb ik inderdaad ook moeten killen. Ik had al vrij snel veel places of power gevonden, dus ik had meteen mijn Igni flink geupgrade. Dus ik had die beer uiteindelijk vrij snel dood :D. Hij hield niet zo van vuur geloof ik, haha. Voor wat betreft het verkopen/dismantlen. dat is ook best lastig hoor af en toe. Volgens mij telt gewoon alles wat in je 'rugtas' zit mee. Al die poedertjes en dergelijke wegen geen kut natuurlijk, maar wapens enzo wel. Dus als je er daar veel van hebt zit je zo vol qua gewicht ja. Van de wapens dismantle ik eigenlijk altijd alles wat ik niet meer gebruik. Heb alleen mijn witcher sword en witcher silver sword bewaard voor back-up. Je wapens en armor slijten ook naarmate je ze gebruikt. Dus als je ze een keer vergeet te repareren zou je de sjaak zijn zeg maar. Altijd handig om dan nog een zwaard op reserve te hebben. Zelf kijk ik verder eigenlijk altijd naar de grondstoffen die uit een voorwerp komen. Vaak zijn ze best handig, dus dismantle ik ze. Alle grondstoffen die je niet hoeft te kopen zijn natuurlijk mooi meegenomen :-D. Ik was dus bij 1 wraith vergeten te looten. Dus ik kwam 1 emerald dust tekort. Dus heb nu alleen de Witcher Serpentine Silver Sword. Dat zwaard uit die zelfde reeks voor humans moet ik nog een keer maken als ik weer emerald dust heb gevonden. Kopen is echt belachelijk duur. Hmm, ik heb juist alles in mijn fast attack gestopt :cab: Ik had ook maar 1 emerald dust hoor, heb er gewoon 1 bij zon NPC gekocht, was alleen wel aardig duur ja :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 22 mei 2015 Share Geplaatst 22 mei 2015 Ik heb nu 5/5 Igni en 3/5 of 4/5 bij strong attack geloof ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 22 mei 2015 Share Geplaatst 22 mei 2015 Gister gehaald, vanavond hardcore gamen _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 22 mei 2015 Share Geplaatst 22 mei 2015 Het is wel fucked om aan een beetje geld te komen, zeker als je de wapens eigenlijk wilt dismantelen. Heb wel veel crowns, maar nog niet in die stad. Schiet geen reet op ;e Iemand tips om, makkelijker, geld te verkrijgen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 22 mei 2015 Share Geplaatst 22 mei 2015 Ik heb nu 5/5 Igni en 3/5 of 4/5 bij strong attack geloof ik. Ik heb ook wat in me crossbow gestopt, leek me handig :cab: Sowieso wil ik de eerste 8 allemaal in dezelfde tak stoppen, zodat ik naar de volgende rij kan. Gister gehaald, vanavond hardcore gamen _O_ Haha held :D Een bank beroofd of al eerder je belastingcentjes gehad? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 22 mei 2015 Share Geplaatst 22 mei 2015 Ik dacht mo money mo problems dus weg met dat geld joh. :huhu: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 22 mei 2015 Auteur Share Geplaatst 22 mei 2015 Ik stop het meeste in alchemy, als je jezelf volpropt met potions verandert Geralt z'n gezicht :-D Lekker gezond http://i.imgur.com/GOU4ut1.jpg Voor weight problemen kan je saddlebags kopen (of winnen bij horse races) voor je paard dan kan je extra gewicht dragen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjoerd H. Geplaatst 22 mei 2015 Share Geplaatst 22 mei 2015 Kan ik deze beter spelen met controller of toetsenbord? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten