Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

The Witcher 3: Wild Hunt

King XVI

Recommended Posts

• Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gisteren gekocht. Eerste indrukken zijn uitstekend.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

You're in for one hell of a ride. You ain't seen nothing yet :D. Man die game is zo goed hè _O_. Ik heb hem niet 24 uur per dag / 7 dagen per week gespeeld, maar ik heb hem op de release gekocht en heb hem nu bijna uitgespeeld. Dus veel plezier ermee :D

Zou ik dit spel halen als ik de eerste twee niet goed vond?

Hangt er deels vanaf wat je er niet goed aan vond. Combat is alleszins flink verbeterd, het spel is qua verhaal veel toegankelijker dan The Witcher 2 en het is nu open world. Dat zijn zowat de drie grootste veranderingen. Ken enkele mensen die jouw sentiment delen maar deel drie wel een fantastisch spel vinden. Hoogtepunten van The Witcher 3 zijn voor mij het verhaal, de writing & voice-acting en de open world. Kwalitatief op een heel ander niveau dan bv. Skyrim. Dus go for it als je die zaken belangrijk vindt :D

Hangt er deels vanaf wat je er niet goed aan vond. Combat is alleszins flink verbeterd, het spel is qua verhaal veel toegankelijker dan The Witcher 2 en het is nu open world. Dat zijn zowat de drie grootste veranderingen. Ken enkele mensen die jouw sentiment delen maar deel drie wel een fantastisch spel vinden. Hoogtepunten van The Witcher 3 zijn voor mij het verhaal, de writing & voice-acting en de open world. Kwalitatief op een heel ander niveau dan bv. Skyrim. Dus go for it als je die zaken belangrijk vindt :D

Open world vind ik altijd super, vond ik een groot minpunt aan de vorige twee. Combat moest ook beter voor mij.

En zou ik qua verhaal kunnen volgen? Heb de vorige twee slechts twee uur gespeeld. ;c

Hoger niveau? [MENTION=2328]King XVI[/MENTION];

Bij Skyrim vond ik de quests en characters nogal leeg, weinig karakter en een-dimensionale personages. Is bij The Witcher 3 wel helemaal anders. Ook aan de open world is erg veel aandacht besteed. The Witcher 3 is natuurlijk wel een heel ander spel dan Skyrim, minder sandbox en meer story-heavy. Je kan niet als een wizard-elf mercenary roleplayen. In plaats daarvan vindt het roleplay gedeelte op een veel smaller spectrum plaats: je bent Geralt, een monster slayer en je hebt een hele voorgeschiedenis (boeken, voorgaande games). Zorgt er ook voor dat het allemaal veel diepgaander is.

Open world vind ik altijd super, vond ik een groot minpunt aan de vorige twee. Combat moest ook beter voor mij.

En zou ik qua verhaal kunnen volgen? Heb de vorige twee slechts twee uur gespeeld. ;c

CDProjekt heeft er in alle interviews op gehamerd dat het spel toegankelijk zou zijn voor nieuwkomers tot de serie. Het spel is wel gebaseerd op de boeken en de voorgaande games dus er zullen wel wat referenties zijn die je mist of terugkerende personages die je niet herkent maar dat zou geen al te groot probleem mogen zijn.

Bij Skyrim waren de characters wel leeg maar ik had wel het gevoel dat ik mijn eigen keuzes kon maken en daarom wel een beetje de personage als mij zelf zag. The Witcher dan ben je gewoon echt iemand met een sterke persoonlijkheid en kan je zelf tweaken hoe je wilt zelf.

Bij Skyrim waren de characters wel leeg maar ik had wel het gevoel dat ik mijn eigen keuzes kon maken en daarom wel een beetje de personage als mij zelf zag. The Witcher dan ben je gewoon echt iemand met een sterke persoonlijkheid en kan je zelf tweaken hoe je wilt zelf.

True. Hoewel ik the Witcher echt geweldig vind, heeft Skyrim daarom nog wel een streepje voor bij mij. Stak destijds ook veeeel meer tijd in Skyrim dan nu in the Witcher, maar dat kan nog komen.