Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Wie is de Mol? 2013

MisterX

Wie is de Mol? 2013  

19 leden hebben gestemd

1. 1. Wie is de Mol? 2013

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 520
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Screenshot ervan staat al in dit topic, maar in de vorige aflevering stond Kees toch echt in beeld in die video. Kan me niet voorstellen dat het iemand anders was, lijkt gewoon sprekend op het deel dat je ziet. Daarna kwam ook de tip van 'hebben jullie me niet herkend?' of iets in die richting.

Dit blijkt toch Pieter Jan te zijn in de laatste aflevering van het seizoen waarin Patrick mol is. PJ staat dan voor de tv naar de molacties van Patrick te kijken.

Desalniettemin zal het toch Kees zijn lijkt me, door Tol is de Mol en De mol als enige op de berg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op basis van de finale is Kees dus toch de mol. sterke hints en vond hem sowieso wel de mol op basis van de finale. Wel eens met FC-Breda, wilde vooral niet opvallen en heeft best wel wat geld binnen gehaald ook.

Die priesterhint klopte dus ook, op de imo sterkste manier, Case is the mole, kees dus.

Wat Carolien te horen kreeg in de trein wees ook naar Kees toch? Waar iets gevonden kan worden kan het ook verdwijnen (heeft Kees dus meerdere kokers gevonden) en slechts 6 kokers als er 7 waren. Derde van wat spreekt harder dan woorden weet ik dan weer niet...

Wel zin in volgende week. :)

bewerkt door jaccopsv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Screenshot ervan staat al in dit topic, maar in de vorige aflevering stond Kees toch echt in beeld in die video. Kan me niet voorstellen dat het iemand anders was, lijkt gewoon sprekend op het deel dat je ziet. Daarna kwam ook de tip van 'hebben jullie me niet herkend?' of iets in die richting.

Dat was Pieter-Jan en geen Kees....

Die getallen hint is wel een goede ja. Maar dan nog zijn er genoeg dingen die niet naar Kees wijzen. De teksten van de mol tijdens die parkeeropdracht kan ik totaal niet op Kees herleiden...

BDp-LXoCIAEbdkV.png

Kan iemand nog steeds aan mij uitleggen hoe deze dingen naar Kees wijzen?

1. Op wie Ewout zou zitten, zegt eigenlijk niets. Of hij moest toevallig wel op Kees of Paulien gezeten hebben. En niet op de persoon die iedereen dacht. Maar anders valt er sowieso weinig uit af te leiden.

2. Geen idee wat ik met de info over Joep moet. Zou hij alle testvragen fout beantwoord hebben ofzo?

3. Kees had geen klik met Janine volgens mij, Paulien en Carolien wel...

4. Dat Tania eruit zou vliegen, vertelt ons naar mijn idee niets. Dus aan deze uitspraak heb je sowieso niets...

5. Ik zou zeggen dat het WIDM spel vooral spannend was voor Paulien die aan begin en eind verdacht was als mol zijnde... Al zat Kees natuurlijk ook tot het einde erin. Dus zou dit ook naar hem te leiden zijn...

6. De ontmoeting met de mol was sowieso vaag. Je schijnt de organist ergens te kunnen zien, maar ik zag het eerlijk gezegd nergens, dus ik kan er sowieso niets uit afleiden. Wat ik hoorde van andere is dat je Paulien geen schaduw ofzo zag en bij de rest wel... Al scheen het haar van Kees anders te zitten, waardoor sommige hem ervan verdenken een doek over zijn hoofd te hebben gehad....

7. We moeten even nakijken wie alle kokers open gemaakt hebben... Heb ik niet teruggekeken. De mol heeft er namelijk vier open gemaakt...

8. De mol kan natuurlijk Zulu geleerd hebben toen hij in Nederland was, maar in eerste instantie wijst dit naar Paulien...

Op de vraag of iemand deze naar Kees uit kan leggen, krijg ik maar steeds geen antwoord...

Er zijn sowieso nog wel meer dingen die naar Paulien wijzen in de loop van het seizoen. Denk aan haar vragen aan de mol met daarin een anagram naar de mol en dat soort dingen. De uitspraak van 'n/ik organist (niet heel duidelijk wat ze nou zei, maar kan expres zo gezegd zijn als hint). En allemaal van dat soort dingen. Sowieso vatte ik trouwens geen reed van die vragen en antwoorden in de trein deze keer.

Nou ja, als Kees de mol blijkt te zijn, is hij gewoon een zeer slechte mol geweest, want hij heeft veel te veel geld binnen gehaald. Of er moet zoveel censuur op zijn acties hebben gezeten, dat we dat volgende week pas te zien krijgen. Natuurlijk worden er wat acties achter gehouden, dat is logisch, maar als Kees het is, moeten het er wel belachelijk veel zijn of hij was een belachelijk slechte mol. Op dit moment kan ik niet tot een andere conclusie komen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen maakte Giel volgens mij al bekend op 3FM dat inderdaad Kees de mol was. Zelf al sinds aflevering 1 op Kees. Voor het eerst dat ik het ook goed heb:)

Ja, zoiets moet je ook niet serieus nemen he. Volgens mij staat er zelfs een boete op het voortijdig bekend maken. En Giel hoort het geen eens te weten. Als hij iets weet is het altijd via via enz. Niet serieus te nemen dus. Ieder jaar lekken er zogenaamd van dit soort berichten uit, maar je kunt er niets op baseren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou MisterX, je zit wel in een hele erge tunnelvisie op Kees...

Je probeert de uitspraken van de mol te koppelen aan personen, maar al bij 4 uitspraken zeg je al dat je helemaal niks kan concluderen (dus noch over Paulien, noch over Kees) en over de andere geef je al mogelijke redenen die leiden naar Kees. Maar goed, ik denk sowieso niet dat die mol uitspraken zoveel slaan op de mol, anders was het echt te duidelijk geweest.

Wat betreft Kees als mol, de pot staat natuurlijk niet echt op een hoog bedrag he. Voor mijn gevoel heeft Kees ook echt teveel geld opgebracht om de mol te zijn (ik heb hem nooit verdacht), maar als je nu naar het totaalbedrag van de pot kijkt, is dat natuurlijk best wel laag. Ik denk dat we volgende week wel te zien krijgen dat Kees behoorlijk gemold heeft (en niet zoals AM vorig jaar die in het Hofti-Huis geluk had doordat Tim lag te kloten).

En oja:

LSXzz7evXSQ

24.51 Like a baws.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou MisterX, je zit wel in een hele erge tunnelvisie op Kees...

Je probeert de uitspraken van de mol te koppelen aan personen, maar al bij 4 uitspraken zeg je al dat je helemaal niks kan concluderen (dus noch over Paulien, noch over Kees) en over de andere geef je al mogelijke redenen die leiden naar Kees. Maar goed, ik denk sowieso niet dat die mol uitspraken zoveel slaan op de mol, anders was het echt te duidelijk geweest.

O, ik wil best geloven dat Kees toch de mol is, maar er zijn gewoon een paar grote bezwaren. Vooral de hoeveelheid die hij in de pot gebracht heeft. Of hij heeft nu als mol en penningmeester de pot alsnog gehalveerd of zo'n soort slechte streek om het geld dat hij verdiend heeft toch weer ongedaan te maken... Maar dat vind ik sowieso al een onoriginele streek... Als Kees de mol is, is hij gewoon een slechte mol geweest. Ik kan er weinig aan doen. Trouwens, als Paulien het was, vond ik haar ook geen goede mol. Dan vond ik Anne-Marie van vorig jaar toch nog beter, zelfs als zij het geluk nodig had. Ik vind dat op zich wel wat hebben. Als mol moet je niet op zeker spelen, maar moet je risico's nemen.

Wat voor waarde moet je sowieso hechten aan de uitspraken van de mol tijdens die ene opdracht? De stem is dusdanig vervormt, dat die niet te herkennen is. Dan blijft alleen de tekst over. Op basis van de tekst zou je toch iets wijzer moeten worden. Of er nog iets plaats gevonden wat we niet te zien hebben gekregen. Iets wat we pas na afloop te horen krijgen ofzo. Iets wat de kandidaten wel te zien kregen. Want op zich is het vreemd te noemen dat Carolien heeft verstaan dat de mol vloeiend Zulu spreekt, dat ook doorspeelt naar andere, en vervolgens toch vol op Kees gaat... Ik heb zo het idee dat er toch iets anders nog te zien was in de film, iets wat van essentieel belang was, maar wat we dus niet te zien hebben gekregen. In dat geval zou Kees inderdaad wel de mol moeten wezen.

Trouwens: Over de hoogte van de pot: Ik heb sowieso het idee dat er een neerwaartse spiraal in zit. Al jaren. Deels omdat kandidaten meer gaan mollen. Maar ook omdat er gewoon minder te verdienen valt. Ik heb sowieso het idee dat er steeds meer opdrachten komen waarbij niet echt geld te verdienen valt. Denk aan het vragen stellen aan de mol. Of denk aan de opdracht waarin Daniël een vrijstelling voor de finale won.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het na die getallenhint niet meer vaststaat dat Kees het is, dan weet ik het ook niet meer. :cab:

Mijn zusje zei meteen dat hij het was, omdat ie zich zo anders gedroeg ten opzichte van De Zomer Voorbij. Beste hint die je kon krijgen blijkbaar. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het na die getallenhint niet meer vaststaat dat Kees het is, dan weet ik het ook niet meer. :cab:

Aandoenlijk hoe half Nederland zo serieus discussieert en nadenkt hierover. Je kan geen goed onderbouwde keuze maken, voor iedereen zijn er wel hints. Hoop dus ook, door die getallenhint, dat het Paulien is. Hoop dan ook dat alle kijkers niet meer van die domme schapen zullen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al het geld dat Kees heeft binnengebracht is 200 euro bij de kerk, 75 euro bij de touwopdracht, 300 euro bij de goudzoekopdracht en 500 euro van de koker in de winkel (waarbij hij waarschijnlijk een andere koker verduistert)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al het geld dat Kees heeft binnengebracht is 200 euro bij de kerk' date=' 75 euro bij de touwopdracht, 300 euro bij de goudzoekopdracht en 500 euro van de koker in de winkel (waarbij hij waarschijnlijk een andere koker verduistert)[/quote']

1500 op die berg ook toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de andere lagen waarschijnlijk veel meer.

Maar hij moest sowieso iets pakken, hij heeft niet puur op eigen kracht dat geld gewonnen.

Daar kon hij moeilijk met niks aan komen, dat zou wel heel erg opvallen

Met betrekking tot de post die ik heb ge-quote is dat irrelevant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met betrekking tot de post die ik heb ge-quote is dat irrelevant.

Mijn post was relevant, want het ging er over welk deel van de pot op conto van Kees te schrijven was. Die €1.500 heeft ie dan wel opgepakt, maar gezien de opdracht is dat moeilijk op zijn conto te schrijven.

;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn post was relevant, want het ging er over welk deel van de pot op conto van Kees te schrijven was. Die €1.500 heeft ie dan wel opgepakt, maar gezien de opdracht is dat moeilijk op zijn conto te schrijven.

;c

Hij had ook niet de heli in kunnen stappen? ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al het geld dat Kees heeft binnengebracht is 200 euro bij de kerk, 75 euro bij de touwopdracht, 300 euro bij de goudzoekopdracht en 500 euro van de koker in de winkel (waarbij hij waarschijnlijk een andere koker verduistert)

Nou ja, itt Carolien was hij ook bezig met het wegsturen van auto's tijdens die parkeerplaats opdracht etc. Dat soort dingen mag je toch ook wel meenemen, vind ik. Al heb je daar natuurlijk niet echt een perfect beeld van. Daar zal de avro een hoop gecensureerd hebben. En je hebt ook waarschijnlijk nog acties waarbij het geld in de schoenen van de mol wordt geschoven, terwijl de mol niets gedaan heeft. Denk aan AM vorige jaar met een boogschietopdracht. Ze deed net alsof zij raak schoot, terwijl het een ander was zeg maar... Ik heb trouwens wel het idee dat er eigenlijk meer geld door hem verdiend zou zijn, vooral door die 1500 misschien. Als je dat apart van Paulien er naast zou zetten, zou dat denk ik toch niet echt veel uitmaken... Paulien kwam bijvoorbeeld al te laat in de kerk en verdiende daardoor dus al geen geld bij die opdracht... Ze gaf volgens mij bij die touwloopopdracht niet echt de meest logische woorden om te onthouden...

Hij had ook niet de heli in kunnen stappen? ;c

Beter had hij naar een andere plaats gevlogen ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites