Mitch Geplaatst 7 augustus 2015 Share Geplaatst 7 augustus 2015 https://www.tivolivredenburg.nl/nl/agenda/detail/2881/Mac_Miller Zin in :< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 10 augustus 2015 Share Geplaatst 10 augustus 2015 Agalloch gezien dit weekend, was fenomenaal _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 18 september 2015 Share Geplaatst 18 september 2015 Nou Brand New geweest. Even een nieuwe aanpak gedaan, van te voren extra veel moeite gedaan om hun muziek goed te luisteren. Ken ze vooral door hun geweldige plaat 'The Devil and God Are Raging Inside Of Me'. RYM beschrijft het als Emo, dan gaan bij vele mensen al de wenkbrauwen fronzen, want de eerste associatie die men heeft bij Emo zijn van die enge tienermeisjes punk bands zoals Tokio Hotel. Brand New is niet met ze te vergelijken, hun muziek zou ik voor leken beschrijven als Rock muziek, waar rustige en drukke passages veel met elkaar afgewisseld worden, maar waar alles draait om het creëren van emoties. Het is niet zoals mensen vaak Emo stereotyperen dat het allemaal gaat over hoe kut het leven is blablabla, maar er worden wel diverse onderwerpen in de teksten aangesneden die redelijk negatieve gebeurtenissen beschrijven. Wat Brand New voor mij zo goed maakt is dat er echt zo goed met de tempowisselingen wordt omgegaan, ze weten precies wanneer ze muziek rustig moeten houden en wanneer de harde climaxen komen, ze zijn ook niet bang om door middel van gitaarfeedback wat 'lelijke' geluiden in de muziek te verwerken. Nou tot zover een introductie, heb van het weekend 'Devil and God' volledig geluisterd met lyrics erbij van genius.com en zo het album heel goed leren begrijpen, zitten echt enkele momenten tussen die me echt raken. Daarnaast ook hun andere muziek wat verder geluisterd en beter leren kennen, dus in een week tijd al veel meer in de muziek verdiept dan ik voorheen deed bij bands die ik waardeerde, maar niet volledig bekend mee was. Heb nu zeker een nummer of 7 die ik goed mee kan zingen. Door werk van mijn maat en college wederom het voorprogramma gemist, kwamen tijdens het laatste nummer binnenvallen. Zonde, maar het is niet anders. Moet wel gezegd worden dat de zeldzame keren dat we het voorprogramma wel gehaald hebben dat het echt fantastisch was (Aaron Abernathy's geweldige Funk optreden als opener voor Black Milk, of de geniale interactieve DJ-set van Kid Koala voor Deltron 3030). We maakten ons erg zorgen omdat het bommetjevol was, maar meteen nadat Basement (het voorprogramma) klaar was liep het leeg, waardoor we lekker vooraan aan de zijkant konden staan (voorlopig even geen moshpits meer voor mij, na dat telefoon fiasco in België). Net voor het concert draaiden ze nog even 'Fight Test' van The Flaming Lips, wat nog steeds een van mijn favoriete nummers is, dus dat begon al lekker. Viel me meteen op dat het publiek echt enorm fijn was, hele vriendelijke mensen, positief ingesteld en vrij sociaal. Waren een paar gekke crowdsurfers die onze kant op wilden, maar wat gasten iets verderop naast ons hielden alles tegen, ook geen irritante aandachttrekkers in de buurt gehad die opeens recht voor je neus gaan staan, dus hartstikke prima. Veel beter dan bij Metal-concerten of toen bij Little Dragon. Dan Brand New zelf, speelden alle nummers die ik waardeer, op een na, maar die spelen ze nooit, dus dat was geen issue. Begonnen met wat knallers, daarna een veel ingetogenere versie van het meest catchy lied 'Millstone' en meteen daarna 'Sic Transit Gloria, Glory Fades...', waar iedereen compleet losging, vooral bij de bridge en het refrein. Frontman sprak niet al te veel met het publiek, buiten wat bedankjes, maar dit stoorde geenszins, aangezien de gitaristen enorm enthousiast rond liepen te huppelen en de muziek zelf al redelijk uit zichzelf gevoelens oproept. Vond dat de transities tussen de rustige stukken en de climaxen met herrie live ook erg goed overkwamen, er werd erg goed gebruik gemaakt van feedback en gitaareffectjes en ook de soundman was druk bezig met wat vocale effectjes en fades. Waren vele hoogtepunten tijdens het concert, maar wat ik het meeste waardeerde was de uitvoering van 'Limousine'. Het nummer gaat over een waargebeurd incident waar een 7-jarig meisje na een dag het bloemenmeisje te zijn geweest op de bruiloft van haar tante, terugrijdt naar huis in een limousine met haar familie, terwijl een auto met een bestuurder die 3 keer meer gedronken heeft dan de limiet toeschrijft 2 mijl spookrijdt en vol op de auto in crasht. Met als gevolg dat het meisje onthoofd is door de riem. Het scheen dat de eerste reactie van de moeder was dat ze het hoofd van haar dochtertje opraapte en niet wilde loslaten. Een heel luguber en triest beeld en het lied weet heel goed de verslagenheid vanuit allerlei perspectieven samen te vatten. Zitten twee climaxen in het nummer, waarvan de eerste echt een klap energie is met heel veel feedback op de achtergrond om echt een duidelijke emotie en verslagenheid te tonen, deze kwam live echt heel goed eruit, was het luidste deel van het concert, het einde gaf ook echt kippenvel, met het herhalen van de regel 'Well I love you so much, but do me a favor baby, don't reply, Because I can dish it out, but I can't take it'. Waar na een tijdje I vervangen wordt door de nummer 1 t/m 7 om haar leeftijd aan te duiden. Publieksparticipatie was tijdens het hele concert al geweldig en ook hier, echt heel mooi, werd net als op plaat dan heel langzaam toegebouwd naar een climax die heel hard aan kwam. Echt geweldig, een van de betere concerten die ik gezien heb. Denk dat ik mede door dit concert het album 'Devil and God', waar ze een hoop nummers van speelden en een aantal nummers, waaronder 'Limousine' tot mijn favorieten ga beschouwen. Mocht je geïnteresseerd zijn in het nummer Limousine of de context erachter, lees dit maar: http://genius.com/Brand-new-limousine-ms-redbridge-lyrics/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 18 september 2015 Share Geplaatst 18 september 2015 Net bij Beirut in Paradiso geweest. Bij vlagen heel goed met Nantes en de nummers van the Rip Tide, maar werd helaas bevestigd in mijn idee dat veel werk van de nieuwe plaat erg zwak is. Kwamen erg poppy en kaal over, terwijl het oude werk juist groots en rijk georkestreerd klinkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 20 september 2015 Share Geplaatst 20 september 2015 Gisteravond naar Sufjan Stevens geweest in Essen en ben nog steeds in extase... Wat was dat briljant mooi, helpt natuurlijk ook wel dat dit voor mij de grootste artiest is die er is. Als er nog kaartjes waren had ik zo deze week nog naar Amsterdam gegaan:cab: Voorprogramma van Basia Bulat is trouwens ook het vermelden waard. Wist niet eens wie er zou komen als voorprogramma, maar werd compleet verbaasd door deze autoharp-spelende meid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 20 september 2015 Auteur Share Geplaatst 20 september 2015 Klinkt goed, Koen. Heb nu nog meer zin in donderdag! : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 21 september 2015 Share Geplaatst 21 september 2015 Klinkt goed, Koen. Heb nu nog meer zin in donderdag! :< http://pitchfork.com/features/interviews/9595-true-myth-a-conversation-with-sufjan-stevens/ Aanradertje om dit te lezen. Vond het zelf erg mooi om ook meer inhoudelijk te weten waar het album over gaat voor het optreden, zeker omdat het zo'n beladen onderwerp is voor hem. Is volgens mij ook het enige interview wat hij heeft gegeven. Hoorde dat hij een ander interview van een Britse journalist op de dag zelf had afgeblazen omdat hij er niet zo'n zin in had en het gevoel had alles al verteld te hebben erover. Die vent was helemaal naar New York gevlogen voor hem, maar spijtig;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 22 september 2015 Share Geplaatst 22 september 2015 Kaartjes binnen voor Muse 9 maart in de Ziggo Dome. Eindelijk (d) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 22 september 2015 Share Geplaatst 22 september 2015 Ik ga de dag erna :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 23 september 2015 Share Geplaatst 23 september 2015 Mij helaas niet gelukt:( Wss iets van een halve minuut te laat omdat ik met die site zat te kutten. Twee anderen die ik ken zaten ook klaar, één heeft twee kaartjes verspreid op de tweede ring kunnen regelen en die ander is het ook niet gelukt. Wel bizar dat er gewoon twee Ziggo Dome's zo snel zijn uitverkocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 24 september 2015 Share Geplaatst 24 september 2015 Klinkt goed, Koen. Heb nu nog meer zin in donderdag! :< Wel ff roepen als je me spot hè! Die garage bij Carré is echt fakking duur :cab: Maar naar 'n P+R plaats kost me ook 3x 5 euro aan OVgeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 24 september 2015 Share Geplaatst 24 september 2015 Gister geweest. Was heel erg tof. Laatste deel was het mooist :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 24 september 2015 Auteur Share Geplaatst 24 september 2015 Wel ff roepen als je me spot hè Waar zit je ongeveer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 24 september 2015 Share Geplaatst 24 september 2015 Sufjan was ontzettend mooi vanavond. De nieuwe interpretaties van de Carrie & Lowell nummers voegen op een enkele uitzondering daargelaten echt wat toe. Kippenvel bij Blue Bucket of Gold met die geweldige outtro, met daarna nog een hele fijne toegift met het wat obscuurdere werk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 24 september 2015 Auteur Share Geplaatst 24 september 2015 Sufjan was ontzettend mooi vanavond. De nieuwe interpretaties van de Carrie & Lowell nummers voegen op een enkele uitzondering daargelaten echt wat toe. Kippenvel bij Blue Bucket of Gold met die geweldige outtro, met daarna nog een hele fijne toegift met het wat obscuurdere werk. Helemaal mee eens, Tijn. Toegift was gewoon geniaal! _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 25 september 2015 Share Geplaatst 25 september 2015 (bewerkt) Waar zit je ongeveer? Nou, na 1,5 uur fileleed snel wat bij een lekker mexicaans tentje in de buurt van Carré een goede burrito gegeten. Daarna nog net op tijd voor het voorprogramma Carré naar binnen. Ik was er nog nooit geweest, en het overtrof echt mijn verwachtingen. Wat een schitterende zaal. Met zo'n rondgang deed het me denken aan de Royal Albert Hall, nog zo'n schitterend oud theater. Toen Sufjan opkwam had ik al kippenvel hoe mooi het applaus klonk, moest de avond nog beginnen.. Hoogtepunt voor mij was Should Have Known Better. Daar kwam alles in samen wat hij de afgelopen 10 jaar is geworden. Verder helemaal eens met Tijn. 26 september 2015 bewerkt door Niels Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 25 september 2015 Auteur Share Geplaatst 25 september 2015 Heb nog even gekeken, maar heb je niet gezien. Ik zat links, op jouw foto, op rij 6. Op die foto kijk je dus richting mij. ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 26 september 2015 Share Geplaatst 26 september 2015 Echt een toffe setlist hadden jullie, vind het zelf wel jammer dat ik For The Widows in Paradise niet heb gezien, maar volgende keer beter. Vond zelf Fourth of July echt geweldig gespeeld, met name dat einde waarin het helemaal in zijn eigen stijl losging. Should have known better was idd ook briljant. Verschillende lines kwamen echt uit z'n tenen had ik het idee, en zag ook dat dit gegroeid is in zijn tour. En natuurlijk Vesuvius he...:o Wat ik persoonlijk wel apart vind is dat ik het normaal wel leuk vind om studionummers eens volledig akoestisch te horen. In dit geval was het exact andersom. Zijn album is instrumentaal vrij kaal (wat ik meestal wel mooi vind), maar elk nummer kreeg iets extra's door de band erachter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 26 september 2015 Auteur Share Geplaatst 26 september 2015 Wij hadden wel een hele speciale setlist. Speelde ook Holland, voor het eerst sinds 2009, en zelfs een nummer van zijn eerdere band die hij nog nooit live heeft gedaan! _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 29 september 2015 Share Geplaatst 29 september 2015 Kaartjes kunnen regelen voor het optreden van Editors in het Paard van Troje in Den Haag(d) Verrassingsconcert waarbij ze het nieuwe album gaan lanceren, wel tof in zo'n kleine zaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 2 oktober 2015 Share Geplaatst 2 oktober 2015 Kaartjes gehaald voor Disclosure in Brussel 6 februari. Zo'n zin in (d) :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Markuss Geplaatst 17 oktober 2015 Share Geplaatst 17 oktober 2015 Aankomende dinsdag naar Glen Hansard, voor de tweede keer. Geweldige artiest is het. [YOUTUBE]FCxT0CnOq9s[/YOUTUBE] En hier samen met Eddie Vedder een paar jaar terug: [YOUTUBE]lCojE2kJuGw[/YOUTUBE] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GAE EAGLES Geplaatst 28 oktober 2015 Share Geplaatst 28 oktober 2015 Red Hot Chilli Peppers en Rammstein op Pinkpop 2016, de eerste headliners zijn bekend. Fijn hoor, dit jaar zeer waarschijnlijk weer naar Landgraaf toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 30 oktober 2015 Share Geplaatst 30 oktober 2015 Holy shmoly godspeed you black emperor komt spelen in deurne ik moet tickets hebben aah Morgennnn :< :< :< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 november 2015 Share Geplaatst 3 november 2015 Net naar Of Monsters And Men geweest in Paradiso. Met als voorprogramma Mammumt. Heb erg genoten, continu afwisseling tussen 1e en 2e album. Met ook een nummer voor de Hunger Games OST dat op geen van beide albums staat. Mooie toegift ook met 3 nummers. Blij dat ik mijn spullen in een Locker had gedaan anders was ik misschien nu nog aan het wachten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten