Hwb Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 2 uur geleden zei Pino: Toon verborgen inhoud Ik heb meteen na de aflevering de review op youtube bekeken. En dat met dat paard is symboliek. Het paard is vies net als Arya maar eronder helder wit. Arya heeft deze aflevering definitief afgerekend met haar haat en haar rol als assasin en heeft zelfs mensen geholpen. In dat licht vind ik het wel een mooi einde. @Hwb wat vond je dan allemaal "ongeloofwaardig"? Ik kan me buiten dat paard niet echt iets herinneren, hooguit misschien het gevecht tussen Euron en Jamie. Drogon die nu ineens alle scorpions vernietigd, terwijl het er veel meer waren dan eerder. Euron die precies op het moment dat Jaime daar is op die plek uit het water komt, zonder enige andere Ironborn. Jaime die Euron verslaat in een gevecht. Jaime die twee keer een forse dolk in z'n lijf krijgt, de hele klim naar boven maakt en in de Red Keep behoorlijk op de been blijft. De Northmen die niet naar Jon luisteren en aanvallen, maar wel weer naar hem luisteren als hij zegt dat ze moeten terugtrekken. En eigenlijk ook wel Dani die niet in eerste instantie kiest voor de aanval op de Red Keep, maar de gehele stad. Waarmee ze in prinicipe Cersei tijd geeft om te ontsnappen. Ik begrijp van al deze dingen waarom ze het hebben gedaan en die laatste is misschien een beetje discutabel om te noemen. Maar het is imo niet nodig. Je kunt het op een andere manier oplossen. Ik vind het overigens een erg gave aflevering, zowel vanwege de verhaallijn als hoe het eruit ziet. De dingen die ik noem zijn maar kleine onvolkomenheden. Maar ze vielen me tijdens het kijken wel op en dat verwacht ik niet van GoT. Ik vind het kleine slordigheidjes, en dat is niet wat we gewend zijn geraakt. De schrijvers kunnen beter. Kijkend naar dit seizoen, hadden ze er misschien twee seizoenen van moeten maken. Eentje tegen de Night King en eentje om de heerschappij in Westeros. En dan gewoon wat meer de tijd nemen. De ontwikkeling van Dani bijvoorbeeld is nu ook vrij vlug gegaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 31 minuten geleden zei Hwb: Toon verborgen inhoud Drogon die nu ineens alle scorpions vernietigd, terwijl het er veel meer waren dan eerder. Euron die precies op het moment dat Jaime daar is op die plek uit het water komt, zonder enige andere Ironborn. Jaime die Euron verslaat in een gevecht. Jaime die twee keer een forse dolk in z'n lijf krijgt, de hele klim naar boven maakt en in de Red Keep behoorlijk op de been blijft. De Northmen die niet naar Jon luisteren en aanvallen, maar wel weer naar hem luisteren als hij zegt dat ze moeten terugtrekken. En eigenlijk ook wel Dani die niet in eerste instantie kiest voor de aanval op de Red Keep, maar de gehele stad. Waarmee ze in prinicipe Cersei tijd geeft om te ontsnappen. Ik begrijp van al deze dingen waarom ze het hebben gedaan en die laatste is misschien een beetje discutabel om te noemen. Maar het is imo niet nodig. Je kunt het op een andere manier oplossen. Ik vind het overigens een erg gave aflevering, zowel vanwege de verhaallijn als hoe het eruit ziet. De dingen die ik noem zijn maar kleine onvolkomenheden. Maar ze vielen me tijdens het kijken wel op en dat verwacht ik niet van GoT. Ik vind het kleine slordigheidjes, en dat is niet wat we gewend zijn geraakt. De schrijvers kunnen beter. Kijkend naar dit seizoen, hadden ze er misschien twee seizoenen van moeten maken. Eentje tegen de Night King en eentje om de heerschappij in Westeros. En dan gewoon wat meer de tijd nemen. De ontwikkeling van Dani bijvoorbeeld is nu ook vrij vlug gegaan. Spoiler Dat van Drogon had met haar tactiek te maken. Verschuilen achter de wolken en met de zon mee aanvallen, zodat een van haar voorvaderen het ook (Aegon the first geloof ik). Ja dat gevecht van Jamy en Euron en het feit dat Euron daar kwam was wel een beetje te toevallig. De snelle ontwikkeling van Dnay vind ik juist goed, er is zoveel gebeurt de laatste tijd met haar, haar hele droom spat uit een, heel veel geliefden van haar zijn dood en ze flipt ineens helemaal door. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 5 minuten geleden zei Pino: Toon verborgen inhoud Dat van Drogon had met haar tactiek te maken. Verschuilen achter de wolken en met de zon mee aanvallen, zodat een van haar voorvaderen het ook (Aegon the first geloof ik). Ja dat gevecht van Jamy en Euron en het feit dat Euron daar kwam was wel een beetje te toevallig. De snelle ontwikkeling van Dnay vind ik juist goed, er is zoveel gebeurt de laatste tijd met haar, haar hele droom spat uit een, heel veel geliefden van haar zijn dood en ze flipt ineens helemaal door. Dat van Drogon klopt, maar dat was de eerste aanval. Daarna nog de hele vloot en de Scorpions op de stadsmuren. En wat betreft Dany klopt dat en dit heeft er altijd ook al in gezeten natuurlijk. Maar het komt nu in 3 afleveringen meer naar de oppervlakte, dat hadden ze imo geleidelijker kunnen doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 1 minuut geleden zei Hwb: Inhoud verbergen Dat van Drogon klopt, maar dat was de eerste aanval. Daarna nog de hele vloot en de Scorpions op de stadsmuren. En wat betreft Dany klopt dat en dit heeft er altijd ook al in gezeten natuurlijk. Maar het komt nu in 3 afleveringen meer naar de oppervlakte, dat hadden ze imo geleidelijker kunnen doen. Spoiler Als je het geleidelijker had gedaan, hadden meer mensen het kunnen opmerken of haar nog hiervan kunnen weerhouden. Maar ik denk dat je nu sowieso wel een beetje te erg op details let. Dat hele Euron en Jaimy ben ik met je eens dat paste niet in GoT. De rest vond ik toch wel prima. Dat bij deze aanval het beter ging dan de vorige aanval had denk ik ook te maken, dat bij de eerste aanval een van die draken doodging. Dany verrast was en emotioneel door het verlies van een van haar kindjes. Nu heeft ze een plan voorbereid en zit ze vol wraak. En die scorpions draaien kost veel mankracht en zo'n draak is toch wel rapper, zo "onrealistisch" vond ik het niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 @Pino @Hwb Spoiler Vind de ontwikkeling van Dany nu wel echt veel te snel gegaan. Ik snap dat haar raadgevers dood of weg zijn en dat Jon haar niet ziet zoals zij dat wil, maar ze gooit in een paar minuten al haar moralen overboord. Imo hadden dit inderdaad best twee seizoenen kunnen zijn, dan hadden we meer verhaal gehad en wat minder Hollywood style gevechten, denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 Zojuist zei Jespresso: @Pino @Hwb Inhoud verbergen Vind de ontwikkeling van Dany nu wel echt veel te snel gegaan. Ik snap dat haar raadgevers dood of weg zijn en dat Jon haar niet ziet zoals zij dat wil, maar ze gooit in een paar minuten al haar moralen overboord. Imo hadden dit inderdaad best twee seizoenen kunnen zijn, dan hadden we meer verhaal gehad en wat minder Hollywood style gevechten, denk ik. Spoiler Ze heeft al in eerdere seizoenen gehad over dat ze steden zou verbranden, maar Tyrion heeft dat een aantal keren voorkomen, bovendien is haar doel al vanaf seizoen 1 de Iron Throne en die lijkt ze nu te verliezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 1 minuut geleden zei Pino: Inhoud verbergen Ze heeft al in eerdere seizoenen gehad over dat ze steden zou verbranden, maar Tyrion heeft dat een aantal keren voorkomen, bovendien is haar doel al vanaf seizoen 1 de Iron Throne en die lijkt ze nu te verliezen. Spoiler Zijn ook genoeg voorbeelden die het tegendeel bewijzen: I will not be Queen of the Ashes, ze sloot haar draken op omdat Drogon een onschuldig kind verbrandde en nog wat dingen. Vond deze episode top, daar niet van, maar er kloppen gewoon teveel dingen niet in het hele seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 Dat valt imo dan wel weer mee. Zodra het tegenzat, ze haar zin niet kreeg of ze wraak wilde nemen, ging ze altijd full frontal geweld. Zie het kruisigen van de meesters, zie de Dosh Khaleen, zie de Tarly's. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 2 uur geleden zei Hwb: Inhoud verbergen Dat valt imo dan wel weer mee. Zodra het tegenzat, ze haar zin niet kreeg of ze wraak wilde nemen, ging ze altijd full frontal geweld. Zie het kruisigen van de meesters, zie de Dosh Khaleen, zie de Tarly's. Spoiler Dat is totaal niet te vergelijken met het doden van honderdduizenden (?) onschuldige mensen. Dat hele mad queen verhaal is gewoon heel slecht uitgevoerd door de makers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 (bewerkt) @Dysproz waarom vond je het zo slecht uitgespeeld? Ze heeft dit al eerder gezegd te doen en ook willen doen maar torn kon Tyrion haar nog tegenhouden. Nu is ze alles kwijt iedereen heeft haar verraden ja dan is het logisch dat ze knapt. Ze heeft het zelf in een eerder seizoen gezegd te doen tegen de dorthraki 14 mei 2019 bewerkt door Pino Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 22 minuten geleden zei Pino: Inhoud verbergen @Dysproz waarom vond je het zo slecht uitgespeeld? Ze heeft dit al eerder gezegd te doen en ook willen doen maar torn kon Tyrion haar nog tegenhouden. Nu is ze alles kwijt iedereen heeft haar verraden ja dan is het logisch dat ze knapt. Ze heeft het zelf in een eerder seizoen gezegd te doen tegen de dorthraki Spoiler Ik vond het niet logisch. Er was gewoon te weinig aanleiding voor haar om dit in een keer te doen, ook al heeft ze een paar tegenslagen gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 (bewerkt) Vond het wel een toffe aflevering. Erg mooie beelden ook, helemaal met Arya op het eind. Maar de dingen die Hwb noemt viel mij ook op ja en wat mij betreft hadden ze het geld geïnvesteerd in een beter verhaal ipv special effects. Hoog Hollywoodgehalte weer. Gevecht met The Mountain klopte ook weer weinig van. Arya, Jon of heel misschien Davis gaat Dany doden, zo voorspelbaar is de serie wel geworden. Mja. Is gewoon niet het type serie dat je kritisch moet kijken.Ook in de eerste paar seizoenen zaten er verbeterpunten. 14 mei 2019 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 15 mei 2019 Share Geplaatst 15 mei 2019 9 uur geleden zei Chiemel: Inhoud verbergen Vond het wel een toffe aflevering. Erg mooie beelden ook, helemaal met Arya op het eind. Maar de dingen die Hwb noemt viel mij ook op ja en wat mij betreft hadden ze het geld geïnvesteerd in een beter verhaal ipv special effects. Hoog Hollywoodgehalte weer. Gevecht met The Mountain klopte ook weer weinig van. Arya, Jon of heel misschien Davis gaat Dany doden, zo voorspelbaar is de serie wel geworden. Mja. Is gewoon niet het type serie dat je kritisch moet kijken.Ook in de eerste paar seizoenen zaten er verbeterpunten. Spoiler Het is inderdaad wel erg geworden hoe mensen naar deze serie kijken. Iedereen wil dat zijn of haar fan theory en verwachtingen uitkomen en als dat niet gebeurt is in principe voor hun de heeeele serie verpest in 1 seizoen, dat slaat natuurlijk nergens op. Kunnen zeker dingen beter dit seizoen en het is wel veel vuur, explosies en gekke dingen, maar de serie blijft gewoon top. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 15 mei 2019 Share Geplaatst 15 mei 2019 @E2E je spoiler doet het niet maar inderdaad. Heel erg cheesy en een stomme death zeg. Vind Euron sowieso echt een slecht personage, weet niet of ik dat hier al had gezegd of ergens anders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 15 mei 2019 Share Geplaatst 15 mei 2019 14 uur geleden zei Dysproz: Inhoud verbergen Dat is totaal niet te vergelijken met het doden van honderdduizenden (?) onschuldige mensen. Dat hele mad queen verhaal is gewoon heel slecht uitgevoerd door de makers. Naast wat Pino zegt: de schaal is anders, maar het is precies dezelfde karaktertrek. De karaktertrek werd eerder in bedwang gehouden door mannelijke adviseurs (Jorah, Varys, Tyrion, Jon). Nu is ze op zichzelf aangewezen, er zijn geen mensen meer waar ze naar luistert. Dit werd al duidelijk gemaakt door Varys' dood. Zij heeft zich niet aan haar deel van de deal gehouden, dus moest hij haar (vanwege zijn loyaliteit) verraden. Dus verbrandde ze hem, zoals ze had aangekondigd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 20 mei 2019 Share Geplaatst 20 mei 2019 Spoiler Op een aantal goede momenten na was het een slechte seizoensfinale. Maar ik had ook niet anders verwacht gezien de rest van het seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 20 mei 2019 Share Geplaatst 20 mei 2019 Ben behoorlijk tevreden. Het eerste deel (tot Drogon wegvloog) vond ik echt goed. Daarna minder, op sommige momenten na. Maar het verhaal moet natuurlijk nog afgerond worden (hoewel, moet dat echt?) en ik denk niet dat dat kon op een manier waar iedereen positief over zou zijn. Wel behoorlijk over te spreken, al maakten ze het misschien iets te flauw hier en daar (Sam over democratie, Tyrion die niet in het boek voorkomt, het gesprek in de Small Council). Vraag me alleen af waar die 100-300 (schat ik) Dothraki ineens vandaan komen. Waren er wat veel imo. Net als de duizenden Unsullied toch ook wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 20 mei 2019 Share Geplaatst 20 mei 2019 Spoiler Dood van Dany vond ik niet goed. Geen idee hoe ze het beter konden doen maar dit was het niet. De keuze voor Bran slaat natuurlijk nergens op. Hij zou een goede adviseur ofzo zijn, maar geen koning. Maar ze moeten Sansa natuurlijk voor het noorden hebben en verder is er niemand geschikt om koning(in) te zijn. Die comedy show bij de small council was ook heel slecht. Ook weer een paar puntjes die niet klopte (Jon die GW voorbij liep naar Dany en vervolgens is GW al bij Dany. GW die Jon en Tyrion dood wil en het dan oke vind dat Tyrion tot Hand wordt benoemd.) Wat ik wel goed vond; Edmure, Robin, Yara, Prince of Dorne etc bij de meeting. Drogon's reactie. Het einde waar alle Starks hun eigen weg gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 20 mei 2019 Share Geplaatst 20 mei 2019 Ik was best kritisch op dit seizoen, maar tegen verwachting in ben ik toch wel te spreken over het einde. Het seizoen was matig, maar met dit einde kan ik grotendeels prima leven. Ik ga de negatieve reacties ook gewoon niet lezen, ik kan Game of Thrones nu met een goed gevoel af sluiten en dat houd ik graag zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 20 mei 2019 Share Geplaatst 20 mei 2019 Ik vind het ook een mooi einde. Spoiler Mooi dat Ser Davos die niet kon lezen iemands grammatice verbeterde. De eindscene was overigens dezelfde als de beginscene in seizoen 1. Mooi hoe die draak Dany meenam, ik was wel verbaasd dat Jon haar neerstak, vond het een mooie twist. Al dat gezeik over dit seizoen, het kon de torenhoge verwachtingen niet waarmaken, maar kon het dat ooit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 20 mei 2019 Share Geplaatst 20 mei 2019 8 minuten geleden zei Pino: Ik vind het ook een mooi einde. Inhoud verbergen Mooi dat Ser Davos die niet kon lezen iemands grammatice verbeterde. De eindscene was overigens dezelfde als de beginscene in seizoen 1. Mooi hoe die draak Dany meenam, ik was wel verbaasd dat Jon haar neerstak, vond het een mooie twist. Al dat gezeik over dit seizoen, het kon de torenhoge verwachtingen niet waarmaken, maar kon het dat ooit? Spoiler Met betere producenten. Gezeik over dit seizoen is meer dan terecht. Het niveau van de show is zo ontzettend laag vergeleken met seizoen 1 t/m 6. Seizoen 7 was al minder maar seizoen 8 is wel het dieptepunt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 20 mei 2019 Share Geplaatst 20 mei 2019 Meningen verschillen. De jouwe is niet de ware. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
r4vje Geplaatst 20 mei 2019 Share Geplaatst 20 mei 2019 Apart einde, had het persoonlijk anders willen zien maar kan hier wel mee leven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 mei 2019 Share Geplaatst 20 mei 2019 56 minuten geleden zei Pino: Ik vind het ook een mooi einde. Inhoud verbergen Mooi dat Ser Davos die niet kon lezen iemands grammatice verbeterde. De eindscene was overigens dezelfde als de beginscene in seizoen 1. Mooi hoe die draak Dany meenam, ik was wel verbaasd dat Jon haar neerstak, vond het een mooie twist. Al dat gezeik over dit seizoen, het kon de torenhoge verwachtingen niet waarmaken, maar kon het dat ooit? Je was verbaasd dat Jon Dany neerstak? Heb je de afgelopen vier seizoenen niet gekeken ofzo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 20 mei 2019 Share Geplaatst 20 mei 2019 (bewerkt) 1 minuut geleden zei PJHoutman: Inhoud verbergen Je was verbaasd dat Jon Dany neerstak? Heb je de afgelopen vier seizoenen niet gekeken ofzo? Spoiler Nu ik er meer over na heb gedacht niet nee inderdaad. 20 mei 2019 bewerkt door Pino Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten