Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

Euron heeft heel veel weg van Theon, qua praten/bewegen. Erg goed gedaan van casting en/of Pilou Asbaek.

Verder enorm tof. Wel jammer dat we er nauwelijks iets van hebben meegekregen dat Olenna nu blijkbaar House Tyrell aanvoert en vijand van de Lannisters is. Grappig btw dat iedereen Jon noemt, maar dat Sansa (iig deze ep) veel toffer was. Die las hem even goed de les, hopen dat hij er wat van oppikt.

Maar de ster van de aflevering was toch (wederom) Lyanna Mormont.

Ik vond Sansa maar vervelend. Het is goed dat ze [tekst]bepaalde dingen zegt tegen Jon, maar dit was overduidelijk niet het juiste moment. Sansa zou onderhand juist beter moeten weten. Daarin toont ze maar weer eens hoe naïef ze is op sommige vlakken. Jon openbaar afvallen kan alleen maar leiden tot meer problemen.[/tekst]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond Sansa maar vervelend. Het is goed dat ze [tekst]bepaalde dingen zegt tegen Jon, maar dit was overduidelijk niet het juiste moment. Sansa zou onderhand juist beter moeten weten. Daarin toont ze maar weer eens hoe naïef ze is op sommige vlakken. Jon openbaar afvallen kan alleen maar leiden tot meer problemen.[/tekst]

Maar de twee gesprekken die ze daarna op de omloop voerde waren fantastisch. Verder een paar kanttekeningen:

[Tekst]

1. Ze viel Jon niet af, aangezien zij de vraag beantwoordde. Jon ging daarna tegen haar in en beslechtte de discussie niet op inhoud, maar op autoriteit.

2. Een uiterst dubieuze autoriteit, aangezien Sansa een veel betere claim op de troon heeft dan Jon. Iets wat in de serie nog niet of nauwelijks aan bod is gekomen, maar wat Littlefinger nog zal proberen uit te spelen.

3. Imo toont het niet haar naïviteit, maar haar ontwikkeling tot sterke en onafhankelijke vrouw. Ze heeft geleerd niet meertje zwijgen en te ondergaan, maar komt voor zichzelf op. Zoals ze zelf zei: ze heeft veel geleerd van Cersei. De vraag is of ze daarmee ook Cersei's kant opgaat.

[/tekst]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar de twee gesprekken die ze daarna op de omloop voerde waren fantastisch. Verder een paar kanttekeningen:

[Tekst]

1. Ze viel Jon niet af, aangezien zij de vraag beantwoordde. Jon ging daarna tegen haar in en beslechtte de discussie niet op inhoud, maar op autoriteit.

2. Een uiterst dubieuze autoriteit, aangezien Sansa een veel betere claim op de troon heeft dan Jon. Iets wat in de serie nog niet of nauwelijks aan bod is gekomen, maar wat Littlefinger nog zal proberen uit te spelen.

3. Imo toont het niet haar naïviteit, maar haar ontwikkeling tot sterke en onafhankelijke vrouw. Ze heeft geleerd niet meertje zwijgen en te ondergaan, maar komt voor zichzelf op. Zoals ze zelf zei: ze heeft veel geleerd van Cersei. De vraag is of ze daarmee ook Cersei's kant opgaat.

[/tekst]

1. [tekst]Het klopt dat ze Jon niet afviel maar als eerste antwoordde, dat was ik even vergeten. Het punt blijft min of meer hetzelfde: het was niet aan haar om de vraag te beantwoorden. Ze ondermijnt Jons gezag op die manier. Dan mag haar claim wel beter zijn, maar dat was op dat moment irrelevant, omdat 'the North' Jon heeft gekozen als hun leider.[/tekst]

2. [tekst]Ik loop in mijn vorige punt al een beetje hierop vooruit: Sansa's claim is inderdaad beter en daar is absoluut nog niet het laatste woord over gesproken. Ik ben het echter niet met je eens dat Jons autoriteit daarmee automatisch dubieus is. Jon is - of althans zo voelt het - eerder een gekozen leider dan iemand die iemand die zijn autoriteit volledig aan een geboorterecht te danken heeft. Wanneer dit laatste het geval was geweest, kon je imo wel spreken over een dubieuze autoriteit.[/tekst]

3. [tekst]Ik ben het met je eens dat Sansa zich ontwikkelt tot een sterke en onafhankelijke vrouw, maar dat is ze nog lang niet. Dit is pas een voorstadium daarvan. Ze heeft nu leren spreken maar weet duidelijk nog niet wanneer ze moet zwijgen. Pas wanneer ze dat weet is haar groei voltooid. Dat ze haar drang om te spreken niet weet te onderdrukken, is voor mij een teken van naïviteit: ze ziet niet in welke gevolgen dit kan hebben voor Jon (en voor haarzelf). Tuurlijk, het is een ander soort naïviteit dan we van Sansa gewend zijn, maar het is desalniettemin een naïeve daad.[/tekst]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jon had imo ook gewoon gelijk in die discussie. Die belangrijke bannermen lozen was geheid fout gegaan, zie Robb.

Dat was ten eerste nauwelijks een argument. Ten tweede kun je je afvragen of dit na de veldslagen van Robb en de verloren Battle of the Bastards nof belangrijke bannermen zijn (obv iets anders dan historie en status), zie ook de hoofden van hun huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad. Ik weet niet of de Karstarks en Umbers nog wat over hebben maar Mormont had voor de Battle of Bastards ook maar 60 man. Ik vind het een goede beslissing van Jon.

Wat vonden jullie van Ed Sheeran trouwens? Die wordt helemaal afgemaakt op internet. Ik vond het een beetje raar om hem te zien maar kon me niet echt aan hem storen, hij deed het prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was ten eerste nauwelijks een argument. Ten tweede kun je je afvragen of dit na de veldslagen van Robb en de verloren Battle of the Bastards nof belangrijke bannermen zijn (obv iets anders dan historie en status), zie ook de hoofden van hun huis.

Nouja, de hoofden van die huizen zijn dood natuurlijk. Ik denk dat de huidige (ookal zijn het kinderen) hoofden toch graag hun huizen weer aan de macht brengen, die gaan echt wel luisteren nu. En inderdaad elke krijger is nodig tegen de Walkers denk ik, al is het maar om The Wall te kunnen bemannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijke aflevering. Euron _O_

[spoiler=e2]Doei Sandsnakes :D

Zitten een paar toffe ontmoetingen aan te komen. Daenerys en Jon. Arya, Sansa, Bran en Jon.

Ik vind Baelish wel een stuk minder dan eerdere seizoenen. Hoop dat hij nog iets leuks doet ipv alleen naar Sansa te staren.

bewerkt door Dysproz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal ongetwijfeld de enige zijn, maar wat een teleurstelling is deze serie geworden zeg. De strategie-kant van de oorlog wordt (in tegenstelling tot in de eerste seizoenen) echt totaal afgeraffeld zodat er meer screen time is voor 'oog om oog, tand om tand'-scènes. Dialogen zijn tegenwoordig ook echt om te huilen geworden. Met als toppunt de [tekst]eerste ontmoeting tussen Jon en Daenerys. Waarom laat Dany zich zo ontzettend kennen daar? 'Dus je noemt me nu ook al een kind?' Luister eens mens. De tering...[/tekst] Wat een deceptie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal ongetwijfeld de enige zijn, maar wat een teleurstelling is deze serie geworden zeg. De strategie-kant van de oorlog wordt (in tegenstelling tot in de eerste seizoenen) echt totaal afgeraffeld zodat er meer screen time is voor 'oog om oog, tand om tand'-scènes. Dialogen zijn tegenwoordig ook echt om te huilen geworden. Met als toppunt de [tekst]eerste ontmoeting tussen Jon en Daenerys. Waarom laat Dany zich zo ontzettend kennen daar? 'Dus je noemt me nu ook al een kind?' Luister eens mens. De tering...[/tekst] Wat een deceptie.

Ik vind het nog steeds een doodzieke serie maar waar ik zelf een klein beetje moeite mee heb is dat Cersei twee afleveringen geleden nog totaal kansloos leek, en ze nu de overhand lijkt te hebben in de oorlog..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil de serie nog geen teleurstelling noemen, daarvoor vind het het allemaal nog veel te mooi en zit er genoeg in om te genieten, maar ik vond die scène met [tekst]Dany en Jon[/tekst] inderdaad wel een kleine sof ja. Ik kijk voor het eerst 'online' ipv via blu-ray en kijk dus niet in mijn eigen tempo, misschien scheelt dat ook, maar krijg ook het gevoel dat het allemaal wat afgeraffeld wordt nu. Dat wat Beppu zegt had meer tijd nodig, de reis van [tekst]Jon naar Dany[/tekst] is van het einde van de ene naar het begin van de volgende aflevering gelijk klaar... Hm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teleurstelling is ook relatief natuurlijk. Ik kijk nog steeds met plezier hoor (ondanks dat mijn post wellicht anders doet vermoeden), maar het maakt mijn verwachtingen de laatste seizoenen totaal niet waar. Vind de serie ook echt op een aantal fronten achteruit gegaan sinds de eerste 3 a 4 seizoenen. Eén van die punten is inderdaad dat het allemaal nogal afgeraffeld voelt. Dat is, volgens mij, echt te wijten aan dat de serie niet meer de boeken volgt en nu in een te hard tempo probeert het verhaal er doorheen te jagen. Bovendien wordt de focus, mijn inziens, op de verkeerde punten gelegd. In de eerste seizoenen ligt de focus juist op de ontwikkelingen naar punt A of B (meestal een veldslag) en wordt dat punt vervolgens amper in beeld gebracht. Sommige kijkers hadden daar kritiek op, maar mijn inziens was dat juist de kracht van de serie. Voor een vette veldslag kijk ik geen GoT (als ik actie wil zien kan ik ook wel series als Spartacus kijken), maar wel om die ontwikkeling er naar toe: de complotten, twijfels, overmoed, fouten, etc. Het lijkt alsof de focus nu precies andersom is: voornamelijk op veldslagen en naweeën ('IK HEB JE VERSLAGEN, IN YO FACE MOFFA!') daarvan en vrijwel niet meer op de aanloop daar naartoe. Daar komt nog bij de kwaliteit van de dialogen sinds vorig seizoen echt hard achteruit is gegaan. Het is allemaal zo uitleggerig en in your face geworden. Wanneer heeft er voor het laatst een memorabel dialoog of monoloog ingezeten a la het laddermonoloog van Littlefinger: "Chaos isn't a pit. Chaos is a ladder. Many who try to climb it fail and never get to try again. The fall breaks them. And some, are given a chance to climb. They refuse, they cling to the realm or the gods or love. Illusions. Only the ladder is real. The climb is all there is."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het eigenlijk helemaal niet tegenvallen. Het tempo ligt inderdaad een stuk hoger maar dat is alleen maar goed. Anders krijg je drie afleveringen van [tekst]Jon en Davos[/tekst] op een boot. De battles en de aanloop er naar toe gaan misschien wel iets te snel maar dat zal meer te maken hebben met dat er nog meer of grotere battles zullen volgen dit seizoen.

Overigens vind ik de dialogen ook niet tegenvallen met oa [tekst]Tyrion en Jon/Dany, Varys en Dany, en The Hound en Beric/Thoros. [/tekst]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel een beetje mee eens ook, dan vooral dat het wat afgeraffeld lijkt te worden. Ik vind een goeie veldslag wel bij GoT horen, maar die opbouw er naar toe mist nu ja. Juist door die geweldige opbouw steeds zorgde dat er ook voor dat je de belangen echt voelde bij een grote slag, zoals bijvoorbeeld die in seizoen 2 om Blackwater Bay. Er was brute actie, maar je kreeg ook ocntinu mee hoe de emoties opliepen en hoe groot de belangen waren. Dat mis ik nu vooral. Het gata allemaal zo vlug, vooral de laatste ep, want die twee kastelen behoorde toch toe aan de grootste huizen van Westeros zowat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel een beetje mee eens ook, dan vooral dat het wat afgeraffeld lijkt te worden. Ik vind een goeie veldslag wel bij GoT horen, maar die opbouw er naar toe mist nu ja. Juist door die geweldige opbouw steeds zorgde dat er ook voor dat je de belangen echt voelde bij een grote slag, zoals bijvoorbeeld die in seizoen 2 om Blackwater Bay. Er was brute actie, maar je kreeg ook ocntinu mee hoe de emoties opliepen en hoe groot de belangen waren. Dat mis ik nu vooral. Het gata allemaal zo vlug, vooral de laatste ep, want die twee kastelen behoorde toch toe aan de grootste huizen van Westeros zowat.

Uitstekende uitleg, wat mij betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites