Hwb Geplaatst 7 mei 2019 Share Geplaatst 7 mei 2019 Wel eens inderdaad. Al vond ik Dat van Arya en Gendry dan weer niet zo sterk. Is alleen maar geschreven zodat Arya nog eens "I'm not a lady. That's not me" kon zeggen. Hoe Gendry daar ineens tot Lord Baratheon werd uitgeroepen (als enige die op een of andere manier werd beloond voor het aandeel in de slag) was ook een beetje willekeurig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 7 mei 2019 Share Geplaatst 7 mei 2019 1 uur geleden zei Hwb: Wel eens inderdaad. Al vond ik Inhoud verbergen Dat van Arya en Gendry dan weer niet zo sterk. Is alleen maar geschreven zodat Arya nog eens "I'm not a lady. That's not me" kon zeggen. Hoe Gendry daar ineens tot Lord Baratheon werd uitgeroepen (als enige die op een of andere manier werd beloond voor het aandeel in de slag) was ook een beetje willekeurig. Spoiler Dat was natuurlijk een politiek iets, zoals daarna al uitgelegd werd. Gendry is een bastaard en Dany roept hem uit tot wettige zoon van Robert Baratheon. Hij zal Dany daarvoor dankbaar zijn en dus niet tegen haar keren. en @Pino snap wel wat je bedoelt met de 'haat', maar ik vond dit echt een hele matige episode vrijwel alle opzichten. Gesprek tussen Varys en Tyrion en wat Sansa van plan is, vind ik het enige interessante. Rest is gewoon een bij elkaar geraapt zooitje imo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 7 mei 2019 Share Geplaatst 7 mei 2019 Snap ik, maar vind het vreemd dat het dan een beetje tussen de bedrijven door als een soort impulsieve actie lijkt te gebeuren, op het moment dat hij toevallig opstaat. Zoiets gebeurt normaal in/na een speech of wanneer meerdere mensen geprezen worden en/of een beloning krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 7 mei 2019 Share Geplaatst 7 mei 2019 Spoiler Toch wel eigenlijk jammer dit seizoen en dat dit dan het laatste seizoen is en er te weinig tijd gaat zijn voor de mogelijke verhaallijnen die ontstaan. Zonde. Met die schepen en de aanval op de draak. Man man... Een vloot van 20 schepen niet vanuit de lucht aan zien komen... pff. Enkel momentje waarbij ik dacht; YES was bij de onthoofding van Missandei. Toen had ik zoiets van 'shit is on!' Verder voorspelbaar plot and voorspelbare dialogen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 7 mei 2019 Share Geplaatst 7 mei 2019 14 minuten geleden zei E2E: @Pino Hoezo is het nu hip om te zeiken dan? Ja, dat zie je veel mensen doen. Maar het was een paar seizoenen geleden toch ook niet een matige show omdat het hip was om dit heel goed te vinden? Het was imo gewoon eerst gewoon goed, en nu matig. Tja. Valt verder weinig aan te doen. Eens, het is ook gewoon minder ten opzichte van de eerdere seizoenen. Sinds ze de boeken voorbij zijn is het verhaaltechnisch gezien echt minder geworden helaas. Erg pijnlijk als je er zo emotioneel betrokken bij bent na jaren lang uitkijken naar de nieuwe afleveringen, de voorgaande seizoenen meerdere keren kijken en de boeken gelezen te hebben. Vorige twee seizoenen waren nog wel goed, maar nu worden ze echt slordiger en lijkt het afgeraffeld. Dit zegt natuurlijk ook genoeg, vanaf 45 seconden (en ervoor ook eigenlijk)?: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 7 mei 2019 Share Geplaatst 7 mei 2019 2 uur geleden zei E2E: @Pino Hoezo is het nu hip om te zeiken dan? Ja, dat zie je veel mensen doen. Maar het was een paar seizoenen geleden toch ook niet een matige show omdat het hip was om dit heel goed te vinden? Het was imo gewoon eerst gewoon goed, en nu matig. Tja. Valt verder weinig aan te doen. Het is eigenlijk minder geworden toen ze begonnen af te wijken van de boeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 7 mei 2019 Share Geplaatst 7 mei 2019 @Pino Het is niet 'hip' om te zeiken, het is gewoon slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 7 mei 2019 Share Geplaatst 7 mei 2019 4 uur geleden zei Beppu: Eens, het is ook gewoon minder ten opzichte van de eerdere seizoenen. Sinds ze de boeken voorbij zijn is het verhaaltechnisch gezien echt minder geworden helaas. Erg pijnlijk als je er zo emotioneel betrokken bij bent na jaren lang uitkijken naar de nieuwe afleveringen, de voorgaande seizoenen meerdere keren kijken en de boeken gelezen te hebben. Vorige twee seizoenen waren nog wel goed, maar nu worden ze echt slordiger en lijkt het afgeraffeld. Dit zegt natuurlijk ook genoeg, vanaf 45 seconden (en ervoor ook eigenlijk)?: Ja ze komt niet echt overtuigend over he. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 11 mei 2019 Share Geplaatst 11 mei 2019 (bewerkt) Dany en Co. verslaan Cersei en daarna naaien Varys en mogelijk Tyrion haar een oor aan en eindigt Jon op de troon. Of Dany heeft het door en gooit Varys en Tyrion op de brandstapel. 11 mei 2019 bewerkt door Justin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 11 mei 2019 Share Geplaatst 11 mei 2019 Misschien ff spoileren @Justin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 11 mei 2019 Share Geplaatst 11 mei 2019 Spoiler Samwell eindigt op de troon want dat is 'onverwacht'. Nee, ik vermoed dat het Jon wordt of Jon en Dany samen. Mijn eerdere voorspelling (die ik door de fan-pleasing niet meer zie uitkomen): Dany verwoest (onbedoeld) de troon met Drogon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 11 mei 2019 Share Geplaatst 11 mei 2019 Mountain doodt Hound, Arya doodt Mountain (kan ook andersom). Jaime doodt Cersei. Lijken me min of meer 'zekerheidjes'. Strijd tussen Dani en Jon ontbrandt, ondanks dat Jon dat niet wil. Ofwel Dani sterft en Jon eindigt tegen zijn wil of de troon, ofwel Dani doodt Jon, Sansa neemt wraak en eindigt op de troon. Waarbij de Iron Throne idd vernietigd kan worden door Drogon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 12 mei 2019 Share Geplaatst 12 mei 2019 Arya denkt de Mountain te doden maar dat lukt niet door de 'zombieficatie'. Gok ik. @Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 13 mei 2019 Share Geplaatst 13 mei 2019 Op 11-5-2019 om 18:55 zei Hwb: Toon verborgen inhoud Mountain doodt Hound, Arya doodt Mountain (kan ook andersom). Jaime doodt Cersei. Lijken me min of meer 'zekerheidjes'. Strijd tussen Dani en Jon ontbrandt, ondanks dat Jon dat niet wil. Ofwel Dani sterft en Jon eindigt tegen zijn wil of de troon, ofwel Dani doodt Jon, Sansa neemt wraak en eindigt op de troon. Waarbij de Iron Throne idd vernietigd kan worden door Drogon. Nou, daar zat niet veel goeds bij. Vroeg me aan het eind wel af of Arya nou het verbrande handvest van Jon's zwaard zag, maar dat lijkt toch niet zo te zijn. Verder, tja. Wederom een aantal dingen tof gedaan, maar er was het nodige dat niet zo geloofwaardig was. We moeten het er maar mee doen vrees ik. Hopelijk maakt de laatste aflevering nog eea goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 13 mei 2019 Share Geplaatst 13 mei 2019 Spoiler Mah ik vind dit seizoen enorm teleurstellend maar deze aflevering was toch wel weer genieten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 13 mei 2019 Share Geplaatst 13 mei 2019 Deze was wel tof, maar als C en J zo aan hun einde komen. Meh.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 13 mei 2019 Share Geplaatst 13 mei 2019 2 uur geleden zei Justin: SPOILER ALERT! Ooit al eens van spoileren gehoord? Spoiler Ik vond het een goede aflevering, maar wtf doet dat paard daar? Mooi einde vd Clegane Brothers vond ik het op zich wel, veder ook wel genoten, allleen jammer vh einde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 Spoiler tag werkt niet op mijn telefoon. En neem aan dat niemand hier nu nog gaat komen zonder de ep te zien eerst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 Spoiler Kijk! Dit is hoe we een oorlog - of nou ja slachtpartij eerder - in beeld willen zien. Toffe aflevering, vele malen beter dan de slag om Winterfell met de Nightking. Wel echt heel benieuwd hoe ze nu de slag tussen Jon en Dany gaan doen. Alles wijst erop dat dit de epic battle op het einde gaat worden. Zij als Mad Queen, hij als uiteindelijke overwinnaar die ondanks dat hij niet wil, toch op de troon terecht komt. Op het einde eens met @Pino.. complete stad in zak en as (letterlijk) en dan staat er een wit paard in het midden... da fuck. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 1 uur geleden zei Lazy: Toon verborgen inhoud Kijk! Dit is hoe we een oorlog - of nou ja slachtpartij eerder - in beeld willen zien. Toffe aflevering, vele malen beter dan de slag om Winterfell met de Nightking. Wel echt heel benieuwd hoe ze nu de slag tussen Jon en Dany gaan doen. Alles wijst erop dat dit de epic battle op het einde gaat worden. Zij als Mad Queen, hij als uiteindelijke overwinnaar die ondanks dat hij niet wil, toch op de troon terecht komt. Op het einde eens met @Pino.. complete stad in zak en as (letterlijk) en dan staat er een wit paard in het midden... da fuck. Spoiler Ik heb meteen na de aflevering de review op youtube bekeken. En dat met dat paard is symboliek. Het paard is vies net als Arya maar eronder helder wit. Arya heeft deze aflevering definitief afgerekend met haar haat en haar rol als assasin en heeft zelfs mensen geholpen. In dat licht vind ik het wel een mooi einde. @Hwb wat vond je dan allemaal "ongeloofwaardig"? Ik kan me buiten dat paard niet echt iets herinneren, hooguit misschien het gevecht tussen Euron en Jamie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 Spoiler Toffe aflevering zeg, echt genoten van begin tot eind. Vond de dood van Cersei en Jaime wel mooi eigenlijk, ze zijn tegelijk op de wereld gekomen, hebben kinderen gemaak en verloren en gaan ook samen dood. Death van Euron was misschien een beetje cheesy, vind Euron sowieso een matig personage in de serie. Heb nog wel het idee dat Arya, ondanks dat ze schijnbaar geen assasin meer wil zijn, nog Dany gaat vermoorden. Denk aan de uitspraak van Melissandre: Brown eyes, Blue eyes, Green eyes. Eyes you'll shut forever. Groen is nog niet geweest, dus ik acht die kans nog wel groot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 Jongens kom op gebruik spoilers! @Dysproz @Justin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 13 minuten geleden zei Jespresso: Spoiler Inhoud verbergen Toffe aflevering zeg, echt genoten van begin tot eind. Vond de dood van Cersei en Jaime wel mooi eigenlijk, ze zijn tegelijk op de wereld gekomen, hebben kinderen gemaak en verloren en gaan ook samen dood. Death van Euron was misschien een beetje cheesy, vind Euron sowieso een matig personage in de serie. Heb nog wel het idee dat Arya, ondanks dat ze schijnbaar geen assasin meer wil zijn, nog Dany gaat vermoorden. Denk aan de uitspraak van Melissandre: Brown eyes, Blue eyes, Green eyes. Eyes you'll shut forever. Groen is nog niet geweest, dus ik acht die kans nog wel groot. Spoiler Littlefinger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 14 mei 2019 Share Geplaatst 14 mei 2019 12 minuten geleden zei E2E: Ja mja, waarom kijk je dan in dit topic? Ja voor mij maakt het niks uit, ik kijk pas als de aflevering geweest is. Maar we hebben afgesproken spoilers te gebruiken, dan is het wel zo netjes om dat ook zo te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten