Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

[spoiler=Commentaar op de post van Justin dus ook alleen voor de boekenlezers]

- Ik ben dan benieuwd met wie Obara gaat vechten. Verder kijk ik wel uit naar de verhaallijn van Dorne. In de boeken vond ik die best wel interessant.

- Is er meer bekend over Myrcella? Ik neem aan dat zei dan ook weer in beeld zal komen. Blijft het dezelfde actrice uit S1/2 of is het net zoals Tommen een recast?

- Ik ben het verder met je eens dat ik me afvraag hoe het met Arianne zit al kan ik me ook wel voorstellen dat die verhaallijn naar S6 gaat.

- De Greyjoys zijn een ander verhaal: die verhaallijn loopt best wel al een stuk achter en in de serie heb ik ook nog niets meegekregen over Balon's dood terwijl in het boek dit rond de dood van Robb was voor zo ver ik me kan herinneren. Hierdoor ga ik me afvragen in hoeverre hier nog iets mee gaat gebeuren of dit stellen ze ook uit naar S6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Commentaar op de post van Justin dus ook alleen voor de boekenlezers]

- Ik ben dan benieuwd met wie Obara gaat vechten. Verder kijk ik wel uit naar de verhaallijn van Dorne. In de boeken vond ik die best wel interessant.

- Is er meer bekend over Myrcella? Ik neem aan dat zei dan ook weer in beeld zal komen. Blijft het dezelfde actrice uit S1/2 of is het net zoals Tommen een recast?

- Ik ben het verder met je eens dat ik me afvraag hoe het met Arianne zit al kan ik me ook wel voorstellen dat die verhaallijn naar S6 gaat.

- De Greyjoys zijn een ander verhaal: die verhaallijn loopt best wel al een stuk achter en in de serie heb ik ook nog niets meegekregen over Balon's dood terwijl in het boek dit rond de dood van Robb was voor zo ver ik me kan herinneren. Hierdoor ga ik me afvragen in hoeverre hier nog iets mee gaat gebeuren of dit stellen ze ook uit naar S6

[spoiler=WEDEROM BOEK SPOILER]

Ik las op internet dat Jaime in Dorne gaat opduiken, vraag me af waarom. Wellicht vervangt hij (al dan niet gedeeltelijk) Arys Oakheart? Wellicht dat hij dan de major character is waar Obara mee gaat vechten. En Myrcella zal daar vast wel rondhuppelen, moet wel toch? Wat Arianne betreft, die moet toch wel in seizoen 5 komen lijkt me, haar personage kan wel uitdieping gebruiken. En eigenlijk moet Quentyn ook al komen toch? Gezien boek 4 en 5 gelijk lopen zal hij dan ook op weg gaan richting Dany.

Wat de Greyjoys betreft duurt het allemaal lang ja. Balon had allang dood moeten zijn. Ik begin het idee te krijgen dat ze Euron en Victarion skippen en Balon gewoon alles laten doen. Mag het toch niet hopen. Wellicht ook nog Damphair casten? En verder benieuwd hoe ze Varamyr gaan inpassen.

Naja de lijst is niet compleet, dus ik verwacht deze personages sowieso nog wel (of anders in seizoen zes):

- Euron en Victarion

- Quentyn Martell

- Arianne Martell (al kunnen de Sand Snakes haar rol ook prima overnemen)

- Damphair (?)

- Arys Oakheart (onwaarschijnlijk gezien ze enkel Meryn Trant van de Kingsguard in de serie naar voren laten komen. Geen Boros Blount, Balon Swann of een Kettleblack verder. )

- Kindly Man (kan ook prima in S06)

- Kevan Lannister (moet nu toch weleens naar voren komen lijkt me)

En nog wel meer wellicht, die ik vergeten ben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=WEDEROM BOEK SPOILER]

Ik las op internet dat Jaime in Dorne gaat opduiken, vraag me af waarom. Wellicht vervangt hij (al dan niet gedeeltelijk) Arys Oakheart? Wellicht dat hij dan de major character is waar Obara mee gaat vechten. En Myrcella zal daar vast wel rondhuppelen, moet wel toch? Wat Arianne betreft, die moet toch wel in seizoen 5 komen lijkt me, haar personage kan wel uitdieping gebruiken. En eigenlijk moet Quentyn ook al komen toch? Gezien boek 4 en 5 gelijk lopen zal hij dan ook op weg gaan richting Dany.

Wat de Greyjoys betreft duurt het allemaal lang ja. Balon had allang dood moeten zijn. Ik begin het idee te krijgen dat ze Euron en Victarion skippen en Balon gewoon alles laten doen. Mag het toch niet hopen. Wellicht ook nog Damphair casten? En verder benieuwd hoe ze Varamyr gaan inpassen.

Naja de lijst is niet compleet, dus ik verwacht deze personages sowieso nog wel (of anders in seizoen zes):

- Euron en Victarion

- Quentyn Martell

- Arianne Martell (al kunnen de Sand Snakes haar rol ook prima overnemen)

- Damphair (?)

- Arys Oakheart (onwaarschijnlijk gezien ze enkel Meryn Trant van de Kingsguard in de serie naar voren laten komen. Geen Boros Blount, Balon Swann of een Kettleblack verder. )

- Kindly Man (kan ook prima in S06)

- Kevan Lannister (moet nu toch weleens naar voren komen lijkt me)

En nog wel meer wellicht, die ik vergeten ben?

[spoiler=Nog een keer boekspoilers]

- Arianne skippen lijkt me moeilijker, zij is toch de erfgenaam van de Martells? Ik geloof dat het nu de bedoeling van Doran is om haar te trouwen met Aegon

- Hmm Jaime naar Dorne? Dat is 180 graden de andere kant op dan de boeken, maar goed wie heb je anders als mogelijkheid? Misschien Loras?

- Ik sluit niet uit dat ze in S5 of S6(maar S6 zeker) de high septon meer moeten laten zien voor de verhaallijn van Cersei.

- Ja Kevin moet in S5 komen, want ik verwacht stiekem dat de toilet scene van Tywin het eind van S4 is.

- Quentin kan rustig pas in S6 komen. Ik betwijfel of ze zijn verhaallijn voor de ontmoeting met Daenerys in de serie stoppen.

- Ik vermoed ook dat ze (als Balon tenminste nog dood gaat) Euron schrappen en alleen Victarion gebruiken.

- Wie was de Kindly Man ook al weer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Nog een keer boekspoilers]

- Arianne skippen lijkt me moeilijker, zij is toch de erfgenaam van de Martells? Ik geloof dat het nu de bedoeling van Doran is om haar te trouwen met Aegon

- Hmm Jaime naar Dorne? Dat is 180 graden de andere kant op dan de boeken, maar goed wie heb je anders als mogelijkheid? Misschien Loras?

- Ik sluit niet uit dat ze in S5 of S6(maar S6 zeker) de high septon meer moeten laten zien voor de verhaallijn van Cersei.

- Ja Kevin moet in S5 komen, want ik verwacht stiekem dat de toilet scene van Tywin het eind van S4 is.

- Quentin kan rustig pas in S6 komen. Ik betwijfel of ze zijn verhaallijn voor de ontmoeting met Daenerys in de serie stoppen.

- Ik vermoed ook dat ze (als Balon tenminste nog dood gaat) Euron schrappen en alleen Victarion gebruiken.

- Wie was de Kindly Man ook al weer?

[spoiler=spoilers]

- De dingen die Arianne doet kunnen ook door de Sand Snakes gedaan worden, alleen komt dat minder over dus dat doen ze vast niet.

- En ja, dat las ik. Dat ze het gebeuren in de Riverlands skippen en dan Jaime ipv Arys/Balon Swann naar Dorne sturen. Zou opzich wel kunnen maar ik denk dan eerder dat ze daarvoor Bronn gaan gebruiken.

- High Septon lijkt mij ook ja. Cersei moet sowieso nog wat paranoia gaan worden.

- Kevan had er al moeten wezen toch? Neem aan dat Tywin's scene de seizoensfinale gaat worden namelijk en dan moet hij er wel komen. Of ze laten hem daarna komen zodat hij Tywin's rol kan overnemen.

- Ik las dat ze Quentyn vervangen door Trystene, dat die naar Dany gaat. Kan prima.

- Zou zonde zijn, Euron vind ik juist erg interessant. Maar ben nog niet zover in boek 5 dus heb niet alles gelezen dus geen idee of hij belangrijk wordt.

- Kindly Man was die oude man in Braavos die Arya begeleidde met haar training.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=ep9]3 belangrijke namen en wat freaks :D aan de kant van de wildlings die zijn gesneuveld, maar dit is toch een oorlog die ze op die manier niet kunnen winnen. Benieuwd naar de laatste aflevering van dit seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gave ep weer hoor. :)

[spoiler=E)(]

De slag is gewonnen, maar de oorlog nog niet. En een hoop belangrijke namen gesneuveld (Ygritte, Ser Alliser, Grenn)

[spoiler=]Ser Alliser is (nog?) niet dood, gewoon zwaargewond lijkt me. Of hij z'n verwondingen overleeft is een andere zaak waarschijnlijk (zag er niet gezond uit in ieder geval) maar hij leeft nog op dit moment volgens mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=]Ser Alliser is (nog?) niet dood, gewoon zwaargewond lijkt me. Of hij z'n verwondingen overleeft is een andere zaak waarschijnlijk (zag er niet gezond uit in ieder geval) maar hij leeft nog op dit moment volgens mij

Ja klopt, daar heb je gelijk in. Even afwachten. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=S04E09]

Jon ook lekker genaaid trouwens. :P Z'n chick dood en twee van z'n beste maten gesneuveld. Vond die Grenn wel een baas eigenlijk. Nu blijven er helemaal weinige Night's Watch members over die enigzins een rol hebben.

Overigens die Tormund wel een brute slachter hoor, hoe die iedereen aan de kant knalde en als een stoomwals door de Night's Watch heen denderde. :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=S04E09]Toffe aflevering, kan veel vecht scenes wel enorm waarderen. Zo enorm jammer van Ygritte, was naast een mooi vrouwtje, ook gewoon een toffe karakter. Dacht eerst dat Sam die pijl schoot maar moest wel een beetje lachen toen dat jochie met die boog in z'n hand stond. Passend slot van haar kant, 'you know nothing Jon Snow' (d)

Verder had ik niet gedacht dat de muur al aan beide kanten aangevallen zou worden, die reuzen. Wat huge zeg :cab:

Wel jammer dat er weinig aandacht was voor de nasleep van het gevecht tussen Obreyn en the Mountain. Zeer kut dat volgende week alweer de laatste aflevering is, wordt waarschijnlijk weer vies lang wachten op nieuwe afleveringen :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=ep]

Wat een toffe ep. Die reuzen zeg :cab: Schrok er wel even van.

Zeer jammer van Ygritte. Sowieso een van de tofste karakters. En die Tormund als een barbaar door al dat geweld. Kijk nu al met veel plezier uit naar volgende week

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffffff zit je dan een uur bijna naar te kijken :cab: was al een hater geworden, maar dit seizoen die RR Martin hype mag wel klaar zijn, wordt met de aflevering slechter deze fantasy meuk. Kijk nog verder voor Arya en een paar, maar manmanman.. dit kan je bijna niet meer goedpraten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites