Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eurovisie Songfestival [2024]

Acquafresca

Aanbevolen berichten

Mijn definitie van "orde" is eerder: een toestand waarin alles netjes of strak volgens de regels verloopt. Maar ok, ook in jouw geval gaat het op. Je moet je ook even bedenken waarom de mensen zo zijn/leven.

Sowieso vind ik het "ok" vinden van een dictator te ver gaan. Period.

En nee ik ben daar idd nog nooit geweest. Schijnt ook redelijk onmogelijk te zijn om binnen te komen met een west-Europees paspoort. Lees wel genoeg krantenartikelen, (betrouwbare) internetbronnen en kijk actualiteitenprogamma's.

Oh mijn vader komt er ook regelmatig voor z'n werk met een Nederlands paspoort hoor. Ik ontken niet dat er weleens wat gebeurt, demonstraties/protesten maar dat heb je niet alleen daar. Ik doelde op de orde die er in het land heerst en het fatsoen bij de mensen. En als jij ergens bent wil jij dat je spullen niet gestolen worden. Dan heb je schijt aan of het komt doordat ze in een dictatuur leven of omdat ze zo netjes opgevoed zijn. Dat bedoel ik. Of ben jij zo'n moraalridder die dat ontkent?

Verder geen zin in een discussie hierover want je bent best een aap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh mijn vader komt er ook regelmatig voor z'n werk met een Nederlands paspoort hoor. Ik ontken niet dat er weleens wat gebeurt, demonstraties/protesten maar dat heb je niet alleen daar. Ik doelde op de orde die er in het land heerst en het fatsoen bij de mensen. En als jij ergens bent wil jij dat je spullen niet gestolen worden. Dan heb je schijt aan of het komt doordat ze in een dictatuur leven of omdat ze zo netjes opgevoed zijn. Dat bedoel ik. Of ben jij zo'n moraalridder die dat ontkent?

Ok, die laatste 2 zinnen zag ik niet aankomen. Beetje laag ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Metalmichael; wtf maakt dat uit. Ik haat Nederland toch ook niet omdat er een of ander nazi in de tweede kamer zit. Hoeveel Cubanen haten hun land, omdat er een dictator zit? In Turkije is AKP al 9 jaar eenpartijkabinet. Wil je nou zeggen dat de non-AKP stemmers, nu niet van hun land houden? Je kunt eigenlijk totaal niks over zeggen, als je er niet in woont. Kortzichtig hoor:cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij hebt zeker een andere opvoeding gehad? Of het komt toch door de dictatuur..

@ Gert : Denk 11 uur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Metalmichael; wtf maakt dat uit. Ik haat Nederland toch ook niet omdat er een of ander nazi in de tweede kamer zit. Hoeveel Cubanen haten hun land, omdat er een dictator zit? In Turkije is AKP al 9 jaar eenpartijkabinet. Wil je nou zeggen dat de non-AKP stemmers, nu niet van hun land houden? Je kunt eigenlijk totaal niks over zeggen, als je er niet in woont. Kortzichtig hoor:cab:

Uhm, ik zeg nergens dat ik haat heb. Ik zeg niet dat niet Apk stemmers niet van hun land houden. En hoezo kortzichtig. Ik geef gewoon mijn mening over de ironie die ik zie in het nummer en het regime in Wit-Rusland. :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhm, ik zeg nergens dat ik haat heb. Ik zeg niet dat niet Apk stemmers niet van hun land houden. En hoezo kortzichtig. Ik geef gewoon mijn mening over de ironie die ik zie in het nummer en het regime in Wit-Rusland. :cab:

Je kunt een land niet helemaal kennen als je er niet vaak komt of woont. Want zeg nou, hoeveel weet jij over de Balkan behalve dat er een heftige oorlog was? Actualiteit is ook niets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhm, wat heeft de Balkan hier mee te maken?

Ik kwam terug op het stuk van:

En nee ik ben daar idd nog nooit geweest. Schijnt ook redelijk onmogelijk te zijn om binnen te komen met een west-Europees paspoort. Lees wel genoeg krantenartikelen, (betrouwbare) internetbronnen en kijk actualiteitenprogamma's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam terug op het stuk van:

Ja, natuurlijk ken je het land niet zo goed als dat je er woont of vaak komt. Maar lees anders even dit artikel. Komt van de site presseurop.eu die verzamelen Europees nieuws uit de grootste en meest gezaghebbende kranten van Europa. Dit komt uit The Indipendent.

http://www.presseurop.eu/nl/content/article/536431-loekasjenko-europas-genadeloze-dictator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gaf AKP alleen als voorbeeld, lees je post nog eens. Ook de laatste zin van je eerste alinea.

Ja, paar keer zelfs geloof ik.

Dat liedje van Wit-Rusland is eigenlijk wel heel tragisch als je bedenkt dat het het laatste land met een (echte) dictator is in Europa. En dan heel vrolijk "I love Belarus" gaan zingen.

Tenenkrommend, zoek maar eens naar wat nieuwsberichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites