Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Hardlopen

Arsène

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Arsène:

Mijn kuiten voelen wat hard, alsof ze tegen kramp aanzitten Moet maar even rustig aan doen. Gelukkig had ik al een afspraak voor morgen staan bij de masseur.

Ik had vorige week precies hetzelfde. Normaal nooit last van en had ook een vrij rustige ronde gedaan. Waarschijnlijk niet goed gestrekt vooraf, waardoor met koude spieren lopen. Was een werkdag en ben toen idd direct vanachter de pc gaan lopen. Kwam echt haast niet meer de trap op en ook opstaan uit mijn stoel ging voor geen meter :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben jullie een foam roller? Doet bij mij altijd wonderen voor de kuiten na een ronde hardlopen!

Overigens, @Gert, loop je nog wel eens op hartslagzone? Ik meen me te herinneren dat jij daar eens wat over hebt gepost een klein jaartje geleden oid. Ik heb van de week geprobeerd een uur op HZ3 te lopen (135-154). Valt echt niet mee. Eerste half uur blijf je vrij makkelijk onder de max drempel, maar daarna moest ik echt langzamer en langzamer lopen. Wel heel relaxed zo'n rondje! Wel met muziek. Denk dat ik anders snel geneigd ben om sneller te lopen. En vibratie op horloge als je onder of boven de drempelwaarden zit helpt ook enorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Beppu:

Hebben jullie een foam roller? Doet bij mij altijd wonderen voor de kuiten na een ronde hardlopen!

Gebruik ik te weinig. Heb ook altijd last van mijn kuiten, zeker als ik probeer zo rond de 4:50 per kilometer probeer te lopen. Helpt wel enorm goed dus moet het vaker doen... alleen tja..lui :t:

Met het wat koudere weer in aantocht zelf de racefiets maar weer wat vaker laten staan en het hardlopen - fanatiek - opgepikt. Nu weer 3x per week lopen en het lukt me mooi om het qua tempo af te wisselen. Dinsdag loop ik samen met mijn vrouw max 6km en op haar tempo (rond de 5:45), vrijdag doe ik een interval training of tempo loop van max 8km (ongeveer 4:45 - 4:50 gem) en op zondag doe ik een duurloop en gaat het me vooral om de afstand niet de snelheid dus dan houd ik hem op gem 5:10 a 5:15. Dan is de ademhaling prima en de hartslag wat lager en dus is het perfect vol te houden. Die zondag wil ik oprekken tot zo'n 16km met de focus op de CPC van volgend jaar. Dan proberen de 21km onder de 1u50 a 1u45 te pakken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Beppu:

Overigens, @Gert, loop je nog wel eens op hartslagzone? Ik meen me te herinneren dat jij daar eens wat over hebt gepost een klein jaartje geleden oid. Ik heb van de week geprobeerd een uur op HZ3 te lopen (135-154). Valt echt niet mee. Eerste half uur blijf je vrij makkelijk onder de max drempel, maar daarna moest ik echt langzamer en langzamer lopen. Wel heel relaxed zo'n rondje! Wel met muziek. Denk dat ik anders snel geneigd ben om sneller te lopen. En vibratie op horloge als je onder of boven de drempelwaarden zit helpt ook enorm.

Ik heb normaal nooit last van mijn kuit. Dus dit was voor mij echt een les, dat ik toch ff goed moet strekken vooraf. Oude man he ;) 

Ja ik heb dat toen een jaar terug idd enkele keren geprobeerd! En toen had ik volgens mij op mijn horloge een max hartslag van 135 ingesteld en dat was niet te doen. Daarmee liep ik in een hele andere kadans. Ging steeds weer wat harder lopen en werd toen ook elke keer weer teruggefloten door mijn horloge. Dus dat doe ik niet meer op die wijze. Nu besluit ik vooraf gewoon of ik tempo wil gaan lopen of echt rustig ga lopen. En met zo'n rustige loop dan lekker relaxed en niet naar tijden kijken. Dat werkt beter voor mij, dan met zo'n max hartslag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker dat dit topic zo actief is. Sportief bezig mannen! (y)

Gisteren voor het eerst gelopen op een gelletje. Met collega's op een vrij relaxed tempo (5:51) een uurtje wezen rennen. Halverwege zo'n ding ingenomen, ging als de brandweer. Volgende week samen met mijn werk de KWF Singelloop op het programma. Ook maar zo'n ding innemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Thierryvane:

Lekker dat dit topic zo actief is. Sportief bezig mannen! (y)

Gisteren voor het eerst gelopen op een gelletje. Met collega's op een vrij relaxed tempo (5:51) een uurtje wezen rennen. Halverwege zo'n ding ingenomen, ging als de brandweer. Volgende week samen met mijn werk de KWF Singelloop op het programma. Ook maar zo'n ding innemen.

Ik neem altijd liga of ontbijtkoek mee als ik meer dan een uur ga lopen. Nog nooit een gelletje genomen (ook niet met fietsen). Maar als men tips heeft voor een gelletje die een beetje smaakt, dan hoor ik het graag.

Succes met de singelloop. Ik heb komende zondag de posbankloop. Hoop dat ik een beetje een goede dag heb :) Mijn ouders gaan iig kijken, dus dat vind ik wel mooi :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gelletje was niet heel lekker, nee. Maar met water prima te doen. Zal vanavond even kijken welke ik heb liggen.

De 10 kilometer begint dus pas om 14:20 uur. Zo'n kut tijdstip. Loop 's ochtends zoveel beter. Koffietje, water en een banaan. Let's go. Nu echt geen flauw idee hoe ik het ga aanpakken qua eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelletjes zijn nooit lekker @Gert . Je moet er gewoon enkele uitproberen en kijken welke je het beste ligt en dan bij die blijven. Nooit met overdrijven. Kan nogal zwaar aankomen op de maag en darmen als je er niet goed tegen kunt. Ik verteer die wel oké. Ik probeer bij het lopen per 40 minuten een gelletje te nemen (in wedstrijd, tijdens training nooit). 

@Thierryvane pannenkoeken ontbijt met agave siroop. Nog wat suikers opbouwen in de voormiddag met wat winegums ofzo. Licht eten op de middag (pasta met bruine suiker als je dat binnen krijgt). Voor de wedstrijd nog een banaan. Zo doe ik het. Maar dat is wat aftoetsen bij ieder. Ik verbrand snel mijn suikers merk ik.

Ik ga ook enkel maar gelletjes gebruiken bij langere afstanden zoals halve marathon. Bij 10km heb ik dat nog niet gedaan. Veel hangt van je ambitie af natuurlijk. 

bewerkt door Kami
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kami:

Gelletjes zijn nooit lekker @Gert . Je moet er gewoon enkele uitproberen en kijken welke je het beste ligt en dan bij die blijven. Nooit met overdrijven. Kan nogal zwaar aankomen op de maag en darmen als je er niet goed tegen kunt. Ik verteer die wel oké. Ik probeer bij het lopen per 40 minuten een gelletje te nemen (in wedstrijd, tijdens training nooit). 

@Thierryvane pannenkoeken ontbijt met agave siroop. Nog wat suikers opbouwen in de voormiddag met wat winegums ofzo. Licht eten op de middag (pasta met bruine suiker als je dat binnen krijgt). Voor de wedstrijd nog een banaan. Zo doe ik het. Maar dat is wat aftoetsen bij ieder. Ik verbrand snel mijn suikers merk ik.

Ik ga ook enkel maar gelletjes gebruiken bij langere afstanden zoals halve marathon. Bij 10km heb ik dat nog niet gedaan. Veel hangt van je ambitie af natuurlijk. 

Er zijn ook 'Isogels'. Die zijn in het zakje verdund met water. Dat lijkt me voor het lopen veel aangenamer (je moet wel zien dat ze genoeg energie leveren uiteraard).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1321541890_Screenshot_20220925-165029_Strava2.jpg.8f5f365a82c44b65334546d40610abe0.jpg

Zoals al eerder aangegeven zou ik vandaag de posbankloop doen. Al een tijd geen wedstrijd gelopen, dus toch wel spannend hoe dan de benen op de dag voelen. Plus had gisteren een buurtbbq en daarna kon ik pas half 3 in slaap komen. Daarna wel wat uurtjes kunnen maken en de benen voelden toch goed. Met het resultaat ook erg tevreden. Meer zat er echt niet in en ik richte me op een eindtijd van 1:15, dus dan is dit dikke bonus :) Zelfs de laatste 500 meter nog gesprint haha geen idee of er een finish video werd gemaakt, maar dat ziet er vast kolderiek uit :D 

bewerkt door Gert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Gert:

1321541890_Screenshot_20220925-165029_Strava2.jpg.8f5f365a82c44b65334546d40610abe0.jpg

Zoals al eerder aangegeven zou ik vandaag de posbankloop doen. Al een tijd geen wedstrijd gelopen, dus toch wel spannend hoe dan de benen op de dag voelen. Plus had gisteren een buurtbbq en daarna kon ik pas half 3 in slaap komen. Daarna wel wat uurtjes kunnen maken en de benen voelden toch goed. Met het resultaat ook erg tevreden. Meer zat er echt niet in en ik richte me op een eindtijd van 1:15, dus dan is dit dikke bonus  Zelfs de laatste 500 meter nog gesprint haha geen idee of er een finish video werd gemaakt, maar dat ziet er vast kolderiek uit  

Held geweldig  :)_O_

Screenshot_20220925-191616_Strava.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei FlyD:

Direct een zware halve marathon, succes! Heb je een bepaalde tijd die je wilt lopen?

Vind ik heel lastig om al te zeggen. De 22 onder 5:00 voelt (nu) als een overwinning. Maar wie weet loop ik tegen die tijd sneller. Is tenslotte pas 8 januari. Als het bevalt dan stiekem kijken voor een hele marathon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-9-2022 om 15:51 zei Thierryvane:

Vind ik heel lastig om al te zeggen. De 22 onder 5:00 voelt (nu) als een overwinning. Maar wie weet loop ik tegen die tijd sneller. Is tenslotte pas 8 januari. Als het bevalt dan stiekem kijken voor een hele marathon.

Grote meneer! Succes man. Als ik je tijden hier lees moet er wel meer in zitten dan "slechts" 5:00 min/km toch? Al schijnt het inderdaad wel een loodzware run te zijn.

Hele marathon is geen pretje. 42km is zo godsgruwelijk ver. Bereid je iig enorm goed voor mocht je dit gaan proberen. Heb hem in 2014 in Amsterdam gelopen met een halfbakken training en was echt volledig naar de tyfus een week lang. Een jaar langst gehad van knieën als gevolg daarvan. Maar goed, was zelfs nog minder dan een halfbakken training, had echt amper getraind zelfs. Dan kun je hem beter niet lopen en niet denken 'probeer het wel, heb toch betaald':uhoh:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Beppu:

Grote meneer! Succes man. Als ik je tijden hier lees moet er wel meer in zitten dan "slechts" 5:00 min/km toch? Al schijnt het inderdaad wel een loodzware run te zijn.

Hele marathon is geen pretje. 42km is zo godsgruwelijk ver. Bereid je iig enorm goed voor mocht je dit gaan proberen. Heb hem in 2014 in Amsterdam gelopen met een halfbakken training en was echt volledig naar de tyfus een week lang. Een jaar langst gehad van knieën als gevolg daarvan. Maar goed, was zelfs nog minder dan een halfbakken training, had echt amper getraind zelfs. Dan kun je hem beter niet lopen en niet denken 'probeer het wel, heb toch betaald'.

:5:moop:

Ik weet niet of ik dit als stealth brag post moet zien of gewoon zeggen wat het is: Sjonge jonge jonge man, knuppel ben je toch ook:mrgy: Hoe the fuck doe je hele marathon zonder training mag hopen dat je inmiddels niet meer zo krankjorum bent...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Beppu:

Hele marathon is geen pretje. 42km is zo godsgruwelijk ver. Bereid je iig enorm goed voor mocht je dit gaan proberen. Heb hem in 2014 in Amsterdam gelopen met een halfbakken training en was echt volledig naar de tyfus een week lang. Een jaar langst gehad van knieën als gevolg daarvan. Maar goed, was zelfs nog minder dan een halfbakken training, had echt amper getraind zelfs. Dan kun je hem beter niet lopen en niet denken 'probeer het wel, heb toch betaald'.

Zondag de Singelloop met werk, 10 kilometer. Daar ga ik op 4:30 gokken de eerste 8 kilometer en dan de laatste 2 volle bak. Mocht het uiteraard lukken... Die run is pas om half 3 dus daar baal ik wel van.

Veel vrienden van mij lopen marathons. Een deel is vanochtend vertrokken naar Londen, heel vet lijkt me dat. Maar zonder te trainen lijkt me inderdaad flinke zelfmoord. ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Thierryvane:

Zondag de Singelloop met werk, 10 kilometer. Daar ga ik op 4:30 gokken de eerste 8 kilometer en dan de laatste 2 volle bak. Mocht het uiteraard lukken... Die run is pas om half 3 dus daar baal ik wel van.

Veel vrienden van mij lopen marathons. Een deel is vanochtend vertrokken naar Londen, heel vet lijkt me dat. Maar zonder te trainen lijkt me inderdaad flinke zelfmoord. ;c 

Inderdaad gaaf als je met vrienden met dezelfde interesse dat soort tripjes kan maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites