Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Go Ahead Eagles

Pinolero

Aanbevolen berichten

Kevin Brands naar Kowet. Tekent voor 1 jaar met optie op nog een seizoen. Prima speler die een doelpunt kan maken. Ook een lastig ventje die we met Wolters ook al in huis hebben. Kan mooi om De Kogel heen spelen als die nog een jaar blijft.

Heeft onder De Koning een meer dan prima seizoen gekend bij Volendam. Hoop dat hij het goed gaat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joey Suk terug op het oude nest. Twijfel nog een beetje of ik er blij mee ben. In de Jupiler league een goede middenvelder met scorend vermogen, maar op eredivisie niveau weet ik t nog niet. Wel mooi dat er weer een Deventer jongen onder contract staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sam Hendriks, 21-jarige spits van (Jong) Ajax tekent bij Go Ahead Eagles. De spits heeft een contract getekend tot medio 2019. Sam Hendriks had meerdere opties in de Eredivisie, maar koos uiteindelijk voor Go Ahead Eagles vanwege de fanatieke supporters en vanwege de entourage eromheen. De spits is na Kevin Brands, Joey Suk en Sander Fischer de vierde aankoop van Go Ahead Eagles deze transferperiode.

Stuk voor stuk prima aankopen imo, alleen twijfels bij Joey Suk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een goede zet van Kowet. Vind het een prima speler in de samenvattingen die ik heb gezien. Goede stand-in voor de Kogel als die blijft.

Allemaal goede aankopen en inderdaad de vraag of Suk het aan kan. Al ben ik wel fan van zijn type spel. Zeker in de laatste periode toen hij bij ons speelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een goede zet van Kowet. Vind het een prima speler in de samenvattingen die ik heb gezien. Goede stand-in voor de Kogel als die blijft.

Allemaal goede aankopen en inderdaad de vraag of Suk het aan kan. Al ben ik wel fan van zijn type spel. Zeker in de laatste periode toen hij bij ons speelde.

Vooral scorend vermogen op het einde toch met die Suk of vergis ik me dan? Kan me nog een goal herinneren in een bekerwedstrijd tegen Feyenoord volgens mij. :huhu: Hoe zou de opstelling er tot op heden uit zien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooral scorend vermogen op het einde toch met die Suk of vergis ik me dan? Kan me nog een goal herinneren in een bekerwedstrijd tegen Feyenoord volgens mij. :huhu: Hoe zou de opstelling er tot op heden uit zien?

Ja klopt, In zijn laatste seizoen bij ons had hij volgens mij 12 keer gescoord. En toen scoorde hij ook tegen Feyenoord.

Opstelling tot nu toe lijkt me dit.

Zwarthoed (Cummins)

Lambooij (Groenbast) - Fischer - Schenk - Vd Meer

Nieveld - Duits (Suk)

Brands (David, mits fit, maar dat duurt nog een paar maand)

Maatsen (V Overbeek) - De Kogel (Hendriks, Ten Den) - Wolters (Hamdaoui)

Voor de linksbuiten zie ik nog graag een ander komen, centraal achterin zal nog wel iets bijkomen is dun bezet nu (Vd Meer, Nieveld en Groenbast kunnen hier ook spelen, maar zijn niet mijn eerste opties).

Daarnaast zie ik nog graag een creatieve middenvelder komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VOETBALGLOBETROTTER HENRIK OJAMAA NAAR GO AHEAD EAGLES

“Ik kijk er ontzettend naar uit onderdeel uit te maken van de positive wave waar Go Ahead Eagles op zit.” Henrik Ojamaa (25) praat vol bevlogenheid over de nieuwe stap in zijn carrière. En dat in vloeiend Engels. De afgelopen jaren maakte de Estse aanvaller zich in die taal verstaanbaar in zijn voetbalthuislanden Engeland, Duitsland, Noorwegen, Schotland, Finland, Polen en Oostenrijk. In zijn nieuwe voetbalthuisstad Deventer tekent de 23-voudig international voor twee seizoenen, met een optie voor een derde jaar.

De lezers van dit artikel zullen na voltooiing ervan massaal Wikipediaraadplegen (hier alvast de link). Wat ze daar aantreffen, weet Ojamaa maar al te goed. “Ja, de nodige clubs, waarvan de laatste Wacker Innsbruck in Oostenrijk”, lacht hij. “Als jonge jongen ben ik vanuit Estland vertrokken naar Derby County. Daarna heb ik vele voetballanden aangedaan. Overal heb ik ervaring opgedaan en me verder kunnen ontwikkelen. Ik heb in de voorronde van de Champions League gespeeld, in de groepsfase van de Europa League, ben Pools kampioen geworden met Legia Warschau en heb 23 interlands gespeeld. Ik ben ontzettend blij dat ik al die ervaring nu mee kan nemen naar Deventer.”

Relaxed

Ojamaa omschrijft zichzelf als een hardwerkende aanvaller, die in de frontlinie op meerdere plekken inzetbaar is. “Alles begint met hard werken”, weet hij. “Dat is het fundament waar ik goals en assists op wil bouwen. Met de bal aan de voet doe ik er alles aan to make exciting things happen. Voetbal is mijn alles, op het veld geef ik letterlijk álles. Daarbuiten ben ik een relaxed en positief ingesteld persoon. Ik pas me snel aan aan een nieuwe omgeving. Dat leer je wel als je op je achttiende naar een ander land vertrekt. Gelukkig heeft mijn familie me altijd geweldig gesteund.”

Exciting

De Est kan niet wachten tot hij voor het eerst het (trainings)shirt van Go Ahead Eagles om de schouders mag hangen. “Ik heb de afgelopen weken veel gelezen en gehoord over Go Ahead Eagles. Over het geweldige seizoen dat ze gedraaid hebben, vooral in de slotfase. Ik kijk er ontzettend naar uit onderdeel uit te maken van de positive wave waar Go Ahead Eagles op zit. Tijdens mijn korte periode bij Fortuna Sittard in 2011 heb ik al een beetje kennisgemaakt met het fanatisme van de Nederlandse voetbalfans. Van de Nederlandse mensen die ik de afgelopen tijd heb gesproken, hoorde ik geweldige verhalen over de fans van Go Ahead Eagles. So exciting!”

Interesse

Ojamaa vertoonde zijn kunsten de afgelopen jaren in meerdere landen. Het is dan ook niet gek dat er volop interesse was uit enkele van zijn vorige voetbalthuislanden. “Uiteindelijk trok het verhaal van Dennis Bekking en Hans de Koning me over de streep om naar Go Ahead Eagles te gaan”, aldus Henrik Ojamaa. “Zij hadden een erg goed beeld van mij als voetballer en hoe ze mij willen inzetten. Dat gaf een erg goed gevoel.”

Dennis Bekking vult de kersverse aanwinst aan: “We hebben Henrik inderdaad een aantal keer bekeken. We zagen een multi-inzetbare speler met een geweldig karakter. Een jongen met snelheid, kracht en diepgang. Op relatief jonge leeftijd heeft Henrik al zo ongelofelijk veel ervaring opgedaan. Soms had hij pech met een clubkeuze en speelde hij even niet, maar je ziet ook aan zijn statistieken: geef hem vertrouwen en hij betaalt het terug. Zo werd hij als basisspeler kampioen van Polen en tweede in Schotland.”

Genoeg gezegd en gesproken, vindt ook Henrik Ojamaa. Het is de tijd de voeten te laten spreken. “Maandag hoop ik de nodige fans te ontmoeten tijdens de eerste training in Terwolde. Ik ga echt alles geven voor een topseizoen, dat zit in mijn aard. Ik spreek tot nu toe één woordje Nederlands en die gebruik ik graag: Komoptan, haha!”

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Destijds bij Fortuna geen hoogvlieger, al ligt dat niet (alleen) aan Ojamaa. Een jonge speler, in een vreemd land, die in een niet-lopend team ineens de kar moet trekken... Wat ik me kan herinneren van Ojamaa is dat hij vrij snel was en een leuke actie had, maar soms het overzicht wat kwijtraakte en af en toe lange periodes onzichtbaar was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Destijds bij Fortuna geen hoogvlieger, al ligt dat niet (alleen) aan Ojamaa. Een jonge speler, in een vreemd land, die in een niet-lopend team ineens de kar moet trekken... Wat ik me kan herinneren van Ojamaa is dat hij vrij snel was en een leuke actie had, maar soms het overzicht wat kwijtraakte en af en toe lange periodes onzichtbaar was.

Toen was die een jaar of 20 inderdaad en een van zijn eerste buitenlandse avonturen. Dus niet vreemd dat het wat minder was.

Wat ik op YouTube heb gezien is het inderdaad een speler met veel snelheid en een actie en kan met beide voeten een redelijke voorzet geven. Ook komt hij graag naar binnen om te schieten of buitenom voor de voorzet. Dus wel veel afwisseling.

Zullen zien wat het gaat worden. Kan er nu nog niets over zeggen. Die filmpjes kan je van bijna iedereen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen was die een jaar of 20 inderdaad en een van zijn eerste buitenlandse avonturen. Dus niet vreemd dat het wat minder was.

Wat ik op YouTube heb gezien is het inderdaad een speler met veel snelheid en een actie en kan met beide voeten een redelijke voorzet geven. Ook komt hij graag naar binnen om te schieten of buitenom voor de voorzet. Dus wel veel afwisseling.

Zullen zien wat het gaat worden. Kan er nu nog niets over zeggen. Die filmpjes kan je van bijna iedereen maken.

Klopt, de omstandigheden waren voor hem verre van ideaal. Qua positiespel vond ik hem niet echt denderend destijds, maar het was een matige ploeg en hij was nog jong. Succes met Ojaama.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, de omstandigheden waren voor hem verre van ideaal. Qua positiespel vond ik hem niet echt denderend destijds, maar het was een matige ploeg en hij was nog jong. Succes met Ojaama.

Thanks, hopelijk komt het goed. Zulllen zien, maandag begint het weer. Dan maar eens even kijken bij de eerste training, maar daar wordt je toch niets uit wijs omdat ze niets doen qua positiespel/partijvorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

XANDRO SCHENK VOELT WAARDERING EN TEKENT BIJ TOT 2018

Xandro Schenk heeft zijn in 2017 aflopende verbintenis bij Go Ahead Eagles tussentijds met een jaar verlengd. Hierdoor staat de linksbenige verdediger tot de zomer van 2018 onder contract in Deventer.

“De club wilde graag verlengen en dat wilde ik ook”, verklaart Schenk zijn keuze om langer in Deventer te blijven. “Er sprak veel waardering uit het contractvoorstel van Go Ahead Eagles. En spelen in de Eredivisie is natuurlijk een mooi vooruitzicht.” Schenk heeft er bovendien veel vertrouwen in dat hij zich komend seizoen met Go Ahead Eagles staande zal houden op het hoogste Nederlandse voetbalniveau. “Daar ga ik wel van uit”, toont de 23-jarige verdediger zich zelfbewust. “Het zal zeker niet gemakkelijk worden en met de nodige ups en downs gepaard gaan, maar al met al denk ik dat we ons gewoon zullen handhaven.”

Xandro Schenk kan terugkijken op bewogen jaren bij Go Ahead Eagles sinds hij in januari 2013 naar de Adelaarshorst kwam. “Dat kun je wel zeggen, ja”, bevestigt de linkspoot, die in Deventer een promotie naar de Eredivisie, handhaving, degradatie en wederom promotie naar het hoogste niveau meemaakte. “Inmiddels ken ik iedereen bij de club. Vrijwilligers, trainers, bestuursleden, supporters, noem maar op. Ik kan het goed vinden met iedereen en heb het gewoon heel erg naar mijn zin bij Go Ahead Eagles. Bovendien ben ik hier als voetballer nog niet uitgeleerd.”

De volgende stappen in zijn ontwikkeling als voetballer kan Schenk volgend seizoen dus weer zetten in de Eredivisie, het podium waarop hij van 2013 tot 2015 eerder uitkwam met Go Ahead Eagles. Destijds speelde hij voornamelijk als linksback, het afgelopen seizoen bleek hij in de Jupiler League met 35 competitiewedstrijden een sterkhouder in het hart van de defensie. Aanstaande maandag staat voor de verdediger en zijn ploeggenoten om 10:00 uur de eerste training van het nieuwe seizoen op het programma. “Altijd lekker om weer te beginnen”, blikt Schenk alvast vooruit op de eerste balomwentelingen op de velden van SV Terwolde. “Voor het eerst sinds tijden heb ik kunnen genieten van een langere vakantie. Dat was prettig, maar ik verheug me ook op de start van de voorbereiding. En dat geldt volgens mij voor meer spelers in de selectie. Iedereen kijkt uit naar de Eredivisie. Het leeft enorm en dat is natuurlijk hartstikke mooi. Ik heb er zin in.”

Goed nieuws voor de club, een van de sterkhouders van vorig seizoen. Denk zelf de beste speler die we hadden. Nu nog Leon de Kogel, daar zijn ze druk mee in gesprek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leon de Kogel heeft zijn contract met een jaar verlengd en zal er financieel op vooruit gaan. Goede zet van de Technische staf om hem een nieuw contract aan te bieden anders was het nu verkopen en geen topscoorder hebben of wel een topscoorder en dan na dit seizoen gratis weg (dan liever het laatste als hij ons erin houdt). Maar nu kan hij zich een jaar op Eredivisie niveau laten zien, is natuurlijk een spits die niet veel kansen nodig heeft om een goal te maken.

Vandaag de eerste oefenwedstrijd gehad tegen Terwolde (5e klasser en de club waar Kowet altijd haar trainingskamp belegt in de voorbereiding). 10-0 gewonnen, ging moeizaam mede door het veld waar veel spelers uitgleden en het weer. Over de eerste helft viel niet veel zinnigs te zeggen, die lag ook nog een kwartier stil door de onweer. In de tweede helft kwam er een totaal ander team in en werd de score opgevoerd onder aanvoering van Joey Suk die 4 x scoorde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OPGEBLOEIDE DARIO TANDA BLIJ MET TWEEDE KANS BIJ GO AHEAD EAGLES

Go Ahead Eagles heeft Dario Tanda weer in de armen gesloten. De 21-jarige middenvelder tekent een contract voor twee jaar en keert daarmee terug bij de club uit zijn geboortestad.

Voordat Tanda in 2009 de overstap maakte naar de gezamenlijke voetbalacademie van FC Twente, Heracles Almelo en Go Ahead Eagles, kwam hij uit voor verschillende jeugdelftallen van Go Ahead Eagles. Vorig jaar keerde hij tijdens de voorbereiding op het seizoen 2015/16 terug in de eerste selectie van Go Ahead Eagles, maar aan de samenwerking kwam eind juli een abrupt einde. Tanda beseft dat hij vorig seizoen op een vervelende manier is vertrokken. “Het ging vorig jaar niet goed thuis”, schetst de middenvelder de moeilijke privé-situatie waarin hij destijds verkeerde. “Er waren problemen met mijn ouders en mijn vader verhuisde naar Italië. Daar had ik het heel moeilijk mee. Vervolgens besloot ik abrupt om met voetballen te stoppen. Achteraf gezien is dat absoluut geen goede keuze van me geweest. Het was zelfs dom van me om weg te gaan bij Go Ahead Eagles.”

Naarmate de tijd vorderde, kwam bij Tanda het besef dat hij verkeerd had gehandeld. “Nadat ik gestopt was met voetballen, heb ik alles voor mezelf op een rijtje gezet. Ik besefte dat voetbal mijn leven was en miste het spelletje. Gaandeweg kreeg ik steeds meer zin om weer te voetballen.” Begin dit jaar ging hij op amateurbasis bij PEC Zwolle aan de slag. “Dat ging goed”, geeft Tanda aan. “Ik mocht aansluiten bij de selectie en heb zelfs een aantal wedstrijden in de Eredivisie gespeeld. Het plezier in het voetballen kwam weer terug.” Een jaar na zijn plotselinge vertrek uit Deventer keert Tanda bij Go Ahead Eagles dus terug op het oude nest. Hij gaat er van uit dat hij zijn hervonden spelvreugde ook in Deventer zal etaleren. “Inmiddels steek ik weer goed in mijn vel”, zegt hij zelfbewust. “In Zwolle kreeg ik een herkansing, maar Go Ahead Eagles is en blijft mijn club. Ik ben geboren in Deventer en ben er begonnen als jeugdspeler. Ik ben heel blij met de tweede kans die Go Ahead Eagles me geeft. Hopelijk hebben de fans begrip voor mijn situatie en gunnen ook zij me die tweede kans.”

Technisch manager Dennis Bekking over de terugkeer van Tanda: “Dario heeft in een moeilijke periode enkele verkeerde keuzes gemaakt. Hij is zich hiervan bewust en beseft dat hij in Deventer wat recht heeft te zetten. Hij is bereid om keihard te werken en zal er alles aan doen om het vertrouwen terug te winnen. Als speler uit de eigen opleiding verdient Dario een tweede kans en die bieden wij hem graag. Hij is een speler met specifieke kwaliteiten die wat toevoegt aan het team. Daarnaast heeft hij ondanks zijn jonge leeftijd reeds ervaring in zowel de Eredivisie als de Jupiler League.”

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Kogel goede zaak natuurlijk. Kan niet zo 1, 2, 3 een betere en haalbare spits voor Eagles bedenken. Zal zich uiteraard nog moeten bewijzen in de Eredivisie, maar heb er wel vertrouwen in.

Over Tanda... Tsja. Hoop dat het goed uitpakt, maar hij zal het in ieder geval niet makkelijk krijgen na afgelopen jaar.

Nog 2 spelers erbij in mijn ogen. Een rechtsback en een linksbuiten, dan is de selectie volgens mij wel rond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik met je eens, hebben Groenbast en Lambooij wel als rechtsback. Met name Lambooij zal het heel lastig gaan krijgen in de Eredivisie, dat had die soms in de Jupiler League al. Groenbast is een zeer talentvolle jongen die daar zeker zijn mannetje zal staan, maar heeft nog weinig ervaring, toch zie ik in hem een zeer goede optie voor dit seizoen. Op links hebben we eigenlijk alleen Van der Meer staan en dan verder niets en daarna komt Teijsse nog een keer. Daar moet er zeker nog 1 bij komen. Van der Meer kan het zeker aan, vind ik echt een goede linkervleugelverdediger met een zeer goede voorzet.

En linksbuiten hebben we met Mo Hamdaoui en Wolters wel dubbel bezet, maar echt kwaliteit is het niet. Ze zullen beide hun waarde hebben dit seizoen, maar zie liever een ander komen. Al kunnen wij al Kowet zijnde natuurlijk niet alles willen en dat is niet zo gek.

En Tanda, ik weet het ook niet. Beetje vreemd hoe het allemaal is gegaan afgelopen jaar en nu zou die ook al bij Zwolle hebben getekend, maar dat blijkt weer niet zo te zijn. Vandaar dat die weer naar ons kan komen. Hij krijgt het voordeel van de twijfel, maar het gaat lastig worden voor hem inderdaad.

Ook ik kan me geen opvolger van De Kogel verzinnen, heeft een goed seizoen gehad en dat is nu beloond met een nieuw contract. Goede zet van de club, net zoals ze met Schenk hebben gedaan. Toch 2 sterkhouders van afgelopen seizoen die nu niet zomaar weg lopen na dit seizoen en zich dit seizoen mogen laten zien in de Eredivisie. Schenk heeft er natuurlijk al 2 jaar gespeeld, maar niet op zijn favoriete en beste positie. Daarom is dit jaar voor hem ook een test en ik denk dat hij het goed gaat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogelijk contractbreuk van Tanda bij Zwolle en evt. juridische stappen van Zwolle. Lekkere begin van je 'laatste kans'

Ben benieuwd inderdaad hoe dit zich verder ontwikkelt. Zou echt een gigantisch domme actie zijn van Eagles wanneer ze zich hier niet in verdiept hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kon natuurlijk ook niet goed gaan met Tanda, is gisteren niet op komen dagen op trainen en vandaag zijn contact ingeleverd. Meneer is aan het twijfelen geslagen en dus besloten om zijn contract in te leveren. Ik vind het niet geheel verrassend dat dit is gebeurd. Vorig jaar kwam hij naar ons toe om weer voor ''zijn clubje'' te gaan voetballen. Na 3 trainingen was het wel duidelijk dat hij niet in de basis zou komen en toen bleef hij weg. Zijn woorden van van de week waren dat er in de familie wat problemen waren en dat zijn vader naar Italië is vertrokken.

Na een paar maand had hij spijt van zijn beslissing en ging mee trainen met Twente en kwam in de winterstop bij Zwolle terecht op amateurbasis. 2 weken terug zou hij mondeling akkoord zijn met Zwolle en vorige week tekent die opeens bij ons. Alom verbazing, maar dat was opgelost uiteindelijk en nu dit weer. Die vent is of niet goed bij zijn hoofd of zijn zaakwaarnemer neemt een loopje met hem. Het zal een combinatie van beide zijn denk ik.

Ik hoop dat geen enkele club hier nog zijn handen aan gaat branden, want dit is een grote poppenkast gebleken met die kerel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites