Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Go Ahead Eagles

Pinolero

Aanbevolen berichten

Hopen dat Ekong komt, schijnt na 1 training al te hebben overtuigd. Het zegt helemaal niets, zeker met Vincent van der Berg in de gedachten. Kwam van Arsenal op huurbasis naar Kowet en liet niets zien. Daarna naar onze blauw-witte buren en ook daar brak hij niet door. Nu speelt hij weer bij de amateurs. Het kan raar lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suk verlaat Nederlandse velden en kiest voor nummer veertien België

Zaterdag, 5 januari 2013 om 13:16Joey Suk*gaat voor het eerst aan de slag in het buitenland. De 23-jarige middenvelder, die nog een contract voor anderhalf jaar had bij*Go Ahead Eagles, heeft gekozen voor een uitdaging bij*Beerschot AC, de nummer veertien van België. Die club bevestigt zijn komst via de officiële kanalen. Suk is aanwinst nummer vijf voor de club die eerder dit seizoen Adrie Koster ontsloeg als trainer.Suk was bezig aan zijn vijfde seizoen bij Go Ahead en naderde de honderd competitieduels voor de Deventer club. Hij was basisspeler en scoorde voor de winterstop vijfmaal. Zondag vertrekt hij samen met zijn nieuwe teamgenoten naar Turkije voor een trainingskamp. Hij heeft voor drieënhalf jaar getekend in België, met de optie op een jaar extra.Benito Raman, Thibaut Van Acker, Kennedy Nwanganga en Maël Lépicier werden eerder al aangetrokken door Beerschot. Bij de Antwerpse vereniging spelen meer bekende namen: Boldizsár Bodor (ex-Roda JC), Raúl Bravo (ex-Real Madrid),*Dries Wuytens*(ex-PSV),*Funso Ojo*(ex-PSV) en*Stijn Wuytens*(ex-PSV).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suk: "Was publiekslieveling bij vorige club"

Beerschot heeft in Nederland versterking gevonden voor zijn middenveld. De 23-jarige Joey Suk maakt de overstap van tweedeklasser Go Ahead Eagles en tekende op het Kiel voor 3,5 seizoenen. "Ik was toe aan een nieuwe uitdaging", zegt hij.

"Ik ben een box-to-boxspeler en speel liefst rechts op het middenveld", stelt Suk zichzelf voor in Gazet van Antwerpen. "Ik ben een jeugdproduct van Go Ahead Eagles, het is de club van mijn hart. Ik was er de publiekslieveling. De fans hebben het moeilijk met mijn vertrek", vertelt Suk in Gazet van Antwerpen.

"Ik was toe aan een nieuwe uitdaging, maar verlaat de club wel met pijn in het hart. Er was wat interesse, maar de meeste ploegen wilden me allemaal tijdens de zomer halen. Beerschot was bereid me nu te kopen. Daaruit blijkt dat ze me echt wilden."

Stukje van een interview met Suk op sporza.be

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is Go Ahead Eagles eigen fout dat Suk nu weg is, ze hadden zijn concract allang moeten opwaarderen, hij verdiende maar €900 per maand. Dat is niets, vind het niet zo gek dat hij weg is, buiten het feit dat hij toe was aan een stap omhoog. Maar zo'n contract is publiekslieveling/ Beste speler onwaardig. Hij was afgelopen seizoen al een van de beste spelers van het team, waarom toen in opwaarderen en verlengen. Nu hebben getwijfeld en als nog wel €120.000 aan hem overgehouden, maar anders was dat ook nog meer geweest of hij had nog lekker bij ons gevoetbald. Zonde dat hij weg is, maar het is hem gegunt. Hopelijk maakt hij het daar ook waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Serieus? Maar €900 per maand? Kan ik me nauwelijks voorstellen. Krijg hij wel nog redelijke wedstrijdpremies dan ofzo?

Sterker zelfs, ik kan het gewoon niet geloven :cab: Hij is fulltime werknemer en er is vast wel zoiets als een minimumloon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterker zelfs, ik kan het gewoon niet geloven :cab: Hij is fulltime werknemer en er is vast wel zoiets als een minimumloon.

Minimumloon bij fulltimeverband is €1456,20. Dat zou best zo rond de €900 netto uit kunnen komen, al denk ik dat het nettobedrag wat hoger zou moeten liggen. Maar dan nog lijkt het mij erg sterk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste helft zit erop, 1-0 achter tegen De Graafschap, en het is weer eens zoals gewoonlijk. Voetballend zijn we gewoon weer de betere ploeg op het veld, maar door slap verdedigen staan we weer achter door een lucky shot van Zwollenaar Anco Janssen die altijd tegen ons moet scoren. Marsman zat daar ook weer lekker mis en dat gaat je, niet voor de eerste keer dit seizoen, punten kosten. Positiespel is goed tot aan de 16 waar de bal vaak naar de zijkant wordt gespeeld waar constant een dramatische voorzet vandaan komt. In de omschakeling worden de lines weer lekker groot uit elkaar gehouden waardoor het voor de verdediging zo moeilijk wordt gemaakt. Zulke simpele dingen maar telkens zie je weer dezelfde fouten:cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maandag 18 maart20:00Go Ahead Eagles-Excelsior

vrijdag 29 maart20:00Go Ahead Eagles-Sparta

maandag 1 april20:00SC Cambuur-Go Ahead Eagles

vrijdag 5 april20:00Go Ahead Eagles-MVV

vrijdag 19 april20:00Go Ahead Eagles-FC Eindhoven

Periode: 5

vrijdag 26 april20:00BV Veendam-Go Ahead Eagles

vrijdag 3 mei20:00Go Ahead Eagles-FC Volendam

Ga naar al deze wedstrijden nog, ook de 2 uitwedstrijden. Het is wederom een matig seizoen gebleken, hopen dat we in ieder geval nog kunnen stunten in Play offs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom ik hoop dat we van Sparta winnen

Door Robert Heukels | 28 maart 2013 | Rubriek: Blog

Het is een raar verhaal, maar ik zie opvallende parallellen tussen het Ajax van Louis van Gaal uit 1991, het Oranje van Louis van Gaal anno nu en het Go Ahead Eagles van Erik ten Hag. Sapperdeflap, hoor ik u denken, leg dat eens even uit, zeg!

Oké. Prima. In 1991 ging Leo Beenhakker van de ene op de andere dag richting Madrid. Ajax was in last, de kampioenenmaker weg, de verhoudingen met Johan Cruijff zo-zo en de kas leger dan leeg. Hoe moest het verder in De Meer? Het jonge, bijna maagdelijke bestuur onder leiding van Michael van Praag koos voor Louis van Gaal. Media en publiek wisten niet hoe ze het hadden. De wijsneus onder de voetballers ging hen ineens uitleggen hoe de wereld in elkaar stak. Van Gaal bekende later dat hij het ook héél even benauwd had gekregen. De autorit naar huis, toen zat er een knoop in zijn maag. Wat een verantwoordelijkheid. Daarna sprak Louis met zijn vrouw Fernanda af: ik ga het doen op mijn manier. En dat deed hij.

Mensen vergeten snel. De eerste periode werd Louis van Gaal met de nek aangekeken. Opinie-bepalers van voorname media zetten hem voor gek en kozen de kant van gepasseerde spelers. Het publiek riep hartstochtelijk om Johan Cruijff en het bestuur was al bijna zover om de handdoek in de ring te gooien, toen plots een opmars begon in de Uefa Cup. Dat redde Van Gaal en dat redde zijn plan, zijn visie, zijn lange termijn politiek, zijn uiteindelijke doel. Van Gaal had één ding op al zijn critici voor: hij wist welk proces hij was ingegaan en hij wist waartoe dat moest leiden. Dat daarvoor op het eerste oog onsympathieke en misschien wel vreemd ogende beslissingen voor nodig waren, wist alleen hij.

De rest is historie. Ajax transformeerde, Louis van Gaal selecteerde door en door en uiteindelijk stond er een goedkoop, jong elftal dat de wereld veroverde. De trainer Van Gaal werd de meest succesvolle Nederlandse coach ooit, publiek en media draaiden. Die laatste partij niet van harte, de beroepsgroep waarvoor Van Gaal het rapport ‘min-min’ had verzonnen, wachtte op de dag waarop het mes erin kon.

Na het smadelijke ontslag bij Bayern München en de verloren machtsstrijd bij Ajax was het zover. De media, Johan Derksen van VI voorop, dachten dat Louis op zijn rug lag en maakten hem keer op keer belachelijk tijdens de kroegpraat op RTL7. Met argumenten en inhoud had het niets van doen, het was lekker scoren met gekleurde anekdotes en hilarische vertellingen die moeilijk te controleren zijn. Helaas voor de Muppets: Louis van Gaal werd afgelopen zomer benoemd door Bert van Oostveen, een bestuurder die in leeftijd en lef wel een beetje weg heeft van de Michael van Praag van 1991. Alsof de tijd had stilgestaan, moest Van Gaal wederom een groot deel van de media en het publiek overtuigen. De manier waarop Derksen in bijna al zijn gesprekken op tv ergens wel een sneer naar Van Gaal zoekt (en als de gesprekspartner niet meedoet, trekt hij zelf wel een vies gezicht) doet inmiddels een beetje pathetisch aan. De man die in zijn meningen net zo gemakkelijk draait als dat hij poeslief doet tegen door hem belachelijk gemaakte toppers zodra die binnen een meter afstand komen, heeft op het verkeerde paard gewed. Oranje wint alles en groeit en wordt steeds beter, leuker, veelbelovender. Straks halen we met de door een deel van de media failliet verklaarde inboedel nog de kwarfinale op het WK, met een beetje geluk zelfs meer.

Maar daar gaat het mij niet om. Wat ik fascinerend vind, is dat net zoals in 1991 bijna niemand zich echt verdiept in wat Van Gaal aan het doen is. Men denkt steeds iets inconsequents in zijn gedrag te vinden en zijn keuzes worden allemaal streng getoetst aan eerder gedane uitspraken, maar net zoals in 1991 is Van Gaal vooral zijn spelers aan het winnen en zelfs als bondscoach heeft hij al zoveel invloed op ze, dat ze in marktwaarde gigantisch stijgen. De progressie van al dat talent gaat veel sneller sinds Van Gaal bondscoach is. Rara, hoe kan dat? En, opvallend, de manier waarop de routiniers én talenten over de coach spreken is precies eender zoals de Ajacieden in de jaren negentig over hem spraken. Je zou met dit fascinerende materiaal bladen kunnen vullen, maar er zijn bar weinig volgers die zich focussen op het proces waarin Oranje zit. De Volkskrant, het AD, NuSport, dat is het wel zo’n beetje.

Op microniveau is Erik ten Hag begonnen aan een project bij Go Ahead Eagles. Ik volg dat met compassie en zorg, omdat ik zie dat de trainer –evenals Van Gaal- een heel duidelijke lijn heeft gekozen. Voor: talent, groei, dominant voetbal, talentontwikkeling, teambuilding, doorselecteren. Ten Hag heeft een paar extra handicaps ten opzichte van zijn grote evenbeeld. De kas is bij Go Ahead nóg leger dan de kas van Ajax in 1991. En het elftal is nóg jonger dan het elftal van Van Gaal, waar tenminste nog Blind en Rijkaard uitblonken. Daarnaast was er in de jaren negentig soms nog wel iets van geduld (Ajax groeide in drie jaar naar de Europese top), tegenwoordig moet je wel binnen een jaar je project bekronen, anders kun je in augustus weer van nul af aan beginnen. Tenzij je een bestuur achter je hebt staan dat zegt: we gaan ervoor de selectie grotendeels intact te houden. Kom daar nog eens om, vandaag de dag. Als mensen een Joey Suk voor minder dan een ton kunnen verkopen, dan doen ze het, hoor. Het gat op de begroting wat minder groot. Wat een opluchting.

Je zou willen dat de trainer wat meer steun kreeg. Ten Hag is het type dat zijn nek uitsteekt. De media vinden hem een rare snoeshaan, het publiek heeft hem nog niet in de harten gesloten. Een slechte wissel zorgt voor onevenredig veel beroering op social media, zijn Twentse tongval wordt hem niet in dank afgenomen. Onbelangrijke details krijgen bizar veel aandacht. Wat zo jammer is: veel te weinig mensen tonen oprechte interesse in zijn project. Terwijl juist dat project ervoor zorgt dat er –ondanks alle tegenwind, ook financieel- een herkenbare, jonge, leuke ploeg staat, die net als het Ajax van 1991 en het Oranje van nu nog maar één ding echt moet leren: hoe win je de prijzen die er voor je weggelegd zijn. Daarvoor heb je avonden nodig waarop het meezit en er een doorbraak komt. Zo’n avond als morgen. Als je hongerig en bevlogen de koploper van het veld blaast. Ik gun dat één man meer dan van harte.

Oftewel, er met zijn allen in een bijna uitverkochte Adelaarshorst VOL voor gaan en vanaf de eerste minuut de baas zijn in eigen huis. Dan moet die top 5 ook wel goed gaan komen! KOM OP TAN EAGLES!

Link naar opmerking
Deel via andere websites