Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Frans voetbal

King XVI

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Acquafresca:

Hoe ruïneren deze bedragen voetbal? Oprechte vraag

Omdat die bedragen niet normaal zijn voor één enkele speler. Totale waanzin. En dat is al langer zo, maar mocht hij het doen, spant hij in ieder geval de kroon. 

Vind jij het wel normale bedragen? En hoe zit het met de FFP?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach slaat toch ook nergens op dat PSG nog winst gaat maken op Mbappe met een 1 jarig contract, zonder die clubs uit Saudi-Arabië waren die zwaar de sjaak met Mbappe. Ook de transfer van Allan Saint-Maximin gaat een smerige zijn, die gaat gewoon door de dezelfde eigenaar verkocht worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bogatyr:

Vind jij het wel normale bedragen? 

De bedragen an sich zijn niet per se het probleem toch? Enige gevolg daarmee is vooral dat clubs allerlei gekke financiële praktijken uithalen om ook nog andere spelers te kunnen halen (zie Barcelona), maar op lange termijn heb je alleen jezelf daar mee. 

Het probleem daarentegen is wél dat het voetbal voor supporters ervaren wordt als een relatief gesloten ecosysteem, waar geld een club binnen zou moeten vloeien op basis van prestaties. Volgens de supporter zouden clubs kosten moeten maken die vergelijkbaar zijn met de prestaties. Dat impliceert dat wat in het bedrijfsleven kan gebeuren (miljardairs die maar geld in een bedrijf blijven pompen voordat het failliet gaat), ervaren wordt als 'oneerlijk' in het voetbal.

En met de grote schaal waarop dat nu gebeurt door Saudi-Arabië kan ik het alleen maar mee eens zijn. Voetbal representeert veel meer dan puur entertainment; als de clubs met grote supportersbases met geld gaan smijten en dat geld vloeit op een fatsoenlijke manier terug naar kleinere clubs die ook de kans krijgen om aan de top te komen, kan ik me voorstellen dat er veel minder kritiek is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

De bedragen an sich zijn niet per se het probleem toch?

Mwoah de bedragen die sommige 30+ nog opleveren zijn niet echt heel realistisch toch? Daar zit totaal geen restwaarde op waardoor het beleid ook niet heel haalbaar lijkt op de lange termijn zonder oliegeld.

Chelsea gebruikt het ook aardig om hun schandalige aankoopbeleid een beetje recht te krijgen. Daar zit toch ook iets achter met een Saudische sponsor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bogatyr:

Omdat die bedragen niet normaal zijn voor één enkele speler. Totale waanzin. En dat is al langer zo, maar mocht hij het doen, spant hij in ieder geval de kroon. 

Vind jij het wel normale bedragen? En hoe zit het met de FFP?

Om een van je favoriete spelers bij te halen; De Bruyne. Beter gezegd zijn club. Die zijn beschuldigd met meer dan 100 aanklachten. Toch zijn ze kampioen geworden en hebben de CL gewonnen. Er zijn maar een paar journalisten die daar aandacht voor hebben. Iig hetzelfde soort geld en praktijken. Saoedi Arabië wilt soft power uitoefenen dmv voetbal. Zoals Qatar dat doet met Psg en de wk. 

Ffp is van de uefa. 

Los daarvan; stel je koopt een oldtimer, rolex of whatever als investering. Zo moet je ook Mbappe, Messi, Ronaldo, Beckham etc etc zien. Beckham heeft Mls in kaart gezet. Ronaldo Saoedi Arabië. Op den duur betaalt het zichzelf wel uit. Misschien niet financieel, maar wel qua reputatie en power projection. Ik lig er iig niet wakker van en het doet mij niks. 

bewerkt door Acquafresca
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grote verschil tussen de Saoedische competitie en de MLS is wel dat die laatste competitie investeerders heeft die er geld in stoppen en niet de nationale overheid. Dat is wat mij betreft het meest verwerpelijke. Zeker als het gaat om een overheid die journalisten in stukken laat zagen als je wat te veel kritiek hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Tim':

Het grote verschil tussen de Saoedische competitie en de MLS is wel dat die laatste competitie investeerders heeft die er geld in stoppen en niet de nationale overheid. Dat is wat mij betreft het meest verwerpelijke. Zeker als het gaat om een overheid die journalisten in stukken laat zagen als je wat te veel kritiek hebben.

Nou als we het zo gaan bekijken. Weet je nog toen we het hadden over dat wij de salarissen van Messi en Ronaldo (gedoe met belastingschuld van beide clubs) betaalden toen Spanje in een diepe financiële crisis zat. Het laatste wat je zegt heeft natuurlijk niks hiermee te maken. 

Kijk ik vind het ook een kwalijke zaak. Maar dan moeten we definitief stoppen met verkopen van clubs aan sjeiks en oligarchen en andere rijke mensen. Want met een ommetje komen ze er toch wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Acquafresca:

Nou als we het zo gaan bekijken. Weet je nog toen we het hadden over dat wij de salarissen van Messi en Ronaldo (gedoe met belastingschuld van beide clubs) betaalden toen Spanje in een diepe financiële crisis zat. Het laatste wat je zegt heeft natuurlijk niks hiermee te maken.

Dat was ook stom, maar is qua vergelijking niet bepaald een goede keuze. Het gaat hier om een verachtelijk regime dat miljarden en miljarden uitgeeft en met overheidsbloedgeld spelers koopt. Dat heeft Spanje volgens mij nooit gedaan. Khashoggi is een goed en bekend voorbeeld waarom het Saoedische regime zo verachtelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Mbappé wou niet eens praten met Al-Hilal"

Volgens L'Équipe heeft Kylian Mbappé geen zin in Saoedi-Arabië. De kans dat de Franse superster een transfer van PSG naar Al-Hilal maakt, lijkt zo quasi onbestaande. Een delegatie van Al-Hilal vertoefde vandaag in Parijs om de aanvaller ervan te overtuigen om toch te komen. Maar zonder succes, schrijft de gezaghebbende Franse sportkrant. Mbappé wilde niet eens een gesprek met Al-Hilal voeren. PSG staat nochtans open voor een verkoop omdat de spits nog maar één jaar vastligt in het Parc des Princes. De club zette hem vorige week zelfs uit de selectie.

Baas :classic_love:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei cimbomcu:

Ergens vind ik het ook wel krom. PSG heeft 200 miljoen voor hem betaald, jarenlang dik betaald en krijgt er dan voor terug dat die gratis weggaat.

Tja, zo werken contracten. Dan hadden ze die maar eerder moeten verlengen. En niemand heeft ze verplicht om voor zo'n debiel bedrag een speler te kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites