Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Zolang je verantwoord traint lijkt het me geen probleem. Als je als een achterlijke teveel gewicht gaat trekken en de oefeningen verkeerd uitvoert, dan is het nooit een goed plan om te gaan trainen.

Let idd vooral op de uitvoering van de oefening. Verder kan 't geen kwaad, zolang je daar dus goed op let en op je herstel. Dus niet elke dag dezelfde spiergroepen trainen, spreid dat over de week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga de laatste tijd ook weer vaker naar de sportschool, drie keer per week atm. Merk wel weer dat het vooruit gaat, doordat ik nog steeds bezig ben met revalideren (gescheurde enkelbanden) kan ik nog niet alles doen, maar bovenlichaam natuurlijk wel. Bijkomend nadeel van het feit dat ik zo lang niets heb kunnen doen is mijn vetprecentage en gewicht, zat laatst op 94 kilo (ben 1.90cm) :cab:. Inmiddels alweer 87/88, maar mogen nog wel paar kilo's af.

Binnenkort maar eens uitleggen vragen aan één van de persoonlijke begeleiders die op de fitnessvloer rondlopen wat voor oefeningen ik het beste kan doen voor een mooi gespierd bovenlijf. Doe nu wel wat buikspieroefeningen etc. maar zou graag met 'echte' gewichten gaan werken en niet alleen maar met Hammer Strength apparaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat ik zwaar was met me 75,5 kilo @ 1.84. Maarja, buikje blijft toch altijd bij me zitten :(

Maar ff een ander vraagje, wist niet waar te plaatsen maar denk dat het hier wel kan: Ik kreeg laatst tijdens een tenniswedstrijd na 1,5 uur super erge kramp. Heb uiteindelijk moeten opgeven omdat het voelde alsof m'n been was gebroken :cab: Toen een weekje rust genomen, en wedstrijden erna geen last meer van kramp gehad :) Maar vandaag ging het mis, bij gym @ school. We waren eerst gaan trainen voor couper-test. Piramide training, 1 minuut rennen, half minuut lopen en zo door tot 4 minuut en weer terug. Daarna mochten we nog een uurtje voetballen en na ongeveer 45 minuten weer een doodsteek van kramp :( (Meisjes kwamen gelukkig helpen ^^ :) )

Maar wat kan ik doen tegen die kramp? Moet ik specifieke oefeningen gaan doen of is er iets anders om de kramp te voorkomen?

Kramp is trouwens in m'n kuiten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn diverse manieren om krampen tegen te gaan. De oplossing zit hem in het behandelen van de achterliggende oorzaak. Denk dus aan:

• Inname van voldoende vitaminen en mineralen, voornamelijk calcium en magnesium. Hierbij geldt: dagelijks tweemaal zoveel (gecheleerde) calcium (1g) als magnesium (500mg) met voldoende vitamine D (1000IE) voor optimale opname

• Voldoende water drinken! (+/- 1½ liter per dag)

• Vitamine B-complex, bij voorkeur B6 innemen

• Een gezonde, gevarieerde en uitgebalanceerde voeding

• Voldoende beweging, maar niet overmatig en/of geforceerd

• Bij warm weer een zout dropje nemen

• Voldoende warmte in bed

• Oliën inwrijven

• Stop met urine-afdrijvende diëten

• Voor het sporten een goede warming up en cooling-down doen

• Wanneer kramp je overvalt dien je het reflex te doorbreken door massage, wrijven, knijpen en voorzichtig en geleidelijk te rekken. Hierdoor zullen de spiervezels weer in hun normale patroon gaan aanspannen en ontspannen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net ff wezen pompen, kwil het nu wel volhouden om wat vaker te gaan. :) Doe bijna alleen nog maar bovenlichaam, benen vind ik saai en kut hehe en cardio, ach voetballen doe ik toch niet zo heel vaak meer :cab:, dus wat geeft het.

Als je benen meepakt ga je pas echt groeien. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat dat zo is, je maakt meer testosteron aan omdat het je grootste spiergroep is waardoor de rest van je lichaam ook harder groeit.

Ik kan nog maar tot dinsdag trainen, baal er echt van 4 weken niet trainen ivm neusoperatie.. hopen dat ik niet zoveel afval. Beetje vocht mag wel weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jo ff vraagje, ik wil nu ook een beetje gaan trainen enzo, maar nu bekeek ik wat van die schema's en de meeste hebben dan steeds een dag rust. Maar ik voetbal ook nog (2x training, 1x wedstrijd) is het dan verstandig om die dagen rust op de dag van voetbal te doen of juist niet? Want onze trainingen zijn niet zo intensief dat je er echt moe van wordt dus eventueel kan trainen en voetbal wel op dezelfde dag maar ik weet niet of het goed is. En anders heb je eigenlijk helemaal geen rust omdat je dan de enige dag traint en de dag dat je eigenlijk moet rusten weer traint voor voetbal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jo ff vraagje, ik wil nu ook een beetje gaan trainen enzo, maar nu bekeek ik wat van die schema's en de meeste hebben dan steeds een dag rust. Maar ik voetbal ook nog (2x training, 1x wedstrijd) is het dan verstandig om die dagen rust op de dag van voetbal te doen of juist niet? Want onze trainingen zijn niet zo intensief dat je er echt moe van wordt dus eventueel kan trainen en voetbal wel op dezelfde dag maar ik weet niet of het goed is. En anders heb je eigenlijk helemaal geen rust omdat je dan de enige dag traint en de dag dat je eigenlijk moet rusten weer traint voor voetbal.

Volgens mij kan je die dagen wel als rust gebruiken. IK doe dat ook wel eens, ik heb een schema voor 2 dagen, en dan doe ik gewoon zo zwaar mogelijk en 1 dag dat ik minimaal half uur cardio doe en squat en een beetje aan het bankdrukken en buikspieroefeningen. Als ik de dag erna een beetje stijf ben dan ga ik die dag weer alleen dan beetje fietsen en dingen doen om de spieren wat los te maken maar niet intensief. Maar als je erbij voetbalt zou ik niet teveel de benen doen want na verloop van tijd gaat het steeds kutter met vooetbal:P.

Damn, ben nu iets meer dan een maand bezig maar heb nog steeds een winterlaag lol:G Ik wordt niet echt veel lichter terwijl ik minimaal 1 uur per week cardio doe en 3 tot 3,5 uur kracht. Ik kom wel spiermassa aan maar er gaat maar weinig vet vanaf.

De eerste weken verloor ik bijna een kilo per week, nu blijf ik rond de 95 a 96 hangen. Ik ben 1.89 lang, komt dit omdat er evenveel spiermassa aankomt als dat er vetmassa afgaat? Ik eet gewoon voldoende maar geen tussendoortjes meer enzo. Of zie je het resultaat pas na een jaar ongeveer, want het geduld heb ik er wel voor.

Iemand enig idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites