Adriaan Geplaatst 13 september 2010 Share Geplaatst 13 september 2010 Zolang je verantwoord traint lijkt het me geen probleem. Als je als een achterlijke teveel gewicht gaat trekken en de oefeningen verkeerd uitvoert, dan is het nooit een goed plan om te gaan trainen. Let idd vooral op de uitvoering van de oefening. Verder kan 't geen kwaad, zolang je daar dus goed op let en op je herstel. Dus niet elke dag dezelfde spiergroepen trainen, spreid dat over de week. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Domino Geplaatst 18 september 2010 Share Geplaatst 18 september 2010 Ga de laatste tijd ook weer vaker naar de sportschool, drie keer per week atm. Merk wel weer dat het vooruit gaat, doordat ik nog steeds bezig ben met revalideren (gescheurde enkelbanden) kan ik nog niet alles doen, maar bovenlichaam natuurlijk wel. Bijkomend nadeel van het feit dat ik zo lang niets heb kunnen doen is mijn vetprecentage en gewicht, zat laatst op 94 kilo (ben 1.90cm) :cab:. Inmiddels alweer 87/88, maar mogen nog wel paar kilo's af. Binnenkort maar eens uitleggen vragen aan één van de persoonlijke begeleiders die op de fitnessvloer rondlopen wat voor oefeningen ik het beste kan doen voor een mooi gespierd bovenlijf. Doe nu wel wat buikspieroefeningen etc. maar zou graag met 'echte' gewichten gaan werken en niet alleen maar met Hammer Strength apparaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 18 september 2010 Auteur Share Geplaatst 18 september 2010 94 kilo is toch niet zoveel? Ik ben 1.88 en weeg nu 91 ofzo.. Maar ik vind het niet echt teveel ofzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Domino Geplaatst 19 september 2010 Share Geplaatst 19 september 2010 Mwah, voor mijn doen was het iig veel. Je zag ook wel een aardige vetlaag zitten inmiddels, dat moeten we niet hebben natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 23 september 2010 Share Geplaatst 23 september 2010 Nog zo'n 6 kilo te gaan, dan zit ik iets onder de 80.. rond de 80 kilo is mooi. En dan proberen door normaal eten iets af te vallen en op gewicht te blijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 27 september 2010 Share Geplaatst 27 september 2010 Hoe lang ben je Rien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 28 september 2010 Auteur Share Geplaatst 28 september 2010 Gister weer lid geworden van de sportschool.. Ga deze winter proberen mn conditie op te bouwen mbv RPM. Ik doe het niet heel graag, maar hardlopen kan ik niet, dan krijg ik direct last van m'n schenen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 28 september 2010 Share Geplaatst 28 september 2010 Heb een vervelend ongelukje gehad bij fitness, train al 3 weken niet meer, teringzooi. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 28 september 2010 Share Geplaatst 28 september 2010 Ik ben 17 jaar, 1.81 en weeg 75 kilo. Ik vind het zelf een beetje veel, hmm. Daarom zit ik te overwegen om te gaan fitnessen, maar geen idee wat voor n training dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurricane Geplaatst 28 september 2010 Share Geplaatst 28 september 2010 Ik ben 17 jaar, 1.81 en weeg 75 kilo. Ik vind het zelf een beetje veel, hmm. Daarom zit ik te overwegen om te gaan fitnessen, maar geen idee wat voor n training dan. Cardio neem ik dan aan? Want me dunkt dat je geen krachttraining doet om te vermageren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 28 september 2010 Share Geplaatst 28 september 2010 Ongeveer 1,75, Wout. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 29 september 2010 Share Geplaatst 29 september 2010 1.81 en 75 kilo is gewoon goed hoor, maarja :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurricane Geplaatst 29 september 2010 Share Geplaatst 29 september 2010 1.81 en 75 kilo is gewoon goed hoor, maarja :P Vind ik eigenlijk ook. Ik ben zelf tevreden met mijn 86,5 kg voor 1m88. Al zal dat wel rap 85 kg worden als ik terug kan beginnen voetballen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivoo Geplaatst 6 oktober 2010 Share Geplaatst 6 oktober 2010 Ik dacht dat ik zwaar was met me 75,5 kilo @ 1.84. Maarja, buikje blijft toch altijd bij me zitten :( Maar ff een ander vraagje, wist niet waar te plaatsen maar denk dat het hier wel kan: Ik kreeg laatst tijdens een tenniswedstrijd na 1,5 uur super erge kramp. Heb uiteindelijk moeten opgeven omdat het voelde alsof m'n been was gebroken :cab: Toen een weekje rust genomen, en wedstrijden erna geen last meer van kramp gehad :) Maar vandaag ging het mis, bij gym @ school. We waren eerst gaan trainen voor couper-test. Piramide training, 1 minuut rennen, half minuut lopen en zo door tot 4 minuut en weer terug. Daarna mochten we nog een uurtje voetballen en na ongeveer 45 minuten weer een doodsteek van kramp :( (Meisjes kwamen gelukkig helpen ^^ :) ) Maar wat kan ik doen tegen die kramp? Moet ik specifieke oefeningen gaan doen of is er iets anders om de kramp te voorkomen? Kramp is trouwens in m'n kuiten ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 6 oktober 2010 Share Geplaatst 6 oktober 2010 Net ff wezen pompen, kwil het nu wel volhouden om wat vaker te gaan. :) Doe bijna alleen nog maar bovenlichaam, benen vind ik saai en kut hehe en cardio, ach voetballen doe ik toch niet zo heel vaak meer :cab:, dus wat geeft het. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 6 oktober 2010 Share Geplaatst 6 oktober 2010 Er zijn diverse manieren om krampen tegen te gaan. De oplossing zit hem in het behandelen van de achterliggende oorzaak. Denk dus aan: • Inname van voldoende vitaminen en mineralen, voornamelijk calcium en magnesium. Hierbij geldt: dagelijks tweemaal zoveel (gecheleerde) calcium (1g) als magnesium (500mg) met voldoende vitamine D (1000IE) voor optimale opname • Voldoende water drinken! (+/- 1½ liter per dag) • Vitamine B-complex, bij voorkeur B6 innemen • Een gezonde, gevarieerde en uitgebalanceerde voeding • Voldoende beweging, maar niet overmatig en/of geforceerd • Bij warm weer een zout dropje nemen • Voldoende warmte in bed • Oliën inwrijven • Stop met urine-afdrijvende diëten • Voor het sporten een goede warming up en cooling-down doen • Wanneer kramp je overvalt dien je het reflex te doorbreken door massage, wrijven, knijpen en voorzichtig en geleidelijk te rekken. Hierdoor zullen de spiervezels weer in hun normale patroon gaan aanspannen en ontspannen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 7 oktober 2010 Auteur Share Geplaatst 7 oktober 2010 Net ff wezen pompen, kwil het nu wel volhouden om wat vaker te gaan. :) Doe bijna alleen nog maar bovenlichaam, benen vind ik saai en kut hehe en cardio, ach voetballen doe ik toch niet zo heel vaak meer :cab:, dus wat geeft het. Als je benen meepakt ga je pas echt groeien. :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 7 oktober 2010 Share Geplaatst 7 oktober 2010 Hoezo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 7 oktober 2010 Share Geplaatst 7 oktober 2010 Omdat dat zo is, je maakt meer testosteron aan omdat het je grootste spiergroep is waardoor de rest van je lichaam ook harder groeit. Ik kan nog maar tot dinsdag trainen, baal er echt van 4 weken niet trainen ivm neusoperatie.. hopen dat ik niet zoveel afval. Beetje vocht mag wel weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivoo Geplaatst 8 oktober 2010 Share Geplaatst 8 oktober 2010 Thnx voor de tips @ Wouter :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMSjoerd Geplaatst 24 oktober 2010 Share Geplaatst 24 oktober 2010 Ik ga ook weer even rustig beginnen haha, iets te lang vakantie genomen. Net even een schema voor mijn eigen gemaakt voor de eerste periode, alles er wel in mee genomen. Gewichten zal ik wel even moeten aftasten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manager Mitchell Geplaatst 3 november 2010 Share Geplaatst 3 november 2010 Jo ff vraagje, ik wil nu ook een beetje gaan trainen enzo, maar nu bekeek ik wat van die schema's en de meeste hebben dan steeds een dag rust. Maar ik voetbal ook nog (2x training, 1x wedstrijd) is het dan verstandig om die dagen rust op de dag van voetbal te doen of juist niet? Want onze trainingen zijn niet zo intensief dat je er echt moe van wordt dus eventueel kan trainen en voetbal wel op dezelfde dag maar ik weet niet of het goed is. En anders heb je eigenlijk helemaal geen rust omdat je dan de enige dag traint en de dag dat je eigenlijk moet rusten weer traint voor voetbal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denny Geplaatst 3 november 2010 Share Geplaatst 3 november 2010 Ik ga denk ik zo'n bokszak kopen voor in m'n kamer, goed om agressie te uiten en goed voor het lichaampje he. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steef91 Geplaatst 3 november 2010 Share Geplaatst 3 november 2010 Jo ff vraagje, ik wil nu ook een beetje gaan trainen enzo, maar nu bekeek ik wat van die schema's en de meeste hebben dan steeds een dag rust. Maar ik voetbal ook nog (2x training, 1x wedstrijd) is het dan verstandig om die dagen rust op de dag van voetbal te doen of juist niet? Want onze trainingen zijn niet zo intensief dat je er echt moe van wordt dus eventueel kan trainen en voetbal wel op dezelfde dag maar ik weet niet of het goed is. En anders heb je eigenlijk helemaal geen rust omdat je dan de enige dag traint en de dag dat je eigenlijk moet rusten weer traint voor voetbal. Volgens mij kan je die dagen wel als rust gebruiken. IK doe dat ook wel eens, ik heb een schema voor 2 dagen, en dan doe ik gewoon zo zwaar mogelijk en 1 dag dat ik minimaal half uur cardio doe en squat en een beetje aan het bankdrukken en buikspieroefeningen. Als ik de dag erna een beetje stijf ben dan ga ik die dag weer alleen dan beetje fietsen en dingen doen om de spieren wat los te maken maar niet intensief. Maar als je erbij voetbalt zou ik niet teveel de benen doen want na verloop van tijd gaat het steeds kutter met vooetbal:P. Damn, ben nu iets meer dan een maand bezig maar heb nog steeds een winterlaag lol:G Ik wordt niet echt veel lichter terwijl ik minimaal 1 uur per week cardio doe en 3 tot 3,5 uur kracht. Ik kom wel spiermassa aan maar er gaat maar weinig vet vanaf. De eerste weken verloor ik bijna een kilo per week, nu blijf ik rond de 95 a 96 hangen. Ik ben 1.89 lang, komt dit omdat er evenveel spiermassa aankomt als dat er vetmassa afgaat? Ik eet gewoon voldoende maar geen tussendoortjes meer enzo. Of zie je het resultaat pas na een jaar ongeveer, want het geduld heb ik er wel voor. Iemand enig idee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Witte Condor Geplaatst 3 november 2010 Share Geplaatst 3 november 2010 Je zou moeten weten wat je vetpercentage is, dan weet je of je nog veel kan afvallen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten