Joster Geplaatst 15 mei 2008 Share Geplaatst 15 mei 2008 Ik moet helaas nog 8/10 maand krachttraining doen:( Heb al 4 maand erop zitten maar word wel saai. In me achterhoofd zit dat ik over 9 maand weer voetbal kan spelen:) @ Oldskool: Ga er ma vanuit dat je alles van spieren en de apparaten moet weten. 13 maanden hersteltraining voor je knie? :cab:³ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 15 mei 2008 Share Geplaatst 15 mei 2008 Ik het het ook een tijdje gedaan. Maar heb er de discipline niet echt voor. Ik zwem of fiets liever af en toe. Wel wil ik eerdaags gaan beginnen met hardlopen. Met als einddoel een marathon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 15 mei 2008 Auteur Share Geplaatst 15 mei 2008 Leroy, groepslessen is extra lijkt me? Want mensen die bij ons in de sportschool staan (HealthCenter) kunnen dat lang niet allemaal.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ho0det Geplaatst 15 mei 2008 Share Geplaatst 15 mei 2008 Bij ons op school is een gymzaal helemaal omgetoverd tot fitnesszaal. Daar gaan we dan soms is een keer fitnessen, maar is helemaal niks voor mij.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monk Geplaatst 15 mei 2008 Share Geplaatst 15 mei 2008 Ik train meestal alleen alhoewel ik wel zo'n beetje iedereen in de sportschool ken omdat ik er 4-5 keer per week kom en ik in een dorpje woon :) Maar alleen gaat gewoon beter, anders ga je toch alleen maar lullen.. Ja en blijf uit de buurt van de spiegels. Vaak gaan mensen in de spiegel naar zichzelf kijken dan boek je al weer niet de volle potentie van je oefening. Wat is je schema? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jj1 Geplaatst 15 mei 2008 Share Geplaatst 15 mei 2008 Ik doe het nu dus voor me schouder.. Vorige zomer wel gedaan maar vooral benen voor voetbal en conditie op peil te houden(en het was gratis). Deze zomer kan het weer maar ga het toch niet doen. Ik vind het gewoon ontiegelijk saai, helaas volgend jaar met school moeten we wel naar sportschool om daar les te geven enzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remko Geplaatst 15 mei 2008 Share Geplaatst 15 mei 2008 Ik ben sinds gisteren echt begonnen met trainen in de sportschool. Niet om zo'n brede harry te worden, maar om mijn rugklachten te verminderen. De nadruk ligt dus op de rug en buikspieren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Savinkova Geplaatst 15 mei 2008 Share Geplaatst 15 mei 2008 Iemand enig idee of zoiets ook werkelijk waar werkt? ;e Is zo'n apparaat dat je op je spieren zet en dan iets anders kan gaan doen. Dan trekt hij je spieren samen en ontspant ze weer.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jordy Geplaatst 15 mei 2008 Share Geplaatst 15 mei 2008 Is voor vrouwen toch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Savinkova Geplaatst 15 mei 2008 Share Geplaatst 15 mei 2008 Nee, maar veel vrouwen zijn te lui om echt te sporten. ;e Ik vind dit gewoon handig als ik achter de computer zit ofzo, dan kan ik gewoon doorgaan terwijl ik nog wat extra train. Maar wil wel weten of het ook resultaat heeft, anders is het zonde geld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 15 mei 2008 Auteur Share Geplaatst 15 mei 2008 Ja en blijf uit de buurt van de spiegels. Vaak gaan mensen in de spiegel naar zichzelf kijken dan boek je al weer niet de volle potentie van je oefening. Wat is je schema? Ik heb heel lang 3 dagen full body gedaan, nu doe ik split schema. Ma+do borst/benen/triceps Di+vr rug/schouders/biceps Woensdag cardio Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karelax Geplaatst 15 mei 2008 Share Geplaatst 15 mei 2008 Ik heb wat spul thuis staan. Maar doe er vrijwel niks mee. Waarom? Voor me sport niet echt nodig en laksheid. Wat voor sport doe je dan? Darten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monk Geplaatst 15 mei 2008 Share Geplaatst 15 mei 2008 Ik heb heel lang 3 dagen full body gedaan, nu doe ik split schema. Ma+do borst/benen/triceps Di+vr rug/schouders/biceps Woensdag cardio Ziet er nice uit, boek je veel progressie? Wat is lang btw? Ik doe momenteel ook 3 dagen full body. Later ga ik ook naar split schema maar voorlopig nog even niet omdat ik pas een maand bezig ben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 15 mei 2008 Auteur Share Geplaatst 15 mei 2008 Vooral met compound oefeningen ga ik wel aardig vooruit.. Ik heb hiervoor ongeveer een jaar lang 3 dagen full body gedaan, wel verschillende schema's ed.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 15 mei 2008 Share Geplaatst 15 mei 2008 5 Dagen in de week Cardio. Warmup: Krachttraining. (Glycosevooraad opmaken) Cardio: 15 Min fietsen 15 Min Loopband 15 Min Cross-step 10 Min Roeien. eventueel cool-down: Krachttraining. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karelax Geplaatst 15 mei 2008 Share Geplaatst 15 mei 2008 Ben wel benieuwd of dat roeien beetje lukt, meestal zie je in de sportschool mensen die er meer mee verneuken dan opbouwen. En als er dan zeg maar zo een sportschoolbilly komt om advies te geven of het je te leren gaat het alleen maar fouter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monk Geplaatst 15 mei 2008 Share Geplaatst 15 mei 2008 Vooral met compound oefeningen ga ik wel aardig vooruit.. Ik heb hiervoor ongeveer een jaar lang 3 dagen full body gedaan, wel verschillende schema's ed.. Nice. Een jaar lang ga ik iig geen 3 dagen full body doen. Misschien nog 2 maanden, langer echt niet. 5 Dagen in de week Cardio. Warmup: Krachttraining. (Glycosevooraad opmaken) Cardio: 15 Min fietsen 15 Min Loopband 15 Min Cross-step 10 Min Roeien. eventueel cool-down: Krachttraining. 5 Dagen in de week cardio? Bouw jij wel spier op? Waarom train je btw? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 15 mei 2008 Share Geplaatst 15 mei 2008 Afvallen, fitter voelen, eventueel nog conditie. en krachttraining doe ik ook alleen meer Cardio. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monk Geplaatst 16 mei 2008 Share Geplaatst 16 mei 2008 Hmm Ik zou proberen een half uur cardio te doen en dan een half uur kracht training. (Max 1 uur is namelijk aangeraden per training sessie.) Teveel cardio is namelijk niet goed. Want vergeet niet dat teveel cardio veel spieren verbrand. Ik heb namelijk ook een tijdje alleen cardio gedaan, in het begin vlogen de kilo's deraf, maar het was meer spier en vocht dan vet. Ik doe het ook om wat kilo's kwijt te raken. 3 dagen in de week half uur cardio, half uur kracht voor 1 maand achter de rug. En me lichaamsvet is met 2% gezakt Terwijl me spieren sterker zijn geworden. Een duidelijke Win-Win (+ Dat kracht training vet verbrand op langere termijn, Grotere, sterkere spieren, meer vet verbranding). En dat nog zelfs zonder aangepaste voeding. Maar hey, ik wil je niks verbieden of je iets anders laten doen, als dit werkt voor jou, dan heb ik niks gezegd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kristian Geplaatst 16 mei 2008 Share Geplaatst 16 mei 2008 13 maanden hersteltraining voor je knie? :cab:³ Oke, ik heb eerst dikke 2 maand voor de operatie gesport;) vandaar. En nu ongeveer nog dus 9 maand, misschien langer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 16 mei 2008 Auteur Share Geplaatst 16 mei 2008 Hmm Ik zou proberen een half uur cardio te doen en dan een half uur kracht training. (Max 1 uur is namelijk aangeraden per training sessie.) Teveel cardio is namelijk niet goed. Want vergeet niet dat teveel cardio veel spieren verbrand. Ik heb namelijk ook een tijdje alleen cardio gedaan, in het begin vlogen de kilo's deraf, maar het was meer spier en vocht dan vet. Ik doe het ook om wat kilo's kwijt te raken. 3 dagen in de week half uur cardio, half uur kracht voor 1 maand achter de rug. En me lichaamsvet is met 2% gezakt Terwijl me spieren sterker zijn geworden. Een duidelijke Win-Win (+ Dat kracht training vet verbrand op langere termijn, Grotere, sterkere spieren, meer vet verbranding). En dat nog zelfs zonder aangepaste voeding. Maar hey, ik wil je niks verbieden of je iets anders laten doen, als dit werkt voor jou, dan heb ik niks gezegd. Cardio en krachttraining combineren is gewoon not done, iig niet als je echt massa wil bouwen.. Als je cardio voor kt doet maak je je energievoorraad op.. Als je cardio na kt doet maak je de voedingsstoffen op die naar spierherstel toe moeten.. Dus dat heeft eigenlijk weinig zin. Gewoon smorgens kt, flink eten ed, en dan savonds cardio. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 16 mei 2008 Share Geplaatst 16 mei 2008 @Rinus: Zo bouw je in iedergevalniet veel conditie op. Als je dit wilt raad ik je aan om om de dag te gaan trainen. Dus dan train je de ene week 4 dagen, de andere week3 dagen. Dit in verband met het zognaamde fenoneem "supercompensatie". Kort door de bocht houdt dit in dat je na een trainingsessie ongeveer een dag moet rusten om beter te worden dan het niveau dat je was voor de trainingsessie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monk Geplaatst 16 mei 2008 Share Geplaatst 16 mei 2008 Cardio en krachttraining combineren is gewoon not done, iig niet als je echt massa wil bouwen..[/Quote] Het kan wel, maar idd niet als je echt serieus grote massa's wil kweken. Dan zul je het moeten splitten idd. Als je cardio voor kt doet maak je je energievoorraad op.. Als je cardio na kt doet maak je de voedingsstoffen op die naar spierherstel toe moeten.. Niet helemaal. Die 2 verschillende type training hebben een andere energie voorraad. Je voeding die naar je spieren moet, dat word verbruikt tijdens je training, en word alleen maar aangevuld door eten (Of door van die shakes). (Al denk ik dat je dit al zelf zegt in je laatste zin) "It allows you to get a meal quickly after your weights, which maximizes recovery and muscle growth (very important if muscle growth is one of your goals)." -Tom Venuto. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 28 mei 2008 Share Geplaatst 28 mei 2008 Ik train zo af en toe in mn eigen gym op zolder ik heb een bankdrukbank en losse dumbells waarmee ik zo die schijven kan verwisselen. Dus weinig indrukwekkends maar het klinkt wel hip om te zeggen dat je eigen gym hebt. Maar meestal ben ik te lui maar ik wil toch wat uitbreiden wat meer dumbells dr bij zodat ik niet steeds hoef te verstellen. En misschien iets om mn onderrug te trainen want dat is een probleemgebied, maar ik ben bang om hem te trainen omdat ik bang ben dat ie weer te erg pijn gaat doen. En ik doe natuurlijk mn 8 minutes abs van youtube. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 28 mei 2008 Share Geplaatst 28 mei 2008 Ff een vraagje. Ik ben van plan op fitness te gaan, afwisselend tussen kracht en conditietraining, vooral conditie denk ik, maar helpt het veel? (bijv 2x per week fitnessen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten