Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

How long should I rest between sets?

You should rest as long as is necessary to get all of the reps. This could be as long as 10 minutes...yes, 10...between sets of heavy squats. Generally for heavy, limit sets your rest will probably fall between 5-8 minutes. Rest as long as necessary to get the reps. As long as you do not cool down, it is not possible to rest too long when training for strength. Please do not ask why you are stalling when you are resting 2 or 3 minutes between sets.

Copyright Mark Rippetoe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

You should rest as long as is necessary to get all of the reps. This could be as long as 10 minutes...yes, 10...between sets of heavy squats. Generally for heavy, limit sets your rest will probably fall between 5-8 minutes. Rest as long as necessary to get the reps. As long as you do not cool down, it is not possible to rest too long when training for strength. Please do not ask why you are stalling when you are resting 2 or 3 minutes between sets.

Copyright Mark Rippetoe

Heavy squats, tsja dat heeft voor iedereen natuurlijk een andere betekenis, maar ja gaat toch geen 10 minuten rust nemen tijdens een setjes van 5x100, dan ben je gewoon asociaal bezig tegen andere in de gym die ook die oefening willen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In general, the more intense the lift, the longer you should rest.

Heavy Weight/Low Reps = Longer Rest (3-5+ minutes)

Light Weight/High Reps = Shorter Rest (0.5-3 minutes)

Rest periods should be determined on an individual basis. Certain programs may call for strict rest periods, or you may have some flexibility.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rust tussendoor maakt niet zoveel uit, belangrijkste is je frequentie (hoe vaak train je een spiergroep per week?) en hoeveel volume je per dag/week pakt bij de juiste intensiteit (en dan gaat het er dus inderdaad vooral om dat je dat totaal haalt, hoe lang je daar over doet is niet zo interessant)

Je kan reps als 10-10-10 doen met 4 minuten rust (30 reps totaal), of 2 minuten rust pakken en dan 10-8-7-5 doen bijvoorbeeld (ook 30 reps totaal), maakt allemaal niet echt uit. Zit je lager in reps kun je prima langer rusten hoor. Ja dat het asociaal oid kan zijn of saai staat daar kwa effectiviteit natuurlijk compleet los van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dan de precieze reden van supersetten? Las daar trouwens ook iets vaag over dat supersetten juist het uitvoeren van 2 tegenovergestelde oefeningen zijn?

Nr 1. http://www.bodybuilding.com/fun/5-ways-to-boost-training-volume-and-grow.html

Dacht altijd dat het wat anders was. Bv zonder pauze tussen sets naar een lager gewicht. Maar als rust niet uitmaakt waarom zou je dan supersetten

Wat jij dacht is een dropset, superset is bijvoorbeeld biceps curls met incline dumbell press ofzo. Doe zelf wel ooit een superset als ik snel klaar wil zijn oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net krachttraining gedaan en buikspier oefening en pull ups. Doe alles drie keer en dan 10 reps per keer. Met tussendoor 20-45 seconde pauzes. Een was bankdrukken ander pull ups en laatste met me voeten tegen de muur , los van de muur dan strekken en dan 40-70 seconden vasthouden dan even op de muur rusten en weer 2/3x herhalen en dat dan in totaal nog 2x.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laden hoeft toch helemaal niet? Of bedoel je wat anders dan die 20 gram crea inname voor een aantal dagen. Want dat is alweer tegengesproken dacht ik. Gewoon dagelijks 5gr monohydraat is genoeg.

Zie wel wat ik doe dan (d) heb het nu sinds 4 juni elke dag ingenomen dus moet binnenkort sowieso 2 weekjes niks innemen.

Laden hoeft niet, maar is wel verstandiger waarschijnlijk, omdat je het effect maar tijdelijk kan handhaven (ca 2-3 maanden). Dat laatste zou zogenaamd weerlegd zijn maar dat is onzin, het effect is wel degelijk tijdelijk. Om dan van die 2-3 maanden ook nog 1 maand te wachten voordat je daadwerkelijk helemaal verzadigd bent lijkt me niet zo verstandig.

Binnen 2 weken is het effect niet weggewassen, eerder 2 maanden wachten.

Als je 4 juni bent begonnen kun je prima tot ca begin september doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey jongens, ik wil thuis gaan trainen en ben bereid genoeg spullen aan te schaffen zodat ik vrijwel bijna alles in huis heb. Mijn doel is om sportspecifiek te trainen, ik ben voetballer en wil niet te veel snelheid verliezen. Nu ben ik niet de breedste van het team, dus wil ik ook een beetje body kweken maar dan wel dat het bij voetbal past zeg maar.

Zou iemand mij kunnen helpen. Bijvoorbeeld met een trainingsschema.

Bij voorbaat dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ga je kopen dan? Kan wel zeggen dat je moet gaan deadliften maar dat heeft geen nut als je geen stang koopt.

Heb ik al.

[MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; mijn oom en opa hebben nog heel veel spullen van de tijd dat zij fitness deden, die krijg ik dus allemaal, zij hadden een eigen work-out plek.

Zou iemand mij bij deze kunnen helpen met een trainingsschema sportspecifiek gericht op voetbal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He toppers!

Ik heb een vraagje. Ik woog halverwege mei nog bijna 116 kg (15,8 om precies te zijn) en sinds vandaag zit ik op 99,4 kg. Ik ben 1.88 lang en ik fitness al sinds begin april. Ik zou richting de 92 á 93 kg willen. Ik volg daarnaast een dieet dat ik zo'n beetje zelf samen heb gesteld en dat ziet er als volgt uit:

Ochtend:

Magere drinkyoghurt met twee gekookte eieren

Middag:

Bak kwark met ongezouten noten en een siroop zonder calorieën. Meestal drink ik hier van dat helder citroen water bij van de jumbo. Zit misschien 2kcal in en ik vind het lekkerder dan water.

Avond:

Quinoa/zilvervliesrijst met kip (rond de 100 a 150 gram, gebakken in kokosolie) en broccoli. Dat doe ik in de wok en voeg ik sambal en woksaus aan toe. Daar zitten weinig tot geen calorieën in en nog belangrijker, bijna geen onverzadigde vetten. Daar drink ik weer dat citroenwater bij of normaal water.

Maar wat ik eigenlijk wil vragen..

Ik fitness bij basic-fit en doe daar de normale reguliere oefeningen. Op 4 augustus begint het nieuwe voetbalseizoen weer en ik zou dan ook graag drie keer per week, één uur lang, aan mijn kracht/explosiviteit gaan werken. Echt specifiek voor de voetbal. Aangezien hier al heel wat guru's zitten, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met het samenstellen van zo'n schema. Alvast bedankt in ieder geval.

En ik heb bij de body&fitshop No-explode no.3 gehaald. Met smaak watermeloen. Is mij altijd goed bevallen en ik merk gewoon dat ik er harder door kan trainen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooral omdat het geen zin heeft om tijdens het sporten een shake te drinken, en je meer baat hebt bij water of een goede sportdrank. Rondlopen met een shake toont een tekort aan kennis (blijkbaar, als we uitgaan van Joost) en kan geïnterpreteerd worden als 'kijk mij eens goed bezig zijn met mn shake mister massivegainz hier hoor BIENVENIDOS A BIAMI'. Je moet het zelf weten, maar het is alsof je in de 88e minuut van een voetbalwedstrijd nog ff snel wat pionnetjes net naast het veld neerzet om je dribbels te oefenen.

Het is gewoon show-off, zo van 'Hey ik drink een shake dus ik ben een beest' (of iets in die trant), terwijl het geen kut boeit om je die shake vijf minuten na je workout drinkt of een uur na je workout.

Tevens fuck mensen die het nodig vinden 5 minuten rust tussen hun setjes te moeten nemen, en in die tijd constant op hun telefoon zitten. /rantmodeoff

:-D :-D

Ik loop al een jaar lang met een shake beker rond met bijna altijd water erin, heb er nog nooit mee willen showen ;e. Gewoon een handige 0.7 liter water fles :mrgy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:-D :-D

Ik loop al een jaar lang met een shake beker rond met bijna altijd water erin, heb er nog nooit mee willen showen ;e. Gewoon een handige 0.7 liter water fles :mrgy:

We hebben het ook over de personen die in de kleedkamer een wheyshake gaan drinken, niet wat uit een shakebeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites