Erik Geplaatst 31 januari 2007 Share Geplaatst 31 januari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas Op zijn tijd kan ik prima naar Nederlandstalige muziek luisteren: Blof, blijft goed, ondanks het mindere Umoja. Hier aan de kust, Ze is er niet, Liefs uit Londen enzo, geweldig. Herman van Veen, helemaal een held, met als topper Hilversum III. Boudewijn de Groot, ook prima, Testament is favoriet denk ik. Clouseau, natuurlijk, Daar gaat ze is misschien wel het mooiste Nederlandstalige nummer. Acda en De Munnik, kunnen mij af en toe ook wel bekoren, met vooral Het regent zonnestralen. Guus Meeuwis ook wel, mits in de kroeg, terwijl De Dijk ook gewoon een erg goede band is. Verdere topnummers zijn Klein Orkest - Over de muur, Wim Sonneveld - Het dorp, Skik - Op fietse, Frank Boeijen - Kronenburgerpark, Stef Bos - Papa, Van Dik Hout - Stil in mij, Gorki - Mia... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ragazzo Geplaatst 31 januari 2007 Share Geplaatst 31 januari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas Ik schrijf zelf ook een beetje raps, maar dat doet er niet toe :cab: Boeiend, als jij dat leuk vindt moet je het zeker doen :) zoveel mensen schrijven zelf muziek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aka Geplaatst 31 januari 2007 Auteur Share Geplaatst 31 januari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas Ik schrijf zelf ook een beetje raps, maar dat doet er niet toe :cab: Boeiend, als jij dat leuk vindt moet je het zeker doen :) zoveel mensen schrijven zelf muziek. Daarom doe ik het ook :cab: Inderdaad. Goed ook. Ik vind 'Sta stil dan', trouwens, ook goed van The Partysquad. Voor de rest spreekt Nederlandstalig muziek me hélémáál niet aan. Dan heb ik het dus over een Jan Smit, Frans Bauer, Marco Borsato etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeff Geplaatst 31 januari 2007 Share Geplaatst 31 januari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas Opgezwolle en Brainpower Beetje Yevgueni Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 31 januari 2007 Share Geplaatst 31 januari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas Marco Borsato is en blijft voor mij de beste Nederlands-talige zanger die er is. Verder kan ik ook wel nummers van Blof, Volumia (eigenlijk alleen Hou Me Vast) en nog veel meer wel waarderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 31 januari 2007 Share Geplaatst 31 januari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas Acda en de Munnik zijn ook echt te goed ja Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 31 januari 2007 Share Geplaatst 31 januari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas Van Marco vind ik vooral Margeritha geniaal. Brainpower vind ik tekstueel verreweg de beste rapper. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aka Geplaatst 31 januari 2007 Auteur Share Geplaatst 31 januari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas Brainpower vind ik tekstueel verreweg de beste rapper. Mwah, hij heeft geduchte concurrenten ;) Ben nu meer van hem aan het downen, kijken of er nog meer goeds tussenzit a la 'Je moest waarschijnlijk gaan'. Even stil bevalt me ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomas Geplaatst 1 februari 2007 Share Geplaatst 1 februari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas Ik vind dat Extince het beste is in bruggetjes en woordspelinkjes, dat maakt het leuk om naar te luisteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remko Geplaatst 1 februari 2007 Share Geplaatst 1 februari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas Ik was in het verleden behoorlijk fan van Osdorp Posse, ik ging regelmatig naar optredens toe. In die tijd kon ik Extince en Brainpower ook echt niet waarderen. Zij waren aartsvijanden en daar luisterde je niet naar. Inmiddels ben ik wat ouder geworden dus ook wijzer en milder. Dat betekent dat nummers van Extince en Brainpower ook regelmatig bij mij afgespeeld worden. Al hoewel ik van mening blijf dat Def P toch de meest ontwikkelde Nederlandstalige rapper is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aka Geplaatst 1 februari 2007 Auteur Share Geplaatst 1 februari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas @Aka, OP is wel leuk maar ik hou niet van gitaren enzo in rap, als je Def P op zn best wil horen moet je de cd: kilocryptostijl zoeken Het bleek uiteindelijk 'CryptoKiloStijl' te zijn, maar tóch kon ik geen goede torrent vinden. Kan iemand em niet voor me uploaden aub? Of sturen via MSN (aklilu_91)? @ Thomas: Extince is ook goed, ja. Helaas ben ik nog niet echt bekend met z'n nummers. Totnutoe alleen maar 'Kaal of kammen' en 'Spraakwater'. Maar dat komt wel goed ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 1 februari 2007 Share Geplaatst 1 februari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas Opgezwolle,Osdopr Posse is eigenlijk de enige Nederhop waar ik soms naaar luister. Postmen maakt de laatste tijd ook weer erg goede muziek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senqo Geplaatst 1 februari 2007 Share Geplaatst 1 februari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas apres ski daar zit te minste wat tempo in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leroy Geplaatst 1 februari 2007 Share Geplaatst 1 februari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas Andre Hazes op zn tijd, vaak Skik, Xander de Buisonjé, Partyband Tof! , you name it. Alleen soms vind ik die teksten van Van Dik Hout een beetje vergezocht, evenals Blof. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dorgath Geplaatst 1 februari 2007 Share Geplaatst 1 februari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas Shame on me. Karelax zei DuvelDuvel en die was ik zomaar vergeten. Geweldig :mrgy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 5 februari 2007 Share Geplaatst 5 februari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas Hou niet van die negers/mocro's met te grote kleren voor hun couscous lijffie. Geef mij maar Acda & de Munnik, Blof, Guus Meeuwis, Jan Smit, Frans Bauer enzovoort Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinky Geplaatst 6 februari 2007 Share Geplaatst 6 februari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas Ik was eigenlijk helemaal niet zo'n fan van Jan Smit, maar ik ben enkele weken geleden naar een concert van hem geweest in Enschede. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel lachen vond en t sfeertje was ook perfect. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aka Geplaatst 17 februari 2007 Auteur Share Geplaatst 17 februari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas Ik luister nu even een nummer waar ik vroeger gek op was en lang niet gehoord heb: 180cc - DHC :D Écht een belachelijke nummer, maar aanstekelijk als een moederneuker. Werkelijk briljante tekst. Stukjes: 110, 120, 130 geen enkel probleem schroevedraaier, koevoet, flipper en een baksteen anders gaan we nergens heen trug van weggeweest nog steeds gevreest rico van de dhc op z`n 180 cc vroem vroem door je straat als een wegpiraat berijd tot elke misdaad want die jonko gemixt met tequilla maakt me stijl guerillia para crimina in de kluts gekleed in et zwart uitgerust met een bivakmuts dus klaar voor de klus mij pak je nie doe nie gek kblaas als een maniac maar blijf altyd cool ik weet wat ik doe met me heilige koe dinamic duo crimina stylo guess whoe`s back immer para omar montana ik ben een deskundige op het gebied van krake ik kom via het raam of door de dake ik ben een steelmachine ik neem alles mee ongezien snelkraak, inbraak, elke cent aan de haak mense worde gek als haar geluide door de straat klinkt ze is de trouwe moter achter mijn killer instinct ze is me makker 180 cc motherfucker Chilloh met ze oversexte motor van tories word ze nog steeds geiler als boter ben ik in staat, voor oorlog tegen de concurrentie in de haagse snel kraak competitie blaas ik weg voor de justitie daag ik motorwoute uit voor een duel je pakt me nooit kankerjood ik ben te snel met me 2 takt motherfucker weet je wel op zoek naar een geschikte kraak me dagelijkse taak het plundere van een fucking computerzaak het is vor mij gewoon een eer geld ook vor me sgatje op 2 wiele ze zal nie kniele vor de blauwe homoviele geen ibahesh of bezem houdt me tegen ik zou de fucking vloer met ze aanvege en leg een wieli in je nek (marrokaans gevloek) mc snoogie op weg naar een nieuwe torie maak me nie kwaad ik pak een wieli in elke straat niet de enige die et doet we zijn met een hele stoet gevolgd door ibahesh op de voet met een 180er en een schroeva in me hand blaas ik door heel het land en lag me dood als een nehbahesh wage in de berm strand want mij zet je nie zomaar aan de kant het ken me niets scheluh we zijn hyena`s en jagen met ze velen Bron: lyricssite van iemand die een groot probleem heeft met spellen :cab: _O_ :D :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 17 februari 2007 Share Geplaatst 17 februari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas Nog wat geniale Nederlandse nummers: Drs P - Dodenrit Paul de Leeuw - Ik heb je lief Paul de Leeuw - Vlieg met me mee Van Dik Hout - Stil in mij André Hazes - Zij gelooft in mij André Hazes - Een beetje verliefd André Hazes - Geef me je angst (Die cover van Guus Meeuwis is beter vind ik eingelijk.) Boudewijn de Groot - Testament Klein Orkest - Over de muur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
v basten Geplaatst 17 februari 2007 Share Geplaatst 17 februari 2007 Re: Twee klompen en wat kaas @ AKA geniaal nummer ja ik ken hem nog steeds uit me hoofd :D Maarja irl is een 180cc echt gruwelijk :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 17 maart 2008 Share Geplaatst 17 maart 2008 Heeft iemand nog leuke nummertjes? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ubermensch Geplaatst 17 maart 2008 Share Geplaatst 17 maart 2008 Muziek van familie van mij hou ik wel van, Henk Damen enzo. Maar sowieso alle smartlappen is wel mijn ding. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tijnbroek Geplaatst 17 maart 2008 Share Geplaatst 17 maart 2008 Opgezwolle en Sticks en Delic Zij hebben echt goede teksten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Status Quo Geplaatst 17 maart 2008 Share Geplaatst 17 maart 2008 Hmm, luister best veel Nederlandstalige muziek als ik het zo overloop... De Mens, Monza (Noordkaap), Gorki, Kommil Foo, Raymond Van het Groenewoud, Yevgueni, Wannes Van De Velde, Nederlandstalige liedjes van Jacques Brel, Arno, Flip Kowlier... (hoewel die laatste 2 eerder dialectisch te noemen zijn) Aan Nederlandse zijde Doe Maar en 'Stil in mij' van Van Dik Hout, prachtig nummer. Verder ook nog wat Boudewijn de Groot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 17 maart 2008 Share Geplaatst 17 maart 2008 Opgezwolle en Sticks en Delic Zij hebben echt goede teksten! Dude! :cab: Opgezwolle = Sticks en Delic.. :whistle: En Rico natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten