Jump to content

Status Quo

Leden
  • Content Count

    966
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Status Quo

  • Rank
    Erelid
  • Birthday 04/26/1991

Personal Information

  • Woonplaats
    Lanaken
  1. Klasse presentatie Simon, heerlijke stukjes. Ben ook niet echt fan van Nothing Else Matters, Bohemian Rhapsody, Smells Like Teen Spirit en Hotel California omdat ik ze nu al zo vaak gehoord heb dat ze wat afgezaagd beginnen te worden. Dat is dan natuurlijk persoonlijk, voordat iemand zich aangevallen zou voelen.
  2. Luister eens naar Ozark Henry, een voorbeeld van te perfect. In zijn laatste album toch. Echt te saai dan.
  3. Als de muziek te gepolijst, te catchy, te simpel, te melodieus, te perfect of nog iets anders is. Dat hoor je heus wel.
  4. Voor die ene post moet je nieuwe account van 1 post maar meteen erelid gemaakt worden. Hoelang heb je er aan gewerkt? Ben in ieder geval onder de indruk, ga dat lijstje zeker als basis nemen om het één en ander te beluisteren.
  5. Ik bedoelde ook niet dat het niet automatisch slecht is als artiesten van stijl veranderen, maar datals het eens gebeurt de kans groot is dat het niet klinkt. Dat geeft misschien ook wel de klasse van een band aan. Neem nu The White Stripes; zij veranderen elke plaat hun sound, komen met instrumenten waar ik nog nooit van gehoord heb, en komen er toch mee weg. Omdat ze geniaal zijn, denk ik dan. En ik begrijp wel wat je bedoelt als je het over muziek hebt waarvan je weet dat het commercieel is, maar toch klinkt het goed in de oren. Jij volgt je gehoor, ik mijn 'verstand', weet niet hoe ik
  6. Je kan toch niet ontkennen dat commercie je muziek beïnvloedt, Sebas? Als bands gewoon hun ding blijven doen wanneer ze eenmaal bekend zijn geworden, is er niks aan de hand. Maar ofwel zijn ze niet in staat de voetjes op de grond te houden en loopt hun muziek leeg (wat bij Coldplay gebeurde na het prachtige ROBTTH, want X&Y is gewoon ver onder het niveau van hun eerste twee albums), ofwel wisselen ze plots van stijl omdat ze "een andere sound willen en geen twee dezelfde albums willen uitbrengen en blablabla". Van sound wisselen is op zich niet erg, maar het moet 'juist' zijn, het moet kl
  7. Weinig mensen weten het, maar twee dagen voor 09/11 vloog een zweefvlieger te pletter op de bovenste verdieping. En #7926: Kan je wel enigszins volgen in verband met de nummers van onze eigen tijd. 't Is een kwestie van de juiste balans te vinden tussen nu en vroeger, denk ik. Interessante lijst trouwens.
  8. 't Is echt onmenselijk om nummers te kiezen uit Turn on the bright lights. Als ik consequent was (en als het ook mocht) zou de top-20 bestaan uit de nummers van Turn on the bright lights en de rest is dan opvulsel. Dat album is magisch, heb er geen andere woorden voor. Alleen die plaat slaagt er in om me echt bang te maken. Als je nu bijvoorbeeld The New luistert; dat gaat over een relatie die aan't stuk gaan is, maar de ik-persoon blijft er in geloven dat het goed komt. Maar dan slaat het nummer om. En net voor die scheurende gitaar inzet, hoor je Paul Banks heel zachtjes 'Oh my god' flu
  9. M'n boek is fucked up. Ben alles kwijtgeraakt toen m'n pc crashte... Ben in ieder geval die verhaallijn van toen totaal kwijt. Maar ik ben bezig aan iets anders. Moet me alleen nog wat organiseren.:p
  10. Hoe ben je Flip Kowlier op het spoor geraakt? Als Belgische Limburger is dat zelfs al niet vanzelfsprekend, laat staan voor een Nederlander. :p
  11. 1. Interpol – The specialist 2. Two Gallants – Nothing to you 3. Muse – New born 4. dEUS – Instant street 5. The Frames – Revelate 6. Two Gallants – Las Cruces Jail 7. Interpol – NYC 8. The Doors - Light My Fire 9. Jacques Brel – Ne me quitte pas 10. Iggy Pop – The passenger 11. The White Stripes – Ball and biscuit 12. Interpol – The New 13. Interpol – Roland 14. Muse – Plug in baby 15. The Velvet Underground – Heroin 16. Neil Young – Heart of gold 17. Jacques Brel – Ces gens-lê 18. Thin Lizzy – Whisky in the jar 19. Radioh
  12. Hmm, luister best veel Nederlandstalige muziek als ik het zo overloop... De Mens, Monza (Noordkaap), Gorki, Kommil Foo, Raymond Van het Groenewoud, Yevgueni, Wannes Van De Velde, Nederlandstalige liedjes van Jacques Brel, Arno, Flip Kowlier... (hoewel die laatste 2 eerder dialectisch te noemen zijn) Aan Nederlandse zijde Doe Maar en 'Stil in mij' van Van Dik Hout, prachtig nummer. Verder ook nog wat Boudewijn de Groot.
  13. Volare, oorspronkelijk van Domenico Modugno geloof ik, maar bekendste versie is van de Gyspy Kings.:checkit:
×
×
  • Create New...