Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

Twee klompen en wat kaas (Nederlandstalig)

Aka

Recommended Posts

We leven goffedomme in Nederland. Ja, dat weet ik. Dus zullen we toch ook wel van Nederlandstalig muziek houden? Ja joh. Of je nou graag luistert naar Andre Hazes, je swingt op de vrolijke nummers van Frans Bauer of je graag in overdreven grote kleren bounced op The Partysquad. Misschien wel genieten van de wat oudere shizzle als Doe Maar? Of je vindt de Toppers stiekem best wel geil. Wat voor Nederlandstalig muziek heb jij zoal in je computer of in de kast zitten?

Ik heb hier nog ergens een CD liggen van Doe Maar. Hij is van m'n moeder, maar zelf beluister ik de CD ook graag op z'n tijd. Voor de rest ben ik alleen maar fan van de Nederlandstalige Hip Hop. Partysquad?!?! Nee. Ik vind Opgezwolle wel goed. Strik je veter?!?! Nee. 'De volle' is absoluut mijn favoriet, met bijvoorbeeld:

Dus, bereid je mannetjes voor op één van die paar stevige, zwaarwegende

raadgevende preken die we je naleveren

Ik ben de aanstekelijke Nederlandse taal sprekende

Ja de baanbrekende halve Arubaan, praat tegen je

We nemen maatregelen, ik en m'n maat regelen

shit zwaar als aardbevingen die je plaats van de kaart vegen

_O_

Ik zal wel met meer dingen komen, later, nu ga ik iets anders doen.

We leven goffedomme in Nederland. Ja, dat weet ik. Dus zullen we toch ook wel van Nederlandstalig muziek houden? Ja joh. Of je nou graag luistert naar Andre Hazes, je swingt op de vrolijke nummers van Frans Bauer of je graag in overdreven grote kleren bounced op The Partysquad. Misschien wel genieten van de wat oudere shizzle als Doe Maar? Of je vindt de Toppers stiekem best wel geil. Wat voor Nederlandstalig muziek heb jij zoal in je computer of in de kast zitten?

Ik heb hier nog ergens een CD liggen van Doe Maar. Hij is van m'n moeder, maar zelf beluister ik de CD ook graag op z'n tijd. Voor de rest ben ik alleen maar fan van de Nederlandstalige Hip Hop. Partysquad?!?! Nee. Ik vind Opgezwolle wel goed. Strik je veter?!?! Nee. 'De volle' is absoluut mijn favoriet, met bijvoorbeeld:

Dus, bereid je mannetjes voor op één van die paar stevige, zwaarwegende

raadgevende preken die we je naleveren

Ik ben de aanstekelijke Nederlandse taal sprekende

Ja de baanbrekende halve Arubaan, praat tegen je

We nemen maatregelen, ik en m'n maat regelen

shit zwaar als aardbevingen die je plaats van de kaart vegen

_O_

Ik zal wel met meer dingen komen, later, nu ga ik iets anders doen.

Re: Twee klompen en wat kaas

De Sjonnies en andere Apres Ski heb ik altijd geweldig gevonden _O_ , Acda & de Munnik,Blof en Guus Meeuwis mogen er ook wezen. Verder was ik nooit echt weg van Nederlandstalige muziek. Maar heb sinds een paar maanden een vriendin die helemaal gek is van Jan Smit en Marco Borsato. Dus hoor het dag in dag uit, vind het nu ook wel fijne muziek ;) . En dan is er nog mijn zusie die Nick & Simon luistert, maar daar heb ik echt een godsgruwelijke hekel aan. Nederlandse rap vind ik ook helemaal niks, zowiezo ligt rap en al die shit mij niet zo erg. Ook hekel ik die grappemakers die denken dat ze kunnen zingen. Zoals Herman en die Tropische Danny & die ander. Daarintegen vond ik 'One Day Fly' van Kopspijkers wel weer legendarisch, terwijl dat ook voor geen meter klonk. :D

Ik vind Blof wel tof. Qua hiphop ben ik erg weg van Extince, echt toffe muziek. Acda en de Munnink vond ik ook altijd wel leuk. Ik blijf Herman van Veen erg sterk vinden, gevoelige liedjes met leuke tekst. Partysquad kan ik altijd erg om lachen.

Herman van Veen (Zingende doden (*****) De Wielrenner (*****) )

Boudewijn de Groot (Moeder (*****) )

Blof (Ach ze is er niet (*****) )

Clouseau (Domino (*****) Passie (*****) Laat me nu toch niet alleen (****) )

Echt allemaal liedjes die ik zo 10x achter elkaar kan horen en ze vervelen me ook niet. Al jaren niet.

Boudewijn de Groot - Avond, Welterusten Meneer de President, Verdronken Vlinder, Testament en Het Land van Maas en Waal

Blof - teveel om op te noemen

Clouseau - Laat me nu toch niet alleen

Wim Sonneveld - Het Dorp

Ramses Shaffy & Liesbeth List - Pastorale

Abel - Onderweg

Het Kleine Orkest - Over de Muur

Herman van Veen - vele nummers

en mijn topper:

Acda en de Munnik

Ik luister vrij vaak naar Nederlandstalige muziek. Het lijstje van Dylan staat vol met nummers die ook tot mijn favorieten behoren.

Vaak luister ik naar de cd's van Blof/Acda en de Munnik/Guus Meeuwis/Boudewijn de Groot en anderen, verder ben ik ook wel gescharmeerd van Nederlandstalige Hip Hop zoals: Osdorp Posse/Neuk/Brainpower/DefP en de beatbusters.

Van Dik Hout - Stil in Mij niet te vergeten, of de Poema's - Houten Hart.

Als ik naar Nederlandse muziek luister is het veelal streekmuziek (Rowwen Hèze, Normaal, Ede Staal, Ferry van de Zaande :cab: ) en hier en daar een uitzondering, zoals Nederhop (Extince, Opgezwolle, Jawat, Typhoon), De Dijk, Guus Meeuwis enzo.

Opgezwolle, Jawat, dac, 0118-vier, Dejeugdvantegenwoordig en dat was het wel qua nederhop. Verder kan ik bands als van dik hout, blof, acda en de munnik ook wel waarderen.

Ja zoiets hier ook. Jvt is geniaal alleen nemen sommige mensen het serieus, Parels voor de zwijnen echt 1 vd tofste cd's die ik ken.

Verder wil ik nog Duvelduvel, U-niq en Winne toevoegen en vergeet vast nog wel wat.

Ik moet me trouwens nog een keertje gaan verdiepen in de CD's van Osdorp Posse. Peter (frietsaus) stuurde mij een keertje 'Steek 'em op!' en die was en is een lekkere nummer. Daarna niet meer de tijd genomen om meer van hun shizzle te downloaden. Doe ik nog wel een keertje. Verder inderdaad Extince. 'Kaal of kammen' is mijn favoriet. The Partysquad heeft wel één 'nummer' gemaakt die ik lekker vind. Maar dat is niet echt een lied te noemen. Is een mix van ruim een minuut die ze in holly afspeelden. Ik zal die mix nog wel een keer uploaden.

Kempi hoort ook bij mijn favoriete Nederlandstalige artiesten. Hij maakt, imo, een soort Hip Hop die ik niet echt goed kan beschrijven. Zijn zangstem is prettig. Brainpower is niet echt m'n ding, maar 'Je moest waarschijnlijk gaan' vind ik wel sterk met o.a.:

Ik lees de advertentie

de zwarte omlijning benadrukt de essentie

omschrijving voor die andere dimentie

De letters van je naam, ze branden in m'n netvlies

emoties hectisch, ik wil rustig blijven

maar 't lukt me net niet

Brok in m'n keel, druk op m'n oren,

wil de vraag die ik van binnen stel niet horen:

"Heb ik echt m'n beste vriend verloren?"

Ja ik hoorde het eerder door de hoorn van de telefoon

maar dit sjabloon bevestigt het pas echt en het is ongewoon

Ofschoon de woorden er toch duidelijk en echt staan,

niet weggaan

Hey, ik zal m'n pijn niet in de weg staan

door mezelf te confronteren met de feiten

Niemand iets verwijten, maar flarden van spijt,

ze vliegen als tapijten door m'n hoofd

Maar yo, ik kan de klok niet keren

Even later al op weg je familie te condoleren

En voel me slap als ik stap naar je kist,

ik slik van onbegrip en klap haast dicht

als ik naar adem hap,

Angst, schuld en woede worden aangekaart

maar verdriet bedaart, je wordt door velen aangestaard

en je staat opgebaard

Het afscheid is nabij, je weet, Brain is zeker niet van steen

maar blijft nu wel een kei

Nog een laatste blik, ik slik en ga vlug

want yo, je moest waarschijnlijk gaan,

maar komt zeker nooit meer terug

Op veel te jonge leeftijd, is van ons heengegaan

alsof het lot m'n partner was en ze is nu vreemdgegaan

Zoveel niet gezegd, zoveel niet gemaakt, zoveel niet gedaan

maar je moest waarschijnlijk gaan

Ik houd eigenlijk heel weinig van Nederlandstalige muziek, tuurlijk er zijn wel een paar nummers die ook ik geweldig vind:

Lange Frans ft Baas B - Het Land van ...

Reinhard Mey - Als de dag van toen

Volumia - Hou me vast

Meer kan ik zo niet bedenken, ik heb een gruwelijke hekel aan Frans Bouwers, Jan Smit, BZN en meer van dat soort campingmuziek.

Partysquad is soms wel grappig maar toch het toppunt van kansloos imo, en de rest van dat soort artiesten als Yes-R, Ali B, Brace e.d. is ook niet mijn stijl. Brainpower vindt ik wel toff 8).

Jij bent wel helemaal into Rap, Hip-Hop en R&B of niet Aka? loop je ook in Karl Kani e.d.? 8) ... niet mijn stijl hoor maar het kan sommige mensen best goed staan.

Jij bent wel helemaal into Rap, Hip-Hop en R&B of niet Aka? loop je ook in Karl Kani e.d.? 8) ... niet mijn stijl hoor maar het kan sommige mensen best goed staan.

Vroeger hield ik van een Hip Hop nummer als het een leuke beat had, maar nu is een goede tekst/flow belangrijker voor mij. Beat is een bijzaak, die soms een hoofdzaak kán worden. Maar het is niet zo dat ik in Karl Kani loop, hehe.

Verder sta ik ook open voor andere soort muziek. Voor mij is goede muziek, het muziek dat imo goed klinkt. Dat hoeft niet per se Hip Hop te zijn. Wel is het mijn favoriete genre :) Ik schrijf zelf ook een beetje raps, maar dat doet er niet toe :cab:

@ Karelax: aight, thanks man.