Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

46 minuten geleden zei Thierryvane:

Gisteren voor het eerst een klein deel gefietst in het donker. Toch niet helemaal mijn ding met nachtblindheid merkte ik. ;c Af en toe goed uitkijken. Iemand tips voor verlichting? Reed gister op van die simpele lampjes die je als klein kind van je ouders meekreeg. "Pas je wel op Thier? De boete is voor jou hoor!"

1825705744_2023-10-0508_52_40-DinsdagritjemetJord_Fietsrit_Strava.thumb.png.e248ce1479726c63f0e6c17c7b73b0cd.png

161455067_2023-10-0508_52_20-DinsdagritjemetJord_Fietsrit_Strava.thumb.png.20a8628a17dfed37196ec6c7fd00ec59.png

Minder lang stoppen onderweg, dan ben je voor het donker thuis :D Dit zijn minpunten op de SKC (Steven Kruiswijk Coëfficiënt).

2103607786_Schermafbeelding2023-10-05om09_41_06.thumb.png.0fef44936301ffc48e144c0cb4a07e31.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei FlyD:

Minder lang stoppen onderweg, dan ben je voor het donker thuis :D Dit zijn minpunten op de SKC (Steven Kruiswijk Coëfficiënt).

2103607786_Schermafbeelding2023-10-05om09_41_06.thumb.png.0fef44936301ffc48e144c0cb4a07e31.png

Was ook niet gepland! Ging onderweg even langs mijn pa voor een bakkie koffie en kreeg dus van hem die lampjes. Anders was ik net voor 't donker thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben fietsers hier nog goede tips voor een gravelrondje bij Amersfoort (Utrechtse Heuvelrug vermoed ik) van 40-50 km? Ga zaterdagochtend, als het niet keihard regent, daar een (hopelijk mooi) tochtje maken. Je hebt daar natuurlijk het mountainbike-pad die deels te doen is met een gravelbike, maar wellicht niet met het weer van deze week :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-9-2023 om 12:07 zei MisterX:

Afgelopen weekend was het dan zo ver. Eigenlijk de hele zomer bijna niets gedaan. Dan is 60 km op de racefiets toch best wel een afstand... Uiteindelijk werd het geen rondje op de Veluwe, maar een rit van A naar B. 

image.png.e4f8ec0436085b58dabc415cb9823c3a.png

image.png.06d99c38e8da782b71daee465e862b25.png

Niet bewust zo gepland, maar ik was blij dat dit meer dalen en klimmen was. Ik ben echt heel slecht als het om klimmen gaat. En de enige echt noemenswaardige stuk omhoog zat helemaal aan het begin van de rit (Assel -> Hoog Soeren). Zo'n klimmetje is toch iets anders dan een dijkje op rijden :-D

Lekker rondje door de bossen en over de heide. Gelukkig zo goed als geen doorgaande wegen gezien. Ik denk dat het 1-2 km tussen Garderen en Uddel langs de provinciale weg was, maar dat is zo'n beetje de enige provinciale weg waar ik langs moest fietsen. Verder lekkere fietspaden door vooral de natuur. Heerlijk.

Mijn grootste probleem was uiteindelijk (zoals al eerder gezegd) mijn eigen conditie na een paar maanden eigenlijk niets doen :-D Sowieso had ik dit jaar misschien max 5 keer gefietst, waarvan de laatste keer al in juni ofzo. En dat waren rondjes van 25 km ofzo... Nu was het uit het niets de stap naar 60 km... 

Ietsjes meer ten oosten van Amersfoort, maar dit heb ik begin september gefietst. Ik heb hem zelf op een gewone racefiets gedaan. het merendeel was ook gewoon prima te doen op een racefiets. Maar er zaten ook wel wat stukken onverhard bij. Toen prima te doen op een racefiets. Met het weer van afgelopen dagen/weken weet ik niet of alle stukken wel zo geschikt op de gewone racefiets. Dan heb je denk ik wel wat meer grip nodig. 

Misschien kun je hier wat inspiratie uit halen. Al vermoed ik niet heel erg veel, omdat het toch heel veel gewoon asfalt is en geen gravel. Meer dan dit kan ik je echter niet helpen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een nieuwe Canyon Endurace CF 7 besteld. Komt begin januari binnen. Heel veel zin in. Me ook al direct aangemeld voor een aantal toertochten om 2024 goed te beginnen.

Nu wil ik ook mijn Felt gaan verkopen, maar worstel beetje met de prijs, misschien kunnen jullie me helpen. Wat zouden jullie denken dat ik voor de volgende fiets zou kunnen krijgen? 

Spoiler

Ik bied mijn prachtige Felt F1 Vittoria 1T4i (55) te koop aan omdat ik overstap naar een meer endurance-fiets. Deze full carbon fiets van het profteam Argos Shimano (voorloper van Team DSM) is dezelfde (maar niet exact deze) fiets waarop Marcel Kittel de Scheldeprijs wist te winnen. De fiets verkeert in zeer goede staat en heeft de volgende kenmerken:

Stuur (met geïntegreerde stuurpen): PRO Stealth Evo Carbon
Zadel: PRO Turnix Flow
Zadelpen: PRO Vibe
Wielen: Shimano WH-RS 11
Banden: Vittoria
Schakelaars: Dura-Ace Di2 9070 elektronisch schakelen
Pedalen: Dura-Ace SPD-SL clipless pedalen inbegrepen.

De fiets is altijd goed onderhouden en heeft recentelijk een volledige inspectie gehad. Alles werkt perfect en de Dura-Ace Di2-transmissie zorgt voor een geweldige schakelervaring. De oplader voor de Di2-transmissie inbegrepen.

Neem gerust contact op voor meer informatie.

image.png.b2d42e2e5b53134440f0366413e1daec.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongeveeer 10 jaar. Is een fiets uit 2012of 2013 (gezien team Argos Shimano). Iets boven de 1000EUR lijkt me inderdaad een mooie prijs als alles in goede staat is (en afhankelijk van hoeveel eraan vernieuwd is).

Zou wel de maat er nog bijzetten ;) 

Waarom verander je naar die Canyon? Want die Dura Ace moet toch nog minstens even goed schakelen lijkt me. Meer Endurance zie ik ook niet echt, eerlijk gezegd. Misschien dikkere banden en ook wat gravel meepikken met de Canyon? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de tips mannen! 

Had de leeftijd er eerder wel bijstaan, maar zie dat dat op Marktplaats regelmatig niet genoemd wordt. FlyD’s berekening klopt.  

De maat staat in de titel, maar kan het goed herhalen in de tekst, 55.

Daar zit ook de crux. De fiets is eigenlijk net ietsjes te klein / aero voor me om er lekker langere tochten (120+) op te maken. Al meerdere keren met een bevriende amateur bikefitter over gehad, maar de geometrie van de fiets + platte stuur maken het net wat veel van het goede. Met mijn kleine benen en relatief groot bovenlichaam zorgt het ervoor dat het allemaal wat krapper wordt. Sowieso had een ander stuurtje gekund, maar vind dat ook zonde van de uitstraling van de fiets.

Daar komt ook bij dat het vernieuwen van de Dura Ace Di2 - wat op den duur onontkoombaar gaat zijn - flink wat zou kosten. Dat zal allicht niet de hele groep zijn, maar denk toch dat ik hier snel €500 aan kwijt zou zijn.

Beetje optelsom dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mezelf via het werk ingeschreven voor de Alpentocht in september. Dit jaar staat de Col du Galibier op het programma. De doelstelling is om deze berg te beklimmen op de fiets. Nooit eerder een berg beklommen dus erg benieuwd hoe ik dit ga doen, maar ja een mooie uitdaging lijkt me zo. Tips zijn altijd welkom of course.

Hiervoor heb ik ook een sponsorbedrag nodig. Mochten mensen geïnteresseerd zijn om ook een steentje bij te dragen dan kan dat via onderstaande link:

https://www.alpentocht.nl/2024/deelnemers/A02130 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van niets naar die Col is best heftig. Ik ben al bekaf van de heuveltjes in de veluwe. Of van het omhoog fietsen van een brug, tunnel of dijk. Dus ik denk niet dat ik de meest geschikte persoon ben om je tips te geven... 

Mijn eerste klim was trouwens de Muur van Hoei. Dat was in ieder geval een drama. Qua afstand veel korter, maar wel steilere stukken. Hele korte samenvatting: Ik ben onderweg naar boven 2x gevallen en heb de top nooit bereikt. Oh, en bij een andere veel kortere klim daar in de buurt had ik volgens mij jarenlang de slechtste tijd op Strava. Ook een prestatie op zich ;c 

Dus tips laat ik graag aan een ander over. Wel wens ik je veel succes met het behalen van je doel. Heb je ook al nagedacht over een trainingsschema ofzo? Of was je van plan zonder voorbereiding even naar boven te knallen? :cheer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei MisterX:

Heb je ook al nagedacht over een trainingsschema ofzo? Of was je van plan zonder voorbereiding even naar boven te knallen? 

Via werk hebben wij de mogelijkheid om op dinsdag en donderdag te sporten na werktijd bij een sportschool met individuele begeleiding etc. Mijn idee op dit moment is om na het voetbalseizoen, dus van juni tot en met september, via hier te gaan sporten en verder gewoon heel veel gaan fietsen in de zomer zodat ik wel voorbereid ben haha. Heb niet de illusie inderdaad dat ik die berg zomaar even op fiets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Thierryvane:

Dit weekend 24 graden boys. Tijd voor een heerlijke zomerse rit.  

Ben afgelopen maandag in windkracht 5 met volle tegenwind richting de Maasvlakte gefietst, dan is dit toch wel een stukje beter. Topnieuws! :mrgy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Thierryvane:

Dit weekend 24 graden boys. Tijd voor een heerlijke zomerse rit.  

Afgelopen zaterdag al de eerste kilometers van het jaar gemaakt. Wat een wind stond er toen zeg. De komende tijd zal op zaterdag fietsen het voor mij niet zijn met een dubbelprogramma met de voetbal. Vanaf nu in april elke zondag en donderdag een wedstrijd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei bas huijsmans:

Afgelopen zaterdag al de eerste kilometers van het jaar gemaakt. Wat een wind stond er toen zeg. De komende tijd zal op zaterdag fietsen het voor mij niet zijn met een dubbelprogramma met de voetbal. Vanaf nu in april elke zondag en donderdag een wedstrijd....

Niet alleen zaterdag...

Zit nu op zes ritten dit jaar, 323 kilometers. Alle zes met (te)veel wind. Hopelijk valt het dit weekend mee. Rondje Schoonhoven van zo'n 70 kilometer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Thierryvane:

Niet alleen zaterdag...

Zit nu op zes ritten dit jaar, 323 kilometers. Alle zes met (te)veel wind. Hopelijk valt het dit weekend mee. Rondje Schoonhoven van zo'n 70 kilometer.

Dat is ook wel weer zo ja. Het waait sowieso altijd al te hard als je hem tegen hebt, maar tot nu toe is het wel heel erg. Ach is voor mij goede training voor de Alpentocht in september haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites