MisterX Geplaatst 4 september 2014 Share Geplaatst 4 september 2014 Ik heb ondertussen dat spul wat de fietsenmaker zelf aanraadde maar gekocht en gebruikt. Mijn ketting is dus opeens niet meer zwart... Binnenkort maar eens gaan fietsen, kijken of ik niets verkeerds gedaan heb... 27,5 is toch mooi gemiddelde? Ik ben er blij mee. Al deed ik rondje nadat mijn banden opgepompt waren, en ik ging opeens naar een gemiddelde van boven de 29, al was dat maar een klein rondje. Scheelt een hoop of je banden wel of niet op de juiste spanning zijn, merkte ik :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 4 september 2014 Share Geplaatst 4 september 2014 Dat zwarte op je ketting is vuil, dus nu is hij weer schoon. Moet dus niet verkeerd zijn. ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 4 september 2014 Share Geplaatst 4 september 2014 Ketting doe ik ook met een borstel voorlopig en casette heb ik een casetteborstel voor maar denk dat ik ook ff een kastje haal. Ontvetter moet daarin he? En daarna ff vet erover en klaar is kees. Hoe vaak smeer je? Gehoord bij Kaptein dat olie vatbaarder is voor zand en vuil en daarom smeren ze daar met wax. Ga dat ook eens proberen binnenkort. Schoonmaken is verder easyyyy. Vandaag weer 60km gereden maar kwam niet echt voorruit. Tegenwind en zware benen. 27,5 gemiddeld. Je hoeft volgens mij niet iedere keer je ketting te ontvetten. Ik heb een fles kettingreiniger van Gazelle wat ik in dat bakje giet. Poets mijn fiets minimaal 1 x per 2 weken. Smeren ligt erg aan het weer. Gemiddeld doe ik het om de 2 of 3 ritten. Ik gebruik zelf olie. Een druppel op ieder draaiend deel. Rest van mijn ketting is goed droog, dus het aantrekken van zand en vuil valt reuze mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 15 september 2014 Share Geplaatst 15 september 2014 Gisteren rondje gereden en kreeg opeens last van zadelpijn. Het lijkt nu alsof ik opeens een grote blauwe plek heb. Ik heb alleen totaal geen idee waarom ik hier nu opeens last van kreeg, tijdens eerdere rondjes had ik nergens last van... En het is nu niet dat ik deze keer opeens heel raar gedaan heb tijdens het fietsen ofzo. Gewoon een rondje van iets van 40 km dat ik wel eens vaker gedaan had. Gemiddelde van zo'n 29/30 km/u, wat ook niet overdreven hard is ofzo. Geen enkele aanwijzing dus waarom ik er nu dus opeens last van kreeg... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 19 september 2014 Share Geplaatst 19 september 2014 Heel trainingsschema? Ik zou daar ongelukkig van worden. Gewoon rondje rijden als ik zin heb en afstand ook qua hoe lang ik precies wil. Ik merk ik in ieder geval wel dat ik zelf door gewoon wat rondjes te rijden wanneer ik zin heb al vooruit ga. Maand geleden rondje van 50 km gedaan, en deze week dezelfde en was nu zo'n 15 minuten sneller. Dat is een duidelijke verbetering. En ik heb zo het idee dat ik het rondje nog wel sneller kon, omdat ik merkte dat ik nog een hoop energie op het einde over had. Ipv instorten, ging ik juist versnellen. Enige kutte waren de stoplichten enz. die ik tegen kwam. Ik blijf me verbazen dat dat soort dingen enorm uit maken voor je gemiddelde snelheid... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 19 september 2014 Share Geplaatst 19 september 2014 Nou ja, ik fiets vooral voor mijn plezier. Conditie is voor mij een leuke bijzaak. Trainingsschema's gaan alle lol eraf halen. Natuurlijk leuk om te zien dat je progressie boek, maar dat kan ook prima zonder trainingsschema. Ik moet trouwens zeggen dat ik meestal op de fiets het idee heb dat ik kapot ben, maar na afloop valt het vaak reuze mee. 5-10 minuten na het fietsen is het gevoel van je kapot voelen meestal al weer weg. Ben je toch niet zo diep gegaan als je verwachtte. Dat had ik tijdens het rondje van die 50 km ook. Waar ik normaal instortte, wist ik nu zelfs te versnellen naar 35+ km/u op een stuk met kasseien (of iig iets wat er op leek, zeer slecht bestraatte weg) en toen voelde ik de vermoeidheid nog geen eens echt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 22 september 2014 Share Geplaatst 22 september 2014 Ik hoop trouwens dat het best nog wel eventjes mooi weer blijft, zou toch de 1000 km dit jaar willen gaan halen en moet daar nog ruim 300 km voor. Heb hem nu een kleine 3 maanden, dus mooi weer (en genoeg tijd) tot eind oktober lijkt haast noodzakelijk. Of heel veel vrije tijd en zin om erg lange tochten te gaan maken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 22 september 2014 Share Geplaatst 22 september 2014 Ik ben zo'n mooiweerfietser ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 23 september 2014 Share Geplaatst 23 september 2014 Wat was je daadwerkelijke afstand (denk je)? Volgens mij ligt het ook een beetje aan je GPS zelf. Ik moet zeggen dat ik strava op mijn telefoon gezet heb, maar het altijd vergeet aan te zetten met fietsen :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars990 Geplaatst 23 september 2014 Share Geplaatst 23 september 2014 48km. Met hardlopen nooit problemen. Misschien moet je wel weer met zijwieltjes gaan fietsen, dan slinger je niet zoveel over de weg.:P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 23 september 2014 Share Geplaatst 23 september 2014 48km. Met hardlopen nooit problemen. Je kan de route zien die je gefietst hebt toch? Kan je zien waar het fout is gegaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Beul Geplaatst 23 september 2014 Share Geplaatst 23 september 2014 Afgelopen week op de fiets naar me werk gegaan, uiteindelijk in 8 dagen 7x heen en weer gefietst. Totale afstand was tussen de 350 en 400 kilometer. Na een aantal dagen merkte ik wel dat het niet meer zo makkelijk ging als op het begin :-D. Volgende werkdag dus weer met de trein :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 3 oktober 2014 Share Geplaatst 3 oktober 2014 Eens kijken of ik vanmiddag nog een leuk rondje kan gaan maken. Fiets staat namelijk al weer tijdje stil.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 12 oktober 2014 Share Geplaatst 12 oktober 2014 Na vier maanden blessureleed gisteren meegedaan aan een tijdrit over 8,2 km met gemiddeld stijgingspercentage van 2-3%. Tijd neergezet van 16 minuten en 44 seconden, 29.4 gemiddeld dus. Maximale hartslag 208, bijna alles gereden tussen 190-205 bpm.. Helemaal afgezien, eerste 6 kilometer heb ik 33-34 km/h kunnen aanhouden. Laatste kilometers ingekakt naar 25km/h. Vandaag nog 70 km uitgefiets met 29 gemiddeld ongeveer (http://www.strava.com/activities/206320168) . Ik ga me komend seizoen richten op tijdrijden. I like it! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 12 oktober 2014 Share Geplaatst 12 oktober 2014 Ben je 13 jaar? Anders kan 208 volgens mij niet echt. En gezien je gem hartslag kan het ook niet liggen aan je conditie :mrg: Al heeft je max hs niks te maken met conditie. Zijn er in het jaar wel genoeg tijdritten in de buurt om je nu op te focussen? Maar laat maar weten hoe het gaat :) Tijdritten rijden sowieso toffer dan in een peloton. 23, heb één keer een maximale inspanningstest gehad en daar 210 gehaald. Er zijn ongeveer 5 tijdritten in het jaar. Misschien wel eens de monstertijdrit in Almere fietsen. Vriend van me heeft dit dit jaar gedaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 13 oktober 2014 Share Geplaatst 13 oktober 2014 Oja die ken ik wel. Krijg je onder andere je vo2max te weten enzo? Dat klopt dan wel ja, al word je max hs wel per jaar lager dacht ik. Ben zelf ook 23 en heb 198 huhu. Daar zat ik vorige week op toen ik sprintend 14% omhoog ging en er nog 2 vrouwen voor me lopend met de fiets aan de hand omhoog gingen en ik niet wou opgeven :mrg: Daarna bijna over mn nek :) Monstertijdrit Almere is zeker gelijktijdig met het NK Triathlon daar? Dat is mijn doel dit jaar. Ben nu aan het zwemmen en hardlopen naast het fietsen. Maar rijd je nog iets naast die 5 tijdritten? Ik fiets wekelijks ongeveer 2 à 3 x een rit van 60 tot 80 kilometer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 6 januari 2015 Share Geplaatst 6 januari 2015 Doe het maar even hier. Bron: Nu.nl Advies voor maximumsnelheid 25 kilometer per uur op fietspaden Op fietspaden moet een maximumsnelheid worden ingesteld van hooguit 25 kilometer per uur. Dat adviseert het kenniscentrum op fietsgebied het Fietsberaad aan het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Aanleiding voor het advies is de opkomst van de speed pedelec, een elektrische fiets die een snelheid van ruim 40 kilometer per uur kan bereiken. De snelle tweewieler is voor het Fietsberaad aanleiding om een maximumsnelheid in te voeren op brom- en fietspaden. Die is er namelijk nog niet. ''De maximumsnelheid zou moeten gelden voor alle bestuurders die gebruik mogen maken van het (brom)fietspad, niet alleen de berijder van de speed pedelec, maar ook racefietsers en ligfietsers", aldus het Fietsberaad. Het kenniscentrum geeft toe dat handhaving van het maximum een ''zwak punt" is. Het voordeel is echter dat de overheid zo wel een duidelijke norm stelt, vindt de organisatie. Elektromotor De speed pedelec is voorzien van een krachtige elektromotor. Door meetrappen kan de snelheid oplopen tot soms 45 kilometer per uur. De prijs van deze e-bikes varieert van 2.100 tot ruim 4.000 euro. Het Fietsberaad vindt dat voor zo'n snelle fiets dezelfde snelheidslimieten moeten gelden als voor andere weggebruikers. ''Als de maximumsnelheid 30 kilometer per uur is, geldt dat ook voor de bestuurder van een speed pedelec", aldus de organisatie. Twijfel De Fietsersbond twijfelt over het voorstel van het Fietsberaad. ''Het is moeilijk te handhaven'', aldus een woordvoerster. ''En als er al een maximumsnelheid zou komen, is 30 kilometer per uur volgens ons beter.'' De bond vindt verder ook dat een speed pedelec binnen de bebouwde kom niet thuishoort op een fietspad, maar op de weg. Ook zouden fietsers die sneller willen dan 30 kilometer per uur, de keuze moeten krijgen om op de weg te mogen fietsen. Maximum snelheid voor fietsers. Ik mag hopen dat dat niet door gaat. Al is het idee in de laatste regel wel leuk: Bij 30+ mag je als fiets op de weg. Heb je in ieder geval geen last meer van die bejaarden die 5 km/u fietsen en geen eens horen dat je er aan komt enz. Al ken ik ook fietspaden naast provinciale wegen. Je wilt dan toch liever op het fietspad fietsen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 6 januari 2015 Share Geplaatst 6 januari 2015 Fietsers op de weg, nee dan wordt het veilig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Saux Geplaatst 12 januari 2015 Share Geplaatst 12 januari 2015 Eerste doel voor het nieuwe jaar alvast gesteld: 120 kilometer Volta Limburg Classic op 6 april. Welke afstand had jij vorig jaar gereden [MENTION=14139]steijns[/MENTION];? Aan te raden toertocht? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 12 januari 2015 Share Geplaatst 12 januari 2015 [MENTION=3685]Le Saux[/MENTION]; Ik had de 140 km gereden. Erg zwaar, vooral in het begin van het seizoen. Ik raad aan om dan vroeg te vertrekken om 08.00 uur ivm drukte daarna. Ik twijfel nog tussen de 120 en 140 km. Is ook mijn eerste doel :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Saux Geplaatst 12 januari 2015 Share Geplaatst 12 januari 2015 [MENTION=3685]Le Saux[/MENTION]; Ik had de 140 km gereden. Erg zwaar, vooral in het begin van het seizoen. Ik raad aan om dan vroeg te vertrekken om 08.00 uur ivm drukte daarna. Ik twijfel nog tussen de 120 en 140 km. Is ook mijn eerste doel :) Daarom ook gekozen voor de 120 inderdaad. Vooral het voor mij onbekende grote stuk in België sprak me aan, zal voor jou wel bekend terrein zijn inmiddels ;) Kan ik de auto vast wel bij jou in de oprit komen zetten toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 12 januari 2015 Share Geplaatst 12 januari 2015 Daarom ook gekozen voor de 120 inderdaad. Vooral het voor mij onbekende grote stuk in België sprak me aan, zal voor jou wel bekend terrein zijn inmiddels ;) Kan ik de auto vast wel bij jou in de oprit komen zetten toch? Wat mij betreft kan je de auto gewoon in de straat parkeren ja. Dat stuk in België is vooral zwaar met tegenwind. Misschien fiets ik wel de 120, mijn oom en wat vrienden willen deze ook rijden. Misschien kan je gewoon rustig meefietsen, maar we hebben dan wel contact ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Saux Geplaatst 12 januari 2015 Share Geplaatst 12 januari 2015 Wat mij betreft kan je de auto gewoon in de straat parkeren ja. Dat stuk in België is vooral zwaar met tegenwind. Misschien fiets ik wel de 120, mijn oom en wat vrienden willen deze ook rijden. Misschien kan je gewoon rustig meefietsen, maar we hebben dan wel contact ;) Zou leuk zijn ja, rij zelf sowieso ook samen met één vriend als het er al niet meer worden. Ben twee jaar terug eens in een toertocht van een of andere bekende oud-coureur verzeild geraakt en toen de Richelle en Les Waides gedaan, vond de eerste prachtig en de tweede loodzwaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dr. Bibber Geplaatst 28 januari 2015 Share Geplaatst 28 januari 2015 Ingeschreven voor de ronde van Noord Holland in April, de 160 kilometer. Fiets meteen maar weer op de Tacx gezet, nu proberen 2 keer per week te fietsen zodat mijn fietsconditie niet helemaal dramatisch is als het weer weer wat beter wordt. 2 jaar geleden had ik pas 120 kilometer in de benen toen ik de 160 km moest rijden, dat wil ik niet nog een keer meemaken, zo dood als ik ging :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 1 maart 2015 Share Geplaatst 1 maart 2015 Ik merk dat ik de winter stil heb gezeten, wegens mijn blessure... Twee weken weer aan de gang, maar na 60 km gaat het licht langzaam uit.. Volgende week begint mijn seizoen bij de fietsclub weer. Volta Limburg Classic zit er dit jaar niet in, te weinig km's en duur daarvoor :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten