MisterX Geplaatst 20 oktober Share Geplaatst 20 oktober Mag ik jullie voorstellen aan Davit Gelashvili? Davit is opgegroeid in Tbilisi, Georgië. Voetbal was zijn passie. Vanaf het moment dat hij een kleine jongen was, speelde hij met vrienden op straat en bij de lokale FC. Hij droomde ervan om profvoetballer te worden. Op 18-jarige leeftijd raakte hij tijdens een training blessure aan zijn knie, De blessure was een grote schok en betekende een einde aan zijn jongensdroom. In plaats van op te geven, besloot David dat hij toch nog steeds betrokken wilde blijven bij het spel. Hij begon jeugdteams te coachen. Gewoon als vrijwilliger, zonder ervaring of diploma's. Het was niet altijd makkelijk, maar vond het geweldig om jonge spelers te helpen en hen te zien groeien. Dit smaakte naar meer en daardoor besloot hij om manager te worden. Hij heeft nog veel te leren, maar zijn enthousiasme en vastberadenheid zijn sterker dan ooit. Davit is er klaar voor om zijn stempel te drukken in de voetbalwereld. Maar waar moet je beginnen als beginnend manager zonder ervaring en reputatie? Ook beschikte hij niet over een kruiwagen. Hij moet echt van onderaf aan beginnen om zijn nieuwe droom na te jagen: Wees de meest succesvolle voetbalmanager die ooit bestaan heeft. Na een lange zoektocht kwam hij uiteindelijk uit in de NRFL Division Two. Oftewel het derde niveau van Nieuw-Zeeland. Central United heeft een heel slecht seizoen. Volgens de prognose aan het begin van het seizoen zouden ze zich moeten mengen in het kampioenschap. In de realiteit staat de club echter 16e oftewel een-na-laatste. Met nog maar twee wedstrijden te gaan tot het einde van de competitie vecht het daarmee samen met Te Awamutu tegen degradatie. De eerste wedstrijd voor Davit is meteen een zeer belangrijke wedstrijd: Het is het onderlinge duel tussen Te Awamutu en Central United. Bij winst zijn we veilig, bij een gelijkspel hebben we het tijdens de laatste speelronde nog steeds in eigen hand. Als we echter verliezen, dan zijn we afhankelijk van de grillig van Te Awamutu... Gaat het Davit lukken om de club te behouden van degradatie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 20 oktober Share Geplaatst 20 oktober Ik heb wel iets met Georgiërs. Avontuurlijke lui. Surprise me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 20 oktober Share Geplaatst 20 oktober Een originele bestemming in ieder geval! En bovendien ook een pittige uitdaging. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 oktober Share Geplaatst 20 oktober Mis een beetje hoe die van Georgië in nieuw Zeeland is terecht gekomen. Heel veel succes iig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 21 oktober Auteur Share Geplaatst 21 oktober De allereerste wedstrijd is meteen de belangrijkste wedstrijd van het seizoen voor de club. Winst betekent immers lijfsbehoud. Bij iedere andere uitslag wordt die keuze uitgesteld tot de laatste speelronde. En wat voor wedstrijd werd het. Vanaf het begin ging het team er vol in. Kans na kans, misser na misser. Te Awamutu kwam er totaal niet aan te pas. En dan, vanuit het niets, gaat een van onze spelers veel te hard in. Een tackel van achteren wordt meteen met een rode kaart beloond. Na 37 minuten staan we opeens met 10 man op het veld. En de tegenstander pakt het initiatief van ons af. Zo'n 5 minuten later volgt ook hun eerste grote kans: om eigenlijk niets krijgen ze een strafschop. Maar onze keeper redt! En zo gaan we alsnog met 0-0 rusten. Na een goede speech tijdens de rust weten we toch weer goed uit de verf te komen in de tweede helft. Ondanks dat we maar met 10 man spelen, weten we het initiatief terug te winnen. Sterker nog: We gaan weer verder met domineren. Nog steeds is het kans op kans, misser op misser. En dan gebeurt het: opnieuw wordt er een strafschop gegeven. Alweer om helemaal niets. Deze keer gelukkig in ons voordeel. En wij missen gelukkig niet. Meer dan terecht komen we op voorsprong. Twee minuten later is het opnieuw raak. Een schot wordt van richting veranderd en verdwijnt zo in doel. Het betekent de 0-2. En daarmee is de wedstrijd beslist. Te Awamutu komt er ook daarna niet meer aan te pas. Zij degraderen, wij worden een na laatste. De laatste wedstrijd gaat voor ons helemaal nergens meer om. De uitslag doet er niet meer toe. De spelers mogen laten zien wat ze waard zijn. En ze mogen plezier hebben. Pas volgens seizoen doet het er weer echt toe. Zonder druk spelen ze hun wedstrijd van het seizoen, In eigen huis wordt met speels gemak gewonnen van de uiteindelijke 9e. Hopelijk is dit een voorproefje voor het volgende seizoen. Laten we dus vooral vooruit kijken in plaats van achterom. Spoiler Bedankt voor alle reacties en likes! @Nom de Guerre @Marius @Djurovski @Keane21 @KayDeManaager @Michaelinho* Voor de duidelijkheid: Ik heb gewoon een fictief karakter bedacht. Nou ja, ChatGPT heeft dat voor mij bedacht. Ik wilde geen typische voetbalnationaliteit, maar ook geen compleet obscuur land. ChatGPT kwam aanzetten met Georgië. Ik heb nog geen idee welke rol dat uiteindelijk precies gaat spelen. Doelstelling wordt in ieder geval om lekker over de wereld te gaan zwerven. Wie weet belanden we uiteindelijk nog wel een keer in Georgië. In FM ben ik werkloos begonnen en heb vervolgens een paar maanden gesimuleerd. Vervolgens gekeken welke clubs er vrij waren en daar gesolliciteerd. En vervolgens ben ik hier aanbeland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 21 oktober Share Geplaatst 21 oktober Als je ooit een paar dagen de tijd hebt en echt niks beters te doen hebt, kun je mijn novelle bijlezen. Georgiërs spelen een prominente rol in dat verhaal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 21 oktober Share Geplaatst 21 oktober De start heb je iig niet gemist. Benieuwd wat je in een heel seizoen kunt laten zien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 21 oktober Share Geplaatst 21 oktober Van een succesvolle start gesproken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 23 oktober Auteur Share Geplaatst 23 oktober Wie FM al langer speelt, kent vast wat trucjes om snel je team een boost te geven. Central United is een amateurclub en daarbij is het relatief eenvoudig. Trek iets betere spelers aan, en weer betere spelers willen komen. Dit trucje kun je bijna eindeloos herhalen. Om de kern dan toch beperkt te houden, ontsla je weer de oudste spelers. Vraag me dus niet hoeveel transfer ik gedaan heb voor de eerste competitiewedstrijd: Dat zijn er iets te veel. Totdat het bestuur even grappig dacht te zijn: Opeens besloten ze uit het niets om een semi-profclub te worden. En weg was het trucje. Het vervelende was zelfs dat spelers nu veel te veel spelers vragen om voor onze club uit te willen komen. Daarbij zitten we opeens in de tang: Bestaande spelers kunnen gedurende het seizoen weggeplukt worden, maar nieuwe spelers aantrekken is erg lastig. Wordt ik nu gestraft door FM voor het toepassen van een slim trucje?! Dit trucje zorgde wel voor een enorme kwaliteitsimpuls. Hierdoor heeft het bestuur echter ook hun eisen bijgesteld. Na een één-na-laatste plek in het afgelopen seizoen verwacht de club niets anders dan automatische promotie. En gegeven onze competitie betekent dit kampioenschap. Er wordt met niets minder genoegen genomen. Op zich lijkt me dit nog best wel een haalbare kaart. Maar de verwachtingen voor de beker?! Ze verwachten dat we de Chatham Cup gewoon eventjes winnen. Beseffen ze wel dat we op het derde niveau in Nieuw-Zeeland spelen?! Ik heb even geteld en er zijn 44 clubs die in een hogere divisie speler dan ons. En dan verwacht het bestuur eventjes dat we de beker wel gaan winnen?! Vorig seizoen lag de club er nog in de eerste speelronde uit... Spoiler Bedankt voor alle reacties en likes! @Nom de Guerre @Marius @Djurovski @Keane21 @KayDeManaager @Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 23 oktober Share Geplaatst 23 oktober De druk staat er meteen op. De witte zakdoekjes worden al massaal gekocht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 24 oktober Share Geplaatst 24 oktober Heerlijk, zo een bestuur met een realistisch verwachtingspatroon. Benieuwd of je aan de verwachtingen kunt voldoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 24 oktober Share Geplaatst 24 oktober Zo'n ommekeer in ambities heb ik ook nog niet te vaak gezien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 25 oktober Auteur Share Geplaatst 25 oktober (bewerkt) Het eerste echte halve seizoen zit er op bij de club. En wat voor seizoen werd het. Het team toonde meteen aan waarom het bestuur meteen zulke hoge verwachtingen had. De eerste wedstrijd resulteerde in 61 schoten, waarvan 25 op doel. De tegenstander kwam niet verder dan twee afzwaaiers die geen eens het doel raakte... Of om het uit te drukken in xG: 6,72 vs 0,07... Met rust stond het al 7-0. De eindstand zou 9-0 worden. Zo'n ruime overwinning werd niet meteen herhaalt. Maar spannend werd het eigenlijk nooit. 16 wedstrijden gespeeld. 16 keer ruim gewonnen. De uitslagen spreken wel voor zich. Uit verveling heb ik zelfs ingesteld dat de doelman alle spelhervattingen mag nemen. Voor iedere corner, vrije trap of strafschop mag hij dus even een sprintje naar voren doen. Hij heeft zich daardoor al een paar keer op het scorebord weten te werken, maar vooral qua assists doet hij het goed. Hij staat binnen het team op dit moment op een gedeelde derde plek qua assists. In de assistkoning lijst van de competitie neemt hij zelfs de 6e plek in. En dat als keeper. Willen jullie de stand nog zien? Of kunnen jullie wel raden hoe het gaat in de competitie? Er is natuurlijk geen enkele tegenstand. De competitie is halverwege en staan al een straatlengte voor op de rest van de teams. De nummer 2 volgt op 9 punten, de nummer 3 al op 16 punten! Van enige spanning om het kampioenschap is dus geen sprake... Tot slot het bekertoernooi. Ook daar gaan we gewoon door met winnen. Roslyn-Wakari is een degradatie kandidaat op het hoogste niveau. Horowhenua Coastal is een grote kanshebber om volgend jaar op het hoogste niveau te gaan spelen. En Metro is zelfs een van de sterkste teams op het hoogste niveau. Alle wedstrijden werden eenvoudig en overtuigend gewonnen. In de volgende ronde treffen wij met Western Suburbs weer een kanshebber op de landstitel... Spoiler Bedankt voor alle reacties en likes! De witte zakdoekjes mogen gelukkig nog even weg blijven @Nom de Guerre @Marius @Djurovski @Keane21 @KayDeManaager @Michaelinho* @ElMarcos @DemoN 25 oktober bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 25 oktober Share Geplaatst 25 oktober Vooralsnog gaat alles crescendo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 25 oktober Share Geplaatst 25 oktober Vingers in de neus. En dan ook nog eens een keeper die zijn bijdrage levert qua scorend vermogen. Het lijkt erop dat de puzzelt helemaal in mekaar gevallen is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 26 oktober Auteur Share Geplaatst 26 oktober We kunnen een spannend verhalen proberen te schrijven over de tweede helft, of we kunnen meteen de uitslagen geven. Na de start verwacht natuurlijk niemand meer dat we nog in de problemen zijn gekomen. En dat klopt natuurlijk. De tweede helft was eigenlijk een kopie van de eerste helft. Ook in de tweede helft werd alles gewonnen en werd het eigenlijk nooit echt spannend. Maar liefst 3x werden de dubbele cijfers gehaald. Het resultaat is een volledige clean sweap in de competitie. 32 keer gewonnen na 32 wedstrijden. 185 keer gescoord en maar 18 tegendoelpunten. Dat zijn indrukwekkende cijfers die niet snel herhaalt zullen worden. Met een straatlengte voorsprong op de overige teams zijn we kampioen geworden. Het meest frustrerend zijn onze prestaties misschien wel voor de nummer 2. Met 75 punten scoren zij geen eens onaardig. Wat zeg ik? Vorig seizoen waren ze met dat puntenaantal gewoon kampioen geworden. En omdat er maar weinig promotieplekken zijn - alleen de kampioen promoveert - moeten ze volgend jaar opnieuw een poging doen om te promoveren. Het werd sowieso geen spannende strijd voor de promotie- en degradatieplek dit jaar. Helemaal onderaan was er ook totaal geen sprake van enige strijd. Ngongotaha pakte maar 6 punten. Ook dat zal een record zijn dat niet heel snel verbroken zal worden. Ook waren we nog actief in de beker. Het bestuur had zeer hoge verwachtingen. Hoe is die competitie afgelopen? Ik zal het jullie vertellen. De eerste volgende wedstrijd was tegen Western Suburbs. Dat is een van de betere teams in Nieuw-Zeeland. Zij hebben dan ook de kampioenschap-play-offs gehaald. Maar tegen ons gaven ze totaal niet thuis. Het werd een eenvoudige 6-0 overwinning. Dus stonden we in de kwartfinales. Daarin troffen we Phoenix Reserves. Voor de goede orde: Ja, dit is een reserve team. Maar het reserve team van Phoenix. Dat team speelt niet in Nieuw-Zeeland, maar in de Australische A-League. Hun reserveteam is actief in de reguliere competitie en speelt op het hoogste niveau. Ook zij hebben de kampioenschap-play-offs gehaald en zijn daarin als 2e geëindigd. Dat geeft dus wel aan dat dit een goed team is. Ook deze keer wisten we echter eenvoudig te winnen. Het werd 0-3. In de halve finale treffen we vervolgens misschien wel de minste tegenstander van de hele campagne. Northern Rovers speelt maar 1 divisie hoger dan ons. Zij zijn geen eens actief op het hoogste niveau. En ook met hun hadden we geen probleem. Het werd een makkelijke overwinning. En daarmee stonden we in de finale. Konden we voldoen aan de verwachtingen van het bestuur door ook de finale te winnen? Jazeker! In verreweg de meest spannende wedstrijd van het seizoen wisten we Wellington Olympic te verslaan. Ook dat is een van de betere ploegen van het land. Ondanks dat we dus heel veel pech hadden met de loting hebben we vriend en vijand verbaasd. Naast een clean sweap in de competitie werd het ook een clean sweap in de beker! Central United wint dit jaar de dubbel! Dan rest ons nog een overzicht van wat wedstrijdstatistieken van spelers. Ik moet alvast waarschijnlijk: Het lijstje is een grote puinhoop. Officieel zijn we een semiprof club, maar we kunnen alleen amateurcontracten aanbieden. Daardoor kunnen spelers ook gewoon weggeplukt worden. Dat is dus ook gebeurd met een groot aantal van onze basisspelers. Al deze spelers zijn niet meer opgenomen in deze lijst, omdat ze niet meer uitkomen voor onze club. Dat zorgt er dus voor dat het aantal wedstrijden per speler enorm laag lijkt. Daarbij komt dat dit overzicht niet is gemaakt net na de laatste wedstrijd, maar pas aan het einde van de maand. Laat die maand nu net januari zijn. Een maand waarin de transfermarkt open is en clubs dus zeer actief zijn in het wegkapen van spelers. Ik vraag me dus af hoeveel waarde je aan dit overzicht moet schenken... Tot slot moet er toch nog iets van mijn hart. De contracten van spelers zijn echt een drama. Spelers willen alleen hun amateurcontract verlengen voor veel te veel geld. Een speler wil gerust 2k per maand, terwijl ik in totaal maar 20k uit mag geven aan alle spelers. Het bestuur vind 2k voor 1 speler dan ook veel teveel. Op deze manier kan ik natuurlijk nooit de kwaliteit van het team op orde houden. Spelers worden gewoon gratis weggeplukt en een gelijkwaardige vervanger aantrekken is gewoon extreem ingewikkeld. Ik snap daarom nog steeds niet dat het bestuur de stap van amateur naar semi pro wilde maken. Als amateurclub had je dit probleem namelijk nog niet. Daarom heb ik een drastisch besluit genomen: Ik heb gesolliciteerd bij Dunedin City Royals FC. Zij spelen in Nieuw-Zeeland op het hoogste niveau in de South League en hebben ternauwernood degradatie ontlopen. Tot mijn verbazing mocht ik op gesprek komen... Spoiler Bedankt voor alle reacties en likes! Ik heb dit seizoen met twee keepers gespeeld. De ene is weggeplukt, de ander heeft het seizoen afgemaakt. Beiden hebben gescoord. En assists gegeven. @Nom de Guerre @Marius @Djurovski @Keane21 @KayDeManaager @Michaelinho* @ElMarcos @DemoN Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 27 oktober Share Geplaatst 27 oktober Haha wat een belachelijk seizoen (positief bedoeld) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 27 oktober Share Geplaatst 27 oktober 100% seizoen, very impressive. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 27 oktober Share Geplaatst 27 oktober Wat een cijfers. Ongezien voor een team op dit niveau, zeker met die bekerresultaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 28 oktober Share Geplaatst 28 oktober Lekker hoor loopt als een trein Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 oktober Share Geplaatst 28 oktober Ik wil een tag graag aub. Dit gaat echt super goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 28 oktober Share Geplaatst 28 oktober Met zo'n bestuur snap ik dat je je heil elders gaat zoeken. Wel beide doelstellingen weten te behalen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 28 oktober Auteur Share Geplaatst 28 oktober Het gras aan de overzijde is altijd groener toch? Met die gedachte ging ik naar het sollicitatiegesprek. Het was een goed gesprek en ik kreeg zelfs een contractaanbod! Van kampioen in de derde divisie naar een club op het hoogste niveau! Wat een mooie stap. Toen kwam echter de verrassing uit de hoge hoed: Het salarisbudget. Bij mijn huidige club krijg ik 20k per maand om uit te geven. Raad eens wat ik uit mag geven voor Dunedin City Royals FC? Waarschijnlijk raad niemand het goed. Maar 3k per maand! Bij Central United loop ik al tegen de grenzen aan van mijn huidige salarisbudget. Waarom zou ik dan bij een andere club in dienst gaan dat maar 15% van dat budget te besteden heeft?! En daarom heb ik besloten om toch geen contract te tekenen bij een andere club. Blijkbaar is de 20k per maand best prima voor Nieuw-Zeelandse begrippen. Dus we gaan op voor nog een seizoen bij Central United. Op basis van zowel de verwachtingen en de prestaties van vorig seizoen kunnen jullie vast wel raden wat het bestuur van ons verwacht. Ik ben stiekem verrast dat ze alleen promotie naar het hoogste niveau eisen in plaats van promoveren als kampioen. Daarnaast verwachten ze dat we dit jaar ook weer de Chatham Cup gaan winnen. Dit jaar komt er nog een beker bij: de ASB Charity Cup. Dat is de Johan Cruijff schaal van Nieuw-Zeeland. Landskampioen vs bekerwinnaar. De ASB Charity Cup wordt gespeeld aan het begin van het seizoen. Onze tegenstander is landskampioen Auckland City. Een voor ons hele bekende club. Het is onze moederclub en we maken gebruik van hetzelfde stadion. Auckland City is de grootste club van heel Oceanië. We hebben respect voor ze, maar totaal geen ontzag. Hoe meer dan verdiend is onze overwinning?! PS: Doelpuntenmaker Jeriel De Santis was onze eerste spits in de eerste helft van het vorige seizoen. Toen kwam Auckland City aankloppen en nu scoort hij aan de lopende band voor Auckland City. Spoiler Bedankt voor alle reacties en likes! @Nom de Guerre @Marius @Djurovski @Keane21 @KayDeManaager @Michaelinho* @ElMarcos @DemoN @Kyrill @Mordurette Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 oktober Share Geplaatst 28 oktober Blij dat je gebleven bent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 28 oktober Share Geplaatst 28 oktober Dat je zou blijven hadden we misschien toch niet zien aankomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten