Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Hansa Rostock Revival

Michaelinho*

Aanbevolen berichten

928.png.b767540172bf24af5671051260cf7196.png

Hansa Rostock Revival - René Rydlewicz | Deel 1 

Hallo allemaal! Dit is een soort terug van weggeweest. In het verleden heb ik wel vaker novelles gepost, maar dat is alweer even geleden. Door het lezen van verschillende novelles zowel hier als op de SI Forums begon het toch ook weer een beetje te kriebelen. Ik merkte dat ik het tof vond om via het United subforum mijn voortgang te delen, maar dat kan ik dan net zo goed doen in een soort 'dagboek' vorm via het novelle deel. Dus, dat ga ik bij deze dan ook doen. 

Deze eerste post zal een beetje afwijken van de posts die zullen volgen. De clubkeuze is natuurlijk al duidelijk, Hansa Rostock. Ik ben in de huid gekropen van een oud Hansa Rostock legende; René Rydlewicz. En inmiddels al bezig aan mijn 5e seizoen in de game. Gedurende deze game heb ik ook het maken van een eigen tactiek herontdekt en ben ik ook van instant result over gestapt naar het zelf spelen van de wedstrijden (vanaf seizoen 4). In dit eerste deel zal ik de eerste 4 seizoenen door middel van een aantal screens kort samenvatten. Dan kunnen we in de vervolg updates gewoon verder in de tegenwoordige tijd. Voor ik dat doe zal ik jullie eerst nog even meenemen in de doelstellingen voor deze save. 

Save doelstellingen

• Promoveer naar de 1. Bundesliga
  • Wordt een stabiele 1. Bundesliga club
  • Win de 1. Bundesliga
  • Win de DFB Pokal
  • Win een Europese competitie (Conference / Europa / Champions League) 

Seizoen 2023 - 2024 | 2. Bundesliga & DFB Pokal

Ons eerste seizoen in de 2. Bundesliga verliep een stuk voorspoediger dan vooraf gedacht. Het hele seizoen waren we een stabiele ploeg en werd het al snel duidelijk dat we kans zouden maken op promotie. Uiteindelijk maakten we het nog bijzonder spannend, want de titelstrijd werd pas in de laatste wedstrijd beslist. In speelronde 33 verloren we van Schalke 04 en dat maakte dat we moesten we in de laatste pot. Dat deden we gelukkig en zo was onze eerste prijs van deze save een feit. Die prijs was leuk, maar promotie was natuurlijk nog veel belangrijker. 

2.Bundesligafixtures18-34.png.a1d76c9f593a187715634adb843b8193.png

Ons seizoen in de DFB Pokal nam een buitengewoon bijzondere wending. Compleet tegen de verwachting in troffen we gunstige tegenstanders en wisten we de finale te bereiken. Daarin troffen met Leipzig een niet te overwinnen horde, althans dat dacht ik. Geheel tegen de verwachting in en ook totaal onverdiend pakten we uiteindelijk de bekerwinst. De eerste save doelstelling kunnen we dus al afstrepen, maar wel veel vroeger dat ik bedacht had. 

DFBPokal-Finalvs.Leipzig.png.6be193655a2444610ef731508757733c.png

Seizoen 2024 - 2025 | 1. Bundesliga - DFB Pokal - Europa League

In ons tweede seizoen kenden we een bizar goed seizoen. We waren natuurlijk de degradatiekandidaat nummer één. Maar niets bleek minder waar. Uiteindelijk deden we tot de laatste speelronde mee voor de Champions League plaatsen. Uiteindelijk werd het net de 5e plek en daar was ik eigenlijk wel blij mee. Zowel voor het realisme als het plezier in de game. 

Van de DFB pokal en de Europa League ben ik vergeten screens te maken, maar daar kan ik vrij kort over zijn. Ons avontuur in de beker eindigde al in de 2e ronde en in de Europa League schopten we het tot de laatste 16. 

1.Bundesligsfinalstandingsafterfixture34.thumb.png.dabfd14f3c451b1abd6e12aea7d157ac.png

Seizoen 2025 - 2026 | 1. Bundesliga - DFB Pokal - Europa League

In ons tweede seizoen op het hoogste niveau hadden we het toch een stukje lastiger. We waren bij lange na geen degradatiekandidaat. Maar we gingen ook zeker niet strijden om een plek in de top 4. De eerste seizoenshelft was werkelijk verschrikkelijk, bij de winterbreak stonden we dichterbij bij de degradatiestreep dan bij Europees voetbal. Gelukkig wisten we dat in de tweede seizoenshelft om te draaien en haalden we uiteindelijk nog de 7e plek. Vanwege de coëfficiënten gaf de 7e plek recht op de Conference League. 

Ook hier heb ik helaas geen screens van de beker en de Europa League, maar in de Europa League herhaalden we het vorige seizoen. We haalden wederom de laatste 16, maar vonden daar ons Waterloo. In de beker deden we het dit seizoen een stuk beter en haalden we de halve finale. 

Bundesligafinalstandings2026.png.4efa6e94c90da7af343efd3af85347fd.png

Seizoen 2026 - 2027 | 1. Bundesliga - DFB Pokal - Conference League

In het vierde seizoen wisselden we naar een eigen tactiek én wisselden we van instant result naar het zelf spelen van de wedstrijden. De échte liefde voor het spelletje is daarmee helemaal terug. We kenden uiteindelijk een bijzonder goed seizoen. Wederom ging ons bestuur er vanuit dat we zouden strijden tegen degradatie, maar daar leek het geen moment op. Het werd al heel snel duidelijk dat Bayern en Leverkusen echt veel en veel te sterker waren dan de rest. Voor ons ging het tussen plek 3 en 7. Op de voorlaatste speeldag verspeelden we onze kansen plek 3, maar stelden we wel plek 4 veilig. Op de laatste speeldag moesten we naar München en dat werd een kansloze exercitie. 

In de de beker hadden we wederom geen bijzonder seizoen, in de derde ronde was het dit seizoen voorbij. 

Bundesligafinalstandings26-27.png.eab63770497b0b3f862b9a409e8a887c.png

In de Conference League hadden we daarentegen wel echt een bizar goed seizoen. In de League Phase eindigden we bovenaan en met gunstige lotingen en goed voetbal haalden we zelfs de finale. Met Tottenham als tegenstander leek dit op voorhand al een onmogelijke opgave. En dat bleek uiteindelijk ook zo te zijn. We kwamen nog knap op voorsprong én terug tot 2-2, maar daarna toonde Tottenham zijn klasse. We werden volledig zoek gespeeld en moesten helaas onze meerdere erkennen. 

ConferenceLeaguefinalvsSpurs.png.238348cd8cdbb1dccf29015fee66c2a4.png

Afsluiting

Daarmee zijn we aan het einde gekomen van dit eerste deel. In vogelvlucht hebben we de eerste vier seizoenen samengevat. De volgende updates zullen nog wat korter en beknopter van aard zijn. Ik heb geen vast post ritme voor ogen, updates volgen gewoon wanneer ik daar zin in en tijd voor heb. 

Tot de volgende keer! 

Spoiler

Seasonsprogresssofar.thumb.png.89b88967a54c3dea48a578839c36e0ed.png

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessante clubkeuze, en je hebt er al een mooie carrière opzitten tot dusver. Je presteert boven verwachtingen, maar het gaat tegelijkertijd ook niet té snel dat het al snel zou gaan vervelen. Benieuwd naar het vervolg. Succes verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hansa Rostock Revival - René Rydlewicz | Deel 2 

Seizoen 2027-2028 | Pre-season

Inmiddels zijn jullie helemaal bijgepraat over de eerste 4 seizoenen. Inmiddels zit mijn 1e half jaar in het vijfde seizoen er ook op. In deze update zullen we focussen op de pre-season. 

Transfers

Financieel gezien staan we er prima voor met Hansa Rostock. Mede door het prijzengeld in de competitie zijn we in staat om op de transfermarkt meer uit te geven dan we ophalen met de verkoop van spelers.

spacer.png

Selectie 

We zijn er dit seizoen hopelijk weer een stapje beter op geworden. Een aantal sterkhouders is weer een stapje beter geworden en in de breedte zitten we ruimer in onze jas. De vele transfers zullen er waarschijnlijk wel voor zorgen dat het team weer ingespeeld moet raken op elkaar. 

Keepers

c7cf476017fe0c6156878e3cfb3e4bce.png

Verdedigers

cf309b4734e64a1307d1f74f6934c481.png

Middenvelders

8f4e796c5f9555d775023bd877ba3576.png

Aanvallers

f8a1e7057c2f4bc3a67631e6f3925e71.png

Tactiek

We gaan het dit seizoen proberen met een een asymetrische 4-2-3-1. Inmiddels zouden we 'makkelijk' in het linkerrijtje moeten kunnen eindigen en dus mogen we ook best wat offensiever en gedurfder spelen. 

7bba0911821e8b4a3ee170d31c123438.png

Afsluiter

In de volgende update zal ik julle meenemen in de resultaten van de eerste seizoenshelft! 

@Thierryvane @Marius @Total Football @rich ruzzian @FlyD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hansa Rostock Revival - René Rydlewicz | Deel 3 

Seizoen 2027-2028 | Augustus - december

Nu jullie weten met welke selectie we gaan beginnen aan het seizoen kan ik jullie meenemen in de maanden augustus t/m december. 

Bundesliga

In de Bundesliga kennen we tot op heden een wisselvallig seizoen. We begonnen vrij redelijk met vooral Leverkusen als in het oog springend resultaat. Daarna wisselen we grote overwinningen af met totaal onnodige verliespartijen. Er is nog een hoop werk te doen in de tweede seizoenshelft. 

Bundesliga-fixtures-before-winterbreak.p

Bundesliga-standings-halfway.png

DFB - Pokal

In de beker verloopt het tot op heden allemaal een stuk beter. Daarin boeken we eigenlijk alleen maar eenvoudige overwinningen. De kwartfinale tegen Augsburg biedt ook mogelijkheden om verder te komen. 

DFB-Pokal-fixtures-before-winterbreak.pn

Europa League (+ voorronde Champions League)

Door onze vierde plek mochten we starten in de voorronde van de Champions League. Met Porto als tegenstander werd dit een lastige klus. We kwamen qua spel dichtbij, maar uiteindelijk net te kort om door te mogen. In de League Phase van de Europa League doen we goed mee. Van Red Bull Salzburg hadden we 'gewoon' moeten winnen, maar over alle andere uitslagen mag ik niet klagen. 

CL-EL-fixtures-before-winter-break.png

EL-league-phase-standings-before-summer-

Club status

Onderstaand nog een overzicht van de status van de club.

Club-info-december-2027.png

Afsluiter

In de volgende update gaan we door met de maanden januari & februari. 

@Thierryvane @Marius @Total Football @rich ruzzian @FlyD @Fantasy @Willem @ReneLeBlanc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hansa Rostock Revival - René Rydlewicz | Deel 4 

Seizoen 2027-2028 | Januari - februari

We zijn inmiddels beland in 2028. Hoe zal het ons na een wisselvallig eerste half jaar vergaan? 

Wedstrijden

Tsja.. wat moet ik er van zeggen. Januari was op zich een prima maand. In de Bundesliga pakten we voldoende punten en alleen tegen Stuttgart morsten we onterecht 3 punten. Maarja, als je niet scoort kan je ook niet winnen. In de Europa League was Betis echt een maatje te groot, maar van Omonoia wonnen we gelukkig wel. En toen kwam februari, die begon heel hoopgevend. Augsburg werd in de beker compleet weggevaagd en we leken naar een bloedvorm toe te groeien. Maar niets bleek minder waar. In de Bundesliga waren we vervolgens geen schim meer van onszelf en ook in de Europa League lieten we het volledig afweten. Tegen Dortmund leken we nog te gaan winnen, maar in de laatste 5 minuten gaven we het (wederom) helemaal weg. Enorm frustrerend. Uit bij Nordsjaelland hadden we minimaal gelijk moeten spelen, maar thuis bakten we er echt helemaal niets van. We werden echt compleet weggespeeld. Het gelijke spel tegen Leverkusen was vervolgens een opsteker, maar tegen Gladbach leek het wederom niet echt ergens op. Pas in de laatste wedstrijd van de maand kreeg ik een sprankje hoop. Eindelijk toonden we veerkracht en draaiden we een 0-2 achterstand vlak voor tijd om naar een overwinning. Zorgt dit dan voor de ommekeer? 

Fixtures-jan-feb-2028.png

Remontada vs. Mainz

Spoiler

Comeback-game-vs-Mainz-feb-2028.png

Bundesliga - Stand

Bundesliga-standings-end-of-february-202

DFB Pokal vs. Augsburg

DFB-Pokal-qtr-final-vs-Augsburg.png

Europa League vs. Nordsjaelland

Europa-League-round-of-32-1st-leg-vs-Nor

Europa-League-round-of-32-2nd-leg-vs-Nor

Programma in maart & april

Upcoming-fixtures-mar-apr-2028.png

Afsluiter

In de volgende update gaan we door met de maanden maart & april. 

@Thierryvane @Marius @Total Football @rich ruzzian @FlyD @Fantasy @Willem @ReneLeBlanc @Djurovski @Nom de Guerre @ElPrincipito @Kyrill

Link naar opmerking
Deel via andere websites

928.png

Hansa Rostock Revival - René Rydlewicz | Deel 5 

Seizoen 2027-2028 | Maart - april

Pfoe jongens, februari was ons niet gunstig gezind. Maar de remontada tegen Mainz zou ook maar zo een ommekeer kunnen betekenen. Of valt dit toch tegen? 

Wedstrijden

Ook in maart begonnen we nu super overtuigend. We waren ruim beter dan Union, maar hadden een goal in de blessuretijd nodig om nog een puntje uit het vuur te slepen. Echter gaf ons dat dusdanig veel vertrouwen dat we vervolgens redelijk eenvoudig wonnen van Leipzig en ook Hannover met een kleine zege wisten te verslaan. Onze tactische wijzigingen leken goed uit te pakken en we wisten een goede run neer te zetten. Ook Schalke en Köln werden aan de zegekar geregen. Thuis tegen Wolfsburg lieten we het vervolgens liggen, we kwamen maar niet tot scoren en dan kan je ook niet winnen. De halve finale van de beker tegen Freiburg werd vervolgens een prachtig maar zenuwslopend potje. We waren de gehele wedstrijd ruim beter dan Freiburg, maar hadden wederom moeite om onze kansen af te maken. We leken af te stevenen op een verlenging, maar invallen Bahoya maakte met een prachtige inzet de winnende. Op naar Berlijn! Ook na deze thriller bleven we goed spelen, Hoffenheim werd verslagen en ook koploper Bayern versloegen we in eigen huis. Een prachtige en onverwacht mooie afsluiting van de maand. Met nog 2 competitiewedstrijden een bekerfinale te gaan is er nog van alles mogelijk. 

Fixtures-mar-apr-2028.png

Hansa Rostock vs. Bayern München

Spoiler

Bundesliga-Spieltag-32-vs-Bayern-1.png

Uitblinkers van de maand - Andrija Maksimovic & Nicolo Tresoldi

Spoiler

Maksimovic-2028.png

Tresoldi-2028.png 

Bundesliga - Stand

Bundesliga-standings-2028-after-32.png

DFB Pokal vs. Freiburg

DFB-pokal-semi-final-vs-Freiburg.png

Programma in mei

Upcoming-fixtures-may-2028.png

Afsluiter

In de volgende update gaan we door met de afsluiting van het seizoen. Ook wisten we ons alvast met 4 nieuwe talenten te versterken. Deze kwamen voorbij in de NXTGEN top 50 en wilden naar Oost-Duitsland komen. Daarvoor moesten we ze wel flink wat speeltijd beloven, maar die verwacht ik ze te kunnen geven. Al weet ik nog niet helemaal hoe :D

Spoiler

Kent-Holonda.png

Mirko-Dordic.png

Nico-Olivera.png

Ugurcan-Oztokmak.png

@Thierryvane @Marius @Total Football @rich ruzzian @FlyD @Fantasy @Willem @ReneLeBlanc @Djurovski @Nom de Guerre @ElPrincipito @Kyrill

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites