Koenbres Geplaatst 27 mei Share Geplaatst 27 mei Parte um - Os Leões - ilha das flores Starend naar de achtergrond van mijn laptop zit ik te denken. Ik wil graag nog een save doen waarbij ik een club kan opbouwen. Een club financieel en sportief naar nieuwe hoogte brengen, dit blijft toch het leukste gedeelte in Football manager. De clubkeuze doet mij echter twijfelen, er zijn veel mooie clubs in de wereld, maar ik ben veeleisend. Op de achtergrond van mijn computer staat de Pico de Arieiro, een berg waar ik zelf één van mijn mooiste hikes ooit heb gemaakt. Een berg gelegen op het bloemeneiland Madeira en dan gaat er opeens een lampje branden. Ik denk terug aan de tijd dat ik hier op vakantie was en vooral aan een specifiek moment op de tweede dag. Tijdens een prachtige wandeling langs een levada in de hoofdstad Funchal stuit ik namelijk plots op een voetbalstadion. Het is een stadion met de rood-groene kleuren van de Portugese vlag en het heet Estadio dos Barreiros. Dit stadion hoort bij CS Maritimo (of zoals FM het aangeeft MRT), één van de 3 clubs, die een rol van betekenis spelen in het Portugese voetbal, op het eiland. De club speelt nu op het tweede niveau van Portugal en is op doelsaldo de promotie play-offs misgelopen dit jaar. De clubkleuren, bijnaam, plaats en uitdaging, allemaal groene vinkjes. CS Maritimo is de perfecte laatste save voor dit jaar. Het stadion ligt midden in Funchal en heeft aan de ene kant de bergen als achtergrond en aan de andere kant lacht de atlantische oceaan het stadion toe. Spoiler In de spoiler het indrukwekkende stadion, althans die indruk heb ik van de ligging van het stadion. Bovenstaande de ligging van Madeira, het ligt eigenlijk dichter bij Afrika dan Europa, maar is toch echt een Portugees eiland. Mits je het op Madeira vraagt zullen ze je vertellen dat ze net als de Basken ook wel onafhankelijk kunnen zijn. Hierbij de ligging van het stadion in de stad. Het stadion ligt eigenlijk tussen nieuw en oud Madeira in. De club hoort wat mij betreft op het eerste niveau van Portugal en we gaan proberen de club stap voor stap op te bouwen. Dit moet met het volgende beleid: Financieel moeten we ons kunnen meten met de middenmoot van Portugal, hiervoor moeten we spelers opleiden die we verkopen. We moeten ons richten op Zuid-Amerika. Niet alleen de ligging, maar ook het klimaat in Madeira past perfect bij Zuid-Amerikaanse voetballers. We moeten onszelf in Zuid-Amerika en eventueel Afrika gaan verkopen als de poort naar Europa. Met Cristiano Ronaldo heeft het eiland veel bekendheid vergaard, we willen de jeugdopleiding naar een niveau brengen waardoor er weer een nieuwe legende kan opstaan op Madeira. We moeten binding vinden met de lokale bevolking, niet alleen onze lokale concurrent Nacional deelt met ons supporters, ook de grote drie van Portugal drukken hun stempel op het eiland. Ik ben van plan voornamelijk met screenshots te werken daar het tijd kost (waardoor het in mijn novelle vaak misgaat) om grote teksten te schrijven. We gaan het bloemeneiland op de kaart zetten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 27 mei Share Geplaatst 27 mei Succes in Portugal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 27 mei Share Geplaatst 27 mei Altijd al een interessante club gevonden. In mijn hoofd ook gewoon eentje die thuishoort op het hoogste niveau. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koenbres Geplaatst 28 mei Auteur Share Geplaatst 28 mei (bewerkt) Club overzicht Clubvisie en doelstellingen Als ik naar de doelstellingen en visie kijk zijn voor mij de volgende punten belangrijk: Promoveer direct. Bouw de jeugdopleiding verder op. Zorg voor een goed scout netwerk in Brazilië. Speel dynamisch voetbal (hoog tempo en veel druk). Team met dynamiek De startselectie is naar alle eerlijkheid niet geweldig. Er zit waarschijnlijk wel genoeg kwaliteit in om te promoveren, maar in de Eredivisie gaan we het dan heel lastig krijgen. Spelers die in het oog springen: Igor Juliao, de rechtsback is één van de weinige spelers die iets wegheeft van een Eredivisie speler. Een hele allround back waar ik hopelijk wel enkele jaren op kan bouwen. Ibrahima Guirassy, een goede en sterke centrale middenvelder. Hij kan samen met Joao Tavares de lijnen gaan uitzetten. Xadas, Veruit onze beste speler, heeft een fantastische trap en is technisch één van de betere binnen de competitie. Enigste probleem? We kunnen zijn contractverlening niet betalen en gaan hem dus waarschijnlijk kwijtraken. Francis Cann, dit is geen wereldspelers, maar heeft met zijn boven de 15 snelheid en versnelling wel een belangrijke rol. Hij kan met zijn snelheid het verschil maken in de competitie. Staf Dit viel me niet per se tegen. Een paar extra versterkingen en de staf is wel klaar voor een seizoen in de tweede divisie. De noodzaak ligt wel bij het vinden van scouts daar we deze nog geen hebben op dit moment. Financiële situatie Eerlijk is eerlijk, we zijn absoluut niet rijk. Voor m'n gevoel hebben we in de breedte zeker nog 4 of 5 spelers nodig en dit kunnen we simpelweg niet betalen. We willen met salarissen niet boven de €8.000 per maand gaan voor nieuwe spelers en dit beperkt ons enorm. De doelstellingen hierin zijn dan ook als volgt: Ondanks de financiële situatie gaan we proberen spelers als Xadas te behouden. Hij en andere gaan niet verlengen, maar zijn belangrijk in de promotie push. We hebben financieel meer aan een promotie dan dat we nu enkele tonnen krijgen. De focus gaat in de eerste transferwindow op huren. We zullen middels huurtransfers 3 of 4 versterkingen ophalen, die voornamelijk in de breedte het team versterken. Fans Hier gaan we de komende jaren ook aan bouwen. De fans hebben op dit moment weinig invloed, dat gaat wel handig zijn in de beginfase van de save. @Mordurette @Marius @MNie @Nom de Guerre @keano77 @FlyD Dank voor alle reacties en likes! Deze update is even wat sneller zodat ik de save verder kan gaan opstarten, het doel is om niet te ver voor te liggen op de updates die ik ga posten. Let the games begin op het mooi Madeira! 28 mei bewerkt door Koenbres Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 28 mei Share Geplaatst 28 mei Veel succes! In mijn huidige game heb ik er ook twee seizoenen vertoefd! Wel pas in seizoen 3 en 4. Leuke club! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 28 mei Share Geplaatst 28 mei De financiële situatie is niet helemaal in je voordeel, maar sportief lijk je inderdaad sterk genoeg om te promoveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koenbres Geplaatst 28 mei Auteur Share Geplaatst 28 mei (bewerkt) Clubnieuws We beginnen de update met een blessure bij één van onze beste spitsen. Met beschadigde kniebanden zal Borukov helaas de start van het seizoen missen. Ander nieuws is helaas het verwachte nieuws. Onze beste speler Xadas heeft besloten dat hij zijn opties gaat verkennen nadat de contractonderhandelingen zijn stuk gelopen. Transfers Zoals al eerder beschreven zullen we het moeten hebben van de de huurtransfers in deze transferperiode en zo geschiedde. 5! huurspelers voegen we toe aan ons team om ons voornamelijk te versterken in de breedte. Spoiler Spoiler Vergeten om een screenshot te maken van zijn stats, dit zal ik morgen doen. Spoiler Spoiler Rafael Rodrigues is de enigste huurspeler die in de basis terecht komt. Met zijn stats is hij een perfecte naar binnen komende linksback. Als we promoveren zal ik zeker een poging doen tot een langer verblijf. Johnny Lucas komt uit Brazilië en geeft ons extra breedte op het middenveld. Joao Rego, Rafael Luis en Joao Veloso komen net als Rafael Rodrigues van Benfica, maar we mogen deze drie spelers gratis huren. Het kost ons geen cent en deze spelers zijn perfect voor in de breedte van ons elftal. Elftal na de transfers Staf na updates League cup eerste wedstrijden Onverwacht moesten we opeens tijdens de voorbereiding een beker wedstrijd spelen. We zijn ons nog volop aan het voorbereiden als ik bericht krijg dat we mogen afreizen naar Rio Ave in Porto om het seizoen af te trappen. De club uit de Eredivisie is een zware kluif zo vroeg in het seizoen. Wat een start! We pakken in de eerste ronde van de beker gelijk een ploeg uit de Eredivisie. Rio Ave had weinig te vertellen en we gaan terecht door naar de volgende ronde. Wie wacht er in de volgende ronde? Nacional Madeira, de eerste derby is een feit! En ook de eilandgenoten waren geen enkel probleem voor ons. Ik ben werkelijk waar positief verrast over het voetbal in deze eerste wedstrijden terwijl we eigenlijk nog bezig zijn met het vinden van een formatie en vorm. Kijk ook even naar de wedstrijdstatistieken, dit heet nou dominantie. @Mordurette @Marius @MNie @Nom de Guerre @keano77 @FlyD @Michaelinho* @Boyzone @De Raam Dank voor alle reacties en likes! De stats van Joao Rego komen er aan. 28 mei bewerkt door Koenbres Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 29 mei Share Geplaatst 29 mei Dat zijn al meteen twee resultaten waar je heel wat vertrouwen uit kan putten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 29 mei Share Geplaatst 29 mei Leuke ckubkeuze en prima start Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koenbres Geplaatst 29 mei Auteur Share Geplaatst 29 mei Transfersnieuws We starten vandaag met slecht, maar onvermijdelijk nieuws. Nadat Xadas aangaf niet te gaan verlengen kwam vanuit de Bundesliga direct interesse. Deze interesse werd vanuit Wolfsburg dusdanig groot dat men een bod van 700.000 uitbracht. Na korte, maar harde onderhandelingen hebben we een deal van 1.500.000 beklonken. 50%!! hiervan moeten we overigens met Braga delen, we schrijven door deze deal wel 750.000 euro bij op de niet heel rooskleurige balans. We gaan met het opgehaalde geld uiteraard wel een vervanger zoeken. Dit was een lastige opgave. Ik wil de financiën goed in de gaten houden, maar nog een huur deal zag ik niet zitten. In de krochten van het Braziliaanse voetbal vind ik vervolgens een speler die me kan bekoren en die voor de som van 12.500 euro is op te halen. Bruno Xavier zal de vervanger van Xadas zijn. Een all-round prima speler, die vooral in deze competitie vanaf de flank goed zijn werk kan doen. Spoiler Competitie voetbal En zo gaan we de competitie starten, we doen dit tegen het B team van Benfica. We spelen wederom verrassend sterk en weten door 2 goals van uitblinker Francis Cann en 1 goal van Lucas Silva lekker uit de start te schieten. Tijdens de tweede ronde spelen we onze eerste uitwedstrijd, op bezoek bij Beleneses. Xadas werd pas verkocht na de eerste 3 wedstrijden en hielp ons hier nog een handje op weg. Een wederom uitstekende Cann en centrale verdediger Matheus Costa die opeens twee keer scoorde maakt het af. Feirense is onze laatste wedstrijd deze maand. En wat speelde wij een goede wedstrijd in eigen huis, maar wat was Feirense taai. 25 schoten weten we af te vuren op Diego Callai, hij keert er hier 11 van. Uiteindelijk hebben we in minuut 94 het piepjonge Benfica talent Joao Rego nodig om de kastanjes uit het vuur te halen. Stand Persoonlijke prijzen en records Even een kleine lans breken voor Francis Cann. Een speler waar ik geen wonderen van had verwacht, maar die met zijn snelheid een constante plaag is voor tegenstanders. Hij speelt als vleugelspits en is hiermee echt 90 minuten de handen vol voor zijn tegenstanders. Financiële situatie @Mordurette @Marius @MNie @Nom de Guerre @keano77 @FlyD @Michaelinho* @Boyzone @De Raam @Djurovski Mocht je geen, of juist wel een tag willen laat het weten. Wat een wereldstart hebben we zeg, maar er zijn genoeg problemen waar ik me zorgen over maak. De financiële situatie is niet heel goed en ook de selectie kent zijn zwakke plekken. Tenha uma boa noite, da Madeira. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 29 mei Share Geplaatst 29 mei Degelijke start! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 30 mei Share Geplaatst 30 mei Balen van die uitgaande transfers toch wel. Maar de start is gelukkig wel voortvarend! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 30 mei Share Geplaatst 30 mei Prima start wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koenbres Geplaatst 31 mei Auteur Share Geplaatst 31 mei (bewerkt) Transfernieuws Met onze scouts opgezet in Portugal en Brazilië hopen we snel de nieuwe generatie te ontdekken zodat we deze voor een kleine prijs kunnen overnemen. De eerste speler die we op deze manier vinden is Jhonatan Kauan. Een talent die nog veel werk heeft voor in de toekomst. Voor 2.400 zijn dit de gokjes die we moeten nemen en dat doen we dan ook. Spoiler Blessures Competitiewedstrijden We moeten na onze fantastische start zorgen dat we door blijven stomen, enkel 3 ploegen maken kans op promotie, dus we moeten zo snel mogelijk afstand nemen van de rest. Platiny, onze 32-jarige spits, begreep deze opdracht wel. Met een prachtige hattrick zorgt hij eigenhandig voor onze 4de overwinning en de gewenste ongeslagen start. Dan ontmoeten we Santa Clara op Madeira. De battle of the islands. Santa Clara komt van de Azoren en maakt net als ons de nodige vlieguren elk jaar. Platiny was nog niet klaar na de vorige wedstrijd en schiet ons na een eigen goal van Santa Clara naar 2-0. In the pocket dachten we. Santa Clara bleek echter toch een verrassende tegenstander en ze zorgde voor een enerverende en spannende slotfase. Als laatste spelen we tegen AVS SAD. Een wedstrijd die we simpelweg moeten winnen en dat doen we. We hebben de overmacht deze wedstrijd en door goals van Cann, Lucas Silva en Euller pakken we een makkelijke 1-5 overwinning. Stand En zo ziet een droomstart eruit. Na 6 wedstrijden is er al een flink gat ontstaan met plekken 4 en 5. Ook het doelsaldo spreekt enorm in ons voordeel, we scoren makkelijk en dat zien we terug in de cijfers. Taca de Portugal In Portugal spelen we 2 verschillende bekers, één met een poulefase midden in het toernooi en één zoals het hoort gewoon lekker met een knock-out systeem. In de Taca de Portugal beginnen we tegen Elvas. Een ploeg uit de lagere divisies en dit mag dan ook geen enkel probleem zijn. De League cup Voor die andere beker speelde we in de voorbereiding al een soort play-offs en we hebben het daarmee tot de groepsfase geschopt. Nog 12 ploegen doen mee en dit zijn op ons na voornamelijk Eredivisie ploegen. Onze start is ook niet makkelijk, we beginnen namelijk tegen Sporting Braga. In de rust knijp ik mezelf even, 3-0! Dat de competitie goed loopt is mooi, maar we hebben het hier over een top 5 ploeg uit het gehele land. We slopen Braga en geven daarmee een duidelijke signaal aan de rest van Portugal. Hier de stand van de League cup, met Famalicao hebben we nog een lastige opponent uit wederom de hoogste divisie. Records Financiele situatie @Mordurette @Marius @MNie @Nom de Guerre @keano77 @FlyD @Michaelinho* @Boyzone @De Raam @Djurovski Bedankt weer voor de reacties en likes! 31 mei bewerkt door Koenbres Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 31 mei Share Geplaatst 31 mei Het doel wordt wel heel erg vlot gevonden momenteel. Zelfs van Braga liet je geen spaander heel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koenbres Geplaatst 1 juni Auteur Share Geplaatst 1 juni (bewerkt) Clubnieuws We starten vandaag met een goed en slecht nieuws, laten we starten met het goede nieuws. Onze spits Borukov moet het tot dusver voornamelijk hebben van wedstrijden dat hij vanaf de bank komt. Ilian Iliev zag dit echter niet als een obstakel en de jonge spits heeft met trots zijn internationale debuut gemaakt. Het slechte nieuws is dat Joao Veloso terug gaat naar Benfica. Hij speelde ook voornamelijk vanaf de bank, maar kreeg toch best wat speeltijd. Na een verhit gesprek met Roger Schmidt heeft hij dus helaas besloten om deze maatregel te nemen. Tactiek Na de succesvolle start zal ik hier ook even mijn tactiek delen. De tactiek is in de regel een 4-2-2-2, hiervoor is gekozen door het grote aantal spitsen dat we tot onze beschikking hebben. In de aanvallende fase veranderen we echter naar een 2-4-4, Rafael Rodrigues en onze rechtsback sluiten zich praktisch aan bij het middenveld en voorin hebben we altijd 4 man rondom de 16 meter. Op Domingos na is dit ook onze basiself. - Wedstrijden competitie We starten deze maand weer in eigen huis en slopen onze tegenstander uit het noorden van Portugal. We schrikken nog wel van een gemiste penalty, maar vanaf de 2de helft is het een eenrichtingsverkeer. De tweede wedstrijd spelen we net onder Porto tegen Tondela, een wedstrijd waar een kruisje bij stond. Tondela is een elftal dat toch ook vaker op het hoogste niveau wordt gezien en we gaan hier een taaie kluif aan hebben. We kunnen gelukkig bouwen op onze huurspits Lucas Silva die er 2 in weet te schieten. De supporters smeken ons bijna om hem langer aan ons te binden, maar helaas is hij te duur op dit moment. En daar zijn we dan, het eerste officiële puntenverlies is daar. De fanatieke aanhang van Penafiel krijgt een bijzondere wedstrijd voorgeschoteld. Als we in minuut 63 met 3-2 achterstaan moeten we volledig op de aanval gaan spelen. Iets dat we nog niet echt hebben meegemaakt dit seizoen. En dan is de kersverse Bulgaarse international daar, hij laat even zien waar hij voor staat. Borukov is met 2 kopballen heel, maar dan ook heel belangrijk. Stand Pure dominantie Bekerwedstrijd In de beker ontmoeten we competitie genoot Feirense. We doen wat we moeten doen, maar hier is ook alles mee gezegd. We hadden het heel erg lastig met Fereinse, maar mogen weer een ronde verder bijschrijven. Financiële situatie @Mordurette @Marius @MNie @Nom de Guerre @keano77 @FlyD @Michaelinho* @Boyzone @De Raam @Djurovski 1 juni bewerkt door Koenbres Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 1 juni Share Geplaatst 1 juni Een eerste puntenverlies moest er natuurlijk een keertje van komen, maar het blijft wel gewoon goed lopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koenbres Geplaatst 2 juni Auteur Share Geplaatst 2 juni (bewerkt) Competitiewedstrijden Een rustige november maand. We hebben geen schokkende nieuwtjes binnen de club en we spelen maar 2 competitiewedstrijden. We starten thuis tegen Leiria. De ploeg van Lucho Vega begon fel aan de wedstrijd, getuige de in recordtijd verzamelde 4 gele kaarten. De in de basis geknokte Rafael Luis breekt dan gelukkig voor ons al snel de ban in de tweede helft. Silva maakt het af en we blijven ongeslagen. De tweede pot mogen we op bezoek bij Oliveirense. In de regel niet per se een makkelijke wedstrijd, maar wel eentje die we redelijk makkelijk doorkomen. We zijn scherp en effectief en weten zo ook deze moeilijke uitwedstrijd naar onze hand te zetten. Stand We lopen met de maand verder uit en staan al op 10 punten van de play-offs plek. We zijn pas 11 wedstrijden onderweg, maar het begint er goed uit te zien. League cup Voor de league cup versloegen we Eredivisie club Braga al en een overwinning op die andere Eredivisie ploeg zou ons een ronde verder brengen. Geen makkelijke opgave, maar ook deze Eredivisionist kan ons niet stoppen. Een klikkende 0-4 overwinning brengt ons naar een halve finale plek waar we Benfica gaan ontmoeten. Taca de Portugal Ook in die andere beker weten we onszelf naar een volgende ronde te brengen. Een leuk duel bij Estrela zorgde uiteindelijk voor een 2-4 eindstand, saillant detail, ook hier ontmoeten we Benfica in de volgende ronde. Dynamiek Een voor mij belangrijk aspect binnen mijn saves is de dynamiek van het elftal. Deze was erg slecht, maar we hebben deze al enorm weten te verbeteren. Teambuilding activiteiten en de goede resultaten zorgen voor een fijne werksfeer op Madeira. Visies Ook de supporters en het bestuur zijn blij met de gemaakte vorderingen. Financiën Bij de financiële kant zijn we in de min gedoken. Ondanks onze voorzichtigheid en de transfer van Xadas gaan we dit seizoen onvermijdelijk eindigen in de min, hier moeten we de komende jaren aan gaan werken. @Mordurette @Marius @MNie @Nom de Guerre @keano77 @FlyD @Michaelinho* @Boyzone @De Raam @Djurovski 2 juni bewerkt door Koenbres Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 2 juni Share Geplaatst 2 juni Dat blijft lekker lopen! Zelfs voor de titel ziet het er al stilaan goed uit. Mooi bekeravontuur ook dat je daar aan het schrijven bent! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 juni Share Geplaatst 3 juni Je blijft lekker bezig hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koenbres Geplaatst 3 juni Auteur Share Geplaatst 3 juni Clubnieuws Daar is de preview van de jeugdspelers. Geen idee wat ik er mee moet aangezien deze vaak niet klopt, maar het ziet er veelbelovend uit. Vooral een leuke jonge spits is altijd welkom binnen het elftal. Even nog een update omtrent de dynamiek, deze blijft maar op de juiste manier vooruit gaan. Competitie wedstrijden Enkel en alleen maar competitie wedstrijden deze maand en we starten met een belangrijke. De enorm verrassende nummer 2 is Torreense. Gelukkig hebben we hier geen enkele boodschap aan. Lucas Silva schiet binnen een half uur alle hoop van de gasten aan flarden en we verzaken niet deze wedstrijd. De tweede spelen we tegen een verrassende middenmoot ploeg. Ferreira had ik toch wel verwacht in de top van de competitie en deze wedstrijd liet maar weer eens zien dat mijn gedachten gegrond zijn. We hebben eigenlijk volledige controle in deze wedstrijd en staan comfortabel met 2-0 voor. De laatste 5 minuten zakken we vervolgens als een pudding in elkaar, we verliezen dure punten. Na deze toch lichte domper spelen we de Derby van Madeira. Tegen de ploeg die Cristiano Ronaldo heeft opgeleid treden we aan voor 10.468 supporters. De ploeg die hoger in de bergen ligt tegen de ploeg midden uit de stad. Een echte derby werd het, spanning was er en het was geen goed voetbal. Uiteindelijk was het onze spits (met een geniale voetbalnaam), Platiny die de enigste en beslissende goal maakte. En dan komt deze frustrerende wedstrijd. We hebben geen geweldige vorm en nemen het op tegen Ac. Viseu, geen hoogvlieger. Als we na 11 minuten met 2-0 leiden kijk ik tevreden naar het scherm. En dan, een super onnodige en oliedomme rode kaart voor centrale verdediger René Santos. We verliezen volledig de grip na deze kaart en moeten blij zijn dat we met een punt weer naar huis vliegen. De laatste wedstrijd voor de winterstop spelen we tegen Porto B en we willen graag goed afsluiten. En dit doen we ook, Lucas Silva is de gevierde man. De huurling weet 2-maal het net te vinden en we sluiten af met een driepunter. Stand Je kan slechter de winterstop ingaan zullen we maar denken. Selectie in de winterstop Financiële situatie @Mordurette @Marius @MNie @Nom de Guerre @keano77 @FlyD @Michaelinho* @Boyzone @De Raam @Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 juni Share Geplaatst 3 juni Prima maand en de jeugd intake ziet er goed uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 4 juni Share Geplaatst 4 juni Mogen we de titel al opschrijven? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koenbres Geplaatst 4 juni Auteur Share Geplaatst 4 juni De januari maand, met zijn transferwindow van oudsher natuurlijk een wat drukkere maand en dat was nu geen uitzondering. Laten we beginnen met onze speler Lucas. Helaas was dit alles behalve een gelukkig huwelijk en de huurling keer na een half jaar terug bij zijn club. Ons middenveld is gelukkig nog altijd goed genoeg bezet. Dit gezegd hebbende lopen we vervolgens op dat zelfde middenveld wel tegen een vervelende blessure aan. Tijd voor de huurling Rafael Luis om zijn belangrijke rol op te gaan pakken. Transfernieuws hebben we deze maand ook voldoende. Transfers out Op eigen verzoek wordt Euller een half jaar verhuurd, hij kan zich niet langs Cann in de basis knokken en gaat bij Chaves wel in de basis spelen. We gaan dit opvangen met Benny. Benny speelt bij onze grootste concurrent en is daar een onbetwiste uitblinker. Hij heeft een aflopend contract waardoor we hem een contract konden aan bieden. Door het vertrek van Euller komen we krap op de flanken te zitten en we besluiten de multifunctionele aanvaller eerder binnen te halen. In mijn ogen echter wel voor een hoge transfersom. Spoiler Naast Benny weten we in de breedte de selectie al enigszins te versterken voor het komende jaar, twee spelers komen na hun aflopende contract naar Madeira. Spoiler Spoiler Beiden geen wereldspelers, maar in de rol die ik voor ogen heb kunnen ze allebei nuttig zijn. Echte breedte versterkingen dus. Laten we om te starten eens naar de beker halve finale gaan. Hierin ontmoeten we grootmacht Benfica en we waren hier toch wel angstig voor. Dit bleek volledig onnodig, want we pakken onverwacht gewoon het voortouw in deze wedstrijd. Hoe het dan bij rust toch 1-0 staat? Benfica is beter in penalty's nemen dan wij helaas. Na rust lopen ze vervolgens uit naar een 4-0, die oprecht tegen de verhoudingen in is. We doen nog iets terug, maar helaas verliezen we de eerste wedstrijd van ons avontuur. In de competitie blijven we gelukkig wel lekker doorgaan. Er wordt gekscherend al gevraagd of de titel al is opgeschreven. Mafra is hiervoor de eerste horde en deze nemen we erg gemakkelijk. De thuisploeg weet eenmaal op ons doel te vuren en weet na 28 minuten eigenlijk al dat het een kansloze wedstrijd tegemoet gaat. Voor het oog van onze 8.535 thuissupporters leggen we ook Belenenses makkelijk over de knie. Ze doen het met 4 doelpogingen iets beter dan Mafra, maar wederom hebben we geen enkel probleem. Benfica is deze maand onze plaaggeest. Nadat het grote Benfica ons al dwarszit weten de jonge telgen het ons ook knap lastig te maken. Wederom zijn we overigens weer heer en meester, we breken de sterke verdediging van Benfica B maar eenmaal. Dan in ieder geval maar lekker afsluiten toch? Feirense, kort maar krachtig, geen enkel probleem. De stand is duidelijk. We hebben een gigantische voorsprong en het doelsaldo spreekt boekdelen. Of het kampioenschap al mag worden opgeschreven? Dat lijkt me wat vroeg, maar het lijkt toch zeker niet mis meer te kunnen gaan. Zo dominant als nu ben ik nog zelden geweest binnen FM. @Mordurette @Marius @MNie @Nom de Guerre @keano77 @FlyD @Michaelinho* @Boyzone @De Raam @Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 4 juni Share Geplaatst 4 juni Denk dat je terug kan kijken op een goede periode! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten