aron24 Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari Hoofdstuk 1: Roan Arianari Vlaanderen, 21 mei 2023 Daar lig ik dan. Wederom tegen het asfalt gekwakt. Hard gewerkt om weer vooraan te zitten in de koers. En dan lig er weer bij. Wederom. Al voor de 24e keer dit seizoen. En al voor de derde keer vandaag. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik kap er mee. Deze sport is fantastisch, maar niet voor mij. Hoe goed mijn benen zijn en vorm ook is: winnen doe ik nooit, omdat ik er telkens opnieuw bij lig. Ik kap er mee. En met weer een illusie minder na vandaag keer ik morgen weer terug naar het land van moeder: Nederland. Mijn lichaam zit vol met schaafwonden. Mijn hoofd vol met woede en verdriet. Weer een droom gebarsten. Als voetballer had ik het ook al niet gehaald bij Feyenoord en Arsenal. Door die verrekte zwakke enkels. Wielrennen had uitkomst moeten bieden om profsporter te worden voor, maar ook dat lukt niet. Ik kan niet eens om mijn fiets blijven zitten. Deze sport is gewoon niet voor mij. Simpel. Voetbal was die sport en met die sport moest ik min of meer gedwongen stoppen. Ik wil terug naar het groene gras in plaats van het harde asfalt. Utrecht, 22 mei 2023 Terug uit Vlaanderen, terug in Utrecht. De plek waar ik ook van plan ben om te gaan studeren het komende jaar. Met een kapotte droom als profsporter moet ik het roer sowieso omgooien. Alleen als ik thuiskom, samen met mijn vader George, van weer een mislukte koers, zie ik in plaats van mijn moeder Rachel en mijn zusje Zara een andere dame zitten. Een dame die ik voor het laatst op mijn 14e gezien heb. Haar donkerbruine haren, haar oceaanblauwe ogen. Ik herken Nora zo tussen de miljoenen. Wat doet zij ineens hier? Mijn oude klasgenoot in London heeft altijd een oogje op mij gehad. Zoals 14-jarigen doen, miste ik op dat moment alle overduidelijke hints. Toen ik het eindelijk doorhad, was het te laat. Mijn ouders, Zara en ik trokken namelijk terug naar Nederland. Mijn voetbaldroom was voorbij. Ik had me door alle blessures niet kunnen bewijzen en kreeg geen nieuwe kans meer bij Arsenal. Datzelfde gold voor mijn zusje. Mijn zusje kon ik daarentegen wel aan de slag in de jeugd van Utrecht. Ik kreeg geen nieuwe aanbiedingen en vertrok met grote pijn in mijn lichaam, mijn hart en mijn hoofd uit de voetbalwereld. Einde droom. En dan zie ik ineens een flyer op tafel liggen. Een brochure, zoals ik ze zelden zie. Van dit afstandje zie ik een logo met een leeuw, dat me bekend voorkomt. En dan valt ineens het kwartje. Nora wil mij vragen om uit te komen voor de club van haar Duits-Britse moeder, Lena, FC Mans United, afgekort FC MU. Ze kijkt dan ook naar mij: 'Mijn moeder zoekt nog een hele selectie voor volgend seizoen. Een groot deel van onze spelers gestopt wegens veranderde privé-omstandigheden. Een ander deel is vertrokken naar teams in hogere divisies. Ik moest haar helpen met spelers vinden. En ik dacht gelijk aan jou.' Uiteraard deed ze dat. Ik was op mijn niet geblesseerde dagen, en dat was ongeveer 1 wedstrijd per seizoen, in mijn laatste 2 seizoenen, één van de beste spelers in de jeugd van Arsenal. Zij had mij ongeveer 4 jaar geleden eenmaal zien spelen. Het was mijn laatste wedstrijd. Een keer was ik niet geblesseerd voor een wedstrijd. Ik wist al dat ik de club zou verlaten, maar toch droeg ik op die dag de aanvoerdersband. Ik speelde die dag geweldig. Ik had 2 assists en scoorde met een pooier van afstand. Maar aan het begin van de tweede helft was het snel afgelopen. Weer raakte ik geblesseerd. Dit keer naar een onbesuisde charge van een tegenstander. Goed, ik dwaal een beetje af, maar het was die dag dat ik wist dat mijn droom in duigen gevallen was. Zij had die pijn in mijn ogen gezien, toen ik weer van het veld gedragen moest worden. Dat heeft ook haar pijn moeten doen. En nu is ze hierbij mij thuis om een bestaan als voetballer een nieuw leven in te blazen. Een 'second chance' dus. Earling: Lion Park, 24 mei 2023 Als jonge Nederlandse Gibraltarese Brit droomde ik van de Champions League, en niet van de Combined Counties Football League Division One. Alleen als mij een kans geboden word om onderdeel te zijn van verrassend succesverhaal ga ik die kans niet laten liggen. Bij deze semiprofessionele ploeg ga ik niet alleen werken aan mijn voetbaldroom, maar stap ik ook binnen in een maatschappelijke club. FC Mans United is namelijk die zichzelf als een club voor 'Second Changers'. Denk aan herintreders in de voetbalwereld, maar ook aan jonge kinderen die door een moeilijke jeugd op een verkeerd pad beland zijn. De club wil dus niet alleen groeien op sportief vlak, maar ook de maatschappij met haar mee laten groeien. Dat idee staat mij aan, en daarvoor ben ik bereid om niet te gaan studeren. De club heeft door het vermogen van de familie Mans en het goede netwerk van Lena Mans een financiële status die niet bij de club op dit niveau past. Mede door de wereldwijde omstandigheden in 2020, 2021 en 2022 is er nog maar weinig ruimte geweest om de club echt al te laten te groeien, zoals gewenst. Maar onder de kersverse Oran Parker, een met een oranje baard verwacht de club aan een opmars te beginnen. Een opmars waar ik onderdeel van wil zijn. Vandaag, op mijn 18-jarige verjaardag, teken ik mijn eerste contract. Ik word daarna ook gepresenteerd. En als je denkt dat het een presentatie met weinig animo is, dan heb je het toch een beetje mis. Er is wat plaatselijke media aanwezig, maar dat verklaart de grote hoeveelheid camera's niet. Die zijn door de club zelf geregeld. De productiemaatschappij van Lena gaat de komende jaren de ploeg namelijk volgen. Weer een goed idee van Nora overigens. Ik ben pas de eerste speler voor komend seizoen, maar ik sta al wel op papier als aanvoerder. Wie de andere spelers in de selectie worden, is voor mij nog niet duidelijk. We gaan zien wat de toekomst brengt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 2 februari Auteur Share Geplaatst 2 februari (bewerkt) Het is de bedoeling dat deze spelers 'second changers' zijn. Dus daarom staat zwakte en achtergrond in dit lijstje. Jullie spelers zullen niet op hoog niveau qua kwaliteiten, maar dat is ook logisch op dit niveau. Voornaam: Achternaam: Positie (formatie wordt 4-2-3-1): Favoriete rol (zie tactiek onderin): Geboortejaar: 2005/2006/2007/2008 Geboortedatum (maand en dag): Geboorteplaats: Eerste nationaliteit: Andere nationaliteiten: Huidskleur: Oogkleur: Achtergrond speler: Zwakte (denk aan niet professioneel zijn of blessuregevoelig): Andere voorkeuren (denk aan favoriete spelers, of haat jegens bepaalde clubs): Extra of overig: Deadline inschrijven 7 februari 2024: streefdoel is 21 spelers. Bij het niet bereiken van dit aantal vul ik de selectie verder aan met spelers die een stuk ouder zijn dan het huidige elftal. Selectie: [Selectie] Doelmannen: Verdedigers: Middenvelders: Roan Arianari (Dynamische middenvelder): Aanvallers: Rollen tactiek: Clubdetails: Logo: Thuis: Uit: 3e tenue: Hoofd marketing en directeur voetbalzaken: Nora Mans Manager: Oran Parker 2 februari bewerkt door aron24 Deze post wordt telkens geupdate Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari Voornaam: Chetkan Achternaam: Mynischele Positie (formatie wordt 4-2-3-1): AML Favoriete rol: Inverted Winger Geboortejaar: 2007 Geboortedatum (maand en dag): 4 Augustus Geboorteplaats: Amsterdam Eerste nationaliteit: Nederlands Andere nationaliteiten: Huidskleur: Blank Oogkleur: Blauw Achtergrond speler: Opgegroeid in de bijlmer. Vader nooit gekend. Jaren in opleiding van Ajax gezeten, maar weggestuurd vanwege criminele activiteiten. Verschillende keren in de (jeugd)gevangenis gezeten vanwege diefstal Zwakte (denk aan niet professioneel zijn of blessuregevoelig): zie achtergrond Andere voorkeuren (denk aan favoriete spelers, of haat jegens bepaalde clubs): Favo club Ajax, Favo personeel: Ibra, Richard Witschge en Donny Huijsen Extra of overig: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DemoN Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari Voornaam: Ninu Achternaam: Mastrackz Positie (formatie wordt 4-2-3-1): linksback Favoriete rol (zie tactiek onderin): vleugelverdedoger Geboortejaar: 2007 Geboortedatum (maand en dag): 06/09 Geboorteplaats: Gdansk Eerste nationaliteit: Pool Andere nationaliteiten: Belg Huidskleur: wit Oogkleur: blauw Achtergrond speler: Opgegroeid met zn alleenstaande Poolse moeder en vluchtelinge in hartje Brussel, die illegaal tegen een hongerloon ging werken. Nooit een opleiding gekregen. Zwakte (denk aan niet professioneel zijn of blessuregevoelig): Nul loyaliteit naar team(genoten), egotrippertje Andere voorkeuren (denk aan favoriete spelers, of haat jegens bepaalde clubs): liefde voor Lewandowski, haat richting Wasilewski Extra of overig: roker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari Voornaam: Bjårn Achternaam: Kröhn Positie (formatie wordt 4-2-3-1): Spits Favoriete rol (zie tactiek onderin): DZS Geboortejaar: 2007 Geboortedatum (maand en dag): 1 januari Geboorteplaats: Amsterdam Eerste nationaliteit: Nederlands Andere nationaliteiten: Deens Huidskleur: Blank Oogkleur: Blauw Achtergrond speler: Geboren in De Bijlmer in Amsterdam, opgegroeid op Texel met een Deense vader en Hollandse stiefmoeder. Een heks eigenlijk, dat dekt de lading beter. Vaak ruzie, veel vechten, veel gescheld.. Daar op Texel dan ook nooit kunnen aarden en met een passie voor bier in de brouwerij van Den Burg terechtgekomen en met gemak - op talent en bravoure - altijd bij de plaatselijke FC de pannen van het dak gespeeld dankzij een fluwelen techniek. Zwakte (denk aan niet professioneel zijn of blessuregevoelig): Eigenwijs, egoïstisch en een tikkeltje te fel af en toe Andere voorkeuren (denk aan favoriete spelers, of haat jegens bepaalde clubs): Haat tegen AZ en alle andere clubjes uit Noord-Holland. Pure liefde voor Ajax, blijkende uit een tatoeage op de volledige rug. Extra of overig: Een biertje gaat er zo nu en dan wel in. En soms twee. Of meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari Voornaam: Bonnie Achternaam: Fire Positie (formatie wordt 4-2-3-1): LCV Favoriete rol (zie tactiek onderin): Voetballende Verdediger Geboortejaar: 2007 Geboortedatum (maand en dag): 25 Oktober Geboorteplaats: Kerkrade Eerste nationaliteit: Nederland Andere nationaliteiten: Griekenland Huidskleur: Blank Oogkleur: Blauw Achtergrond speler: Zoon van Nederlandse moeder en Griekse vader. Vader is terug moeten gaan naar Griekenland maar op de reis ernaar toe overleden. Zijn moeder kon hem niet aan en heeft hem in een pleeggezin gestopt. Zwakte (denk aan niet professioneel zijn of blessuregevoelig): Nonchalant en Koppig Andere voorkeuren (denk aan favoriete spelers, of haat jegens bepaalde clubs): Haat richting Ajax en uiteraard liefde naar Feyenoord. Favoriete speler is Sergio Ramos Extra of overig: NVT Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keano77 Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari (bewerkt) Voornaam: Séamus (James) Achternaam: Keane Positie (formatie wordt 4-2-3-1): Doelman Favoriete rol (zie tactiek onderin): Meevoetballende keeper Geboortejaar: 2006 Geboortedatum (maand en dag): 16-12 Geboorteplaats: Breda Eerste nationaliteit: Nederlands Andere nationaliteiten: Iers Huidskleur: Blank Oogkleur: Bruin Achtergrond speler: Zoon van een arme Nederlandse vader (werkzaam als boer in een familiebedrijf) en een Ierse studente die bij toeval in Nederland terecht is gekomen. Heeft door zijn vader vooral meegekregen dat in het leven hem niks komt aanwaaien dus is een speler die als eerste op de club aanwezig is en als laatste weggaat. Neemt graag het team op sleeptouw, een echte aanjager. Zwakte (denk aan niet professioneel zijn of blessuregevoelig): Vindt het sociale leven (kroegen e.d.) ook wel heel leuk om te ontdekken Andere voorkeuren (denk aan favoriete spelers, of haat jegens bepaalde clubs): Heeft een hekel aan arrogante clubs, is zelf vooral een harde werker. Verkiest werklust boven talent. Extra of overig: n.v.t. 2 februari bewerkt door keano77 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchDoofus Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari 5 hours ago, aron24 said: Voornaam:Dutch Achternaam:Doofus Positie (formatie wordt 4-2-3-1):MvK, (meevoetballende keepert) Favoriete rol (zie tactiek onderin):Voor paal staan Geboortejaar: 2005/2006/2007/2008: 2005 Geboortedatum (maand en dag): 5-5-2005 Geboorteplaats:Trutjeshoek (ja, is echt :P) Eerste nationaliteit:Ned Andere nationaliteiten:Zuid Afrika Huidskleur:Blank Oogkleur:Blauw Achtergrond speler:Jongen die een zwervend bestaan heeft geleid waarbij hij stal en dealde. Om de pijn van de straat te verdrijven deed hij vaak mee met pleintjesvoetbal. Zwakte (denk aan niet professioneel zijn of blessuregevoelig):Blowt graag Andere voorkeuren (denk aan favoriete spelers, of haat jegens bepaalde clubs):David Ginola, Walter Zenga als Helden, Hekel aan Peter Bosz, C.Ronaldo Extra of overig:Is een sportschoolfanaat, en vanwege zijn geringe lengte belangrijk. (1.82) Leuk! en succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 3 februari Share Geplaatst 3 februari Voornaam: Honki Achternaam: Planki Positie (formatie wordt 4-2-3-1): AMC Favoriete rol: Schaduwspits Geboortejaar: 2006 Geboortedatum (maand en dag): 29 Oktober Geboorteplaats: Rotterdam Eerste nationaliteit: Nederlands Andere nationaliteiten: Fins Huidskleur: Blank Oogkleur: Groen/Blauw Achtergrond speler: Opgegroeid in een criminele familie, pa had een garage en was grote belastingfraudeur, hij verkocht ook drugs en Honki moest als 12-jarige de straat op om het te gaan verkopen. Hij speelde in de jeugd van Sparta, enkele keren door Feyenoord gescout maar telkens door vader gezegd dat hij niet goed genoeg was. Nu zit vader in de bajes Zwakte (denk aan niet professioneel zijn of blessuregevoelig): weinig zelfvertrouwen, heeft een vaderfiguur nodig binnen de club, een trainer die hem graag ziet Andere voorkeuren (denk aan favoriete spelers, of haat jegens bepaalde clubs): Favo club Feyenoord, Honka Favo personeel: Ville Koski Extra of overig: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 3 februari Share Geplaatst 3 februari Voornaam: Gernot Achternaam: Germknödel Positie (formatie wordt 4-2-3-1): Doelman Favoriete rol : Meevoetballende keeper Geboortejaar: 2005 Geboortedatum ; 12-02 Geboorteplaats: Steinach am Brenner Eerste nationaliteit: Oostenrijks Andere nationaliteiten: Italiaans Huidskleur: Blank Oogkleur: blauw Achtergrond speler: Zoon van een Italiaanse vader geboren in Süd Tirol en Duitstalig opgevoed met een bloedhekel aan Italianen (denk aan de vrijheidsstrijd van Süd Tirol) en Oostenrijkse moeder welke eigenaar zijn van een groot familiehotel. Heeft van jongsaf aan moeten meewerken in het familiebedrijf waardoor hij met voetballen op niveau moest stoppen. Heeft in de glorietijd van Wacker Innsbruck (voordat ze failliet gingen) in de jeugd van Wacker gespeeld. Mocht op proef naar WSG Tirol maar dit werd door zijn vader na 1 week proef trainen stop gezet. Speelt nu nog in de plaatselijke FC Wipptal Zwakte:eigenwijs en koppig Andere voorkeuren: Favoriete clubs WSG Tirol, FC Wipptal en Wacker Innsbruck. Favoriete manager Thomas Silberberger. Heeft een hekel aan RB Salzburg Extra of overig: wanneer hij ergens een kans krijgt gaat hij er voor 100% voor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 5 februari Share Geplaatst 5 februari Voornaam: Achternaam: Positie (formatie wordt 4-2-3-1): AMR Favoriete rol (zie tactiek onderin): Vleugelspits Geboortejaar: 2006 Geboortedatum (maand en dag): 10 februari Geboorteplaats: Loosdrecht Eerste nationaliteit: Nederlands Andere nationaliteiten: - Huidskleur: Blank Oogkleur: Blauw Achtergrond speler: Opgegroeid als echte kakker en had niet alleen talent voor voetbal, maar ook voor hockey en de nodige verboden middelen naar binnen werken. Na verloop van tijd kreeg hij door dat met het verkopen van deze middelen ook een mooi zakcentje te verdienen was. Hier had hij toch wat minder talent voor en hij werd hiermee gepakt. Zijn veelbelovende voetbalcarrière kreeg hiermee ook een tik te verwerken. Wel mocht hij weer aansluiten bij Kampong, want dat geluk had hij altijd aan zijn zijde. Hij kon altijd wel weer ergens terecht en zijn acties hadden nooit echt consequenties. Zwakte (denk aan niet professioneel zijn of blessuregevoelig): Doordat hij altijd wel weer het geluk had dat alles goed kwam is hij vrij laconiek, nonchalant, maar bezit hij dus wel het nodige zelfvertrouwen en flair. Andere voorkeuren: Haat aan Ajax omdat hij daar nooit in de jeugd heeft mogen spelen. Verder is hij fan van Adrian Mutu door een voorliefde voor bepaalde producten. Extra of overig: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 5 februari Auteur Share Geplaatst 5 februari Hoofdstuk 2: Introductie Oran Parker Lion Park, Earling: 25 mei 2023 Ik had de beste speler van mijn generatie moeten worden, volgens vele scouts, maar ik speelde nooit een profwedstrijd op het hoogste niveau. Meer dan 10 wedstrijdjes op het Engelse vierde niveau zaten er niet in. De gouden toekomst die in mij gezien werd, was niet meer dan een droom gebleven. De scouts hadden mij alleen op het veld zien spelen. Zij kenden mij niet. Zij kenden mijn problemen niet. Voetbal was voor mij nooit meer dan een van de vele toevluchten geweest. Met een jong gestorven vader, door een bedrijfsongeluk, en aan alcoholverslaafde moeder moest ik algauw mijzelf zien te redden. Opa's en oma's waren er immers ook niet. Ik speelde op straat, en daar maakte ik goede en slechte vrienden. Ik speelde daar ontzettend veel met de bal aan mijn voet. Dan hoefde ik even niet te denken aan thuis. Al bleef dat niet lang zo. Voetbal werd een nieuw pijnpunt, kort nadat ik op mijn 12e gescout werd door West Ham United. Mijn hebzuchtige moeder zag daarna letterlijk geldtekens in haar ogen. Naar elke wedstrijd, of ik nou goed of slecht gespeeld had, kreeg ik thuis geschreeuw te horen als zij met haar dronken hoofd vond dat ik het toch echt beter had moeten doen. Soms was het zelf meer dan geschreeuw. Het geschreeuw dat ik niet meer aan kon horen. En de klappen die ik niet meer kon verdragen, droegen bij aan mijn nieuwe uitvlucht: het nachtleven. Aan de alcohol zou ik nooit verslaafd raken, maar aan de drugs en aan het illegaal gokken wel. Op mijn 16e had ik kunnen debuteren voor West Ham, maar de club besloot mij te ontslaan wegens mijn verslavingen. De club heeft mij geprobeerd te helpen, voordat ze tot deze onvermijdelijke beslissing moest komen. Via verschillende rondzwervingen kwam ik op mijn 18e terecht bij AFC Wimbledon waar ik in het seizoen 2013/2014 10 wedstrijden speelde. Daarna kon ik ook daar vertrekken. Mijn voetballeven zat er op. Na jaren van afkickklinieken, verschillende psychologen en al dat soort dingen kwam in de Verenigde Staten, zo ver mogelijk weg van mijn moeder, in aanraking bij een maatschappelijk project. Daar begon ik met trainingen geven in de moeilijke wijken. Daar begon mijn passie voor het training geven. Ik heb daar een netwerk over gehouden. Dus ik zou daar eventueel nog spelers kunnen oppikken, mocht dat nodig zijn. Ondertussen haalde ik wat diploma's bij de UEFA. Ik heb ze inmiddels bijna allemaal verzameld, maar die overige diploma's heb ik voorlopig toch niet nodig. De club zit nog niet op het niveau waarvoor ik alle diploma's nodig heb. Lena was juist door het project in de Verenigde Staten bij mij uitgekomen. Zij wilde een 'second changer' als manager hebben voor het nieuwe seizoen. Ze wilde iemand die zich kan inleven in de spelers en tegelijkertijd een krachtig spelinzicht heeft. Dat die selectie nog lang niet compleet is, vind ik overigens niet erg. We hebben tijd genoeg om te bouwen. Ik heb wel gehoord dat we een grote hoeveelheid keepers op het oog hebben. Dus misschien kunnen wij een van hen wel omscholen tot een nieuwe veldspeler... @FlyD @DemoN @Fantasy @chrisje1993 @keano77 @DutchDoofus @JoonsterkeBE @Copywriter @bas huijsmans Note: Bedankt voor het inschrijven allemaal! Mocht je nog iets willen aanvullen, of je positie willen wijzigen, is dat nog altijd mogelijk. Meer inschrijvingen zijn overigens nog steeds hartelijk welkom. De deadline ligt op 7 februari 17.00 uur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keano77 Geplaatst 5 februari Share Geplaatst 5 februari 47 minuten geleden zei aron24: Hoofdstuk 2: Introductie Oran Parker Lion Park, Earling: 25 mei 2023 Ik had de beste speler van mijn generatie moeten worden, volgens vele scouts, maar ik speelde nooit een profwedstrijd op het hoogste niveau. Meer dan 10 wedstrijdjes op het Engelse vierde niveau zaten er niet in. De gouden toekomst die in mij gezien werd, was niet meer dan een droom gebleven. De scouts hadden mij alleen op het veld zien spelen. Zij kenden mij niet. Zij kenden mijn problemen niet. Voetbal was voor mij nooit meer dan een van de vele toevluchten geweest. Met een jong gestorven vader, door een bedrijfsongeluk, en aan alcoholverslaafde moeder moest ik algauw mijzelf zien te redden. Opa's en oma's waren er immers ook niet. Ik speelde op straat, en daar maakte ik goede en slechte vrienden. Ik speelde daar ontzettend veel met de bal aan mijn voet. Dan hoefde ik even niet te denken aan thuis. Al bleef dat niet lang zo. Voetbal werd een nieuw pijnpunt, kort nadat ik op mijn 12e gescout werd door West Ham United. Mijn hebzuchtige moeder zag daarna letterlijk geldtekens in haar ogen. Naar elke wedstrijd, of ik nou goed of slecht gespeeld had, kreeg ik thuis geschreeuw te horen als zij met haar dronken hoofd vond dat ik het toch echt beter had moeten doen. Soms was het zelf meer dan geschreeuw. Het geschreeuw dat ik niet meer aan kon horen. En de klappen die ik niet meer kon verdragen, droegen bij aan mijn nieuwe uitvlucht: het nachtleven. Aan de alcohol zou ik nooit verslaafd raken, maar aan de drugs en aan het illegaal gokken wel. Op mijn 16e had ik kunnen debuteren voor West Ham, maar de club besloot mij te ontslaan wegens mijn verslavingen. De club heeft mij geprobeerd te helpen, voordat ze tot deze onvermijdelijke beslissing moest komen. Via verschillende rondzwervingen kwam ik op mijn 18e terecht bij AFC Wimbledon waar ik in het seizoen 2013/2014 10 wedstrijden speelde. Daarna kon ik ook daar vertrekken. Mijn voetballeven zat er op. Na jaren van afkickklinieken, verschillende psychologen en al dat soort dingen kwam in de Verenigde Staten, zo ver mogelijk weg van mijn moeder, in aanraking bij een maatschappelijk project. Daar begon ik met trainingen geven in de moeilijke wijken. Daar begon mijn passie voor het training geven. Ik heb daar een netwerk over gehouden. Dus ik zou daar eventueel nog spelers kunnen oppikken, mocht dat nodig zijn. Ondertussen haalde ik wat diploma's bij de UEFA. Ik heb ze inmiddels bijna allemaal verzameld, maar die overige diploma's heb ik voorlopig toch niet nodig. De club zit nog niet op het niveau waarvoor ik alle diploma's nodig heb. Lena was juist door het project in de Verenigde Staten bij mij uitgekomen. Zij wilde een 'second changer' als manager hebben voor het nieuwe seizoen. Ze wilde iemand die zich kan inleven in de spelers en tegelijkertijd een krachtig spelinzicht heeft. Dat die selectie nog lang niet compleet is, vind ik overigens niet erg. We hebben tijd genoeg om te bouwen. Ik heb wel gehoord dat we een grote hoeveelheid keepers op het oog hebben. Dus misschien kunnen wij een van hen wel omscholen tot een nieuwe veldspeler... @FlyD @DemoN @Fantasy @chrisje1993 @keano77 @DutchDoofus @JoonsterkeBE @Copywriter @bas huijsmans Note: Bedankt voor het inschrijven allemaal! Mocht je nog iets willen aanvullen, of je positie willen wijzigen, is dat nog altijd mogelijk. Meer inschrijvingen zijn overigens nog steeds hartelijk welkom. De deadline ligt op 7 februari 17.00 uur. Maak van mijn positie dan maar een balveroverende middenvelder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 5 februari Share Geplaatst 5 februari Voornaam: Alain Achternaam: Baptiste Positie (formatie wordt 4-2-3-1): Spits Favoriete rol (zie tactiek onderin): DZS Geboortejaar: 2007 Geboortedatum (maand en dag): 26-12 Geboorteplaats: Port-Au-Prince Eerste nationaliteit: Haïtiaans Andere nationaliteiten: Nederlands Huidskleur: Donkerbruin Oogkleur: Groen Achtergrond speler: Alain is geboren in de hoofdstad van Haïti. In een groot gezin van tien kinderen was hij de jongste en ook de meest rebelse. Zijn drie oudste broers werden al op jonge leeftijd vermoord tijdens gevechten tussen concurrerende bendes. Zijn moeder is een alleenstaande vrouw. omdat haar man er vandoor ging met haar jongere zusje. Voordat het met Alain ook de verkeerde kant op gaat besluit ze hem ter adoptie aan te bieden. En zo komt Alain bij een welvarend stel uit Bloemendaal terecht; Pieter-Jan en Anne Fleur Commandeur. Hier kan Alain totaal niet aarden, het enige wat hem op de been houdt is voetbal. Bij de plaatselijke voetbalvereniging gaat hij met enorm veel plezier trainen en speelt hij niet onverdienstelijk zijn wedstrijdjes op de zaterdag. Zwakte (denk aan niet professioneel zijn of blessuregevoelig): Eigenzinnig en egocentrisch. Totaal geen teambelang inzien en alleen maar geïnteresseerd om zijn eigen ambitie waar te kunnen maken. Andere voorkeuren (denk aan favoriete spelers, of haat jegens bepaalde clubs): Favo club: Lille / Favo speler: Mbappe Extra of overig: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bigtukker Geplaatst 5 februari Share Geplaatst 5 februari Die Nora Mans heeft wel goed aan de spice gezeten zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari (bewerkt) Voornaam: Quincy Achternaam: Sosa Positie (formatie wordt 4-2-3-1): AMC Favoriete rol (zie tactiek onderin): Schaduwspits Geboortejaar: 2007 Geboortedatum (maand en dag): 07-07 Geboorteplaats: Medellin (Colombia) Eerste nationaliteit: Spaans Andere nationaliteiten: Surinaams Huidskleur: Lichtgetint Oogkleur: Donkerbruin Achtergrond speler: Quincy is de zoon van de kersverse #1 drugsbaron van Nederland en mogelijk zelfs Europa. Zijn vader, Emiliano, is de persoon die met veel geweld de vrij gekomen plek van de gearresteerde Ridouan Taghi heeft overgenomen. Vanwege de Spaans/Surinaamse connecties en nauwe banden met de overgebleven leden van het Medellin Cartel heeft Emiliano de wereld aan zijn voeten. Emiliano is echter terminaal ziek en het is een kwestie van tijd dat hij zijn nieuw verkregen positie weer moet vergeven. Het liefst doet hij dit aan zijn oudste telg van twee: Quincy, maar zijn oudste zoon is totaal niet wat je verwacht. Quincy is namelijk een erg rustige jongen met een gebrek aan zelfvertrouwen. Hij lijkt niet op zijn vader en zijn jongere broertje. Het enige wat hij wilt doen is voetballen. Hier leeft Quincy dan ook op en in het veld zie je niets terug van het schuwe, onzekere jongentje. Hij heeft een potentie van jewelste, maar door de perikelen thuis komt dit nooit tot uiting. Quincy voetbalt elke keer met een 'rugzak'. Het liefst wil Quincy alles ontvluchten en zich volledig focussen op het voetbal, met een vrij hoofd. Als er tussen neus en lippen door gesproken wordt over een mogelijke prijs op Quincy zijn hoofd, vanwege het nalatenschap van zijn vader, beseft Quincy dat het nu misschien hét moment is. Zijn hele familie interesseert hem niet. Hier heeft hij niet voor gekozen. Zijn jongeren broertje, die totaal het tegenovergestelde is van Quincy, lijkt hem door te hebben. Kan Quincy op tijd 'ontsnappen'? Zwakte (denk aan niet professioneel zijn of blessuregevoelig): Niet zelfverzekerd, schuw en een kort lontje. 6 februari bewerkt door Keeza Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari Mooi verhaal achter dit verhaal! Blij dat Honki deel ervan uitmaakt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari Leuke update weer, kijk uit naar de volgende. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blom Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari Voornaam: Nframa Achternaam: Odhiambo Positie (formatie wordt 4-2-3-1): VR Favoriete rol (zie tactiek onderin): Vleugelverdediger Geboortejaar: 2006 Geboortedatum (maand en dag): 03-12 Geboorteplaats: Lagos Eerste nationaliteit: Nigeria Andere nationaliteiten: Nederland Huidskleur: Donker Oogkleur: Bruin Achtergrond speler: Een sporter die zijn droom najaagt en daarvoor alles maar dan ook alles doet. Wil zijn familie trots maken en voor ze zorgen terwijl ze in Nigeria in grote armoede leven/leefden. Heeft daar nog verschillende familieleden die veel druk op hem uitoefenen om hen te onderhouden. Is in het verleden al meerdere keren betrapt op kleine criminele activiteiten zoals stelen. Ook al eens van ploeggenoten verschillende dingen gejat. Probeert zich te ontdoen van zijn hebzuchtige en overheersende familieleden. Voor zijn ouders en twee zusjes doet hij alles en proberen ze samen de draad weer op te pakken. Zwakte (denk aan niet professioneel zijn of blessuregevoelig): extreme drang om het te maken en niets of niemand mag hem in de weg staan waardoor hij nog wel eens over de schreef gaat. Andere voorkeuren (denk aan favoriete spelers, of haat jegens bepaalde clubs): Favoriete speler: Jay-Jay Okocha & Taribo West. Favoriete Club: Bolton Wanderes Extra of overig: Heel leuk gedaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari Voornaam: Ceylon Achternaam: Sra Lalanga Positie (formatie wordt 4-2-3-1): AML Favoriete rol (zie tactiek onderin): Hangende vleugelspits Geboortejaar: 2006 Geboortedatum (maand en dag): 06-02 Geboorteplaats: Kandy Eerste nationaliteit: Sri Lankaans Andere nationaliteiten: Nederland Huidskleur: Donker Oogkleur: Blauw Achtergrond speler: Als afstammeling van de huidige koning en met de geboorte op dag van de onafhankelijkheid lijkt deze jongen een grote toekomst te gaan. Met weinig talent in de Sri Lankaanse selectie lijkt een uitverkiezing voor de nationale ploeg niet lang op zich te wachten, mits hij er natuurlijk voor kiest om voor de Sri Lankaanse selectie uit te komen. Met Nederlandse roots wordt zijn geboorte vaak in een adem genomen met het VOC verleden van Sri Lanka. Momenteel woont Ceylon nog in Sri Lanka, maar gezien het gebrek aan goede ploegen wordt er geen nationale carriere verwacht. De Engelse taal is hij al goed machtig en zal dus weinig moeite hebben om zich qua taal aan te passen. Extra of overig: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 8 februari Auteur Share Geplaatst 8 februari (bewerkt) Hoofdstuk 3: De Second Changers Lion Park, 3 juli 2023 Op 24 mei 2019 richtte mijn moeder ter ere van mijn vader, Leon Mans, FC Mans United op. Het was voor mij en mijn moeder een emotioneel moment, een jaar na zijn dood. Mijn vader droomde zijn hele leven al van een carrière in de voetballerij. Nooit was het er van gekomen, maar zijn oud-werkgever Nestlé en mijn moeder zorgden ervoor dat er voor hem altijd een plek is in de voetballerij. Daarom ook dat ik er alles aan ga doen om deze club te laten slagen. 'Zullen we iedereen dan maar eens gaan voorstellen,' roep ik, terwijl de camera's draaien. Te beginnen met onze stafleden. 'Mij, mijn moeder en Oran Parker kennen jullie inmiddels. Dus hier is de rest van onze staf.' Marlene Adams Silva Marlene is onze chef data voor de komende seizoenen. De slimmerik heeft een Engelse vader en Braziliaanse moeder. We zullen in de afleveringen weinig van haar mij meekrijgen, maar binnen wordt zij nu al enorm gewaardeerd. James Cole James is een gebalanceerd karakter. Hij gaat voor ons in Engeland op jacht naar nieuwe talenten. Veel zullen we hem dan ook niet zien, maar hij zal op veel velden vast wel eens gespot worden. Misschien staat hij wel bij een van van onze kijkers op het gras. De toekomst zal het ons vertellen. Astrid Johannessen Astrid zal op veel velden te zien zijn, zowel op de onze als die van vele andere Engelse ploegen. De Engelse-Zweedse heeft oog voor talent en heeft tevens als doel om onze ploeg nog beter te maken. Tim Jones Tim is een belangrijk element in de doorontwikkeling van de jeugd binnen onze club. Nu heeft hij het dus nog rustig, maar voor hem zullen er steeds drukkere tijden komen. Daar kan Tim overigens wel mee omgaan. Hij is namelijk een stabiele factor. Aitana Moyes Georgi Aitana is naast een knappe vrouw ook een uitstekende scout. De Spaans-Canadese Britse heeft veel oog voor talent en gaat voor ons de velden afstruinen. Ze zal daar vast opvallen. Zo kunnen we gelijk de spelers testen of ze met de hoge druk kunnen omgaan. Sofia Müller Laten we hopen dat onze spelers haar niet te vaak zien. Sofia heeft veel diploma's binnengehaald. Ze is zowel arts als fysiotherapeut en daarmee dus erg belangrijk voor onze ploeg. Blessures zijn onvermijdelijk, maar laten vooral hopen dat Sofia niet teveel werk hoeft te doen. Tweeling Ana en Eva Rodriguez Ana en Eva zijn onze Colombiaans-Britse fysiotherapeuten. Onze fans zullen het jammer vinden dat ze tijdens de wedstrijden weinig te zien zullen zijn, maar goed, ik vermoed dat ze tijdens onze afleveringen vast wel eens in beeld zullen zijn. David en John Rooney Onze andere tweeling heeft zich verspreid over de club. David is een uitstekende scout, terwijl John aan de conditie van onze spelers werkt. Emma Svensson Onze keepers zullen weinig te klagen hebben. Het is duidelijk dat haar Zweedse vader en Engelse moeder haar de juiste genen hebben meegeven. Ze is een geweldige trainster en zou onze keepers ongetwijfeld beter maken. De familie Taylor Sven en zijn twee jongere broertjes, Olaf en Mads, zullen een belangrijke rol in onze club hebben. Sven is onze chef scouting en rekrutering. Mads en Olaf focussen zich daarentegen op trainingen en analyses. De spelers Goed, dat was onze staf, maar wees gerust, dit hoofdstuk is nog niet voorbij. We gaan namelijk ook nog onze spelers introduceren. Te beginnen met onze keepers. Dutch Doofus Dutch Doofus staat graag voor paal, maar dat is nog altijd beter dan in de bajes zitten. Gelukkig is onze blowende en stelende rondzwerver nog nooit officieel betrapt door meneer de agent. Dus kan hij zonder al te veel problemen bij ons aan de slag. Ondanks zijn haat naar Cristiano Ronaldo is Dutch zelf ook een behoorlijke perfectionist. En in zijn perfecte leven is blowen natuurlijk zijn nummer 1 prioriteit. Blowen, Mans United, voor paal staan, de rest. Gernot Germknödel Gernot heeft een sterke wil. Zijn vader wilde hem koste wat het kost in het familiebedrijf houden, maar Gernot besloot anders. Hij heeft een droom en niets weerhoudt hem daar van. Ondanks gemiste kansen in Oostenrijk weet Gernot het zeker; hier gaat hij het maken. Zijn gedrevenheid spreekt meer dan woorden kunnen zeggen. Ik heb wel veel vertrouwen in Gernot. Bonnie Fire Met als favoriete speler Sergio Ramos zal Bonnie het niet kunnen laten om af en toe een zaagje uit te delen. Hij heeft helaas zijn vader al jong verloren en is opgegroeid in een pleeggezin. Bonnie wil zijn vader trots maken, maar vecht vaak ook tegen zijn eigen nonchalante gedrag. Ik heb vertrouwen dat onze Oran deze ruwe diamant kan kneden tot een ware topper. Antonio Gambani Pratend over Oran. Antonio is een van de spelers die we via zijn netwerk hebben binnengehaald. Hoewel de Italiaanse Amerikaan niet zo goed is aan de bal heeft hij wel goede verdedigende kwaliteiten. Voor de komende jaren zal hij belangrijk zijn op het veld. Misschien kan hij de jaren daarna een staflid binnen de club worden. Neilson Martinez Neilson is een Amerikaan met een 'native' herkomst en een Mexicaanse roots. Hij komt eveneens uit het netwerk van Oran. De temperamentvolle en loyale verdediger heeft veel kwaliteiten waarmee hij de eerste jaren van grote waarde gaat zijn. Daarna kan hij allicht elders aan de slag binnen de club. Nframa Odhiambo Nframa is een talentvolle voetballer, maar wel eentje die zomaar eens over de grens kan gaan. Hij voelt vanuit zijn eigen omgeving veel druk om het te maken. Het geld moet binnenstromen. Die gedrevenheid maakt hem sterk, maar daar zit juist ook zijn zwakte. Ik ben er overigens wel van overtuigd dat onze vleugelverdediger zijn ouders en zusjes trots gaat maken. George Murphy Ik had George bij de staf kunnen noemen, want naast speler is hij de assistent van Oran. De in New York geboren George heeft in zijn twintigere jaren gevochten tegen alle mogelijke verslavingen, maar in Oran heeft eindelijk zijn stabiele factor gevonden. Waar Oran gaat, gaat George. Dit seizoen is hij nog nodig als speler, maar in de toekomst zou hij vast alleen assistent zijn. Ninu Mastrackz Ninu is nu bepaald geen makkelijke jongen in de omgang. Op zijn 11e begon de Pool al met roken. Zijn longen zullen inmiddels al wel behoorlijk zwart zijn, maar Radja Nainggolan rookte er ook flink op los en dat was op zijn dag ook geen slechte voetballer. Zijn talent is echter onmiskenbaar. Hopelijk brengt deze club Ninu wat hij nodig heeft. Yuki Davids Yuki Davids is wederom een voetballer uit de koker van Oran. Hij is multifunctioneel en kan in de toekomst ook nog belangrijk zijn voor onze club. We verwachten nog weinig groei van hem als voetballer, maar met zijn positieve karakter zou hij een goede invloed hebben binnen de club. Roan Arianari Roan is een geweldige en knappe gozer. Hij is een leeuw, net als mijn vader. Een echte leider binnen de club, maar wel eentje die ik in deze aflevering niet teveel aandacht mag geven. Sorry Roan, hopelijk vergeef je mij voor deze keer. Séamus James Keane Een ongelukje? Nee, zo ziet Seamus James Keane zich zichzelf niet. Hoewel zijn familie weinig geld op de planken heeft liggen, is hij niet van het niets doen. Hij is werker en heeft een hekel aan arrogante clubs, zoals Ajax en Juventus. Werklust en passie omschrijven hem goed, maar een drankje gaat er helaas ook wel in. Maar de aanjager die hij is, kan deze club wel heel goed gebruiken. Marco Stewart en Luke Wachter Marco en Luke zijn onafscheidelijk. Waar de ene Duitse Brit is, duikt de andere Duitse Brit ook op. De jeugdvrienden kunnen niet zonder elkaar en willen samen een nieuwe kans in de voetballerij wagen. Ze vormen als middenvelders een duo dat bekend met elkaar is. Onafscheidelijk dus en daarom kan ik ze niet apart van elkaar presenteren. Sebastian Huijsmans Sebastian, ook wel Bas, hangt graag tegen de vleugel aan, zodat hij een lijntje kan trekken. Het dealen heeft hij gelukkig achter zich gelaten. Hij werd weliswaar toch gepakt, maar kwam met zijn witte neus onder een straf vandaan. Hoe? De politie had een fout gemaakt in de procedure, waardoor al het bewijs ongeldig werd verklaard. Zijn tweede naam Geluk kwam dus toch maar weer van pas. Bij ons krijgt hij een tweede kans is de voetballerij. Want zijn talent is onmiskenbaar. Als we zijn karakter wat kunnen kneden, kan hij wel eens een hele grote worden. Kai Smith Kai is met zijn vrienden uit New York meegereisd naar Earling. De redelijke professionele aanvaller gaat in de eerste seizoenen een belangrijke steunpaal zijn. Wat de toekomst daarna brengt, valt nog te bezien. Chetkan Mynischele Chetkan is een probleemkind geweest voor Ajax. Misschien kwam het door ontbreken van een ouder. Bak in, bak uit, bak in en bak uit. Dat is een korte samenvatting van de afgelopen jaren van Chetkan. Alleen Chetkan komt in Earling voor het eerst in een rustige omgeving. Een omgeving waar hij weg is van de straat. Hier kan Chetkan bouwen aan zijn nieuwe thuis. Ceylon Sra Lalanga Ceylon kan wel eens heel snel de Sri Lankaanse voetbalkoning worden. Daarmee zou hij zijn roots eer aandoen. In Europa wil hij gaan werken aan zijn droom. Hij heeft gebalanceerd karakter en zou daarmee absoluut geen probleem gaan vormen binnen de selectie. Honki Planki Honki heeft zijn hele leven een vaderfiguur gemist, maar met Oran kan zomaar in dat gat springen. Ondanks zijn lage zelfvertrouwen is hij slim genoeg geweest om uit zijn vaders greep te komen. Met zijn vader in de bajes en een bezoek van ons was hij de talentvolle Finse Nederlander snel overtuigd. Op naar zijn droom! Quincy Sosa Quincy was van alle spelers de moeilijkste om naar hier te krijgen. Met een drugsbaron als vader was het moeilijk om aan zijn familie te ontkomen. Nu is het voor de hele wereld gelukkig duidelijk geworden dat Quincy niets met zijn vaders praktijken te maken wil hebben. De gangs zien dan ook geen reden meer om Quincy in de gaten te houden. Zijn jongere broertje heeft daarentegen wel genoeg vijanden. Hierdoor kon Quincy ook ontsnappen. Nu kan Quincy eindelijk rustig voetballen. Bjårn Kröhn Bjårn weet maar al te goed hoe verschrikkelijk een huis kan zijn. Een heks van een stiefmoeder heeft zijn leven tot een hel gemaakt, maar hier in Earling komt de Deense Nederlander eindelijk in een hemel terecht. De Deense Nederlander is zeer gedreven. Helaas is die gedrevenheid soms ook te merken in zijn alcoholconsumptie. Alain Baptiste Alain maakt de selectie compleet. Hij is een echte spits, die niet echt omkijkt naar het team. De jonge spits heeft zeker geen makkelijke jeugd gehad, maar hij is vastberaden om het te maken. Een grote voetballer worden, is zijn droom. Hij wil de nieuwe Mbappe worden. Ik zie dat talent in hem. Kan hij zijn droom tot werkelijkheid maken? @FlyD @DemoN @Fantasy @chrisje1993 @keano77 @DutchDoofus @JoonsterkeBE @Copywriter @bas huijsmans @Geppiej @Keeza @Blom @Oerlie Note: Bij de schermafbeeldingen staat in sommige gevallen 'man', waar alles voor de rest verwijst naar vrouw-zijn. Zowel de pre-game editor als de ingame editor maken de optie voor vrouw niet mogelijk. Dat gezegd hebbende, bedankt voor de inschrijvingen, likes en reacties! 8 februari bewerkt door aron24 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 8 februari Share Geplaatst 8 februari Heerlijke post man! Knappe voorstelling van iedereen die binnen de club werkt. Is die Astrid Johannesson nog vrijgezel? Moest ik een jaar of 20 ouder zijn en meer zelf vertrouwen hebben, dan wist ik (Honki) het wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Heel tof gedaan dit! En ik sluit me aan bij Honki. Maar Ana of Eva zou ik ook niet erg vinden. Volgens mij voel ik m’n lies de laatste paar weken een beetje… Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Lekker bezig Aron! Mooie voorstelling van de selectie inclusief de staf. Hopelijk kan Alain zich waarmaken en de eerste spits worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Wat een fijne update waarbij je gelijk kennis maakt met alle persoonlijkheden. dit beloofd nog wat voor de komende updates. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten