chrisje1993 Geplaatst 1 januari Share Geplaatst 1 januari Lissabon - Na een leuke een mooie save met Feyenoord heb ik lang zitten zoeken naar een nieuwe uitdaging. Deze heb ik uiteindelijk gevonden bij Sporting CP. Dat betekent dat een nieuw jaar voor mij ook een nieuwe novellen is. Ik ga jullie meenemen in mijn carrière in Portugal. Verder wens ik iedereen dan nog de beste wensen!! Sporting CP: Sporting is een van de "drie grote in Portugal" samen met FC Porto en aartsrivaal en stadsgenoot SL Benfica. Het staat bekend om de jeugdopleiding die op FC Barcelona na de beste is van Europa volgens de website van de UEFA. Spelers die hier opgeleid kent iedereen wel zo'n beetje. Denk hierbij aan Cristiano Ronaldo, Luis Figo, Ricardo Quaresma, Paulo Futre, Simão Sabrosa, João Moutinho, Rui Patricio en Nani. De club heeft als motto: Inspanning, Toewijding, Devotie is glorie. Erelijst: Primeira Divisão/Liga: 19x Taca de Portugal: 17x Taca de Liga: 4x Supertaca Cândido de Oliveira: 9x European Cup Winners Cup: 1x Intertoto Cup: 1x Clubinfo: Naam: Sporting Clube de Portugal Bijnaam: Os Leões (De Leeuwen) Verde-e-Brancos (Groen-Witten) Opgericht: 1 Juli 1906 Stadion: Estádio José Alvalade - Século XXI Capaciteit: 50.466 Oprichter: José Alvalade Voorzitter: Frederico Varandas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 1 januari Share Geplaatst 1 januari Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 1 januari Share Geplaatst 1 januari Veel succes in Portugal! Heb je nog speciale doelen of manier van spelen voor ogen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 januari Share Geplaatst 1 januari Mooie clubkeus succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 1 januari Share Geplaatst 1 januari Deze moet ik wel volgen, succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 1 januari Share Geplaatst 1 januari Portugal is sowieso leuk. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 2 januari Share Geplaatst 2 januari Succes in Portugal graag een tag! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 4 januari Auteur Share Geplaatst 4 januari Uitgaande transfers: Als eerste heb ik een flinke schoonmaak gemaakt door de selectie. De oudjes wilde ik verkopen en dit is ook goed gelukt. Paulinho was de eerste die vertrok. Voor €4.400.000 maakt hij de overstap naar Lazio Roma. Een dag later was het Diogo Abreu die tekende bij Newcastle United. Ze maken met alle bonussen in totaal €850.000 over. Weer een dag later was het Ricardo Esgaio die een nieuwe club vond. Club Brugge nam de back over voor €7.500.000. Ook Geny vertrok op deze dag. Voor €2.500.000 vertrek hij naar het franse RC Strasbourg. Weer een dag later was het Real Sociedad die €1.500.000 overschrijft voor Antonio Adan. De oude keeper was overbodig en liep ook uit zijn contract na dit seizoen. Een kleine week later vertrok nog een oude speler die uit zijn contract liep. Sebastian Coates keert terug bij Liverpool. €6.000.000 was het bedrag dat vanuit Liverpool naar ons toe komt. Hierna werden alleen nog 4 spelers verhuurd. Rafael Camacho gaat een jaartje bij CD Tondela spelen. Länk FC Vilaverdense krijgt een jaartje de beschikking over Chico Lamba. Sertanense FC krijgt op hun beurt de beschikking over Marco Cruz. Tot slot is het Miguel Menino die een jaartje voor Vitória de Setúbal gaat spelen. Inkomende transfers: Op gebied van nieuwe spelers was het wat rustiger. Er zijn in totaal maar 3 nieuwe spelers gekomen. Ik heb gekozen voor drie gerichte aankopen om de selectie te versterken. Andrew was de eerste speler die naar ons toe is gekomen. Deze 22-jarige doelman komt over van competitiegenoot Gil Vicente. In totaal moesten we €6.500.000 overmaken voor hem. De tweede versterking is Quinten Timber. Ik wilde graag een extra middenvelder erbij hebben. Met Quinten hebben we een speler die zowel verdedigend al aanvallend gebruikt kan worden. Feyenoord nam pas genoegen met €13.000.000. De laatste versterking is aanvaller Orri Steinn Óskarsson. De IJslandse aanvaller moet de concurrentie aangaan met Viktor Gyökeres. Ik wilde hier graag een extra speler toevoegen die nog veel kan groeien. We hebben ook nog Rodrigo Ribeiro maar die vind ik net iets te ligt momenteel. Doelen: De doelen die we vanuit het bestuur hebben meegekregen zijn ook de doelen die ik voor het eerste seizoen stel. - Haal de laatste fase van de UEFA Europa League - Kwalificeer voor de UEFA Champions League - Speel me om de Taça de Portugal Placard-titel - Wees competitief in de Taça da Liga Allianz Cup Dit zijn doelen die naar mijn mening zeker haalbaar zijn. Met Porto en Benfica verwacht ik dat hun de favoriet zijn voor de titel. Dit betekent niet dat ik al meteen genoegen neem met maximaal tweede plek. Als Sporting zijnde vind ik dat je altijd vol voor de titel moet gaan. Visie: Het bestuur heeft ook 3 punten meegegeven als langetermijnvisie van de club. Deze punten zullen vanzelf wel gehaald gaan worden verwacht ik. Ze zijn namelijk niet zo moeilijk te halen. - Verhoog de commerciële inkomsten - Jonge spelers vastleggen om te ontwikkelen voor winst - Werk binnen het salarisbudget Naast deze punten die het bestuur me mee heeft gegeven wil ik ook zorgen voor de beste jeugdopleiding en het leveren van de nieuwe wonderkinderen. Ook op gebeid van scouting vind ik dat we overal ter wereld de talenten in de gaten moeten houden. Dit zodat we ze goedkoop kunnen halen en kunnen doorgroeien en met winst verkopen (zoals de visie luid). Als persoonlijke doelstelling wil ik ook de alliteratie challenge en de pokeplayer challenge voltooien. @Glenn08 @MisterX @Djurovski @De Raam @Marius @Tim Windt Dankjewel voor jullie reactie's! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari Ongeveer dezelfde spelers vertrokken bij mij in het eerste seizoen, geinig! Leuke spelers aangetrokken. In de jeugd loopt ook heel wat rond; Muniz, Ribeiro, Silva, Moreira, Santos. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RFA Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari Succes in Portugal, ontvang graag een tag om mee te lezen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari Vooral wat spelers laten vertrekken, inkomend blijft het beperkt. De doelen zijn niet min, maar ook niet onhaalbaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 5 januari Share Geplaatst 5 januari Op het oog prima transfers. De doelstellingen lijken mij ook zeker haalbaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 5 januari Share Geplaatst 5 januari Prima transferperiode Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 6 januari Auteur Share Geplaatst 6 januari De Tactiek: Tijd om mijn gedachten over het spel naar het veld te gaan vertalen. DM: De keeper staat er natuurlijk om de ballen uit de goal te houden. Dit is dan ook zijn nummer 1 taak. Daarnaast vind ik dat de keeper in balbezit mee moet kunnen helpen in de opbouw. Daarom zal ik dan ook gaan spelen met een meevoetballende keeper op ondersteunen. RV en LV: De backs zullen aanvallend zijn steentje moeten bijdragen om een man meer te creëren op de flank. Hierdoor wil ik dat de tegenstander gedwongen word om of de vleugelspeler mee terug te laten zakken waardoor de kans op een snelle tegenaanval kleiner word, of dat er vanuit het middenveld of centrale verdediging iemand mee naar de buitenkant moet komen om vervolgens centraal weer een mannetje meer te krijgen. CV's: Beide centrale verdedigers zullen belangrijk gaan zijn bij de opbouw. Ze moeten veelvuldig mee voetballen op het moment dat we in balbezit zijn. Bij balbezit van de tegenstander moeten ze uiteraard zorgen dat de spits niet tot scoren kan komen. VM: De verdedigende middenvelder zal wat verdedigender ingesteld zijn. Dit om ervoor te zorgen dat we niet met te veel man voor de bal staan, maar ook genoeg achter de bal voor een eventuele tegenaanval te kunnen blokkeren. RCM: De rechter centrale middenvelder zal de meest aanvallende van de 3 zijn. Hij zal zich dan ook niet veel met het verdedigende werk bezig houden. Het is de bedoeling dat hij bij balbezit veelvuldig om de spits heen te vinden zal zijn om nogmaals de man meer situatie te creëren. Bij balbezit van de tegenstander zal hij al vroeg druk gaan zetten zodat de tegenstander geen kans krijgt om op te bouwen. LCM: Om toch wat balans te bewaren op het middenveld heb ik hier gekozen voor een dynamische middenvelder. Hij zal zowel aanvallend als verdedigend zijn steentje bij moeten dragen. RAM en LAM: De twee buitenspelers zullen beide een naar binnen komende vleugelaanvaller op aanvallend zijn. Hierdoor maken ze ruimte op de flanken voor de backs om mee op te komen. Hierdoor zullen de backs van de tegenstander keuzes moeten maken. Lopen we mee of vangen we de back op. S: De spits heeft 1 belangrijke taak: Scoren. Hierdoor speel ik met een Afmaker. Dit heeft naar mijn idee geen verdere uitleg nodig. @De Raam @RFA @Marius @Tim Windt @Djurovski Dankjewel voor jullie reactie's. @Glenn08 @keano77 @MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 6 januari Share Geplaatst 6 januari Leuke inkijk in de tactiek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 6 januari Share Geplaatst 6 januari Qua formatie een variant die ik ook wel eens durf gebruiken, al wissel ik de VMC nog liever voor een AMC indien mogelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 7 januari Share Geplaatst 7 januari Goede transfers gedaan zo te zien en die taktiek ziet er wat behoudend uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 7 januari Share Geplaatst 7 januari Leuke clubkeuze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 7 januari Share Geplaatst 7 januari Dat ziet er solide uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari Duidelijke tactiek benieuwd hoe zich dat vertaald op het veld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 10 januari Auteur Share Geplaatst 10 januari De voorbereiding. In de voorbereiding wil ik dat de spelers gewoon raken aan de tactiek. Daarnaast moeten ze fit worden voor de start van de competitie. Om dit te bereiken spelen we zeven oefenwedstrijden. Het niveau van de ploegen wisselt met als afsluiter de wedstijd tegen Atlético Madrid. Dan kunnen we echt zien of we er klaar voor zijn. Sporting CP - Tweede XI van Sporting CP 9-1 Goncalo Inacio (5, 64) Viktor Gyökeres (12, 49) Hidemasa Morita (38, 47) Morten Hjulmand (41) Francisco Trincão (84, 90+2) João Infante (7) Retrô - Sporting CP 0-3 Morten Hjulmand (3) Viktor Gyökeres (18) Francisco Trincão (79) Sporting CP - Negrais 13-0 Morten Hjulmand (3, 80) Matheus Reis (11) Viktor Gyökeres (15, 29, pen 39, 45+3, 76, 88) Hidemasa Morita (25) Pedro Goncalves (61, 71) Francisco Trincão (75) Sporting CP - Red Bull Salzburg 1-2 Viktor Gyökeres (pen 6) Karim Konaté (2) Amar Dedic (5) Athletic Bilbao - Sporting CP 1-3 Dani Vivian (90+3) Viktor Gyökeres (41, 70, 72) Sporting CP - Santo António Lisboa 10-0 Eduardo Henrique (4) Francisco Trincão (10, 38, 44, pen 47, 80) Daniel Braganca (15, 22) Rafael Camacho (34) Nuno Santos (89) Sporting CP - Atlético Madrid 1-0 Pedro Goncalves (64) @Djurovski @Marius @delichris @Lensherr @De Raam @Tim Windt Dankjewel voor jullie reactie's. Een 4-2-3-1 krijg ik maar niet werkend op FM dus daarom gegaan voor een 4-3-3VM. @RFA @Glenn08 @keano77 @MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 10 januari Share Geplaatst 10 januari Goede voorbereiding gedraaid, op naar het echte werk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 10 januari Share Geplaatst 10 januari Uit de resultaten kan je wel het nodige vertrouwen putten lijkt me! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari Een goede voorbereiding gespeeld. Laat de competitie maar beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari Prima voorbereiding op naar het echte werk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten