Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Uitdaging van de maand [wisselende uitdagingen]

19CH98

Aanbevolen berichten

Brentford seizoen 4

Transfers

We beginnen weer met de transfers. In principe weinig vuurwerk. Dat heeft 2 oorzaken. 1. We hebben een complete selectie staan waar ik vertrouwen in heb en 2. we LEKKEN geld. Ik loop een beetje aan waar ik wel vaker tegen aan loop: Ik groei harder dan commercieel gezien kan. Ik krijg het stadion niet verder uitgebreid, waardoor we het met 25.000 plekken moeten doen en ook commercieel blijft het achter. We zijn de verkopen en het prijzengeld dus nodig om gaten te dichten. Ik ben druk bezig met sattelietclubs en tours door het buitenland, dus hopelijk trekt dat recht.

Diomande had een vertrekwens ingediend bij Sporting en daar kwam een tussenpersoon mee aan zetten. Voor max 63 miljoen leek me dat een no brainer. Sander Maas, een groot Nederlands talent, komt over van AZ. @Stefan. kan dit vast bevestigen noch ontkennen, maar ik gok dat Sander Maas een medewerker van SI is, want ik heb nu al een FM of 2/3 die naam bij AZ zien voorbij komen. Altijd als AMC.  De rest van de spelers die we halen zijn aankopen voor de toekomst. Gescout en relatief goedkoop. Een gedeelte wordt uitgeleend aan Cardiff, onze satteliet club en een ander gedeelte blijft nog een jaartje voor hun club voetballen. Milinkovic-Savic was een buitenkansje: In de zomer wou meneer nog 1,3 miljoen per maand. Dit weiger ik te betalen. In de winterstop was dit nog maar 300k. Dat vond ik hem wel waard, hij is nog maar 31.

Ook nemen we afscheid, wederom, van een aantal spelers. Toney en Jensen zijn daar de belangrijkste van. Inmiddels 30+ en voorbij gestreefd. Ze worden bedankt voor bewezen diensten en leveren nog serieus geld op

20231113150515_1.thumb.jpg.fc3e7a47c5259fd2356356edc1ab9975.jpg

20231113150509_1.thumb.jpg.c7a484603db04d0ea19d4c5ff3e478de.jpg

Premier League:

Eigenlijk hetzelfde verhaal als vorig jaar: Chelsea en City bieden lang partij. Echter, op het eind blijken wij toch een bredere selectie te hebben. En dank aan Greenwood-Zaniolo. Je kunt het zien bij de beoordeling: Ik begon Greenwood af en toe de kans te geven. Dit omdat Konate het scoren een beetje verleert is. En Greenwood deed wel wat we van hem mogen verwachten: Scoren. Konate krijgt dit seizoen de kans om zich te herstellen, anders zullen we afscheid gaan nemen. Maar, wederom kampioen!

20231113145949_1.thumb.jpg.e9abd37a6f1e64d1c1684cedca5d8248.jpg

Community Shield

Mochten we aan treden tegen Liverpool. We komen de eerste helft al met 0-3 voor en dat geven we niet meer weg. Prijs 2 is een feit.

20231111083641_1.thumb.jpg.e23830087f51e13fcc076f69107b2519.jpg

Europese super Cup

Een prijs waar ik dan weinig mee op heb. Blijkt dat we tegen Inter moeten. Hoewel we de beter waren, werd het nog wel even spannend. We kwamen al snel op 2-0 achterstand. Het is soms een ongelooflijke gatenkaas. Uiteindelijk weten we dit recht te trekken en ook deze prijs nemen we mee naar huis. Prijs 3

20231111084615_1.thumb.jpg.616e0dfedfae96463809c25037d91bac.jpg

Carabao Cup

Zo langzamerhand 1 vd weinige prijzen die we nog niet hebben. Daar brengen we dit jaar verandering in:

20231113145939_1.thumb.jpg.ffa6f87af4c743d3b7219443b82ec599.jpg

20231113134428_1.thumb.jpg.d7bf1d9ad61ab5bb5479c92658d539b5.jpg

Chelsea gaat over de knie in een finale die wederom mooi gelijk opgaat. Niet geheel zonder geluk maakt Lavia uiteindelijk een eigen doelpunt, waarmee we ook deze cup mee naar huis nemen. Prijs 4

FA Cup

Is prijs 5 onderweg?

20231113145943_1.thumb.jpg.710b05c7c8e70646c3dfb8771f4990f5.jpg

Nope, geheel tegen de verhoudingen in krijgen we hem op de doppen tegen Brighton. In eigen huis nog wel. Helaas, niet prijs 5.

CL

We doen het in de CL gewoon heel erg lekker. Groepsfase zijn we eigenlijk steevast bij de top-3 te vinden. Wel heb ik nog even schrik als we gelijk spelen tegen Liverpool thuis, maar dit weten we uit recht te trekken. Tegen City spelen we vervolgens uit gelijk, om thuis te winnen.

Hierna mogen we wederom de finale van de CL spelen, ditmaal tegen PSG. Ik denk dat we wel mogen spreken van een rivaliteit: Kijkende naar het team van PSG denk ik dat we ze nog veel vaker in die finale gaan tegen komen. Mbappe, Vinicius Junior, Xavi Simons, Frenkie de Jong, Ansu Fati, Joao Neves. Een team met veel kwaliteit en het kan nog jaren mee.

Het is wederom niet een hoogstaande finale. We zijn iets beter en hebben een iets beter xG. Ik kies er voor om met Greenwood te starten en niet met Konate, gelet op de veel betere vorm van Greenwood. Dat is an sich niet slim, want KOnate is licht blessie. Het is me altijd geleerd dan beter met een blessie speler te starten, als die uit valt dan kost het je 1 wissel. Maar goed, foutje van mijn kant.

90 minuten lang krijgen we wat kansjes, PSG krijgt wat kansjes, maar het blijft 0-0. We gaan verlengen. In de 92e minuut krijgt Almada DE kans om ons op 1-0 te zetten. Hij ontfutselt de CV van PSG op een meter of 10 van het doel de bal, maar presteert het om de bal naast de goal te schieten. In de tegenstoot van PSG is het Ansu Fati, die naar binnen trekt en vanaf een bijna identieke plek als Almada op doel schiet en deze wel tussen de palen weet te krijgen: 0-1 PSG.

Hierna gooien we het strijdplan om en gaan we vol op de aanval. Dat resulteert in de 109e minuut in een GIGA kans voor linksback Hickey. Baldanzi trekt de bal terug rond een metertje of 8 midden voor het doel en Hickey presteert het om de paal te raken. In de 111e minuut is het vervolgens Hypan die de lat raakt.

We ruiken bloed. Helaas is het daarna direct gedaan: Flekken red nog op een schot, maar in de daaropvolgende hoekschop trekt Diomande zijn tegenstander naar beneden. Penalty en deze wordt benut door Xavi Simons. Hiermee verliezen we onze 2e CL finale. Helaas.

20231113145934_1.thumb.jpg.fdf963b060d0a3cc40b27017cb70a178.jpg

20231113145610_1.thumb.jpg.abd0de10cedf2096254aee19184a0b89.jpg

Dat we overigens meer dan terecht kampioen werden blijkt wel uit onderstaande cijfers:

20231113144430_1.thumb.jpg.ddbec9fd27a7fc353353ba27231851aa.jpg

De spelers die het mochten doen dit jaar:

20231113151345_1.thumb.jpg.279962eb1232d16733616cf566a6e89f.jpg

Puike prestaties van vooral Greenwood, Zaniolo en wederom Schade. Rare speler die Schade, ik wil hem eigenlijk al een jaar of 2 verkopen, maar toch presteert hij elk jaar weer.

Nou, dat was seizoen 4. Onderstaand even de tussenstand qua prijzen. Nu in de zomer maar verder borduren. Spelers als Janelt en ook Vranckx wil ik eigenlijk vanaf, en er moet nu echt een nieuwe keeper komen. Akcan was de enige die wou komen, maar helaas voldoet hij bij lange na nog niet. Die moet eigenlijk wat ervaring op doen. Ook een nieuwe linksback zou ik niet nee tegen zeggen, ik ben toch een beetje boos op Hickey.

20231113151345_1.thumb.jpg.279962eb1232d16733616cf566a6e89f.jpg

–          13x Premier League ||

–          10x Community Shield ||

–          5x FA Cup |

–          4x League Cup |

–          2x UEFA Champions League |

–          2x FIFA Club World Cup

–          1x UEFA Europa League

–          1x UEFA Super Cup |

Daarnaast zijn er nog bepaalde checkpoints met betrekking tot wanneer je eerste successen moeten komen. Dit zijn er vier en ook deze zijn geïnspireerd op de Schot. Deze zijn hieronder in een overzichtelijke opsomming weergeven.

–          Behaal in maximaal vier seizoenen je eerste beker, Sir Alex won in 1989/90 zijn eerste FA Cup/ Check seizoen 2

–          Behaal in maximaal zeven seizoenen je eerste landstitel, Sir Alex won in 1992/93 zijn eerste landstitel/ Check seizoen 3

–          Behaal in maximaal acht seizoenen je eerste Premier League dubbel/FA Cup, Sir Alex deed dit in 1993/94

–          Behaal in maximaal dertien seizoenen je eerste triple van Premier League/FA Cup/Champions League. In het legendarische seizoen 1998/99 lukt dit Sir Alex ook.

20231113145925_1.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bournemouth FC | Seizoen 1

Toen we op 6 november de leiding overnamen bij Bournemouth FC stonden ze natuurlijk op de 19e plek. Adoni Iraola wist maar zes punten te bemachtigen uit tien wedstrijd. The Cherries zijn natuurlijk geen hoogvlieger in de Premier League aangezien de media ze op de 16e plek schatten, maar de 19e plek is wel heel laag. De enige wedstrijd die Bournemouth onder leiding van Iraola gewonnen had in de Premier League was een 1-0 overwinning op Sheffield United. Wij hebben het geluk dat we nog een wedstrijd te goed hebben op de rest zodat we net uit de degradatiezone kunnen duiken. Deze wedstrijd is tegen de huidige nummer 12 Aston Villa. 

iOevBh2.png

Op de transfermarkt hebben we in de zomer niks gedaan, pas in januari kwamen er versterkingen. Ladislav Krejčí kwam over van Sparta Praag en werd onze linksbenige back-up voor Marcos Senesi. Ook de Braziliaan Pablo Maia werd gehaald als back-up voor de Amerikaan Tyler Adams als balveroverende middenvelder. In totaal koste dit ons negentien miljoen euro. Gelukkig wisten we met bijvoorbeeld de verkoop van Lewis Cook deze aankopen weg te schrijven. Deze transfer kan zelfs nog oplopen naar 22 miljoen. 

Y74qEjE.png

We zijn na uiteindelijk op de 12e plek geëindigd met 55 punten. Ruim uit de gevarenzone van de Premier League natuurlijk, maar eigenlijk ook een nietszeggende plek. Als we iets scherper waren geweest en niet heel laat in de wedstrijd net weer een doelpuntje tegen te krijgen dan waren we nog een paar plekjes gestegen, maar het is niet anders. Er zijn wel prachtige momenten geweest in dit seizoen waarin ik juichend op mijn bureaustoel zat. Bijvoorbeeld in mijn 4e wedstrijd een punt pakken tegen Manchester City in hun eigen stadion. Maar ook een overwinning op Newcastle United in het St. James' Park, Manchester United op Old Trafford en een 4-0 overwinning op Arsenal in het Emirates Stadium. Heerlijke overwinningen waar de supporters van Bournemouth heel trots op kunnen zijn. Nu is het uitbouwen voor volgend seizoen en gaan jagen voor Europese plekken. 

769BAPh.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei neva:

Laat je alleen niet foppen want het potentieel is random :D

Ja is dat zo? Of zit er wel een bepaalde range aan? Ik meen me te herinneren in vrijwel alle games die ik vorig jaar gehad heb, dat hoyenhall ( XaW op si forum) vrijwel altijd als toptalent als keeper op de wonderkids lijst stond. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ja is dat zo? Of zit er wel een bepaalde range aan? Ik meen me te herinneren in vrijwel alle games die ik vorig jaar gehad heb, dat hoyenhall ( XaW op si forum) vrijwel altijd als toptalent als keeper op de wonderkids lijst stond. 

Weet ik niet precies. Ik heb in een oude game toen wat onderzoek gedaan met die editor. Ook omdat ik voor de zoveelste keer Bixente van Inzerillen tegenkwam ofzo. Ene keer als ongelooflijke topspeler, keer daarna had ie een PA van onder de 100. Als je faceinthegame intikt krijg je wel de spelers met hoogste reputatie eerst, dus dat kan het beeld wat vertekenen ook.

Sander Maas is hier ook al doorgekomen, bij Ajax U18. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AFC Bournemouth | Seizoen 2

En we denderen vrolijk door met seizoen twee. Vorig jaar wisten we van de 19e positie naar de 12e positie te klimmen, maar nu was de jacht geopend voor Europese plekken. Daarvoor hadden we wel een kwaliteitsimpuls nodig. Ik begon met kijken naar de spits positie en eigenlijk was Karim Konaté (wat een wereldwonder) mijn droomkandidaat, maar toen zag ik ook dat Jason van Duiven, mijn lieveling uit Football Manager 2023 ook te koop stond. Dus zo wijs als ik was besloot ik ze allebei te halen. Ik verkocht echter wel onze basisspits van vorig seizoen Dominic Solanke aan West Ham voor minimaal 37 miljoen euro. Verder wilde ik me nog versterken op de keeperspositie aangezien Neto toch al behoorlijk aan de oude kant is en hier kwamen we uit bij Dennis Seimen. Ook een klassiekertje natuurlijk. De rest van de aankopen waren geen directe versterkingen in de zomer, maar meer aanvulling op wat ik al had. In de winter kwam er wel nog echt een versterking met Oumar Solet. Een beest voor centraal achterin die het mag gaan uitvechten met Zabarnyi. 

wN5bRkb.png

t66yQZ3.png

Premier League

Vorig jaar natuurlijk 12e geworden, maar dit seizoen zijn we nog met vijf plekjes gestegen. We zijn dus zevende geëindigd en dat betekent Europees voetbal voor Bournemouth. Ik weet nog niet of dat nu echt goed is voor ons, aangezien we dit seizoen al behoorlijk vaak vermoeid waren waardoor we punten verloren, maar ach. Hoe het tot stand kwam was wel heel mooi. In de laatste speelronde moesten we tegen Manchester United. Op dat moment stond United nog 7e en wij 8e. We moesten dus echt winnen om Europees voetbal te halen. En dan valt het toch wel mee dat je King Karim Konaté in je gelederen hebt. Als die man er zin in heeft dan sta je al met 1-0 voor. Hij wist in de 14e en de 32e minuut de bal voorbij André Onana te tikken waardoor wij stegen naar de 7e plek. Wat een slot op de competitie. 

Een paar mooie overwinningen van dit seizoen op een rij:

Bournemouth 8-0 West Ham United

Arsenal 2-3 Bournemouth

Bournemouth 5-2 Newcastle United

Bournemouth 6-0 Chelsea

Bournemouth 3-0 Arsenal

Bournemouth 3-0 Tottenham

3g1TfK3.png

Carabao Cup

In de Carabao Cup wisten we de kwartfinale te halen, maar helaas was Chelsea ons net iets te sterk. We wisten wel heel sterk Arsenal van de mat te vegen. Ik weet niet wat het is, maar ik heb nu vijf keer tegen Arsenal gespeeld met Bournemouth en vier keer hebben we gewonnen. WIj zijn de angstgegner van Arsenal.

KQqhXti.png

FA Cup

De FA Cup was eigenlijk niets meer dan een treurige poging. We hadden twee wedstrijden nodig om Watford uit te schakelen. Barnsley was gelukkig makkelijk, maar daarna werden we echt van de mat geveegd door Brentford. Volgend jaar maar weer opnieuw proberen.

Bb8nEhn.png

Selectie

De selectie van Bournemouth is al aardig veranderd ten opzichte van hoe we begonnen. We hebben vooral geïnvesteerd in talenten en dat is ook duidelijk terug te zien. Ik heb me dit seizoen wel echt verbaasd over Miloš Kerkez. Wat een beest is deze gozer, heeft me zovaak samen met Karim Konaté door een wedstrijd gesleept. De beste man heeft ook 11 assists afgeleverd dit seizoen en is drie keer man of the match geweest. Ook Justin Kluivert was een geweldenaar dit seizoen met 13 assists en 11 goals. 

dDzZrwL.png

bewerkt door xJordinosaur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brentford seizoen 5

Transfers

Vanaf Milinkovic-Savic is het nieuwe seizoen. Pahor is een talent wat mag rijpen, Christensen, Cordoba en Awankwah absolute TOPtalenten. Ik ga vanaf nu ook per seizoen de grote spelers laten zien, omdat we natuurlijk nu in een situatie komen waarin we veel regens zullen aantrekken. Maar echt, Christensen, Cordoba en Awankwah waren absolute BARGAINS. Niet te doen. Scout kwam er mee aan zetten. Sinds deze game ben ik me wat meer gaan verdiepen in de scouting. Dat hoort er natuurlijk een beetje bij deze game: United zijn scouting in die periode was natuurlijk vrij on Point. Ik heb wat veranderingen doorgebracht en dat blijkt zijn vruchten af te werpen. Al was Awankwah wel heel gek: Hij was pislink op Bayern en daarom mocht die voor een spotprijsje weg. Christensen stond al heel lang op de radar, maar wou steeds niet. Nu wel. Hij zal de reden zijn dat we het contract van Milinkovic gaan laten aflopen.

Transfers1.thumb.jpg.adf4c6fc35d9e62104f1d0733cdbaf52.jpg

Transfers2.thumb.jpg.9fc80853010eec17cf4d499352aac986.jpg

CChristensen.thumb.jpg.1b0b3538720311f7dfe0b99e9634ea4a.jpg

Cordoba.thumb.jpg.d05ed240308d1ff40b3511dee319400b.jpg

Awankwah.thumb.jpg.a51b561f44c4b1e1e3c441bfd85dccfd.jpg

Community Shield

Geen europese cup dit jaar als 1e kans, maar de Community shield. We lijken daarin lang de boot in te gaan, want Arsenal komt in de 1e helft op een 0-2 voorsprong. In de 2e helft trekken we di gelukkig recht en zo zijn we 1/1 qua prijzen.

CommunityShield.thumb.jpg.8075df2dbc47b9acd876baa7e8c32779.jpg

Carabao Cup

Vorig jaar mochten we deze prijs voor de eerste keer in ontvangst nemen. Dat is dit jaar dan voor de 2e keer, want we winnen hem. We komen eigenlijk geen enkele wedstrijd in de problemen, al verliezen we de return wel van Brighton. Maar wegens de winst in de heenwedstrijd, was dat niet zo'n probleem. Arsenal wordt vervolgens in de finale met een jantje naar huis gestuurd.

WedstrijdenCarabao.thumb.jpg.035122b13d26bfe10e2a22062ba43a70.jpg

CarabaoCup.thumb.jpg.a34c1ce3e45847d4e05c3b1607f2a7e3.jpg

FA Cup

Vorig jaar wisten we deze niet te winnen. Dat is lastig, want voor extra punten moeten we hem eigenlijk een keer winnen samen met de PL. Dat is ons tot op heden nog niet gelukt. Lukt dat dit jaar wel?

FACup.thumb.jpg.67bcd956b948c03f2b5d856d85b2bc5a.jpg

WedstrijdenFACup.thumb.jpg.806b919c80dc696cca4a09a377b34b61.jpg

Dit jaar wel, inderdaad. Maar het kost ons potverdikke 3 keer een verlenging om tot die finale te geraken. Die finale is zoals we finales wel vaker spelen dit jaar: Hij is saai en kan beide kanten op. Dankzij Thiago Almada valt die onze kant op. Zowiezo een shout out naar Almada: Met al het geweld op het middenveld en de vleugels speelt die lang niet altijd, maar hij presteert ALTIJD. 

Champions League

Vorig jaar konden we het net niet bolwerken tegen PSG in de finale. Dit jaar ontweken we PSG, in zijn geheel. We gaan ongeslagen de groepsfase door en mogen het dan met Lazio gaan uitmaken wie naar de kwartfinale gaat. Lazio is niet van ons niveau, en dat blijkt wel. 3-0 over 2 wedstrijden. Hierna volgt Arsenal. Een geduchte tegenstander op zich, ware het niet we tot dan toe Arsenal al 2 keer in een eindstrijd dwars gezeten hadden dat seizoen en ook in de competitie nog niet van ze verloren hadden. Daar kwam verandering in, want in de terugwedstrijd werd het 3-2 voor Arsenal. Thuis wonnen we met 1-0, dus penalty's. UBER KLOOTZAK (daarover later meer) Karim Konate mistte een penal, maar godzijdank deed Arsenal dat dubbel, dus mochten we door naar de halve finale. Daarin waren we met 2-0 en 2-1 veel te sterk voor Chelsea.

Inmiddels was ik kampioen in de PL, dus kon ik godzijdank wat spelers rust geven. Zodat we deze keer topfit aan de aftrap van de finale kwamen. Dat bleek ook wel, want hoewel Barcelona het meeste balbezit had, tikten we ze helemaal de moeder. Bij rust stond het al 2-0 voor ons en direct na rust was het uitgerekend linksback Hickey die de genadeslag uitdeelde. Zo ook de CL mee naar huis. Als ik goed kan tellen, maakt ons dat voor dit jaar 4/4 qua prijzen.

WedstrijdenCL.thumb.jpg.6d465f9b2fd51a8fe287cf7d97045785.jpg

CLFinale.thumb.jpg.5b4b0f56fa4ea9306626b8ba1b3a2e24.jpg

Premier League

City zat ons aardig in de weg dit jaar. Haaland was weer eens op schot in het begin, wat er voor zorgde dat we rond kerst volgens mij zelfs nog 2e stonden. Na de kerst ging het met Haaland wat minder en dat had zijn weerslag op City. Ik maakte juist de keuze om een andere spits te gaan spelen, waardoor wij wel doordenderden. Eigenlijk was het na 30 wedstrijden al bekeken, ware het niet dat ik een aantal keren met een B-team speelde ivm de CL. Maar met een record aantal aan punten voor ons pakken we ook de PL. 5/5

PL.thumb.jpg.e85da8fe4468166670feee225eab6b2d.jpg

Dan de selectie die dit mogelijk gemaakt heeft:

Selectie.thumb.jpg.281dc1330a1d252caed1c082247ec497.jpg

Props voor Greenwood, Savic, Baldanzi. Eigenlijk iedereen wel. We presteren als een bom. Wie niet presteert, is Karim FUCKING Konate. Geen idee wat er met die man aan de hand is, maar 11 goals in 47 wedstrijden, is om te janken. EN alsof dat nog niet erg genoeg is, wou meneer ook nog een verbeterd contract en probeerde die de boel op stelten te zetten. FUCK hem. Hij gaat dus aan het einde van dit seizoen voor 108 miljoen naar United en ik ga een argentijnse regen promoveren. Die heeft nu 2 seizoenen ervaring opgedaan en mag aansluiten achter Greenwood.

Dan, het prijzenlijstje:

–          13x Premier League |||

–          10x Community Shield |||

–          5x FA Cup ||

–          4x League Cup ||

–          2x UEFA Champions League ||

Daarnaast zijn er nog bepaalde checkpoints met betrekking tot wanneer je eerste successen moeten komen. Dit zijn er vier en ook deze zijn geïnspireerd op de Schot. Deze zijn hieronder in een overzichtelijke opsomming weergeven.

–          Behaal in maximaal vier seizoenen je eerste beker, Sir Alex won in 1989/90 zijn eerste FA Cup/ Check seizoen 2

–          Behaal in maximaal zeven seizoenen je eerste landstitel, Sir Alex won in 1992/93 zijn eerste landstitel/ Check seizoen 3

–          Behaal in maximaal acht seizoenen je eerste Premier League dubbel/FA Cup, Sir Alex deed dit in 1993/94/ Check seizoen 5

–          Behaal in maximaal dertien seizoenen je eerste triple van Premier League/FA Cup/Champions League. In het legendarische seizoen 1998/99 lukt dit Sir Alex ook./ Check seizoen 5

Ik heb alles wat ik behaald heb zwart gemaakt, zodat we bij kunnen houden hoe en wat. Nog een tijdje doorbeesten in de nationale competities en een keer de World cup voor clubs zien te pakken (2x). 

Word vervolgd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bournemouth Seizoen 3

Na twee seizoenen 10e te zijn geëindigd zit er qua klassering eindelijk een stijgende lijn in (of is het een piek?). Verder nog niet heel veel dichterbij doelstellingen gekomen.

Transfers

In juni kwamen de eerste namen al binnen. Willock stond te koop en Adarabioyo kon vertrekken ivm met een degradatieclausule. Özcan is een talent voor CV Links en kwam als back up voor Senesi. Gruda werd basisspeler op rechtsbuiten. Daarnaast kwamen er verder in de transferperiode nog 3 spelers binnen. Madueke werd gehuurd als roulatie voor Gruba, Phillips kwam als basisspeler (mag ook wel voor dat bedrag) op CVM en Németh is een leuk talentje dat overkwam. Bergström werd in de winterstop gehuurd omdat zowel mijn eerste en tweede keeper geblesseerd raakte.

Overbodige spelers mochten vertrekken en dat lukte redelijk. Adarabioyo werd eigenlijk 3e centrale verdediger omdat ik van een 5 mans achterhoede overschakelde naar een 4 mans achterhoede en hij de 5e (of misschien zelfs 6e achter Özcan) CV was omdat zowel Mepham als LLoyd Kelly niet vertrokken. Nadeel aan Home Grown spelers loodsen is wel dat ze een hoge transferwaarde hebben die niemand wilt betalen en dat mijn bestuur het tegen houdt als ik ze goed wilt laten gaan. Ik denk dat ik hiermee de selectie langzaam naar mijn eigen hand weet te zetten en dat ik wel een herkenbaar Brits team weet te behouden. 6 van mijn basisspelers blijven spelers met een verleden in Engeland of die al bij de club zaten. Daarnaast geldt dit ook voor 7 van mijn wisselspelers en ook voor bijna al mijn 'tribunespelers'. Deze verdeling is onderaan te zien in mijn selectieoverzicht. Daarnaast ben ik ook weg gebleven van de neiging om te gaan zoeken op wonderkids en deze te gaan halen. Barco is zo'n standaardwonderkid die ik eigenlijk niet wilde halen maar voor dat bedrag aan het begin van de save kon ik het echt niet laten. Wel kwam hij, net als al mijn andere aankopen, voorbij in mijn scoutingsverslagen. Ik zoek eigenlijk nooit zelf op spelers en stuur mijn scouts gewoon op pad en zie wel waar ze mee terug komen.

afbeelding.thumb.png.88a01461f14bbd726520c2dc5651b95d.png

afbeelding.thumb.png.4c781b3c0c553b104f1a85e8b06e53d1.png

Bekeravonturen

Laten we beginnen met de Carabao Cup. Totaal niet interessant voor deze Challenge eigenlijk. Vroeg in het seizoen werd de tweede ronde gespeeld. Hier mocht mijn b team dus opdraven. Die waren duidelijk niet goed genoeg tegen Southampton en gingen er met 3-0 af. Exit Carabao Cup.

De FA Cup daarentegen is een stuk interessanter. Deze moet namelijk binnen 4 seizoenen gewonnen worden om geen punten in te moeten leveren bij de challenge. Dit is poging 3 van de 4 en er staat dus wel een beetje druk op. Ik denk niet dat de spelers deze druk ook voelen maar moeizaam ging het allemaal wel. Voor ronde 3 kwam Swansea uit de loting. Thuis werd met een roulerend team 2-2 gespeeld en we mochten dus op return. Uit werd er wel met 2-0 gewonnen. Bolton wachtte in de vierde ronde. Zelfde scenario alleen werd er dit keer uit 2-2 gespeeld. In de replay werd er wel 4-2 gewonnen nadat wij 0-1 en 1-2 achter waren gekomen. Dan zit je ineens in de kwartfinale en is er eigenlijk alles mogelijk. Dat alles werd niets want Arsenal wist ons uit te schakelen. Een vrij geflatteerde 3-0 gaf de doorslag. Kut Arsenal (Hier komen we nog op terug)

Premier League

Dan de competitie. Het vorige seizoen startte wij erg goed alleen kwam de klad er in in de wintermaanden. Dit seizoen was de start iets minder, maar wisten wij het hele seizoen een beter niveau te halen. Toch was het erg wisselvallig. Zo konden wij bijvoorbeeld met 6-2 winnen van Leeds eind oktober om vervolgens in november 3x gelijk te spelen en een keer te verliezen door maar 1 doelpunt te maken. Dat was het hele seizoen eigenlijk het probleem ook wel. Veel kansen krijgen en missen en de tegenstander die enkele grote kansen krijgt en die wel weet te benutten. Zo had ik volgens Xg 6.1 goal extra moeten maken en heb ik volgens deze enkele statistiek 4.53 goals minder tegen moeten krijgen. Zodra ik ervoor kan zorgen dat dit soort details in mijn voordeel uit gaan vallen dan kan ik echt stappen maken.

Hoe het dit seizoen dan eindigde? Dat eindigde erg positief. Met een 7e plek op de ranglijst mogen The Cherries voor het eerst Europa in en behalen zij hun hoogste klassering ooit. In de laatste 2 maanden werd er slechts 1x verloren (Norwich City) van de 8 wedstrijden en speelden wij 2x gelijk (Nottingham en Liverpool). Eigenlijk werd er sinds een switch in de tactiek vanaf februari maar 3x verloren en 3x gelijk gespeeld in 14 wedstrijden. Mocht deze vorm vast gehouden worden en wellicht ietsjes verbeteren in het volgende seizoen dan zou je gewoon voor de Champions League plekken mee gaan doen en wie weet zelfs voor een titel. Een puntentotaal van slechts 80 was voldoende voor de kampioen dit jaar. Eigenlijk heel erg weinig wel. Het puntentotaal van de kampioen was in de voorgaande jaren namelijk 95 en 93 punten.

Wat de seizoensafsluiting nog leuker maakte was dat wij op de laatste speeldag tegen koploper Arsenal mochten aantreden. Met winst waren zij kampioen en ik was al uitgespeeld. City en Liverpool hijgden in hun nek. Revanche voor de nederlaag in de FA Cup was de doelstelling en dit lukte. Arsenal werd weggespeeld en ging met een 5-1 huiswaarts. Liverpool en City wonnen beiden wat voor een kampioenschap voor City zorgde. Toch nog een goede revanche.

afbeelding.thumb.png.09719c8106e44b46582e7eeeaeb15011.png

Selectie

Met wie hebben wij dat dit jaar gedaan? Dat is gebeurd met de onderstaande selectie. Een redelijk brede selectie omdat er enkele spelers in de winterstop richting de Africa Cup moesten en ik sommige spelers maar niet verkocht kreeg. Voor volgend seizoen ligt de focus op de volgende posities: Spits of linksbuiten (Cunha kan op beide namelijk), CDM, CV Links. Daarnaast wil ik wat spelers loodsen zodat er wat financiele ruimte komt om de faciliteiten te upgraden. Als mensen screentjes willen hoor ik het wel.

afbeelding.thumb.png.3c3fb4352cf45f47c6263e4729feb066.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rykjvk1:

Lijkt me ook wel een mooie uitdaging! Maar hoe lang loopt deze nog door, aangezien het de uitdaging van de maand is? 

Het is de uitdaging die deze maand in de spotlight staat, maar je kan hem gewoon door blijven spelen voor de punten in de Hall of Fame. Weet alleen niet of je hem hiervoor per se in november moet starten of dit ook altijd kan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.cb4aea83624e8a4dbd871b831ace652e.png

Seizoen 2023/2024

Transfers:

Op zich niet van plan om de selectie heel erg onder handen te nemen deze winter. Vooral vooruit kijken naar de zomer en misschien één of twee spelers halen die binnen de gewenste tactiek passen. Dit veranderde echter toen begin januari Al Hilal op de stoep stond voor Joachim Andersen. Een gewaarde kracht in het centrum van de defensie waarvoor ze komen met een bod van rond de €32 miljoen. Ik besluit het te verdubbelen waarna ze direct instemmen en er eigenlijk niks anders is dan gewoon ja zeggen. Daarnaast vertrekt Kaden Rodney een jonge jongen die in mijn ogen niet het vereiste niveau zal gaan halen voor bijna een miljoen naar Brentford en verhuren we enkele jonge spelers.

Aan de inkomende kant beginnen we met een transfer die al vast stond in de vorm van Junior Hernandez die transfervrij overkomt van Tolima en het komende halfjaar nog geblesseerd toe mag kijken maar daarna de strijd aan mag als linkervleugelverdediger. Mijn eerste focus zeker met het vertrek van Andersen maar ook gezien de leeftijd en contractstatus van enkele optie ligt centraal achterin. Al voor de transfermarkt opende had ik overeenstemming bereikt met Hull City voor Jacob Greaves. Voor €8,- miljoen(kan oplopen tot €8,5) een degelijke Engelse optie voor de linkerkant van het centrum. Met Marc Guehi, Rob Holding en Chris Richards hebben we in principe al drie degelijke opties maar daarachter lopen met Joel Ward, James Tomkins en Nathan Ferguson geen jongens rond die een grote toekomst bij de club hebben. Met die situatie in het hoofd was ik al bezig om Tiago Djaló in de zomer transfervrij over te laten komen. Nadat hij besloot voor ons aanbod te kiezen besloten om hem deze winter al over te laten komen voor €3,4 miljoen. Daarmee heb ik in principe mijn centrum wel rond maar een blik op de transferlijst veranderd de situatie. Leo Østigård kan voor €5,5 miljoen worden opgepikt in Italië wat ik dan ook maar besluit te doen. De scouting is daarna druk bezig met het oog op de komende zomer en komt terug met een rapport over Adam Wharton. Eigenlijk de perfecte kandidaat voor een rol als zwervende spelmaker voor de defensie en na onderhandelen met Blackburn kan ik hem voor €18,- miljoen overnemen wat ik dan ook maar gelijk doe.

Competitie:

Met vier punten uit elf wedstrijden stond Crystal Palace bij mijn aantreden op de negentiende plek. Een schande eigenlijk gezien de selectie en we vinden dan ook redelijk snel de weg omhoog. Na een verdubbeling van het aantal wedstrijden staan we op de achtste plaats waar we de rest van het seizoen grotendeels bivakkeren op twee uitstapjes naar de zevende plaats na. 

Spoiler

image.thumb.png.2dd32c57d30d31a14324e58bc012a81b.png

Beker:

In de Carabao Cup waren we voor mijn komst al uitgeschakeld maar de FA Cup begint pas in januari dus daar mogen we ons nog gaan laten zien. In de eerste twee rondes verslaan we Sheffield Wednesday en Swansea waarna we in eigen huis de Spurs van scoren af weten te houden en op zijn Duits in de laatste minuut via Odsonne Edouard de winst pakken. De kwartfinale is wederom in ons eigen Selhurst Park waarin we Manchester United compleet weten te overrompelen. Daarmee ligt het zwaartepunt van de competitie achter ons want na Bristol City in de halve finale wacht in de finale verrassend Stoke City dat Liverpool heeft uitgeschakeld en mogen we onze eerste prijs op het palmares bijschrijven.

Spoiler

image.thumb.png.e8d4a327711d8593f28376e76ff15119.png

Checklist:

–          13x Premier League

–          10x Community Shield

–          4x FA Cup

–          4x League Cup

–          2x UEFA Champions League

–          1x UEFA Super Cup

–          Behaal in maximaal vier seizoenen je eerste beker, Sir Alex won in 1989/90 zijn eerste FA Cup

–          Behaal in maximaal zeven seizoenen je eerste landstitel, Sir Alex won in 1992/93 zijn eerste landstitel

–          Behaal in maximaal acht seizoenen je eerste Premier League dubbel/FA Cup, Sir Alex deed dit in 1993/94

–          Behaal in maximaal dertien seizoenen je eerste triple van Premier League/FA Cup/Champions League. In het legendarische seizoen 1998/99 lukt dit Sir Alex ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.47330283540b9fcbcd2e25a475f21a04.png

Seizoen 2024/2025

Transfers:

De eerste transferzomer en op voorhand heb ik twee posities waar ik me wil gaan versterken. Op de plek van rechtervleugelverdediger staat de komst van huurling Aitor Ruibal al vast maar is het door de pensionering van Nathaniel Clyne wel wat dun terwijl het contract van Will Hughes niet verlengd zal worden waardoor we een back-up zoeken voor achter Adam Wharton. 

Voor we naar de nieuwelingen gaan zijn er naast het pensioen van Clyne ook het afscheid van James Tompkins en Joel Ward die beide hun voetbalschoenen aan de wilgen zullen hangen. Hier is in de winter echter al op ingespeeld waardoor het centraal achterin nog altijd zeer solide is zowel in kwaliteit als in aantal. Daarnaast word net als bij Will Hughes het contract van Jordan Ayew niet verlengd. De eerste "echte" transfer is die van Jairo Riedewald. Een degelijke speler maar door blessures een flink jasje uitgedaan waardoor ik hem zonder twijfel voor €1,3 miljoen naar Middlesbrough laat gaan. Daarna staan de Saudi's op de stoep voor Dean Henderson. Vorig jaar door blessures zijn basisplaats verloren aan Sam Johnstone en hoewel hij van mij deze zomer een nieuwe kans zou krijgen zijn er 52 miljoen redenen om hem te laten vertrekken naar Al-Ittihad. Daarna komt Al Nassr langs om te informeren naar Odsonne Edouard die op zich niet weg hoeft maar ook hier is er met €55 miljoen dat op kan lopen tot €58 miljoen weinig reden hem aan zijn contract te houden. Tot slot vertrekt in de zomer nog Kofi Balmer. Een prima back-up optie maar voor €3,6 miljoen mag hij het bij Sunderland gaan proberen. Daarnaast verhuren we de nodige spelers om ervaring op te doen en hopelijk beter terug te keren. In de winter keren onze grote vrienden uit Saudi Arabië echter weer terug. Chris Richards is wat ontevreden met zijn rol als reserve en dus spreken we af dat hij mag vertrekken als er voldoende geld op tafel komt. Al Nassr is uiteindelijk bereid €55,- miljoen over te maken en dat is in mijn ogen ruim voldoende om afscheid te nemen van Richards. Daarnaast vertrekt linkervleugelverdediger Junior Hernandez. Vorig jaar kwam hij transfervrij over uit Colombia nu vertrekt hij voor €42 miljoen naar Al Ahli.

Zoals gezegd waren we op zoek naar een extra optie op de rechterflank en uiteindelijk viel de keuze op Killian Sildillia. De jonge Fransman brak de afgelopen jaren door bij Freiburg en kon voor slechts €12,5 miljoen worden opgepikt om de concurrentie aan te gaan met Ruibal. Daarna komen er op transfervrije basis twee spelers binnen. Doelman Lucas Canizares was in december al vastgelegd en zal dit seizoen zijn minuten maken voor RWD Molenbeek. Daarnaast was Taylor Harwood-Bellis zonder club en om een dergelijke jonge Engelsman te laten schieten gaat me wat ver. Dan schakelen we door naar de tweede plek die ik voorafgaand graag op zou vullen met de komst van Tommy Doyle. Voor €1,6 miljoen een koopje en een prima back-up voor Wharton. Met het vertrek van Henderson en de keuze om Canizares speelminuten te laten maken was een nieuwe doelman welkom. Na een zoektocht en meerdere opties geprobeerd te hebben kwam ik uit in Oostenrijk waar we onze duurste aankoop van dit seizoen ophaalden. Niklas Hedl komt voor €21 miljoen over van Rapid Wien en zal de nieuwe eerste doelman worden. Daarna ligt de aandacht voorin waar het vertrek van Edouard opgevuld zal moeten worden. Als nieuwe spits zal Samu Omorodion de concurrentie aan gaan met Jean-Phillipe Mateta. Voor de Spanjaard betalen we €16,75 miljoen aan Atletico Madrid. Daarna pikken we voor €8,- miljoen Chuba Akpom op bij Ajax om als extra optie in de spits en als aanvallende middenvelder te dienen en komst Faustino Anjorin voor €1,5 miljoen over van Chelsea. In de winter is er door het vertrek van Hernandez een gat achter Tyrick Mitchell op de linkerflank. Deze zal worden opgevuld door Alex Valle die voor €18 miljoen overkomt van Barcelona.

Competitie:

Waar we vorig jaar een inhaalstrijd voerden om uiteindelijk achtste te worden was het dit seizoen vooral de ingezette lijn door trekken. Een solide defensie die de mannen voorin in staat stelt om hun kwaliteit te tonen zorgen ervoor dat we lang meedoen om de bovenste plaatsen. Uiteindelijk eindigen we op een keurige vierde plek waarmee ik prima tevreden ben.

Spoiler

image.thumb.png.50c308a2718049fc98bc3c1396747b3e.png

Bekers:

Het seizoen werd afgetrapt met de Community Shield. Een prijs die door SAF liefst 10 keer werd gewonnen. In een wedstrijd gedomineerd door Manchester City laat nieuwe doelman Hedl gelijk zijn kwaliteit zien en na een 0-0 in reguliere tijd pakt hij de strafschop van John Stones waardoor we de eerste prijs van het seizoen bij mogen schrijven. In de Carabao Cup hebben we zo ongeveer het makkelijkste programma ooit met Brentford en Bournemouth als lastigste tegenstanders tot we in de finale Newcastle treffen. Een wedstrijd waarin we de betere zijn maar met 6-0 een geflatteerde uitslag weten te halen. In de FA Cup winnen we van Coventry, Burton Newcastle en Forest voordat in de halve finale Manchester United de betere is.

Spoiler

image.png.e05a4c750650c5d3e5eb546f2b2d6673.png

image.thumb.png.d5d88ab1590161a2a6a6ac02e424559e.png

Europa:

Door de winst in de FA Cup mogen we onszelf melden in de Europa League. In de groepsfase domineren we tegen de meeste tegenstanders en ook Shakhtar Donetsk is in de zestiende finale ondanks de kleine overwinningen kansloos. In de kwartfinale wacht met Spurs een echte strijd en na een 2-0 voorsprong in 2 minuten te hebben weggeven op bezoek bij onze stadsgenoot is het in eigen huis invaller Mateta die in de laatste minuten de beslissende 2-1 van dichtbij binnenschiet. In de halve finale tegen Bayer Leverkusen is het qua uitslag een zelfde verhaal in de uitwedstrijd met ditmaal een iets ander scoreverloop. In eigen huis weten we echter geen moment echt in problemen te komen en winnen we met 2-0. Dan wacht de finale met Fenerbahce een redelijk saaie eerste helft met weinig hoogtepunten komt pas na de openingstreffer in de 67e minuut tot leven. Rechtervleugelverdediger Sildillia knikt een voorzet van linkervleugelverdiger Tyrick Mithell binnen. Hierna proberen de Turken onze defensie open te breken maar weten uiteindelijk geen moment doelman Hedl echt onder druk te zetten.

Spoiler

image.thumb.png.ae99540bf78cdc781888a53a5d485358.png

image.thumb.png.9c4a2b8a83b4b9782d74cfe3acdc302e.png

Selectie:

Een redelijk jong team met een sterke Engelse kern is hoe ik de selectie zou omschrijven. Doelman Niklas Hedl keepte op vier bekerpotjes na elke wedstrijd. Spits Samu Omorodion was prima op schot met 28 doelpunten in vijfenveertig optredens terwijl Matheus Franca en Ebere Eze in zijn schaduw ook voor de nodige productie zorgden. 

Spoiler

image.thumb.png.f1128877cff27b4ccd0506214241a56e.png

Checklist:

–          9x Community Shield

–          4x FA Cup

–          3x League Cup

–          0x UEFA Europa League

–          Behaal in maximaal vier seizoenen je eerste beker, Sir Alex won in 1989/90 zijn eerste FA Cup

–          Behaal in maximaal zeven seizoenen je eerste landstitel, Sir Alex won in 1992/93 zijn eerste landstitel

bewerkt door Jeroen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.54e8d8a363c5fe5f35a56501b5438053.png

Seizoen 2025/2026

Transfers:

Op zich tevreden met de selectie die er staat en hoewel er op zich wel budget beschikbaar is besloten om deze transferperiode rustig aan te doen. We begonnen echter al eind december met het vastleggen van twee aanwinsten. De eerste is Bastien Meupiyou die eigenlijk direct weer terug naar Frankrijk gaat om een jaartje bij Dijon FCO te spelen. De tweede is belangrijker en zorgt voor een extra optie achter Doucoure en Wharton. Edoardo Bove had een aflopend contract en met zijn kwaliteiten en persoonlijkheid zal hij een belangrijke rol gaan spelen.

Aangezien we verder niet direct op zoek zijn naar directe versterkingen besloot ik ook om richting de toekomst te gaan werken. Zo komt met de jonge Noor Sverre Halseth Nypan voor €3,2 miljoen over als extra optie op eigenlijk het gehele middenveld. Er zijn natuurlijk ook uitgaande transfers te melden met in de zomer het vertrek van Leo Østigård die een afkoopsom van €38,- miljoen in zijn contract had waaraan meerdere clubs wilden voldoen maar de Noor kiest uiteindelijk voor Real Madrid. Ook verhuren we in de zomer Michael Olise aan Lille om speelminuten te maken die hij bij ons naar zijn zin te weinig krijgt. Door het vertrek van Østigård komt er centraal achterin een plek vrij en na een intensieve zoektocht valt de keuze uiteindelijk op de Italiaan Lorenzo Pirola die voor 32,5 miljoen overkomt van Salernitana en de vaste man links in het centrum zal worden. In december voegen we nog een verdedigende middenvelder toe in de persoon van Connor Gallagher die al sinds de zomer zonder contract zit. Eigenlijk niet nodig maar een buitenkans die ik niet kon weigeren. 

In de winterse transferperiode vertrekken er nog twee spelers. Tiago Djalo koste ons ooit €3,4 miljoen en vertrekt na voornamelijk als invaller zijn minuten te hebben gemaakt nu de overstap naar Benfica voor minimaal €32,- miljoen terwijl op de slotdag reservespits Jean-Philippe Mateta voor €11,- miljoen overstap naar Feyenoord. Om deze plek in te vullen huren we Riccardo Braschi van Fiorentina. 

Spoiler

image.thumb.png.e17325d71021211c5ad47bf5a9eb319a.png

Competitie:

Met een iets bredere selectie waarbij ook de eerste jeugdproducten zich laten zien en de groei van enkele van de bepalende spelers weten we het hele seizoen mee te doen om de bovenste plaats. Op de één na laatste speelronde kunnen we in een direct duel met Manchester United de titel pakken maar verliezen we helaas nipt met 2-1. Op de slotdag word Leicester City echter eenvoudig opzij geschoven en mogen we onszelf alsnog kampioen noemen.

Spoiler

image.thumb.png.f2985c8b42b3d10b134f7eb6839d6501.png

Bekers:

In de Carabao Cup krijgen veelal de reserves minuten zolang we tegen lager spelende ploegen spelen. We bereiken hiermee na een penaltythriller in de derde ronde tegen Swansea de finale waarin Arsenal op penalty's de winst weet te behalen. In de FA Cup winnen we moeizaam van Cardiff City voordat we terecht verliezen van Spurs.

Spoiler

image.thumb.png.ed41d1f49f06afec2b0f8893ff5d642a.png

Internationaal:

We beginnen het seizoen met een wedstrijd tegen de kampioen van de Copa Sudamericana waarin we Talleres met 2-0 weten te verslaan. In de Europese supercup is het wedstrijdbeeld compleet omgekeerd en verliezen we 2-0 van PSG. Daarna ons debuut in de Champions League waar we winnen van de ploegen waarvan we horen te winnen. Gelijkspelen tegen gelijkwaardige clubs als Milan en Borussia Dortmund en verliezen op bezoek bij Real Madrid. In de Knock-outfase beginnen we met een gelijkspel in het Wanda Metropolitana waarna Atletico Madrid in Selhurst Park met1-0 word verslagen. De kwartfinale tegen AC Milan een zelfde resultaat met een 1-1 in San Siro en een 2-0 in ons eigen stadion. In de halve finale treffen we verrassend Fenerbahce en na een 5-0 in eigen huis kunnen we in de return wat spelers sparen en eindigen we op een bloedeloze 0-0.

Spoiler

image.thumb.png.bfdd2709e4d0d9a4edfb344d10ce875e.png

In de finale wacht Real Madrid waarvan we eerste nog met 3-1 verloren en ook in de finale is Real Madrid na een rood-blauwe storm in de eerste vijf minuten de betere. In de 54e minuut vliegt Jude Bellingham echter uit de bocht met een zware tackle waardoor de Madrilenen met tien man komt te staan. Hierna komen we beter in ons spel en na een mooie aanval komt invaller Anjorin tot een kans die goed gekeerd word door Thibault Courtois maar Samu Omorodion is scherper dan Eder Militao en werkt de bal in open doel. Vlak voor tijd werken we de bal echter slecht weg en met een afstandschot van Eduardo Camavinga dwingt Real Madrid de verlenging af. Hierin word uiteindelijk het verschil in spelers duidelijk en met twee snelle doelpunten van Bove en Akpom valt uiteindelijk de beslissing.

Spoiler

image.png.74b7a093c0caebb0217e2f5f38646d8a.png

Selectie:

Een solide defensie en veel verschillende doelpuntenmakers zorgen ervoor dat we in de meeste wedstrijden nipt weten te winnen en vooral heel moeilijk te verslaan zijn. 

Spoiler

image.thumb.png.0a1268de41e9f80b2c63bf307159d717.png

–          12x Premier League

–          9x Community Shield

–          4x FA Cup

–          3x League Cup

–          1x UEFA Champions League

bewerkt door Jeroen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.thumb.png.d1ed88c7bb03d557b95672eb28482a01.png

Wolves seizoen 1

Gesimuleerd naar 6 november en daar stond Wolves op de een-na-laatste plaats. Mooie club om mee te spelen met voorheen enorm veel Portugezen. Wat opviel was het aantal tegengoals wat ze op dat moment hadden. Tijd om verbetering aan te brengen.

Competitie

In de competitie hadden we een heel sterke start, maar kwam daarna er wat zand in de motor. We eindigden op plek 10, na een zure nederlaag in de laatste minuut tegen Manchester United.

FA Cup

Uitgeschakeld door Leeds United in de 4e ronde, nadat we Blackburn een ronde eerder hadden verslagen.

Carabao Cup

Hiervoor waren we al uitgeschakeld.

Transfers

In de winter hebben we Sebastiaan Bornauw aangetrokken. Een centrale verdediger van Wolfsburg met de Belgische nationaliteit.

Daarna begon het echte werk pas, de zomerse transferperiode. Er gebeurde teveel om op te noemen. Hierbij een korte samenvatting van de zomertransfers:

Uit o.a. : Sarabia (Crystal Palace, 16,25 miljoen), Guedes en Semedo (Leicester, 26,5 en 27 miljoen), Cunha (West Ham, 77 miljoen). In totaal verkocht voor 215 miljoen.

In o.a.: Baumgartner (RB Leipzig, 7,25 miljoen), Sugawara (AZ, 21,5 miljoen), Roony Bardghji (Kopenhagen, 11 miljoen), Roberto Firmino (transfervrij), McTominay (Manchester United, 4,9 miljoen) en Wilfried Gnonto (Leeds United, 54 miljoen). In totaal gekocht voor 168 miljoen.

Seizoen 2:

Competitie

Een heel wisselend seizoen met een sterke decembermaand en een sterke laatste twee maanden, helaas net niet genoeg voor plaatsing voor de Europese plaatsen. Leicester en Crystal Palace hebben niet goed genoeg ingekocht want Sarabia, Semedo en Guedes kunnen na hun transfer het direct een niveautje lager proberen. Als ouderwetse targetman was Kalajdzic  onze topscorer in een verder middelmatig seizoen.

image.png.2b4196bdce5e6ed5efeee2fc896381a0.png

Beker

De Carabao Cup was geen succes, de FA Cup des te meer. Redelijk onterecht de halve finale gewonnen, maar wie maalt daar om.

image.png.a23a10745178581cc4337c792e255c45.png

image.png.8cbe67a906698fdd0761bd1c6647404c.png

Om de score er maar even bij te pakken:

–          5x FA Cup |

–          4x League Cup

bewerkt door FCGPeter
Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.c57fe143fe0bb21a465146bfd0cbb422.png

Seizoen 2026/2027

Transfers:

We beginnen in de fase te komen waar de eerste newgens door beginnen te breken. Zowel uit de eigen jeugd als bij de inkomende transfers. In principe staat de selectie redelijk zoals ik wil en is het vooral managen van tevredenheid en speeltijd. Door het vertrek van Mateta hebben we een nieuwe back-up spits nodig nadat Braschi het seizoen voor ons afmaakte en na wikken en wegen over een echte flinke concurrent voor Samu uiteindelijk besloten om voor iemand te gaan die in principe als reserve optie komt. Joshua Zirkzee speelde afgelopen twee seizoenen bij Forrest en hoewel hij op doelpuntengebied niet echt uitblonk is het een uitstekende optie achter Samu die in geval van nood ook als aanvallende middenvelder uit de voeten kan. Daarnaast komt er in de persoon van Mario Urbina een concurrent voor Pirola als linker centrale verdediger. Voor slechts €1,4 miljoen een absoluut koopje.

Spoiler

image.thumb.png.b5cb4e2b8816b31a29b8c803b4aa2fc0.png

image.thumb.png.d0b0f3965afd26362a16247a2bf1c2b2.png

Op de eerste dag van juli is er ook eindelijk de komst van Junior Kroupi die al vroeg in januari zijn contract tekende maar nu de overstap maakt. Een groot talent dat bij Lorient voornamelijk in het tweede speelde maar bij ons zijn minuten mag gaan maken in het eerste. Aan de uitgaande kant ook enkele grote stappen. Chuba Akpom was een prima optie als back-up maar voor €29,5 miljoen mag hij zijn bankrekening gaan vullen in Saudi-Arabie. Aitor Ruibal was een prima back-up voor Sildillia maar ook hier zijn leeftijd en het bedrag dat geboden word maakt de keuze eenvoudig. In de slotfase van augustus vertrekt ook Lucas Canizares. Ooit gratis aangetrokken en na meerdere verhuren mag hij nu voor bijna negentien miljoen vertrekken naar Ajax. 

Als vervanger voor Ruibal trekken we voor slechts €12,5 miljoen Solomon Bonnah aan van RB Salzburg terwijl Rome-Jayden Owusu-Oduru in de winterse periode de vervanger is van Lucas Canizares als reservedoelman. Verder nog wat jeugdig talent dat word aangetrokken met defensieve middenvelder Limbert Titrico, verdediger Mamadou Kouakou en spits Hamlet Espejo. Daarnaast verhuren we met Faustino Anjorin en Tommy Doyle twee jongens die net buiten de eerste elf vallen met een optie op verkoop terwijl enkele jongere talenten die het eerste elftal niet zullen halen vertrekken.

Spoiler

image.thumb.png.87811d5336f37154c98041870ae9759d.png

Competitie:

Een spannend seizoen waarbij we doordat we wat wedstrijden achter lopen in de slotfase een flink druk programma hebben. Het kampioenschap word op de slotdag beslist met Liverpool en Manchester City als andere kampioenskandidaten. Wij mogen het opnemen tegen Manchester City en bij winst zijn we zeker van het kampioenschap. In de slotfase is het de ingevallen Adam Wharton die de wedstrijd en daarmee het kampioenschap beslist met twee mooie afstandschoten.

Spoiler

image.thumb.png.83c85ddaf6d57c707e5daa9e8ee9f4fb.png

Bekers:

We beginnen het seizoen met de wedstrijd om het community shield en in een spectaculaire 5-4 weten we deze wedstrijd te winnen van Newcastle United. In de Carabao Cup hebben we tot de finale eigenlijk geen grote tegenstanders en in die finale weten we Manchester City met 2-1 te verslaan. In de FA Cup eigenlijk een zelfde verhaal maar dan met de grootste test in Manchester United al in de vijfde ronde. Hierna treffen we nog Watford, Sheffield United en Brentford waarin met name Watford en Brentford ruim worden verslagen.

Spoiler

image.thumb.png.e07669266e7606badc86b12a1e27efea.png

Europa:

We beginnen in Europa met de supercup tegen Fiorentina dat een zware tegenstander blijkt te zijn. Uiteindelijk is het centrale verdediger Taylor Harwood-Bellis die de beslissing brengt en ons de Super Cup bezorgt. In de Champions League beginnen we moeizaam maar komen we langzaam op stoom en hoewel we nooit echt ruim winnen is onze defensie ook hier onze grootste kracht. Via Real San Sebastian, PSV, FC Bayern en Barcelona komen we in de finale tegen Paris SG waarin we eigenlijk tegen mijn verwachting de dominante partij zijn en uiteindelijk terecht met 2-1 weten te winnen.

Spoiler

image.thumb.png.df141d4b762f90b2bbb078699151ab67.png

image.png.d2c6e108ec2b680a9796922de254df1f.png

Selectie:

Een stevige defensie als fundament en vooral een grote diversiteit aan doelpuntenmakers.

Spoiler

image.thumb.png.91d1e8d1d1292abe480051295c2f4757.png

Checklist:

Dankzij dit seizoen kunnen we alle checkpoints afvinken en is het nu vooral nog wachten op de club world cup en in eigen land blijven winnen om deze challenge te voltooien.

–          11x Premier League

–          8x Community Shield

–          3x FA Cup

–          2x League Cup

–          0x UEFA Champions League

–          0x UEFA Super Cup

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brentford seizoen 6

Ik heb een missie dit jaar, en dat is die ranglijst winnen. Dus, na de Youth Only Challenge, direct weer door met mijn Brentford game. Man man man, ik was alweer vergeten wat voor ziek elftal hier inmiddels staat.

Ik doe alleen de prijzen updaten die ik nog moet, om niet weer gigantische posts met screens te krijgen. En natuurlijk de transfers

Transfers

We doen er nogal wat dit jaar. Niet zo zeer aan de inkomende kant, maar zeker wel aan de uitgaande. Zoals ik eerder al beschreef, we lekken geld. Dat komt o.a. door de grootte van het stadion en de club die snel groter geworden is dan dat er animo voor is. Dat houd in dat er keuzes gemaakt moeten worden. Schade was een leuke voetballer, maar wissel. Dan is ruim 60 miljoen een prima bedrag. Savic wou verlengen, maar vroeg ruim een miljoen. Dat gaan we niet doen, dus foetsie. Collins, Ajer: Hetzelfde verhaal. Inmiddels achterin de 20 en ze willen een 600/700k per maand. Terwijl ze eigenlijk wissel zijn. Dan pak ik daar liever talenten voor. 

De helft van het bedrag steken we in talenten. Bedini is een Engelse Italiaan, die veel talent heeft, Valente een extra optie voor op het middenveld en Henrique en Milanovic toptalenten die mogen rijpen.

Transfers1.thumb.jpg.8bee807ac02a11fe743ee00d60c0529b.jpg

Transfers2.thumb.jpg.f039f28d99055ba30418a2b30026c7ee.jpg

Competitie:

We waren los dit jaar. Ik wisselde van spits, gaf Caceres het vertrouwen en dat beschaamde hij niet. Ook Zaniolo was weer weergaloos. Met bijna 100 punten titel nummer 4

PremierLeague.thumb.jpg.c89a1c2f857f8ded33b51e281bcebdd6.jpg

Community Shield

City blijft natuurlijk wel een moeilijk verhaal met Terrorviking Haaland nog steeds in de punt. Maar, een bescheiden 1-0 levert ook hier de 4e prijs op:

CommunityShield.thumb.jpg.ddd486904688dddd2e489fc10c657457.jpg

FA Cup

Het viel dit jaar niet tegen met de loting, laten we maar stellen. Prima en dit is nummer 3.

20231213093550_1.thumb.jpg.3a17470df8a921a2e1f98719b10bbf41.jpg

Carabao Cup

Hier legden we het al vrij vroeg af tegen City. 

20231213093555_1.thumb.jpg.2a52d3e1eace5c0206d8b847b61bac83.jpg

CL, dit jaar als vervanger van de Europa League zoals we afgesproken hebben:

Werkelijk een weergaloze finale aan onze kant:

20231212143827_1.thumb.jpg.78dfd5b3c2f7d704eb65fd8b327dd904.jpg

Fifa World Cup:

Ook hier weer City. En we hebben het lastig. Maar ons wonderkind uit Munchen, maakt toch de winnende

20231212163230_1.thumb.jpg.3a94bb534c5d87ff7803998fbb036f3d.jpg

Dan, het prijzenlijstje:

–          13x Premier League ||||

–          10x Community Shield ||||

–          5x FA Cup |||

–          4x League Cup ||

–          2x FIFA Club World Cup |

–          1x UEFA Europa League |

–          Behaal in maximaal acht seizoenen je eerste Premier League dubbel/FA Cup, Sir Alex deed dit in 1993/94/ Check seizoen 5

–          Behaal in maximaal dertien seizoenen je eerste triple van Premier League/FA Cup/Champions League. In het legendarische seizoen 1998/99 lukt dit Sir Alex ook./ Check seizoen 5

Dus, nog 1 world cup, 2x een league cup en 1 fa cup en we kunnen ons vol op de PL en shield gaan toeleggen. 

20231213093555_1.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.bc860be6f64dc52968e18f0b298871a2.png

Seizoen 2027/2028

Transfers:

Voor het seizoen in FM overgaat naar het nieuwe seizoen leggen we onze eerste aanwinst vast. Benjamin Sesko staat al enkele jaren op een lijstje als opvolger/concurrent voor Samu. Vooralsnog was de vraagprijs van €94,- miljoen mij wat te gortig maar deze zomer ging deze flink omlaag en voor €53,- miljoen komt hij ons versterken.

Spoiler

image.thumb.png.1b4c7fbd7d312d9ff6828df495358870.png

Verder zijn er enkele vertrekkers die in het oog springen. Jacob Greaves was zeker na de komst van Lorenzo Pirola overbodig en Getafe gebruikte de optie in zijn huurcontract om hem definitief vast te leggen voor €12,5 miljoen. Door de komst van Sesko was Zirkzee de derde spits en na hem vorig jaar voor €25,5 te hebben vastgelegd vertrekt hij nu voor €40,5 miljoen naar AC Milan. Michael Olise is al jaren een lastig geval. In principe gewoon de kwaliteit om een basisspeler te zijn maar zeker het middenveld is vrij druk bevolkt en uiteindelijk speelt hij gewoon te weinig. Mag dit jaar weer een jaartje afkoelen bij Fiorentina. Hetzelfde geld eigenlijk voor Gallagher die het bij Barca mag laten zien. In de winter namen we na enkele jaren ruzie afscheid van Tyrick Mitchell die de tweede keus was achter Alex Valle. Voor liefst €38 miljoen mag hij zijn geluk beproeven bij Liverpool. Als vervanger trokken we Andrei Borza aan die op een zijspoor stond bij Real Madrid en voor slechts €14,5 miljoen de concurrentie aan mag gaan met Valle.

Spoiler

image.thumb.png.5faddd1acd86d59726e44afa00b751d1.png

Competitie:

Met de concurrenten die eigenlijk massaal een slecht seizoen kennen wisten we al vrij vroeg dat we het kampioenschap binnen hadden. De selectie is inmiddels echter dusdanig breed dat het weinig verschil maakt hoeveel we rouleren tegen de meeste tegenstander.

Spoiler

image.thumb.png.ad88f3ea097efbfe0bb5eb30cc0768d5.png

Bekers:

We weten de Community Shield ternauwernood te winnen van Liverpool waarna we in de bekers relatief makkelijk de finales bereiken. In de Carabao Cup verliezen we nipt van Manchester United terwijl in de FA Cup Newcastle word verslagen.

Spoiler

image.thumb.png.7e9a0eb46b0d4271fe078bcf6cdbb922.png

Europa:

De Europese Supercup word in een vrij bloedeloze wedstrijd na penalty's verloren van Arsenal maar in de Champions League doen we wat we moeten doen en via Arsenal, Man City en Inter verslaan we uiteindelijk op penalty's Borussia Dortmund in de finale.

Spoiler

image.thumb.png.d651f49b16e7ca40a3fdf08c8ec87bc9.png

Selectie:

Een uitblinkende defensie en voorin heeft Sesko op mijn in ieder geval meer indruk weten te maken dan Samu de afgelopen jaren. 

Spoiler

image.thumb.png.c34f077a294dd1cddbcba4a843601b2f.png

Checklist:

Dankzij dit seizoen kunnen we alle checkpoints afvinken en is het nu vooral nog wachten op de club world cup en in eigen land blijven winnen om deze challenge te voltooien.

–          10x Premier League

–          7x Community Shield

–          2x FA Cup

–          2x League Cup

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brentford seizoen 7

Transfers

Een aantal belangrijke transfers, vooral uitgaand. Debast was jaren een meer dan vaste waarde, maar werd voorbij gestreefd. Ik kan inmiddels zowat een elftal vullen met idiote centrale verdedigers, en voor onze financiele basis was het wel lekker om hem kwijt te kunnen voor dit bedrag. Dankjewel Zeno. Moscardo is een ander verhaal: Gekocht voor 12,5 miljoen in het begin van de game, altijd redelijk basisspeler geweest. Maar ook het centrale middenveld is goed bezet, dus zat hij zo af en toe op de bank. Dat wou die niet, dus niet verlengbaar. Dan mag je wieberen, zeker als je betere vervanger minder geld kost.

20231214112231_1.thumb.jpg.df5c4b364bebfb8242d4a5719047411e.jpg

PL

Oke, we zijn goed. We zijn echt goed. Het feit dat we aankomend WK 20 internationals daar rond lopen hebben zegt al genoeg denk ik. Maar dit ging wel heel makkelijk. De concurrentie liet het verschrikkelijk liggen.

20231214112442_1.thumb.jpg.9d8ea9ae52052a0d0daf20e105f93627.jpg

Community Shield

Op het randje weten we deze via penals te winnen. Dat is niet zo gek, onze keeper is een ongelooflijke eindbaas en met hem in de basis heb ik volgens mij nog geen penalserie verloren.

20231213094302_1.thumb.jpg.8c594b89c1ebf18045d1d4dddbbfe710.jpg

FA Cup en Carabao Cup:

Winnen we allebei,  waarvan weer eentje op penals.

20231213132633_1.thumb.jpg.a1a2158f9253f70c9e9fcb88784090f7.jpg

20231214104631_1.thumb.jpg.e30a66398476e59dcf2e1ed2d5feed0c.jpg

We krijgen in 2033 weer de kans om de World Cup te winnen en daarna is het nationaal doorstampen. 

Dan, het prijzenlijstje:

–          13x Premier League |||||

–          10x Community Shield |||||

–          5x FA Cup ||||

–          4x League Cup |||

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.2ca43ae5ec71daebf5ba72dd5687d652.png

Voor iemand die gewend is aan jeugdchallenges moet ik zeggen dat deze challenge misschien wel het meeste doorzettingsvermogen vergt. Uiteindelijk als je de belangrijkste doelstellingen bereikt heb is het vooral doorgaan om het aantal kampioenschappen binnen te slepen wat niet het meest inspirerende is. Inmiddels weer twee seizoenen verder die beide in deze update zullen worden besproken.

Seizoenen 2028/2029 & 209/2030

Transfers:

We houden een beetje schoonmaak en als er boden zijn die ik niet te weigeren vind vervangen we de speler in kwestie met een nieuwe optie. Zo vertrekt Bonnah voor maximaal €47 miljoen naar RB Leipzig en komt kind van de club Aaron Wan-Bissaka als vervanger het slot van zijn carriére doorbrengen. Joao Neves is eigenlijk gewoon veel te goed om transfervrij aan te trekken en hoewel we al te veel te goede defensieve middenvelders hebben kon ik hem niet laten lopen. Als gevolg nemen we afscheid van Doucouré terwijl Halseth Nypan en Meupiyou gewoon te weinig speelden en een mooi bedrag opleveren. Ayesh is een groot talent dat de concurrentie aan mag als aanvallende middenvelder en daar redelijk snel met Kroupi een zeer sterk duo zal gaan vormen verwacht ik.

Spoiler

image.thumb.png.8a234821575d34b313ded4e843a1e8c2.png

We brengen weer wat nieuw talent binnen waarvan de meeste op hun plek net de 3e optie zullen zijn. Geen grote vertrekker behalve op huurbasis met de hoop ze uiteindelijk een keer te kunnen verkopen.

Spoiler

image.thumb.png.6b8d49f6d8e7de5c9f8598ff138441a4.png

Competitie:

Het is vooral doorstampen en het kampioenschap binnen slepen. Beide jaren komen we op 89 punten waarmee we redelijk makkelijk het kampioenschap binnen halen.

Spoiler

image.thumb.png.d86ef3b7e32275e2e93871c7bebb90a2.png

image.thumb.png.2855eb5c0c912267f2d19f486f4cde9c.png

Bekers:

Community Shield is ons jaarlijkse potje billenknijpen waarin we uiteindelijk na penalty's de prijs weten te winnen in 2028 is het Arsenal die zo verslagen word terwijl in 2029 Liverpool net aan met 1-0 word verslagen. In 28/29 winnen we beide bekers door in de finale Southampton en Manchester United te verslaan. In 29/30 winnen we de Carabao Cup maar verliezen we in de FA Cup te vroeg van Spurs.

Spoiler

image.thumb.png.f5649483511f4d5d2d815620c43bf287.png

image.thumb.png.d769b7ff6bb6b522013ca02c13c92caf.png

Internationaal:

We beginnen het internationale seizoen met de winst in de Super Cup tegen Chelsea met natuurlijk penalty's. In de Champions League rouleren we wat meer en uiteindelijk verliezen we in de halve finale twee keer net aan van Barcelona. Tussen deze twee seizoenen mogen we meedoen aan ons eerste WK voor clubteams. In de groepsfase kennen we weinig problemen waarna we nipt van LAFC en Manchester United winnen. In de halve finale een spannend duel met Real Madrid voordat AC Milan in de finale aan de kant word gezet. In de Champions League blijven we onze jongere spelers meer kansen geven en hoewel we in de knock-outfase redelijk wat billenknijpmomenten hebben halen we de finale waarin we redelijk eenvoudig winnen van Manchester United.

Spoiler

image.thumb.png.c80fac94baace7be0db8240ee2efbf58.png

image.thumb.png.3c00f9e5b7acf101e3ea98f3aa97b441.png

image.thumb.png.c6c4224d990287113540b69ee9c26867.png

image.thumb.png.5b79dd0e5a90408e6c001c3c9457a4b5.png

Checklist:

–          8x Premier League

–          5x Community Shield

–          1x FA Cup

–          0x League Cup

–          1x FIFA Club World Cup

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.f8cdf5988bffa0487344b3a1c0736f5d.pngSeizoen 3:

Zomertransfers

Het was tijd voor een nieuwe eerste keeper. José Sá was de 30 al even gepasseerd, wilde op zich wel weg en AS Roma had interesse. 1+1+1=3 in dit geval en voor 10 miljoen is hij vertrokken. Zijn vervanger kwam uit Italië: Stefano Turati. Voor 15 miljoen is hij dit seizoen de eerste keeper.

De duurste aankoop van de zomer was Michael Olise(48,5 miljoen) van, het gedegradeerde, Crystal Palace. Ook Luka Vrbancic(9,5 miljoen) en Simone Pafundi(10,5 miljoen) hebben de ploeg in de zomer versterkt.

Spoiler

Turati.thumb.png.88faeef0d613f87d069ca840f0bd1537.png

Wintertransfers

In de winter kwamen meerdere spelers ons versterken doordat we nog in meerdere competities actief waren. Als blikvanger kwam Lionel Messi transfervrij over van Inter Miami en in hetzelfde vliegtuig kwam Benjamin Cremaschi ook mee. Merih Demiral kwam vanuit de zandbak en Tyrick Mitchell werd opgehaald bij Crystal Palace. Die laatste kwam omdat Parisi vertrok naar Al Ahli.

Competitie

Een sterk seizoen waarin we, toch wel verrassend, tot de laatste speelronde meededen om het kampioenschap. Dit kwam met name door een sterke tweede seizoenshelft. Een wedstrijd voor het einde stonden we 1 punt achter United met een slechter doelsaldo. Helaas speelden we zelf gelijk tegen Everton en United won ‘gewoon’ hun wedstrijd. Wel een knappe tweede plaats. En we hebben de 100 goals aangetikt, maar niet de topscorer aangeleverd. Haaland scoorde namelijk 37 keer in 33 wedstrijden..

Spoiler

Eindstand.thumb.png.09dd8830239b2c5fa24ce0f5786b7827.png

Beker(s)

Omdat we de FA Cup gewonnen hebben vorig jaar mochten we aantreden tegen City voor de Community Shield. Helaas verloren we van Haaland met 1-2. 5 schoten tegen, 2 op doel, 2 tegengoals.

Dit jaar was de deelname aan de FA cup een pijnlijke aangelegenheid. De 3e ronde lukte nog wel (6-0 winst op Burnley) de 4e ronde werd ons waterloo. We verloren met 3-2 bij Leicester City.

De Carabao Cup daarentegen liep wel lekker. Gezien het drukke programma dit jaar (competitie, 2 bekers en de EL) trad het B-team hier aan. Alleen hielp de loting niet mee. In de 3e ronde United verslagen (6-3 winst), in de 4e ronde moest Chelsea eraan geloven (3-4 winst) en in de kwartfinale was Luton geen partij. Onbedoeld dus in de halve finale, maar gezien het schema bleef de B-ploeg hier spelen. Arsenal werd uit met 0-3 verslagen, dus thuis konden we een 1-2 nederlaag hebben.
De finale was een derby tegen Aston Villa. Hierin toch maar de beste selectie opgesteld, want van je rivaal wil je niet verliezen. Zeker niet in de beker. Gelukkig gebeurde dit ook niet. Binnen 11 minuten stonden we 3-0 voor door een hattrick van Kaladzjic en dit was onoverbrugbaar.

Spoiler

Bekeravonturen.thumb.png.150ef9ac954eb9f04a21713319ad6d5d.png

Europa (ik speel met de database dat de CL en EL niet veranderen van opzet, dus nog lekker de ouderwetse)

De winst in de FA Cup leverde een rechtstreekse plek op in de EL. We werden ingedeeld bij Sociedad, Shaktar en Lugano.

Aangezien de prioriteit bij de competitie ligt, speelde hier het B-elftal. Dit resulteerde in een tweede plek in de poule. Dit had een tussenronde tot gevolg. AZ werd met twee keer 3-0 verslagen, waarna in de 16e finale RB Salzburg met 8-4 over 2 wedstrijd opzij werd gezet.

In de kwartfinale was Juventus een zeer ongunstige tegenstander. Thuis 4-0 winnen was ruim voldoende.

Arsenal kwam in de halve finale uit de koker. Door het nog steeds drukke programma en het eventuele kampioenschap, was het B-elftal weer de gelukkige. Thuis 1-0 en uit 1-2 winst leverden een finaleplek op. Tegen, jawel net als in de League Cup, Aston Villa.

Lionel Messi heeft dit jaar één goede wedstrijd gespeeld en gelukkig voor ons was dit in de finale. Hij miste een penalty in de 50e minuut maar in de verlenging liet hij zijn klasse zien met twee goals en een assist.

Spoiler

RoadtoEL.thumb.png.7d8be4fc7abbe543475213f5e0f630ea.png

Spoiler

FinaleEL.thumb.png.6eff2602576702ea11a0fd3fbca90b51.png

Om de score er maar even bij te pakken:

–          5x FA Cup |

–          4x League Cup |

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brentford seizoen 8

Transfers

Een terugkerend verhaal. We halen met Maier een gigantisch toptalent op uit Duitsland en we selecteren door. Meest in het oog springende is de verkoop van Morgalla, die voor 64 miljoen naar Real Madrid vertrok. Hij was niet langer een onbetwistbare 1e keus en kon daar niet mee om gaan. De salarissen die deze gasten verdienen zorgt er voor dat we dan keuzes moeten maken en liever talenten hun kans geven als doublure. Datzelfde geld voor Diomande, die door de aanwas van top verdedigers zichzelf te goed vond als roulatiespeler. Niet veel later nemen we ook afscheid van Zaniolo. Een bitterzoet afscheid. Want ook hij was wellicht te duur om nog als roulatiespeler te houden, maar wel een uitermate belangrijke speler in onze opmars. Nu de komende jaren maar wat talent verder ontwikkelen.

20231220130314_1.thumb.jpg.2c35e7dc90fe66a933d94348a90f247b.jpg

FA Cup

We zijn er nog eentje nodig. Die weten we dit jaar redelijk eenvoudig te pakken tegen Liecester City, dus ook dit is afgerond:

20231220130142_1.thumb.jpg.9332cec77d85de48be9d15da1e2bcb6d.jpg

Premier League

De concurrentie blijft het ons redelijk makkelijk maken tot nu toe:

20231220130940_1.thumb.jpg.ea6eeee911e1b0ad067d7ac9dca14f78.jpg

Community Shield:

Die ging wat lastiger, maar jullie weten: We verliezen nauwelijks penalty's

20231214121810_1.thumb.jpg.54918fd30cbc17d1c56973091a8f7696.jpg

Geen League Cup dit jaar, kwartfinale er uit tegen Liverpool.

Inmiddels beginnen er ook wat eigen jeugd spelers op de deur te kloppen. Bailey Monks is de eerste die het mag laten zien, geheel in stijl van SAF. Doet dat ook goed met een goal in zijn 2e wedstrijd:

20231220125222_1.thumb.jpg.e82d7ba4ed9f10e683c0e652b4a1607f.jpg

20231220125224_1.thumb.jpg.c859b69e889a54718d045331a425fbc7.jpg

Dan, het prijzenlijstje:

–          13x Premier League ||||||

–          10x Community Shield ||||||

–          5x FA Cup |||||

–          4x League Cup |||

Link naar opmerking
Deel via andere websites