Aaron21 Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart Proficiat met je plaatsing voor het WK en je zilveren medaille na België! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart Goede overwinning hoor tegen Montenegro tegen Slovenië was het moeizamer maar winst is winst Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart Slovenië hield je nog bijna van het maximum daar zeg. Nu nog een paar oefenwedstrijden en een WK om de winning streak compleet te maken?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart Met Frankrijk soeverein plaatsing voor het WK weten af te dwingen en ook met Benfica loopt het erg lekker. Zeker in Portugal lijk je toch al een stukje boven de rest uit te stijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 18 maart Auteur Share Geplaatst 18 maart Tja, onze reeks aan overwinningen kwam tijdens deze maand december tot een abrupt einde en leverde een opmerkelijk scoreverloop op tijdens ons bezoekje aan Estoril Plaia. Daar werd in het laatste halfuur zomaar een 0-4 voorsprong helemaal weggegeven. De pers dacht al aan de terugkeer van de gokchinees Zheyun Ye. Een onbegrijpelijk resultaat dat ik op de dag van vandaag nog steeds niet kan vatten. Gelukkig zijn er ook positieve resultaten te melden. Onze twee thuiswedstrijden werden wel winnend afgesloten. Giuseppe Sciuto vond blindelings de netten tegen Arouca en in de laatste wedstrijd verdeelden Régo, Jota en Sciuto de Portugese buit tegen een kansloos Portimonense. In de stand staan we maar met één punt voorsprong van FC Porto. Sporting Lissabon en Braga beginnen stilletjes aan toch grip te verliezen met de top twee. Estrela Amadora is voor mij een club die het verrassend goed doet. Met spelers als Jayden Braaf, Jacob Bruun Larsen en Frank Onyeka hebben ze enkele namen rondlopen die ongetwijfeld bij onze lezers een belletje doen rinkelen. Er was nog al wat opschudding na de nederlaag op het veld van Firenze voor de Champions League. Niemand zag het precies aankomen dat wij het onderspit moesten delven tegen de dappere violetjes uit Italië. Vandaag kwam er met AC Milan een andere Italiaanse tegenstander over de vloer. Eentje met een groter statuut binnen het hedendaagse voetbal. Daar waar ooit de ronkende namen van Rui Costa, Paolo Maldini, Clarence Seedorf, Filippo Inzaghi uit de stadionspeakers galmden moeten ze het nu doen met Kenan Yildiz, Yamakawa, Grazi en Boakye. Geen matige voetballers maar in de verste verte niet te vergelijken met het grote Milan van toen. Als ik een analyse maak gebasseerd op kwaliteit dan durf ik met een gerust hart vaststellen dat mijn Benfica momenteel van een betere kwaliteit is en dat kon je ook merken aan het eindresultaat. Met een 2-1 werden de Italiaanse bezoekers weer naar huis gestuurd. Giuseppe Sciuto, De beste Italiaanse spits van dit moment zorgden voor twee doelpunten tegenover zijn landgenoten. Milan maakte geen schijn van kans tegen een Portugese landskampioen dat vandaag met drie eigen opgeleide spelers aan de aftrap stonden. ------------------------------------------------------------------------------------ In het teken van de Allianz Cup stond er nog één wedstrijd op het programma tijdens onze groepsfase. Eerder hadden we al met afgetekende 4-0 cijfers afstand genomen van Braga. Vandaag namen we het met enkele jonkies op tegen de leider uit de 2de afdeling genaamd Lusitänia Lourosa. We hadden deze tegenstander misschien wel onderschat. Régo zorgde voor een vroege voorsprong. Toch maakte dit kleine clubje het ons behoorlijk lastig. De tweedeklasser kwam op gelijke hoogte, maar diezelfde Régo maakte dat op zijn beurt nog voor de rust ongedaan. Lourosa of hoe die gasten ook noemen maakten dan weer gelijk. Uiteindelijk hadden we medewerking van een verdediger bij de tegenstander nodig om alsnog de zege mee naar Lissabon te nemen. In de halve finale van deze nietszeggende beker mogen we het opnemen tegen Sporting Lissabon. ------------------------------------------------------------------------------------ Ook voor volgend seizoen zitten we namelijk niet stil. Zoals jullie weten ben ik een coach die altijd bezig is met het verbeteren van mijn huidige spelersgroep. Bij deze Portugese titelverdediger ligt de nadruk op ontwikkeling van eigen talenten in de mate van het mogelijke en spelers aantrekken met goede technische voetjes. Hierdoor kunnen we met trots melden dat Mika Màrmol onze gelederen komt versterken na afloop van het huidige seizoen. Deze Spaanse centrale verdediger genoot zijn opleiding bij La Masia en daar zijn we bij Benfica wel verzot op. Zijn definitieve doorbraak op het allerhoogste niveau kende hij bij Las Palmas. Nadien was hij buiten één seizoen op huurbasis bij Villarreal altijd een vaste waarde met het Engelse Liverpool. Deze 6-voudige Spaans international komt dus vanaf volgend seizoen onze centrale verdediging versterken. Mika Spoiler ------------------------------------------------------------------------------------ @Bogatyr@Marius@DemoN@Djurovski@MNie@Aaron21@chrisje1993@Glenn08@KayDeManaager@ivago@dimihuyghe@Cervantes@Satioz@Kyrill@Tim Windt@FlyD@JoonsterkeBE@De Raam@ElMarcos@Netzwerk@Satioz Bedankt voor het liken en reageren! We proberen het beste te maken van zo een saaie interlandperiode Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart 4-0 weggeven in een half uurtje doet wel vragen rijzen inderdaad. De link met een gokchinees is dan snel gelegd Gelukkig wel gewoon op kop, al blijft het spannend bovenin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart Over het algemeen gewoon goede resultaten, maar je nederlaag en hoe die tot stand kwam is inderdaad een verrasing. Verder haal je een mooie speler erbij voor volgend seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart 4-0 in een half uur weg geven tegen een ploeg onderaan autsj. Gelukkig verder goede resultaten en de 1e plaats is nog daar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart na het domme puntenverlies heb je toch nog steeds de leidersplaats in jullie bezit. De onnodige WK kwalificatie werd afgesloten zonder punten verlies en dat is natuurlijk geen verrassing Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 18 maart Auteur Share Geplaatst 18 maart Die Fabrizio Romano dat blijft toch een speciaal mannetje. Tijdens mijn periode bij KAA Gent wist die man zelfs voor mij welke onderbroek ik vandaag zou aandoen. Ongelooflijk hoe snel de "transferkoning" op de hoogte is van een overeenkomst. Ook nu was hij weer bij de pinken. Voor maar liefst 48,5 miljoen trekken we de Engelse rechtsachter Max Aarons aan van Real Madrid. Tot nu toe moesten we ons daar behelpen met Carmona of Holm maar beide figuren mogen van mij hoe sneller hoe liever opkrassen. Vergeleken met hun is Aarons een Messi op de rechtsback. Omdat die twee balworstelaars moeten vertrekken zullen we uiteraard op zoek mogen gaan naar een tweede optie op de rechtsachter. Natuurlijk had ik er bij het Franse elftal eentje gespot. Jong, dynamisch en goeie voetjes. Dan kom je bij mij al snel op een presenteerblaadje want onze rechtsachter moet ook als middenvelder uit de voeten kunnen. Aurélien Kayser, noem hem maar gewoon een keizerlijke aankoop komt deze winterstop onze gelederen versterken. 64 miljoen mocht deze jonge keizer ons kosten. Stade Rennes is in één klap een stukje rijker. Uiteindelijk was het ons toch nog gelukt die twee overbodige vleugelverdedigers elders te slijten. Chelsea is zo een clubje dat graag slechte spelers aantrekt en zij vonden 26 miljoen een uitstekende deal voor Carmona. Uiteraard zijn er nog onze Arabieren die een club altijd te hulp schieten wanneer de nood hoog is. Even bellen met Ali en daar stond een extra 27 miljoen op onze bankrekening voor Emil Holm. Dankjewel, ik kom wel eens betaald een wedstrijdje bijwonen. Screentjes koning Max en Keizer Frans Spoiler Het is maar een gare bekercompetitie die Allianz Cup. Eerst speel je een groepsfase met drie ploegen en als winnaar plaats je je meteen voor de halve finale. In die fase werden we gekoppeld aan Sporting Lissabon. Met het groen clubje uit dezelfde stad als die van ons hadden we niet de grootse moeite. Pete was de grote man met twee doelpunten en een assist achter zijn naam. Uiteindelijk heb je de Taça de Portugal. Dit is de beker die uiteindelijk het belangrijkst is binnen dit prachtige land. In de 5de ronde wisten we pas na verlengingen afstand te nemen van Gil Vicente. Rafael Luis nam ons op sleeptouw en trok de club over de eindstreep. ------------------------------------------------------------------------- Januari was een drukke maand in de Portugese hoogste afdeling. Vier duels met daarin het toptreffen met FC Porto. In de allerbelangrijkste wedstrijd van het seizoen kwamen we goed weg door een trefzekere Giuseppe Sciuto. Ja, wat ben ik blij dat ik die Italiaanse reus afgelopen zomer ben gaan halen in de krochten van de Serie A. Alle wedstrijden hadden deze maand iets gemeenschappelijk. Ze werden winnend afgesloten en er werden telkens twee Glorieuze doelpunten genoteerd. Er is niet veel veranderd in de stand. Het kloofje met FC Porto werd dankzij onze overwinning uitgebreid met drie extra punten. Het word nu belangrijk om geen geschenkjes meer uit te delen. In de Champions League stond er nog het nodige op het spel. Die ene nederlaag in Fiorentina waar onze trouwe supporterskern zo over morden zorgde nog voor een spannend slot. We moesten op bezoek naar koning Real Madrid en Stade Rennes kwamen nog naar Portugal. Natuurlijk deden we wat van ons verwacht werd. Met doelpunten van jonkie Tavira en behendige Pete namen we probleemloos afstand van onze Spaanse buren. De 3-2 overwinning tegen Rennes zorgde ervoor dat we pas in maart aan slag moeten en dat leverde ons een indrukwekkende tweede plek op binnen de complete ranglijst ------------------------------------------------------------------------------------ @Bogatyr@Marius@DemoN@Djurovski@MNie@Aaron21@chrisje1993@Glenn08@KayDeManaager@ivago@dimihuyghe@Cervantes@Satioz@Kyrill@Tim Windt@FlyD@JoonsterkeBE@De Raam@ElMarcos@Netzwerk@Satioz Vandaag een extra update omdat we morgen misschien niet de tijd hebben. Moest ik niets posten dan doe ik het stof van jullie laptop overmorgen wel even af met een nieuwe update. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart Mooie aanwinsten gehaald, goede transfers!! En gaatje geslagen met Porto, op de ranglijst, en ook in de CL gaat het super goed, heerlijk zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Veel geld uit gegeven om je rechtsbackpositie te versterken, maar twee zeer goede spelers weten vast te leggen. Verder loopt het sportief zeer goed en zullen Rennes en Madrid al spijt hebben van hun deals met je na deze nederlagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Begrijpelijk dat je veel geld wil neerleggen voor zo'n positie. Daar vind je nu eenmaal niet eenvoudig geschikte profielen voor. Qua resultaten een heerlijke periode ook natuurlijk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Stevige uithaal in Bernabéu toch wel. Zijn er weinigen gegeven om daar 0-3 te gaan winnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart de resultaten kunnen niet beter en ook mooi ingekocht (opnieuw) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 19 maart Auteur Share Geplaatst 19 maart Februari, traditiegetrouw een drukke maand in het Portugese voetbal. Toch als je meedoet voor alle prijzen. In de Liga Portugal Bwin stonden er vier wedstrijden op het programma. Thuis tegen Belenenses wonnen we met het kleinste verschil dankzij een sterk optreden van jonkie José Tavira en mijn Franse maat Boubacar Kamara. Tavira lijkt wel aardig op weg om voor een definitieve doorbraak te zorgen. Zes dagen later mochten we in onze eigen stad het opnemen tegen Casa Pia. Onze stadsgenoten kregen in hun treurig onderkomen letterlijk alle hoeken van hun Casa te zien. Kospo, Jota en Régo zorgden voor de uitdoelpunten. In het tweede deel troffen we met Penafiel en Gil Vicente nog steeds geen Portugese hoogvliegers. Eerst was hekkensluiter Penafiel aan de beurt. Dankzij twee goals van Sciuto pakten we hier een mooie overwinning. De resterende vier doelpunten werden onderling verdeeld. Tegen Gil Vicente voor eigen publiek speelden we met een gemixt elftal. Behendige Pete wist al vroeg te scoren en ook onze Italiaanse prijsschutter pikte weer eens zijn doelpuntje mee. Gonzalo Quinteros dacht een transfer te versieren door in zijn eigen doel te prikken. Helaas kunnen wij hier niets doen met Argentijnen die een conditie hebben van een paffende kettingroker. FC Porto doet alvast haar uiterste best om ons nog bij te houden. De kloof tussen de rest blijft ontzettend groot. Ook in kwaliteit is het wel duidelijk dat dit Portugese voetbal toch in zijn geheel niet zoveel voorstelt. Naar mijn gevoel kan hier wel menig Belgisch ploegje gewoon actief meedoen. Of ze moeten zoals recent in Westerlo het balletje gewoon maar rondspelen. Geen Champions League vandaag maar wel een finale van de superbelangrijke Allianz Cup. Het toonaangevende toernooi waar iedere Portugese voetballiefhebber op zit te wachten. Want er zijn nog geen wedstrijden genoeg in dit landje. Boavista is niet de sterkste tegenstander die we kunnen treffen in een bekertoernooi, maar het was wel de enige club die het naast ons een beetje serieus nam. We moesten voor dit schouwspel zelfs afzakken naar het neutrale terrein van Estàdio Dr. Magelhäes Pessoa te Leiria. Jawadde, een hele boterham vol voor een stadion zonder een tribune achter één doel. Ondanks dat we de pest hebben aan dit glorieuze toernooi wisten we toch de buit mee naar Lissabon te nemen. Karabec was de prins ten huize vandaag en stuurde het arme Boavista met een glansprestatie helemaal naar huis. Dan heb je de echte beker. Daar hadden we ook twee opwarmertjes deze maand. Feirense uit de tweede afdeling werd in de 6de ronde verslagen met 4-0 door een volledig B-elftal. In de halve finale moeten we het over twee wedstrijden opnemen tegen titelverdediger Famalicäo. Eigenlijk is die fase ook al overbodig na onze sterke 4-0 overwinning in de heenwedstrijd. Dat word dus lekker ontspannen tijdens het tweede duel. Tijdens alle drukte deze maand vond ik toch nog het gaatje om even een vluchtje te boeken naar Saudi-Arabië. Nadat ze in zeven seizoenen tijd zoveel goede zaakjes hadden gedaan met mij was het toch eens tijd om de Arabische lucht te gaan opsnuiven en mijn vriend Ali de hand te gaan schudden. Het begon allemaal met een buigende beweging van mij waarop Ali mij maar raar aankeek. Blijkbaar zijn buigingen Japanse gewoonten en had ik mij vergist. Kan gebeuren. Het was een verrijkende trip om ook eens de werking en accommodatie van Al Ahli te bezichtigen. Meermaals viel de vraag of ik niet bondscoach wou worden van Saudi-Arabië. Ondanks dat men mij hier wou bedelven met kamelen, die ik volgens hun kan inruilen voor vrouwen en een machientje om geld te maken, ga ik daar toch voor passen hoor. Zeker nadat ik die gekke kleren heb moeten aantrekken. Dat was het toch niet. @Bogatyr@Marius@DemoN@Djurovski@MNie@Aaron21@chrisje1993@Glenn08@KayDeManaager@ivago@dimihuyghe@Cervantes@Satioz@Kyrill@Tim Windt@FlyD@JoonsterkeBE@De Raam@ElMarcos@Netzwerk@Satioz Toch de tijd gevonden om een update te posten. Bedankt voor de reacties en likes. Salaam! Dat is het enige dat ik hier heb geleerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Je gaat als een speer in eigen land. Porto is de enige die nog iets in de weg zou kunnen leggen, maar dan zou je ook nog ergens anders moeten gaan struikelen natuurlijk. En dat zie ik niet meteen gebeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Porto lijkt je een soort van bij te houden, maar zeven punten is stiekem toch wel een zeer zeer groot verschil. Sporting Lisabon lijkt bijna wel de zekere top 3 af te ronden. Denk dat de focus al bijna kan op Europa en de verschillende bekers die Portugal kent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Gaat weer gebruikelijke erg goed. Mooie en toffe update weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Twee hele sterke maanden qua resultaten. Zeker winnen van Real is knap. Ook twee heerlijke aanwinsten gehaald Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 20 maart Auteur Share Geplaatst 20 maart Een foutloze maand voor ons in maart, waarin we met Frankrijk er voor kozen om geen oefenwedstrijden in te plannen. Het reizen was ik een beetje beu en een periode van rust met het WK voor de boeg kan geen kwaad. Door de Europese midweek ging ik wat schuiven met mijn basiself op bezoek bij Amadora. Zo kregen youngsters Tavira en Rick Gilbertz weer een basisplaats. Ondanks onze veredelde B-ploeg wisten we een mooie zege te boeken tegen de nummer vijf uit het klassement. Ook in de derby tegen Sporting Lissabon pakten we de drie punten dankzij ons bedrijvig toptalent Tavira. Een week later werd er uitgehaald tegen Boavista. De allesbeslissende topper voor de titelstrijd tegen FC Porto werd ook met het kleinste verschil gewonnen. Tavira in bloedvorm. En toen was het gat ineens negen punten en hebben we de kwalificatie voor de Champions League van volgend seizoen al reeds op zak. Hierdoor is de weg naar de titel al bijna geplaveid voor ons. We moeten het de komende maand wel doen zonder Rafael Luis. Ons genie op het middenveld is voor vier weken geblesseerd. In de Champions League werden we gelinkt aan het Engelse Arsenal. Na een arsenaal aan kansen eindigde de heenwedstrijd met een gelukje op een 1-3 overwinning in ons voordeel. Aangezien we een goede uitgangspositie wisten te bemachtigen in het Emirates Stadium, speelden we de terugwedstrijd toch verkrampt. Gelukkig was man in vorm Tavira bij de pinken om ons op voorsprong te schieten. Gabriel Martinelli bracht de gunners nog enige hoop maar dit duel eindigde op een gelijkspel. In de kwartfinale treffen we grootmacht Real Madrid dat wij twee maanden geleden nog een jantje uitdeelden voor hun eigen publiek. Wat mij ook opvalt is dat Gent nog steeds actief is in dit toernooi. Ze mogen het voor de zoveelste keer gaan opnemen tegen FC Barcelona. Mijn funderingen en schrikwekkend standbeeld tillen het Belgische niveau dus nog steeds naar een hoger niveau. @Bogatyr@Marius@DemoN@Djurovski@MNie@Aaron21@chrisje1993@Glenn08@KayDeManaager@ivago@dimihuyghe@Cervantes@Satioz@Kyrill@Tim Windt@FlyD@JoonsterkeBE@De Raam@ElMarcos@Netzwerk@Satioz Bedankt voor de likes en reacties mannen en Genkse vrouwen. Hopelijk doen al die groene bolletjes geen pijn aan de ogen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 20 maart Share Geplaatst 20 maart Met nu ook de confrontatie met Porto winnend af te sluiten lijkt de naam van de kampioen definitief bekend. Op naar een uitdaging in de CL dan maar! Met Real als volgende tegenstander heb je die ook wel gevonden denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 20 maart Share Geplaatst 20 maart Oepsie, dat ging wel heel snel. Eerste bekertje is binnen. In de competitie kan het niet meer foutlopen en ook in de CL ziet het er goed uit. Doe zo verder! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 20 maart Share Geplaatst 20 maart Gaat erg goed zeg. Lekker zeg. Streeft af op de titel en in de CL gaat het ook erg goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 maart Share Geplaatst 20 maart Nou die titel komt er wel hoor daar maak ik mij geen zorgen over. In de CL ga je ook echt heerlijk. Mooi dat Gent er ook nog in zit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten