ElMarcos Geplaatst 21 maart Share Geplaatst 21 maart Na deze geweldige reeks nationaal denk ik dat de titel eigenlijk al niet meer mis kan gaan voor je. Europees ook mooi langs Arsenal en ook mooi om te zien dat je oude club het ook nog goed doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 21 maart Auteur Share Geplaatst 21 maart Aan alle sprookjes komt een einde. Dus ook aan mijn loopbaan met de Franse nationale ploeg. Het WK 2030 in Spanje word mijn laatste dans als bondscoach van dit mooie land. Na het afgelopen EK zaten de fransen in zak en as. Ik had medelijden met onze zuiderburen en beloofde hun een nieuwe WK-titel. We zijn bijna zover. Aankomende zomer mogen we dartelen of spartelen over de Spaanse voetbalvelden. De honger is groot naar een eerste WK-titel op mijn palmares en met de kwaliteit die we ter beschikking hebben is die kans best reëel. Maar vooraleer we deze mooie beker in de lucht mogen steken moeten we nog heel wat watertjes doorzwemmen. Onze sportieve resultaten spreken voor zich. Nog steeds ongeslagen en de titel van UEFA Nations League achter onze naam. De tegenstanders in de groepsfase zijn al reeds bekend. Met Zwitserland, Ecuador en Qatar vallen die reuze mee. Alleen zijn de Zwitsers en Ecuadorianen fysiek stevige knakkers. Openen doen we in de Iker Casillas Arena tegen Ecuador. Hier spelen we ook onze tweede wedstrijd tegen Qatar om onze laatste pot af te werken in het Santiago Bernabeu tegen de Zwitsers. Tot het kransje titelfavorieten behoren ongetwijfeld de Brazilianen. Logisch want samen met Frankrijk hebben ze een ongekende talentenpoule om uit te plukken. Rodrygo is de meest bepalende speler bij de Seleçao, dat een erbarmelijk Copa America achter de rug heeft. Zij werden gekoppeld aan de koen specials uit Nigeria, Schotland dat geen onaardige lichting heeft en die andere Ali's genaamd de Verenigde Arabische Emiraten. Gastland Spanje heeft nu ook niet de zwaarste groep om van start te gaan. De Spanjaarden werden gekoppeld aan de passievolle Turken, Iran dat ook altijd de strijdbijl boven weet te halen en dan het pijlsnelle Ghana. Daarnaast heb je in Groep B waar onze prachtige Belgische driekleur zich bevind. De dappere Belgen onder leiding van de Italiaan Antonio Conte hebben reden tot klagen. België treft met Japan en Algerije twee hele lastige tegenstanders. Honduras lijkt de minste te zijn. Ook het Oranje legioen is aankomende zomer aanwezig op het WK. De voorbije jaren is dat niet meer vanzelfsprekend maar het ooit grote voetballand heeft een pittige loting achter de rug. Samen met Colombia en Senegal zal het strijden worden voor de volgende ronde. Oezbekistan lijkt zich op te maken voor een kort vakantietripje. Mijn voormalige werkgever Amerika met Donald Trump die in blote bast zijn troepen vooruit stuwt mag in Groep J mijn vriend Ali de hand gaan schudden. Samen met Servië en het talentvolle Mali is dit zeker geen vervelende groep voor de neutrale voetballiefhebber. Verder heb je in de allerlaatste groep nog Engeland. De Engelsen blijven voor mij één van de topfavorieten. Met Luke Warrington in de spits hebben The Three Lions een spits van toekomstige wereldklasse. Ivoorkust, Chile en de Domenicaanse Republiek zullen gaan zweten deze zomer. Dat mag duidelijk zijn. Eervolle vermeldingen zijn er voor landen als Nieuw-Zeeland, Congo, DR Congo en Jamaica die er optimaal van profiteren van het idiote idee bij de UEFA om zoveel landen toe te laten op het mooiste voetbalevenement van de wereld. De tickets worden tegenwoordig gratis en voor niets uitgedeeld. @Bogatyr@Marius@DemoN@Djurovski@MNie@Aaron21@chrisje1993@Glenn08@KayDeManaager@ivago@dimihuyghe@Cervantes@Satioz@Kyrill@Tim Windt@FlyD@JoonsterkeBE@De Raam@ElMarcos@Netzwerk@Satioz Bij deze de loting voor het aankomende WK. Ik heb de meest voor de hand liggende landen besproken. Argentinië heb ik niet besproken. Sinds Messi gestopt is is dat geen voetballand meer. Maar voor de liefhebbers, ze zitten met Canada, Zuid-Korea en Bulgarije. Naar verluid zijn die ook gekwalificeerd geraakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 21 maart Share Geplaatst 21 maart De eerste ronde wordt een hapje, toch? Net zoals het dat voor de meeste andere schaduwfavorieten zou moeten zijn. In elke groep lijkt zowat een land te zitten dat niet thuishoort op dit niveau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 21 maart Share Geplaatst 21 maart het blijft vlot gaan met Benfica, Frankrijk is en blijft een topfavoriet om het WK te winnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 21 maart Share Geplaatst 21 maart Leuke poule, ik verwacht geen moeilijkheden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 21 maart Share Geplaatst 21 maart Dit mag geen probleem zijn. Hmm 4 teams in de poule ik heb met Nigeria maar 3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 21 maart Share Geplaatst 21 maart Makkelijke poule, verwacht 0.0 problemen en moeilijkheden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 21 maart Share Geplaatst 21 maart 1 uur geleden zei Djurovski: Dit mag geen probleem zijn. Hmm 4 teams in de poule ik heb met Nigeria maar 3 Dat is ook het juiste format, met 3. Of zijn het in 2030 al 64 teams? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 21 maart Auteur Share Geplaatst 21 maart Als een speer en aan een moordend tempo knallen we door deze save heen. April stond weer voor de deur. Die ging van start in de competitie met het duel tegen Vitoria Guimaräes, dat helemaal scheel getikt werd en met zakelijke 3-0 cijfers terug naar het thuisfront werden gestuurd. Uit bij Sporting Braga liepen we nog eens tegen een zeldzame nederlaag aan. Een doelpuntrijk treffen eindigde op een 4-3 in het voordeel van de tegenstander. Thuis tegen Santa Clara kwamen ze in de tribunes weer allemaal clara. Met 7-1 werd iedere ticket-houder op haar wenken bediend. Om af te sluiten verstevigden we onze titel aspiraties met een klinkende 4-2 overwinning op het veld van Arouca. Voor FC Porto was het dus tijd voor een aspirientje. We blijven een marge behouden van zes punten op FC Porto. Voor Sporting Lissabon is de kloof onoverbrugbaar. Maar met nog drie wedstrijden te gaan lijkt dit seizoen toch grotendeels beslist. Wat kan ik hier nog over zeggen? De heenwedstrijd eindigde al op een 4-0 overwinning, waarmee deze return tegen titelhouder Famalicäo een formaliteit was. Onze jonkies klaarden de klus en kersvers Portugees international Rick Gilbertz wist met een lage harde streep te scoren. In de finale mogen we een derby afwerken tegen Sporting Lissabon op het neutrale veld van Estoril. Gelukkig is die afstand maar 23 minuten rijden. Een absolute topmaand in eigen land, maar hoe verliep het daar waar er nog enige spanning heerste? Nou, een stuk moeizamer. We stonden voor een dubbele ontmoeting met het grote Real Madrid. Uit wisten we ternauwernood aan een nederlaag te ontsnappen. Joäo Régo wist in de slotseconden een Madrileense voorsprong uit te wissen. Gelukkig, anders konden we met een achterstand de terugwedstrijd in Lissabon afwerken. In deze return waren we reteslecht begonnen. Na 44 minuten stonden we voor een uitzichtloze situatie met een 0-3 achterstand. Sluipschutter Sciuto bracht ons in enkele dolle slotminuten van die eerste helft terug in de wedstrijd met twee doelpunten. Het wonder van Lissabon kreeg in die tweede helft een verlengstuk. Rodrigues en Régo realiseerden het onmogelijke en trokken hun opleidingsclub over de eindstreep. In de halve finale kregen we met FC Barcelona de drievoudig finalist van de voorbije vier seizoenen voor de kiezen. De Catalanen waren in de kwartfinale over twee duels veel te sterk voor mijn ex-club KAA Gent. Ook voor mijn huidige werkgever waren ze vandaag een maatje te groot. De mooiste club uit Spanje stond al na 10 minuten voetballen op een 2-0 voorsprong. Door een doelpunt van Régo maken we nog kans in de return. De andere halve finale gaat trouwens tussen AC Milan en Manchester City. Kwaliteit dus verzekerd in de finale dit jaar. @Bogatyr@Marius@DemoN@Djurovski@MNie@Aaron21@chrisje1993@Glenn08@KayDeManaager@ivago@dimihuyghe@Cervantes@Satioz@Kyrill@Tim Windt@FlyD@JoonsterkeBE@De Raam@ElMarcos@Netzwerk@Satioz Het was voor mij ook even schrikken toen ik 4 landen zag in plaats van 3 per groep. In 2026 was het hier ook 4 per groep. Vorige FM was dat toch maar 3? Maar goed persoonlijk ben ik meer fan van groepen van 4 dus ik vind het wel prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 21 maart Share Geplaatst 21 maart De titel is nu wel echt binnen ondanks de zeldzame nederlaag. In de CL een bijna onmogelijke opdracht toch weten te voltooien tegen Real. Thuis kun je Barca ook wel hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 22 maart Share Geplaatst 22 maart De titel is een kwestie van tijd. In de CL zet je daar toch wel even een remontada neer zeg tegen Real! Dan moet een kleine comeback tegen Barcelona ook nog wel lukken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 22 maart Share Geplaatst 22 maart De titel lijkt nog altijd een kwestie van tijd en in de CL heb je een flinke uitdaging voor je liggen met de nederlaag in Barcelona. Al vermoed ik dat je het gaat omdraaien. De loting voor het WK biedt mogelijkheden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 22 maart Share Geplaatst 22 maart Wat een knappe manier om Real te wippen zeg. Benieuwd of Barcelona hetzelfde lot ondergaat in Portugal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 22 maart Share Geplaatst 22 maart als je Real Madrid kan kloppen dan kan je iedere ploeg aan in de CL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 maart Share Geplaatst 22 maart (bewerkt) Titel is zo goed als binnen, en altijd fijn Real uit de CL wippen. Gaat dus erg goed!! 22 maart bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 22 maart Share Geplaatst 22 maart Dacht dat ze zijn teruggekomen op hun initieel plan om met 3 clubs per poule te spelen en gewoon vasthouden aan de gebruikelijke 4 per poule.. maar kan me vergissen. Als je langs Real kan, kan het ook wel eens lukken in de heenwedstrijd tegen Barça om de kwalificatie alsnog te halen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 22 maart Auteur Share Geplaatst 22 maart Mijn eerste titel voor deze prachtige Portugese club wisten we al na de eerste wedstrijd van deze maand te bemachtigen. Met een stevige zevenklapper brachten we extra glans aan onze feestvreugde. José Tavira nam zijn maten op sleeptouw met twee doelpunten. De rest traden in zijn schaduw. Na het volksfeest speelden we nog twee resterende wedstrijden in de Liga Portugal bwin. Een uitstekend moment om hier en daar enkele jonkies te laten ruiken van het hoogste niveau. Het leverde ons in ieder geval geen schade op. Portimonense en Moreirense werden beiden kansloos verslagen. Na het duel tegen Estoril was de landstitel binnen. Dat daarna de jonkies twee zeer goede wedstrijden speelden maakte me alleen maar trots. Het betekend dat de toekomst van deze club verzekerd is en dat die jongens klaar zijn om een voltallig lid te worden van het eerste elftal. FC Porto wist deze maand geen enkel duel meer te winnen. Het mislopen van een zoveelste landstitel had er duidelijk ingehakt bij onze concurrenten. Ondanks de binnenlandse malaise wisten ze wel de Europa League te bemachtigen na een sterke finale tegen Juventus. In de finale van de Portugese beker stond er een derby uit Lissabon op het programma. Sporting Lissabon nam in de halve finale zonder problemen afstand van Sporting Clube Farense. Opnieuw gingen we niet al te best van start. Sporting kwam al vroeg op een dubbele voorsprong. Kayser wist nog voor rusten te milderen. In de tweede helft stuwde een gemeende donderpreek mijn troepen weer beter uit de kleedkamer. Pete Noviello en Jorge Rodrigues beloonden ons overwicht na het rustsignaal en bezorgde zo onze vierde prijs van het seizoen. Naast de titelstrijd was er ook nog een superbelangrijke wedstrijd in mei, namelijk de return van de halve finale in de Champions League tegen FC Barcelona. In Camp Nou liepen we tegen een zure nederlaag aan. Ondanks het resultaat heerste er het nodige optimisme rondom de catacomben van het Estädio da Luz. Ook op verschillende buitenlandse voetbalforums waren ze er steevast van overtuigd dat dit Benfica dit klusje wel nog even gingen klaren. Was het het grote geloof in de capaciteiten van de manager? Of geraakten ze zo overtuigd door het spelniveau van de Portugese landskampioen? Ik weet het niet. Het bleef toch namelijk het grote Barcelona dat de voorbije seizoenen meermaals een lastige klant bleek voor mijn AA Gent. Nu zitten we bij Benfica Lissabon en word er welliswaar een heel andere voetbalstijl gehanteerd. Gebasseerd op veel beweging en technische hoogstandjes gingen we onze Catalaanse tegenstrever ten lijve. Onze Amerikaanse Messi genaamd Pete Noviello en Joäo Régo brachten ons al op een viervoudige voorsprong voor de rust. Die voorsprong zorgde er voor dat we na twee wedstrijden al veilig in de groene zone waren waardoor we met een rustgevend gevoel aan de tweede helft konden beginnen. Iets te gerust want Barcelona maakte het nog onnodig spannend. Koundé en Gavi hadden de virtuele stand veranderd naar 5-4. Billen knijpen tot het eind maar gelukkig was er de bedrijvige Pete Noviello die O glorioso en haar aanwezige supporters een glorieus voetbalmoment bezorgde. We kunnen het finale ticket naar Athene boeken met als tegenstander AC Milan. Een tegenstander dat je vooraf toch wel als een te kloppen ploeg kunt beschouwen. @Bogatyr@Marius@DemoN@Djurovski@MNie@Aaron21@chrisje1993@Glenn08@KayDeManaager@ivago@dimihuyghe@Cervantes@Satioz@Kyrill@Tim Windt@FlyD@JoonsterkeBE@De Raam@ElMarcos@Netzwerk@Satioz Bedankt om te liken en reageren! In de volgende update de finale! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 maart Share Geplaatst 22 maart Gaat erg goed, lekker hoor. Ik zou Ac Milan zkr niet onderschatten hoor, staan niet zomaar in de finale. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 22 maart Share Geplaatst 22 maart Lekker het seizoen in eigen land beëindigd. Je weet uiteindelijk een enorm hoog puntenaantal bij mekaar te sprokkelen. Met de beker erbij zet je de totale dominantie nog meer kracht bij. Ook Barcelona werd dan nog eens overtuigend aan de kant gezet waardoor het niet ondenkbaar is dat je met de beker met de grote oren pakt in je debuutjaar bij de club. Milan is wel vaker een overachiever in FM, maar ik geef je gelijk dat ze wel als een te pakken ploeg klinken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 22 maart Share Geplaatst 22 maart Je gaat weer elke prijs binnen halen. Ongekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 23 maart Auteur Share Geplaatst 23 maart Sport Lisboa e Benfica doorbreekt de langdurige vloek van Guttmann en wint voor het eerst sinds 1962 nog eens een Europese finale. In een zinderend duel tussen Zuid-Europese rivalen was het het Portugese wonderkind José Tavira dat tweemaal het net vond voor SL Benfica, waardoor hij de genadeklap uitdeelde voor AC Milan. In een drukbezocht Olympic Athletic Center of Athens kende de finale meteen een spectaculaire start. Benfica domineerde vanaf het begin en de italiaanse ploeg had moeite om hier mee om te gaan. Bij de eerste succesvolle aanval was het meteen raak, dankzij een fraaie combinatie die voortkwam uit de Portugese jeugdopleiding. Gilbertz brak door aan de linkerkant en leverde een strakke voorzet af vanaf de achterlijn. In het zestienmetergebied wist Tavira doelman Maignan te verschalken en de bal voorbij de doelman te plaatsen. Even later stond Tavira opnieuw in de schijnwerpers door zijn tweede doelpunt van de avond te scoren. Na zwak verdedigen bij de tegenpartij wist de Portugese smaakmaker hiervan te profiteren en zo de voorsprong te verdubbelen. Hierdoor kon de Portugese landskampioen met een comfortabele 2-0 voorsprong gaan rusten. Hoewel Milan langzaam de controle leek te heroveren, waren het toch de kansen van Benfica die de tweede helft domineerden. Gelukkig voor Milan bewees het Frans sluitstuk waarom hij de nummer één is van het Franse nationale elftal. Het duurde tot ongeveer de 70e minuut voordat AC Milan iets terugdeed. Na een pass van Leäo werd De Ketelaere alleen voor het doel gezet. Het schot van de Belg in de verre hoek was onmogelijk te stoppen voor doelman Daniel Peretz, die tot dan toe weinig tot niets te doen had. Na het laatste fluitsignaal heerste er een golf van opluchting onder alle supporters van Benfica. Eindelijk leek de vloek van Guttmann doorbroken. De club, dat onder leiding van de Hongaarse coach Béla Guttmann tweemaal op rij de Europacup I had gewonnen in 1961 en 1962, door Real Madrid te verslaan, beleefde na die triomfen een turbulente periode. Guttmann vroeg om een loonsverhoging, die hem werd geweigerd. Uit frustratie verliet hij de club en sprak de beruchte woorden: "Zonder mij zal Benfica nooit meer een Europese finale winnen." Deze profetische uitspraak leek waarheid te worden toen Benfica maar liefst vijf Europacup I-finales verloor: van AC Milan in 1963 en 1990, van Internazionale in 1965, van Manchester United in 1968 en van PSV in 1988. Daarnaast verloor de club de UEFA Cup-finale van 1983 van RSC Anderlecht, de UEFA Europa League-finale van 2013 tegen Chelsea en die van 2014 tegen Sevilla. Deze reeks van verloren finales kreeg al snel de bijnaam 'de vloek van Guttmann', deze voorspelling van de toenmalige coach lijkt nu eindelijk voorbij te zijn. We hebben het geflikt! Na 68 jaar gaat de Champions League eindelijk terug naar het Estádio da Luz. Gedurende de hele wedstrijd hebben we de finale gedomineerd en dankzij ons eigen jeugdproduct Tavira hebben we AC Milan verslagen. Met zijn indrukwekkende optreden en nog jonge leeftijd lijkt hij bijna onhoudbaar te zijn voor ons team. Samen met Régo en Noviello zijn ze absolute steunpilaren. Dit eerste seizoen is werkelijk sensationeel geweest. We hebben elke mogelijke prijs gewonnen, met de Champions League als kers op de taart. Natuurlijk blijf ik nog een tijdje aan boord van deze club. Het zou zonde zijn om na slechts één seizoen te vertrekken, gezien de tijd en energie die ik hierin heb gestoken. Nu ligt de focus op het WK met Frankrijk, en daarna zal ik kijken naar wie er eventueel zal vertrekken na zo'n buitengewoon sterk seizoen. Hoewel er financiële mogelijkheden zijn, hebben veel spelers ook de wens om elders te gaan voetballen en zijn sommige misschien wel onhoudbaar. @Bogatyr@Marius@DemoN@Djurovski@MNie@Aaron21@chrisje1993@Glenn08@KayDeManaager@ivago@dimihuyghe@Cervantes@Satioz@Kyrill@Tim Windt@FlyD@JoonsterkeBE@De Raam@ElMarcos@Netzwerk@Satioz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 23 maart Share Geplaatst 23 maart In je debuutseizoen meteen de vloek doorbreken, sterk! Je had er al een mooi parcours op zitten, en ook in de finale leek je de bovenhand te hebben. Dik verdiend dus ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Genkie_06 Geplaatst 23 maart Share Geplaatst 23 maart Prachtige novelle, na grote successen bij AA Gent, trek je die lijn gewoon door met Benfica! De vraag is welke uitdagingen zijn er nog voor jou in Portugal? Misschien wel opnieuw tijd om je grenzen te verleggen? ps. je mag mij ook mention geven aub Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 23 maart Auteur Share Geplaatst 23 maart Neem even lekker plaats, want ik neem jullie mee naar het grootste voetbaltoernooi ter wereld: het Wereldkampioenschap. Mijn eerste kennismaking met dit prachtige evenement, gespeeld door voetbalculturen van over de hele wereld, was het WK 1998 in Frankrijk. De verrassende 0-0 van onze moedige Belgen tegen het oppermachtige Nederland staat nog vers in mijn geheugen, met een hoofdrol voor het duo Staelens - Kluivert. Hoewel ik er zelf niet bij was, schijnt er een taal gebruikt te zijn die niet geschikt is voor gevoelige oren. Achteraf gezien werd er echter alleen maar geschiedenis geschreven. De Brazilianen, met de toen nog slanke Ronaldo, dansten de samba met hun tegenstanders. Nederland leek zichzelf al tot wereldkampioen te kronen, maar de Kroaten bleken een geduchte outsider te zijn. Onder leiding van Zinedine Zidane maakte Frankrijk furore in eigen land. Het toernooi was een waar spektakel, met zowel mooie als minder prettige momenten. Denk aan het doelpunt van Bergkamp tegen Argentinië, de ongeslagen Belgen die met een gesloten verdediging naar huis vertrokken en verder op zoek gingen naar verdere naturalisatie. Brazilië liet een sterk Nederland zien dat penalty's ook belangrijk zijn, terwijl Zinedine Zidane bewees dat je hem beter niet uit het oog kunt verliezen. Op dit moment zijn we actief op het WK 2030 in Spanje. Onder een stralende zon moeten we ons klaarmaken voor een groepsfase die volgens de neutrale toeschouwer een eitje zou moeten zijn. Christian Karembeu, één van mijn herinneringen aan het WK98 Terugkeer Ryan Cherki. De terugkeer van Ryan Cherki is voor hem een persoonlijk lichtpuntje te midden van heel wat gewone, misschien zelfs onaantrekkelijke gezichten in mijn Franse selectie. Hoewel ze allemaal bakken met geld verdienen, lijken ze dat liever uit te geven aan speelgoedautootjes dan aan hun uiterlijk. Cherki, de balvirtuoos waarvan ooit gedacht werd dat hij een glansrijke toekomst tegemoet ging, is nog steeds actief bij Olympique Lyon. Zolang hij maar niet over de bal struikelt, is hij meer dan welkom in mijn selectie. Bovendien heeft ook het krullende kapsel van Eliesse Ben Seghir zijn eerste oproepingsbrief ontvangen. Onze goede vriend @Bogatyr had een romance met Eliese, en na wat tumult is daar de voetballer Eliesse Ben Seghir uit voortgekomen. Temidden van het hele selectiepolitiek stonden er ook twee oefeninterlands op het programma, beide met een Afrikaanse connectie. Ik had geen zin om veel te reizen, dus bleven we rond het thuisfront dobberen en koos ik voor twee tegenstanders die kwaliteit hadden en bekend waren met het Franse voetbal. Zo gezegd, zo gedaan, kwamen Ivoorkust en Kameroen tevoorschijn. Hoewel beide teams normaal gesproken te verslaan zijn, boden ze toch wat weerstand. Tegen Kameroen lieten we niet onze beste kant zien. Hoewel we een 2-0 voorsprong namen, lieten we die in de tweede helft volledig glippen. Het was een deuk in ons vertrouwen. Het voetbal was tot aan die dubbele voorsprong van uitstekende kwaliteit, maar daarna zakte het niveau aanzienlijk. Gelukkig bleven we ongeslagen en hebben we onder mijn leiding nog geen nederlaag geleden. Het afscheidsduel tegen Ivoorkust verliep daarentegen vlekkeloos. Christopher Nkunku en Elye Wahi bezorgden ons een probleemloze 3-0 overwinning, waardoor we toch vol vertrouwen richting Spanje kunnen vertrekken. @Bogatyr@Marius@DemoN@Djurovski@MNie@Aaron21@chrisje1993@Glenn08@KayDeManaager@ivago@dimihuyghe@Cervantes@Satioz@Kyrill@Tim Windt@FlyD@JoonsterkeBE@De Raam@ElMarcos@Netzwerk@Satioz@Genkie_06 Bedankt om te liken en te reageren. Omdat we veel tijd hebben toch maar een tweede update vandaag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 23 maart Share Geplaatst 23 maart Er kan dus een streep door alle wedstrijden winnen met Frankrijk, al maakt het resultaat van zo'n oefenwedstrijd ook weinig uit natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten