Aaron21 Geplaatst 28 juni Share Geplaatst 28 juni Mooie transfers en een goed parcours in de CL. Binnenlands weer alles gewonnen zoals verwacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 29 juni Share Geplaatst 29 juni Op 12-6-2024 om 21:53 zei Aaron21: Dit is het jaar van de doorbraak! Welke skin hanteer je? @De Raam Klik! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Whitewolf345 Geplaatst 8 juli Share Geplaatst 8 juli (bewerkt) Toen was het alweer mijn beurt om het stokje over te nemen. Dit keer mocht ik aan het seizoen beginnen. Er was een fijn elftal neergezet door mijn voorganger en ook het transferbudget was ruimschoots voldoende. €37.000.000 dit budget heb ik eigenlijk niet aangeraakt omdat ik alleen spelers wilde halen als er andere spelers vertrokken en deze niet opgevuld konden worden door de eigen jeugd. We beginnen met de competitie. Hier mocht ik er 11 in spelen. Het begint langzaamaan duidelijk te worden dat we het niveau van de competitie redelijk beginnen te ontgroeien. Van de 11 wedstrijden is er 1 verloren, 1 gelijk gespeeld en 9 gewonnen. Spoiler Qua tegendoelpunten kan het nog iets beter, maar 9 in 11 wedstrijden is op zich niet slecht. In deze wedstrijden hebben wij zelf 24x gescoord. Dit gaf de volgende competitiestand. Spoiler Naast de competitie hadden wij natuurlijk ook nog de beker waar wij in uit mochten komen. Wij stroomden in, in de 2e ronde. Hier mochten wij aantreden tegen Ljubuski( wie kent ze niet). Ik was van plan om wat vaste spelers rust te geven vanwege de Champions league wedstrijden voor en na deze wedstrijd. Dit ging echter niet geheel volgens plan. Pas in de verlenging kwamen wij voorbij Ljubuski. We wonnen wel met 3-0 maar pas nadat er wat vaste spelers in gebracht werden. Ik de 3e ronde pakten wij het anders aan en speelde we toch met de wat vastere kern. Deze wedstrijd wonnen wij met 7-0. Spoiler En dan het moment waar iedereen op wacht natuurlijk, hoe deden wij het in de Champions League tot nu toe. We mochten weer aantreden vanaf de 2e kwalificatieronde. hierin was CFR Cluj uit Roemenië de tegenstander. We begonnen uit en de Roemenen wisten niet waar ze het zoeken moesten. Vanaf het begin werden ze onder druk gezet. En ze mochten van geluk spreken dat wij maar met een 2-0 voorsprong de rust in gingen. Uiteindelijk hebben wij 5-0 gewonnen waardoor de return eigenlijk nog maar een formaliteit was. Spoiler In de return deden wij het rustiger aan. We kwamen in de 23e minuut op voorsprong. In de 32e minuut deed Cluj wat terug. Maar dit was niet voldoende, uiteindelijk stapten wij met een 3-1 overwinning van het veld af. In de volgende ronde was Cercle Brugge de tegenstander. We mochten uit beginnen tegen Cercle Brugge. Het leek vanaf het begin af aan een spannende wedstrijd te worden, niet bleek minder waar. We kwamen op voorsprong door twee snelle doelpunten achter elkaar van onze spits uit de jeugdopleiding. in de 64e minuut deed Cercle Brugge wat terug dankzij Yanni Somers. Dezelfde Somers scoorde in de 80e minuut de 2-2 vanuit een penalty. In de 85e minuut scoorde Ojeda dan toch de winnende treffer. Zo reisden we met 1 doelpunt verschil in ons voordeel terug naar Bosnië In de return tegen Cercle Brugge moesten wij er meteen staan. Met maar 1 doelpunt verschil kon het muntje allebei de kanten opvallen. Cercle Brugge begon veel scherper aan de wedstrijd door in de 3e minuut al te scoren. Het stond nu 3-3 over twee wedstrijden. In de 10e minuut stond Barisic op. Deze vleugelspeler stond in de belangstelling van verschillende clubs. en deze wedstrijd werd ook wel duidelijk waarom. Uiteindelijk hebben wij 4-1 gewonnen. Hierdoor was de playoff ronde een feit, hierin troffen wij Astana. Spoiler Tegen Astana moesten wij het laten zien als wij de poulefase van de Champions league wilde halen. Ondanks het overwicht kwamen wij in de 52e minuut 1-0 achter. hierna alsnog alles op alles proberen te zetten maar het mocht niet baten. Wij reisden dus terug met een 1-0 achter stand. Dit betekende dat wij nog beter voor de dag moesten komen. In de return die letterlijk alle kanten op gin kwamen wij in de 10e minuut op een 1-0 voorsprong, het leek een mooi begin maar helaas kregen wij in de 14e minuut een penalty tegen die benut werd door Astana. zo konden wij weer op nieuw beginnen. Gelukkig kregen wij in de laatste 10 minuten vleugels. In de 85e minuut scoorde Ferenc Tarlosi. Dankzij dit doelpunt hadden wij in ieder geval verlenging afgedwongen. Alleen verlenging is nou net datgene waar Barisic geen zin in had. In de aller laatste momenten van de wedstrijd besliste hij de wedstrijd met een geplaatst schot rechts onder in de hoek. Dit betekende dat wij ons weer op mochten gaan maken voor een seizoen in de Champions league. Spoiler De loting in de Champions league was een vrij pittige. Spoiler In de eerste twee wedstrijden was het al gelijk belangrijk om punten te halen. Dit deden we door Olympiakos met 4-1 te verslaan. Spoiler De 2e wedstrijd was tegen de club waar het allemaal begonnen is. Arsenal, ondanks de warme gevoelens die wij als manager voor deze club hebben was het van belang om te laten zien waarom wij ons gekwalificeerd hadden. In de 5e minuut kwamen wij op voorsprong door een doelpunt van onze spits uit de jeugd. Dezelfde speler scoorde in de 47e minuut ook nog de 2-0. Op dat moment gingen de spelers gas terug nemen waardoor in de 89e minuut Arsenal nog wat terug deed. Spoiler 6 punten uit de eerste twee wedstrijden. Hierdoor kregen wij de volgende plek op de ranglijst. Spoiler Qua transfers kan ik kort zijn. Er zijn 3 spelers binnen gekomen en 1 speler vertrokken. Marco Polo had een aflopend contract en wilde deze niet verlengen. Dit betekend dat hij mag vetrekken, Hij vertrekt voor €1,3 miljoen. Spoiler Nu neemt @Djurovski het over. Succes in de Champions league @Nom de Guerre/ @Glenn08/ @Bogatyr/ @FlyD/ @Djurovski/ @neva/ @bas huijsmans/ @Arezo/ @De Raam/ @Lensherr/ @KayDeManaager/ @timpy00/ @bigtukker/ @Michaelinho*/ @Whitewolf345 8 juli bewerkt door Whitewolf345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 8 juli Share Geplaatst 8 juli Lekker bezig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 8 juli Share Geplaatst 8 juli Het was vooral even wachten wanneer onze geliefde @Whitewolf345 zijn update online had gezet want ondertussen had ik mijn beurt er ook al weer op zitten. En hoe mocht ik beginnen he Barca thuis... Beter kun je het niet krijgen toch? Maar de CL doen we natuurlijk pas als laatste. Het eerste wat mij opviel aan de selectie is dat ik zowaar nog bekende namen zag. De keeper , de rechterbacks , op het middenveld nog wat oudere bekende namen. Natuurlijk ook wat nieuwe namen en die mochten er eigenlijk wel zijn maar het hoogtepunt is toch wel onze spits uit eigen jeugd. Wat een baas is dat aan het worden zeg. In tegenstelling tot Barry deed ik wel wat tranfers in januari maar dan vooral al met het oog op volgend seizoen. Aantal spelers beginnen toch wat ouder te worden en als je ruim 30 miljoen te besteden hebt dan wil je er ook wel wat mee doen. Al ga ik niet smijten met het geld om het smijten. En vertrokken er ook nog wel wat spelers. Safet Zildzovic een speler die ik zelf 2,5 jaar geleden heb aangetrokken voor 650k maar doordat hij zijn hele carriere ervoor in Duitsland had gespeeld telde niet mee als home grown. Inmiddels 33 jaar en speelde weinig onder de vorige managers en dus ging ik akkoord met een bod van 122k van Darmstadt. Spits Sekou Daou zou bij absoluut geen 1e keus zijn en neemt een buitenland plek in. Met een lichte winst van enkele tonnen gaat hij naar Troyes. Tot slot vertrok ook Emanuel de la Pava een goede linksbuiten maar hebben er ook al een goede Bosniër lopen die gehaald is door Barry. Die kreeg bij mij voorkeur waardoor Emanuel wat begon te klagen. Ik heb hem op de trein naar de woestijn gezet waar hij voor 2,2 miljoen mag gaan zeuren bij Al-Raed. Goed dan de aanwinsten , Als eerste kwam voor 1,8 miljoen ( ja fors bedrag ) de 19 jarige Sloveen Daniel Papez over van Bravo. Deze rechtsback is in potentie beter dan we daar hebben lopen al deed de huidige back het zeker niet slecht ( al kan die ook als CV spelen ) Kan als ik het goed heb nog home grown worden en is gewoon een potentiële topper voor ons Spoiler Vervolgens moest er nog wel een vervanger komen voor Daou en kwam uit in Kroatië bij Osijek waar de 18 jarige Bosnische spits Dzenan Avdic onder contract staat. Nog lang niet zo goed als ons eigen talent maar wel 1 die nog home grown kan worden. Moesten wel weer flink aftikken want hij kost ons 1,6 miljoen. Spoiler Als eventuele vervanger voor de la Pava komt Nicholas Dlamini voor 400k over van de Orlando Pirates uit Zuid Afrika. Een buitenlander voor een buitenlander voor de CL natuurlijk. Denk dat we er qua kwailiteit in deze gewoon in vooruit zijn gegaan. Met zijn 25 jaar ook nog in de bloei van zijn leven dus kunnen hopelijk ook nog een mooie winst pakken Spoiler Ons centraal duo bestaat momenteel uit twee Italianen ( dacht ik ) Hebben nog twee buitenlanders waarvan de 1 toekomst heeft en de ander imo niet. En twee oude Bosnische spelers ( die ik de vorige keer heb gehaald ) maar nu wel richting het einde van hun carriere gaan. Bij Partizan Belgrado liep een ervaren Boschische international rond van 27 jaar. Voor 500 K kon ik hem halen en hierdoor is Dino Salihovic nu speler van Gorazde. Spoiler En als je dan in Servië aan het scouten bent dan kom je ook altijd de oude club van Tadic tegen namelijk Vojvedina Novi Sad en daar liep een linksbuiten rond die ook nog in de spits kan spelen. Een Serviër van 25 jaar oud genaamd Goran Stojkovic. Voor 2,2 miljoen komt hij over om de concurrentie te versterken op beide posities Spoiler Als eventuele vervanger voor Safet heb ik de 21 jarige Damir Hadzic gehaald voor 28k van Lokomotiva Zagreb. Jeugdinternational van Bosnië. Moet nog wel wat leren maar kan best van pas komen in de toekomst. Spoiler Ik dacht bij deze klaar te zijn. Merkte al wel in de eerste CL wedstrijd dat onze reserve keeper niet was ingeschreven voor de CL en wij dus een goede 1e buitenlandse keeper hadden en dan moeten terugvallen op twee sulletjes in de jeugd... Als dan in de transferperiode je eerste keeper geblesseerd raakt tja dan moet je toch wat gaan doen. Geen extreem lange blessure maar toch wel enkele weken. Om dan een buitenlandese nieuwe nummer 1 te halen is weer overdreven. Hebben in principe een redelijke backup dus besloot ik er tussen in te gaan zitten. Voor 27k halen we bij onze concurrent Zeljeznicar de 33 jarige Kroaat Filip Djulic weg. Staat er gewoon wanneer het moet en is gewoon een noodverband voor het komende half jaar. Spoiler Dacht ook nog een transfer te doen voor de toekomst maar Kosovo is nog geen EU en valt de 21 jarige Fatmir Pasha dus onder de buitenland regeling oeps. Hij koste ons wel 1,5 miljoen maar heeft wel potentieel. Komt over van onze tweede ploeg Drita. Achteraf een transfer die ik beter niet had kunnen doen maar dacht dat de Balkan als home grown zou tellen Spoiler We beginnen met de beker waar we het tot de finale wisten te schoppen Onze tegenstander was Zeljeznicar De ploeg was dus in vorm want in de halve finale wisten ze hun grote rivaal in een stadsderby te verslaan wij mochten dus echt wel aan de bak. En zo is prijs 1 binnen. In de competitie hadden we al een mooie voorsprong en wat Barry al zei we beginnen deze langzaam te ontgroeien al liep ik nog wel tegen wat verlies punten op. De eerste vijf wedstrijden wist ik allemaal te winnen met een hele mooie 8-1 op Velez Mostar als hoogtepunt maar uit bij Zeljeznicar bleef ik haken op 1-1. Na wij de titel binnen hadden geharkt en er een belangrijke CL wedstrijd op het programma stond besloot ik het b team op te stellen tegen Jedinstvo en dan blijkt hoe de selectie uit balans is als we niet met de beste 14 mensen aantreden. Er werd dan ook terecht verloren maar konden deze wel hebben. Op de slotdag speelden wij nog gelijk tegen Sarajevo maar goed die zat ook weer tussen twee CL wedstrijden in dus speelden daar absoluut niet met ons beste elftal Dan naar waar het toch echt om draaid te CL. Met zes punten uit twee wedstrijden had Barry gedaan wat hij moest doen. Nu was het aan mij om de zware tegenstanders te handelen en begonnen dus als eerste wedstrijd met een thuiswedstrijd tegen Barcelona. En we kwamen prima mee. Kwamen zelfs op een 2-1 voorsprong nadat we op achterstand waren gekomen. Helaas hadden wij net niet het geluk aan onze zijde en verloren met 3-4 maar dat is niet erg. Vervolgens uit naar Dortmund en pakten wij zowaar een punt. Niet geheel verdiend maar geen haan die er naar kraait. 7 punten naar vier wedstrijden lekker hoor. Uit bij Celtic winnen we met 1-3. En Porto verslaan we in eigen huis met 3-0. Dertien punten na zes wedstrijden en staan gewoon op directe plaatsing. Dan moeten we nog naar Liverpool en spelen een hele sterke eerste helft. 0-0 niets aan de hand tot we rood pakken direct na rust en dan stort het in als een kaartenhuis. 5-0 Auw. Ondertussen hebben we de dus de blessures met de keepers en moeten we nog tegen OM. Wederom een geweldige wedstrijd ( als neutrale fan net als die tegen Barca ) maar wederom de zelfde uitslag 3-4 nederlaag 18e dus en in de tussenronde is Rode Ster Belgrado de tegenstander. Een groot macht op de Balkan en die hebben gewoon sterke Nederlandse spekers onder contract. In eigen huis hebben we het lastig en weten vlak voor tijd nog de gelijkmaker te maken 1-1. Uit spelen we de schroom van ons af en gaat het vooral op en neer. Vlak voor tijd staat het 3-3 en dus steven we af op verlengingen. Maar de goden zijn ons goed gezind want twee spelers van Rode Ster pakken hun tweede gele kaart en zo gaan we de verlenging in met 9 tegen 11. En komen dan ook al snel op 3-4. Toch komen ze nog terug tot 4-4 en dan denk je het zal toch niet , nee dat gebeurde gelukkig niet wat we lopen nog uit naar 4-6 en plaatsen ons zo voor de volgende ronde. Waar de als nummer 5 geplaatste AC Milan onze tegen stander is Thuis waren wij de betere. En dat het dan bij 1-1 bleef was wat teleurstellend. Uit in het San Siro moet het dan gebeuren. Makkelijk zou dat niet zijn en de Milanezen komen dan ook op 1-0. Onze spits uit eigen jeugd maakt er voor rust nog 1-1 van. Tien minuten voor tijd pakken wij dan de voorsprong via Horvat en lonkt de kwartfinale. Echter een domme fout achterin zorgt ervoor dat de 2-2 er al weer snel in ligt en de muis ging nog net niet door het scherm. Echt dit soort fouten maak je in de kelderklasse niet in de CL. In de blessuretijd vliegen wij er dan ook nog eens uit. Zuur , zuur , zuurder maar we maken stappen @bigtukker Gaat het stokje overnemen. Succes @Nom de Guerre/ @Glenn08/ @Bogatyr/ @FlyD/ @Djurovski/ @neva/ @bas huijsmans/ @Arezo/ @De Raam/ @Lensherr/ @KayDeManaager/ @timpy00/ @bigtukker/ @Michaelinho*/ @Whitewolf345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 8 juli Share Geplaatst 8 juli Beetje bij beetje groeien we toe naar de volgende stap; een stunt in Europa. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 9 juli Share Geplaatst 9 juli Het gaat stap voor stap. Knappe prestatie alweer in de CL. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bigtukker Geplaatst 16 juli Share Geplaatst 16 juli (bewerkt) Het was op 11 maart 2042 dat ik de save overnam van Djurovski. Hij had de club wonderschoon achtergelaten en blijkbaar heeft hij goed indruk gemaakt in de ogen van de vele clubs boven ons statuur, watn links en rechts werd er getrokken aan onze belangrijkste spelers. Aan de andere kant had ik maar liefst drie maanden de tijd om mij voor te bereiden op het nieuwe seizoen. Om te beginnen met de transfers heb ik de meeste dragende spelers binnen boord weten te houden, maar voor een enkeling was het beter om de stap te maken in hun loopbaan. De eerste die echt zeer deed was Carlos Maquipe. Onze sluitpost verkaste voor 1,5 miljoen naar Heidenheim. Supertalent Aldin Mustedanagiç kreeg een aanbieding van Manchester City en het leek er niet op dat we hem konden behouden. Gelukkig bood City een mogelijkheid om hem een jaar terug te lenen, zodat de zoektocht naar een nieuwe spits geen noodzaak kende. Ook middenvelder Ferenc Tarlósi vervolgt zijn loopbaan bij de Citizens en hij verkast wel meteen naar Noord-West-Engeland. Voor de rest zijn het vooral gepasseerde vedetten en onovertuigende jeugdproducten die de club verlieten. Het vertrek van Maquipe betekende dat er een nieuwe eerste keeper moest komen. Dat werd Mishel Elezi. De Kosovaar kwam voor 1 miljoen over van Viktoria Plzen. Spoiler Ik merkte dat er op linksachter nog wat gaten te dichten waren. Ten eerste werd de Sloveen Peter Jug aangetrokken van Olimpija Lublana. Jug raakte echter in de voorbereiding geblesseerd dus werd ook zijn landgenoot Tine Krizan binnengehaald die van Maribor komt. Voor deze twee linksbacks werd respectievelijk 1,1 en 2,4 miljoen betaald. Spoiler Centraal achterin vond ik de spoeling wel wat doen, dus daar werd Costa Ricaan Danny Jiminez op huurbasis aangetrokken van onze oude vrienden van FC Drita. Spoiler Ook op het centrale middenveld moest er wat bij. Op verdedigend vlak was er niet genoeg diepte naar mijn mening en met Tarlosi weg, hadden we ook een nieuwe '8' nodig. Voor de eerste rol kwam Almir Avdic over van concurrent Zeljeznicar. Onze nieuwe 8 werd een Nederlander. Bas Jongbloets kwam over van FC Groningen en kostte 5,5 miljoen euro. Spoiler Tenslotte wilde ik nog twee tiens erbij halen om wat meer opties in ons aanvalsspel te creëren. Hiervoor werd Bautista González overgeheveld uit Argentinië en keerde Muminovic terug naar zijn geboorteland vanuit Kroatië Spoiler Met onze nieuwe samengestelde ploeg duurde had ik wel wat tijd nodig in de voorbereiding om een tactiek te bepalen voor de komende periode. Ik begon het seizoen met een 4-2-3-1, maar bewoog langzaam maar zeker naar een 4-2-4-0-opstelling, want ik had spits Martinez verhuurd aan Udinese terwijl ik niet op tijd een vervanger kon vinden. Gelukkig vond ik de groove net op tijd. Op Europees gebied werden het Romeense Cluj, het Poolse Legia Warschau en het Cypriotische APOEL overtuigend verslagen over twee wedstrijden waardoor we ook dit jaar mee mochten doen met de competitiefase van de Champions League. In de competitie werd de tweede wedstrijd gelijkgespeeld tegen onze concurrenten Zeljeznicar. De rest van de wedstrijden werden wel gewonnen al was het wel peentjes zweten tegen Zvijezda toen we na 55 minuten met 2-0 achter stonden. In deze maanden begon met name Bautista González zich te onderscheiden. De maand september begon met de bekerwedstrijd tegen amateurs Nemila Zenica waar we met 9-0 van wonnen. Vervolgens flierefluitten we door de competitie en was het met name de Champions League waar we de uitdaging moesten zoeken. Dat kwam dan ook in de vorm van Chelsea en Celtic. We boden Chelsea goed partij, waarbij de Londenaren van een licht overwicht profiteerden door met 1-0 te winnen. Tegen Celtic waren we beter, maar moesten we wel een 1-0 achterstand ombuigen om de drie punten in Bosnië te houden. Spoiler In de competitie staan we overtuigend eerste. Zeljeznicar maakte weinig fouten, maar genoeg om zeven punten los te laten ten opzichte van ons. Spoiler In de Champions League begonnen we qua resultaten niet goed, maar met de overwinning op Celtic is er nog van alles mogelijk: Spoiler We zijn goed op weg en ik ben benieuwd wat voor kunst @Nom de Guerre hier uit kan trekken. Succes! @Djurovski / @Glenn08/ @Bogatyr/ @FlyD/ @Djurovski/ @neva/ @bas huijsmans/ @Arezo/ @De Raam/ @Lensherr/ @KayDeManaager/ @timpy00/ @bigtukker/ @Michaelinho*/ 16 juli bewerkt door bigtukker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 16 juli Share Geplaatst 16 juli Leuk versterkt en heerlijke resultaten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 17 juli Share Geplaatst 17 juli Het loop weer gesmeerd. Bautista Gonzalez is de draaischijf van dit team. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 18 juli Share Geplaatst 18 juli Na vijf seizoenen in de coulissen, was het tijd voor mijn grote comeback. Goražde, ooit de kleine underdog van het Bosnische voetbal, was nu uitgegroeid tot een ware gigant. Maar grootsheid in eigen land is één ding; het ware podium waar we naar verlangden was het Europese toneel. En zo viel de eer te beurt aan mij om deze nobele queeste te leiden, een poging om Europese glorie binnen te slepen. Het voelde als terugkeren naar een oud, geliefd huis, maar deze keer was het huis gerenoveerd, uitgebreid, en stond het in een veel ruigere buurt: Europa. Hier, waar de lucht dik is van ambitie en de velden bezaaid met tegenstanders die niets liever doen dan dromen vertrappen, moest ik mijn tactisch vernuft en strategisch inzicht tonen. Toen ik het stuur overnam van Goražde, voelde het alsof ik de sleutels kreeg van een goed geoliede, onverslaanbare machine. Mijn voorganger had meer dan uitstekend werk verricht. We lagen op koers voor nog een landstitel, alsof het gewoon een item was op onze jaarlijkse boodschappenlijst. En Europees? Nou, laten we zeggen dat we meer krassen op onze loten hadden dan een kat in een kussenfabriek—met andere woorden, we hadden amper averij opgelopen. Nu was het mijn beurt om de leiding te nemen, en de boodschap was kristalhelder: doorpakken. Het ijzer was niet alleen heet, het was roodgloeiend, wachtend op de hamerslag die onze successen zou bezegelen in de annalen van het Europese voetbal. Geen tijd voor twijfel, geen ruimte voor aarzeling. We moesten handelen, en snel. In deze fase van het spel werd elk besluit, elke tactische aanpassing, en elk detail van de training cruciaal. Het was alsof ik een chirurg was die een openhartoperatie uitvoerde terwijl het hele ziekenhuis toekeek. Maar de druk, hoe intens ook, was een bekende vriend. Het hield me scherp, gefocust, en onverzettelijk in mijn streven om deze ploeg niet alleen aan de top te houden, maar ook te zorgen dat we daar bleven. We zetten onze zinnen volledig op Europese overwinningen, waarbij elke wedstrijd voelde als een hoofdstuk in een episch verhaal dat nog geschreven moest worden. Dus, met de vlam van ambitie brandend in onze harten, smeedden we voorwaarts. De toekomst was onzeker, zoals altijd in sport, maar één ding was zeker: Goražde zou geen genoegen nemen met minder dan het beste. Doorpakken, steeds weer, tot we onze doelen hadden bereikt, of tot het ijzer was afgekoeld. Maar iets vertelde me dat dat laatste nog lang niet aan de orde zou zijn. Het leek wel een uitverkoop bij Goražde, maar elke ambachtsman weet dat je soms oude gereedschappen moet vervangen om vakwerk te blijven leveren. Hier een korte tour door onze recente uitstroom van spelers, waarbij sentiment een ondergeschikte rol speelde aan harde noodzaak en kille logica. Fatmir Pasha werd uitgeleend aan Istra 1961 voor een bescheiden vergoeding van £8K. Soms is een frisse start het beste voor beide partijen, en in dit geval hoopten we dat Fatmir ergens anders kon schitteren, of op zijn minst niet in de weg liep. Ian McDonnell vond een nieuwe thuis bij Posušje. Een transfersom van £14.5K—iets meer dan de prijs van een fatsoenlijke auto—was genoeg om afscheid te nemen van Ian, wiens tijd bij ons gekenmerkt werd door meer enthousiasme dan uitvoering. David Spasovski en Dagoberto Dieppa werden beiden uitgeleend, aan Spartak Subotica en Sydney FC respectievelijk, voor totaalbedragen van £105K en £135K. Uitleenbeurten als deze waren perfecte voorbeelden van 'try before you buy'-beleid in voetbal. Robert Ćosić verkochten we rechtstreeks. Hij weigerde zijn contract te verlengen, dus hij mocht voor voor £2M richting Lugano. Bautista Gonzalez was tot nu toe een prima kracht gebleken, maar hij nam ook een waardevolle buitenlanderplek in. Daar waren betere spelers verkrijgbaar. Voor £240K verhuurden we hem aan Talleres. Robert's vertrek voelde als het verkopen van een betrouwbare oude bank: comfortabel en vertrouwd, maar je weet dat je ruimte moet maken voor iets nieuws. Goran Stojković, Rok Horvat en Livio Borsi zetten ook stappen naar nieuwe avonturen, naar Al-Wehda voor £5.75M, Al-Tai voor £8M, en Monza voor £625K. Deze deals toonden onze bereidheid om stevig te onderhandelen, en elk bedrag weerspiegelde niet alleen hun waarde op het veld, maar ook onze vaardigheid om goede zaken te doen buiten het veld. Tenslotte verliet Nicholas Dlamini ons voor Cádiz voor een respectabele £950K. Soms moet je gewoon erkennen dat iemand anders meer behoefte heeft aan wat je hebt, en in Nicholas' geval was Cádiz die iemand. Elke transfer was een mix van noodzaak, opportuniteit en soms een beetje verdriet. Maar zoals bij elk goed beheerd team, was het doel altijd duidelijk: verbeteren, vernieuwen, en klaar zijn voor de uitdagingen die nog komen. En met £25M rijker op de bankrekening, konden we zeggen dat het een productieve uitverkoop was. Een beetje zoals je oude gadgets opruimt voordat ze de geest geven en niks meer waard zijn, zo gingen we ook te werk met onze selectie. Het was simpelweg de perfecte combinatie van praktisch management en opportunistisch handelen. We hadden spelers die anders kosteloos de deur uit zouden wandelen, en laat ik duidelijk zijn, in de voetbalwereld is ‘gratis’ een woord dat ongeveer evenveel enthousiasme opwekt als 'belastinginspecteur' op een feestje. Dus ja, we namen afscheid van enkele trouwe dienaren, en ja, sommigen daarvan waren buitenlandse spelers die vervangen konden worden door betere opties. Is het harteloos? Misschien een beetje. Is het slim? Absoluut. Want in deze wereld, waar elke cent kan bijdragen aan een toekomstige overwinning, is elk contract dat afloopt zonder compensatie een gemiste kans. Hoe kon iemand dit nu een slechte zaak vinden? Als je een manager bent die waakt over de financiële gezondheid van een club, dan is elke speler die je voor geld de deur uit kunt werken in plaats van ze gratis te laten gaan een overwinning. En laten we eerlijk zijn, het vervangen van spelers door betere opties is het voetbalequivalent van het upgraden van je oude telefoon naar het nieuwste model. Het doet misschien even pijn aan je portemonnee, maar de verbeteringen zijn het waard. Met de financiële smarts van mijn voorgangers als vangnet, was het tijd om de kassa te laten rinkelen en de ploeg flink op te poetsen. Met een budget dat royaler was dan een middeleeuwse koning tijdens een feestmaal, kon ik mijn boodschappenlijstje afwerken zonder ooit echt naar prijskaartjes te hoeven kijken. En wat stond er op dat lijstje? Jonge, talentvolle spelers met EU-paspoorten. Waarom? Flexibiliteit, toekomstige winst, en minder gedoe met buitenlanderrestricties—dat zijn de ingrediënten voor een succesrecept. Santiago Huertas van San Lorenzo kwam binnen voor £6.5M. Deze jonge ster was als een briljante nieuwe smartphone: duur, maar de investering waard voor iedereen die houdt van high-end specificaties. Een Argentijns international in de Bosnische competitie, wie had dat gedacht? Met zijn dribbelvaardigheden en eerste aanname liet hij de monden van zelfs de meest geharde voetbalfanaten openvallen, en bracht meer flair naar Goražde dan een rockster naar een uitverkocht concert. Rómulo, rechtstreeks van Vasco da Gama, kostte ons £7.5M, met wat extra bonussen die het totaal naar £8.25M konden duwen. Een prijs die zegt, "Ja, hij is zo goed als hij eruitziet, en ja, hij zal je trots maken." Hij had de elegantie van een balletdanser en de robuustheid van een pantserwagen. Op slechts 18-jarige leeftijd demonstreerde hij een mix van technische vaardigheden en mentale scherpzinnigheid die je zelden ziet bij spelers van zijn leeftijd. Echter, Rômulo's echte invloed lag in zijn onverzettelijke verdedigingswerk. Hij beschikte over een natuurlijke fitheid en kracht, en zijn vermogen om het spel te lezen was uitzonderlijk. Zijn techniek en werktempo waren onberispelijk, wat hem tot een onmisbare schakel in onze defensieve linie maakte. Hoewel hij jong was, speelde hij met de wijsheid en vastberadenheid van een ervaren veteraan. Rômulo belichaamde het ideale toekomstbeeld voor onze verdediging, iemand die nog jaren de ruggengraat van ons team zou vormen. Daarnaast beschikte hij ook over een Portugees paspoort, waardoor hij altijd opgesteld kon worden. Sebastián Aelbrecht was een koopje van Universidad de Chile voor slechts £1M. Denk aan die ene geweldige deal die je vindt op een rommelmarkt, waar je bijna schuldig voelt omdat je weet dat het eigenlijk veel meer waard is. Zoals zijn naam deed vermoeden, had deze Chileen ook een Belgisch paspoort. Deze Chileense middenveldmagiër, wervelde vorig seizoen over het veld als een stijlvolle storm. Met technische vaardigheden die hem in staat stelden om tegenstanders te omspelen alsof het kegels waren, werd hij snel een sleutelfiguur in ons team. Zijn dribbelen en eerste aanname waren scherp, zijn afwerking was slim, en zijn visie op het veld was haast profetisch. Zijn ware invloed was zichtbaar in de manier waarop hij ruimtes creëerde, kansen orkestreerde, en onze aanvallen dirigeerde met de precisie van een maestro; hij was een kunstenaar wiens canvas het voetbalveld was. Daniel Rivas werd ingelijfd van Millonarios voor een coole £3M. Niet te goedkoop, niet te duur, precies goed voor iemand van zijn kaliber. Deze jonge Colombiaanse verdediger nam de linkerflank voor zijn rekening met de energie en het enthousiasme van een gelanceerde raket. Zijn natuurlijke fitheid en snelheid maakten hem tot een nachtmerrie voor elke aanvaller die de pech had hem tegen te komen. Daniel's spel was een combinatie van brute kracht en verrassende wendbaarheid, waardoor hij zich snel onmisbaar maakte in onze verdediging. Met zijn vermogen om snel te anticiperen en beslissingen te nemen die vaak zijn tegenstanders te slim af waren, speelde hij een cruciale rol in onze defensieve successen. Zijn technische vaardigheden, hoewel nog in ontwikkeling, waren al indrukwekkend, met een behoorlijke pass en een uitstekende werkethiek. Rivas was niet alleen een betrouwbare verdediger, maar als een toekomstige ster van het wereldvoetbal. Fernando Monteagudo van Peñarol werd de onze voor £4.1M. Een prijs die zegt: "We verwachten grote dingen van jou, jongeman." Iedereen zat achter onze rechtsbuiten Ojeda aan, dus dit was alvast zijn vervanger. Daarnaast was hij met zijn pure snelheid een luxe invaller tegen vermoeide defensies. Daarom dus Fernando Monteagudo, onze jonge Uruguayaanse vleugelspeler, stormde vorig seizoen over de rechterflank met de kracht van een orkaan. Zijn behendigheid en snelheid waren adembenemend, waardoor hij zich snel onderscheidde als een cruciale speler voor ons team. Fernando's vermogen om langs verdedigers te dansen alsof ze standbeelden waren, gekoppeld aan zijn scherpe voorzetten en slimme spelpatronen, maakte hem een constante bedreiging voor elke tegenstander. Zijn technische vaardigheden waren uitzonderlijk, met een voortreffelijke eerste aanname en dribbelen die toeschouwers deed juichen. Zijn inzicht op het veld en vermogen om cruciale passes te geven waren een wapen, maar Fernando's ware impact lag in zijn onvermoeibare werkethiek en zijn vermogen om cruciale kansen te creëren wanneer we die het meest nodig hadden. Tomáš Pouček van Bohemians Praha kwam voor £850K, een aankoop van mijn voorganger, evenals Daudi Ali van TP Mazembe trouwens. Deze transfers waren niet alleen aankopen; het waren strategische zetten in een groter spel, waarbij elk paspoort en elke jonge ster een pion was die ons hielp richting een toekomst waarin de Europese velden niet alleen speelplaatsen waren, maar podia waarop wij de show stalen. Met deze jongens in de gelederen was de boodschap duidelijk: Goražde was hier om te blijven, te imponeren, en natuurlijk, om te winnen. Na een seizoen waarin de geldkraan royaal werd opengedraaid voor spelers die onze aspiraties met prestaties moesten waarmaken, voldeed Goražde niet alleen aan de verwachtingen, maar overtrof deze glansrijk. Met een indrukwekkende reeks overwinningen en een bijna ongeslagen record in de competitie werd duidelijk: investeren loont. Onze bekerreis was een demonstratie van dominantie, beginnend met een overwinning tegen Željezničar Sarajevo en culminerend in een glorieuze finale waarin Zvijezda 09 nipt werd verslagen. Elke wedstrijd vormde een heroïsch hoofdstuk, waarin onze spelers niet alleen hun waarde bewezen, maar ook hun prijskaartjes rechtvaardigden. In de competitie stonden we een klasse apart. We lieten onze rivalen achter met een gat zo groot, dat het meer een kloof was. Željezničar Sarajevo, onze dichtstbijzijnde achtervolger, eindigde op een respectabele tweede plaats, maar met een puntentotaal dat onze ongeëvenaarde superioriteit onderstreepte. Elke geïnvesteerde cent had niet alleen een doel, maar bereikte ook dat doel. Met een trofeeënkast die nu uitpuilde, kon niemand ontkennen dat Goražde de onbetwiste koning van het Bosnische voetbal was geworden, een resultaat dat iedereen, van de bestuurskamer tot de tribunes, deed glimlachen van oor tot oor. Onze honger naar glorie was nog lang niet gestild. Natuurlijk, de binnenlandse trofeeën waren mooi—schitterend zelfs—maar het echte feest, de ware maatstaf van onze grootse ambities, lag over de grenzen. Ja, we hadden onze klauwen in het Bosnische voetbal gezet, maar nu lonkte Europa, met al zijn glanzende, prestigieuze prijzen. Europa was geen speelveld voor de hartslappen; het was de grote liga, waar de lichten feller schijnen en de nachten langer zijn. Elk team dat we tegenkwamen zou een harde noot zijn om te kraken, elk stadion een fort dat veroverd moest worden. Dit was geen plek voor de zwakkeren; dit was het domein van de titanen. Onze voorbereidingen waren intens. Elke training, elke bespreking, elke tactische aanpassing werd gedaan met een enkel doel voor ogen: Europa veroveren. De Champions League, de heilige graal van clubvoetbal, daar zetten we ons zinnen op. Niets minder zou volstaan. Dus met de trofeeën van het thuisfront veilig in onze vitrine, keken we vooruit, naar de sterren, naar de nachten vol met Europese gevechten. Want onze honger naar glorie was nog niet gestild, en het ware feest moest nog beginnen. Onze mars door Europa was niets minder dan een epische odyssee, een reeks voetbalgevechten die Goražde van de periferie naar het centrum van de Europese voetbalscene katapulteerde. Het begon allemaal tamelijk onschuldig, met een overtuigende 3-1 overwinning op FK Partizan thuis. Maar dat was slechts de ouverture. De confrontaties met Milan en Eintracht Braunschweig toonden aan dat we niet alleen konden vechten, maar ook konden dansen met de groten. Een gelijkspel tegen Milan op eigen veld, gevolgd door een overwinning in Braunschweig, zette ons op de kaart. Maar de echte test was de ontmoeting met FC København, waar we onszelf bewezen met een dominante 3-1 uitoverwinning. De achtste finales tegen Villarreal waren een schaakspel van tactiek en geduld, waarbij thuisvoordeel in de return ons een 2-1 overwinning opleverde na een gelijkspel in Spanje. Daarna kwam Arsenal, een reus die we niet alleen één keer, maar twee keer onder ogen zagen, resulterend in een gelijkspel in Londen en een glorieuze 2-0 thuisoverwinning. De halve finales tegen Manchester City waren een Goliath tegen David verhaal. Na een 0-2 nederlaag in Manchester, leken onze kansen verspeeld. Maar thuis, in een wedstrijd die nu al legendarisch is, versloegen we hen met 4-0, een ommekeer die in de annalen van de club zal worden gegrift. De finale tegen Barcelona was de kers op de taart. Niemand gaf ons een kans, maar in typische underdogstijl wonnen we met 2-1. Het was het perfecte einde van een campagne die bewees dat Goražde niet alleen in Bosnië kon heersen, maar ook een macht was waarmee rekening gehouden moest worden op het allerhoogste Europese podium. Elk spel, elke stad, elke overwinning was een bewijs dat in voetbal, net als in het leven, alles mogelijk is als je het lef hebt om groot te dromen. Voor de liefhebbers; de reeks. Spoiler Hoe Goražde als David veranderde in een Goliath-killer? Eerst en vooral, de basis: een solide tactiek. Wij zijn het voetbalequivalent van dat keukenmes uit de infomercial dat door blikjes kan snijden en nog steeds een tomaat perfect kan fileren. Flexibel, betrouwbaar, en scherp genoeg om elke verdediging aan flarden te scheuren. Dan, de standaardsituaties. Denk hierbij niet aan je standaard schoolvoetbalhoekschop. Nee, onze vrije trappen en corners zijn als goed geoliede Broadway-shows; elke beweging is gechoreografeerd, elke kopbal getimed als een klokwerk. Het is een combinatie van ballet en schaken, waarbij we de koning keer op keer schaakmat zetten. En ten slotte, de tactische meesterzet: Opposition Instructions. Dit is waar het spel echt gespeeld wordt. Wij bestuderen onze tegenstanders zoals een grootmeester het schaakbord bekijkt. Elke zwakte wordt geëxploiteerd, elke sterke speler geneutraliseerd. We halen de angel uit hun spel alsof we tijd hebben voor een theekransje in de achtertuin. Dat, mijn vrienden, is hoe je van underdog naar top dog gaat in de arena van het Europese clubvoetbal. Met een vleugje strategie, een snufje precisie en een flinke dosis lef. Dat is de korte versie. @Djurovski / @Glenn08/ @Bogatyr/ @FlyD/ @Djurovski/ @neva/ @bas huijsmans/ @Arezo/ @De Raam/ @Lensherr/ @KayDeManaager/ @timpy00/ @bigtukker/ @Michaelinho*/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 18 juli Share Geplaatst 18 juli Lekker hoor op naar het nieuwe land Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 18 juli Share Geplaatst 18 juli Goh. Aantreden na Guido. Het was al een tijdje geleden dat ik aan het roer van onze carrière heb gestaan, de laatste keer mocht ik zelfs een club uitkiezen. Dat werd toen Goražde, terwijl ik geen beurt met Drita heb gespeeld. De bedoeling was om het met Goražde weer op te pakken, maar het tactisch vernuft van mijn fijne voorganger was dusdanig vernuftig, dat we Bosnië af konden vinken. De volgende stap, weer eentje die op mijn schouders terecht zou komen. De keuze voor Goražde was vorige keer een bewust, een kleine club op het derde niveau omdat we wat tijd nodig zouden hebben om naar de top te komen. Dit keer had ik een andere uitdaging in gedachten. Sterker nog, ik negeerde de gedachte die we bij deze carrière hadden, want eigenlijk was het de bedoeling om Noord-Macedonië onder handen te nemen. Echter zag ik een buitenkansje en dit kon ik met mijn hele hart niet negeren. Het afgelopen seizoen was de voormalig Sloveense topclub NK Maribor één na laatste geworden in de competitie op het hoogste niveau in Slovenië. Ooit een veelvraat, een nietsontziende stoomwals in het Sloveense voetbal, nu afgezwakt tot een clubje dat degradatieplayoffs moest spelen. Ze wonnen dan wel, maar de schrik zat er goed in bij de paars-gele brigade die ooit spelers als Marcos Tavares en Jasmin Handanovic liet stralen. Zesentwintig maal waren ze al de beste van Slovenië, de laatste keer was ruim twee jaar geleden. Nu staan ze dicht bij de afgrond. Niet alleen sportief is het drama. Een eerste selectie van negenendertig spelers, een salarislast van ruim tien miljoen euro op jaarbasis en in de kassa zijn nog slechts betalingsherinneringen te vinden, want de club staat ruim vier miljoen euro in het rood. Kort overleg achter de schermen was er maar nodig om deze uitdaging aan te gaan. We gaan naar Maribor! Wat maakt Maribor zo bijzonder dan? Naast dat ze de beste ploeg ooit zijn in Slovenië kent de club ook een fantastische jeugdopleiding. Perfect om de financiële problemen aan te gaan pakken en de club zowel sportief als zakelijk weer op hoog niveau te krijgen. De opdracht is duidelijk. Maribor wil ons heel graag hebben, maar de sollicitatieprocedure was juist het makkelijkste deel. Het salarisbudget gaat omlaag en dat betekent dat de huidige salarislast zo'n beetje gehalveerd moet worden. Geld voor versterkingen is er absoluut niet, maar er zitten zat leuke spelers in de jeugd. Prachtig hoe snel een carrière kan veranderen. Waar @Nom de Guerre het nog had over een openhartoperatie voor een groot publiek, voelde het hier alsof ik juist die chirurg met de botte bijl was. Zo eentje die bij de spoedhulp van de EHBO zit in één of ander gehucht waar de plaatselijke EHBO-post direct naast een geel-bruine kroeg zit waar de walmen sigarettenrook en de barfights je om de oren komen vliegen op het moment dat je er alleen al naar kijkt. Nee, subtiel was het niet. Effectief wel. En uiteraard kan ik een lijst maken met spelers die zijn vertrokken, dat zijn er heel wat, maar dat ga ik niet doen. Dat heeft een simpele reden: jullie kennen ze niet. En ik ook niet trouwens, want dit was gewoon kijken naar wie er veel verdienen, wie er dertig jaar en ouder zijn en op een enkeling na ging het allemaal direct via tussenpersonen weg. Ten tijde van de eerste competitiewedstrijd zag het er als volgt uit: Later in de transferperiode zouden onder meer Esor en Buisson nog vertrekken en dat leverde zoveel geld op dat we in ieder geval twee spelers konden halen. Een Senegalese middenvelder van AS Dakar en vleugelaanvaller Rijald Guso (25), die mislukte bij FK Goražde, maar hier bij ons zeker van grote waarde zou kunnen zijn. Eerder werd er al een rechtsback gehuurd van Dinamo Zagreb, zonder kosten en mét een koopoptie van 50K. Rijald Guso in december 2043, na zijn eerste halfjaar bij Maribor. Mamadou Moustapha Souaré, overgekomen van AS Dakar, hier na zijn eerste halfjaar bij Maribor. Karlo Igor Situm, de gratis rechtsback met koopoptie, hoewel hij dat zelf na zijn succesvolle halfjaar nog niet ziet zitten. Uiteraard moeten we dan kijken naar wat dit voor gevolgen heeft gehad voor de financiën, want dat was opdracht 1: Dat is niet verkeerd, al zag ik het zelf. De salariskosten zijn meer dan gehalveerd en dat is positief voor de balans. Toch kunnen we niet voorkomen dat deze in december nog steeds negatief is en we 2,4 miljoen euro rood staan. Overigens is de reorganisatie compleet gemaakt door de staf ook nog eens op de schop te nemen. De fundering is gelegd. Genoeg economisch geneuzel. Wat kan je met een elftal waar het hart uit is gesneden, de armen en benen geamputeerd zijn en alles opnieuw opgebouwd moet worden met onderontwikkelde lichaamsdelen? Veel. Heel veel. En dus geven we de game verder, halverwege de competitie. Die is overigens prettig opgebouwd; je speelt 4x tegen elkaar en dan is het klaar. Easy. Aan @Glenn08 om de prijzen binnen te gaan hengelen. @Djurovski / @Glenn08/ @Bogatyr/ @FlyD/ @Djurovski/ @neva/ @bas huijsmans/ @Arezo/ @De Raam/ @Lensherr/ @KayDeManaager/ @timpy00/ @bigtukker/ @Michaelinho*/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 18 juli Share Geplaatst 18 juli Proficiat met het afronden van de 3e uitdaging. @Nom de Guerre & discipelen Leuke club gekozen. @neva Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 19 juli Share Geplaatst 19 juli Sterke start Peter. Flink lopen snoeien zonder aan prestaties in te leveren. Mooie club ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 29 juli Share Geplaatst 29 juli Nadat Guido bij onze vorige club het onmogelijk waar maakte, en onze goede vriend Peter een nieuwe club koos was het nog eens aan mij om in te stappen. En zoals ik het gewoon ben was alles al tot in de puntjes in orde, voor zover dat al kan natuurlijk. Omdat Peter de weg van het bezuinigen in had gezet, en met de selectie die er stond meteen mee deed om de titel besloot ik om zelf niets aan te passen. Ik wou de club geen financiële schade toe brengen door misschien wel overbodige spelers te gaan halen. Zoals het er naar uit zag lagen we op koers om de titel te halen, en zou een Europese campagne misschien wel betere spelers kunnen lokken dan dat ik nu zou kunnen halen. Dus we vliegen er meteen in met de wedstrijden! De wedstrijden liepen wat moeizaam, maar na pas zes maanden dienst bij de club kan je moeilijk al gaan verwachten dat je iedereen naar huis gaat spelen. Mijn tweede wedstrijd was meteen een belangrijke tegen achtervolger Domzale, en deze wonnen we zonder overtuiging, maar die winst gaf ons wel het vertrouwen om vervolgens alles te winnen, tot we gelijkspeelden tegen datzelfde Domzale. Hierna kwam er weer een reeksje van overwinning tot Bravo ons de halt toe riep. Ook tegen Ilirija gingen we de boot in, en tegen Lublana speelden we gelijk. Maar het meest in het oog springend was de 5-1 pandoering die we uitdeelden aan Domzale! Als er bijna enkel groene bolletjes te zien zijn is het natuurlijk niet moeilijk om te voorspellen waar we dit seizoen eindigden. We werden afgetekend kampioen! Alle credits voor deze titel gaan uiteraard naar @neva die echt enorm goed werk verzet heeft bij het samenstellen van de selectie. Ook in de beker waren we nog actief toen ik de zaak overnam. We trapten af met twee simpele overwinningen. Hierna volgde een moeizame wedstrijd in de halve finale, maar na verlengingen weten we ons toch te plaatsen voor de finale. Ook in de finale volgde een moeizame partijd. De partij verliep zelfs zo moeizaam dat we in de verlengingen tegen een vroege achterstand opliepen die we jammer genoeg niet meer konden weg werken. Geen bekerwinst, en geen dubbel. Na mij is het de beurt aan @Whitewolf345om ons te proberen plaatsen voor de competitiefase van een Europese competitie. @Djurovski / @Glenn08/ @Bogatyr/ @FlyD/ @Djurovski/ @neva/ @bas huijsmans/ @Arezo/ @De Raam/ @Lensherr/ @KayDeManaager/ @timpy00/ @bigtukker/ @Michaelinho*/ @Whitewolf345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 29 juli Share Geplaatst 29 juli Lekker hoor Glenn maar krijg wel de kriebels van Lublana wat gewoon Ljubljana moet zijn natuurlijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 29 juli Share Geplaatst 29 juli Afgetekend kampioen. Wat een tactisch brein, die Glenn08! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 30 juli Share Geplaatst 30 juli Lekker hoor Glenn. Jammer van de bekerfinale, maar zo is de eer aan iemand anders om die voor het eerste te winnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Whitewolf345 Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Na Glenn mocht ik het overnemen. Qua financiën moest er nog het een en ander rechtgetrokken worden. We stonden nog ruim €3 miljoen in het rood en er was dus niet veel mogelijk qua transferbudget. Hierdoor werd ik deels gedwongen om naar transfervrije buitenkansjes te kijken en huurspelers met eventuele optie tot koop. Hierdoor was het een rustige transferperiode want er zijn maar 2 spelers binnen gekomen. Ook was er een speler verkocht die we tot het eind van het seizoen terug konden huren. Inkomende transfers: Deze speler is een oude bekende namelijk Adnan Muminovic. Hij speelde bij onze vorige club Goradze en we konden hem huren met een optie tot koop. Spoiler De volgende speler is transfervrij binnen gekomen. David Kresic. Aangezien ik het elftal veel met jeugd op aan het vullen was kon een beetje ervaring ook geen kwaad. Spoiler De derde speler die weer binnen is gekomen is een speler die wij verkocht hadden met een optie tot het terug huren van deze speler. Namelijk Davor Maucec. Spoiler Door de verkoop van 2 spelers waren wij gelijk uit de schulden. Hoe het verder is gelopen met de financiën vertel ik op het einde. Dan de wedstrijden. In de competitie ging het best wel ok. We hebben maar een keer verloren helaas wel direct van onze grote concurrent in de ranglijst. Dit gaf uiteindelijk de volgende plek op de ranglijst: Dan hebben wij nog de beker. Hier kwamen wij pas in de 2e ronde aan de beurt en deze is dus voor mijn opvolger. Dan gaan we nu naar het stuk waar het natuurlijk allemaal om draait. De Champions league. Dankzij het prachtige werk van Peter en Glenn zijn we kampioen geworden en mochten wij ons weer melden in het prachtige hoofdtoernooi na 2 jaar afwezigheid. We begonnen in de 2e kwalificatie ronde waarin we uit aan mochten treden tegen Slovan Bratislava. Spoiler Door deze goede eerste wedstrijd was de thuiswedstrijd nog maar een formaliteit. Dit merkte de spelers ook want thuis werd het 1-1. Hierdoor mochten we in de 3e ronde aantreden tegen FC Kopenhagen. We begonnen wederom uit. Spoiler Door uit met 2-1 te winnen zal je denken dat het gewoon een kwestie van thuis afmaken zal zijn. Helaas is niets minder waar gebleken. Spoiler De spelers waren het complete overzicht kwijt. Of dit nou kwam omdat ze nog aan het feesten waren, of gewoon nerveus dat de playoff aan het lonken was voor de Champions League, ik weet het niet maar helaas eindigde ons avontuur in de Champions League. We mochten ons op gaan maken voor de Europa League hierin werden wij geloot aan Rakow en wij mochten thuis beginnen. Spoiler Dit is natuurlijk een comfortabele zege. De spelers waren scherp en vochten voor iedere bal. Hierdoor was de uitwedstrijd een formaliteit en dit bleek ook wel. Eerlijk is eerlijk we werden ook wel geholpen met de 2 rode kaarten. Maar dat maakt niet uit, we hebben ons gekwalificeerd voor Europa. Onze tegenstanders in de competitiefase zijn: We begonnen tegen Vozdovac nog een beetje onwennig, daarna werd eigenlijk de schroom er en beetje vanaf gegooid. Hajduk was nog iets te sterk waarna we aan mochten treden tegen een oude club. Dit was een echte strijd en daarna werd Lugano relatief makkelijk opgerold. De overige wedstrijden zijn voor mijn opvolger. Hoe staan de financiën er dan voor na dit half jaar. Door de verkoop van de twee spelers en de startpremie in de Europa League ziet het er als volgt uit: Nu is het de beurt aan @bas huijsmans om europees te overleven. Succes Bas @Djurovski / @Glenn08/ @Bogatyr/ @FlyD/ @Djurovski/ @neva/ @bas huijsmans/ @Arezo/ @De Raam/ @Lensherr/ @KayDeManaager/ @timpy00/ @bigtukker/ @Michaelinho*/ @Whitewolf345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus De opmars van Maribor valt niet te stuiten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Naar de top jajajaha maribor geeft nooit op naar de top Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Wat een tegenstanders ook in de EL. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Na Barry was de beurt weer aan mij om voor het eerst met Maribor te spelen. Wat ik aantrof was een positieve balans. Dat was toch de eerste prioriteit van ons allen geweest en dit was met een balans van meer dan 9 miljoen uitstekend. De prestaties waren dat ook. 4 punten los van de nummer 2 met nog een wedstrijd te goed. Na 5 wedstrijden in de Europa League op plek 9 waar dus echt nog van alles mogelijk is en nog actief in de beker. Het laatste heeft Barry dan weinig invloed op gehad, want wij stromen pas in de tweede ronde in, die in maart plaats vindt. Nog op alle fronten wat om voor te spelen. Een prachtige uitdaging. De eerste wedstrijd was dan ook direct een belangrijke: Uit naar Viktoria Plzeñ. Met winst zouden wij zeker zijn van de Play off rondes in februari, maar met verlies kon het nog wel eens spannend gaan worden in de laatste 2 wedstrijden. Door een goal in de blessuretijd van de eerste helft en een goal in de blessuretijd van de tweede helft wisten bij de Tsjechen met 2-3 te verslaan. Veel tijd om te rusten hadden wij niet want 3 dagen later stond de topper tegen Domzale op het programma. Van vermoeidheid was niets te merken en in het hol van leeuw werd er met 0-1 gewonnen. Verder stond er nog 1 wedstrijd op het programma voordat wij naar in winterslaap gingen. Thuis tegen nummer 7 Radomlje. Die werden met 3-1 verslagen en zo was het tijd voor winterstop die wij ingingen met een voorsprong van 10 punten op de nummer 2. Ook was er nu tijd om eens een evaluatie van de selectie te maken. De squad planner kwam er bij mij eigenlijk uit te zien zoals ik verwacht had in eerste oogopslag. Aanvallend, dan met name de aanvallende middenvelder posities, was het prima. Achterin was er misschien nog het een en ander nodig. Vooral op rechtsback vond ik dat er geen specialist in de selectie aanwezig was. Alle opties die wij hebben zijn beter als CV. Daarnaast vond ik dat er nog back up of een versterking nodig was op de CDM posities. Wat er staat is prima, maar als die weg vallen, dan hebben wij wel een probleem. Verder kan er op linksback en/of op LCV nog wel kwaliteit bij, maar de prioriteit ligt dus eerst ergens anders. Mochten er buitenkansjes beschikbaar komen op de posities van keeper of spits dan zijn dat ook opties om nog te bekijken. Gelukkig is er wel wat mogelijk qua transfers. Wij beschikken namelijk nog over een portefeuille van ongeveer 500K met een salarisbudget van 115K per maand wat over is. Dit gaan wij natuurlijk niet allemaal investeren omdat we de financiën in de gaten moeten blijven houden. We maken nu maandelijks winst en dat willen wij natuurlijk wel zo houden. Transfers De eerste versterking die onze kant op kwam was een rechtsback. Niet per sé het niveau dat wij moeten gaan nastreven, maar we konden elke rechtsback gebruiken die het niveau van de Sloveense competitie aan kan. Verdedigend staat hij zijn mannetje wel en met zijn voorzetten kan hij zeker gevaarlijk worden. Daarnaast heeft hij ook de schitterende naam: Exequiel Benedetto. Wellicht kan hij er voor zorgen dat er in een maand of 9 allemaal kleine Exequiels rondlopen in Slovenië. Spoiler De tweede versterking was een transfer die voor meer breedte op het middenveld moest zorgen. Met toch nog een beperkt budget moet je soms dingen doen waar je normaal niet echt fan van bent. Spelers huren die niet tot de beste spelers van je selectie gaan behoren. Zo ga ik Francis Basualdo een half jaartje huren die de back up gaat worden van Bule. Waarom ik hier dan toch voor gekozen heb is omdat zijn contract bij zijn eigen club Lovcen Cetynia aan het einde van het seizoen gaat aflopen. Mocht de speler bevallen, dan kunnen wij hem hopelijk transfervrij binnenhengelen. Bevalt hij niet dan is het het risico van 3,8K salaris per maand het wel waard. De breedte op die positie is namelijk erg hard nodig. Hij kan hopelijk een crack zijn die moeizame wedstrijden open gaat breken. Daarnaast kan hij ook op de CAM positie uit de voeten en met het oog op een heerlijke verkoop denk ik dat Basualdo goed van pas gaat komen. Spoiler De uitgaande transfer waar ik het dan over heb is die van Mamadou Moustapha Souaré. Een heerlijke naam als je het mij vraagt, maar deze beste man was al ongelukkig en was zeer geïnteresseerd om te praten met Al-Raed. Dit was dan toch wel een bod waar ik geen nee tegen wou zeggen. Dit zorgt er voor dat wij in de toekomst hopelijk een hoger % van de uitgaande transfersommen kunnen investeren en met de clausule van 40% op de volgende transfer ben ik ook tevreden. Verder hebben wij op CAM genoeg kwaliteit lopen. Spoiler In principe was de selectie nu rond en kon de zoektocht naar buitenkansje beginnen. Dit konden zowel directe versterkingen zijn of versterkingen met het oog op de toekomst en de HG regels waarmee wij dan ongetwijfeld mee in de knoop zullen kopen. Het voordeel is dat wij nu, in tegenstelling tot de andere teams waar we zaten, bij een ploeg zitten met een goede jeugdafdeling en Slovenië een aardige Youth Rating heeft. Het eerste buitenkansje was een 18 jarige Schotse centrale verdediger die sinds zijn vertrek bij Manchester United transfervrij was: Donald Hawke. Komt nu nog te kort, maar zou zich door kunnen ontwikkelen tot een prima CV. Het grootste voordeel is dat hij nog HG bij onze club kan worden. Eenzelfde soort transfer is die van Aldo Adili. Hij komt transfervrij over van Makedonija GjP. Een buitenkansje voor de basis is de komst van rechtsback Adriano. Hij mag het samen met Benedetto gaan uitvechten wie de vaste keuze op rechtsback wordt. Adriano kwam helaas wel te laat binnen om nog in te schrijven voor het restant van de Europa League. Spoiler Wedstrijden Er werd natuurlijk ook nog gevoetbald. In januari hadden wij alleen Europa League wedstrijden op het programma staan. Met een zeer riante uitgangspositie in de ranglijst gaven thuis voetballes aan Leganes. Zij werden met maar liefst 4-0 terug naar Spanje gestuurd. Dit zorgde voor kwalificatie voor de KO Play offs en dat wij met een puntje in de laatste wedstrijd tegen CSKA Sofia wel zo goed als zeker van de laatste 16 waren. Dat puntje pakten wij ook. Het werden er zelfs 3 nadat wij in een ijskoud spektakelstuk van naar een riante 1-4 voorsprong het toch nog spannend maakte in de laatste minuut door de 3-4 te incasseren. Maar dat is allemaal niet van belang. Wij zitten bij de laatste 16 van de Europa League! In de competitie ging alles van zijn leien dakje. Door het rouleren rondom de Europa League wedstrijden werden er wel eens wat puntjes verloren, maar met 3 gelijke spelen en toch wel 1 nederlaag werden wij ‘gewoon’ weer kampioen. Dit deden wij ook nog eens in een puntenrecord van de PrvaLiga. We kunnen dus wel stellen dat ook Slovenië inmiddels kennis heeft gemaakt met Vladimir Jovanovic. In de beker stroomden wij in maart in de twee ronde in. Hierin wisten wij Fuzinar met 2-0 te verslaan. De 0 werd ook gehouden in de derde en vierde ronde. Primorje Ajdovscina en Mura werden met 3-0 en 2-0 verslagen waardoor wij in de finale mochten uitkomen tegen Olimpija Lublana. Het enige team dat ons wist te verslaan in de tweede seizoenshelft. Het was eenrichtingsverkeer maar vaker dan 1x wisten wij niet te scoren. Dan krijg je altijd de deksel op de neus en met de eerste kans maakte Olimpija de gelijkmaker en gingen wij dus verlengen. Hierin scoorden wij 2x, waarvan er slechts 1 telde. Maar dit was wel genoeg om de dubbel binnen te halen! Dan rest alleen nog de Europa League. Wij mochten eerst afwachten wat er allemaal in de KO Play offs gebeurde voordat wij aan de bak mochten. Uit de loting kwam vervolgens Lokomotiva Zagreb. Een haalbare loting zou je denken. Was het niet dat wij uit met blessures te kampen hadden en een matige dag hebben. Wij verloren met 2-1 en moesten thuis dus echt aan de bak. Met enkele spelers die weer fit waren of in ieder geval fit genoeg waren om op de bank plaats te nemen speelden wij Lokomotiva thuis weg en wonnen wij met 3-0. In de ronde hierna wachtte Rangers. Toch een pittigere tegenstander op papier. Toch was hier in de eerste wedstrijd minder van te merken. Een vrij saaie wedstrijden werd helaas wel verloren met 1-0. Maar nog alles dat mogelijk is in de return. Dat wij er vol voor wilden gaan lieten wij ook zien. Wij waren veel en veel beter dan Rangers, maar wisten dit maar niet om te zetten in meer dan 1 goal voor rust. Toen in de 78 minuut Rangers gelijk kwam, zag ik de bui al hangen. Maar vlak na de 1-1 wisten wij de 2-1 te maken en gingen wij dus verlengen. Hierin werd lang het verschil niet gemaakt. Tot aan de 111e minuut. Invaller Brossou scoort de meer dan verdiende 3-1 en zette hiermee de eindstand op het scorebord. Wij zijn halve finalisten van de Europa League! Hierin moesten wij het opnemen tegen Marseille. Weer een sterkere tegenstander dan de ronde ervoor. Dat hebben wij wel echt gemerkt. Uit hadden wij niets te vertellen en stonden wij lang met 3-1 achter. In de 81e minuut maakten wij de 3-2 en dachten wij een goede uitgangspositie te hebben voor de return. Tot aan minuut 90+2 was dit ook het geval. Maar toen scoorde Marseille de 4-2. Tot overmaar van ramp werd de 5-2 ook nog gescoord en zo hadden wij een enorme klus te klaren in eigen huis. Dat het kan spoken in Slovenië hebben wij al tegen Rangers laten zien. Helaas komen wij in minuut 35 achter en lijkt er geen sprookje in te zitten. Ondanks dat wij de 1-1 nog voor rust maken, komen wij ook nog weer met 1-2 achter. In de tweede helft zijn wij wel iets de betere partij maar tot veel kansen komen wij niet. In minuut 90+1 scoren wij nog wel de verdiende gelijkmaker en zo kunnen wij met opgeheven hoofd het toernooi verlaten. Nu is het de taak aan Guido om een nieuwe selectie samen te stellen. Het bestuur is ons dakbaar dat wij de schulden al opgelost hebben en met een goede Europese campagne op zak krijgen wij een portefeuille van maar leifst 16,3 miljoen aan transferbudget. Het salarisbudget waar wij het mee moeten doen is 242k per maand. Genoeg mogelijkheden om een mooie selectie neer te zetten lijkt mij. Succes @Nom de Guerre! @Djurovski / @Glenn08/ @Bogatyr/ @FlyD/ @Djurovski/ @neva/ @bas huijsmans/ @Arezo/ @De Raam/ @Lensherr/ @KayDeManaager/ @timpy00/ @bigtukker/ @Michaelinho*/ @Whitewolf345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 2 augustus Share Geplaatst 2 augustus Doorselecteren en knallen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten