Aaron21 Geplaatst 15 maart Share Geplaatst 15 maart Op de valreep Europees gehaald, proficiat! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 15 maart Share Geplaatst 15 maart Knap om Europees te halen. Lekker hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 28 april Share Geplaatst 28 april Toen Tim besloot zich bij ons illustere gezelschap te voegen—een groepje zo exclusief dat zelfs de Illuminati ons notitieblokjes zou sturen met "Leer van deze jongens"—wist hij niet helemaal waar hij aan begon. Maar goed, dat wist niemand van ons. Het begon allemaal als een eenvoudige estafettegame, maar al snel werd het een soort hypercompetitieve sport waarbij de inzet steeds hoger werd en de grappen in de groepsapp steeds slechter. Het was een nobele poging om onze estafette weer tot leven te wekken. Maar zoals alle grote verhalen—en enkele van de echt verschrikkelijke—begon het met een simpele, goedbedoelde actie. En net als bij de meeste dingen in het leven, was het alleen maar een kwestie van tijd voordat het hilarisch uit de hand liep. Maar dat is een verhaal voor een andere keer. Als ik terugkijk op dit seizoen, voel ik een mengeling van trots en pragmatisme die waarschijnlijk alleen managers in mijn positie echt kunnen begrijpen. Daan heeft een koers uitgezet die zowel voorzichtig als ambitieus was, en eerlijk gezegd was het aan mij en Tim om die koers te volgen zonder het schip op de rotsen te laten lopen. Ik heb besloten om de tactiek te benaderen zoals ik boodschappen doe wanneer ik honger heb—snel, efficiënt en zonder me te laten verleiden door de dure kaasjes. We hebben ons gericht op goedkope krachten, spelers die potentie hebben maar die niet de bank breken. Het is een beetje als winkelen in de koopjeshoek; je weet nooit helemaal wat je krijgt, maar soms vind je een verborgen juweeltje. De spelers die boven zichzelf uitstijgen, plaatsen we prompt in de etalage. Het voelt soms een beetje als een ouder die trots hun kinderen laat zien op de schoolmusical—je weet dat ze niet perfect zijn, maar je hoopt dat iemand anders hun potentieel ziet en denkt: "Ja, dat is precies wat ik nodig heb." En wereldtoppers? Die hebben we niet. Nog niet. Het is een realiteit waar ik vrede mee heb. We zijn niet in de positie om sterren vast te houden als ze niet echt van ons afhankelijk zijn. In plaats daarvan richten we ons op wat we kunnen beheersen: opbouwen, uitverkopen en hopen dat we onderweg niet struikelen over onze eigen ambities. Dus terwijl ik deze update schrijf, besef ik dat onze aanpak misschien niet glamoureus is, maar het is wat nodig is. We bouwen langzaam maar zeker, en misschien, heel misschien, zal dat genoeg zijn om volgend seizoen iets groots te bereiken. Kijkend naar het grotere plaatje, moet ik zeggen dat we best wel slimme moves hebben gemaakt op de transfermarkt. We hebben minder dan twee ton uitgegeven aan nieuwe spelers, wat in de voetbalwereld zowat het equivalent is van de wisselgeld vinden in de bank van je oude auto. Maar de verkoopcijfers? Meer dan twee miljoen. Ja, dat lees je goed. Het lijkt wel alsof we in de magische bonen business zitten, en geloof me, deze bonen zijn goud waard. Het meeste geld kwam binnen door de verkoop van onze buitenlandse nieuwkomers. Het blijkt dat mijn voorgangers een soort zesde zintuig hadden voor het spotten van onontdekt talent. Ze konden een ruwe diamant vinden in een berg van steenkool. Dankzij hun vooruitziendheid hebben we nu wat financiële ademruimte—genoeg om ons niet bij elke uitgave zorgen te maken over of we de lichten aan kunnen houden. Het was alsof we een lot hadden gewonnen in het internationale talentenspelletje. Laat me je vertellen over het gouden kwartet: Ndiaye, Hernandez, Rizki, en Hamrouni. Stuk voor stuk waren ze het soort spelers dat je doet denken dat er misschien toch een voetbalgod bestaat die goedgunstig naar je club kijkt. Ndiaye was een meesterzet, geheel gratis binnengehaald. Een jaar lang was hij onze rots in de branding, en toen zwaaiden we hem uit terwijl hij bijna een half miljoen euro waard was, op weg naar de zandbak bij Al-Ittihad Kalba. Ik kon bijna de woestijnwind voelen toen hij vertrok. Dan Hernandez—onze Panamese krachtpatser. Hij speelde een jaar voor ons, verspreid over twee seizoenen, wat een mooie boekhoudkundige truc was als je erover nadenkt. Ook hij vond zijn geluk in het Arabisch schiereiland. Al-Okhdood had meer dan vier ton over voor zijn diensten. Dat was een afscheid dat we niet konden weigeren, zelfs als we wilden. Rizki en Hamrouni, ons Franse duo, kwamen er in de National niet echt aan te pas, maar bloeiden onder de vleugels van Tim en mij op. Toen ploegen uit hun thuisland kwamen roepen, konden we niet anders dan hen laten gaan—de roep van het vaderland, en de knisperende eurobiljetten hielpen natuurlijk ook. Voor een Ligue 2 team is een paar ton misschien een koopje, maar voor ons was het alsof we de jackpot hadden geraakt. Elke deal was een verhaal op zich. Ndiaye, de onverwachte held; Hernandez, de reizende krijger; Rizki en Hamrouni, de verloren zonen van Frankrijk die hun waarde in goud bewezen. Samen hebben ze ons niet alleen een mooie transfersom opgeleverd, maar ook een legende om te vertellen. En als je in de voetbalbusiness zit, zijn dat de verhalen die je warm houden tijdens de koude wintertransfers. Nu komt de echte uitdaging: het is aan Thomas, mijn opvolger, om dit nieuw verworven kapitaal wijselijk te gebruiken. Geen druk, Thomas, maar het is een beetje alsof je de loterij hebt gewonnen en nu moet beslissen of je een huis koopt of allemaal kleine eilanden. Slim investeren is van essentieel belang. We hebben de fundering gelegd; nu is het tijd om te bouwen. Bouw iets dat blijft staan, zelfs als de stormen komen. En in deze business, geloof me, komen de stormen altijd. Sportief gezien zaten we op een roze wolk. Tim had een formidabele eerste seizoenshelft achter de rug met een strikerless formatie—een tactiek zo onconventioneel dat je zou denken dat het uit een sciencefictionroman kwam. Maar hé, dit is voetbal, geen intergalactische oorlog, al kunnen de emoties soms even intens zijn. Toen ik het roer overnam, was ik als een kind met een nieuwe speelset; ik kon niet wachten om mijn eigen draai te geven aan Tims briljante opzet. Met een paar subtiele tweaks hier en daar, voelde het alsof ik de laatste stukjes van een bijna perfecte puzzel op hun plaats liet klikken. En ik moet zeggen, de puzzel zag er verbluffend uit. De resultaten begonnen binnen te stromen alsof iemand de kraan vol open had gedraaid. Voor het eerst in deze estafette speelde een team in de stijl die ik adoreer. Elke wedstrijd was een demonstratie van tactische finesse, een ballet van passen zonder dat een traditionele spits nodig was. Het was alsof we een geheim recept hadden ontdekt in een oud, stoffig kookboek, en plotseling kookten we sterren van de hemel. De euforie in het digitale stadion was tastbaar; je kon de opwinding bijna snijden met het plastic bestek uit de kantine. Fans begonnen wedstrijden bij te wonen met een verwachtingsvolle twinkeling in hun ogen, alsof ze wisten dat ze getuige waren van iets speciaals, iets historisch. En eerlijk gezegd, ik voelde hetzelfde. Dit was het voetbal dat ik liefhad, dat ik ademde. En het leek erop dat iedereen het eindelijk begon te snappen. Aan het einde van het seizoen, met een mix van kunst, vliegwerk en misschien een snuifje puur kosmisch geluk, lukte het ons om de landstitel te grijpen. Het was alsof we eindelijk het laatste level hadden gehaald in een bijzonder moeilijk videospel—en geloof me, Željezničar speelde de rol van de eindbaas met verve. Goražde, ons team, onze trots, stond daar aan de top. Voor het eerst in de geschiedenis van de club konden we ons de beste van het land noemen. De vreugde in de groepsapp was overweldigend, alsof we niet alleen een voetbalcompetitie hadden gewonnen, maar de sleutel tot eeuwige voetbalglorie hadden gevonden. De strijd was intens. Elke wedstrijd voelde als een schaakspel waarbij elke zet kon leiden tot triomf of tragedie. En Željezničar? Ze waren formidabele tegenstanders, meesters in het opvoeren van de druk, maar op een of andere manier—door tactische slimmigheid, doorzettingsvermogen en de onwankelbare geest van onze spelers—bleven we ze net een stapje voor. Toen het laatste fluitsignaal van de slotwedstrijd klonk en de realiteit begon door te dringen, voelde ik een mix van ongeloof en euforie. We hadden het echt geflikt. Het kleine Goražde, tegen alle verwachtingen in, had de groten van Bosnië verslagen. Het was een overwinning die niet alleen op het scorebord stond, maar ook in de harten van iedereen die ooit had gedroomd dat David Goliath kon verslaan. En oh, wat was het zoet. In de bekercampagne die net zo episch was als een Hollywood-blockbuster, bleef het kleine Goražde wonderen verrichten, keer op keer de verwachtingen tarten. In deze ongelijke strijd tegen Željezničar, die zich opnieuw profileerde als de eindbaas van onze voetbalavonturen, schreven onze helden een script dat niemand zag aankomen. Elke ronde van het toernooi voelde als een nieuw hoofdstuk in een spannend boek waarvan je de laatste pagina niet wilt bereiken. Het kleine Goražde, met een moed die alleen wordt overtroffen door hun vaardigheden, nam het op tegen grotere en technisch beter uitgeruste teams. Maar zoals het vaak gaat in de beste verhalen, is het niet altijd de grootste of rijkste die wint. Nee, het is degene die speelt met hart en ziel, en met de durf om te dromen van het onmogelijke. In onze eerste Europese uitstapje sinds lange tijd, waagden we ons op het pad van de Conference League, een toernooi dat zowel uitdagend als verhelderend bleek te zijn. Onze ploeg, het dappere Goražde, vol hoop en dromen, vond zichzelf snel in een reeks van David versus Goliath-scenario's—alleen waren we dit keer niet altijd David met de slinger. Onze eerste grote test kwam in de vorm van het Belgische Zulte Waregem. Zij waren de eerste 'reus' die we tegenkwamen, en tot ieders verrassing, de eerste reus die viel. Het was een wedstrijd die herinnerde aan de beste momenten van een underdogverhaal. Met strategische precisie en een vleugje brute kracht die je zou verwachten van een team dat niets te verliezen heeft, slaagden we erin om hen te overmeesteren. Het was alsof we niet alleen tegen een team speelden, maar tegen de hele geschiedenis van Europese voetbalconventies. De vreugde was echter van korte duur. De volgende ronde bracht ons Čukarički, een team uit Servië dat snel liet zien dat ze een paar maten te groot waren voor ons. Onze slinger was niet genoeg; we hadden misschien een katapult nodig gehad. Het was een confrontatie die ons zowel letterlijk als figuurlijk op onze plaats zette. Hun spel was snel, hun tactieken waren scherp, en hun ervaring in Europese competities was evident. Dus daar stonden we dan, de realiteit indrinkend als een bitter medicijn. We hadden misschien een reus verslagen, maar de weg naar voetbalglorie bleek bezaaid met nog grotere reuzen. Maar zoals elke goede underdogverhaal, was het niet het einde van onze reis, maar slechts een hoofdstuk. Elk verlies, elke uitdaging was een les, en elke les maakte ons sterker, slimmer, klaar om weer op te staan en het opnieuw te proberen. En dus, terwijl de Conference League voorlopig misschien nog een brug te ver was, wisten we dat elke nederlaag slechts de opmaat was voor toekomstige overwinningen. Met elke wedstrijd groeide onze vastberadenheid, onze vaardigheid, en ons geloof dat, op een dag, geen enkele reus te groot zou zijn voor ons. @Nom de Guerre, @Glenn08, @Bogatyr @FlyD @Djurovski @neva @bas huijsmans @Arezo @De Raam @Lensherr @KayDeManaager @Kyrill @timpy00 @bigtukker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 28 april Share Geplaatst 28 april Campione Campione Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 30 april Share Geplaatst 30 april Lekker spannend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 4 mei Share Geplaatst 4 mei Heerlijk geschreven update @Nom de Guerre! En dito prestaties ook, op naar meer.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bigtukker Geplaatst 5 mei Share Geplaatst 5 mei (bewerkt) In maart was aan mij het genoegen om de save voor een half seizoen over te nemen van Guido. Niet de kleinste schoenen om in te stappen, maar dapper als ik ben, ben ik er maar aan begonnen. Ik had een goedgevulde buidel en de selectie die achter was gelaten was voor het Bosnische niveau zeker niet slecht. We gaan waarschijnlijk wel aansluiting moeten vinden met de Europese top, maar voor nu is elke Europese overwinning mooi meegenomen. Maar eerst was het tijd om de staf op de schop te nemen. Zo misten we bijvoorbeeld nog een assistent manager en waren er nog vacature voor coaches. Met Radoje Smiljaniç hebben we voor het niveau een aardige assistent manager aangetrokken en met een viertal nieuwe coaches zullen de trainingen voor komende seizoenen in betere banen worden geleid. Als tactiek had ik een 4-3-3-opstelling met de punt naar achteren ingesteld, waarbij een van beide wingers ook in de as kan worden neergezet als een schaduwspits, waarna een mezzala de overgebleven ruimte in kan duiken. Voor deze tactiek had ik nog enkele spelers nodig zodat ik ook een redelijke schaduwelftal had. Het was ook taak om een niet te breed elftal binnen te halen, want we zouden een aantal slots kwijtraken bij de registratie van de Champions League aan onze jeugdopleiding aangezien wij geen noemenswaardige spelers hebben opgeleid vanuit de club en spelers met een beetje zicht op het eerste elftal vinden het over het algemeen niet leuk om overgeslagen te worden voor de CL-selectie. Afin, dat betekent dat het aantal versterkingen voor het eerste elftal wat mij betreft beperkt bleek. Ten eerste werd Predrag Kuzmanoviç definitief overgenomen van Arsenal (T). Na een uitleenbeurt was het een buitenkansje om de aanvallende middenvelder in te lijven als stabiele basisspeler. Met mijn tactiek had ik ook voldoende middenvelders nodig. Uit Portugal heb ik Flávio Nunes gratis overgeheveld van Freamunde. Hij zal niet vaak in de basis starten, maar zal heus wel een paar keer invallen en kan misschien ook de jongere spelers bij de hand nemen als mentor. Op de bank hield het ook niet over als het ging om keepers, daarom heb ik daar ook in voorzien. Uit Kroatië mochten we Dani Rabar verwelkomen die Yaya Mvondo mag uitvechten wie de plek onder de lat krijgt. Op de rechtervleugel konden we ook wel wat diepte gebruiken, dus hebben we Marjan Mladenovski op huurbasis overgenomen van Maribor. Spoiler Na een prima voorbereiding waarin we onder andere een goed resultaat boekten tegen Hajduk Split traden we voor het eerst aan in de Champions League, waarin Levski Sofia onze eerste tegenstander was in de Tweede Kwalificatieronde. Beide wedstrijden hadden we de meeste kansen, maar we wisten steeds met een minimaal verschil te winnen (2-1 en 0-1). We waren dus door en stuitten op een bekende naam. Arsenal (T) werd onze tegenstander. Vanuit de appgroep werd er gevreesd voor het ergste, maar in de thuiswedstrijd werd al duidelijk dat we hier resultaat konden halen. We hadden weer het beste van het spel en wonnen verdiend met 3-2. Geen comfortabele voorsprong, maar in Montenegro hadden we nog minder te duchten van Arsenal. Een klinkende 3-0 overwinning loodste ons naar de Play-Offs waarin we de degens kruisten met Red Bull Salzburg. In onze eigen stadion werd er gelijkgespeeld, maar uiteindelijk wonnen we de uitwedstrijd in Oostenrijk waardoor we de competitiefase inmochten. De aanvankelijke ranglijst loog er niet om. We werden gezien als de zwakste van de broeders. Uit tegen Olympiacos bewezen we het tegenovergestelde en namen we de 3 punten mee naar huis met een klinkende 0-5 zege, maar de twee wedstrijden daaropvolgend werden we op onze plek gezet door Marseille (2-0) en AC Milan (0-4), waardoor mijn opvolger zich mag terugknokken vanaf plaats 24. In de competitie was het zaak om kampioen te worden. De meeste wedstrijden waren we dominant en wonnen we ook. Tegen Posusje en Zeljeznicar Sarajevo kregen we het wel lastig. In de eerste wedstrijd kregen we amper een poot aan de grond en speelde we fortuinlijk gelijk en tegen Zeljeznicar verloren we zelfs met 2-1. Gelukkig betekende dat niet dat we in de achtervolging moesten, want we staan nog steeds eerste al probeert FK Sarajevo het nog spannend te maken. Ondertussen speelden we ook nog in de beker waar we tegen respectievelijk een vierde en derde klasser lootten. Een goede gelegenheid om te rouleren in een druk schema. Beiden keren kwamen we zonder kleerscheuren weg als kregen we tegen Orasje wel een doelpunt tegen. Spoiler Gespeelde wedstrijden Stand Champions League Stand Competitie Nu is het aan Bas om nog wat leuks te maken van dit seizoen. Succes! @Nom de Guerre, @Glenn08, @Bogatyr @FlyD @Djurovski @neva @bas huijsmans @Arezo @De Raam @Lensherr @KayDeManaager @Kyrill @timpy00 @bigtukker 5 mei bewerkt door bigtukker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 6 mei Share Geplaatst 6 mei Ik mocht het restant van het seizoen spelen. Onze uitgangspositie was een best aardige. Bovenaan in de competitie, nog in de beker actief en op een play off plek voor overwintering in de Champions League. Daarnaast stond er ook nog eens een uitgebalanceerde selectie. We moeten duidelijk nog stappen zetten voordat we Europees echt grote ogen kunnen gaan gooien, dat is te zien aan de nederlagen tegen Marseille en Milan, maar er is een stabiele basis. Kup Bosne I Hercegovine Laten we beginnen met de beker. Ik mocht het overnemen in de vierde ronde van de beker. HNK Tomislav uit het derde niveau was hierin de tegenstander. Een aardig sterke selectie stuurde Tomislav met 3-0 weer naar huis. Om even te wennen heb ik maar niet te veel door gerouleerd omdat ik mijzelf een afgang wou besparen. Dit deed ik namelijk in de eerste competitiewedstrijd die ik mocht spelen al, maar daar kom ik later op terug. Wel zorgde die competitiewedstrijd ervoor om toch met mijn eigen tactiek te gaan spelen. Dan weet ik gewoon iets beter hoe de tactiek werkt en wat ik moet veranderen om wat dingen om te zetten. In de vijfde ronde van de beker moesten wij het opnemen in een uitwedstrijd tegen Ukrina. Zij spelen op het tweede niveau en dit niveauverschil werd ook duidelijk. Wij scoorden namelijk 7x en Ukrina kwam niet tot scoren. In de kwartfinale kwam er wel een zware loting uit. Nummer 2 van de competitie FK Sarajevo kwam naar ons stadion toe. Maar dit bleek eigenlijk alleen op papier een lastige wedstrijd te zijn. Na 7 minuten scoorden wij de 1-0 en ondanks een flink overwicht op het veld duurde het tot de 77 minuut totdat wij de 2-0 maakten. Marco Polo scoorde en drie minuten later schoot hij ook een penalty achter de touwen en zette daarmee de einduitslag op het scorebord. In de halve finale mochten wij het weer opnemen in eigen huis en Borac Banja Luka was hierin de tegenstander. Wij stootten door naar de finale door hun met 2-0 weer huiswaarts te sturen. Om de beker te winnen moesten wij in de finale afrekenen met Leotar. Leotar had helemaal niets in te brengen in de finale. In de eerste minuut scoorden wij de 0-1 al en binnen 22 minuten stond er een 0-3 tussenstand op het bord. Na rust komt Leotar iets beter uit de kleedkamer maar dichterbij dan een 1-3 komen zij niet. In de 93e minuut scoren wij nog de 1-4 en zo winnen wij de beker! M:Tel Premier League Dan door naar de competitie. Hierin hadden wij prachtig de koppositie in handen. Zoals ik al zei begon ik de eerste competitie wedstrijd nog met de tactiek van Bigtukker, maar nadat wij binnen een kwartier ineens twee keer weggecounterd werden en 2-0 achterstonden, probeerde ik het een en ander te veranderen. Dit werkte allemaal niet tot aan de rust en zo besloot ik toch mijn eigen tactiek in te laden. De 2-0 achterstand konden wij door opvliegingen in de 75e en 77e ombuigen tot een 2-2, maar puntverlies konden wij niet voorkomen. Gelukkig voor ons verloor nummer 2 FK Sarajevo ook en zo liepen wij een puntje uit. Dat uitlopen deden wij in de volgende competitiewedstrijd ook, want FK Sarajevo werd met 1-2 verslagen. Toen Sarajevo ook voor een derde keer op rij verloor en wij Posusje met 3-0 wisten te verslaan was de voorsprong van 2 punten aan het begin ineens 9 punten en kon ons een kampioenschap bijna niet meer ontgaan. In de 5 competitiewedstrijden hierna lieten wij wederom geen punten liggen en konden wij het kampioenschap dus binnen halen. Na ons kampioenschap verloren wij nog wel 1x. In een thuiswedstrijd wist Zeljecnicar Sarajevo ons te verrassen. Wij speelden hier wel met een B-team omdat wij 4 dagen later de bekerfinale moesten spelen. Wij eindigden het seizoen met een 4-0 overwinning GOSK en zo hebben wij een schitterende campagne gespeeld. Champions League Dan nog hetgeen waar het in deze estafette natuurlijk allemaal om draait: Het kampioenenbal. Wij hadden een aardige uitgangspositie met het aantal punten wat je misschien kan verwachten, maar met nog 5 wedstrijden te spelen was er nog veel mogelijk. Meestal ben je met een punt of 8 wel door en met de wedstrijden die op het programma staan zou dit aantal nog wel eens behaald kunnen worden. In de eerste wedstrijd zal dit echter lastig worden .Wij mogen op bezoek bij Atletico Madrid. Ondanks dat zij niet heel veel creeren scoren zij vlak voor rust toch de 1-0. Toch kunnen wij niet echt een vuist maken en ondanks onze pogingen scoort Atletico in de 81e minuut de 2-0. Wij verliezen. De tweede wedstrijd is een must win potje. Astana thuis moet verslagen worden om nog kans te maken op het bereiken van de Play offs. Dit doen wij ook. Wij blazen Astana van het veld en rollen ze met 4-0 op. Dit had 5-0 kunnen zijn als Marco Polo zijn penalty had benut. Hier kom ik nog op terug. Met 6 punten zijn wij er nog lang niet. Er wachten nog wedstrijden tegen Villarreal, Arsenal en Rennes en hierin moeten toch sowieso wel 2 punten gepakt worden. Misschien nog wel meer zelfs. In een thuiswedstrijd kan altijd van alles en daarom heb ik redelijk wat vertrouwen in onze ontmoeting met Villarreal. Dit is niet onterecht want wij weten een achterstand van 0-2 om te buigen in een 2-2 en spelen dus gelijk tegen de Spanjaarden. Een belangrijk punt verwacht ik. Dan de moeilijkste pot van onze Champions League campagne. Een uitwedstrijd bij Arsenal. Hier worden wij compleet van het veld geblazen. Misschien gaan wij de wedstrijd te naief in of wij missen gewoon echt de kwaliteit. Binnen 13 minuten staan we 2-0 achter en vlak voor rust wordt het zelfs 3-0. De schade beperken is het devies. Dit gaat een kwartier lang goed maar daarna wordt het 4-0 en 5-0. Gelukkig blijft het daarbij, want het doelsaldo kan natuurlijk altijd nog een rol gaan spelen. Zoals jullie vast al aan zien komen gaat dit doelsaldo ook een rol spelen. Wij spelen de woensdagwedstrijd en daardoor weten wij al wat de andere resultaten zijn. Wij beginnen de wedstrijd op 7 punten, maar wij wete dat Porto al heeft verloren en op 10 punten staat, Villarreal gelijk gespeeld heeft en ook op 10 punten staat. Het doelsaldo van Porto is 0 en die van Villarreal -2. Die van ons is -4. Atletico Madrid staat ook op 7 punten en speelt ook op de woensdag en hun doelsaldo is -3. Wij hebben wel meer doelpunten gemaakt dan Atletico. Wij moeten dus winnen van Stade Rennes of hopen dat Atletico verliest bij Cambuur Leeuwarden. Wij beginnen goed en staan na 13 minuten al op een 1-0 voorsprong, maar op dat moment staat Atletico al met 2-0 voor. Wij moeten dus gaan winnen met 2 goals verschil om over Villarreal heen te klimmen. Vlak na rust komt Stade Rennes echter gelijk met ons. Hierdoor zijn wij niet van slag want 5 minuten later staan wij weer 2-1 voor. Wij zijn eigenlijk de betere partij, maar heel grote kansen krijgen wij niet. Toch is alles altijd mogelijk als je de bovenliggende partij bent. Wij krijgen kansjes, Stade Rennes breekt af en toe gevaarlijk uit. Dit doen zij ook in de 86e minuut en scoren de 2-2. Einde verhaal zou je denken. Linksback Geninho heeft nog wel hoop en schiet ons weer op een 3-2 voorsprong in minuut 88. Helaas blijft het hierbij en zo eindigen wij op plek 25 en komen wij 1 goaltje te kort om door te gaan .Onze doelpunten voor zijn namelijk beter dan dat van Villarreal. Zei ik net niet iets over het missen van een penalty en dat ik hier nog op terug zou komen? Dat had het doelpunten kunnen zijn om door te gaan in de play offs.... Transfers Omdat de selectie eigenlijk al prima was en ik na januari nog maar een paar competitiewedstrijden hoefde te spelen heb ik niet veel op de transfermarkt gedaan. Voor de belangrijke CL wedstrijden in januari heb ik nog wat versterkingen gehaald. Centraal achterin vond ik het vrij krap en heb ik Martin Taylor transfervrij aangetrokken. Hij heeft wel een hoog salaris, maar financieel kunnen wij dat wel hebben. Ook heb ik op huurbasis, met optie tot koop van 500k, Lucas Leites aangetrokken om het centraal achterin van meer kwaliteit te voorzien. Verder kwam transfervrij de 20 jarige Samuel Wainer binnen. Een CDM wou vertrekken en met Wainer halen wij een betere vervanger er voor terug. Prima zaken doen lijkt mij zo. Screentjes in de spoiler. Spoiler Het is nu aan Berry om de save over te nemen en met het transferbudget van 11 miljoen en een salarisbudget van 570k per maand een selectie samen te stellen die niet van het doelsaldo afhankelijk moet zijn in de Champions League. @Nom de Guerre, @Glenn08, @Bogatyr @FlyD @Djurovski @neva @bas huijsmans @Arezo @De Raam @Lensherr @KayDeManaager @Kyrill @timpy00 @bigtukker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 6 mei Share Geplaatst 6 mei Even alles bij gelezen (gescand) tof concept mannen! Heerlijke prestaties On a sidenote; met welke database file(s) spelen jullie dit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 11 uur geleden zei Michaelinho*: On a sidenote; met welke database file(s) spelen jullie dit? @Arezo heeft de save opgezet en de databases gedownload. Maar dit is wel een soort running gag onderling, want er zitten nogal wat foutjes in de databases. Geen inschrijfregels in competities of na 2 gele kaarten al een schorsing etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei Dat ene doelpuntje, zo zuur! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 7 mei Auteur Share Geplaatst 7 mei 12 uur geleden zei Michaelinho*: Even alles bij gelezen (gescand) tof concept mannen! Heerlijke prestaties On a sidenote; met welke database file(s) spelen jullie dit? Wat bas zegt @bas huijsmans op FM Inside kun je nu Around the World oid downloaden. Die is goed en betrouwbaar, maar toen ik begon was die er nog niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei Zuur van dat ene doelpunt bas. Kijken wat ik er van kan gaan maken. Leuk budget wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 10 mei Share Geplaatst 10 mei Oef, dat is nog eens een tegenvaller. De CL had je waarschijnlijk toch niet gewonnen, maar een ronde verder had leuk geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 15 mei Share Geplaatst 15 mei (bewerkt) Ik nam het in maart over van Bas. En had dus ruim de tijd om aan de slectie te sleutelen. Was dat nodig jawel tenminste in mijn ogen. Maar goed die zijn de laatste twee weken niet in optimale staat helaas. Voor mij was het de twee keer dat ik onze Bosnische vrienden mocht managen en plaatsen voor de CL is wel weer wat anders dan spelen op het 3e niveau natuurlijk. Wel was er heerlijk budget beschikbaar. Wat mij opviel was dat er op zich best wel een leuke selectie stond. Wel zeer exotisch maar ook vooral een traag elftal met weinig vastberadenheid. Willen we op CL niveau gaan mee komen lijkt mij dat niet de beste eigenschappen. Dat betekende dat welbekende bezem door de selectie ging Meeste vertrokken spelers zijn voor niets gekomen of heel weinig en maken we dus een leuke winst op. Bij de spelers die verhuurd zijn , zijn de meeste gewoon niet goed genoeg en een Nunes en Taylor hebben een optionele optie voor verkoop. Als je dus al in maart het mag overnemen heb je wel de tijd om goed op jacht te gaan en kijken waar de zwakkere plekken liggen. Plus dat de jeugdinstroom er ook nog bij kwam en deze viel zeker niet tegen Lakota is het grote talent maar helaas raakte deze al vrij snel zeer lang geblesseerd wat de ontwikkeling niet ten goede komt maar hopelijk weten we hem alsnog goed te ontwikkelen. Ik heb mij niet ingehouden en aardig wat spelers gehaald. De meeste met een Balkan roots want dat miste ik ook wel een beetje in de selectie. Een flinke hap van het budget ging echter op aan een nieuwe doelman Carlos Maquipe is een 21e jarige doelman uit Mozambique en komt voor maar liefst 4,5 miljoen euro over van Olimpija Ljubljana. Toch een beetje een Balkan sausje aan deze transfer. Maar hij is het waard. Een groot talent en direct al zo veel beter dan de doelmannen die wij in de selectie hadden. En persoonlijk is een goede doelman zeer belangrijk voor een goede Europese campagne Spoiler Jose Luiz Dantas is een 27 jarige Kosovaar die op beide back posities uit de voeten kan. Helaas valt Kosovo nog buiten de EU maar heb dan wel liever een non EU Balkan speler dan iemand uit een Exotisch oord behalve als die laatste veel beter is natuurlijk maar dat is in deze niet zo. Dantas kost ons een miljoen en komt over van Balkani. Spoiler Tomaz Babic is een 19 jarige centrale verdediger uit Slovenië die ook de linkerflank kan bestrijken en komt voor 1,3 miljoen over van Domzale. Er zit nog aardig wat rek in deze jongen. Zal dit seizoen niet direct basisspeler zijn gok ik maar wel een zeer intressante optie voor de toekomst Spoiler Voor de Home Grown heb ik ook gekeken in eigen land. En vond bij Zrinjski de 31 jarige Bosnische international Cesar Santander. Goedkoop was hij niet en zullen er waarschijnlijk geen winst op maken maar deze sterke centrale verdediger kan wel eens zeer belangrijk worden achterin. De 1,8 miljoen was aan de forse kant. Spoiler Zijn compaan centraal achterin is ook een Bosniche international en komt met free transfer over van Sarajevo ( en hij zal niet de enige speler die we daar wegkapen ) Anes Hamzic is 27 jaar. Spoiler Op de linkerflank achterin kwam een speler van Domzale waar we al eerder zaken mee hadden gedaan. Jure Zinko is een 22 jarige Sloveen en kost ons 700k en heeft nog groei potentie terwijl hij al een prima speler is. En kan ook nog prima centraal spelen. Spoiler Zijn back-up komt over van Zrinjski en heet Milivoj Jevtic en is een 26 jarige Bosnisch international. Hij kost ons 350k Spoiler Zoran Hocevar kon ik gratis overnemen van Sarajevo en aangezien hij zowel als VC VMC en MC kan spelen was de keus niet lastig om de al 31 jarige vast te leggen. Een prima backup voor deze posities. Spoiler Met oog op de CL zag ik bij Düsseldorf een intressante optie die uit zijn contract liep. Safet Zildzovic is al wel 31 maar kan als MC en VMC zeer belangrijk voor ons worden dit seizoen. Heeft Bundesliga en 2.e Bundesliga ervaring opgedaan bij Bochum en dus Düsseldorf. En is jeugdinternational voor Bosnië Spoiler Toch was er wat onvrede in de selectie over voor het verdigende deel van het middenveld en besloot ik op het laatst van de transferperiode dan toch nog een extra VMC te halen en die komt voor 1,6 mil over van Liverpool. Nee niet van de Europese topclub maar die uit Uruguay. David Villaba is 23 jaar kan nog groeien en gaat waarschijnlijk nog wel een mooie stap maken Spoiler Voor het centrale deel en het aanvallende deel van het middenveld zag ik al snel Hrvoje Invanusec rondlopen bij Zeljeznicar. Al wel 31 jaar maar voor 825k kon ik hem niet laten lopen. Spoiler Een buitenkansje deed zich aan in Colombia waar ik Pablo Caicedo voor maar 500 k kon overnemen van Boyaca. Een goede speler die meerdere rolllen beheerst op het middenveld. En al 1 van de betere van de selectie Spoiler Op de linkerflank voorin konden wij nog wel speler gebruiken om de concurrentie aan te gaan met de spelers die wij daar al voor hebben. En wederom was Sarajevo het slachtoffer. Bartol Kardum is een 32 jarige jeugdinternational van Kroatië en kan zich ook nog aardig redden in de spits, Spoiler Als laatste halen we nog een nummer 10/ spits voor de toekomst bij wederom Sarajevo. Voor 90k komt Alan Alic over. Hij is pas 16 jaar , nog niet goed genoeg voor het eerste maar wel talentvol. Kan dus mooi home grown nog worden Spoiler Uiteindelijk heb ik mijn beurt helaas niet weten af te maken. Door mijn oogontsteking kon ik weinig spelen en als het al lukte was ik blij dat ik 2 a 3 wedstrijden op een avond kon spelen. Om het tempo er een beetje in te laten zitten heb ik besloten dat Barry het al eerder mocht over nemen. In de cometitie ging het aardig goed. Twee keer werd er gelijkgespeeld en de overige wedstrijden werden gewonnen. Wat ons momenteel op de eerste plaats zet maar het ligt nog allemaal vlak bij elkaar. Maar dan natuurlijk het belangrijkste deel. Hebben wij de CL weer weten te halen? Wederom moesten wij dan drie rondes zien te overleven. Als eerste kwam Molde uit de koker en daar zag ik toch wel tegenop. Onterecht overigens want in eigen huis hadden wij de klus al voor 80% geklaard door met 3-0 te winnen. Ook in Molde wisten wij te winnen al hadden we het daar wel lastiger. Maar met een 2-3 terugreizen naar Bosnië is dan wel fijn. Qarabag was de volgende horde. Op papier een makkelijkere tegenstander maar dat was toch wat onderschatting van mijn kant. Uit wisten we uiteindelijk een belangrijke uittreffer mee te pikken door de 1-1 nog laat te maken. Thuis wisten wij nog wel redelijk eenvoudig met 2-0 te winnen. Hierdoor stonden wij dus in de playoff van de CL en was onze eerste club Arsenal Tivat de tegenstander. Na ons vertrek wisten ze Europees weinig neer te zetten maar zijn ze wel elke keer nog kampioen geworden en hebben toch aardig wat goede buitenlandse spelers rondlopen. Uit werd het 1-1. Thuis kwamen we al snel op 1-0 maar werd het uiteindelijk ook 1-1. De verlenging was voor ons maar wisten niet te scoren. Waardoor penalties de uitkomst moest bieden. En als ons team er dan drie missen van de eerste vier dan weet je het wel toch? Nee hoor we weten gewoon twee keer een matchpoint overleven op penalty 5 en 6 en uiteindelijk gewoon te winnen. Met de bijna 15 miljoen die hiermee verdiend is heeft Maquipe zijn transfersom al terug verdiend in deze penaltyreeks. De loting is echter retezwaar en hopelijk weet Barry her en der wat punten te halen. Had ik overigens mijn beurt wel afgemaakt dan was Barry zijn eerste wedstrijd Liverpool. Ga er dan maar aan staan haha. Nu heeft ie in ieder geval wat meer tijd om te wennen aan het team. Baal zelf wel dat ik het niet heb kunnen afronden maar voor de game was dit het beste. Succes Barry @Nom de Guerre, @Glenn08, @Bogatyr @FlyD @Djurovski @neva @bas huijsmans @Arezo @De Raam @Lensherr @KayDeManaager @Kyrill @timpy00 @bigtukker @Michaelinho* @Whitewolf345 15 mei bewerkt door Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 18 mei Share Geplaatst 18 mei Veel transfers gedaan. Hopelijk waren je 'diamanten auge' niet vertroebeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Whitewolf345 Geplaatst 22 mei Share Geplaatst 22 mei In september nam ik het stokje over van @Djurovski Ik begon dus al vrij vroeg, eerder dan verwacht en dat voor de eerste keer aan deze estafette. In de competitie ging het voortvarend. mijn eerste wedstrijd op de bank bij FK Gorazde werd met 3-0 gewonnen van Sloboda. Er zaten een paar hele mooie wedstrijden tussen, ik zal er een paar uit gaan lichten hieronder en dan ook de doelpuntenmakers wat verder uitlichten. In de maand september werden er drie wedstrijden gespeeld. 2 werden er met 3-0 gewonnen en een wedstrijd met 2-0. Spoiler in deze 3 wedstrijden kwamen 4 doelpunten op de naam van Marco Polo te staan. In de maand oktober speelde we zowaar 4 competitiewedstrijden. hiervan speelde we er een gelijk en werden er 3 gewonnen. Spoiler In deze maand waren de doelpuntenmakers verdeeld in de competitie In de maand November stonden er 3 wedstrijden op het programma. Dit is ook de maand waarin we de hoogste uitslag in een competitie wedstrijd haalde. Deze wedstrijd ga ik even apart uitlichten. In deze wedstrijd hadden we 5 verschillende doelpunten makers. Spoiler Spoiler In de maand december werd er maar 1 wedstrijd gespeeld. dit was ook gelijk de saaiste wedstrijd in de competitie. We speelde 1-1. De maanden januari en februari hebben we ongeslagen afgesloten. Spoiler Het leek erop alsof we ongeslagen kampioen konden worden in de competitie, niks bleek helaas minder waar, op de laatste speeldag verloren we met 1-2 van Posusje. Dit leverde de volgende competitiestand op. Spoiler De avonturen in de CL waren een ander verhaal, hier werd veel meer spektakel geleverd en gingen we er niet altijd met hele grote uitslagen vanaf. Als de winnaar die ik van binnen ben had ik veel meer winstpartijen willen zien, maar het is duidelijk geworden dat er hele grote stappen gezet werden. Helaas hebben we 4 wedstrijden verloren, 3 gelijk gespeeld en 1 gewonnen. De wedstrijden waar voor mijn gevoel meer in gezeten had was tegen Galatasaray en Ajax. Tegen Galatasaray hebben we verloren omdat we met 9 man kwamen te staan, 2 centrale verdedigers dachten dat ze met American football bezig waren in plaats van voetbal in Bosnie. De mooiste wedstrijd van alles was die tegen PAOK. Hier stapten we uiteindelijk met een 4-0 overwinning van het veld. Spoiler Over de beker kan ik vrij kort zijn, we hebben hem gewonnen. Er zijn een paar hele mooie uitslagen naar voren gekomen. Zoals hieronder te zien in de spoiler. Spoiler Qua transfers is er niet veel gebeurd. Er is 1 speler aangetrokken dit was een Bosnische speler die bij Dinamo Zagreb speelde. Heeft ons 3,1 miljoen gekost. Maar is wel een HG speler. Spoiler Er zijn in totaal 6 spelers vertrokken waarvan 5 op huurbasis en 1 definitief. Spoiler Ik heb hem overgedragen aan Daan, kijken of we nu verder kunnen komen in de CL, maar daar heb ik alle vertrouwen in. Succes Daan. @Nom de Guerre/ @Glenn08/ @Bogatyr/ @FlyD/ @Djurovski/ @neva/ @bas huijsmans/ @Arezo/ @De Raam/ @Lensherr/ @KayDeManaager/ @timpy00/ @bigtukker/ @Michaelinho*/ @Whitewolf345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 22 mei Share Geplaatst 22 mei Lekker hoor. Europees niet afgegaan en leuke resultaten gehaald. Hier kunnen we op doorbouwen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 24 mei Share Geplaatst 24 mei Prima seizoen gespeeld, Whitewolf! Binnen enkele jaartjes gaan er ook hoge ogen op Europees toneel gegooid worden, gok ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 11 juni Share Geplaatst 11 juni De afgelopen seizoenen maakte de club reuzestappen en, na de beurt van @Whitewolf345, was het aan mijzelf om een nieuw seizoen te beginnen, waarin we opnieuw een stap vooruit kunnen zetten. Ik had specifieke doelen voor mijn beurt én kreeg een gerichte opdracht mee vanuit de appgroep. In de competitie mogen we namelijk vijf non-EU spelers per wedstrijd meenemen en zijn er geen verdere restricties. In de Champions League moeten we - van de 25 spelers die we mogen inschrijven - acht spelers hebben die opgeleid zijn in Bosnië en vier spelers die zijn opgeleid bij de club. Toen ik de savegame doorgespeeld kreeg, was bovenstaande de situatie in het eerste elftal. Vijf spelers die opgeleid zijn in Bosnië, één speler opgeleid bij de club en drie spelers die die status nog kunnen krijgen. Van de bovenstaande spelers waren er ook nog enkele die wilden vertrekken of hun contract niet zouden gaan verlengen. Werk aan de winkel dus! Enfin, de doelen die ik voor mijn beurt voor ogen had waren als volgt: De HomeGrown situatie verbeteren Selectie versterken Groepsfase Champions League halen en vervolgens een goede uitgangspositie verlenen aan de volgende speler om deze door te kunnen komen Om de bovenstaande doelen te kunnen behalen, werd een budget van negentien miljoen euro beschikbaar gesteld. Daar kon ik dan ook wel wat mee. De eerste avond dat ik het spel opende spendeerde ik volledig aan het analyseren van de selectie en het handmatig scouten naar versterkingen. Ik ga daar wegens tijd- en energiegebrek deze keer niet verder op in. Allereerst werden we geholpen door de jeugdinstroom. Ik had al enkele uurtjes gespendeerd aan het zoeken naar een extra spits, aangezien Marco Polo onze enige echte aanvaller was. Die uurtjes werden teniet gedaan door ene Aldin Mustedanagiċ. Deze rappe aanvaller kan meteen mee in het eerste elftal, waardoor er extra budget overblijft voor de rest van de posities. Onderstaand kunnen jullie zijn profiel bezichtigen. Aldin is ook meteen de enige speler uit deze lichting waarvan ik verwacht dat hij een rol zal gaan spelen bij de club. Goed, transfers dus. De verkoopstrategie was simpel. Ik wilde de wat oudere spelers vervangen door gasten met potentie. Spelers die hun contract niet wilden gaan verlengen werden verkocht om nog wat centen op te leveren en enkele non-EU spelers moesten gaan om vervangen te worden door andere non-EU spelers die in de toekomst meer zouden kunnen brengen. Sommige transfers deden best wel even pijn en ik heb een paar keer getwijfeld of ik wel de juiste keuzes maakte. Uiteindelijk heb ik best goed gehandeld, al zeg ik het zelf. Met de vertrekkende spelers werd nog eens €7.500.000,- opgehaald waardoor er na mijn beurt nog altijd een flink potje over is voor de volgende managers. De meest pijnlijke transfers waren die van Tomaz Babic en Kesimir Brajkovic. De laatstgenoemde was een HomeGrown speler die zijn contract niet ging verlengen en Babic was vorig seizoen nog aangetrokken voor €1.400.000,-. De transfer van David Villalba zou ook een aderlating kunnen zijn maar hij moest plaatsmaken voor één van mijn aankopen. Aan de inkomende kant werd er best wat uitgegeven, maar ik geloof dat ik daarmee het elftal versterkt heb. De eerste speler die overkwam was Dejan Sehic, de eerste keeper van onze grootste concurrent Zeljeznicar. Hij ging akkoord met een rol als tweede keeper en had een HomeGrown status. De Sloveense Marjan Kozar kwam voor een klein bedrag over van Krsko. Dit jonge talent lijkt aardig wat potentie te hebben en kan in de toekomst de HomeGrown Club status verkrijgen. Spoiler Op dezelfde dag kwamen Elias Peña en Emanuel de la Pava binnen. Voor beide non-EU spelers werd flink de portemonnee getrokken. Peña is de directe vervanger van Villalba, beschikt over een bak potentie en kan ons in de toekomst een flinke som opleveren. Wel is hij wat blessuregevoelig, dus daar moeten we voorzichtig mee omgaan. De La Pava is een Colombiaanse rechtsbuiten met een flinke dosis snelheid. Die positie moest gewoon versterkt worden en Emanuel was van enkele kandidaten de meest logische optie. Er waren dus andere mogelijkheden, maar of zij waren te duur, of vroegen te veel salaris. Spoiler Bij Auxerre haalde ik rechtsback Miodrag Mirkovic op voor een bedrag van €1.300.000,-. Met zijn 21 jaar heeft hij nog altijd ruimte om te verbeteren en hij had een HomeGrown status. Ik sla even twee namen uit de lijst over - omdat ik die apart wil benoemen - om de transfer van Dagoberto Dieppa toe te lichten. Bij de transfer van De la Pava had ik namelijk belooft om een speler te halen die hem zou kunnen helpen settelen. Dieppa is een talentvolle centrale verdediger, die niet al te veel hoefde te kosten, maar voornamelijk werd aangetrokken om De la Pava tevreden te houden. Spoiler Het meest trots ben ik op de vondst van Ferenc Tarlósi. Deze jonge Hongaarse aanvallende middenvelder heeft de potentie om onze beste middenvelder te worden en kan de HomeGrown Club status verkrijgen, wat wil je nog meer? De €3.200.000,- die we voor hem moesten betalen vond ik niet eens zo gek en hij vroeg niet al te veel salaris. Ik ben heel benieuwd wat hij ons in de nabije toekomst gaat brengen. Spoiler Met Luis Ojeda trokken we een concurrent aan voor De la Pava. We hadden gewoon echt versterkingen nodig op de rechterflank. Deze jonge Uruguayaan is razendsnel en in mijn ogen de potentie om de Europese top te bestormen, een no-brainer dus. Na Tarlósi vond ik dit de mooiste vondst! Spoiler Naast de spelers waarvoor ik betaalde, kwamen er twee gratis over. Livio Borsi, een Italiaanse centrale verdediger, kwam over van Genoa. Hij zal vechten om een basisplaats. Daarnaast kwam Toni Stojkovski over van Vardar. Een jonge Macedoniër met potentie die de HomeGrown Club status kan gaan krijgen. Spoiler En met die transferperiode lijk ik twee van mijn doelstellingen te kunnen afstrepen! Ik geloof namelijk dat de selectie nu meer gebalanceerd is, meer potentie bevat en de HomeGrown situatie heb ik aan het eind van mijn beurt als volgt achtergelaten: De selectie bevat op dat moment namelijk vijf spelers die zijn opgeleid bij de club, nog eens zes spelers die opgeleid zijn in Bosnië en drie spelers die de HomeGrown Club status nog kunnen bereiken. Verder zitten er nog vier spelers in de Onder23 met aardig wat potentie, die ook nog een HomeGrown status kunnen krijgen! Dit zal het in de toekomst wat makkelijker maken om de selectie voor de Champions League rond te krijgen. Na de elf wedstrijden die ik in de competitie mocht spelen, staan we met een voorsprong van vijf punten bovenaan de tabel. Ik verspeelde punten tegen Zeljeznicar en Rudar (PR), maar dit had meer te maken met de wedstrijden die daaromheen werden gespeeld. De rest van de binnenlandse partijen werden vrij overtuigend gewonnen. Ik verwacht overigens gewoon dat degene na mij die voorsprong verder zal uitbouwen want nationaal gezien zijn we de uitdagingen denk ik wel voorbij. Onze jonge aanvaller uit de intake staat met negen doelpunten overigens bovenaan de topscorerslijst! Spoiler Ik mocht ook twee bekerwedstrijden spelen, maar die vind ik niet zo interessant dus daar zal ik heel kort over zijn. Twee 3-0 overwinningen op kleinere clubs: Dan waar deze hele savegame om draait; de Champions League! We mochten dit jaar weer beginnen in de Tweede Kwalificatieronde. Daarin kwamen we uit tegen Ferencváros. Tot mijn verbazing wisten we die tot twee keer toe heel eenvoudig opzij te zetten. Een ronde later mochten we het opnemen tegen Astana uit Kazachstan. In de eerste wedstrijd ging het weer vrij gemakkelijk, waarna ik in de terugwedstrijd enkele spelers rust gunde, waardoor we op een 1-1 gelijkspel eindigden. In de Playoff ronde hanteerde ik dezelfde strategie tegen Makedonija, al wisten we daar de tweede wedstrijd met 5-4 te winnen. Voor de competitiefase kregen we zware tegenstanders voor onze kiezen. Zelf mocht ik de wedstrijden tegen Ajax en Napoli spelen. Daarna zouden nog wedstrijden volgen tegen PEC Zwolle, Chelsea, Arsenal, Man City, AEK en Barcelona. Een gunstige uitgangspositie voor de volgende manager werd ineens een must met deze loting! Gelukkig lukt dit dan ook. We wisten beide wedstrijden te winnen, waardoor ik de savegame met zes punten in de Champions League kan doorgeven. De afgelopen jaren waren er zo’n tien punten nodig om de groepsfase te kunnen overleven, dus het ziet er allemaal gunstig uit en ik heb mijn persoonlijke doelstellingen behaald in deze beurt! Spoiler @Nom de Guerre/ @Glenn08/ @Bogatyr/ @FlyD/ @Djurovski/ @neva/ @bas huijsmans/ @Arezo/ @De Raam/ @Lensherr/ @KayDeManaager/ @timpy00/ @bigtukker/ @Michaelinho*/ @Whitewolf345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 11 juni Share Geplaatst 11 juni And we're back! Lekker bezig, Daan! Misschien wordt dit het jaar dat we door die groepsfase heen komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 11 juni Share Geplaatst 11 juni Lekker hoor Daan. Mooie aanwinsten ook en prima start in de CL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 12 juni Share Geplaatst 12 juni (bewerkt) Dit is het jaar van de doorbraak! Welke skin hanteer je? @De Raam 12 juni bewerkt door Aaron21 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 28 juni Share Geplaatst 28 juni (bewerkt) Nadat @De Raam het seizoen goed gestart was mocht ik het stokje van hem overnemen om het seizoen af te maken. Kleine wijziging in de tactiek doordat ik graag eigenwijs met mijn strikerless tactiek aan de slag wilde gaan hoopte ik enigszins in de buurt van de prestaties van hem te blijven. Al 6 punten in de CL, zouden we dit seizoen door kunnen stoten naar de KO fase? Of nog gekker een ronde verder komen? Here we go. Transfers Hoewel ik niet in de winterstop begon pakken we eerst even de transfers erbij. In mijn 4-2-4-0 systeem mistte ik een aantal opties binnen het team om mijn tactiek goed op te kunnen pakken. Allereerst waren de AMC opties niet heel breed in kwantiteit als in kwaliteit hierdoor besloten we om de Sloveen Rok Horvat aan te trekken voor een bedrag van 1.9 miljoen euro. Spoiler Om ook aan de toekomst te denken voor andere trainers en tactieken besloot ik om een spits aan te trekken die eveneens uit de voeten kan als aanvallende middenvelder. Sekou Daou kwam voor 1.1 miljoen euro over van Drita om onze opties wat te verbreden. Spoiler En als laatste ging ik op zoek naar een 2e keuze voor de linksbuiten positie daar we daar eigenlijk maar een optie hadden. En we hoefde niet heel ver te zoeken want we wisten een Bosnisch international in Dalibor Barisic te halen voor die positie. We konden hem transfervrij overnemen van Osijek en hij zal in principe een meer dan prima back up optie worden als linksbuiten. Spoiler De beker Voor mij begon de beker in de 4e ronde. De beker wilde ik vooral gebruiken om jongere talenten en vaste wissels aan het werk te zetten om op die manier mijn team zo fit mogelijk te houden voor de competitie en met name de Champions League. Hierdoor bracht ik mezelf nog een paar keer in de problemen richting het winnen van de beker. Maar uiteindelijk na een aantal spannende potjes was de beker een prooi voor ons en konden we een prijs bijschrijven aan onze erelijst. Spoiler De competitie Bij mijn aantreden hadden we natuurlijk al een mooie positie in de competitie vergaart. Aan mij de taak dit door te bouwen en de titel binnen te slepen. Dit ging helaas nog moeizamer dan ik van te voren verwacht had. Hoewel we tegen driemaal puntenverlies aanliepen werd de competitie nooit extreem spannend en hebben we continu de eerste plaats weten vast te houden. De titel werd dus binnengesleept maar voor mijn tactiek of voor ons als manager wel werk aan de winkel zodat de we competitie nog meer gaan domineren. Spoiler Champions league Dan het allerbelangrijkste voor ons, de Champions league. Na de geweldige start in de Champions league met 6 punten na twee wedstrijden kon ik het bijna alleen maar verpesten. We moesten die volgende ronde halen. Gelukkig begonnen we met niet de allermoeilijkste wedstrijd. PEC Zwolle was de eerste tegenstander, je leest het goed. Een 3-0 overwinning waarmee we onszelf een hele goede positie hadden verschaft om de volgende ronde te halen. Dit kwam ook goed uit want hierna volgde Chelsea uit (3-0 verlies) om vervolgens naar de grootste stunt in deze campagne voor ons te komen. Een 2-2 gelijkspel tegen Arsenal en daarmee 10 punten die ons vrijwel zeker naar de volgende ronde brachten. Tot de 90e minuut mochten we zelfs op een overwinning hopen maar helaas wisten the Gunners in de laatste minuten nog langszij te komen. Manchester City uit bleek vervolgens vooral een mooie ervaring voor de spelers te zijn om vervolgens thuis tegen AEK Athene de volgende ronde definitief veilig te stellen met een mooie 4-0 overwinning. We mochten zelfs nog hopen om de eerste 8 te halen maar dan moest er gewonnen worden van Barcelona in eigen huis. We wisten goed weerstand te bieden maar helaas verloren we met 1-0. Al met al een uitstekende groepsfase. Onze eerste tegenstander in de KO fase werd West Ham United. En na een uitstekende 2-1 winst in de thuiswedstrijd begonnen we toch een klein beetje dromen van de laatste 16. De droom bleef lang heel maar uiteindelijk gingen we helaas met 2-0 onderuit in Londen waardoor ons CL avontuur er op zat. Maar een goede stap gezet als club en hopelijk kunnen we daar komend seizoen van profiteren. Spoiler @Nom de Guerre/ @Glenn08/ @Bogatyr/ @FlyD/ @Djurovski/ @neva/ @bas huijsmans/ @Arezo/ @De Raam/ @Lensherr/ @KayDeManaager/ @timpy00/ @bigtukker/ @Michaelinho*/ @Whitewolf345 28 juni bewerkt door timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 28 juni Share Geplaatst 28 juni Horvat en die linksbuiten zijn wel lekkere spelers hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten