Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM 24 Estafette : Een ode aan de Balkan

Arezo

Aanbevolen berichten

@Nom de Guerre, @Glenn08, @Bogatyr @FlyD @Djurovski @neva @bas huijsmans en @Arezo (ik dus) zijn een soort Journeyman begonnen. Wij willen in elk Balkanland minimaal kampioen worden, want zo zijn wij. Ik ben begonnen en mijn halfjaar met Arsenal (nee, niet die Arsenal) in Montenegro zit erop. Nu wilde ik een kekke opening typen maar mijn dochter heeft krentenbaard, dus ik heb even andere prioriteiten zoals hele gore wonden insmeren.
Hier dus een liedje om even in de stemming te komen

(oh het is vanuit de podcast, dus als je mee wil doen moet je in minimaal 3 afleveringen acte presence geven)

bewerkt door Arezo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de schaduw van de bergen van het Balkangebergte, waar de zon haar stralen deelt,

Daar bloeit een passie, een vuur dat nooit bekoelt.

Op het veld van dromen, waar voetstappen een melodie creëren,

Ontwaakt het Balkanvoetbal, een symfonie van fierheid en trotse sferen.

Op de groene tapijten, waar bal en voet samensmelten,

Dansend als de wind, met techniek die harten doet versmelten.

In de straten van Belgrado tot Athene, van Zagreb tot Tirana,

Klinkt de echo van een stuiterende bal, als een oproep tot deelname aan het mooiste spel.

In het passievolle Kroatië, waar Modrić de bal dirigeert,

Als een dirigent van het spel, waar elk moment wordt geëerd.

Bij de Orlovi van Servië, klinkt het gebrul van het publiek als een symfonie,

Op de tonen van triomf, een lofzang voor de eeuwige magie van de frêle technici.

De Montenegrijnse bergen fluisteren verhalen van glorie,

Waar voetstappen weerklinken als een reis door een heldenverhaal in de historie.

In Macedonië bloeit het rood en geel als een zonsondergang,

Een weerspiegeling van hoop, een voetbaldroom die nooit vervaagt.

Van het land van de dubbele adelaar tot de parel van de Adriatische Zee,

Voetbal is de taal, de universele sleutel die harten ontgrendelt, zo vrij.

Balkanvoetbal, een kunst die leeft in het bloed en de ziel,

Waar de echo's van triomf en hartstocht eindeloos vervelen.

Dus laten we juichen voor het Balkanvoetbal, voor de passie en het spel,

Waar elke aanraking van de bal een verhaal vertelt, diep en fel.

Op de velden van de Balkan, waar dromen nooit sterven,

Leven we mee met elke pass, elk doelpunt, voor altijd verbonden, eeuwig in ons bloed.

Spoiler

Waag het niet om dit te liken. Chat GPT proza.

bewerkt door Nom de Guerre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beurt van neva (na @Arezo)

Wat ik meestal heb met zulke estafettes, is dat het vrij gemakkelijk is. Je neemt een game over, ramt op jouw manier op spatiebalk, probeert hier of daar tactisch nog een dingetje te tweaken zonder dat het echt nodig is en voíla. Waarom doe je dan mee? Nou, als ik niet mee zou doen moest ik een nier afstaan van @Arezo. En stiekem vind ik het best leuk hoor.

Gelukkig zijn er altijd van die prutsers die normaal gesproken zo'n game met Arsenal starten, er een estafette van maken en er geen hol van bakken. Inderdaad, ik heb het weer over @Arezo.

We startten dus met Arsenal Tivat uit de hoogste divisie van Montenegro. En het mooie van de beurt overpakken van @Arezo is dat het gewoon een flinke uitdaging is. Niet om de competitie te winnen, want het eerste halfjaar heeft de tactiek van Nom de Guerre goed werk geleverd voor @Arezo, maar wel op andere vlakken.

Een hele oude selectie, waarvan 19 van de 23 contracten aan het eind van het seizoen zouden aflopen. Gelukkig gaf ie wel even een heads-up voor hij de game doorgaf, maar anders had waarschijnlijk niemand de beurt willen overpakken en had @Arezo wederom een estafette doen mislukken.

Hij vertelde niet dat ie niets met staf had gedaan, dus ik mocht nog een aantal scouts en coaches toevoegen om een beetje iets op de loonlijst te krijgen wat op een staf lijkt. Maar nu begreep ik ook wel dat @Arezo zelf ook vaak met een hele kleine staf speelt, dus dat verklaart wel het een en ander.

image.png.e873af9767da1fd7958b1664ea5234e3.png

Dit was trouwens de stand toen ik overnam van @Arezo. Hiervoor dus complimenten

aan Guido voor het maken van een @Arezo-proof tactiek in één van de vorige estafettes.

Even een stukje info. De competitie van Montenegro kent 18 speelrondes en er is een bekertoernooi. Spelers krijgen al na 2 gele kaarten een duels schorsing en vanaf dat moment na elke gele kaart, dus het is een kutcompetitie. Uiteraard niet geheel democratisch gekozen door @Arezo

Nu merk ik bij het teruglezen dat het misschien wel lullig is voor @Arezo. Sorry Paul, ik wil je vooral gewoon bedanken dat deze beurt me zoveel tijd gekost heeft. Bij ieder ander had ik tijd over gehad om me te vervelen, dat was nu zeker niet het geval.

Dus lang verhaal kort; heb wat contracten verlengd, wat staf aangetrokken, wat spelers laten gaan, wat spelers gehaald en de titel + beker (vraag niet hoe ;c) gepakt. Wel raken we één van onze beste spelers kwijt omdat hij z'n contract niet wilde verlengen. Hij gaat naar de concurrent Budocnost. Ellende.

image.png.11bd5e37fcb99cdc52cb2bc436558f35.png

image.png.bb3ed61840810f8d259bef78b19e26b5.png

Next!

Spoiler

@Nom de Guerre, @Glenn08, @Bogatyr @FlyD @Djurovski @neva @bas huijsmans en @Arezo

@KayDeManaager @Lensherr @De Raam

Enneh, 't is maar een grapje hè Paul :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeau, dat benne een hoop mentions.

Je weet dat ik het beste met je voor heb, ik hou je graag van de straat en je hebt toch niks beters te doen. Puntje van feedback. De tactiek is gewoon een Arezo original, maar wel lichtelijk geïnspireerd op dat ene woord wat Guido in de podcast altijd gebruikt (kersenvlaai).  

Je maakt een hoop goed met de resultaten :classic_happy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leven na @neva.

Ik kreeg de game over van @neva, die op zijn beurt overnam van @Arezo. @neva is er in geslaagd om veel van @Arezo zijn gepruts recht te zetten. Maar niet getreurd, nu is de beurt aan mij, en ga ik weer alles krom trekken, wat @nevarecht gemaakt heeft.

Ik nam een kampioenenploeg over, maar ik vond dat die kampioenenploeg, eigenlijk een veteranen ploeg was. Getuige ook van het feit dat 4 jongens na het seizoen hun schoenen aan de haak hingen. Ik ging het eens snel allemaal regelen. Ik ging de ploeg versterken, verjongen, en ook zorgen voor een bredere kern. Van overal ter wereld kwamen ze. Met de trein, met het vliegtuig, en met de bus. Een hele hoop trial spelers.

6583334662523-people-arriving-at-airport

6583337593d21-people-arriving-at-train-s

Maar jammer genoeg was er altijd wel iets mis voor deze spelers. Of hun vrouw wou niet, of ze wouden zelf niet, of ze willen gewoon meer betaald worden dan 2€ en een zakje chips per week.  Dus tot zo ver mijn ambitieuze plannen. Slechts 9 spelers werden gehaald. Het enige waar ik in slaagde was wel de kern een beetje verjongen.

658333eb06069-transars.png

Ook al kwamen de transfers moeizaam tot stand, toch schoten we meteen uit de startblokken in de Champions League voorronde. Astana, en Inter Turku werden probleemloos aan de kant gezet. Echter moesten we in Slavia Praag logischer wijs onze meerdere erkennen.

6583346768ada-matchclars.png

Maar tijd om te treuren was er niet, want er stond een dubbele ontmoeting met Omonoia Nicosia op het programme voor plaatsing voor de Europa League. En tegen de Cyprioten hadden we het vrij makkelijk, en we wistten ons terecht te plaatsen voor de league fase van de Europa League.

In die league fase lopen we eigenlijk achter de feiten aan. We kregen pandoeringen van Atalanta, en Tottenham, en verloren ook van TSC uit Servie, en Lugano uit Zwitserland.

658334d17cf5e-elars.png

Dan maar snel naar de competitie, want daar liep het wel vlot. We zijn halfweg de competitie, ja al na 9 wedstrijden, en staan mooi aan de leiding. We zijn momenteel zelfs nog ongeslagen.

658335651de17-wedarscomp.png

Hierdoor staan we natuurlijk op een eerste plek. En we tellen al 7 punten voorsprong op de nummer 2. Mijn opvolger @Djurovski moet al goed gek doen om die voorsprong nog te grabbel te gooien.

658335bea45bd-compars.png

Ook in de beker loopt alles op wieltjes. Hierin speelden we 2 wedstrijden en wonnen ze beide overtuigend. In de 2de ronde pakten we zelfs uit met de dubbele cijfers.

658335ff07a41-bekars.png

Dan wil ik nu @Djurovskiveel succes wensen met mij op te volgen. Wil ik @Djurovski heel veel sterkte wensen omdat ie mij moet opvolgen. En wil ik @Djurovski bedanken om me even te reminden dat ik hier nog een update moest schrijven. Tot slot wil ik ook nog @neva en @Arezo bedanken voor de succesvolle voorgaande beurten.

En dan ga ik ook nog snel @Bogatyr, @bas huijsmans, @Nom de Guerre, en @FlyD mentionnen, want anders gaan ze hun misschien in de steek gelaten voelen zo zonder mention.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Genkie opvolgen....

Ik mocht het overnemen van @Glenn08 Pfoe dit viel niet mee hoor. We hadden welgeteld 1 linksback in onze selectie die dan nog wel wat kon maar wat als hij geblesseerd of geschorst raakt? Centraal achterin lopen wat opa's rond en de snelste speler had een versnelling van 9.... Laat ik nu juist graag pressievoetbal spelen met de defensie lijn hoog... Het centrale middenveld hield nou ook niet echt over. In ieder geval niet hoe ik wil spelen. Hoewel de huurling als VMC zeker niet slecht is. Is het dan een en al drama? Nee hoor. Glenn heeft een prima keeper van 21 gehaald. Onze twee spelers die als rechtsback kunnen ballen kunnen ook daadwerkelijk wat. En onze kracht ligt vooral op de flanken en in de spits. Twee prima spitsen. Talentvolle spelers op de vleugels. Als 1e maar op zoek naar spelers voor het middenveld. Wist er twee te halen voordat de markt openging. Zarko Popovic was transfervrij. Geen geweldenaar maar wel de enigste speler die als Carrlilero uit de voeten kan. En ik kan jullie alvast verklappen hij heeft het goed gedaan

Spoiler

xPsTGDK.png

Als ik een Carrlilero haal dan weten jullie vast ook al wat de volgende middenvelder gaat worden? Juist een Mezzala. Verwacht wederom geen wonderen maar Petar ( nee niet @neva  die kan nog een stuk minder met een bal ) Pavlicevic was ook transfervrij. Heeft zelfs als jonkie nog bij Benfica onder contract gestaan. En bij de club waar Groningen Tadic heeft weg geplukt uit Servië. Via het tweede niveau van Servië weer terug naar Montenegro waar het voorlopig nog geen succes was tot ik hem onder mijn hoede nam. 

In de winterperiode haalde ik nog drie spelers. Want ik merkte heel erg dat maar 1 linksback geen luxe is en die opa's achterin is ook geen succes. En dan gaat ons blik op Afrika. Of in ieder geval spelers met Afrikaanse roots want in Frankrijk bij FU Narbonne speelt Hugo Konongo als amateur. Ooit begonnen bij Bordeaux , minuten gemaakt bij Clermont en Sedan op het tweede niveau in Frankrijk. Bij Cherno More in Bulgarije was hij zelfs een belangrijke kracht. Daarna waren het vooral clubs waar de meesten nog nooit van gehoord hebben. Met zijn 33 jaren is het ervaren kracht die als linksback kan spelen en eventueel ook centraal achterin.

Spoiler

IRgLEPR.png

Een 19 jarige Malinees is dan gehaald als echte basisspeler centraal achterin. Cheick Oumar Keita komt transfervrij over van Real Bamako. Hij is iig snel en vrij fysiek. Een prima versterking als zeg ik het zelf

Spoiler

pfuRgP5.png

Er kwam ook nog een speler uit Zuid Amerika aangewaaid. Een nummer 10 die ook als spits kan spelen. Maar je speelt bijna nooit met een 10 @Djurovski Nee klopt maar mocht het nodig zijn is het wel fijn als je speler hebt die daar kan spelen en ook nog iets kan. Plus hij kan ook als spits spelen hoewel wij daar gewoon twee prima spelers hebben. Juan Camilo Aristizabal is een jonge Colombiaan waar nog voldoende potentie inzit. Natuurlijk transfervrij en zijn laatste kunsten was op huurbasis in Mexico bij Altenos Tepa.

Spoiler

V6asLct.png

In maart werd mij nog een linksback aangeboden die ook als VMC kan spelen en deze kon ik echt niet laten lopen. Een echte versterking. Denk dat hij moeiteloos bij Ajax mee kan draaien hoor. Wedstrijd ervaring opgedaan bij River Plate en Liverpool! Wel die uit Uruguay hoor :classic_dry: . Maar met 24 jaar in de bloei van zijn leven is Gervasio Olivera wel echt een beest voor ons. Zeer blij mee en jawel transfervrij. 

Spoiler

nxrX16h.png

In april kwamen de snotaapjes uit de jeugd langs. Hier moeten wij op termijn echt wel in gaan investeren want het was niet veel soeps. Meeste heb ik ondanks dat toch een contract aangeboden want wij hebben namelijk geen enkele speler die bij de club is opgeleid voor in Europa. 

bBeP4mF.png

Goed ik mocht beginnen met een bekerwedstrijd in eigen huis tegen Fans United. Toch leuk dat de members van MU zich gewillig naar de slachtbank laten leiden. Ook de kwartfinale was geen probleem. De halve finale hadden wij een verlenging voor nodig maar stonden net als vorig seizoen gewoon weer in de finale. Helaas troffen wij hier een ploeg die in geweldige vorm was de laatste weken en hoewel wij zeker niet minder waren , waren hun wel de gelukkigste. Verloor met 2-0 en zodoende kon ik de beker niet prolongeren. 

uHm8HmZ.png

De tweede wedstrijd die ik mocht spelen was een wedstrijd in de Europa League tegen de kampioen van Bosnië. Een echte battle of the Balkan dus. Volgens Glenn dus de enigste wedstrijd waar wij misschien kans zouden hebben. Nou nee hoor. Kansloos met 5-2 eraf. En dan komen er nog potjes tegen Antwerp , RB Salzburg en FC Kobenhavn...

9q6F2ua.png

Nou dat viel dan nog enigszins mee voordeel is dat de twee laatste potjes ook de nieuwe spelers mee mochten doen. In Salzburg kwamen wij zelfs op voorsprong. De gelijkmaker viel in de blessuretijd van de eerste helft en de winnende pas in de 85e minuut. Hadden wij hier meer verdiend? Nee hoor Salzburg was heer en meester maar toch is het zuur. Kobenhavn speelt trouwens de finale tegen Fenerbache die nog gespeelt moet worden. Maar ondanks de 0 punten zijn wij geen laatste geworden FC Inter had 1 doelpunt meer tegen of minder gemaakt dan ons. Feest!! Als ik mij niet vergis is @Bogatyr hierna en daarna @bas huijsmans die kunnen het Europees vast niet slechter doen dan Glenn en ik. 

UElPP42.png

In de competitie liep ik ( door het moraal denk ik ) ook meteen tegen een nederlaag aan. Maar hierna ging het ( zeker thuis ) een stuk beter. Ook door de nieuwe spelers natuurlijk. De tweede wedstrijd wonnen wij vrij makkelijk van de ploeg die ons later in de finale van de beker wist te bedwingen. Maar goed nadat wij ze in de competitie hadden verslagen hebben ze alle andere wedstrijden gewonnen. Oprecht een ploeg in vorm. Uit bij Petrovac en Buducnost liepen wij nog averij op met een gelijkspel maar uiteindelijk kwam die titel niet in gevaar gelukkig. Zo heb ik het gelukkig niet geheel verkloot. Er zat regelmatig veel dagen tussen de wedstrijden die ik invulde met oefenduels tegen kleine ploegjes uit de Balkan die wij meestal dik wisten te winnen maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien. Was puur om het team fit te houden geintje plaats ze toch

3LzDYrv.png

DN9xpla.png

ZPIrG5C.png

Met vijf punten voorsprong pakken wij dus de titel. Nummer 2 dus Sutjeska die nog een pak slaag van mij kreeg in mijn 3e wedstrijd maar daarna alles wist te winnen. Ongeslagen wist ik dus niet te blijven doordat ik verloor bij de nummer 3 uiteindelijk. Maar goed ons ploegje speelt pas sinds 2022 op het hoogste niveau waar ze direct 3e werden. En onder onze leiding zijn daar twee titels en 1 beker aan toegevoegd. De club zit in de lift en het dorpje met 14000 inwoners haalden hun nieuwe helden binnen als grootste overwinnaars

oIU35yH.png

Wie waren dan de mannen die het beste presteerden 

Ho5KeDe.png

Goed ik geef nu de game over aan Ben. Wens je veel succes.

@Nom de Guerre, @Glenn08, @Bogatyr @FlyD @Djurovski @neva @bas huijsmans @Arezo 

@De Raam @Lensherr @KayDeManaager @Kyrill Jullie ook een tagje omdat @Glenn08 dat weer eens niet gedaan heeft !

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

banner-true-taste-of-balkan.thumb.png.fa128ebebbbfc95e07a8643201cca383.png

Arsenal-tivat-logo.png.fab855c6c9e2e0c3d215feaaadf2f31a.png

Nadat @Djurovski het seizoen meer dan goed had afgesloten stond mij een zware taak te wachten. Een competitief team creëren dat én de competitie kan winnen en mee kan op het Europese toneel. Ik kreeg een transferbudget van om en bij de twee miljoen euro maar elke speler die ik wou gaan halen, wou niet komen naar Montengro. Het is hier nochtans mooi en leuk vertoeven. Dan gingen we maar op zoek naar spelers die we voor geen of weinig geld konden huren. Dat is aardig gelukt. Hieronder even een overzichtje van onze transfers. Vukojevic is ongetwijfeld de beste van allemaal.

afbeelding.png.0564b48bfaf2ff1b84e1500fad213ecd.png

Ook mochten er een aantal spelers vertrekken. Niet te veel, want we hebben onze grote kern nodig.

afbeelding.png.03f2c8d04a6faaf79f0bb587264d6383.png

UEFA Champions League

In de Champions League voorrondes hebben we zwaar gevochten en moesten we uiteindelijk in de laatste voorronde de duimen leggen tegen FC Kopenhagen. Misschien maar beter zo want de CL is een niveau waar we simpelweg nog niet klaar voor zijn.

afbeelding.thumb.png.9dfeb74cc5f6ac04f55fb330654090cc.png

UEFA Europa League

In de Europa League kregen we enkele toppers voorgeschoteld. Mooie affiches, waar onze fans veel plezier aan zullen beleven. Maar het was toch even wachten tot we onze eerste stunt neer konden zetten.

afbeelding.png.7af5f3f60866cc2cb5374e102f83cb54.png

De Competitie

Alles lijkt naar wens te gaan in de vaderlandse competitie. Buiten een vervelende thuisnederlaag tegen Buducnost mogen we meer dan tevreden zijn.

afbeelding.png.53983542b95f48ba1935bbc1172beafb.png

De tussenstand

afbeelding.thumb.png.a8c0d559df018c44dee3abd65418f6b1.png

Dan geef ik nu het stokje door aan @bas huijsmans die ons kampioen mag gaan proberen maken en zich amuseren in de Europa League.

@Nom de Guerre, @Glenn08, @Bogatyr @FlyD @Djurovski @neva @bas huijsmans @Arezo @De Raam @Lensherr @KayDeManaager @Kyrill 

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

banner-true-taste-of-balkan.thumb.png.fa128ebebbbfc95e07a8643201cca383.png.8556515acda040884ba81cf43f3959c3.png

Een ode aan de Balkan en aan de voorgaande deelnemers

Wat ik bij aanvang van een game altijd als eerste doe is wat rond kijken in de selectie en te kijken of mijn eigen tactiek zou kunnen gaan werken. Dat zat bij dit team wel goed. De posities kunnen ingevuld worden en er staat een aardig team. Qua breedte zit het ook wel goed, alhoewel er op sommige plekken wel nog een kwalitatieve back-up bij kan. Dit ook vooral omdat je met 2 gele kaarten al geschorst bent. Mijn conclusie over de selectie: Een paar oude, matige spelers er uit en voor hun een mooie versterking ophalen. Vooral achterin hield het nog niet echt over in de breedte. Maar @Bogatyr en zijn voorgangers hebben een selectie achter gelaten die prima op 2 fronten kan strijden.

Zelf vind ik het scouten en kopen van spelers het allermooiste aan het spelletje. De mooiste transfers vind ik altijd een speler van zo’n 21/22/23 jaar oud die direct in de basis kan. Deze goedkoop oppikken, een paar jaartjes mee laten doen en voor een mooi bedrag weer verkopen. Wat mij dan ook verbaasde was dat wij helemaal geen scouts in dienst hadden en er nergens gescout werd. Dit is het eerste wat ik veranderd heb. Ik nam in totaal 4 scouts aan en stuurde hen op pad, zodat ik in de winterse transferperiode hopelijk wat kon doen op de transfermarkt.

Eerste gedeelte

Eerst moest er echter nog gevoetbald worden. Ik mocht meteen beginnen voor de Europa League wedstrijd bij Napoli. Toch nog even met een andere tactiek begonnen om aan te kijken wat voor een selectie wij precies hebben en wat er mogelijk is. 3-0 voor de Italianen. We hadden helaas weinig in te brengen. In de volgende Europa League wedstrijd had ik het weer niet getroffen. Thuis tegen Stuttgart was het volgende affiche namelijk. Hier speelde ik inmiddels wel gewoon met mijn eigen tactiek, maar werden wij genekt door 3 tegen goals uit standaardsituaties. Eigenlijk waren wij de hele wedstrijd beter, maar wij kwamen niet verder dan de eretreffer en twee ballen op het houtwerk. 1-3 voor de Duitsers.

In Montenegro zelf stonden ook nog wat potjes op het programma. Het team had nog wat moeite om te wennen aan de nieuwe tactiek. Er werd wel 5-0 gewonnen van de nummer 2 Sutjeska Niksic, maar Bokelj Kotor wist tegen een B-team een puntje te pakken en Buducnost Podgorica wist zelfs te winnen met 1-2. Opmerkelijk genoeg zijn dit de twee enige nederlagen in de competitie. Hierna werd eigenlijk elke wedstrijd gewonnen. Hiermee halen wij dan ook de titel mee binnen 😊.

image.png.6745244a51ebd83f6e1fc7734214fd88.png

Transfers

Maar nu ga ik eigenlijk al weer te snel. Want de wintertransferperiode zat er ook nog tussen. Nou ja een wintertransfer periode is het niet echt aangezien wij altijd spelers in kunnen schrijven. Voor het restant van de Europa League was het wel handig om alvast wat transfers te doen zodat deze mee kunnen spelen in de laatste twee wedstrijden in de Leaguefase. Transfers doen was nog niet zo gemakkelijk. Spelers zijn best bereid om voor ons te komen spelen, maar ze verwachten hier wel een maandelijkse vergoeding voor dat niet te betalen is voor ons. Toch hebben we een aardig transferbudget dat wij kunnen gebruiken. Zo trok ik de stoute schoenen aan en nam ik Vasilije Adzic over van Budocnost Podgorica voor 450k. Een 19 jarige CAM die direct basis wordt en waar wij nog jaren mee vooruit kunnen. Ook werden Sandi Nuhanovic en Karsene Samassi definief aangetrokken. Bruno Burcol kwam de verdediging op huurbasis versterken en Kristian Res kwam met optie tot koop over als back-up in de spits. Wie Vladimir Pavic is, geen idee, maar die kwam ook ineens op de training opdagen. Dat is geen aankoop van mij, maar misschien dat Ben dit al gedaan heeft?

image.png.e0c4672db8ed3cc8f066be221d480111.png

Restant Europa League en de Beker

Na er twee keer afgegaan te zijn tegen Napoli en Stuttgart had ik nog twee wedstrijden om mijzelf, en het team natuurlijk, te laten zien in Europa. Aris en AEK moesten verslagen worden en dan hadden wij nog een uitstekende kans om te overwinteren in Europa. Zo gezegd, zo gedaan. Een 4-3 overwinning op Aris en een 5-2 overwinning op AEK waren genoeg om op plek 22 te eindigen en wij gingen de Play-off ronde in. Hierin troffen wij Olympique Marseille. Deze bleken niet 1 maatje, maar wel 2 maatjes te groot voor ons. Een 5-1 en een 2-1 nederlaag was het eindresultaat en wij lagen er uit.

image.thumb.png.4f8b829ffd920f4645754746fb2ba170.png

In de nationale beker ging het dan weer een stuk makkelijker. Toch was het allemaal nog wel moeizaam hoor. In de derde ronde en de kwartfinale hadden wij verlenging nodig en in de halve finale wisten wij met 10 man de overwinning over de streep te trekken. In de finale speelden wij tweede klasser FK Grbaj helemaal weg, maar wisten wij maar 1x te scoren. Een xG van 0.15 van Grbaj tegenover een xG van 4.16 van ons. Toch had ik spanning tot de laatste minuut want het is en blijft FM. Deze spanning was niet nodig, want Grbaj wist in de tweede helft geen schot te lossen. Zo wonnen wij naast het kampioenschap ook de nationale beker. De tweede dubbel in deze save is een feit.

image.thumb.png.ab7aad16ef4432c91a444db5b8bb3f63.png

Ik weet eigenlijk niet wie deze save nu gaat overnemen, maar met een transferbudget van 10.56 miljoen en een salarisbudget van 269k per maand kan hij in ieder geval helemaal los gaan om ons de volgende stap te laten zetten. Mijn advies zou zijn om te proberen om Veljko Vukojevic, goed voor 15 goals en 16 assists, definitief binnen te halen en om de optie tot koop op Kristian Res te lichten. In deze spelers zit nog wel toekomst namelijk. Aan de andere kant kan je met 10 miljoen ook wel betere spelers binnen halen.

@Nom de Guerre, @Glenn08, @Bogatyr @FlyD @Djurovski @neva @bas huijsmans @Arezo @De Raam @Lensherr @KayDeManaager @Kyrill 
Link naar opmerking
Deel via andere websites