Djurovski Geplaatst 6 juli Share Geplaatst 6 juli De titel weer vrij simpel binnen gehaald je bent erg lekker bezig daar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 15 juli Auteur Share Geplaatst 15 juli - 130. Sturm und Drang - Bloed kruipt waar het niet gaan kan, en dus heeft het ook niet lang geduurd alvorens ik traditiegetrouw weer mijn avonden slijt met het spelen van ons geliefkoosde spelletje. De zin om met Kryvbas verder te gaan, was echter wel een beetje verdwenen, waardoor ik ook besloten heb om die save in de koelkast te zetten. Niet onlogisch aangezien we al vijf jaar op rij de dubbel wisten te pakken en tussendoor ook nog eens de Conference League wisten te winnen, in wat ook nog eens een uitzonderlijk seizoen werd voor het Oekraïense voetbal. Natuurlijk had ik mijn pijlen eventueel nog kunnen richten op het winnen van de Champions League, en nadat we afgelopen seizoen de laatste zestien wisten te bereiken, had dat in een boerejaar de komende tijd ook wellicht wel een keer mogelijk geweest. Maar als de motivatie er niet meer is, heeft het ook geen zin meer om nog verder te spelen. En dan kunnen we beter in schoonheid eindigen. Na avonturen bij Adana Demirspor, Girona en Kryvbas, is het dus nu tijd om nieuwe horizonten te verkennen, en een nieuwe save op te starten. Ditmaal komen we terecht in een competitie die al enige tijd op mijn longlist staat, maar nog niet eerder werd aangedaan. Nochtans betreft het een land waar ik menig zomervakantie heb doorgebracht in mijn jeugdjaren, en heel wat kilometers te voet heb afgelegd, trachtende menig bergtop te temmen. Als tiener heb ik er dan ook heel wat flarden van voetbalwedstrijden op TV bekeken, maar eerlijkheidshalve moet ik ook bekennen dat er nooit een club is geweest waar ik echt een band mee heb opgebouwd. We hebben het natuurlijk over Oostenrijk en haar eigen Bundesliga. Daarin kies ik voor Sturm Graz, een traditionele subtopper. Een clubkeuze met te weinig uitdaging hoor ik sommigen misschien al denken? Wel, Sturm Graz wist afgelopen jaar - in de échte wereld - niet alleen de tienjarige hegemonie van RB Salzburg te doorbreken, maar pakte meteen de dubbel. Aan mij om minstens even goed te doen. En dat lijkt me dan wel een uitdaging die kan tellen. Traditiegetrouw staat de transferwindow trouwens uit tijdens de eerste mercato, en zullen de gemaakte transfers plaats hebben volgens de tijdslijn in de database, ook tijdens de wintermercato. Willkommen in Österreich! Tags & reacties Spoiler @delichris @MNie @Djurovski @ElMarcos @Fantasy @Nom de Guerre @Boyzone Guess who's back? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 15 juli Share Geplaatst 15 juli Toffe keuze weer! Succes in Oostenrijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 15 juli Share Geplaatst 15 juli Een leuke clubkeuze. Ik ben niet zo bekend met het Oostenrijkse voetbal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 16 juli Auteur Share Geplaatst 16 juli - 131. Willkommen in Österreich - Sturm Graz is een behoorlijk succesvolle club in eigen land. Het won drie landstitels, allemaal in de laatste 25 jaar, en wist daarnaast ook zes keer beslag te leggen op de beker, waarvan ook twee keer de afgelopen twee jaar. Het stadion, dat plaats weet te bieden aan 16.000 mensen, werd trouwens ooit vernoemd naar Arnold Schwarzenegger, al draagt het ondertussen wel opnieuw een andere naam. De grootste tegenstand mogen we natuurlijk verwachten van RB Salzburg, dat al tien jaar op rij de titel wist te veroveren en zowel financieel als sportief de concurrentie overvleugelt in eigen land. Traditieclubs Rapid en Austria Wien zijn elk jaar kandidaat voor de subtop. Daarnaast is LASK uit Linz ook stilaan uitgegroeid tot een subtopper. De adelbrieven die de club kan voorleggen ogen dus mooi, en gelukkig doet ook de selectie die ik ter beschikking krijg dat. Niet ontzettend veel bekende namen, al springen er wel enkele namen uit die ik er graag even uitlicht. William Boving, is amper 20 jaar en kwam een jaar geleden over van FC Kopenhagen. De Deense spits scoorde in zijn debuutseizoen nog maar 1 keer, maar ik verwacht dit seizoen heel andere cijfers van hem. Onhoud de naam! Javi Serrano is ook al zo'n jongeling (20) en wordt gehuurd van Atlético Madrid. Dat alleen al zegt eigenlijk al genoeg over de kwaliteiten van de Spaanse centrale middenvelder. De volgende in de rij is een bekende voor de Nederlanders: Kjell Scherpen (23) wordt ook al gehuurd. Hij staat onder contract bij Brighton maar om zijn ontwikkeling niet te blokkeren mag hij het bij ons laten zien. En ik geloof dat hij dat ook gaat doen. Spoiler Met nog wat transfers tussendoor, en sommige jongens die genoten van wat extra vakantie, werkten we een ultrakorte voorbereiding af. In amper twaalf dagen tijd werkten we vier wedstrijden af. Wie daarin onze tegenstanders bepaalde, mogen ze trouwens ook even op strafkamp sturen. Met twee clubs uit de Bundesliga en één die mag deelnemen aan de voorrondes van het kampioenenbal, was de voorbereiding naar mijn zin veel te zwaar. Toch vielen de resultaten allemaal onze kant uit. Werder Bremen werd geklopt. Antwerp kreeg een pak voor de broek. En ook FC Köln moest eraan geloven. Dat onze eigen reserves drie keer tegen onze eerste ploeg wisten te scoren, zegt misschien nog wel iets de sterkte van die reserves. Spoiler We lijken er klaar voor. Tags & reacties Spoiler @delichris @MNie @Djurovski @ElMarcos @Fantasy @Nom de Guerre @Boyzone Thanks! Hopelijk blijft de keuze mij ook bevallen. De eerste tekenen ogen in ieder geval al positief! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 16 juli Share Geplaatst 16 juli Sturm und drang in Graz 😉 Leuke competitie, toffe club ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 16 juli Share Geplaatst 16 juli Degelijke ploeg zeg en dat zien we terug in de oefenwedstrijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 17 juli Share Geplaatst 17 juli Een leuke selectie heb je en de voorbereiding ziet er ook goed uit voor je. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 17 juli Share Geplaatst 17 juli Geen Biereth in de selectie? Dacht dat die zojuist pas een definitieve transfer gemaakt had richting Sturm Graz na een uitleenperiode? Staat een aangename selectie! Veel bekende namen Bryan Teixeira en Boving zijn in feite spelers die op elke aanvallende positie uit de voeten kunnen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
'Jochem Geplaatst 17 juli Share Geplaatst 17 juli Leuke club en uitdaging. Prima voorbereiding gehad zo te zien, succes ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 17 juli Auteur Share Geplaatst 17 juli - 132. De seizoensstart - Wat moet je nu precies verwachten na zo'n korte voorbereiding? Vooraf werd ons een tweede plaats voorspeld, maar wat is zo'n prognose uiteindelijk waard? Met een openingspartij tegen Austria Wien zouden we wellicht snel weten waar we stonden. We gaven de bezoekers uit het paarse gedeelte van de hoofdstad een pak voor de broek: 4-0 was het verdict. Die goede start bleek geen toeval want ook op speeldag twee grepen we de drie punten. Via onze twee spitsen, want we spelen in een systeem met twee aanvallers, werd het 0-2 bij LASK. Wat volgde was een drieluik waarin onze jongens van de tweede rij voluit hun kans kregen, en grepen. Tegen laagvliegers Klagenfurt, BW Linz, en TSV Hartberg werd er telkens met 2-1 gewonnen. Spoiler Dat zorgt ervoor dat we eind augustus na vijf wedstrijden op vijftien punten staan. En daarmee prijken we natuurlijk op de eerste plaats. Belangrijker is echter het verschil met de grootste titelkandidaat, RB Salzburg. Zij kenden geen vlekkeloze start en bleven al drie keer steken op een gelijkspel. Hierdoor heb we momenteel al een kloofje van zes punten weten te slaan. Op speeldag 7 ontmoeten we hen voor de eerste keer, afwachten hoe de onderlinge waardeverhoudingen dan blijken te liggen. Spoiler Volgende keer belichten we trouwens onze voorrondes in het kampioenenbal, want er was natuurlijk ook een reden dat we in de Bundesliga al drie keer roteerden. Tags & reacties Spoiler @delichris @MNie @Djurovski @ElMarcos @Fantasy @Nom de Guerre @Boyzone @Jónstærke @'Jochem Bedankt voor alle reacties! Hoe degelijk onze ploeg is, heeft de start ondertussen al een beetje uitgewezen. Biereth komt trouwens pas in de winterstop over (met een huurtransfer). Ik kijk er alvast naar uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 17 juli Share Geplaatst 17 juli Je bent weer zeer sterk onderweg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 17 juli Share Geplaatst 17 juli Hoppa, blitzstart! Wie nam tot nog toe de meeste doelptn voor z'n rekening? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 17 juli Share Geplaatst 17 juli Leuke club en competitie. De start is direct weer heerlijk hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
'Jochem Geplaatst 17 juli Share Geplaatst 17 juli Beste start die je kon hebben, ook gelijk een gat geslagen met Salzburg wat niet heel ongunstig is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 18 juli Share Geplaatst 18 juli Dit is wel een start die je graag wenste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 18 juli Auteur Share Geplaatst 18 juli - 133. De Europese voorrondes - We kwamen dit jaar uit in de voorrondes van de Champions League. Als Oostenrijks vice-kampioen deden we dit in het zogenaamde League Path, en dan weet je dat er best enkele kleppers als tegenstanders mogelijk zijn. Dat werd ook meteen bewezen tijdens de eerste loting toen het Franse Olympique Marseille uit de koker kwam. We begonnen dan ook met zeer bescheiden ambities aan onze eerste wedstrijd, maar verbaasden niet alleen vriend en vijand, maar ook mezelf eerlijk gezegd. Na nog geen halfuur stond het al 3-0. Uiteindelijk stokte de machine in de tweede helft op vier doelpunten, maar een spraakmakende zege was wel ons deel! In de return moesten we ons natuurlijk nog weinig zorgen maken, al slaakte ik toch een beetje een zucht van opluchting toen we de openingsminuten wisten te overleven, want ei zo na hadden we na enkele minuten al 2-0 in het krijt gestaan. Uiteindelijk verloren we met het kleinste verschil, maar dat was natuurlijk ingecalculeerd na de heenmatch. In de laatste voorronde troffen we het Portugese Braga, dat eerder RC Genk had gewipt. Opnieuw wisten we vier keer raak te treffen in de heenwedstrijd, dankzij onder meer een hattrick van onze spits Wiodarczyk. De bezoekers lieten zich echter niet helemaal weg spelen en scoorden ook tweemaal, waardoor de return zeker nog van belang was. In die return waren we minstens de evenknie van de Portugezen maar kwamen we wel tot twee keer toe op achterstand. In blessuretijd gingen we er echter nog op en over, dankzij een doelpunt van elk van onze spitsen. In stijl richting het kampioenenbal! Spoiler We waren ons natuurlijk bewust dat een zware loting tot de mogelijkheden behoorde maar uiteindelijk ben ik daar best tevreden over. Met Manchester City treffen we een droomaffiche. Met Porto en Lazio krijgen we twee andere tegenstanders die ons individueel ruimschoots overtreffen, maar niet noodzakelijk onklopbaar hoeven te zijn. We zijn dus gezond ambitieus en willen ons graag mengen in de strijd om de derde plek. Spoiler Tags & reacties Spoiler @delichris @MNie @Djurovski @ElMarcos @Fantasy @Nom de Guerre @Boyzone @Jónstærke @'Jochem Bedankt voor het reageren! We zijn nu ook voor het eerst 'echt' getest, en die hebben we meteen met glans doorstaan. Qua doelpuntenmakers springen tot hiertoe onze spitsen Boving en Wlodarczyk er bovenuit, maar ook onze flankspelers en middenvelders pikken als een goaltje mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 18 juli Share Geplaatst 18 juli Stevig uitgehaald tegen l’OM, Braga schatte ik wel wat lager in, maar om met Sturm Graz zo fluitend door te gaan had ik je niet gegeven. Sterk werk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 19 juli Share Geplaatst 19 juli Je hebt goede teams verslagen en wie weet wat er mogelijk is in de poulefase. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 19 juli Share Geplaatst 19 juli De kracht van het collectief overwint vaak tegen dit soort grotere clubs, die als los zand aan elkaar hangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 19 juli Share Geplaatst 19 juli Met de teams die je hebt verslagen in de voorrondes van het miljardenbal heb ik toch wel vertrouwen dat jij iets moois kunt neerzetten in de groepsfase. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 19 juli Share Geplaatst 19 juli Knappe resultaten in Europa en een stevige poule maar plek 3 is zeker niet onmogelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
'Jochem Geplaatst 21 juli Share Geplaatst 21 juli Knap dat je je geplaatst hebt voor de groepsfase van de CL na toch een zware voorronden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 22 juli Auteur Share Geplaatst 22 juli - 134. Eerste competitiehelft 2023-2024 - Na onze perfecte start met 15 op 15 in juli en augustus was het natuurlijk kwestie van die zo lang mogelijk door te trekken. Te beginnen met een zege in de derby tegen Wolfsberger. Een wedstrijd onder hoogspanning met andere woorden, maar gelukkig trokken we de drie punten wel over de streep. Al ging dat zeker niet zonder slaag of stoot. De winning goal viel pas tien minuten voor affluiten. Vervolgens was het op speeldag 7 tijd voor de eerste krachtmeting met die Roten Bullen uit Salzburg. We speelden op verplaatsing en dus was de eerste opdracht vooral om niet te verliezen. We deden zelfs beter want waren verre van de onderliggende partij, en kwamen op slag van het uur ook op voorsprong. Die konden we echter niet vasthouden want de thuisploeg kwam 18 minuten voor tijd opnieuw langszij. Toch kwamen we voor mij eigenlijk als morele winnaar uit de wedstrijd. Nadien knoopten we opnieuw aan met de overwinning. Achtereenvolgens werden Rapid Wien, Austria Lustenau, WSG Tirol en Rheindorf Altach relatief eenvoudig opzij gezet. De eerste wedstrijd van november, toen we het op speeldag 12 opnamen tegen Linz ASK, kwam wat ongelegen in een druk schema maar na een heuse spektakelpartij (5-4) hielden we ook daar opnieuw drie punten aan over. Het leek ons vleugels te geven want RB Salzburg bleef ondertussen maar kwistig punten laten liggen terwijl wij maar bleven winnen. Nadat we wonnen van Klagenfurt, kregen zowel een BW Linz als TSV Hartberg een bolwassing. De laatste competitiewedstrijd voor de winterstop draaide dan weer uit op een kleine deceptie. Op het veld van Wolfsberger bleven we immer steken op een doelloos gelijkspel. Spoiler Niet getreurd echter want met 44 punten na 16 wedstrijden staan we comfortabel aan de leiding. Eerste achtervolger Austria Wien volgt op 7 punten. Titelfavoriet RB Salzburg kijkt al tegen een kloof van 14 punten aan, en heeft zelfs een wedstrijd meer gespeeld. Spoiler Tags & reacties Spoiler @delichris @MNie @Djurovski @ElMarcos @Fantasy @Nom de Guerre @Boyzone @Jónstærke @'Jochem Bedankt voor alle reacties! We hebben de lijn weten door te trekken ondertussen, ondanks dat we niet altijd met onze sterkste elf konden aantreden in de competitie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 22 juli Share Geplaatst 22 juli Je bent lekker in vorm. RB Salzburg val heel erg tegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten