ElMarcos Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 De titel zou je toch moeten kunnen pakken als je kijkt naar de ranglijst en hoe je spelers presteren in de individuele lijstjes. In de beker lijk je kansloos, maar wellicht dat deze ploeg toch schrikt van de omgeving waar ze nu naar toe mogen. Who knows! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 Leuk om ook door te stoten in de beker. De volgende ronde lijkt een grotere uitdaging, maar gezien het thuisvoordeel is een stunt misschien niet volledig uit te sluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 Mooi dat je ook in de beker succes heb weten te behalen. Hopelijk kan je er een leuke stunt aan toevoegen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 Dat zou een mooie stunt zijn zeg als je die weet te verslaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 17 november 2023 Auteur Share Geplaatst 17 november 2023 Nu we door zijn in de beker, gaat de aandacht eerst weer naar de competitie. Daarin spelen we, net als in de eerste wedstrijd in de heenronde, eerst tegen Karlskrona. Ook deze keer weten we te winnen, door twee goals van Dylan Kosik Sulaiman en een kopbal van Emil Grimbe. Zakelijke overwinning, niets hoogstaands, maar wel fijn dat we in staat zijn dit soort overwinningen te boeken. Geen vuiltje aan de lucht zou je dus denken. Wel, we spelen 3 wedstrijden in 6 dagen door de bekerwedstrijd die er even bij kwam. Nu hebben we een bredere selectie dan andere teams, maar dan nog is dit er misschien wel te veel aan. Ik geef de spelers een aantal dagen rust, maar aangezien ze niet helemaal wedstrijdfit zijn door de lange zomerstop, lijken ze ook niet zo snel te herstellen voor de wedstrijden die nu volgen. Ik moet zodoende noodgedwongen Grimbe, Rossborg, Skillermo en Bock rust geven. Lilja, Cederholm, Backaliden en Kosik Sulaiman zijn eigenlijk ook te moe om te starten, maar starten toch - ik kan het me niet veroorloven mijn halve team te wisselen, zo goed zijn de reserves nu ook weer niet… Wat vervolgens ook blijkt - we gaan er thuis met 1-0 af tegen Ariana FC die voor deze wedstrijd 7e staan. Onverdiend, dat wel, maar daarentegen creëren we ook gewoon niet genoeg. Gelukkig echter, is IFK Trelleborg (onze aanvankelijke concurrent en in de zomerstop nog de nummer 2 in de competitie) niet goed aan de wedstrijden na de zomerstop begonnen. Ze laten voor de tweede wedstrijd op rij punten liggen en worden ingehaald door IFK Malmö. Hiermee komen we in die zin goed weg, maar ideaal is het niet. Zeker niet met de volgende wedstrijd binnen 3 dagen op de planning. De dag na de wedstrijd meldt zich mijn assistent, Sandro Nalic, bij me. Hij heeft opgevangen dat er weer een aantal clubs geïnteresseerd zijn in onze spelers. Met name de goed presterende Dylan Kosik Sulaiman en Linus Bock zijn onderwerp van interesse voor teams uit het Superettan, het tweede niveau in Zweden. Hoewel ik besef dat dit een mooie stap voor beiden zou zijn, behoud ik deze jongens het liefste natuurlijk zelf. Ik bied Linus Bock snel een nieuw contract aan (want afgelopend contract einde jaar). Hetzelfde doe ik met Dylan Kosik Sulaiman. Die laatste komt echter dezelfde dag nog met het volgende nieuws: Oh. Dat is een streep door de rekening. Ik snap het wel, 120 euro per week gaat hij bij ons niet krijgen, dan moet hij verder. Dat is alleen weggelegd voor de écht belangrijke mensen binnen onze club. Zoals onze assistent trainer van de U19s. Goed goed, ik houd er al over op... @19CH98; @Marius; @Djurovski; @chrisje1993; @Tim Windt; @ElMarcos; @bas huijsmans; @De Raam; @KayDeManaager; @Satioz; @Brattbakk; @FlyD ElMarcos - ja mee eens, eigenlijk mag dit niet mis gaan. Haha! Tijd voor een echte Rosengårdse verwelkoming dus Marius - Ja, wordt wel lastig! Maar wie weet door het thuisvoordeel.. 19CH98 - fingers crossed maar weer Djurovski - we gaan het zeker proberen! Die Hoffnung stirbt zuletzt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 17 november 2023 Share Geplaatst 17 november 2023 Die nederlaag is misschien nog minder erg dan zo één van je betere spelers te zien vertrekken ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 17 november 2023 Share Geplaatst 17 november 2023 Je hebt het gaatje naar onder kunnen vergroten dus goed nieuws lijkt mij. Dat je zelf dan ook een duel verliest is slechts een detail. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 17 november 2023 Share Geplaatst 17 november 2023 In de competitie gaat het op en neer nu even, maar je blijft bovenaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 17 november 2023 Share Geplaatst 17 november 2023 Je doet het erg goed, ik ontvang graag een tag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 17 november 2023 Share Geplaatst 17 november 2023 Zonde dat je een van je beste spelers ziet vertrekken.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 17 november 2023 Auteur Share Geplaatst 17 november 2023 En ook nu gaat echter het leven weer door. We spelen uit bij Österlen FF. Gelukkig waait het ook deze keer niet, dus geen wegwaaiende ballen die in de zee belanden. We spelen deze wedstrijd opnieuw zonder een aantal vermoeide sterkhouders. Zo missen we onze vertrekkende spits, Kosik Sulaiman, onze aanvoerder Cederholm, Frimbe, Lilja en Backaliden. Hoewel in de eerste minuut de bal door beide teams minimaal 6x weggegeven wordt, komen we in de tweede minuut op voorsprong door Daniel Lagerlöf, onze 20-jarige middenvelder die te weinig speelt doordat hij te goede spelers voor zich heeft. Misschien toch maar wat vaker opstellen… Helemaal als hij in de 8e minuut een voorzet op het hoofd van centrale verdediger Ziarat doet landen - 2-0. Voor rust lopen we nog uit naar 4-0, waarna Österlen FF iets terug doet - 4-1 in ons voordeel bij de rust. Omdat de wedstrijd wel gespeeld lijkt, besluit ik nog een aantal jonge spelers in te brengen. Dit komt het spel niet per se ten goede, er worden geen doelpunten meer gescoord. Na de wedstrijd - zowaar in de bus nog, word ik even terzijde geroepen door linksbuiten Ajdin Avdic. Hij heeft een aantal dingen om met me te bediscussiëren. Hij valt er nogal over dat ik kritisch ben over zijn optredens op training. Avdic krijgt van de assistenten al wekenlang het laagste cijfer op de trainingen (tussen de 6 en 6,25) en ik vind dat hij wel beter kan. Dat vertel ik hem dan ook regelmatig, en dit keer besluit ik dat ik vind dat het beter is als we een doel gaan stellen zodat hij een bepaald trainingsniveau heeft waar hij zich op kan gaan richten. Dat lijkt Avdic echter geen fijn idee, hij heeft liever garanties dat hij toch wel speelt. @#%!#$^, die patatgeneratie tegenwoordig ook... Met een gemiddelde vorm van 6,7 in een winnend team, lijkt me het niet dat hij recht heeft op garanties, aangezien hij alles behalve onmisbaar is - in tegenstelling tot wat ik aan het begin van het seizoen nog dacht! Tot mijn grote verbazing vraagt hij echter ook om een nieuw contract, omdat hij vindt dat hij niet voldoende verdient bij ons. Nadat hij afgelopen zomer al opzichtig aan het rellen was om weg te mogen, vervolgens kritiek had op mijn team talks, eveneens kritiek had op de wijze waarop ik zijn teamgenoten geen transfer gunde, is dit binnen 16 competitiewedstrijden de 4e keer dat hij nu ongelukkig is bij ons. Ik besluit dat hij geen nieuwe deal gaat krijgen en op zoek kan gaan naar een nieuwe werkgever vanaf volgend seizoen. Waarom niet nu? Omdat we op de flanken in de breedte niet genoeg mensen hebben… Geloof me, het liefste had ik hem ter plekke direct uit de bus geschopt... Zes dagen later spelen we een thuiswedstrijd tegen Kristianstad FC. Een spits met een bijzondere naam maakt de 1-0. Ik wist dat ze hier lapjes voor hadden, maar dit…? Enfin, vertrekkend spits Kosik Sulaiman maakt binnen het half uur gelijk en waar ik dan verwacht dat we over Kristianstad heen gaan denderen, doen we dat uiteindelijk niet. Sterker nog, er moeten vier wissels aan te pas komen om pas een kwartier voor tijd tot een overwinning te kunnen komen. Gelukkig maken we dan kort voor tijd nog eentje - een geweldig afstandsschot van Kosik Sulaiman - en de overwinning is zeker gesteld. 3-1. Omdat Avdic opnieuw een kutpot speelt, check ik mijn scoutingsrapporten nog eens door, en het valt me op dat een interessante speler die we scoutten toen hij nog een club had, inmiddels geen club meer heeft. Destijds had hij geen interesse om bij ons te komen, wie weet zit dat nu anders. Ik besluit om hem een contract aan te bieden… en een dag later tekent hij. Welkom, David Burubwa. Wat mij betreft is hiermee Avdic verbannen tot de tribune of bank vanaf nu. Even overweeg ik hem mee te nemen in de komende wedstrijd omdat Tshutshu Wa Tshakasua terugkomt van een blessure - maar dan alsnog zet ik hem liever op de tribune. @19CH98; @Marius; @Djurovski; @chrisje1993; @Tim Windt; @ElMarcos; @bas huijsmans; @De Raam; @KayDeManaager; @Satioz; @Brattbakk; @FlyD; @Kyrill Marius - zo voelt het wel ja... 19CH98 - yes, the bigger picture ! ElMarcos - en nu volhouden! Kyrill - leuk, thanks!! Tim Windt - ja heel zuur, vorig jaar was ie niet zo super, maar dit seizoen is hij goed op dreef... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 17 november 2023 Share Geplaatst 17 november 2023 Mooie en goede post, gaat erg goed! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 17 november 2023 Share Geplaatst 17 november 2023 Je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt en de resultaten zijn ook sterk, ga zo door! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 Lekker bezig qua resultaten en dan ook nog eens een nieuwe speler erbij! Loopt daar los zo te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 Het ziet er steeds beter uit. Leuke speler gehaald wel zuur om zo je spits te verliezen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 Leuke post weer en goed dat je meteen bent gaan kijken na wederom gezeik met Advic. Al denk ik dat ze Advil minder blij gaan zijn. Scheelt toch veel hoofdpijn nu zijn gezeur ophoudt..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 20 november 2023 Auteur Share Geplaatst 20 november 2023 Nog één potje voetballen voor we de volgende bekerwedstrijd hebben. En niet tegen de minste tegenstander, de volgende pot is namelijk uit bij Hässleholms IF, de nummer 2 van vorig seizoen - en de nummer 3 tot op heden van dit seizoen. Ze draaien gemiddeld minder dan vorig seizoen, met een hoop gelijke spelen tot gevolg. Wel waren ze het team dat het langst ongeslagen bleef dit seizoen - mede door de vele gelijke spelen. Dat komt vermoedelijk omdat ze de wedstrijden volledig lamleggen met verdedigend spel en zwak aanvallend spel. Althans, zo deden ze het wel tegen ons. Allemachtig, wat saai. Toen we in de rust de kleedkamer binnen kwamen vroegen we ons af waar de tijd toch gebleven was, zaten er echt al 45 minuten op? In de tweede helft meer van hetzelfde, helaas. Volgens de xG hadden we wel moeten scoren, dit hebben we echter nagelaten. Zo eindigt de wedstrijd in een bloedeloze 0-0. Wat een saaie pot, zeg. Zelfs onze aanvallende wissels konden het tij niet keren. Een schuin oog op de competitie werpend wordt me echter duidelijk dat ook onze vrienden van IFK Trelleborg opnieuw punten laten liggen, waar IFK Malmö weer iets dichterbij komt. Enfin, dat zijn zorgen voor later. We gaan ons richten op de beker. Eskilsminne komt langs voor een potje in de hel van Rosengård. Die toch wel heel leeg gaat zijn, verwacht het clubbestuur... 100 supporters, allemachtig, dat is teleurstellend. Misschien omdat men verwacht dat we hier genadeloos aan de kloten gaan krijgen, ik weet het niet. Maar ik had van onze supportersschare toch wel ietwat meer ondersteuning verwacht. Het is toch mooi dat ook Eskilsminne supporters mogen meenemen. Dit moet wel het grootste kutteam van Zweden zijn, er heeft namelijk slechts één supporter de moeite genomen om de barre tocht van 43 minuten te maken. Mooiweersupporters. Goed, de onze eigenlijk ook. En het is eind augustus. Maar dan nog. De wedstrijd dan. We zijn gelukkig blessurevrij en dus starten we “gewoon” in onze sterkste opstelling. We nemen direct het initiatief in de wedstrijd en creëren een paar kleine kansjes. Halverwege de eerste helft lijken we wat weg te zakken, zodat ook Eskilsminne een paar kansjes creëert. We lijken elkaar in leven te laten tot schaduwspits Emil Skillermo de voorzet van linksback Linus Bock binnentikt, na een snelle counter. Wow! 113 van de 114 supporters gaan uit hun dak in het stadion, al denk ik dat er op de bank het hardste geschreeuwd wordt! Tot we zien dat de grensrechter met zijn vlag in de lucht staat. Afgekeurd, Bock stond buitenspel… Dan nog, het is een positieve noot aan een verder gelijk opgaande eerste helft. Ik gooi er een karakteristieke scheldkanonnade tegen aan in de rust en hoop op een reactie. Die komt er. Minuut 48, 1-0. Emil Skillermo laat zich uit de dekking zakken om een bal terug te leggen op middenvelder Lilja, die schiet kiezelhard in de linkeronderhoek. Dit keer geen vlag, dus we staan gewoon echt voor!!! 20 minuten later wordt die vreugde tenietgedaan, hoewel we zeker niet de mindere partij zijn. Dit seizoen is echter gebleken dat we ook niet de mindere partij hoeven te zijn om doelpunten tegen te krijgen. Middenvelder Backaliden gaat er te slap in. Verdediger Grimbe laat zich eenvoudig uitkappen, Eskilminne-spits Mohammed schiet een bal met veel curve in de rechteronderhoek. 1-1. #%^*#%^*%# Met nog 20 minuten op de klok wordt deze wedstrijd ineens een stuk onaangenamer. We komen er ook niet echt meer uit. Zij ook niet, en zo lijken we na 90 minuten op een gelijke stand af te stevenen. Maar dan. In de 93e minuut is het verloren zoon, verschoppeling, verstotene, niemand minder dan invaller Ajdin Avdic die een gekraakt schot van Tshutshu Wa Tshakasua binnen schiet van een meter of 5. De vreugde is intens. Onze 113 supporters steken massaal vuurwerk af, bengaals vuur in de hel van Rosengård! Eskilminne is er zo van onder de indruk dat ze de bal direct na de aftrap verliezen, en zo houden wij vast tot het eindsignaal. 2-1, door in de beker! Na de wedstrijd een kratje bier in de kleedkamer. Welbekend bij Kelderklassers maar ook in het (semi-)profvoetbal in Zweden een goed gebruik. Nadat het kleedkamerbier (en kantinebier) op is, gaan we uit eten met het bestuur en de spelers, bij Pub Vagabond. Een iets grotere tent waar ze prima bier en maaltijden serveren. We blijven er tot in de late uurtjes, ik weet er niet alles meer van. Wat me nog wel helder voor de geest staat is wanneer voorzitter David Höglund, samen met mijn assistent Sandro Nalic en ikzelf, als één van de laatsten na middernacht huiswaarts willen gaan. Tot voorzitter Höglund er achter komt dat, jawel, zijn fiets gestolen is. Tja. Het blijft Rosengård… @19CH98; @Marius; @Djurovski; @chrisje1993; @Tim Windt; @ElMarcos; @bas huijsmans; @De Raam; @KayDeManaager; @Satioz; @Brattbakk; @FlyD; @Kyrill Kyrill - thanks! Hopelijk blijft dat zo! Door in de beker 19CH98 - thanks! Marius - jaja, niets is te gek hier hahah Djurovski - behoorlijke domper dat inderdaad... Hopelijk kan ik hem goed vervangen komend seizoen. ElMarcos - nou, na deze update had ik de Advil ook wel nodig na het bezoekje aan de kroeg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 Leuke update, het gaat goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 Lekker om door te stoten in de beker! Hopelijk nu een tegenstander met naam en faam! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 Mooie overwinning in de beker en dat er daarna diep in het glaasje werd gekeken is natuurlijk niet zo gek! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 Na een saaie competitiewedstrijd een zeer spectaculair bekerduel. Fijn om te zien dat je hebt weten te winnen, ben benieuwd of je in de volgende ronde al een absolute topclub mag verwelkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 Die arme arme enkele supporter. Wat een kutdag zou die hebben zeg. Wel heerlijk resultaat voor die overige 99 supporters. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 21 november 2023 Auteur Share Geplaatst 21 november 2023 Omdat ik niet had verwacht dat we door zouden gaan in de beker, heb ik me ook niet voorbereid op het verdere schema van deze beker. Het blijkt echter zo te zijn dat de volgende ronde een kleine competitie is met 4 teams, waarvan slechts de winnaar doorgaat, en wel naar de kwartfinale van de beker. Wat me echter wel verbaast is dat de loting ervan (en dus ook het vervolg van het bekertoernooi) pas volgend kalenderjaar plaatsvindt. Wat vreemd is, gezien het feit dat de competitie normaliter tussen maart en oktober afgerond wordt. Maar goed, mag de pret niet drukken. Met een beetje geluk hebben we volgend seizoen een nog sterkere selectie en kunnen we de vruchten plukken van het voorbereidende werk van dit seizoen. Voorzitter David Höglund is met een taxi thuisgekomen (na het ontbreken van een fiets), vertelt hij met een enigszins naar drank stinkende adem, the day after. Mooie gast. Misschien liggen we elkaar toch beter dan ik aanvankelijk dacht… Back to the matter at hand. Geheel in stijl met de vorige wedstrijden wordt er kort na de bekerwedstrijd alweer een competitiewedstrijd ingepland. Dat is er eentje tegen Färjestadens GoIF. We schieten uit de startblokken in deze wedstrijd, gek dat het nog tot de 25e minuut duurt voor we scoren. Het is Tshutshu Wa Tshakasua die op aangeven van Dylan Kosik Sulaiman scoort. Acht minuten later maken we de 2e, dit keer scoort de ander, op aangeven van de ene. Zo hebben ze elkaar mooi aan een doelpunt geholpen. We moeten er meer maken, maar zolang het 2-0 blijft is er niets aan de hand. Als Färjestadens GoIF in de 65e minuut 2-1 maakt is er wel iets aan de hand, maar gelukkig ontbreekt het ze aan daadkracht en kwaliteit om daadwerkelijk door te drukken. We winnen, verdiend, met 2-1. Negatieve kanttekening is dat één van onze mannen in vorm geblesseerd uitvalt. We moeten het aanstaande wedstrijd zonder Dylan Kosik Sulaiman doen. De komende wedstrijd is uit, bij FBK Balkan. Die spelen echter in hetzelfde stadion als wij, dus van een uitwedstrijd kun je niet echt spreken. De spelers voelen zich er in ieder geval thuis, wat ook blijkt als we na 38 minuten met 3-0 voor staan. Geen vuiltje aan de lucht, zo lijkt… Echter, FBK Balkan weet voor rust nog twee (!) keer te scoren, en zo gaan we met een veel spannendere tussenstand aan de thee. Als verdediger Emil Grimbe een oliedomme tackle inzet en 20 minuten voor tijd mag inrukken na een rode kaart, wordt het wel echt spannend. Ik ben er absoluut niet gerust op en dat blijkt terecht, 3 minuten voor tijd maakt FBK Balkan gelijk. Wij gooien dan alles nog om, om toch een overwinning te kunnen boeken, maar de wedstrijd lijkt onbeslist te gaan eindigen. Tot een corner voor ons eindigt in een onschuldig luchtduel waar verdediger Cederholm omver geduwd wordt. En de scheidsrechter de bal op de stip legt. Tshutshu Wa Tshakasua legt aan om zijn 3e van de dag te maken, en dat lukt! Yesssss! In de 5e minuut van blessuretijd staan we weer voor, en daarbij blijft het ook! @19CH98; @Marius; @Djurovski; @chrisje1993; @Tim Windt; @ElMarcos; @bas huijsmans; @De Raam; @KayDeManaager; @Satioz; @Brattbakk; @FlyD; @Kyrill Kyrill - thanks! Marius - ja was al helemaal gespannen, maar de loting laat nog even op zich wachten! ElMarcus - hoort er bij 19CH98 - ja fingers crossed, een lucratief uitduel is ook prima! Djurovski - absoluut haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Spannende duels zeg, knap nog winnen met 10 man! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Niet de allerbeste overwinningen van het seizoen maar punten zijn punten natuurlijk. Op deze manier heb je al een mooi gaatje met de rest van het veld. Ga zo door! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten