bas huijsmans Geplaatst 24 oktober 2023 Share Geplaatst 24 oktober 2023 (bewerkt) Hallo Managers! Welkom bij een nieuw en opwindend hoofdstuk in de wereld van FMOC24. In deze online save game gaan wij alweer voor de 4e keer de strijd met elkaar aan. Na de langlopende saves waarbij iedereen verspreid door Europa zat in FM21 en FM22 kregen wij na 4 seizoen helaas een foutmelding in onze save in FM23. Deze save hebben wij toen helaas moeten stoppen en zijn wij, met een kleiner groepje, verder gegaan met zijn allen in Engeland en hebben wij hier ook nog een seizoen of 5 kunnen spelen. Nu de bèta van FM24 uit is, gaan wij weer op verspreid door Europa beginnen in FM24. Onder andere @chrisje1993, @Arezo, @Whitewolf345, @Glenn08 en ik zullen weer mee doen. In deze novelle zal ik proberen de voortgang bij te gaan houden. Hopelijk ga ik hier hulp bij krijgen zodat de Online save vanuit verschillende perspectieven bekeken kan worden. Startdatum: 12 november 2023 Speeltijden: Elke zondag en maandagavond van 20:00 tot 22:30 Naast Christiaan, Paul, Barry, Glenn en mij hebben wij nog vele andere managers die al mee doen. Zie de tabel wie waar gaat starten (en hopelijk voor iedereen ook eindigen) Wil jij jouw manager vaardigheden nou ook eens testen tegen andere managers in plaats van tegen de AI? Er kunnen altijd nog meer mensen mee doen! Hoe kan ik mee doen of aan meer informatie komen? - Stuur mij hier even een persoonlijk berichtje. Dan kunnen we via daar contact hebben over enkele vragen en hoe het verder kan. - Reageer hier onder met jouw vragen of opmerkingen en ik zal ze uiteraard behandelen. Op het moment van schrijven zijn wij dus al met een groepje van 18 managers die verdeeld over Duitsland, Engeland, Portugal, Servië en Spanje zullen gaan starten. De competities die ingeladen zullen worden zullen dan ook die competities zijn met daarbij Nederland, Italie en Frankrijk. Dus er zijn nog genoeg interessante clubs over. Dus heb je interesse of ken je iemand die interesse kan hebben, laat het weten via een PB of een tagje voor die persoon. Ik ben benieuwd wat voor tactische genieën deel gaan nemen. Tot ziens op het virtuele veld! Daarnaast nog even een bedankje voor @De Raam voor het creëren van de banner! 26 oktober 2023 bewerkt door bas huijsmans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 24 oktober 2023 Share Geplaatst 24 oktober 2023 Ik heb wel interesse. Is er een vaste speeldatum? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 24 oktober 2023 Share Geplaatst 24 oktober 2023 Ben benieuwd naar de verhalen. Als ze net zo leuk zijn als dat we af en toe in de podcast voorbij hoorden komen kijk ik er erg naar uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 24 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 24 oktober 2023 8 minuten geleden zei Lensherr: Ik heb wel interesse. Is er een vaste speeldatum? Yes, wij spelen elke zondag en maandagavond van 20.00 tot minstens 22.30! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 24 oktober 2023 Share Geplaatst 24 oktober 2023 Had ook eventueel wel interesse gehad maar ben bang dat ik het niet ga volhouden of alle speelavonden aanwezig kan zijn. Wellicht volgend jaar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 24 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 24 oktober 2023 2 uur geleden zei De Raam: Had ook eventueel wel interesse gehad maar ben bang dat ik het niet ga volhouden of alle speelavonden aanwezig kan zijn. Wellicht volgend jaar! Dat is begrijpelijk. Je kan natuurlijk altijd joinen ook later nog in de save. Een avondje een keer niet aanwezig zijn is natuurlijk ook geen probleem. Bijna niemand krijgt dat voor elkaar. Op zondag blijf ik ook geregeld in de kroeg zitten en sla ik die over Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 26 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 26 oktober 2023 Zoals in het overzicht in de openingspost te zien is, ga ik deze online carrière met Real Sociedad spelen. De combinatie van Champions League voetbal met een heel erg leuk elftal heeft de doorslag voor mij gegeven. In het eerste seizoen kunnen we ons hopelijk direct meten met de gevestigde namen, maar is de druk nog niet extreem hoog. Een ideaal moment om in te stappen vind ik zelf. De dragende spelers kunnen nog een tijdje mee zodat de jonge talenten zich in alle rust kunnen ontwikkelen. Aan mij de taak om er voor te zorgen dat deze 'machtsovername' van de jonge garde goed verloopt en dat er op dat moment een nieuwe generatie klaar staat. Er is flinke concurrentie qua andere managers in Spanje maar dat houdt de uitdaging alleen maar levend. Hieronder een korte introductie van de club Real Sociedad. Real Sociedad de Fútbol Opgericht: 7 september 1909 Bijnaam: Txuriurdines (De Wit-Blauwen), Erreala, Real Stadion: Estadio Anoeta (officieel bekend als de Reale Arena sinds een sponsorovereenkomst) Capaciteit: Het stadion heeft een capaciteit van ongeveer 39.500 zitplaatsen. Locatie: San Sebastián, Baskenland, Spanje Clubkleuren: De clubkleuren van Real Sociedad zijn blauw en wit. Geschiedenis: Real Sociedad is een van de oudste en meest prestigieuze voetbalclubs in Spanje. De grote rivaal van Real Sociedad is Athletic de Bilbao. Waar beide teams een beleid hanteerde met alleen maar Baskische spelers, is Real Sociedad hier stilletjes aan vanaf gestapt. De club heeft een rijke geschiedenis in het Spaanse voetbal. Zo wonnen ze drie keer de Copa del Rey (1909, 1987 en 2020) en werden ze tweemaal landskampioen (1981 en 1982). In 2003 verspeelde Real Sociedad op de laatste speeldag punten waardoor de titel naar Real Madrid ging. Europees hebben zij nog nooit een prijs weten te behalen. Clubmotto: Het motto van Real Sociedad de Fútbol is "Zubi Ona." Dit motto is in het Baskisch en kan worden vertaald als "Goed Doel" of "Goede Weg." Het motto weerspiegelt de waarden en de filosofie van de club en benadrukt het belang van het nastreven van nobele doelen en het volgen van de juiste weg, zowel binnen als buiten het voetbalveld. Het toont de betrokkenheid van de club bij het bevorderen van Baskische cultuur en waarden, en het streven naar positieve impact in de gemeenschap. Huidige dragende spelers van Real Sociedad: 1. Mikel Oyarzabal: Positie: Aanvaller Uitleg: Mikel Oyarzabal is de huidige aanvoerder van Real Sociedad en de verwachting is dat die dat nog lang zal blijven. Nog steeds maar 26 jaren jong en hij speelt zijn hele leven al voor Sociedad, waar hij het goed heeft. Hij begon zijn carrière in de jeugdacademie van de club en maakte snel naam als een veelbelovende aanvaller. Oyarzabal heeft een uitstekende techniek, snelheid en dribbels. Zijn voorkeurspositie is de linksbuiten positie, maar hij kan ook als spits, aanvallende middenvelder of rechtsbuiten uit de voeten. Een zeer veelzijdige speler die overal aan zijn doelpunten komt. Op dit moment staat hij op 88 doelpunten voor Real Sociedad waar de topscoorder allertijden er 144 heeft. Gaat Oyarzabal hier nog bij in de buurt komen? 2. Mikel Merino: Positie: Middenvelder Uitleg: Mikel Merino is een Spaanse middenvelder die de jeugdacademie van Osasuna doorliep voordat hij via Borussia Dortmund en Newcastle in 2018 bij Real Sociedad terecht kwam. Een heuse metronoom op het middenveld. Het spel verplaatsen van links naar rechts, weinig balverlies en met slimme keuzes het spel tikkende houden. Verdedigend is die even slim en is hij cruciaal in het druk zetten van Real Sociedad. 3. Takefusa Kubo: Positie: Middenvelder/Aanvaller Uitleg: Takefusa Kubo is de Japanse Messi die in de jeugd van Barcelona en Real Madrid gespeeld heeft. Misschien wel populairder in eigen land dan Messi. De eerste Japanse speler voor Real Sociedad brak in het seizoen 22/23 eindelijk echt door. Met 9 doelpunten en 7 assists had de dribbelaar een groot aandeel in het behalen van Champions League voetbal. Met zijn 22 jaar zit er nog veel rek in. Uitgelichte talenten 1. Mohamed-Ali Cho: De jonge aanvaller, geboren op 19 juni 2004 in Engeland, kwam aan het begin van het seizoen 22/23 voor 12-15 miljoen euro over van het Franse Angers waar hij al anderhalf seizoen in de eerste selectie zat. Met 19 wedstrijden in zijn eerste seizoen op 19 jarige leeftijd heeft hij al aan het niveau kunnen winnen. Kan hij een goaltjesdief voor Sociedad worden? 2. Ander Barrenetxea Afkomstig uit de jeugdopleiding van Sociedad en sinds 2019 definitief in de selectie van Real Sociedad. Inmiddels heeft hij op 21 jarige leeftijd al meer dan 100 wedstrijden gespeeld voor de club. Het belangrijkste wapen van de rechtsbenige linksbuiten is de dribbel die hij in huis heeft. Deze dribbel gecombineerd met een uitstekend overzicht zorgt ervoor dat hij individueel een wedstrijd kan beslissen. Zijn eindproduct laat echter nog wel wat te wensen over, maar met drie doelpunten in het huidige seizoen heeft hij zijn totaal van vorig seizoen al geëvenaard. Gaat hij nu écht definitief doorbreken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 Voor deze novelle wil ik wel graag een tag! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Whitewolf345 Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Ik zal morgen ook eens een stukje schrijven weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Veel succes allen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 14 november 2023 Auteur Share Geplaatst 14 november 2023 Daar zijn wij weer. Nu de stofwolken zijn opgetrokken kunnen wij de balans gaan opmaken van de eerste twee speelavonden. Uit het verleden blijkt dat dit altijd speelavonden zijn die erg lang kunnen duren. Iedereen is nieuw bij de club en iedereen wil de selectie naar hun hand zetten. De ene manager trekt elke speler van onder de 18 aan die weet dat er lucht in de bal zit in plaats van zand, een ander stuurt elke speler die ouder is dan 26 direct de laan uit omdat hier nu nog geld aan te verdienen is. Er ontstaan verassende transfers, maar ook de standaard wonderkinderen vinden vaak al snel een nieuwe club. Het is in ieder geval altijd een spannende periode voor alle managers. De grootste spanning zit hem vaak in de Europese voorrondes en de competitiestart. Met de weinige tijd die je hebt in de nieuwe versie en de beperkte tijd die je hebt om je team klaar te stomen voor de competitiestart is het vaak al direct aanhaken of afhaken. Met de vele managers die mee doen ligt het niveau vaak toch net iets hoger dan bij de AI managers. Een achterstand die je oploopt in het eerste gedeelte van het seizoen is gewoon lastig weer goed te maken. Vaak duurt het even voordat we een stuk verder in de competitie zijn, maar omdat wij als organisatie nu besloten hebben om er iets strenger op toe te zien dat iedereen snel doorklikt en op vakantie gaat tussen wedstrijden door hebben wij al in bijna elke competitie al een handje vol wedstrijden kunnen spelen. Hieronder even een overzichtje van de huidige competitiestanden. Wanneer ik meer screens heb zal ik de meest opvallende transfers bespreken om vervolgens ook de start van mijn eigen team Real Sociedad uitgebreider te bespreken. Ook zal ik dan proberen om iets mooiere screens te plaatsen, maar voor nu is dit even voldoende. Duitsland Wij beginnen bij onze oosterburen. Waar de Bundesliga over het algemeen een niet veel gekozen competitie is in de FMOC saves is het dit jaar beduidend drukker in Duitsland. Ook zijn er voor jullie MU'ers twee bekende namen actief in Duitsland. @Arezo is namelijk neer gestreken in Leipzig en @Glenn08 is in Beieren gestopt bij Der Rekordmeister. Dichterbij de grens hebben Dominic (BMG) en Peter (Dortmund) een werkgever gevonden. Na 4 wedstrijden is er nog niet veel te zeggen maar het moge duidelijk zijn dat BMG en Borussia Dortmund de start niet gemist hebben. Baeyern heeft wat opstart problemen maar met winst in de Supercup tegen Leipzig laten ze wel zien dat ze er zeker nog zijn. Het Leipzig van Paul heeft de start flink gemist. Puntloos na 4 wedstrijden is een matige start, maar elke wedstrijd werd met slechts 1 goal verschil verloren. Mocht het geluk draaien dan lijkt het er op dat het nog wel goed moet komen in Oost-Duitsland. Servië Na een ruime tien en een half uur rijden richting vooral het zuiden komen wij aan in Backa Topola, Servië. 3 avonturiers hebben in Servië hun heil gezocht om daar de competitie naar een hoger niveau te tillen en te kijken hoe zij samen Servië op de kaart te zetten. TSC Backa Topola, wellicht een bekende naam voor de luisteraars van de Podcast en de aflevering over interessante Europese clubs, is matig begonnen met een 14e plek in de competitie. Manager Tijmen was niet veel aanwezig en dat is direct te merken. Er is werk aan de winkel. Dat is het niet alleen voor TSC maar ook voor Sven bij Cuckarici in Belgrado, weer iets verder zuidelijker. Cuckarici, ook al een bekende naam voor de Podcast luisteraars vermoed ik. Met een 12e plek doen zij het ietsjes beter maar is het ook nog niet om over naar huis te schrijven. Waar het wel goed loopt is het bij het Partizan van Dirk. Als zij deze vorm vast weten te houden dan zullen zij lang mee doen voor het kampioenschap. Ook wist hij de poulefase van de Conference League te behalen. Qua screen zijn helaas de puntenaantallen niet te zien, maar dit zal ik proberen te vervangen. Spanje Vanaf Belgrado vliegen wij weer door naar een Europese topcompetitie: de LaLiga. Met 5 managers die hier actief zijn bewijst Spanje maar weer dat het meer is dan een vakantieoord in de zomer of een overwinteringsplek in de koude maanden. Aangezien we landen in Barcelona zullen wij maar direct beginnen met FC Barcelona dat onder leiding van @Whitewolf345 staat. Met 9 punten uit 5 wedstrijden is het een moeizame start, maar weet hij de aansluiting toch te houden met de top 6. Noordelijker op de ranglijst en Noord-Westelijker geografisch gezien zien wij mijn eigen Real Sociedad terug. Met 2 gelijke spelen (2x een 2-0 voorsprong weg gegeven....) en 3 overwinningen is het een uitstekende start voor de Basken waarbij alles nog mogelijk is. Doelstelling is een CL plek en dat zit er nog dik in. Dan via de noordkust van Spanje door naar Vigo waar Mark de plaatselijke trots onder zijn hoede heeft, dat terug te vinden is in de middenmoot. Met 2 overwinningen, 1 gelijkspel en 1 nederlaag stonden ze er goed voor naar 4 wedstrijden, maar een 3-0 nederlaag tegen het hiervoor besproken Real Sociedad heeft ze iets doen zakken. Toch een prima start waar de selectie in de laatste weken van de transferperiode nog flink versterkt is. Wellicht moesten ze nog even aan elkaar wennen in de eerste onderlinge clash tussen FMOC managers in Spanje. In de hoofdstad vinden we de trotse koploper: Real Madrid. Met een 0-0 op de openingsdag kwam er al direct wat druk op Jort te staan, maar dit is uitstekend weg gevoetbald in de daaropvolgende 4 wedstrijden. Een uitstekende start met een goed doelsaldo. Op dit moment de grote favoriet voor de titel. De naaste achtervolger heeft ook een FMOC manager. In Sevilla heeft Guney de zaak goed voor elkaar. Op doelsaldo een tweede plek is toch een uitstekende start te noemen voor Sevilla. In Valencia is manager Chiel nog niet gesignaleerd. Het gerucht gaat is dat hij eerst nog met een trainersdiploma bezig is en daarom de FMOC save nog even links laat liggen. Daarmee zijn wij over de helft van de competities waarin FMOC managers actief zijn. In de volgende update zullen wij via Lissabon, Porto en Guimaraes het vaste land van Europa verlaten voor Engeland. Hier zullen onder andere de eerste prestaties van @chrisje1993 en @Lensherr besproken worden en kunnen de eerste opmerkelijke transfers besproken worden. @ElMarcos @Oerlie @De Raam @19CH98 *Mocht je ook een tag willen of wil je liever geen tag meer ontvangen laat het even weten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 14 november 2023 Share Geplaatst 14 november 2023 Alle wonderkids naar Munchen, go @Glenn08! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jortdelgrosso Geplaatst 14 november 2023 Share Geplaatst 14 november 2023 Lekker bezig boys! De Wonderkinderen sturen we naar Madrid trouwens ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 14 november 2023 Share Geplaatst 14 november 2023 We spreken toch al over code rood bij Bayern Munchen @Glenn08. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 16 november 2023 Auteur Share Geplaatst 16 november 2023 (bewerkt) 4. Vervolg eerste twee speeldagen Na de update over Spanje gaan we even een kijkje nemen in hun buurland Portugal om vervolgens te eindigen in Engeland. Hier zullen wij de resultaten van 6 managers gaan bekijken en kijken of er nog verassingen zijn in deze competities. Het interessante aan bijv. Portugal dit jaar is dat zij Europees terrein goed moeten gaan maken op Nederland en voor Engeland kan het extra CL ticket dat te verdienen is met de coëfficiënten plek van het land weer heel interessant zijn Portugal Het populairste land in de vorige editie van FMOC is ook dit jaar weer in trek. In deze editie zijn er namelijk weer 3 managers actief in Portugal. Doorreizend vanuit Sevilla is Lissabon onze eerste tussenstop. @chrisje1993 is uitstekend aan de competitie begonnen met de volle mep uit de eerste 6 wedstrijden. Hier tegenover staat ook een heerlijk doelsaldo van +15. Dominant met veel goals. Slechter lijkt het niet te kunnen gaan. FC Porto zit ze nog wel op de hielen met een beter doelsaldo en ook de volle mep, maar zij hebben pas 5 wedstrijden gespeeld. Het verschil in gespeelde wedstrijden in Portugal is eigenlijk altijd wel aanwezig door de aanwezigheid van de Allianz Cup. Dit tweede bekertoernooi begint voor de Europees spelende teams pas in de groepsfase, maar de rest van de teams moeten enkele rondes daarvoor al spelen. Voor dit toernooi worden de competitiewedstrijden altijd opgeschoven. Vanaf koploper Sporting gaan we noordelijker. Niet op de ranglijst, want dat is praktisch onmogelijk, maar op de landkaart. In Porto vinden wij namelijk Mats als manager van Boavista, net als in de vorige editie. Met een transferverbod in het eerste seizoen moet hij het doen met de selectie die hij al had en hij doet dit naar behoren. Een 4e plek met 1 verliespunt minder dan Benfica is behoorlijk te noemen. Wat is er mogelijk zodra hij de transfermarkt op mag? Hoe noordelijker we op de landkaart gaan, hoe zuidelijker we op de ranglijst gaan. Het Vitória de Guimarães (mijn clubbie in de vorige editie) van Jean Paul is namelijk moeizaam begonnen aan het seizoen. Toch is er nog niets aan de hand aangezien de competitie een marathon is en geen sprint zoals Porto en Sporting misschien denken. Na 6 wedstrijden hebben zij het aantal overwinningen, gelijke spelen en nederlagen mooi verdeeld. In eerste instantie leek het alsof Benfica ook een FMOC Manager zou krijgen, maar Gijs besloot op het laatste moment toch nog voor een ander team te kiezen. Om te kijken hoe het daarmee gaat moeten wij toch even het vliegtuig richting Engeland pakken. Engeland Op het vliegveld kiezen wij ervoor om een vlucht richting Manchester te nemen. Enigszins tegen de verwachting is, is er geen FMOC manager in London neer gestreken. Arsenal werd in eerste instantie gekozen, maar er werd toch voor de liefde gekozen door deze manager ipv voor Football Manager. Een onbegrijpelijke keuze als je het mij vraagt. Koploper Arsenal slaan wij dus over en wij gaan meteen door met de nummer 2 op de ranglijst. Hierna zullen de nummers 3 en 4 aan bod komen. De FMOC managers staan namelijk op plek 2, 3 en 4. We beginnen met Manchester City, waar @Lensherr een nieuwkomer in de FMOC Save is en het naar behoren doet. 13 uit 5 is gewoon een goede start. Wellicht is het voor de grote favoriet voor de titel ook wel lekker dat ze niet direct bovenaan staan maar dat de druk op Arsenal staat. Een plekje lager met een puntje minder vinden wij de grote rivaal van City terug: Manchester United. Een nederlaag leed de ploeg van Gijs al, maar zij staan er gewoon nog prima voor. Net achter stadsrivaal Manchester United en op doelsaldo boven rivaal Liverpool. Kwalificatie voor de CL is natuurlijk gewoon het belangrijkste en daarna kan er gekeken worden of het kampioenschap er nog in zit. Dat kwalificatie voor de CL geen vanzelfsprekendheid is, kwam Liverpool vorig jaar achter. Met Europa League voetbal ipv Champions League heeft Liverpool misschien wel de meest gunstige uitgangspositie. Zij zullen in staat zijn om iets meer te rouleren in Europa. Aangezien de Premier League een loodzware competitie is kan dit later in het seizoen nog van pas komen. Op dit moment staat Niels met The Reds op plek 4 met een minder doelsaldo dan de ploeg die op plek 3 staat en minder punten en een minder doelsaldo als de ploegen die daar bovenstaan. Hier is ook alles nog mogelijk uiteraard aangezien er pas 5 van de 38 wedstrijden gespeeld zijn. Zo hebben wij het eerste rondje langs de competities gehad. Wanneer ik even tijd heb om in de save te kunnen en wat screens kan maken zal ik een verdere update geven over de transfers die gedaan zijn aangezien dit voor vele managers natuurlijk het belangrijkste is. Heeft @FlyD gelijk dat alle wonderkinderen richting Beieren gestuurd worden of is @Jortdelgrosso ze te snel af en eindigen ze in Madrid? Ook zullen wij dan kijken hoe het er in de Europese competities voor staat. Zo uit mijn hoofd heeft alleen Boavista geen Europees voetbal en spelen Partizan en Vitória de Guimarães in de voorrondes. Halen zij een Europees hoofdtoernooi? Komen FMOC managers elkaar tegen in de laatste 'normale' groepsfases van Europa? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet eens weet uit mijn hoofd zo. Wij spelen elke zondag- en maandagavond van 20.00 uur tot minstens 22.30. Heb je vragen over hoe wij dit aanpakken met 18 managers of heb je interesse om mee te doen? Laat het weten. Mocht je er af en toe op een speelavond niet bij kunnen zijn dan is dat helemaal geen probleem. @ElMarcos @Oerlie @De Raam @19CH98 @Jortdelgrosso @Lensherr @Whitewolf345 @Glenn08 @Arezo @chrisje1993 *Mocht je ook een tag willen of wil je liever geen tag meer ontvangen laat het even weten. 16 november 2023 bewerkt door bas huijsmans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jortdelgrosso Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 Ik wil meer tags @bas huijsmans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 18 november 2023 Auteur Share Geplaatst 18 november 2023 Transfers Wanneer FM24 uitkomt staan de selecties al een tijdje vast. Dit is ook het geval bij de start van onze FMOC Save. Echter hebben wij het geluk dat wij gewoon weer in juli starten en dus iedereen de kans heeft om de huidige selecties nog van versterkingen te voor zien. Toch is de eerste transferperiode er altijd eentje waar niet direct veel budget beschikbaar is in het spel. Met Saoedi Arabië als nieuwe speler kan er wel makkelijker budget gecreëerd worden. Ook zijn er vele wonderkinderen nog voor een schijntje op te halen. In deze update zullen wij een rondje langs de competities maken om de transfers uit te lichten. Duitsland We starten weer in Duitsland waar al direct enkele grote talenten een transfer maken. Bilal El Khannous en Dennis Seimen gaan zo bijvoorbeeld richting Beieren. Deze talenten zullen ongetwijfeld nog niet in aanmerking komen voor het eerste, maar @Glenn08 bereidt zijn team al wel voor op de toekomst. El Khannouss mocht zo bijvoorbeeld het seizoen nog afmaken (en starten eigenlijk ook) Het meeste transferbudget was waarschijnlijk al uitgegeven voordat Glenn de macht kreeg. Kane en Kim MIn-Jae kwamen namelijk al eerder over voor 100 miljoen en 50 miljoen. Dan door naar de uitdagers. Leipzig, BMG en Dortmund. Oumar Solet maakte de overstap (of promotie?) voor 11 miljoen van Salzburg naar @Arezo zijn Leipzig. Waar Almamy Touré transfervrij werd ingelijfd en Ian Maatsen op huurbasis overkomt. Yussuf Poulsen werd richting West Ham gestuurd en Kevin Kampl mag het een jaartje op huurbasis laten zien bij Chelsea. In Mönchengladbach was het rustiger. Hier haalde Dominic alleen Muharem Huskovic van Austria Wien voor een slordige 9 miljoen euro. Deze talentvolle spits moet Die Fohlen van doelpunten gaan voorzien. In Dortmund kwam het allemaal iets later opgang. In augustus werden zij namelijk pas actief nadat Peter denk ik een pot met met geld had gevonden. Daar werden in augustus namelijk João Neves (46 miljoen), Assan Quédraogo (6.25 miljoen) en Adamo Nagalo (5 miljoen) binnen gehaald. Quédraogo is de meest opmerkelijke lijkt mij aangezien die van rivaal Schalke overgenomen werd. Haller werd aan Tottenham verhuurd met een verplichte optie tot koop van 35 miljoen. Er kwam dus ook wel wat geld binnen. Servië De bedragen die in Duitsland rond vliegen zijn bedragen waar ze in Servië eigenlijk alleen maar van kunnen dromen. De 46 miljoen dat betaald werd voor João Neves is meer dan 175x zoveel als er in totaal werd uitgegeven in Servië. Cukaricki en Sven halen slechts 1 speler binnen . Sékou Sanogo komt transfervrij binnen wandelen. Dirk en Partizan doen helemaal geen transfers, of ja zij verhuren de zeer talentvolle Matija Popovic aan Jeidnstvo Ub. Die mag vlieguren maken. Spanje Dan weer door naar een Europese topcompetitie. In Spanje zijn er meer managers actief en zit er denk ik ook weer meer geld. Dat geld was duidelijk aanwezig bij Real Madrid. @Jortdelgrosso haalde namelijk maar liefst 5 versterkingen binnen. Hier tegenover stonden ook wel weer 4 uitgaande transfers. Modric, Noel Lóperz, Lucas Vazquez en Peter. Met het vrijgekomen salaris en transferbudget werden onder meer Dusan Vlahovic (108), Perr Schuurs (30), Michael Kayode (12) en Roony Bardghji (11) met een definitieve transfer binnen gehaald. Emile Smith Rowe komt voor een jaartje naar de Spaanse hoofdstad. Dit verblijf zou nog verlengd kunnen worden met een optionele transfer van 119 miljoen. Ikzelf had bij Real Sociedad een stuk rustigere transferperiode. Het idee was eigenlijk om het te doen met de selectie die er staat en om misschien een goedkoop talentje binnen te halen met het transferbudget van 1 miljoen. Echter activeerde Al-Hilal de afkoopsom van Mikel Merino voor 45 miljoen. Als vervanger werd Matias Zaracho van Atletico Mineiro binnen gehaald voor 18,25 miljoen en Marc Bombardó was zo'n talentje dat voor 325k werd weggeplukt bij Andorra. In Vigo was er redelijk wat geld beschikbaar. Rome-Jayden Owuso-Oduro (5), Thiago Almada (20), Wadham (275K) en Arnau Martinez (10) werden aangetrokken. Laatste werd net voor de neus van Sociedad weg geplukt. Verder kwamen Lingard en De Gea transfervrij binnen en werden Hamari Traore, Frank Onyeka en Manu Trigueros gehuurd. Hier stonden geen uitgaande transfers tegenover. Dit geld was waarschijnlijk beschikbaar omdat Gabri Veiga al voor 40 miljoen richting de zandbak vertrokken was. In Sevilla was het rustig. Nodri Mukiele werd gehuurd van PSG met een optie van 10.5 miljoen en Sergio Asenjo kwam transfervrij binnen. Fernando keerde terug naar Brazilië waar Atletico Mineiro 1.5 miljoen over had voor deze transfer. Ten slotte nog FC Barrylona, euuhm Barcelona. @Whitewolf345 Kocht Erick Marcus (2.1) voor de toekomst en Dragowski (2.5) als back-up. Zo dat is dan Spanje afgehandeld. Portugal Dan gaan we door naar de Liga Portugal Bwin. @chrisje1993 wist de weg naar Stuttgart twee keer te vinden. Samuele Di Benedetto (wat een heerlijke naam) en Laurin Ulrich komenvoro 1.7 miljoen en 2.5 miljoen over van de VFB. In Chili werd Lucas Assadi voor 3.1 miljoen overgenomen van Universidad de Chile. Drie aankopen voor de toekomst. Christiaan verhuurde vooral veel spelers en wist Lamba en Henrique voor kleine bedragen te verkopen. Jean Paul haalde maar 1 versterking. Lukas Ullrich komt op huurbasis over van BMG. Bij Boavista was er een transferverbod dus hier is er eigenlijk helemaal niets gebeurd qua inkomende transfers. Gaïus Makouta werd werl voor 1.8 miljoen verkocht aan Brentford. Engeland Last but not least, om maar even in het Engels te beginnen, Engeland nog. Vooral Liverpool en City waren hier vrij actief. Liverpool wist namelijk Marcos Leonardo voor 22.5 miljoen binnen te halen. Ook heeft Niels zijn scoutingslijstje op orde want Valentín Barco kwam ook richting Liverpool. Voor 9.25 miljoen werd hij gestrik. Daarnaast werdne ook nog Samuel Soares (2.5), Patrick Dorgu (10), Talles Wander (2.5) en Álvaro Fidalgo (1.5) binnen gehaald. Barco en Leonardo maken het seizoen nog wel bij hun vorige clubs af. De toekomst ziet er rooskleurig uit voor The Reds. Iets verderop wist City ook enkele mooie talenten binnen te halen. Archie Gray (18.25) Lucas Gourna-Douath (19.5) en Martin Vitik (8.75) werden aangetrokken voor de toekomst. Ángel Correa wordt een jaartje gehuurd van Atletico Madrid en maakt daarna de overstap voor 28.5 miljoen. @Lensherr wist Sergio Gomez te loodsen aan Valencia voor 12 miljoen dus er kwam ook nog wat geld binnen. Dan blijven we in Manchester en gaan we een kijkje nemen bij Gijs. Daar blijven we echter niet al te lang. Alleen Tomás Ángel werd namelijk maar overgenomen van Atlético Nacional. Verkocht werd er niemand, wel werden er enkele talenten verhuurd. Zo zijn we de competities weer rond. Bijna elke manager heeft zijn team toch iets meer naar zijn hand weten te zetten. Of iedereen de juiste keuzes heeft gemaakt gaan we in de speelavonden van morgen en maandag weer zien. Welke transfer gaat het beste uitpakken en wie wordt de grootste flop van deze save. We gaan het zien. Wij spelen elke zondag- en maandagavond van 20.00 uur tot minstens 22.30. Heb je vragen over hoe wij dit aanpakken met 18 managers of heb je interesse om mee te doen? Laat het weten. Mocht je er af en toe op een speelavond niet bij kunnen zijn dan is dat helemaal geen probleem. @ElMarcos @Oerlie @De Raam @19CH98 @Jortdelgrosso @Lensherr @Whitewolf345 @Glenn08 @Arezo @chrisje1993 *Mocht je ook een tag willen of wil je liever geen tag meer ontvangen laat het even weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 28 november 2023 Auteur Share Geplaatst 28 november 2023 Inmiddels zijn wij weer wat speelavonden verder en gaan wij langzaam richting het voorjaar. Waar sommige managers de boel nog niet op de rit hadden bij de competitiestart lijkt bijna iedereen het beter voor elkaar te hebben op dit moment. In de eerste transferperiode heeft toch niet iedereen de selectie volledig naar hun hand kunnen zetten. De transferperiode in januari kon hiervoor gebruikt worden. In het begin van een online save zorgen de transferperiode helaas altijd nog tot iets meer vertraging dan gewenst, maar ook dat hebben wij weer overleefd. Portugal Met het koude weer hier in Nederland beginnen wij lekker in Zuid-Europa. Hier gaat @chrisje1993 aan kop, op de voet gevolgd door FC Porto, dat bestuurt wordt door de AI. Benfica staat hier iets achter. Voor de eerst volgende FMOC managers moeten wij naar plek 4 en 5. Jean Paul staat keurig 4e met Vitória de Guimarães en Mats volgt met zijn Boavista op 1 puntje achterstand. Het gat naar Portimonense is al 8 punten. Afhankelijk van de bekerwinsten in Portugal lijkt hier elke FMOC manager zich op gaan maken voor Europees voetbal in het komende seizoen. Maar Mats weet uit eerdere campagnes in Portugal dat je hier nooit zomaar vanuit moet gaan. Met nog 12 wedstrijden te spelen en een top 5 dat toch nog relatief dicht bij elkaar staat is er nog van alles mogelijk. Duitsland Van Portugal vliegen we door naar Duitsland. Zomaar een willekeurige volgorde want virtuele vliegkilometers zijn lang niet zo vervuilend als echte vliegkilometers. De ploegen die bovenaan staan zullen niemand verrassen. Dat Peter al een voorsprong van 7 punten heeft op @Glenn08 zal echter een stuk verrassender zijn. Toch heeft Dortmund vaker in deze situatie gezeten en is dit lang niet altijd goed gegaan. Op de derde plek vinden bij Borussia Mönchengladbach terug. Dominic draait hier een keurig eerste seizoen en hoopt zijn positie als Best of the Rest te handhaven om zo Champions League te mogen gaan spelen. Dan blijft er nog een manager over waarvoor we lager op de ranglijst moeten kijken. De afgelopen speelavonden was @Arezo door fysieke problemen niet aanwezig en Leipzig heeft de weg naar boven nog niet bepaald gevonden. Gelukkig voor hem hoeft zijn ploeg zich waarschijnlijk geen zorgen te maken over rechtstreekse degradatie en staat hij 'slechts' 11 punten achter op een plek die recht geeft voor Europees voetbal. Hopelijk herstelt zowel hij als zijn Leipzig zich en is er aan het einde van het seizoen gewoon sprake van Europees voetbal voor Leipzig. Maar laten we vooral hopen dat je er snel weer bij bent, Paul! Engeland Dan door naar Engeland. Hier gaat @Lensherr aan kop met City. Dit doet hij niet zomaar, want hij heeft nog geen enkele wedstrijd verloren. Een uitstekende prestatie na 24 wedstrijd. Op 9 punten volgt Arsenal dat door de AI wordt bestuurd. Wie ook gewoon een goed seizoen draait is Gijs bij Manchester United, maar voor het kampioenschap lijkt er simpelweg gewoon geen maat op City te staan. Waar wel een enorm gat tussen zit is tussen de nummer 3 en nummer 4. Bij Niels draait het toch iets minder vergeleken met de top 3. Toch staat hij met Liverpool op een keurige, en aan het einde van het seizoen, heilige 4e plek. Vlak daar achter zien we Nottingham, Aston Villa, Wolves en Everton staan die van elke misstap zullen profiteren. Nog van alles om voor te spelen voor de FMOC managers hier. Servië Dan door naar het Oosten van Europa. Het land van de wonderkids: Servië. Helaas zonde punten in de foto, maar het gaat ook vooral om de ranglijst en dat ik iets te melden heb. Na 21 wedstrijden heeft ook Dirk nog niet verloren. Hij gaat dan ook aan kop met Partizan Belgrado. Gevolgd door aartsrivaal Rode Ster. Op de 10e plek vinden wij Sven terug met Cukaricki Stankom. Het lijkt een teleurstellend seizoen voor hem, maar de 10e plek is vrij vertekend aangezien hij qua de ranglijst op basis van Expected Points op een 3e plek zou horen te staan. Het voordeel voor hem is dat er aan het einde van het seizoen nog een play off gespeeld gaat worden. Zorgen dat je daar bij komt en dan is er ineens weer van alles mogelijk. Spanje Waar we begonnen in het zuiden van Europa eindigen we daar ook weer. In Spanje welteverstaan. De Sint heeft gezien dat het bij Real Madrid erg goed gaat onder leiding van @Jortdelgrosso. Een voorsprong van maar liefst 10 punten op stadgenoot Atletico en een voorsprong van 15 punten op de eerste FMOC manager. Guney staat op een keurige 3e plek met Sevilla. De positieve verrassing van het seizoen is Almeria op de 4e plek. Deze AI manager heeft de boel keurig op de rit. Toch zal hij de hete adem in zijn nek voelen van mijn eigen Real Sociedad. Het verschil is gisteravond geslonken van 8 punten naar 3 dus hier is echt nog van alles mogelijk. @Whitewolf345 staat met Barcelona op een, voor hun, teleurstellende 6e plek. Toch heet hij ook nog steeds uitzicht op Champions League voetbal in het volgende seizoen. Met een achterstand van slechts 5 punten op de zo gewilde 4e plek. Daarnaast zou er nog een uitzondering gemaakt kunnen worden voor de 5e plek als Spanje genoeg coefficient punten weet te halen. Daar moeten ze nog wel een flinke inhaalslag gaan maken in de tweede seizoenshelft hoor. Wie hier stiekem ook nog mee bezig zijn, zijn de mannen van Mark van Celta de Vigo. Een hele nette 7e plek met nog uitzicht op de plekken hierboven. Helaas voor hem, maar gelukkig voor mij, ging de winst in onze onderlinge wedstrijd, en tevens de laatste wedstrijd van gisteravond, naar mij. Zo heb ik op onderling resultaat de overhand op hem dus heb ik in principe een bonuspuntje. Real Madrid lijkt weg te zijn, maar daaronder is het nog retespannend zeg. Zo hebben wij weer een rondje door Europa gemaakt. Wij zitten nu in begin februari en de Europese competities zullen straks ook weer uit hun winterslaap ontwaken. Wij spelen aankomende zondag weer verder. Heb je vragen over hoe wij dit aanpakken met 18 managers of heb je interesse om mee te doen? Laat het weten. Mocht je er af en toe op een speelavond niet bij kunnen zijn dan is dat helemaal geen probleem. @ElMarcos @Oerlie @De Raam @19CH98 @Jortdelgrosso @Lensherr @Whitewolf345 @Glenn08 @Arezo @chrisje1993 *Mocht je ook een tag willen of wil je liever geen tag meer ontvangen laat het even weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 28 november 2023 Share Geplaatst 28 november 2023 Hopelijk kan ik dit volhouden want er is een beetje onrust in de kleedkamer van City door De Bruyne die kwaad is over speelminuten en 9 spelers daarin meeneemt. Daarnaast is Man Utd een pittige concurrent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 6 december 2023 Auteur Share Geplaatst 6 december 2023 Afronding Seizoen 1 Nu FM24 een maandje uit is en wij met de FMOC save 8 speelavonden er op hebben zitten zijn wij ook al aan het einde gekomen van ons eerste seizoen. Waar zo'n seizoen vaak lang duurt omdat er nieuwe deelnemers bij zitten voor wie het allemaal wennen is en waar iedereen de selectie toch nog meer naar eigen hand wilt zetten, viel het deze keer allemaal reuze mee. Als we dit tempo vol weten te houden, dan kunnen wij hopelijk toch een seizoen of 7/8 gaan spelen in de save. Een mooie tijd om een team op te bouwen (of af te breken, afhankelijk van de manager), om wonderkinderen te ontdekken en op te leiden en om clubiconen te creëren. Er lijkt genoeg tijd te zijn om een legacy op te bouwen. Zo ver zijn wij echter nog niet. Er zijn uiteraard al wel enkele prijzen verdeeld, managers ontslagen en verrassende resultaten in het eerste seizoen. Tijd voor een nieuwe update. Vanaf het volgende seizoen hoop ik er zelf ook weer wat vaker bij te zijn (vooral op de zondagen) om meer op de details in te gaan en om zelf meer screens te maken. Servië We beginnen voor de verandering een keer in Servië. Hier begonnen Dirk, Sven en Tijmen aan een avontuur om een team en competitie op te bouwen. Een populair land en ook een populair concept hier op het forum. Sven begon zeer matig aan de competitie met Cukaricki Stankom. Na de winterstop ging het beduidend beter, maar dit was niet goed genoeg voor het bestuur en hij werd genadeloos aan de kant gezet. Bij AIK Topola ging het met Tijmen, of misschien meer zijn assistent aangezien hij vooral schitterde in afwezigheid, iets beter. Met een lagere prognose wist hij zijn baan gewoon te behouden. We zien hem echter niet terug in Europa volgend seizoen. Wie we wel terug gaan zien in Europa is Dirk met Partizan. 135 doelpunten voor en slechts 31 tegengoals. Daarmee werd hij uiteraard kampioen. Met slechts 2 verliespartijen en 4 keer een puntendeling heeft hij er een keurig seizoen op zitten. Door een gunstige CL winnaar gaan we hem waarschijnlijk zelfs terug zien in de groepsfase van de CL in het nieuwe seizoen. Engeland De grootste verassing in Engeland is eigenlijk de 3e plek van Aston Villa of de 12e plek van Tottenham of misschien zelfs de 16e plek van Newcastle. Chelsea op plek 10 is eigenlijk niet eens echt een verassing meer te noemen volgens mij. Hier zitten echter geen FMOC managers dus eigenlijk is dit al te veel aandacht aan deze ploegen. Wel mooie uitdagingen voor nieuwe deelnemers (knipoog, knipoog). @Lensherr begon het seizoen bij City, maar besloot afgelopen weekend om te stoppen met de FMOC save. Bedankt voor je deelname en nog gefeliciteerd met het behaalde kampioenschap. Erg overtuigend met 99 punten zeg. Op de derde plek vinden wij Gijs terug met Manchester United. Ook een keurig resultaat waar Ten Hag jaloers op zou zijn. Doordag Lensherr gestopt is, heeft Gijs wel besloten om de overstap naar Bayer Leverkusen te maken omdat daar meer actieve managers zijn. Dan blijft Niels met Liverpool als enige achter in Engeland. Alhoewel hij vaak elders te vinden is dan in het stadion. Zijn assistent neemt namelijk vaak de honneurs waar voor hem. Toch gaat hij de Champions League in door het winnen van de Europa League. Ik zou willen zeggen het is hem gegund, maar hier kom ik later nog op terug . 6 teams uit Engeland gaan we terug vinden in de Champions League het komende seizoen aangezien ze via de Coëfficientenranglijst ook nog een plek weten te bemachtigen. Duitsland Dan door naar Duitsland. Hier is het namelijk ook het een en ander gebeurd. @Arezo zat bij Leipzig en bevond zich in de lagere regionen van de Bundesliga. Door een rugblessure kon hij er de speeldagen daarna helaas niet bij zijn. Zijn assistent deed het niet naar behoren en hoe het dan werkt is dat de manager er uit gegooid wordt. Helaas zit Paul daarom zonder club op dit moment. Wanneer het beter gaat met zijn rug kan hij echter weer een club uit kiezen waar die weer mee kan aansluiten. Zijn opvolger? Vanuit Servië werd Sven ingevlogen om Leipzig uit het dal te trekken. Dit lukte door de laatste speeldagen te winnen en hij eindigt nog 13e. Qua andere FMOC managers moeten we toch hoger op de ranglijst gaan kijken. Op de derde plek eindigde Dominc keurig 3e met BMG en gaat hij dus de CL in. @Glenn08 gaan we ook terug zien in de CL. Of niet, of wel, of niet, of wel. Hij twijfelde namelijk erg om door te gaan met de online save. Uiteindelijk kiest hij toch voor een langer verblijf bij Bayern omdat hij toch door gaat. Het kampioenschap kon hij echter niet winnen. Dat moest hij aan het Dortmund van Peter laten. Een keurige prestatie in het eerste jaar. 71 punten waren genoeg voor het binnenhalen van de titel. Toch wel een laag aantal denk ik. Zoals ik net al zei gaat Gijs hier volgend seizoen met Leverkusen spelen om de FMOC enclave uit te breiden. Portugal Met drie man is hier ook wel sprake van een FMOC enclave die allemaal Europa ingaan het komende seizoen. Dit is echter wel het enige land waar FMOC manager actief zijn, maar er geen FMOC manager kampioen wordt. De AI van Porto gaat er namelijk met het kampioenschap vandoor. @chrisje1993 weet wel de tweede plaatst te pakken op de laatste speeldag en gaat dus de voorronde van de Champions League in. Toch een keurig seizoen van hem. Jean Paul gaat met Vitória de Guimarães de Europa League in en Mats gaat met Boavista de Conference League in. Een uitstekende prestatie van deze twee managers aangezien Jean Paul een matige competitiestart had en Mats bij Boavista te maken had met een transferverbod. Qua puntenaantallen zit de top 4 lekker dicht bij elkaar dit seizoen. Boavista zit er een beetje achter, maar de voorsprong op de nummer 6 is dan weer enorm. Dit lijkt de opmaat te zijn voor spannende seizoenen in Portugal. Spanje Waar het dit seizoen minder spannend was is in Spanje. Ten minste als je naar het kampioenschap kijkt. @Jortdelgrosso wist met een voorsprong van 8 punten op Atletico Madrid het kampioenschap binnen te halen. Dat was niet de enige prijs die Jort binnen wist te halen. Ook de beker ging richting Madrid. In de finale wist hij hier af te rekenen met het Sevilla van Guney dat met een derde plek echt een keurig seizoen gespeeld heeft. Wie een minder seizoen draaide was @Whitewolf345 met Barcelona. Tot 3 wedstrijden voor het einde was hij hier de manager. Een 3-0 nederlaag tegen Real Madrid en een daling naar plek 5 werd hem fataal. De interim manager heeft het nog voor elkaar gekregen om een plekje te stijgen. De spanning om de CL plekken was echter wel enorm. Op de laatste speeldag konden Sevilla, Barcelona, Real Sociedad en Almeria namelijk nog de CL in voor plek 3 en 4. Almeria stond 4e en verloor van Real Madrid op de laatste speeldag. Mijn eigen Real Sociedad won makkelijk en stond lang op de begeerde 4e plek. Een derde plek zat er voor mij niet meer in aangezien ik een minder doelsaldo had dan Sevilla en een gelijk onderling resultaat. Zoals op de onderstaande screen te zien is, eindigde ik toch 5e. Barcelona wist in de 88e minuut de winnende goal te maken en hierdoor stegen zij van plek 5 naar plek 4 en zien we hun terug in de CL in het komende seizoen. Voor mij rest een nieuw avontuur in de Europa League. Wie ook Europa in gaat is Mark. Hij ging de uitdaging aan bij Celta de Vigo. Een ploeg die de afgelopen seizoenen toch een beetje kleurloos mee draait in de middenmoot van Spanje en in het echt zelfs 18e staan. Mark wist hier een aardige voetbalmachine van de bouwen wat resulteerde in een 7e plek en hiermee Conference League voetbal veilig stelde. Echt netjes gedaan. In een korte volgende update zal ik de Europese finales gaan bespreken. In zowel de Europa League finale als de Champions League finale vinden wij namelijk FMOC managers terug. Liverpool heb ik al cadeau gegeven in deze update, maar er zijn nog twee FMOC managers die voor een Europese prijs op mochten gaan. Wij spelen elke zondag- en maandagavond van 20.00 uur tot minstens 22.30. Heb je vragen over hoe wij dit aanpakken met 18 managers of heb je interesse om mee te doen? Laat het weten. Mocht je er af en toe op een speelavond niet bij kunnen zijn dan is dat helemaal geen probleem. @ElMarcos @Oerlie @De Raam @19CH98 @Jortdelgrosso @Lensherr @Whitewolf345 @Glenn08 @Arezo @chrisje1993 *Mocht je ook een tag willen of wil je liever geen tag meer ontvangen laat het even weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 6 december 2023 Share Geplaatst 6 december 2023 Helaas een hele zwakke reeks gehad op het einde met 3 winsten in 8 duels. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 8 december 2023 Auteur Share Geplaatst 8 december 2023 Op 6-12-2023 om 13:43 zei chrisje1993: Helaas een hele zwakke reeks gehad op het einde met 3 winsten in 8 duels. Volgend seizoen is voor jou! Hele competitie kapot spelen met Sporting Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 8 december 2023 Share Geplaatst 8 december 2023 42 minuten geleden zei bas huijsmans: Volgend seizoen is voor jou! Hele competitie kapot spelen met Sporting Wie weet. Zou het niet erg vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 15 december 2023 Auteur Share Geplaatst 15 december 2023 Het allerleukste aan het spelen van een online save is natuurlijk dat je het niet in je eentje doet. Ik denk dat iedereen die mee doet (@chrisje1993, @Glenn08, @Jortdelgrosso, @Whitewolf345, @Arezo) of mee gedaan heeft (@Lensherr, @Bogatyr) dat kan beamen. Het nadeel is natuurlijk wel dat het net iets anders speelt dan een offline save. Je bent namelijk niet alleen. Als er een transfer net voor je neus wordt weggekaapt dan kan je een andere manager soms wel schieten, maar als je net een transfer voor de neus van iemand anders weg kan kapen, dan heb je de tijd van je leven. Soms ben je zelf nog even ergens mee bezig, maar lees je in de app dat je sneller op doorgaan moet klikken. Dan denk je ook: Stel je even niet aan en laat me. Als je zelf op iemand zit te wachten, dan denk je vervolgens weer: Kan dit niet wat sneller? Wat ben je nu in hemelsnaam nog aan het doen? Ten slotte heb je natuurlijk nog het onderlinge geouwehoer en leedvermaak. Als een topploeg een minder seizoen heeft, dan worden hier onderling natuurlijk ook grapjes over gemaakt. Voor de manager zelf kan zo'n seizoen natuurlijk erg klote zijn. Om de save eens van een ander perspectief te bekijken dan het mijne, heb ik Glenn bereid gevonden om zijn seizoen te bespreken. Voor hem een minder seizoen, maar voor de rest toch een keer leuk om niet ieder jaar Bayern als kampioen te zien . Seizoensoverzicht Bayern München van @Glenn08 Het seizoen 23/24 was er voor mijn Bayern eentje om snel te vergeten. De druk van het online gebeuren werd de manager teveel, en zo werd de hele selectie eigenlijk een miscast. Nu eigenlijk, niet de hele selectie, maar eerder het gebrek aan rotatie mogelijkheiden. De selectie was te smal, en in aanvallend opzicht kwam dat vooral ten uiting nadat Harry Kane uitviel voor 7 maanden. In de CL bleken we een maatje of 7 te klein voor het sterrenensemble van @Jortdelgrosso. In de competitie liepen ik, en mijn assistent (die het vaak overnam) , een heel seizoen achter de feiten aan. Maar toch hadden we 'gewoon' kampioen kunnen worden als we de laatste 4 wedstrijden van het seizoen wonnen. In de beker werd de finale gehaald, maar die finale verloren we vakkundig van Mainz, dus trekken we maar snel een streep onder het schandelijke seizoen van Bayern. We zijn op dit moment 'de schaam van Duitsland'. Na lang twijfelen, werd er besloten om verder te gaan met Bayern. We zijn uit op wraak, en hier hebben we best wat centjes voor over. Voorlopig werd er maar liefst 391 miljoen gespendeerd, en dan zijn we nog maar op 17 augustus. Oude bekende Thiago, komt transfervrij over van Liverpool. Hij krijgt op het middenveld gezelschap van nieuwkomers, Nico (Porto), Janelt (Brentford), en Sforza (Newell's Old Boys). In de verdediging zijn Duitsers Rüdiger, Thiaw, en Morgalla de nieuwkomers. Op de flank komt Bakayoko over van PSV, ook Bonsu Baah komt onze flank versterken, al werd er afgesproken dat hij eerst nog een seizoentje bij het prachtige Racing Genk speelt. Echeverri gaat de concurrentie aan met Musiala, en El Khannous voor een plekje als nummer 10. En in de spits is Evan Ferguson ons nieuwe speerpunt. Aan de uitgaande kant bewoog er ook wat. Sevilla, en Real Madrid profiteerden van nalatigheden bij contractverlengingen, en gingen aan de haal met talenten Wanner, Scholl, en Hennig. Real Madrid ging ook aan de haal met de Nederlandse topverdediger De Ligt, al vond ik hem te licht uitvallen voor mijn sterrenelftal. De Madrilenen zien duidelijk meer in hem, want ze telden maar liefst 90 miljoen neer. Doelmannen Peretz, en Nübel vertrokken ook, de eerst genoemde trekt naar Arsenal, de andere trekt naar Bayer Leverkusen. Tot afgrijzen van de manager van Leverkusen koos Tillman voor Gladbach, en niet voor hun. De manager van Sporting zocht een speler om te huren, en kwam uit onze Janitzek. En dan was het tijd voor de grootste klapper, tot grote verbazing werd een eerste bod van 136 miljoen op Kimmich afgeslagen, maar de Saudies van Al-Ahli gaven niet af, en weten de ervaren Duitser uiteindelijk binnen te halen voor maar liefst 164 miljoen. Na al deze transfers gaan we ons niet meer kunnen verschuilen achter een te kleine selectie, vooral niet omdat er nog spelers onderweg zijn naar Bayern. Deze vernieuwde selectie is alvast goed aan het seizoen begonnen met een simpele 5-0 overwinning in de beker tegen de amateurs van Worms. In de competitie werd er ook goed gestart met een overwinning tegen Bayer Leverkusen. Intermezzo Tijdens het seizoen werd er al vaker gesproken tussen Jort Del Grosso (JDG), en Bayern manager Glenn Vanhove (GV). Ook de manager van Manchester United, Gijs (G) mengde zich af en toe in de debatten. JDG: Hey Glenn, ik wil De Ligt kopen. GV: Ik denk dat ze in de Gamma (Doe het zelf winkelketen) wel genoeg lampen hebben. En volgens mij zeg je het als, het licht. JDG: Wat bazel je nu man, ik wil de speler De Ligt van je kopen. GV: Ik ben toch manager van Bayern, niet van Juventus? JDG: Ja, nee oetlul. Geen wonder dat je geen kampioen wordt met Bayern, die gozer zit bij jou te rotten op de bank. GV: Oh echt? Ja man slechte assistent heb ik, die man zegt me ook niets. JDG: Ja flikker maar op jongen, ik zoek wel een ander. GV: Nee joh niet doen, 150 miljoen, en je krijgt em. Is namelijk een groot talent. JDG: Ja jongen, houdoe, je wist nog eens niet dat je hem had. 90 miljoen kan je krijgen. GV: Is goed, doen we. Gaan we nu wat vriendschapsbanden onderhouden? JDG: Ja top is goed jongen, we spreken na het seizoen. ... GV: Ik ga ermee stoppen jongens, zo online is niets voor mij. FMOC GROEP: Jammer man, maar we begrijpen het. JDG: Wat flik je me nu man? Je ging me De ligt verkopen. GV: Ohja klopt, weet je, ik doe het seizoen uit, en verkoop hem nog wel. Doe je een bod? JDG: Top is goed jongen, komt het bod. FMOC GROEP: Hey wat is dit, flikker eens allebei een eind op. We hebben regels hoor! Geen transfers buiten selectie periodes. GV: Jort, we hebben een probleem, het is tegen de regels. JDG: Ja, die regels gelden niet voor mij joh, of ik verwijder die hele game van hun als ze niet oppassen. GV: Komt goed dan, veel plezier met De Ligt. Hopelijk zorgt die voor een lichtpuntje in de duistere kleedkamer. JDG: Ja houdoe hoor, gekke Belg, blij dat we van je af zijn. G: Mag ik dan met Bayern gaan spelen? JDG, en FMOC GROEP: Ja top hoor, ga je Man United dan achterlaten? G: Zo eenzaam in Manchester is ook maar alleen jongens, kan niet wachten om Bayern terug naar de top te brengen. ... GV: Ja jongens, ik ga Bayern toch missen hoor. JDG en FMOC GROEP: Ja, blijf dan toch gewoon? GV: Ik weet niet hoor, zo'n Bayern rebuild zie ik wel zitten. JDG en FMOC GROEP: Gewoon blijven dan, komt goed volgend jaar. GV: Oke ik blijf, als ze me niet ontslaan. En anders wil ik Leverkusen. JDG, en FMOC GROEP: Ja is al goed joh, gekke Belg, stop nu een met kletsen. GV: Oke, ik kijk al uit naar volgend seizoen! G: Hoe, en ik dan? Ik ging naar Bayern? G: Hallo? G: Iemand? G: Doe mij maar Leverkusen. JDG: Is goed. ... GV: Hey vriend, ik blijf gewoon om je wat van je overbodige spelers af te helpen, eens dat gebeurd is neem ik ontslag joh. JDG: Haha bedankt man, laten we beginnen met Rudiger? GV: Ja top, kan ik nog wat lullen dat het is om wat meer Duitsers te hebben. JDG: Hoeveel wil je betalen? Ben al gewoon blij dat hij van m'n loonlijst gaat. GV: 5 miljoen? JDG: Ja flikker eens een eind op, 25 miljoen, heb ik er toch nog wat extra aan, en je hebt het geld toch niet meer nodig. GV: Top jongen, bedankt voor deze 'top'speler hoor. G: Wat is dit? Ga je nu met Bayern spelen, of gewoon Jort wat plezieren? GV: Nee man, ik speel echt met Bayern. G: Ja zal best, hopelijk wordt je snel ontslagen. GV: Zal ik ook nog Courtois, Carvajal, en Kroos van je kopen? JDG; Neenee, zit wel goed zo, speel nu maar gewoon. Wij spelen elke zondag- en maandagavond van 20.00 uur tot minstens 22.30. Heb je vragen over hoe wij dit aanpakken met 18 managers of heb je interesse om mee te doen? Laat het weten. Mocht je er af en toe op een speelavond niet bij kunnen zijn dan is dat helemaal geen probleem. @ElMarcos @Oerlie @De Raam @19CH98 @Jortdelgrosso @Lensherr @Whitewolf345 @Glenn08 @Arezo @chrisje1993 *Mocht je ook een tag willen of wil je liever geen tag meer ontvangen laat het even weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Whitewolf345 Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 2 minuten geleden zei bas huijsmans: Het allerleukste aan het spelen van een online save is natuurlijk dat je het niet in je eentje doet. Ik denk dat iedereen die mee doet (@chrisje1993, @Glenn08, @Jortdelgrosso, @Whitewolf345, @Arezo) of mee gedaan heeft (@Lensherr, @Bogatyr) dat kan beamen. Het nadeel is natuurlijk wel dat het net iets anders speelt dan een offline save. Je bent namelijk niet alleen. Als er een transfer net voor je neus wordt weggekaapt dan kan je een andere manager soms wel schieten, maar als je net een transfer voor de neus van iemand anders weg kan kapen, dan heb je de tijd van je leven. Soms ben je zelf nog even ergens mee bezig, maar lees je in de app dat je sneller op doorgaan moet klikken. Dan denk je ook: Stel je even niet aan en laat me. Als je zelf op iemand zit te wachten, dan denk je vervolgens weer: Kan dit niet wat sneller? Wat ben je nu in hemelsnaam nog aan het doen? Ten slotte heb je natuurlijk nog het onderlinge geouwehoer en leedvermaak. Als een topploeg een minder seizoen heeft, dan worden hier onderling natuurlijk ook grapjes over gemaakt. Voor de manager zelf kan zo'n seizoen natuurlijk erg klote zijn. Om de save eens van een ander perspectief te bekijken dan het mijne, heb ik Glenn bereid gevonden om zijn seizoen te bespreken. Voor hem een minder seizoen, maar voor de rest toch een keer leuk om niet ieder jaar Bayern als kampioen te zien . Seizoensoverzicht Bayern München van @Glenn08 Het seizoen 23/24 was er voor mijn Bayern eentje om snel te vergeten. De druk van het online gebeuren werd de manager teveel, en zo werd de hele selectie eigenlijk een miscast. Nu eigenlijk, niet de hele selectie, maar eerder het gebrek aan rotatie mogelijkheiden. De selectie was te smal, en in aanvallend opzicht kwam dat vooral ten uiting nadat Harry Kane uitviel voor 7 maanden. In de CL bleken we een maatje of 7 te klein voor het sterrenensemble van @Jortdelgrosso. In de competitie liepen ik, en mijn assistent (die het vaak overnam) , een heel seizoen achter de feiten aan. Maar toch hadden we 'gewoon' kampioen kunnen worden als we de laatste 4 wedstrijden van het seizoen wonnen. In de beker werd de finale gehaald, maar die finale verloren we vakkundig van Mainz, dus trekken we maar snel een streep onder het schandelijke seizoen van Bayern. We zijn op dit moment 'de schaam van Duitsland'. Na lang twijfelen, werd er besloten om verder te gaan met Bayern. We zijn uit op wraak, en hier hebben we best wat centjes voor over. Voorlopig werd er maar liefst 391 miljoen gespendeerd, en dan zijn we nog maar op 17 augustus. Oude bekende Thiago, komt transfervrij over van Liverpool. Hij krijgt op het middenveld gezelschap van nieuwkomers, Nico (Porto), Janelt (Brentford), en Sforza (Newell's Old Boys). In de verdediging zijn Duitsers Rüdiger, Thiaw, en Morgalla de nieuwkomers. Op de flank komt Bakayoko over van PSV, ook Bonsu Baah komt onze flank versterken, al werd er afgesproken dat hij eerst nog een seizoentje bij het prachtige Racing Genk speelt. Echeverri gaat de concurrentie aan met Musiala, en El Khannous voor een plekje als nummer 10. En in de spits is Evan Ferguson ons nieuwe speerpunt. Aan de uitgaande kant bewoog er ook wat. Sevilla, en Real Madrid profiteerden van nalatigheden bij contractverlengingen, en gingen aan de haal met talenten Wanner, Scholl, en Hennig. Real Madrid ging ook aan de haal met de Nederlandse topverdediger De Ligt, al vond ik hem te licht uitvallen voor mijn sterrenelftal. De Madrilenen zien duidelijk meer in hem, want ze telden maar liefst 90 miljoen neer. Doelmannen Peretz, en Nübel vertrokken ook, de eerst genoemde trekt naar Arsenal, de andere trekt naar Bayer Leverkusen. Tot afgrijzen van de manager van Leverkusen koos Tillman voor Gladbach, en niet voor hun. De manager van Sporting zocht een speler om te huren, en kwam uit onze Janitzek. En dan was het tijd voor de grootste klapper, tot grote verbazing werd een eerste bod van 136 miljoen op Kimmich afgeslagen, maar de Saudies van Al-Ahli gaven niet af, en weten de ervaren Duitser uiteindelijk binnen te halen voor maar liefst 164 miljoen. Na al deze transfers gaan we ons niet meer kunnen verschuilen achter een te kleine selectie, vooral niet omdat er nog spelers onderweg zijn naar Bayern. Deze vernieuwde selectie is alvast goed aan het seizoen begonnen met een simpele 5-0 overwinning in de beker tegen de amateurs van Worms. In de competitie werd er ook goed gestart met een overwinning tegen Bayer Leverkusen. Intermezzo Tijdens het seizoen werd er al vaker gesproken tussen Jort Del Grosso (JDG), en Bayern manager Glenn Vanhove (GV). Ook de manager van Manchester United, Gijs (G) mengde zich af en toe in de debatten. JDG: Hey Glenn, ik wil De Ligt kopen. GV: Ik denk dat ze in de Gamma (Doe het zelf winkelketen) wel genoeg lampen hebben. En volgens mij zeg je het als, het licht. JDG: Wat bazel je nu man, ik wil de speler De Ligt van je kopen. GV: Ik ben toch manager van Bayern, niet van Juventus? JDG: Ja, nee oetlul. Geen wonder dat je geen kampioen wordt met Bayern, die gozer zit bij jou te rotten op de bank. GV: Oh echt? Ja man slechte assistent heb ik, die man zegt me ook niets. JDG: Ja flikker maar op jongen, ik zoek wel een ander. GV: Nee joh niet doen, 150 miljoen, en je krijgt em. Is namelijk een groot talent. JDG: Ja jongen, houdoe, je wist nog eens niet dat je hem had. 90 miljoen kan je krijgen. GV: Is goed, doen we. Gaan we nu wat vriendschapsbanden onderhouden? JDG: Ja top is goed jongen, we spreken na het seizoen. ... GV: Ik ga ermee stoppen jongens, zo online is niets voor mij. FMOC GROEP: Jammer man, maar we begrijpen het. JDG: Wat flik je me nu man? Je ging me De ligt verkopen. GV: Ohja klopt, weet je, ik doe het seizoen uit, en verkoop hem nog wel. Doe je een bod? JDG: Top is goed jongen, komt het bod. FMOC GROEP: Hey wat is dit, flikker eens allebei een eind op. We hebben regels hoor! Geen transfers buiten selectie periodes. GV: Jort, we hebben een probleem, het is tegen de regels. JDG: Ja, die regels gelden niet voor mij joh, of ik verwijder die hele game van hun als ze niet oppassen. GV: Komt goed dan, veel plezier met De Ligt. Hopelijk zorgt die voor een lichtpuntje in de duistere kleedkamer. JDG: Ja houdoe hoor, gekke Belg, blij dat we van je af zijn. G: Mag ik dan met Bayern gaan spelen? JDG, en FMOC GROEP: Ja top hoor, ga je Man United dan achterlaten? G: Zo eenzaam in Manchester is ook maar alleen jongens, kan niet wachten om Bayern terug naar de top te brengen. ... GV: Ja jongens, ik ga Bayern toch missen hoor. JDG en FMOC GROEP: Ja, blijf dan toch gewoon? GV: Ik weet niet hoor, zo'n Bayern rebuild zie ik wel zitten. JDG en FMOC GROEP: Gewoon blijven dan, komt goed volgend jaar. GV: Oke ik blijf, als ze me niet ontslaan. En anders wil ik Leverkusen. JDG, en FMOC GROEP: Ja is al goed joh, gekke Belg, stop nu een met kletsen. GV: Oke, ik kijk al uit naar volgend seizoen! G: Hoe, en ik dan? Ik ging naar Bayern? G: Hallo? G: Iemand? G: Doe mij maar Leverkusen. JDG: Is goed. ... GV: Hey vriend, ik blijf gewoon om je wat van je overbodige spelers af te helpen, eens dat gebeurd is neem ik ontslag joh. JDG: Haha bedankt man, laten we beginnen met Rudiger? GV: Ja top, kan ik nog wat lullen dat het is om wat meer Duitsers te hebben. JDG: Hoeveel wil je betalen? Ben al gewoon blij dat hij van m'n loonlijst gaat. GV: 5 miljoen? JDG: Ja flikker eens een eind op, 25 miljoen, heb ik er toch nog wat extra aan, en je hebt het geld toch niet meer nodig. GV: Top jongen, bedankt voor deze 'top'speler hoor. G: Wat is dit? Ga je nu met Bayern spelen, of gewoon Jort wat plezieren? GV: Nee man, ik speel echt met Bayern. G: Ja zal best, hopelijk wordt je snel ontslagen. GV: Zal ik ook nog Courtois, Carvajal, en Kroos van je kopen? JDG; Neenee, zit wel goed zo, speel nu maar gewoon. Wij spelen elke zondag- en maandagavond van 20.00 uur tot minstens 22.30. Heb je vragen over hoe wij dit aanpakken met 18 managers of heb je interesse om mee te doen? Laat het weten. Mocht je er af en toe op een speelavond niet bij kunnen zijn dan is dat helemaal geen probleem. @ElMarcos @Oerlie @De Raam @19CH98 @Jortdelgrosso @Lensherr @Whitewolf345 @Glenn08 @Arezo @chrisje1993 *Mocht je ook een tag willen of wil je liever geen tag meer ontvangen laat het even weten. Hahahaha held Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten