Spring naar bijdragen

[FM24] Back to Glory Glory Man United

Smikkelbeer

Aanbevolen berichten

Beter begonnen dan in de voorbereiding maar je hebt nog genoeg sleutelwerk voor de boeg, zeker niet vreemd als nieuwe manager bij de club. Met de zware Champions League loting wordt het je niet makkelijker gemaakt maar met het scoren van het grote aantal goals ziet de toekomst er rooskleurig uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn in mijn ogen wel wisselvallige resultaten. Je haalt twee keer enorm uit, maar je krijgt ook drie keer drie doelpunten tegen in een wedstrijd en als je er zoveel tegen krijgt dan weet je dat je het lastig gaat krijgen. De pijlen lijken dan ook vooral op de achterhoede gericht te moeten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 1 - De eerste seizoenshelft

Winterstop! Ow wacht, ik speel in Engeland, daar is geen winterstop! In elk geval zijn we halverwege het seizoen en het is tijd om de balans op te maken. Zoals jullie terecht opmerkten scoren we weliswaar veel, maar krijgen we ook veel tegen. Gaandeweg de eerste seizoenshelft is dat wel wat beter geworden, hoewel er ook nog genoeg te verbeteren valt. Om te beginnen bij de Premier League:

Schermafbeelding2023-11-02om16_36_50.thumb.png.c2c971c73ec5376471faab4ee0b969c8.png

Op een zeperd tegen Nottingham Forrest na ben ik best tevreden! Het team staat prima en speelt over het algemeen naar behoren.

Het levert de volgende stand op:

Schermafbeelding2023-11-02om16_40_59.thumb.png.5da8bee2b4e1bdeb12b2b2d4719a406a.png

De “Noisy Neighbours” zijn nog een maatje te groot, maar een tweede plek behoort zeker tot de mogelijkheden. Met Erling ‘cheatcode’ Haaland bij City is de kans groot dat zij kampioen gaan worden. Haaland heeft er in 17 competitiewedstrijden al 24 in liggen. Mijn topscorer Rashford met 10 doelpunten kan daar nog wat van leren!

Door naar de Carabao Cup. Daar kan ik kort over zijn; dat was kut!

Schermafbeelding2023-11-02om16_45_48.thumb.png.6d39ae021252fea38727103d2e2cad5b.png

Ik werd weer eens ouderwets ge-FM’d en lig er dus uit. Maar goed, als ik dan ge-FM’d moet worden, dan maar in de Carabao Cup. “That cup shall rust me the ass” zou een niet nader te noemen voorganger gezegd kunnen hebben.

Dan de spannendste; de groepsfase van de Champions League. Een zware loting met PSG, AC Milan en Real Sociedad, maar mede dankzij twee bovenverwachting verlopen wedstrijden tegen PSG zijn we groepswinnaar geworden!

Schermafbeelding2023-11-02om16_52_54.thumb.png.d18f72edbcc6efa3da76a4ac47c89cfc.png

Schermafbeelding2023-11-02om16_53_11.thumb.png.074b28c46c4369463d485daa8e7c7f56.png

In Parijs scoorde Antony ook nog eens deze prachtgoal!

*Ik krijg een foutmelding bij het uploaden* Deze houden jullie van mij tegoed!

Al met al zijn we goed begonnen aan ons eerste seizoen. Vooral Alejandro Garnacho doet het fantastisch met 10 doelpunten en 9 assists in 18(7) met een gemiddelde van 7,57! Niet voor niks dat hij de prijs voor Europese Golden Boy heeft gewonnen.

Nu op naar het vervolg van het seizoen met onder andere in de Champions League tegen Sevilla!

Willen jullie bepaalde dingen weten over de save, of hebben jullie anderzijds vragen of opmerkingen? Kom maar op! Ik vind het leuk om deze save met jullie te delen en ook erg leuk dat jullie meelezen!

bewerkt door Smikkelbeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 1 - Wintertransfers

De eerste transferperiode is zojuist afgesloten en die was roeriger dan vooraf gedacht! Normaal gesproken ben ik geen fan van transfers in de winter en probeer ik het gesleutel aan de selectie te beperken tot de zomer. Met een budget voor deze transferperiode van 1,1 miljoen was ook niet veel mogelijk, dacht ik…

Om te beginnen kwamen er een bod van ruim 80 miljoen aan Saudische in olie gedrenkte euros op Raphaël Varane. Dat heb ik afgewezen aangezien hij onze beste centrale verdediger is. Een paar dagen later kwam echter een nieuw bod van ruim 120 miljoen euro. Oké, nu wordt het toch wel verleidelijk. Eens kijken of ze ook 147 miljoen willen betalen… Ja, hoor! Direct geaccepteerd! Vooruit dan maar, voor dat bedrag doe ik er een strik omheen en mag hij gaan spelen in de zandbak. Voor uiteindelijk 122 miljoen die kan oplopen tot 147 miljoen is Raphaël Varane verkocht aan Al-Ittihad. Daar gaat hij 1,1 miljoen per week verdienen wat toch een stuk meer is dan de “schamele” 4 ton per week die hij bij ons verdiende!

Maar goed, nu de vervanger. De verdediging was toch al niet onze sterkste linie, dus een vervanger was noodzakelijk. Mijn eerste overweging was om een topverdediger op de piek van zijn kunnen terug te kopen zodat het achtergelaten gat meteen opgevuld was, maar wat zijn die spelers gruwelijk duur! Ik had geen zin om het gehele bedrag in één keer weer uit te geven, dus de focus werd gewijzigd naar een wat jongere, talentvolle verdediger, maar wel eentje die per direct al goed genoeg is voor het eerste. De keuze viel uiteindelijk op António Silva van Benfica. Hij komt voor 59 miljoen, wat kan oplopen tot 79 miljoen, over naar Manchester. De redenen om hem aan te trekken zijn legio. Hij is pas 20 jaar, dus nog voldoende tijd om door te groeien, maar nu al een allround goede verdediger. Hij is technisch, mentaal en fysiek goed ontwikkeld voor zijn leeftijd. Uit het scoutingrapport bleek ook dat hij een ‘Consistent performer’ is; altijd een mooi pluspunt. Daarnaast is hij een ‘Model citizen’ en dat kan zijn ontwikkeling en prestaties alleen maar ten goede komen. Naar verwachting hebben we hiermee een uitstekende vervanger van Varane aangetrokken.

Schermafbeelding2023-11-04om12_30_23.thumb.png.5427576c7e518cfcd95c6b05da1c3a94.png

Dan deadline day! Een dag waar ik over het algemeen een hekel aan heb, want ik hou ervan om alles rustig voor te bereiden. Aan haastige beslissingen op het laatste moment heb ik een broertje dood! Maar…

Arsenal kwam met een bod op Aaron Wan-Bissaka. Hij speelde bij mij afwisselend met Diogo Dalot, maar een vaste basisspeler was hij niet. Na wat onderhandelen kwamen we uit op een bedrag van 53 miljoen dat kan oplopen tot 61 miljoen. Net als bij Varane een strik eromheen en wegwezen! Gevolg? Hele selectie over de zeik! De reden? De rechtsbackpositie is te zwak bezet. Oké, oké, rustig maar! Daar kan ik mij wel in vinden, dus beloofd om een vervanger te halen. Die had ik gelukkig al op het oog in de persoon van Iván Fresneda van Sporting; een 19-jarig Spaans wonderkind. Hij is overgekomen voor 68 miljoen en dit bedrag kan oplopen tot 78 miljoen. Op tackelen na (Aaron Wan-Bissaka heeft hier 20 voor) is hij nu al minstens vergelijkbaar en op sommige punten al beter. Kortom, een waardige opvolger!

Schermafbeelding2023-11-04om15_33_21.thumb.png.4bdf362aba82c210ce89e4d9cf48ffe0.png

Maar, deadline day ain’t over until the fat lady sings… Een paar uur voor sluitingstijd kwam nogmaals Arsenal op de proppen met een bod. Dit keer een niet onderhandelbaar bod van 13 miljoen dat kan oplopen tot 15,5 miljoen voor Victor Lindelöf. Aangezien zijn contract aan het einde van het seizoen zou afgelopen en ik geen intentie had om dit te verlengen was dit een prima deal. 15,5 miljoen is toch een stuk meer dan 0! De derde strik eromheen was dan ook een feit, maar nu nog een opvolger. Tik tok deed de klok… Met nog 58 miljoen aan resterend transferbudget heb ik nog geprobeerd om Ousmane Diomande, een 20-jarig wonderkind van opnieuw Sporting, binnen te halen, maar zo vlak voor tijd wilden ze per se de volle 80 miljoen van zijn afkoopclausule hebben. Een deel op afbetaling werd niet geaccepteerd. En zo kwam er een einde aan een hectische deadline day.

Schermafbeelding2023-11-04om12_14_22.thumb.png.4b8a61cea3f6f68a6cd28187044c0ad1.png

Drie spelers verkocht voor mooie bedragen en twee veelbelovende talenten ervoor teruggehaald. Met als bonus dat we meer binnengekregen hebben dan dat we uitgegeven hebben. Daarnaast zijn de salariskosten ook aanzienlijk gezakt. Met de toch wel spannende financiële situatie van de club is dat mooi meegenomen.

Behalve transfers doen hebben we ook nog gevoetbald met wisselende resultaten.

Schermafbeelding2023-11-04om15_47_46.thumb.png.31c0e8ea74d7692d97a57ee2c8c4740e.png

West Ham is bezig aan een sterk seizoen en was ook tegen ons in dodelijke vorm. Tegen Fulham wilde het niet lukken. Zwaar dominant, maar toch niet kunnen winnen. Soms heb je van die dagen. Wat dan wel lekker is, is dat we eenvoudig doorgingen in de FA Cup en de overtuigende zege op Liverpool smaakt heerlijk zoet!

bewerkt door Smikkelbeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 1 - Een van de leukste dagen van het jaar…

De dag waarop de nieuwe jeugdspelers aangekondigd worden! Dat gebeurde dit jaar met veel bombarie, maar ik vind het wat tegenvallen (of ik ben gewoon een zeikerd, dat sluit ik niet uit).

Er zijn drie spelers met redelijk wat potentieel, de rest gaat waarschijnlijk het eerste niet halen.

Jordan Miveld:

Schermafbeelding2023-11-16om13_06_36.thumb.png.2be81fcf0caaf3a8686a585e25a15f10.png

Danny Keefe:

Schermafbeelding2023-11-16om13_07_46.thumb.png.524d2a8d14cfc2bc06fc6a346d23d15d.png

Clement Gerard:

Schermafbeelding2023-11-16om13_08_16.thumb.png.9e7951ec2690f36e84c29a76d7cfea1c.png

Nog geen nieuwe ‘Class of ’92’, maar we bouwen rustig verder aan onze jeugdopleiding!

Voetballend gaat het overigens steeds beter! We zijn aan een serieus goede reeks bezig!

Schermafbeelding2023-11-16om13_51_26.thumb.png.2c2c66816ab31cc7b3514e92069958ef.png

Oké, niet het zwaarste schema, maar wel lekker. Vooral het met huid een haar opvreten van Sevilla voelt goed!

Inmiddels is dit de stand in de Premier League. Het doel is om plek twee veilig te stellen; dat lijkt me een mooi resultaat voor het eerste seizoen.

Schermafbeelding2023-11-16om13_46_05.thumb.png.1eaf28acc1a2d412492bf13c85420a33.png

In de Champions League is PSG de volgende tegenstander. In de FA Cup is dat Arsenal. We hebben dus nog wat mooie uitdagingen voor de boeg zo richting het einde van het seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Amper 15 jaar en al zo'n stats ... daar kan je wel wat mee. Al is het bij zo'n absolute topclub niet altijd eenvoudig om zulke jongens zich tot hun volle potentieel te laten ontwikkelen. De resultaten zijn meer dan prima, maar Europees volgt nu pas een echte test natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 1 - Het eerste seizoen zit erop!

Een seizoen zonder prijzen, maar toch ben ik tevreden! Laten we beginnen met de competitie.

Tegen Liverpool hadden we onze twaalfde overwinning op rij kunnen boeken. Daarmee zou het record uit het jaar 2000 verbroken zijn, maar helaas. Het was zo’n wedstrijd waarin niks wilde lukken. Ik ben blij dat het nog bij 2-0 is gebleven. De rest van de wedstrijden waren redelijk volgens verwachting. Uit bij Aston Villa verliezen klinkt niet best, maar Villa is dit seizoen ijzersterk. De seizoensafsluiting tegen City, wat zal ik daar over zeggen? Laten we het erop houden dat we nog flink moeten verbeteren om ze te kunnen verslaan.

Schermafbeelding2023-11-19om17_57_04.thumb.png.c31505113de7aeec2f5b09c61bb8fb4d.png

De eindstand:

Schermafbeelding2023-11-19om18_18_12.thumb.png.88a3305ab717c8eacf68f6feead98a5b.png

Een mooie tweede plek wat een uitstekend resultaat is. Zeker vergeleken met de vierde plek die ons vooraf werd toegedicht. Man City is met overmacht kampioen geworden; daar stond dit jaar echt geen maat op!

In de FA Cup moesten we het in de halve finale opnemen tegen Arsenal. We waren de betere ploeg, maar daar koop je niks voor. De halve finale was dus het eindstation.

Schermafbeelding2023-11-19om18_03_20.thumb.png.ce581979b83534cc1a59cfd4a1bdb11c.png

Tot slot de Champions League. In de kwartfinale wachtte ons Paris Saint Germain. Binnen een half uur 2-0 voor op Old Trafford. Dat gaat lekker, lekker, lekker! Totdat in de 33e minuut Sofyan Amrabat besloot om te gaan voor de award ‘Lul van de wedstrijd’. Direct rood en met 10 man verder. 8 minuten later valt de 2-1 en ik zit toch niet meer zo lekker op de bank. We houden het uiteindelijk vol tot de 94e minuut, maar dan valt toch de 2-2. Aan het einde van de wedstrijd heb ik Amrabat helemaal verrot gescholden. Het helpt niks, maar het lucht wel lekker op! Een krappe week later de return. Na dik een half uur komen we op een verrassende, maar niet onverdiende 0-1 voorsprong. Houden we het dit keer wel vast? Met wat tactische aanpassingen om PSG het spelen onmogelijk te maken moeten we het dan nog een klein uur volhouden. En wat schetst mijn verbazing? PSG moet wel, maar kan niet! Uiteraard krijgen ze kansen, maar wij ook. Er wordt echter niet meer gescoord, dus we zijn door naar de halve finale! Hierin wacht ons Barcelona.

Op Old Trafford is het een saaie pot van twee teams die beiden niet echt kansen weten te creëren. Helaas heeft Barcelona Lewandowski in de spits en die heeft geen kansen nodig. Het eindigt in 0-1. Kunnen we in Barcelona net zo stunten als in Parijs? Het lijkt er wel op! Met de nadruk op 'lijkt'. We zijn de betere ploeg, maar uiteindelijk is het Barcelona dat weer met 1-0 aan het langste eind trekt. Net als in de FA Cup is de halve finale ons eindstation. Ik ben echter dik tevreden, want dit is boven verwachting!

Schermafbeelding2023-11-19om18_17_52.thumb.png.7439965b9b2881d663af4dee48181e80.png

En zo zit het eerste seizoen erop. Later volgt er nog een samenvatting met wat statistieken en bijzonderheden. Als jullie bepaalde dingen willen weten hoor ik het graag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites